سه‌شنبه , آوریل 30 2024

بهترین بازی های 2019 برای Xbox ،PC و PS4

بهترین بازیِ سال 2019 در مجموع: Control

Control 2019

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

هیچ بازی کامل نیست اما با این وجود بعضی از بازی‌های خیلی نزدیک به کمال قدم برمی‌دارند بازی Control محصول سال 2019 در ماه جولای یکی از بازی‌هایی بود که می‌‌توان ادعا کرد در همه‌ی جنبه‌های قابل بررسی بهترین یا یکی از بهترین بازی‌های سال‌های اخیر بود از نگاه هنری این بازی حال و هوای کاملا متفاوتی داشت و بدون شک بالاترین قدرت گرافکی سال 2019 را می‌توان به این بازی نسبت داد به علاوه از نظر تکنیکی این بازی با وجود همه‌ی گرافیک سنگین و اتفاقات گوناگون با محاسبات کامپیتوری فوق‌العاده دشوار برای GPU کاملا روان و سریع پیش می‌رفت در کنار همه‌ی این موضوعات جزئیات داستانی و اهمیت داستان در بازی هم شگفت آور بود معمولا بازی‌های یکی از این سه ضلع را با تمرکز بر روی دو ضلع دیگر از دست می‌دهند اما در مورد Control هر سه ضلع یک بازی بی‌نظیر یعنی گیم پلی روان، گرافیک و انیمیشن عالی و داستان جذاب در بهترین حالت خود قرار دارند و همین دلیل انتخاب این بازی به عنوان بهترین بازی سال 2019 شد.

Control برای اجرای به صورت کامل و با بالاترین جزئیات با پشتیبانی از تکنولوژی Ray Tracing به یک سیستم فوق‌العاده قدرتمند و گران قیمت نیاز دارد اما اطمینان داشته باشید که با یک سیستم نسبتا خوب و جزئیات کمتر هم از این بازی لذت خواهید برد و چیز خاصی را هم از دست نخواهید داد.

 

بازی‌های ماه ژانویه که باید آن‌ها را بازی کنید

در پایان هر ماه میلادی ما بهترین بازی‌های عرضه شده را در نظر می‌گیریم واز میان آنها دو بازی را که بهترین‌های آن ماه هستند انتخاب و معرفی می‌کنیم و به همین صورت تا پایان سال 2019 یک لیست کامل از بهترین‌های سال ساخته خواهد شد که البته ممکن است در میانه راه با نظرات شما کاربران تایم سیتی دستخوش تغییر شود پس اگر شما هم تجربه بازی‌های زیر را دارید یا احساس می‌کنید جای عنوانِ خاصی در لیستِ بازی‌ها خالی است، آن‌را با دیگر بازی دوستان در میان بگذارید تا با توجه به قیمت بالای بازی‌های جدید همه انتخاب مناسبی برای خرید در سال جاری داشته باشند.

بهترین بازی های ماه ژانویه دوم: Kingdom Hearts 3

Kingdom Hearts 3 بهترین بازی های ژانویه ps4

پلتفرم(ها): Xbox One , PS4

تفاوتی نمی‌کند که شما هم حدود ده سال است که منتظر عرضه عنوان جدید این سری هستید یا اصلا هیچ یک از عناوین این سری را بازی نکرده‌اید، به هر حال بازی Kingdom Hearts 3 تقریبا از همه‌ی جنبه‌های ممکن پیشرفت کرده است. درسته که داستان بازی کمی پیچیده است و تعداد کاراکترهای بازی هم بیش از حد مورد انتظار است ولی هیچ چیز جالب‌تر از هم تیمی شدن با گوفی و کاراکترهای بی‌نظیر دیزنی که در هر دنیایی جای خودشون را باز می‌کنند نیست.

وقتی شما کارتون توی مبارزات به پایان رسید میتونین سوار یک کشتی بشین و به آسمان زل بزنین یا صورت‌های فلکی رو پیدا کنین، یا به دنبال مواد خاصی برای پخت نوعی غذا بگردید، همه دنیاها دقیقا همانطور که میخواهید با دقت و حسن نیت طراحی شده‌اند، این همان چیزی است که این عنوان را از بقیه سری جدا می‌کند و آن را به یکی از بهترین‌های سال 2019 و ماه ژانویه تبدیل می‌کند بیایید امیدوار باشیم که برای دیدن Kingdom Hearts 4 مجبور نباشیم 10 سال دیگر صبر کنیم.

 

بهترین بازی‌ ماه ژانویه: Resident Evil 2 Remake

resident evil 2 remake بهترین بازی های PS4

پلتفرم(ها): PS4 , Xbox One , PC

سری Resident Evil را می‌توان یکی از عناوین مهم در صنعت بازی‌‌های ویدئویی به شمار آورد. بازی که البته ایده‌ی اولیه‌ی آن از عنوانی با نام Sweet Home گرفته شد؛ عنوانی که توسط کپکام در سال 1989 به بازار عرضه شد و به نوعی می‌توان آن را آغازگر سبک ترس و بقا به شمار آورد.
این عنوان دوباره ساخته شده(Remake) همان چیزی که باعث می‌شد نسخه اصلی جذاب باشه با خودش به همراه دارد، شما را در یک اتاق کوچک با تعداد زیادی هیولا و زامبی تنها می‌گذارد و البته هیچ وقت هم تعداد کافی گلوله به شما نمی‌دهد موضوع وقتی جالب تر می‌شود که یک غول بسیار قدرتمند هم به دنبال شما می‌گردد و اگر زیادی سریع حرکت کنید او صدای شما را خواهد شنید پس حق ندارید با سرعت فرار کنید وگرنه اوضاع از وضع موجود هم خراب تر خواهد شد شرایطی که حتی موقع خواندن(یا حتی نوشتن 🙂 ) این مطلب هم کمی دلهره آور است، حال همه این اتفاقات را با یک گرافیک بسیار نزدیک به واقعیت، یک موسیقی دلهره آور و صداهای وحشتناک جمع کنید، تا متوجه شوید که یک بازی می‌تواند از آن چیزی که فکر می‌کنید ترسناک‌تر باشد، پس اگر بازی Resident Evil 2 Remake را به عنوان بهترین بازی ماه ژانویه انتخاب کرده‌ایم دلایل خوبی برایش وجود دارد که باید آن‌هارا تجربه کنید تا درک کنید.

 

ماه فوریه ماه شگفتی بازی های 2019

 

فوریه هم مانند ماه پیش به روند روبه رشد و پرقدرت بازی های 2019 کمک کرد، و احتمالا می‌توانید حدس بزنید بزرگترین شگفتی این ماه که جایگاه بهترین بازی فوریه را هم پر کرده چه بود، البته این ماه یک بازی نا امید کننده هم داشت Anthem که احتمالا ناامید کننده‌ترین عنوان تا پایان سال 2019 باقی خواهد ماند.

 

بهترین بازی های ماه فوریه دوم: Metro Exodus

Metro Exodus بهترین بازی های pc ps4

Metro Exodus بهترین عنوان سری Metro است که به طرز ناجوانمردانه‎‌ای این سری نادیده گرفته شده، این بازی بسیار بازتر از دو عنوان گذشته خود است و البته نسبت به سری‌های جهان باز مثل Fallout 4 و Far Cry تمرکز بیشتری دارد. این بازی دقیقا همان قدر به شما آزادی می‌دهد که ماموریت‌ها را به روش خودتان انجام دهید و آنطور که شما می‌خواهید بازی را پیش ببرید ولی این آزادی آنقدر نیست که در ماموریت‌های مختلف گم شوید و ندانید که حرکت بعدی چیست.

هرچه در بازی پیش می‌روید ماموریت‌ها بیشتر و بیشتر متمرکز می‌شوند و شما را در خط داستانی قرار می‌دهند، تحسین برانگیز است که چقدر ماموریت‌ها خوب سازماندهی شده‌اند با وجود اینکه بازی تمرکز زیادی روی طراحی محیط جهان باز داشته.

