سه‌شنبه , آوریل 30 2024

بهترین فیلم های ژان لوک گدار از نگاه سایت فیگار

ژان لوک گدار، یکی از موفق‌ترین فیلمسازان فرانسوی در تمام دوران است که در این نوشتار به بهترین فیلم های ژان لوک گدار خواهیم پرداخت.

ژان لوک گدار، به همان اندازه که بدنام است، محبوب نیز می‌باشد. اما کدام یک از آثار این فیلمساز، از برترین فیلم های Jean-Luc Godard هستند؟ فیلم های برتر ژان لوک گدار یکی از عوامل تحریک کننده اصلی سینما می‌باشد و او یکی از اعضای بنیانگذار جنبش بسیار تأثیرگذار موج نوی فرانسه است.

بهترین فیلم به کارگردانی ژان لوک گدار ، به همان اندازه که قانون‌شکنی می‌کند، همانقدر بازتابی از فلسفه شخصی او درباره سینما را نشان می‌دهد و هر کدام از آثار او، معدن طلایی برای دوستداران فیلم هستند.

گدار، در اوایل کار خود به عنوان منتقد فیلم برای مجله بانفوذ Cahiers du Cinéma، جریان اصلی سینمای فرانسه «سنت کیفیت» را مورد انتقاد قرار داد که بر نوآوری و آزمایش تأکید نداشت. در پاسخ، او و منتقدان همفکر خود، شروع به ساختن فیلم‌های خود کردند که قراردادهای سنتی هالیوود را علاوه بر سینمای فرانسه به چالش کشیدند. گدار برای اولین بار برای فیلم بی نفس خود در سال 1960 مورد تحسین جهانی قرار گرفت و به ایجاد جنبش موج نو کمک کرد.

بهترین فیلم های ژان لوک گدار

جذاب ترین فیلم هایی که ژان لوک گدار کارگردانی کرده است

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ژان لوک گدار از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
بهترین فیلم های ژان لوک گدار

آثار او از ادای احترام و ارجاعات مکرر به تاریخ فیلم استفاده می‌کند و اغلب نظرات سیاسی خود را داشت. او از خوانندگان مشتاق اگزیستانسیالیسم و فلسفه مارکسیستی بود و در سال 1969 گروه زیگا ورتوف را با دیگر فیلمسازان رادیکال برای تبلیغ آثار سیاسی تشکیل داد. پس از موج نو، سیاست او کمتر رادیکال بود و فیلم‌های بعدی‌اش درباره درگیری‌های انسانی و بازنمایی هنری «از دیدگاه اومانیستی و نه مارکسیستی» بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سینمایی 2023 بر اساس امتیاز IMDB

Alphaville

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
برترین فیلم های Jean-Luc Godard

آلفاویل با تأثیر آشکار بر شاهکار استنلی کوبریک در سال 1968، از فیلم یک ادیسه فضایی، داستان لمی کاوتیون، یک مامور مخفی ایالات متحده را روایت می‌کند که در تلاش برای رهایی شهر آینده‌نگر آلفاویل از چنگال ظالمانه حاکمش است.

در حالی که دور از دسترس‌پذیرترین آثار گدار، دیستوپیای و علمی تخیلی آلفاویل، کارگردان را در حال تجربه فرم و فلسفه می‌بیند و نتایج همگی روی پرده نمایش داده می‌شوند. این یک تصویر بصری قابل توجه است، تقریباً مانند یک فیلم نوآر ، و کاملاً قانع کننده است. داستان Lemmy Caution عجیب، غم انگیز، و اغلب، بسیار بسیار خنده دار است.

A Married Woman

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
فیلم های برتر ژان لوک گدار

یکی از فیلم‌های متعدد او برای پرداختن به یک قهرمان زن، Une Femme Mariée، شخصیت اصلی خود را در حالی که به زندگی روزمره‌اش می‌پردازد، دنبال می‌کند. این زن در حالی که در تلاش برای تصمیم‌گیری بین دو مرد است، یک کاوش معمولی پرمشغله در زندگی زنان در قرن بیستم، Une Femme Mariée یک فیلم زیبا و نرم و زیبا از ساخت فیلم است.