بهترین بازی ماه فوریه: Apex Legends

Apex Legends بهترین بازی های pc ps4 xbox

تا ماه پیش حتی کسی اسم Apex Legends را هم نشنیده بود ولی حالا شانه به شانه‌ی Fortnite در سبک بتل رویال حرکت می‌کند و حتی کاندید جدی برای عنوان بهترین بازی سال است، با وجود اینکه حضور این بازی به این معنا است که Titanfall 3 فعلا در کار نخواهد بود اما احتمالا همه‌ی طرفداران این سری خوشحال هستند که در عوض یکی از بهترین بازی های سبک بتل رویال را دریافت کرده‌اند که با وجود اینکه احتمالا کامل ترین بازی سال است به صورت رایگان در اختیار همه قرار گرفته و با وجود آپدیت‌های پی در پی و پشتیبانی عالی از حالا می‌توانیم خودمان را برای سال‌ها در حال بازی کردن Apex Legends تصور کنیم.

بهترین بازی های ماه مارس دوم: Devli May Cry 5

devil may cry بهترین بازی های ps4 xbox pc

پلتفرم(ها): PS4 , Xbox One , PC

با وجود این که داستان تا حد زیادی برای کسانی که با Devil May Cry آشنا نیستند غیر قابل فهم است و به طرز عجیبی اشاره به داستان‌های گذشته در این بازی زیاد است اما با کمی توجهِ بیش‌تر شاید متوجه داستان هم بشوید، با این وجود نسخه آخر DMC یک بازی وحشی و نفس گیر از ابتدا تا پایان است با افکت‌های زیبای شمشیر و خون به سبک همیشگی Devil May Cry.

 

بهترین بازی ماه مارس: The Division 2 

The Division 2 بهترین بازی های ps4 pc xbox

پلتفرم(ها): PS4 , Xbox One , PC

در نگاه اول Division 2 بیش‌تر تکرار بازی گذشته است، یک بازی قدرتمند در سبک شوتر سوم شخص با تمرکز بیش‌تر رو بخش گروهی با سه گروه متفاوت از افراد و پیش‌رفت در قابلیت‌ها و اسلحه‌ها و… .هرچه به بازی ادامه می‌دهید متوجه می‌شوید که بازی چیزهای بیشتری برای رو کردن دارد و در انتهای هر بازی احساس می‌کنید که باید یک دور دیگر آن‌را تجربه کنید که می‌تواند شما را برای ماه‌ها یا حتی سال‌ها درگیر بازی کردن کند.

توجه داشته باشید تمرکز بازی بیش‌تر روی بخش چند نفره است و بخش داستانی بسیار کوتاه است.

 

بهترین بازی های ماه آپریل دوم: My Time At Portia

My Time At Portia بهترین بازی های pc ps4 xbox one

پلتفرم(ها): PS4 , Xbox One , PC

بازی My Time At Portia توانسته نظرات به شدت مثبتی را از سمت گیمرها و منتقدین دریافت کند و انتظار می رود تا جوایز زیادی را از آن خود کند. این بازی اثری جهان آزاد، شبیه سازی، نقش آفرینی و کژوال است که توسط استودیو Pathea Games توسعه یافته و Team17 Digital آن را منتشر کرده است. شما باید زندگی کاملا جدیدی را در شهر دلربای Portia تجربه کنید.

یک بازی در سبک شبیه سازی زندگی که کارهای روزمره‌ای به شما می‌دهد و بعد از مدتی احساس می‌کنید که انجام این کارها مثل: جمع کردن چوب، کار کردن در معدن، مزرعه داری و… بخشی از وظایف زندگی شماست. شما بازی را در یک خانه کوچک به همراه یک کارگاه آغاز می‌کنید و باید برای خودتان یک کسب و کار قوی با فروختن چیزهای مختلف به همسایه‌ها راه بیندازید و زندگی خودتان در بازی را پیشرفت دهید.

اما بیش‌ترین لذت بازی به انجام کارهای خلاقانه و استادانه و اختراعات مختلف، در کنار بزرگ کردن حیوانات اهلی و همچنین رقابت با دیگر افراد حاضر در شهر است، البته در کنار این زندگی ساده موجودات عجیب زیادی هم هستند که می‌توانید با ابزار مختلف با آن‌ها بجنگید یا گاهی اوقات در کنارشان زندگی کنید و هربار هم برای انجام ماموریت‌ها با آن‌ها روبرو می‌شوید و مسیر خود را از میان این موجودات برای رسیدن به هدف پیدا می‌کنید.

جالب است بدانید وب سایت معتبر GamesRadar بازی My Time At Portia را به عنوان بهترین بازی ماه حتی بالاتر از Mortal Kombat 11 قرار داده.

 

بازی Mortal Kombat 11 هر چیزی که از این سری انتظار دارید را درون خود دارد، چیزی نزدیک به بهترین عنوانی که می‌توانسته ساخته شود: مبارزات دو بعدی با سرعت بالا و سریع‌تر از همیشه، برخلاف اکثر هم رده‌ها یک داستان درگیر کننده و جالب در مُد داستانی، بسیاری چیزهای جدید برای به دست آوردن و باز کردن قفل آن‌ها و در نهایت مثل همیشه Fatality های جالب و جدید که کاملا حس رضایت می‌دهند، شخصیت‌های این سری تشکیل شده از کاراکترهای محبوب قدیمی و کاراکترهای جدیدی که البته به صورت مداوم در حال آپدیت و اضافه شدن به بازی هستند.

از دیگر نکات مثبت این سری وجود بخش آموزشی بسیار پیشرفته تر برای یادگیری کامبوهای مختلف و اجرای درست Fatality ها است که بیش‌تر اوقات به خاطر عدم مهارت بازیکنان در اجرای حرکات خیلی از این حرکات دیدنی در بازی اجرا نمی‌شدند اما اینبار با این سیستم آموزشی پیشرفته‌تر می‌توان امیدوار بود که شاهد تنوع بیش‌تری در مبارزات باشیم.

در کنار همه‌ی ویژگی‌های بالا اگر بازی را به صورت اورجینال تهیه کنید می‌توانید از بازی آنلاین به همراه سیستم رده‌بندی(Ranking) جدید که شما را با توجه به مهارتتان پیشرفت می‌دهد از بازی لذت بیش‌تری ببرید و به صورت مداوم لباس‌ها و شخصیت‌های جدید دریافت کنید.

بهترین بازی های ماه می دوم: A Plague Tale: Innocence 

پلتفرم‌(ها): PS4, Xbox One, PC

 

داستان A Plague Tale: Innocence درباره‌ی دختری نوجوان به نام Amicia و برادر کوچکتر از او به نام Hugo است که باید از میان خطرات زیادی عبور کنند و یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی رابطه‌ی بین این خواهر و برادر است که بعد از مدتی شما هم نسبت به Hugo احساس مسئولیت پیدا می‌کنید و حس می‌کنید که باید او را از خطرات پیرامونش حفظ کنید.

در طول بازی Amicia دائما ابزار جدیدی برای مبارزه پیدا می‌کند و در میان راه معماهایی وجود دارد که باید توسط شما حل شود تا بتوانید به راهتان ادامه دهید این بازی از دسته بازی‌هایی است که به شما خیلی اجازه‌ی اشتباه نمی‌دهد و با مرگ‌های یک ضربه‌ای حسِ آسیب پذیر بودن در یک دنیای خشن را به پلیر القا می‌کند.

A Plague Tale: Innocence بازی نیست که بخواهید هفته‌ها وقت صرفش کنید ولی برای یک آخر هفته‌ی لذت بخش با یک داستان خطیِ خوب و گیم پلی تقریبا ساده یکی از بهترین انتخاب هاست.

بهترین بازی ماه می: Blood and Truth

پلتفرم‌(ها): PS4

 

بازی Blood and Truth یک بازی واقعیت مجازی برای کنسول PS4 و یک تجربه‌ی کامل از بازی‌های سبک تیراندازی در دنیای واقعیت مجازی است.

از ویژگی‌هایی که مورد توجه بازیکنان قرار گرفته می‌توان به نحوه‌ی عوض کردن خشاب اسلحه اشاره کرد که شما برای اینکار خشاب جدید را از روی سینه برمی‌دارید و بعد آن را وارد اسلحه که در دست دیگر است می‌کنید مثل تجربه‌ی واقعی عوض کردن خشابِ یک اسلحه.

این بازی پر از حرکات هوشمندانه، کارهای خلاقانه و جزئیاتی است که به شما احساس حضور در یک جنگ واقعی و احساس حضور در دنیای بازی را القا می‌کند، Blood and Truth بدون شک یکی از بهترین‌های واقعیت مجازی تا به امروز است.

پلتفرم‌(ها): PC, Nintendo Switch

 

بازی My Friend Pedro یک بازی دو بعدی بسیار جذاب و هیجانی است که داستان جالب، با مزه و البته عجیبی دارد، این بازی در سبک شوتر تک نفره است و یک تجربه‌ی جالب و جدید است که بهترین تشبیه برای این بازی فیلم ددپول است ترکیبی از اکشن، قتل و طنز که شاید در نگاه اول ترکیب عجیبی باشد ولی به نظر می‌رسد که مخاطبان ازین سبک جدید لذت می‌برند.

مهمترین نقطه‌ی قوت بازی My Friend Pedro مکانیک جذاب بازی در کنار سرعت بالای آن است چیزی که در گیم پلی بالا به وضوح می‌توان دید این است که My Friend Pedro از آن دسته بازی‌هایی است که برای یاد گرفتنش چند دقیقه بیش‌تر وقت لازم ندارید ولی برای حرفه‌ای شدن باید مدت‌ها وقت صرفش کنید تا هر روز پیشرفت کنید.

بهترین بازی ماه ژوئن: Crash Team Racing Nitro-Fueled

 

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, Nintendo

ممکن است در آینده برای PC هم منتشر شود ولی در حال حاضر نسخه‌ی پی سی ندارد.

اگر از طرفداران قدیمی بازی کراش ماشینی (Crash Team Racing) نسخه‌ی PS1 هستید اصلا در خرید این بازی شک نکنید چرا که از همه نظر پیشرفت کرده و البته یک نوستالژی لذت بخش است که از بازی کردنش خسته نمی‌شوید.

اما برای کسانی که تابحال این بازی را تجربه نکرده‌اند یا به اندازه کافی بازی نکرده‌اند، خبر خوشِ اصلی برای شماست چراکه قرار است یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین بازی‌های زندگی خود را ملاقات کنید، Crash Team Racing یکی از بهترین بازی‌های سبک مسابقه‌ای و از پایه گذاران این سبک است.

در این بازی شما شخصیت‌های مختلفی برای انتخاب کردن پیش رو دارید که البته تاثیر چندانی در بازی شما ندارند اما اوضاع داخل بازی متفاوت است هر پیست مسابقه‌ای سبک و شکل و شمایل خودش را دارد، میانبرهایی دارد که باید کشفشان کنید و البته جعبه‌هایی داخل بازی هستند که با شکستن آن‌ها قدرت‌های مختلفی نسیبتان می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای آسیب زدن به حریف‌ها یا کمک به خودتان استفاده کنید.

بهترین بازی های ماه جولای دوم: Sea of Solitude

 

پلتفرم‌ها: PC, PS4, Xbox One

این بازی توسط استودیو مستقل Jo-Mei ساخته و توسط شرکت الکترونیک آرتز عرضه شده است.بازی Sea of Solitude داستان دنیایی را روایت می کند که در آن انسان ها آنقدر تنها می مانند که در نهایت به هیولاهایی خشمگین تبدیل می شوند، شخصیت اصلی که دختر جوانی به نام کیتی است هم در این دنیا به تنهایی زندگی می‌کند.

داستان بازی و مفهوم آن بیشتر پیرامون سلامت ذهنی و دوری از تنهایی است که گیم پلی کوتاهی دارد و حتما ارزش بازی کردن برای این مدت کوتاه را دارد، بزرگترین نقطه قوت همانطور که در تریلر می‌بینید حالت گرافیکی منحصر به فرد و استفاده از یک سبک هنری جالب و تاثیر گذار است.

 

پلتفرم‌ها: PC, PS4, Xbox One, Google Stadia

سری بازی ولفنشتاین یکی از پایه گذاران و بهترین‌های سبک شوتر تک نفره و اول شخص است که از همان اولین بازی‌های این سری در تیراندازی (Gunplay) یکی از بهترین‌های دنیا بوده و هست.

مثل همیشه بزرگترین نقطه قوت ولفنشتاین سلاح‌ها و دشمنان گوناگون آن هستند، نکته‌ی جالب درمورد سلاح‌های ولفنشتاین این است که شدیدا متعادل هستند و با وجود اینکه تعداد آن‌ها بسیار زیاد است هیچگاه احساس نمی‌کنید که یک اسلحه‌ی خاص از بقیه بهتر است و باید ادامه‌ی بازی را با استفاده از آن جلو بروید همین باعث می‌شود که دائما اسلحه‌های مختلف را برای دشمنان متفاوت و در شرایط متفاوتی استفاده کنید که به طور خودکار بهترین تجربه‌ی بازی به شما منتقل می‌شود.

بازی «ولفنشتاین یانگ بلاد» (Wolfenstein: Youngblood) هم دارای حالت تک نفره و هم دو نفره است که در هر صورت دو شخصیت سوفیکا و جسیکا در بازی حضور خواهند داشت ولی در حالت تک نفره یکی از آن‌ها توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود.

بهترین بازی های ماه آگوست دوم: Blair Witch

 

پتفرم‌ها: PC, Xbox One

20 سال بعد از انتشار نسخه اولیه یعنی Blair Witch Project بازی Blair Witch بزرگترین بازی ماه آگوست برای مایکروسافت بود، داستان بازی دو سال بعد از وقایع فیلم را دنبال می‌کند، شما در نقش یک پلیس که جنگل تپه سیاه را برای پیدا کردن یک کودک جستجو می‌کند دارید، با اینکه فیلم‌هایی که به دنبال افراد گشمده می‌گردند دیگر ژانر خیلی پرطرفداری نیستند اما بازی‌های وحشتناک طرفداران زیادی دارند، این بازی یکی از ترسناک ترین بازی‌های سال 2019 است، بازی Blair Witch دقیقا حس گم شدن وسط جنگل را به شما می‌دهد.

Blair Witch از آن دسته بازی‌هایی است که می‌توانید بیشتر از یکبار بازی کنید و هر بار هم از بازی کردن لذت ببرید، حس تنهایی، گم شدن در میان یک جنگل بزرگ و این حس که هیچکس برای کمک به شما این نزدیکی‌ها نیست بازی را به تجربه‌ای شبیه به بازی بی‌نظیر Alan Wake کرده است چیزی که از نگاه کردن به تریلر هم می‌شد حدس زد.

 

بهترین بازی ماه جولای: Control

 

 

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

 

بازی Control هرچیزی را که درمورد بازی‌های استودیوی Remedy سازنده بازی‌هایی مثل: Max Pain و Quantum Break می‌شناسید در خود دارد و حتی آن را بهتر می‌کند، یک بازی غریب و هوشمندانه تر از همیشه کاری می‌کند که احساس کنید وسط یک سریال تلویزیونی افتاده‌اید این بازی کاری می‌کند که احساس کنید گشمده‌اید، نمی‌توانید تصمیم بگیرید و آنقدر گیج شده‌اید که نمی‌دانید به کدام طرف باید نگاه کنید.

اگر از بازی‌های امروزی که زیادی سر راست هستند خسته شده‌اید Control در همان نگاه اول دلچسب می‌شود، زمان زیادی نیاز دارید تا با کارکترها آشنا شوید، محیط بازی را بشناسید و البته مکانیک‌های بازی را یاد بگیرید و در آن‌ها مهارت پیدا کنید، البته Remedy آنقدر مسیر یادگیری را جذاب کرده که از همان زمانی که دکمه شروع را کلیک می‌کنید فقط عجله دارید که بیشتر یاد بگیرید و بازی را بهتر از قبل بشناسید.