علیرغم اینکه گدار از طریق نگاه مردانه فیلم را ضبط کرده است، نشان می‌دهد که درک ظریفی مشابه کارگردانانی مانند اینگمار برگمن و شانتل آکرمن از زندگی زنان دارد.

The Little Soldier

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
بهترین فیلم به کارگردانی ژان لوک گدار

اولین تلاش او برای ساخت فیلم سیاسی واقعی، Le Petit Soldat در جریان وقایع جنگ الجزایر رخ می‌دهد، جنگی که گدار عمیقا با آن مخالفت می‌کرد. داستان فیلم، درباره دو جوان، زن و مرد، از طرف‌های مخالف درگیری را دنبال می‌کند که عاشق همدیگر می‌شوند. داستان برداشت گدار از دشمنان به عاشقان، فیلمی توهین آمیز و عمیقاً قدرتمند است.

آنا کارینا، همسر گدار (در آن زمان) و نماد سینمای فرانسه به تنهایی، نماد زیبایی در میان زشتی‌های جنگ است. داستان عاشقانه‌ای که در اینجا گفته می‌شود بی انتها است، و فقط نشان می‌دهد که جنگ زمانی بی معنی است که قلب انسان همیشه پیروز شود.

Masculine Feminine

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
جذاب ترین فیلم هایی که ژان لوک گدار کارگردانی کرده است

Masculin Féminin با نقش آفرینی نماد موج نو، ژان پیر لئو و موسیقیدان شانتال گویا در اولین فیلم خود، Masculin Féminin، از طریق مجموعه‌ای از داستان‌ها، عشق بین دو جوان پاریسی را در حالی که درباره خود و دنیای اطرافشان بحث می‌کنند، نشان می‌دهد.

فیلم داستانی جذاب از عشقی که با امضای پر پیچ و خم او و غالباً دیالوگ‌های فلسفی روایت می‌شود است. در حالی که این ممکن است آن را مانند یک تصویر کمتر قابل توجه به نظر برساند، این فیلم یک ساعت عالی برای کسانی است که کمتر با کار او آشنا هستند. این فیلم، بسیار قابل دسترس‌تر از تصاویر تجربی او است.

A Woman Is A Woman

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
بهترین فیلم های ژان لوک گدار

فیلم موزیکال نئورئالیستی گدار، می‌تواند هر معنایی که داشته باشد. این فیلم درباره آنجلا، رقصنده جوانی است که از مادر شدن ناامید است. وقتی دوست پسرش به دوست صمیمی‌اش پیشنهاد می‌کند که از او بچه‌دار شود و او قبول می‌کند و همه چیز پیچیده می‌شود.

فیلم A Woman Is A Woman، انفجاری لذت بخش از رنگ‌های پر جنب و جوش و موسیقی بلند است. این فیلم بی خیال‌ترین کار اوست. هر سکانس، سرشار از زندگی است، چه از طراحی صحنه گرفته تا شادی محض در چهره بازیگر، و آهنگ‌ها، همه چیز عالی می‌باشد. برای طرفداران فیلم‌های موزیکال که با آثار گدار آشنایی ندارند، این فیلم می‌تواند بهترین نقطه شروع باشد.

Pierrot The Fool

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
بهترین فیلم های ژان لوک گدار

Pierrot Le Fou که توسط برخی به عنوان کار اصلی او در نظر گرفته می‌شود، یک ماجراجویی در جهان است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. داستان فیلم، درباره پیرو، ژان پل بلموندو فقید و بزرگ را دنبال است که از زندگی زناشویی با ماریان رنوار، زن جوانی که از دست قاتل‌های الجزایری فرار می‌کند، محافظت می‌کند.

اگر 30 دقیقه اول Pierrot Le Fou نتواند مخاطبان را به سبک استادانه گدار متقاعد کند، پس دیگر امیدی نیست. این فیلم یکی از خیره کننده‌ترین تصاویر بصری تمام دوران است و همچنین فوق العاده سرگرم کننده می‌باشد. داستان عشق بین پیرو و ماریان آتشین و پرشور است و پیچ و تاب‌هایی که این فیلم می‌گیرد، مخاطبان را در لبه صندلی خود نگه می‌دارد.