 

Gears 5

پلتفرم‌ها: Xbox One, PC

سری Gears همیشه از سری‌های پرطرفدار و لذت بخش بخصوص برای پلیرهای Xbox بوده که هر بار بیشتر از قبل جواب انتظارات مخاطبان را داده است، و اینبار هم Gears 5 یک قدم بزرگ برای بهتر کردن بازی برداشته است، در این سری المانت‌های جهان باز به بازی اضافه شده‌‌اند که بسیار هیجان انگیز هستند، چندین ماموریت جانبی در هر مرحله وجود دارد که بازی را برای طرفداران پر و پا قرص طولانی‌تر می‌کند و ماموریت‌هایی که برای به دست آورد تجهیزات در بازی قرار گرفته‌اند بالاخره و بعد از مدت‌ها واقعا ارزش انجام ماموریت را دارند. این بازی همه‌ی چیزهایی است که همیشه از سری Gears دوست داشته‌اید به اضافه‌ی چندین ویژگی جذاب، جدید و درخشان که همه‌ی المان‌های قدیمی را بهتر از قبل به نمایش می‌گذارند، بعضی قسمت‌های بازی آشنا به نظر می‌رسند ولی قسمت بزرگی از بازی کاملا جدید است و Gears 5 (به خصوص نسخه PC) یکی از بزرگترین قدم‌های گرافیکی را برداشته و Gears که همیشه درخشان به نظر می‌رسید اینبار شگفت انگیز است، طوفان‌های بزرگ، آب‌های خروشان، ریخته شدن خون روی زمین و… فوق‌العاده طبیعی به نظر می‌رسند.

و البته یکی از مهمترین قسمت‌های جدید بازی مدل چند نفره است که مثل همیشه حال و هوای دیگری به بازی می‌دهد؛ کشتن غول‌های کامپیوتری خیلی آسان است اما مقابله با دیگر پلیرها همیشه یک چالشِ لذت بخش باقی می‌ماند.

 

بهترین بازی ماه سپتامبر Borderlands 3

Borderlands 3

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

و اما بهترین بازی ماه آگوست و یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 سری جدید بازی Borderlands با نام Borderlands 3 است، یک بازی شوتر چند نفره با سیاره‌های بیشتر، دشمنان بیشتر و بله باز هم اسلحه‌های بیشتر.

بعضی از بازی‌ها هستند که جواب انتظارات طرفداران را می‌دهند و سپس بعضی بازی‌ها هم هستند مثل Borderlands 3، این بازی همه‌ی چیزهایی است که طرفداران امید داشتند که شاید در یکی دیگر از دنباله‌های دنیای Borderlands ببینند به اضافه‌ی چندین ویژگی جدید که هیچکس انتظارش را نداشت با آپدیت‌های پیاپی که همه‌ی مشکلات مطرح شده از سوی بازیکنان را به سرعت برطرف می‌کند و آماده پاسخ دادن به همه انتظارات است، Borderlands به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 و احتمال بهترین بازی سبک شوتر چند نفره آنلاین انتخاب آن را به عنوان بهترین بازی ماه سپتامبر بالاتر از Gears 5، Fifa 20، Code Vein و… ساده می‌کند.

 

بهترین بازی‌های اکتبر دوم: Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

سری بی‌نظیر Call of Duty نیازی به معرفی ندارد این سری فوق‌العاده محبوب مدت‌ها است که در دل طرفدارانش جا باز کرده و با اینکه همیشه در اوج به سر نمی‌برد و گاهی اوقات با عناوینی نه چندان جذاب انتظارات برآورده نمی‌کند، اینبار با Call of Duty: Modern Warfare یکبار دیگر نشان داد که این شهرت و محبوبیت را بدون دلیل به دست نیاورده و وقتی Call of Duty در اوج باشد در سبک خودش هیچ رقیبی در نزدیکی آن هم نمی‌تواند قرار بگیرد.

Call of Duty: Modern Warfare در اولین مرحله از نظر گرافیک و انیمیشن بی‌نظیر است، بی‌شک یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 از نظر گرافیکی که اگر قدرت کافی برای اجرای آن در بهترین حالت را داشته باشید از نور پردازی‌ها، محل‌های مختلف و مناظر خیره کننده بازی حیرت زده می‌شوید و اما مثل همیشه در کنار ظاهر جذاب Call of Duty سرعت و داستان پردازی و در کل گیم پلی روان خودش را از دست نداده و همچنان لذت بخش و دوست داشتنی است.

در کنار همه‌ی چیزهایی که از یک Call of Duty خوش ساخت انتظار می‌رود اینبار المان‌های کمدی هم دیدنی هستند مثل زمانی که به عنوان غاز باید ماموریت انجام دهید تا هل دادن دیگران به درون رودخانه و… که بازی را مثل همیشه از ابتدا تا پایان سرگرم کننده نگه می‌دارند.

درمورد سبک چند نفره هم که حرفی برای گفتن نیست Call of Duty مدت‌هاست که در سبک چند نفره حضور دارد و بازهم مثل همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد نکته جذاب اینجاست که می‌توانید نسخه چند نفره را البته فقط در سبک بتل رویال به صورت رایگان بازی کنید و اگر از بازی لذت بردید می‌توانید با خرید بازی وارد دیگر سبک‌ها شوید یا برای همیشه از بازی در سبک بتل رویال لذت ببرید.

 

بهترین بازی ماه اکتبر: The Outer Worlds

The outer Worlds

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

چرا با وجود بازی‌های محبوبی مثل Call of Duty، Ghost Recon ،Luigi’s Mansion 3 و بازی‌های محبوب دیگر، بازی The Outer Worlds بهترین بازی اکتبر است؟ یکی از مهمترین دلایل انتخاب این بازی در کنار این نام‌های بزرگ که هر کدام کاندیدای انتخاب شدن به عنوان بهترین بازی سال هستند چه برسد به ماه، این است که The outer worlds متفاوت است اگر بعد از مدت‌ها می‌خواهید یک حال و هوای کاملا جدید آن هم نه در یک بازی دسته دوم و سوم بلکه در یکی از بهترین عناوین سال تجربه کنید The Outer Worlds بهترین انتخاب چند سال اخیر است.

یک بازی نقش آفرینی فضایی که در آینده دور اتفاق می‌افتد و پر از موجودات عجیب غریب، کاراکترهای مختلف و موجودات فضایی است.

این بازی ترکیبی از سفرهای فضایی طولانی به و کشف دنیای ناشناخته و البته همراهی با گروهی از کاراکترهای عجیب و قدرتمند با اسلحه‌های بزرگ است که سفری سرگرم کننده را در قالب یک داستان پیچیده پیرامون مهاجرت، فساد و استعمار دیگر سیارات و موجودات بیان می‌کند که هم عمیق است هم سرگرم کننده و در کنار همه‌ی این موارد نقش آفرینی در این بازی به شدت قدرتمند است شما هر کسی در بازی را که انتخاب کنید می‌توانید بدون هیچ محدودیتی بکشید، تیم خود را گم و گور کنید و به تنهایی ادامه مراحل را پیش بروید و عواقب رفتار خود را بپذیرید یا مثل یک برنامه ریز خوب برای آینده برنامه ریزی کنید و با همراهان و پشتیبان‌های بیشتر به بازی ادامه بدهید، همه‌ی بازی سرشار از هیجان است اما بازهم می‌تواند بین این همه شلوغی لحظات غم انگیز و خاطره انگیز را نیز به همراه داشته باشد، The Outer Wolrds تعریف واقعی یک بازی اورجینال است که مسیر خودش را انتخاب کرده و به دیگران نگاه نمی‌کند، داستان طوری پیش می‌رود که هرطور بازی کنید در نهایت مجبور می‌شوید انتخاب‌های سختی داشته باشید و انتخاب بخش مهمی از بازی تا پابان خواهد بود و همین باعث می‌شود که بعد از پایان بازی اولین کاری که انجام می‌دهید کلیک کردن روی دکمه شروع دوباره باشد.

 

بهترین بازی‌های نوامبر دوم: Death Stranding

Death Stranding

پلتفرم‌ها: PS4, PC

بازی عجیب و غریب و متفاوت جدید از هیدئو کوجیما که مطمئن نیستم همه با انتخاب آن به عنوان دومین بازی برتر ماه نوامبر موافق باشند این بازی آنقدر متفاوت است که مخاطبانش را کاملا به دو دسته تقسیم کرده است یا این بازی پایه گذار یک سبک جدید در دنیای گیم خواهد بود یا همینجا این سبک به وجود آمد و همینجا هم می‌میرد.

بسته به سلیقه شما این بازی می‌تواند همه‌ی آن چیزی باشد که آرزوی آن را داشته‌ای یا یک بازی کاملا خسته کننده برای گشت زدن در یک بازی بسیار بزرگ باشد، اما در هر صورت نمی‌توانید زیبایی بصری بازی را نادیده بگیرید Death Stranding با وجود اینکه یک بازی جهان باز است یکی از بهترین بازی‌های دنیاز از نظر گرافیکی است می‌توانید تصور کنید ساخت دنیایی در ابعاد این بازی با چنین کیفیت و جزئیاتی چقدر دشوار و دست نیافتنی بوده ولی Death Stranding آن را به واقعیت تبدیل کرده.

از آن‌جا که این بازی هم مثل همه‌ی بازی‌های کوجیما بخشی از زیباییش در رازآلود بودنش است بیشتر از این وارد جزئیات نمی‌شویم، این بازی جهان باز اکشن است که زمان زیادی را می‌توانید در آن سپری کنید و از پیدا کردن نکات و جزئیات جدید در آن لذت ببرید.

بهترین بازی نوامبر: Star Wars Jedi: Fallen Order 

Star Wars Jedi: Fallen Order

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

در کنار این همه بازی‌های متفاوت امسال بازی به نام Star wars Jedi منتشر شد که متفاوت و غیر قابل پیشبینی نیست اما بهتر از آن است! این بازی ترکیبی از همه‌ی بهترین المان‌های بازی‌های سال‌های اخیر است که در قالب یک داستان Star Wars قرار گرفته و آماده تجربه شدن است.

Star Wars Jedi: Fallen Order یک بازی اکشن فوق‌العاده سریع و دوست داشتنی است که یکی از مهمترین المان‌های بازی‌های همیشه موفق را به همراه دارد، راه رفتن روی لبه‌ی آسان برای یادگیری و سخت برای استاد شدن این لذت بخش ترین ترکیب بازی‌های رایانه‌ای است که اگر به خوبی پیاده سازی شود همیشه جواب می‌دهد و همیشه مخاطب را راضی نگه می‌دارد فرقی نمی‌کند که یک پلیر فوق حرفه‌ای هستید که ساعت‌ها در روز بازی می‌کند یا یک پلیر بسیار عادی که در هفته فقط چند ساعت صرف بازی می‌کند این بازی جذابیتش را برای شما حفظ می‌کند چراکه برای رد شدن از مراحل نیاز به سرعت عمل یا مهارت خاصی ندارید اما برای زیبا بازی کردن و به رخ کشیدن مهارت‌هایتان برای همیشه جا هست! می‌توانید بارها و بارها یک مرحله را طی کنید و هربار بهتر و سریعتر از قبل و با حرکات نمایشی و رضایت بخش بیشتری این کار را انجام دهید.

و اگر در کنار همه این‌ها از طرفداران دنیای جنگ ستارگان هم باشید چه چیزی می‌تواند خوشحال کننده‌تر از یک بازی فوق‌العاده در این دنیا باشد.

بهترین بازی‌های دسامبر: Darksiders Genesis 

Darksiders Genesis

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

و اما آخرین سورپرایز سال 2019 بازی همیشه جذاب Darksiders بود که عنوان جدید خود یعنی Genesis را منتشر کرد بازی‌های Darksiders همیشه پر از اکشن‌های دیدنی، کُمبت‌های منحصر به فرد و البته داستانی فوق‌العاده جذاب و پیچیده هستند که این سری هم ادامه داستان سری قبلی یعنی Darksider 3 را که سال 2018 منتشر شده بود را دنبال می‌کند البته این سری از بازی‌های Darksiders یعنی Genesis در واقع یک اسپین آف از داستان اصلی است و اگر از دسته افرادی هستید که فقط این بازی را برای داستانش بازی می‌کند و به داستان اصلی اهمیت می‌دهید Genesis حرفی برای گفتن ندارد چراکه فقط یک داستان جانبی را روایت می‌کند.

با وجود اینکه از بازی‌های اسپین آف انتظار نمی‌رود که هم رده‌ی بازی‌های اصلیِ داستان خود باشند اما اینبار Darksiders Genesis نه تنها ضعیف تر از بازی‌های اصلی نیست بلکه در خیلی از موارد از بازی‌های داستان اصلی پیشی گرفته و فوق‌العاده جذاب پیش می‌رود، این بازی ترکیبی از مبارزات سریع و اکشن، حل کردن پازل‌های جذاب و سخت است که تا پایان بازی دائما در حال پیشرفت است و کمبت‌ها و حرکات بازی آنقدر هوشمندانه و دقیق اضافه می‌شوند که همیشه روی لبه‌ی یادگیری قرار دارید و دائما حسِ یک بازیِ تازه را در خود حس می‌کنید، یکی دیگر از نکات جذاب این قسمت از بازی بزرگی دنیای بازی است که دائما در حال تغییر و کشف شدن است هرچه جلوتر می‌روید مکان‌های جدید با حس و حال تازه پیدا می‌کنید و همچنین دشمنان جدید با قدرت‌ها و نقاط ضعف متفاوت، این بازی حدود 15 ساعت به طول می‌انجامد و در تمام این مدت تازه باقی می‌ماند.

 

 

بیشتر بخوانید

بهترین بازی ماه آپریل: Mortal Kombat 11

Mortal Kombat 11 بهترین بازی های ps4 pc xbox one

پلتفرم(ها): PS4 , Xbox One , PC

بازی Mortal Kombat 11 هر چیزی که از این سری انتظار دارید را درون خود دارد، چیزی نزدیک به بهترین عنوانی که می‌توانسته ساخته شود: مبارزات دو بعدی با سرعت بالا و سریع‌تر از همیشه، برخلاف اکثر هم رده‌ها یک داستان درگیر کننده و جالب در مُد داستانی، بسیاری چیزهای جدید برای به دست آوردن و باز کردن قفل آن‌ها و در نهایت مثل همیشه Fatality های جالب و جدید که کاملا حس رضایت می‌دهند، شخصیت‌های این سری تشکیل شده از کاراکترهای محبوب قدیمی و کاراکترهای جدیدی که البته به صورت مداوم در حال آپدیت و اضافه شدن به بازی هستند.

از دیگر نکات مثبت این سری وجود بخش آموزشی بسیار پیشرفته تر برای یادگیری کامبوهای مختلف و اجرای درست Fatality ها است که بیش‌تر اوقات به خاطر عدم مهارت بازیکنان در اجرای حرکات خیلی از این حرکات دیدنی در بازی اجرا نمی‌شدند اما اینبار با این سیستم آموزشی پیشرفته‌تر می‌توان امیدوار بود که شاهد تنوع بیش‌تری در مبارزات باشیم.

در کنار همه‌ی ویژگی‌های بالا اگر بازی را به صورت اورجینال تهیه کنید می‌توانید از بازی آنلاین به همراه سیستم رده‌بندی(Ranking) جدید که شما را با توجه به مهارتتان پیشرفت می‌دهد از بازی لذت بیش‌تری ببرید و به صورت مداوم لباس‌ها و شخصیت‌های جدید دریافت کنید.