Contempt

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
بهترین فیلم های ژان لوک گدار

Contempt با بازی بریژت باردو در نقشی عمداً متفاوت برای او، فیلمی درباره ساختن فیلم می‌باشد. داستان درباره کامیل، همسر جوان فیلمنامه نویسی است که تلاش می‌کند ادیسه هومر را اقتباس کند و ازدواج او به تدریج از هم می‌پاشد. یکی دیگر از فیلم‌های غنی بصری پر از رنگ‌های جسورانه و آزمایش‌های فرم، و یکی از غم انگیزترین تصاویر گدار است.

با وجود اینکه کامیل نزدیک به 60 سال سن دارد، شخصیت کامیل، و آنچه که او از سر می‌گذراند، با اتفاقات امروز به طرز دردناکی مرتبط است. علاوه بر این، صحنه‌های نزاع زناشویی با صحنه‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

ممنوعه ترین فیلم ها و سریال ها با فضای هراسناک و چندش‌آور

Band Of Outsiders

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
بهترین فیلم های ژان لوک گدار

ادای احترام گدار به سبک اصلی فیلمسازی، Bande À Part سه نفر از جوانان (دو مرد، یک زن) را دنبال می کند که نقشه ای برای سرقت پول از خانواده زن جوان طراحی می کنند، در حالی که سر به سرشان می رود که کدام یک از آنها را دوست دارد. . از ویرایش های بیش فعال کارت عنوان، تا صحنه نمادین رقص در کافه ، Bande À Part از ابتدا تا انتها یک انفجار است. این حس سرگرمی و آزادی را به تصویر می کشد که موج نو به خوبی توانسته آن را به تصویر بکشد. تأثیر این تصویر تحسین‌شده را می‌توان در آثار تارانتینو مشاهده کرد که او آشکارا عشقش به Bande À Part را ابراز می‌کند.

Breathless

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
بهترین فیلم های ژان لوک گدار

فیلمی که همه چیز را برای گدار آغاز کرد، À Bout De Souffle یک جست و خیز بی امان از فیلم نوآر کلاسیک است. این فیلم درباره میشل، یکی از طرفداران بوگارت است که به جرم قتل، تحت تعقیب است. در حالی که او از دستگیری فرار می‌کند، سعی دارد یک دانشجوی روزنامه نگاری آمریکایی را متقاعد کند که با او به ایتالیا بیاید.

تماشای ضروری برای هر کسی که می‌خواهد وارد فیلم شود، یک ساعت بی پایان و سرگرم کننده است. سینمای وسترن به دلیل تدوین سبک و سرعت برق آسا، تا حد زیادی مدیون این فیلم خارق العاده است. اگر À Bout De Souffle وجود نداشت، دنیای سینما مکان بسیار متفاوتی بود.

My Life To Live

بهترین فیلم های ژان لوک گدار
بهترین فیلم های ژان لوک گدار

My Life To Live با بازی آنا کارینا در نمادین‌ترین نقش او، نانا، زن جوانی در پاریس را دنبال می‌کند که تلاش دارد زندگی خود را مستقل بگذراند. در ابتدا یک فروشنده رکورددار، و سپس یک کارگر جنسی است. او در خیابان‌های پاریس حرکت می‌کند و در حین حرکت یاد می‌گیرد.

این فیلم یک کالبد شکافی زیبا از زندگی یک زن است. علاوه بر این، بازی کارینا در نقش نانا در سطح جهانی است و حس همدلی زیادی به این شخصیت می‌دهد. جدا از À Bout De Souffle ،Vivre Sa Vie در دسترس ترین اثر گدار است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ژان لوک گدار از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول

فمنیستی‌ترین فیلم ژان لوک گدار کدام فیلم است؟

Alphaville فیلم فمنیستی این کارگردان فرانسوی است.

کدام فیلم گدار، موج سینمای وسترن را تغییر داد؟

فیلم Breathless، سبک سینمای مدرن را تغییر داد.




منبع figar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 20 =