بهترین بازی های ماه می دوم: A Plague Tale: Innocence 

پلتفرم‌(ها): PS4, Xbox One, PC

 

داستان A Plague Tale: Innocence درباره‌ی دختری نوجوان به نام Amicia و برادر کوچکتر از او به نام Hugo است که باید از میان خطرات زیادی عبور کنند و یکی از بزرگترین نقاط قوت بازی رابطه‌ی بین این خواهر و برادر است که بعد از مدتی شما هم نسبت به Hugo احساس مسئولیت پیدا می‌کنید و حس می‌کنید که باید او را از خطرات پیرامونش حفظ کنید.

در طول بازی Amicia دائما ابزار جدیدی برای مبارزه پیدا می‌کند و در میان راه معماهایی وجود دارد که باید توسط شما حل شود تا بتوانید به راهتان ادامه دهید این بازی از دسته بازی‌هایی است که به شما خیلی اجازه‌ی اشتباه نمی‌دهد و با مرگ‌های یک ضربه‌ای حسِ آسیب پذیر بودن در یک دنیای خشن را به پلیر القا می‌کند.

A Plague Tale: Innocence بازی نیست که بخواهید هفته‌ها وقت صرفش کنید ولی برای یک آخر هفته‌ی لذت بخش با یک داستان خطیِ خوب و گیم پلی تقریبا ساده یکی از بهترین انتخاب هاست.

بهترین بازی ماه می: Blood and Truth

پلتفرم‌(ها): PS4

 

بازی Blood and Truth یک بازی واقعیت مجازی برای کنسول PS4 و یک تجربه‌ی کامل از بازی‌های سبک تیراندازی در دنیای واقعیت مجازی است.

از ویژگی‌هایی که مورد توجه بازیکنان قرار گرفته می‌توان به نحوه‌ی عوض کردن خشاب اسلحه اشاره کرد که شما برای اینکار خشاب جدید را از روی سینه برمی‌دارید و بعد آن را وارد اسلحه که در دست دیگر است می‌کنید مثل تجربه‌ی واقعی عوض کردن خشابِ یک اسلحه.

این بازی پر از حرکات هوشمندانه، کارهای خلاقانه و جزئیاتی است که به شما احساس حضور در یک جنگ واقعی و احساس حضور در دنیای بازی را القا می‌کند، Blood and Truth بدون شک یکی از بهترین‌های واقعیت مجازی تا به امروز است.

پلتفرم‌(ها): PC, Nintendo Switch

 

بازی My Friend Pedro یک بازی دو بعدی بسیار جذاب و هیجانی است که داستان جالب، با مزه و البته عجیبی دارد، این بازی در سبک شوتر تک نفره است و یک تجربه‌ی جالب و جدید است که بهترین تشبیه برای این بازی فیلم ددپول است ترکیبی از اکشن، قتل و طنز که شاید در نگاه اول ترکیب عجیبی باشد ولی به نظر می‌رسد که مخاطبان ازین سبک جدید لذت می‌برند.

مهمترین نقطه‌ی قوت بازی My Friend Pedro مکانیک جذاب بازی در کنار سرعت بالای آن است چیزی که در گیم پلی بالا به وضوح می‌توان دید این است که My Friend Pedro از آن دسته بازی‌هایی است که برای یاد گرفتنش چند دقیقه بیش‌تر وقت لازم ندارید ولی برای حرفه‌ای شدن باید مدت‌ها وقت صرفش کنید تا هر روز پیشرفت کنید.

بهترین بازی ماه ژوئن: Crash Team Racing Nitro-Fueled

 

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, Nintendo

ممکن است در آینده برای PC هم منتشر شود ولی در حال حاضر نسخه‌ی پی سی ندارد.

اگر از طرفداران قدیمی بازی کراش ماشینی (Crash Team Racing) نسخه‌ی PS1 هستید اصلا در خرید این بازی شک نکنید چرا که از همه نظر پیشرفت کرده و البته یک نوستالژی لذت بخش است که از بازی کردنش خسته نمی‌شوید.

اما برای کسانی که تابحال این بازی را تجربه نکرده‌اند یا به اندازه کافی بازی نکرده‌اند، خبر خوشِ اصلی برای شماست چراکه قرار است یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین بازی‌های زندگی خود را ملاقات کنید، Crash Team Racing یکی از بهترین بازی‌های سبک مسابقه‌ای و از پایه گذاران این سبک است.

در این بازی شما شخصیت‌های مختلفی برای انتخاب کردن پیش رو دارید که البته تاثیر چندانی در بازی شما ندارند اما اوضاع داخل بازی متفاوت است هر پیست مسابقه‌ای سبک و شکل و شمایل خودش را دارد، میانبرهایی دارد که باید کشفشان کنید و البته جعبه‌هایی داخل بازی هستند که با شکستن آن‌ها قدرت‌های مختلفی نسیبتان می‌شود که می‌توانید از آن‌ها برای آسیب زدن به حریف‌ها یا کمک به خودتان استفاده کنید.

بهترین بازی های ماه جولای دوم: Sea of Solitude

 

پلتفرم‌ها: PC, PS4, Xbox One

این بازی توسط استودیو مستقل Jo-Mei ساخته و توسط شرکت الکترونیک آرتز عرضه شده است.بازی Sea of Solitude داستان دنیایی را روایت می کند که در آن انسان ها آنقدر تنها می مانند که در نهایت به هیولاهایی خشمگین تبدیل می شوند، شخصیت اصلی که دختر جوانی به نام کیتی است هم در این دنیا به تنهایی زندگی می‌کند.

داستان بازی و مفهوم آن بیشتر پیرامون سلامت ذهنی و دوری از تنهایی است که گیم پلی کوتاهی دارد و حتما ارزش بازی کردن برای این مدت کوتاه را دارد، بزرگترین نقطه قوت همانطور که در تریلر می‌بینید حالت گرافیکی منحصر به فرد و استفاده از یک سبک هنری جالب و تاثیر گذار است.

 

پلتفرم‌ها: PC, PS4, Xbox One, Google Stadia

سری بازی ولفنشتاین یکی از پایه گذاران و بهترین‌های سبک شوتر تک نفره و اول شخص است که از همان اولین بازی‌های این سری در تیراندازی (Gunplay) یکی از بهترین‌های دنیا بوده و هست.

مثل همیشه بزرگترین نقطه قوت ولفنشتاین سلاح‌ها و دشمنان گوناگون آن هستند، نکته‌ی جالب درمورد سلاح‌های ولفنشتاین این است که شدیدا متعادل هستند و با وجود اینکه تعداد آن‌ها بسیار زیاد است هیچگاه احساس نمی‌کنید که یک اسلحه‌ی خاص از بقیه بهتر است و باید ادامه‌ی بازی را با استفاده از آن جلو بروید همین باعث می‌شود که دائما اسلحه‌های مختلف را برای دشمنان متفاوت و در شرایط متفاوتی استفاده کنید که به طور خودکار بهترین تجربه‌ی بازی به شما منتقل می‌شود.

بازی «ولفنشتاین یانگ بلاد» (Wolfenstein: Youngblood) هم دارای حالت تک نفره و هم دو نفره است که در هر صورت دو شخصیت سوفیکا و جسیکا در بازی حضور خواهند داشت ولی در حالت تک نفره یکی از آن‌ها توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شود.

بهترین بازی های ماه آگوست دوم: Blair Witch

 

پتفرم‌ها: PC, Xbox One

20 سال بعد از انتشار نسخه اولیه یعنی Blair Witch Project بازی Blair Witch بزرگترین بازی ماه آگوست برای مایکروسافت بود، داستان بازی دو سال بعد از وقایع فیلم را دنبال می‌کند، شما در نقش یک پلیس که جنگل تپه سیاه را برای پیدا کردن یک کودک جستجو می‌کند دارید، با اینکه فیلم‌هایی که به دنبال افراد گشمده می‌گردند دیگر ژانر خیلی پرطرفداری نیستند اما بازی‌های وحشتناک طرفداران زیادی دارند، این بازی یکی از ترسناک ترین بازی‌های سال 2019 است، بازی Blair Witch دقیقا حس گم شدن وسط جنگل را به شما می‌دهد.

Blair Witch از آن دسته بازی‌هایی است که می‌توانید بیشتر از یکبار بازی کنید و هر بار هم از بازی کردن لذت ببرید، حس تنهایی، گم شدن در میان یک جنگل بزرگ و این حس که هیچکس برای کمک به شما این نزدیکی‌ها نیست بازی را به تجربه‌ای شبیه به بازی بی‌نظیر Alan Wake کرده است چیزی که از نگاه کردن به تریلر هم می‌شد حدس زد.

 

بهترین بازی ماه جولای: Control

 

 

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

 

بازی Control هرچیزی را که درمورد بازی‌های استودیوی Remedy سازنده بازی‌هایی مثل: Max Pain و Quantum Break می‌شناسید در خود دارد و حتی آن را بهتر می‌کند، یک بازی غریب و هوشمندانه تر از همیشه کاری می‌کند که احساس کنید وسط یک سریال تلویزیونی افتاده‌اید این بازی کاری می‌کند که احساس کنید گشمده‌اید، نمی‌توانید تصمیم بگیرید و آنقدر گیج شده‌اید که نمی‌دانید به کدام طرف باید نگاه کنید.

اگر از بازی‌های امروزی که زیادی سر راست هستند خسته شده‌اید Control در همان نگاه اول دلچسب می‌شود، زمان زیادی نیاز دارید تا با کارکترها آشنا شوید، محیط بازی را بشناسید و البته مکانیک‌های بازی را یاد بگیرید و در آن‌ها مهارت پیدا کنید، البته Remedy آنقدر مسیر یادگیری را جذاب کرده که از همان زمانی که دکمه شروع را کلیک می‌کنید فقط عجله دارید که بیشتر یاد بگیرید و بازی را بهتر از قبل بشناسید.

 

Gears 5

پلتفرم‌ها: Xbox One, PC

سری Gears همیشه از سری‌های پرطرفدار و لذت بخش بخصوص برای پلیرهای Xbox بوده که هر بار بیشتر از قبل جواب انتظارات مخاطبان را داده است، و اینبار هم Gears 5 یک قدم بزرگ برای بهتر کردن بازی برداشته است، در این سری المانت‌های جهان باز به بازی اضافه شده‌‌اند که بسیار هیجان انگیز هستند، چندین ماموریت جانبی در هر مرحله وجود دارد که بازی را برای طرفداران پر و پا قرص طولانی‌تر می‌کند و ماموریت‌هایی که برای به دست آورد تجهیزات در بازی قرار گرفته‌اند بالاخره و بعد از مدت‌ها واقعا ارزش انجام ماموریت را دارند. این بازی همه‌ی چیزهایی است که همیشه از سری Gears دوست داشته‌اید به اضافه‌ی چندین ویژگی جذاب، جدید و درخشان که همه‌ی المان‌های قدیمی را بهتر از قبل به نمایش می‌گذارند، بعضی قسمت‌های بازی آشنا به نظر می‌رسند ولی قسمت بزرگی از بازی کاملا جدید است و Gears 5 (به خصوص نسخه PC) یکی از بزرگترین قدم‌های گرافیکی را برداشته و Gears که همیشه درخشان به نظر می‌رسید اینبار شگفت انگیز است، طوفان‌های بزرگ، آب‌های خروشان، ریخته شدن خون روی زمین و… فوق‌العاده طبیعی به نظر می‌رسند.

و البته یکی از مهمترین قسمت‌های جدید بازی مدل چند نفره است که مثل همیشه حال و هوای دیگری به بازی می‌دهد؛ کشتن غول‌های کامپیوتری خیلی آسان است اما مقابله با دیگر پلیرها همیشه یک چالشِ لذت بخش باقی می‌ماند.

 

بهترین بازی ماه سپتامبر Borderlands 3

Borderlands 3

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

و اما بهترین بازی ماه آگوست و یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 سری جدید بازی Borderlands با نام Borderlands 3 است، یک بازی شوتر چند نفره با سیاره‌های بیشتر، دشمنان بیشتر و بله باز هم اسلحه‌های بیشتر.

بعضی از بازی‌ها هستند که جواب انتظارات طرفداران را می‌دهند و سپس بعضی بازی‌ها هم هستند مثل Borderlands 3، این بازی همه‌ی چیزهایی است که طرفداران امید داشتند که شاید در یکی دیگر از دنباله‌های دنیای Borderlands ببینند به اضافه‌ی چندین ویژگی جدید که هیچکس انتظارش را نداشت با آپدیت‌های پیاپی که همه‌ی مشکلات مطرح شده از سوی بازیکنان را به سرعت برطرف می‌کند و آماده پاسخ دادن به همه انتظارات است، Borderlands به عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 و احتمال بهترین بازی سبک شوتر چند نفره آنلاین انتخاب آن را به عنوان بهترین بازی ماه سپتامبر بالاتر از Gears 5، Fifa 20، Code Vein و… ساده می‌کند.

 

بهترین بازی‌های اکتبر دوم: Call of Duty: Modern Warfare

Call of Duty: Modern Warfare

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

سری بی‌نظیر Call of Duty نیازی به معرفی ندارد این سری فوق‌العاده محبوب مدت‌ها است که در دل طرفدارانش جا باز کرده و با اینکه همیشه در اوج به سر نمی‌برد و گاهی اوقات با عناوینی نه چندان جذاب انتظارات برآورده نمی‌کند، اینبار با Call of Duty: Modern Warfare یکبار دیگر نشان داد که این شهرت و محبوبیت را بدون دلیل به دست نیاورده و وقتی Call of Duty در اوج باشد در سبک خودش هیچ رقیبی در نزدیکی آن هم نمی‌تواند قرار بگیرد.

Call of Duty: Modern Warfare در اولین مرحله از نظر گرافیک و انیمیشن بی‌نظیر است، بی‌شک یکی از بهترین بازی‌های سال 2019 از نظر گرافیکی که اگر قدرت کافی برای اجرای آن در بهترین حالت را داشته باشید از نور پردازی‌ها، محل‌های مختلف و مناظر خیره کننده بازی حیرت زده می‌شوید و اما مثل همیشه در کنار ظاهر جذاب Call of Duty سرعت و داستان پردازی و در کل گیم پلی روان خودش را از دست نداده و همچنان لذت بخش و دوست داشتنی است.

در کنار همه‌ی چیزهایی که از یک Call of Duty خوش ساخت انتظار می‌رود اینبار المان‌های کمدی هم دیدنی هستند مثل زمانی که به عنوان غاز باید ماموریت انجام دهید تا هل دادن دیگران به درون رودخانه و… که بازی را مثل همیشه از ابتدا تا پایان سرگرم کننده نگه می‌دارند.

درمورد سبک چند نفره هم که حرفی برای گفتن نیست Call of Duty مدت‌هاست که در سبک چند نفره حضور دارد و بازهم مثل همیشه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد نکته جذاب اینجاست که می‌توانید نسخه چند نفره را البته فقط در سبک بتل رویال به صورت رایگان بازی کنید و اگر از بازی لذت بردید می‌توانید با خرید بازی وارد دیگر سبک‌ها شوید یا برای همیشه از بازی در سبک بتل رویال لذت ببرید.

 

بهترین بازی ماه اکتبر: The Outer Worlds

The outer Worlds

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

چرا با وجود بازی‌های محبوبی مثل Call of Duty، Ghost Recon ،Luigi’s Mansion 3 و بازی‌های محبوب دیگر، بازی The Outer Worlds بهترین بازی اکتبر است؟ یکی از مهمترین دلایل انتخاب این بازی در کنار این نام‌های بزرگ که هر کدام کاندیدای انتخاب شدن به عنوان بهترین بازی سال هستند چه برسد به ماه، این است که The outer worlds متفاوت است اگر بعد از مدت‌ها می‌خواهید یک حال و هوای کاملا جدید آن هم نه در یک بازی دسته دوم و سوم بلکه در یکی از بهترین عناوین سال تجربه کنید The Outer Worlds بهترین انتخاب چند سال اخیر است.

یک بازی نقش آفرینی فضایی که در آینده دور اتفاق می‌افتد و پر از موجودات عجیب غریب، کاراکترهای مختلف و موجودات فضایی است.

این بازی ترکیبی از سفرهای فضایی طولانی به و کشف دنیای ناشناخته و البته همراهی با گروهی از کاراکترهای عجیب و قدرتمند با اسلحه‌های بزرگ است که سفری سرگرم کننده را در قالب یک داستان پیچیده پیرامون مهاجرت، فساد و استعمار دیگر سیارات و موجودات بیان می‌کند که هم عمیق است هم سرگرم کننده و در کنار همه‌ی این موارد نقش آفرینی در این بازی به شدت قدرتمند است شما هر کسی در بازی را که انتخاب کنید می‌توانید بدون هیچ محدودیتی بکشید، تیم خود را گم و گور کنید و به تنهایی ادامه مراحل را پیش بروید و عواقب رفتار خود را بپذیرید یا مثل یک برنامه ریز خوب برای آینده برنامه ریزی کنید و با همراهان و پشتیبان‌های بیشتر به بازی ادامه بدهید، همه‌ی بازی سرشار از هیجان است اما بازهم می‌تواند بین این همه شلوغی لحظات غم انگیز و خاطره انگیز را نیز به همراه داشته باشد، The Outer Wolrds تعریف واقعی یک بازی اورجینال است که مسیر خودش را انتخاب کرده و به دیگران نگاه نمی‌کند، داستان طوری پیش می‌رود که هرطور بازی کنید در نهایت مجبور می‌شوید انتخاب‌های سختی داشته باشید و انتخاب بخش مهمی از بازی تا پابان خواهد بود و همین باعث می‌شود که بعد از پایان بازی اولین کاری که انجام می‌دهید کلیک کردن روی دکمه شروع دوباره باشد.

 

بهترین بازی‌های نوامبر دوم: Death Stranding

Death Stranding

پلتفرم‌ها: PS4, PC

بازی عجیب و غریب و متفاوت جدید از هیدئو کوجیما که مطمئن نیستم همه با انتخاب آن به عنوان دومین بازی برتر ماه نوامبر موافق باشند این بازی آنقدر متفاوت است که مخاطبانش را کاملا به دو دسته تقسیم کرده است یا این بازی پایه گذار یک سبک جدید در دنیای گیم خواهد بود یا همینجا این سبک به وجود آمد و همینجا هم می‌میرد.

بسته به سلیقه شما این بازی می‌تواند همه‌ی آن چیزی باشد که آرزوی آن را داشته‌ای یا یک بازی کاملا خسته کننده برای گشت زدن در یک بازی بسیار بزرگ باشد، اما در هر صورت نمی‌توانید زیبایی بصری بازی را نادیده بگیرید Death Stranding با وجود اینکه یک بازی جهان باز است یکی از بهترین بازی‌های دنیاز از نظر گرافیکی است می‌توانید تصور کنید ساخت دنیایی در ابعاد این بازی با چنین کیفیت و جزئیاتی چقدر دشوار و دست نیافتنی بوده ولی Death Stranding آن را به واقعیت تبدیل کرده.

از آن‌جا که این بازی هم مثل همه‌ی بازی‌های کوجیما بخشی از زیباییش در رازآلود بودنش است بیشتر از این وارد جزئیات نمی‌شویم، این بازی جهان باز اکشن است که زمان زیادی را می‌توانید در آن سپری کنید و از پیدا کردن نکات و جزئیات جدید در آن لذت ببرید.

بهترین بازی نوامبر: Star Wars Jedi: Fallen Order 

Star Wars Jedi: Fallen Order

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

در کنار این همه بازی‌های متفاوت امسال بازی به نام Star wars Jedi منتشر شد که متفاوت و غیر قابل پیشبینی نیست اما بهتر از آن است! این بازی ترکیبی از همه‌ی بهترین المان‌های بازی‌های سال‌های اخیر است که در قالب یک داستان Star Wars قرار گرفته و آماده تجربه شدن است.

Star Wars Jedi: Fallen Order یک بازی اکشن فوق‌العاده سریع و دوست داشتنی است که یکی از مهمترین المان‌های بازی‌های همیشه موفق را به همراه دارد، راه رفتن روی لبه‌ی آسان برای یادگیری و سخت برای استاد شدن این لذت بخش ترین ترکیب بازی‌های رایانه‌ای است که اگر به خوبی پیاده سازی شود همیشه جواب می‌دهد و همیشه مخاطب را راضی نگه می‌دارد فرقی نمی‌کند که یک پلیر فوق حرفه‌ای هستید که ساعت‌ها در روز بازی می‌کند یا یک پلیر بسیار عادی که در هفته فقط چند ساعت صرف بازی می‌کند این بازی جذابیتش را برای شما حفظ می‌کند چراکه برای رد شدن از مراحل نیاز به سرعت عمل یا مهارت خاصی ندارید اما برای زیبا بازی کردن و به رخ کشیدن مهارت‌هایتان برای همیشه جا هست! می‌توانید بارها و بارها یک مرحله را طی کنید و هربار بهتر و سریعتر از قبل و با حرکات نمایشی و رضایت بخش بیشتری این کار را انجام دهید.

و اگر در کنار همه این‌ها از طرفداران دنیای جنگ ستارگان هم باشید چه چیزی می‌تواند خوشحال کننده‌تر از یک بازی فوق‌العاده در این دنیا باشد.

بهترین بازی‌های دسامبر: Darksiders Genesis 

Darksiders Genesis

پلتفرم‌ها: PS4, Xbox One, PC

و اما آخرین سورپرایز سال 2019 بازی همیشه جذاب Darksiders بود که عنوان جدید خود یعنی Genesis را منتشر کرد بازی‌های Darksiders همیشه پر از اکشن‌های دیدنی، کُمبت‌های منحصر به فرد و البته داستانی فوق‌العاده جذاب و پیچیده هستند که این سری هم ادامه داستان سری قبلی یعنی Darksider 3 را که سال 2018 منتشر شده بود را دنبال می‌کند البته این سری از بازی‌های Darksiders یعنی Genesis در واقع یک اسپین آف از داستان اصلی است و اگر از دسته افرادی هستید که فقط این بازی را برای داستانش بازی می‌کند و به داستان اصلی اهمیت می‌دهید Genesis حرفی برای گفتن ندارد چراکه فقط یک داستان جانبی را روایت می‌کند.

با وجود اینکه از بازی‌های اسپین آف انتظار نمی‌رود که هم رده‌ی بازی‌های اصلیِ داستان خود باشند اما اینبار Darksiders Genesis نه تنها ضعیف تر از بازی‌های اصلی نیست بلکه در خیلی از موارد از بازی‌های داستان اصلی پیشی گرفته و فوق‌العاده جذاب پیش می‌رود، این بازی ترکیبی از مبارزات سریع و اکشن، حل کردن پازل‌های جذاب و سخت است که تا پایان بازی دائما در حال پیشرفت است و کمبت‌ها و حرکات بازی آنقدر هوشمندانه و دقیق اضافه می‌شوند که همیشه روی لبه‌ی یادگیری قرار دارید و دائما حسِ یک بازیِ تازه را در خود حس می‌کنید، یکی دیگر از نکات جذاب این قسمت از بازی بزرگی دنیای بازی است که دائما در حال تغییر و کشف شدن است هرچه جلوتر می‌روید مکان‌های جدید با حس و حال تازه پیدا می‌کنید و همچنین دشمنان جدید با قدرت‌ها و نقاط ضعف متفاوت، این بازی حدود 15 ساعت به طول می‌انجامد و در تمام این مدت تازه باقی می‌ماند.

 

 

بیشتر بخوانید


منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =