سه‌شنبه , می 21 2024

بهترین سریال های ترکی【لیست اسم سریال های ترکیه ای تا 2023】

[ad_1]

زمان زیادی است که سریال های ترکیه ای به محبوبیت بسیار بالایی در ایران رسیده‌اند. خوشبختانه صنعت سینمای ترکیه دائماً در حال تولید سریال‌های مختلف است که این امر باعث می‌شود گزینه‌های زیادی برای تماشا داشته باشید. بیشتر سریال‌های ترکیه ای در ژانر عاشقانه، درام و اکشن تولید می‌شوند.

معمولاً هر قسمت سریال‌های ترکی بین 90 تا 120 دقیقه است که اخیراً تلاش دارند این میزان را به قسمتی یک ساعت برسانند. همین موضوع می‌تواند محبوبیت سریال‌های ترکی را بالاتر ببرد. اگر به سریال‌های ترکی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید؛ چرا که قرار است در این مطلب با بهترین سریال ‌های ترکی آشنا شوید.

 

لیست تمام سریال های ترکیه ای قدیمی تا سال 2023

در زیر اسامی سریال های ترکیه ای جدید را برای شما آماده کرده اییم و میتوانید نظرات خود را درباره سریال های معرفی شده در انتها برای ما به اشتراک بگذارید.

سریال ترکی نیمه شب در پرا پلاس – Pera Palas'ta Gece Yarisi

سریال ترکی نیمه شب در پرا پلاس – Pera Palas’ta Gece Yarisi

تاریخ انتشار: 3 مارچ 2022
ژانر: درام، تاریخی، رازآلود
کارگردان: امره شاهین، نیسان داگ
بازیگران: هازال کایا، تانسو بیچر، سلاحتین پاشالی

آیا به سریال‌های تخیلی و پر از ماجراجویی علاقه دارید؟ با انتخاب سریال ترکی نیمه‌شب در کاخ پرا قرار است یک سفر عجیب و پر رمز و راز را از یک هتل تاریخی و بزرگ در ترکیه شروع کنید.

نیمه شب در پرا پلاس یکی از بهترین سریال های ترکی 2022 با موضوعی درباره سفر در زمان است. این سریال به کارگردانی امره شاهین با بازی هازال کایا، تانسو بیچر و سلاحاتین پاشالی ساخته شده است.

فصل اول این سریال ترکی با 8 قسمت، مورد توجه قرار گرفت و با بازخورد خوبی از سوی مخاطبین مواجه شد. همین امر، به احتمال زیاد باعث خواهد شد که سریال نیمه شب در پرا پلاس برای فصل‌های دیگر هم تمدید شود.

جالب است بدانید؛ این مجموعه سریالی از کتاب تاریخی Midnight at the Pera Palace: تولد استانبول مدرن نوشته چارلز کینگ الهام گرفته شده است.

خلاصه داستان سریال نیمه شب در پرا پلاس

در یک هتل تاریخی در استانبول، یک روزنامه‌نگار جوان و ماجراجو به گذشته می‌رود. او که قصد داشت درباره تاریخ و سرگذشت هتل پرا بنویسد حال باید از توطئه‌ای جلوگیری کند که می تواند سرنوشت ترکیه مدرن را تغییر دهد.

عطیه - atiye

سریال ترکی عطیه – atiye

یکی از سریال‌های ترکی جدید که توانست به محبوبیت خوبی دست یابد، عطیه است. در ادامه به معرفی این سریال ترکی می‌پردازیم.

سریال عطیه برای اولین بار در سال 2019 توسط شبکه‌ی نتفلیکس پخش شد و برای سه فصل ادامه پیدا کرد. این مجموعه توانست به نمرات خوبی در سایت‌های معتبر نظیر imdb دست یابد. عطیه سریال ترکی در ژانر رازآلود و ماورالطبیعه است.

این سریال بر اساس رمانی به نام بیداری جهان به قلم شنگول بویباش ساخته شده است. فیلم‌نامه‌ی این اثر توسط جیسون جورج نوشته شده است. از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به ستارگانی نظیر برن سات، مهمت گونسور اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال عطیه

داستان سریال درباره‌ی نقاش ماهری به نام عطیه است. او قرار است به زودی نمایشگاهی برای نقاشی‌های خود برگزار کند، اما دیدن یک خبر خاص باعث می‌شود تا این اتفاق به تعویق بیفتد. عطیه از زمان کودکی در نقاشی‌های خود از یک سمبل خاص استفاده می‌کرده است و تا به امروز هیچ وقت به دنبال معنی آن نرفته است. اما هنگامی که این سمبل را در خبری مربوط به تپه گوبکلی می‌بیند، تصمیم می‌گیرد به دنبال کشف حقیقت برود. او در این مسیر با ارهان آشنا می‌شود و این دو باهم به دنبال سرنخ‌ها در تپه‌های قدیمی می‌روند و در این راه جان خود را نیز به خطر می‌اندازند

As%20the%20crow%20flies%20 %20%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%20%D9%BE%D8%B1%D9%86%D8%AF%D9%87

پرواز پرنده – As the crow flies

پرواز پرنده از سری سریال‌های ترکی جدید است که در سال 2022 توسط شبکه‌ی نتفلیکس منتشر شد. این سریال توسط دنیز یورولماز کارگردانی شد. نویسندگی این اثر بر عهده‌ی مریچ آجمی بوده است. این سریال ترکی در ژانر درام ساخته شده است و در کل هشت قسمت دارد.

این مینی سریال به نمرات بالایی دست نیافت، اما از محبوبیت خوبی میان مخاطبان برخوردار است. بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند بیرجه آکالای، ابراهیم چلیکول، میرای دانر و ایرم ساک هستند.

خلاصه داستان پرواز پرنده

داستان پرواز پرنده درباره‌ی دختری جوان و پر ذوق به نام آسلی است که هدفش نزدیک شدن و کار کردن در کنار مجری محبوبش، لاله کران است. لاله کران مجری بسیار مشهوری است که میان مردم بسیار محبوب است. آسلی در ابتدای کار ذوق بسیاری دارد اما با گذر زمان، روی تاریک شهرت خود را به آسلی نشان می‌دهد.  پرواز پرنده سریالی پر از خیانت‌های دوستان است و به ما یادآوری می‌کند که هیچقوقت هیچ چیز از هیچ کس بعید نیست.

بی‌گناه – Masum

یکی از بهترین سریال های ترکی : بی‌گناه – Masum

بی‌گناه (Masum) نیز می‌تواند در لیست بهترین سریال های ترکی قرار بگیرد. این سریال با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو شد و به محبوبیت بالایی رسید.

سریال بی‌گناه نمرات بالایی دریافت کرد و پس از پخش تحسین منتقدان را به همراه داشت. هالوک بیلگینر، علی آتای، تولین اوزن و اوکان یالابیک ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان بی گناه

سودت، کمیسر بازنشسته و همسرش با حقوق بازنشستگی خود بازنشسته می‌شوند تا در مزرعه روستایی در آرامش زندگی کنند. زندگی آن‌ها با ورود ناگهانی پسرش که خبرهای وحشتناکی را به همراه دارد، نابود می‌شود.

گرگ – Wolf

گرگ – Wolf

گرگ یک مینی سریال شش قسمتی است که در قالب شش قسمت توسط شبکه Star TV پخش شد و وظیفه ساخت آن برعهده آلپر کاگلار قرار داشت.

مینی سریال گرگ نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و در زمینه‌های داستان و صحنه‌های اکشن مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این مینی سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مراد آرکین، سرکان چای‌اوغلو، آهو تورک‌پنچه و امیر بندرلی‌اوغلو اشاره کرد.

خلاصه داستان مینی سریال گرگ

داستان در ترکیه در بهار 2014 جریان دارد. زمانی که دشمنان در مرز در حال افزایش هستند، دایره خطر در داخل تنگ‌تر می‌شود.

مردگان – Immortals

مردگان – Immortals

مردگان (Immortals) سریالی فانتزی و اکشن است که در قالب یک فصل توسط شبکه BluTV پخش شد و مورد توجه مخاطبان زیادی قرار گرفت.

سریال مردگان نمرات پایینی دریافت کرد و نتوانست با تحسین منتقدان مواجه شود. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به الچین سانگو، کرم بورسین، بیرکان سوکولو و سلما ارگچ اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال مردگان

میا بعد از تبدیل شدن به خون‌آشام و بیدار شدن تصمیم می‌گیرد از کسی به نام دیمیتری که او را به خون‌آشام تبدیل کرده است، انتقام بگیرد و او را بکشد تا دوباره بتواند انسان شود؛ اما در این راه بین عشق، نفرت، خوبی و بدی باید یکی را انتخاب کند.

فیلم ترکی 50M²

سریال ترکی 50M²

50M² جزو بهترین سریال های ترکی محسوب می‌شود که در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد و توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. سلچوک آیدیمیر کارگردان این سریال بود.

این سریال پس از عرضه نمرات مختلف منتقدان را به همراه داشت و نمرات متوسطی دریافت کرد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال حضور داشتند می‌توان به انگین اوزترک، آیبوکه پوسات، توئچه کاراباجاک و ییگیت کیرازجی اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال 50M²

این سریال داستان یک آدمکش به نام گلجه است که در تلاش برای یافتن هویت خود است. گلجه برای مردی به نام سروت نادیر کار می‌کند و می‌خواهد بداند چه اتفاقی برای والدینش افتاده است. سروت حقیقت را می‌داند؛ اما از گفتن اینکه سروت والدین او را کشت، خودداری می‌کند.

Ezel - سریال ترکی ایزل

سریال ترکی ایزل – Ezel

ایزل یا ازل یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ترکی است که طی سال‌های 2009 تا 2011 در شبکه‌های ترکیه پخش می‌شد و طرفداران بیشماری را در خاورمیانه توانست جذب کند. این سریال در چند شبکه آمریکایی هم پخش شد و توانست بازخورد جهانی بگیرد.

لیست بازیگران این سریال بسیار بلند بالاست و تقریبا بیش از نیمی از ستاره‌های سینمای این کشور در این سریال حضور دارند. از باریگران این سریال می‌توان به کنان ایمیرزالی اوغلو، جانسو دره، هالوک بیلگینر، اییت اوزشنر، باریش فالای، بورچین ترزی اوغلو و باده ایشچیل اشاره کرد.

این سریال در سال 2010 به عنوان بهترین سریال ترکی انتخاب شد و توانست در 10 جایزه عنوان بهترین را دریافت کند تا همه نگاه ها به شبکه خانگی کشور ترکیه دوخته شود.

خلاصه داستان سریال ایزل

داستان سریال در مورد شخصیت عامر و چندی دیگر از شخصیت‌هاست که هر کدام با داستان ویژه خود به نحوی دور هم جمع شده‌اند و به عنوان بخشی از مافیای ترکیه شناخته می‌شوند ولی پشت این شخصیت ها و جنگ بین چند خاندان چه می‌گذرد. پیشنهاد می‌کنم حتما این سریال را ببینید چون فراتر از سریال‌های است که از سینمای ترکیه انتظار دارید.

زن – Kadin

سریال ترکی زن – Kadin

زن (Kadin) نیز جزو بهترین سریالهای ترکی است که کار خود را از سال 2017 توسط شبکه فاکس ترکیه آغاز کرد و پس از سه فصل به اتمام رسید. وظیفه نویسندگی این سریال برعهده هانده آلتایلی قرار داشت. مروه گیرگین و ندیم گوچ کارگردانان این سریال بودند.

سریال زن پس از آغاز پخش نتوانست نمرات چندانی خوب از جانب منتقدان دریافت کند؛ اما در جلب نظر مخاطبان موفق ظاهر شد. ازگه ازپیرینچی، سرای کایا، جانر جیندوروک و گوکچه ایوبوغلو ازجمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور داشتند.

خلاصه داستان سریال زن

داستان راجع‌به مادری است که برخلاف فقر و مبارزه با زندگی می‌تواند بچه‌هایش را بخنداند و خودش را در مقابل مشکلات سپر کند تا بتواند مراقب بچه‌هایش باشد.

قیام عثمان - Kuruluş Osman

قیام عثمان – Kuruluş Osman

قیام عثمان (Kuruluş Osman) یکی از بهترین سریال های ترکی محسوب می‌شود که پخش آن از سال 2019 توسط شبکه آ تی‌وی ترکیه آغاز شد. این سریال درواقع دنباله سریال قیام ارطغرل (Diriliş: Ertuğrul) محسوب می‌شود که توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

وظیفه کارگردانی سریال قیام عثمان برعهده متین گونای قرار داشت و داستان آن نیز توسط نویسندگانی همچون مهمت بوزداغ، آتیلا انگین، آسلی زینب پکر و اوزان بودور نوشته شد. ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بوراک اوزچیویت، نورالدین سونمز، راگیپ ساواش، اسماعیل حقی اورون، امره باسالاک و اوزگه تورر اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال قیام عثمان

این سریال تلویزیونی روی درگیری‌های داخلی و خارجی عثمان‌ خان و اینکه او چگونه امپراطور عثمانی را تاسیس و کنترل کرد تمرکز دارد.

Forbidden Love - سریال ترکیه ای عشق ممنوع

 سریال ترکیه ای عشق ممنوع – Forbidden Love

یک سریال عجیب که براساس یک رمان مشهور ترکی در سال 2008 ساخته شد و از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه پخش شد. این سریال تقریبا اولین محصولی بود که در ایران به عنوان یک سریال ترکی عاشقانه با شخصیت‌های فراوان سر و صدای بسیاری به پا کرد و تقریبا کسی نیست که اسم این سریال را نشنیده باشد.

سریال تم عاشقانه زیبایی دارد و کشمکش‌های فراوانی را به نمایش می‌گذارد ولی حاوی صحنه‌های غیر اخلاقی هم هست ولی در اینجا ما محتوا را به عنوان معیار در نظر می‌گیریم که در این مورد سریال بسیار زیبا توصیف شده است. از روی این سریال چند مجموعه اقتباس شده است که آن‌ها هم طرفداران خود را دارند.

در این سریال ستارگانی همچون برن سات، کیوانچ تاتلیتوغ، نباهت چهره، سلجوق یونتم، زرین تکیندر، هازل کایا و نور آیسان حضور دارند.

خلاصه داستان سریال عشق ممنوع

داستان سریال در مورد یک تاجر پولدار به نام عدنان ضیاگل است که بعد از فوت همسرش سمر که دختری جوان است را به همسری قبول می‌کند ولی بعد از چند ماه عدنان مجبور می‌شود که به یک سفر تجاری برود در این بین سمر و مهند که با هم در یک خانه زندگی می‌کنند عاشق یکدیگر می‌شوند.

Dirilis: Ertugrul - قیام ارطغرل

 قیام ارطغرل – Dirilis: Ertugrul

قیام ارطغرل یکی از پرطرفدارترین سریال‌های ساخته شده در سال‌های اخیر شبکه ترکیه است که به بسیاری از شبکه‌های خارجی مخصوصا در داخل خاورمیانه فروخته شده است و داستان زندگی ارطغرل پدر عثمان را بازگو می‌کند.

این سریال در زمان پخش به طور عجیبی ترند شده بود و توانست موفقیت های بسیاری را به دست بیاورد و حتی باعث ایجاد یک جو فوق العاده در زمان پخشش در بین مردم ترکیه شد که تاثیر بزرگ سینما در فرهنگ یک کشور را به نمایش می‌گذارد.

خلاصه داستان سریال قیام ارطغرل

این سریال پرهزینه‌ترین اثری است که در ترکیه ساخته شده است و دوره‌ای از زندگی سلیمان‌شاه جد بزرگ عثمانیان و ارطغرل پدر عثمان یکم بنیانگذار امپراتوری عثمانی به تصویر کشیده شده است.

Kara Para Aşk - لطیفه

لطیفه – Kara Para Aşk

سریال لطیف یکی دیگر از سریال‌هایی است که در بین ایرانی بسیار طرفدار پیدا کرده است و در زمان پخش خود یکی از ترندهای ایرانی لقب گرفته بود. لطیفه یا Kara Para Ask که در واقع نام اصلی این سریال است و به معنای پول سیاه عشق باز می‌گردد داستانی جذاب را دنبال می‌کند. این سریال با عاشقانه زیبا و موضوعی مافیایی در ترکیه هم بسیار طرفدار پیدا کرد و بازیگر نقش اصلی این سریال به شهرتی جهانی دست پیدا کرد.

در این سریال بازیگرانی همچون انگین اکیورک، طوبا بویوک‌اوستون، ارکان جان و نباهت چهره حضور دارند.

خلاصه داستان سریال لطیفه

داستان سریال پیرامون یک کمیسر به نام عمر است که به تازگی در کار خود موفق شده است و می‌خواهد به دیدار نامزد خود برود که خبر می‌رسد که نامزد او و یک فرد ثروتمند در یک تصادف مشکوک اتومبیل کشته شده‌اند.

Kuzey Güney - کوزی گونی

کوزی گونی – Kuzey Güney

سریال کوزی گونی داستانی پسری را روایت می‌کند که برای جلوگیری از به هدر رفتن فرصت تحصیل برادرش تصادف او را به گردن می‌گیرد و برای 4 سال به جای او به زندان می‌رود ولی بعد از بازگشت از زندان باز هم از سوی خانواده و اطرافیان پس زده می‌شود تا اینکه همه باطن او را می‌بینند و با او همراه می‌شوند.

سریال کوزی گونی تم عاشقانه جذابی دارد و می‌تواند شما را با اعواطف زیبای عاشقی و احساس‌های پاک یک فرد عاشق رو به رو کند. در این سریال کیوانچ تاتلیتوغ به عنوان بازیگر حضور دارد که او را با نام مهنت در ایران می‌شناسند و همیشه برای بازی در نقش‌های مختلف مورد ستایش قرار می‌گیرد.

این سریال از سال 2011 تا 2013 در شبکه‌های ترکیه پخش شد و به عنوان یکی از محبوب ترین سریال ترکی در بین کشورهای عربی شناخته می‌شود.

Kara Sevda - عشق سیاه

Kara Sevda – عشق سیاه

سریال عشق بی‌ پایان یکی از بهترین سریال های ترکیه ای عاشقانه است که ساخته شده است. در این سریال شاهد یک عشق زیبا و پر دردسر بین یک دختر از خانواده پولدار ویک پسر از خانواده متوسط جامعه هستیم که به طور اتفاقی با هم رو به رو می‌شوند و یک وابستگی عجیبی را نسبت به هم حس می‌کنند ولی این عشق با مشکلات زیادی رو به رو می‌شود که زندگی را برای شخصیت‌های اصلی داستان بسیار سخت می‌کند.

این سریال بیش از 1 میلیون بازدید کننده در یوتیوب داشت که خودش برای سینمای ترکیه یک رکورد است و از بازیگران آن می‌توان به بوراک اوزچویت بازیگر و مدل محبوب مرد سینمای ترکیه و نسلیهان آتاگول ستاره زن و محبوب مخاطبان خاورمیانه‌ای اشاره کرد.

این سریال بین سال‌های 2015 تا 2017 در شبکه استار تی‌وی ترکیه پخش شده است و در ایران این سریال را با نام اُکیا می‌شناسند.

 Karadayı - کارادایی

کارادایی – Karadayı

کنعان ایمیرزالی اوغلو یکی از ستارگان موج جدید سریال‌های باکیفیت ترکی است که نه تنها نقش‌های جدی را در اختیار می‌گیرد بلکه با توجه به فیزیک و چهره تقریبا خشن یکی از انتخاب‌های خوب برای بازی در مجموعه‌های پرحادثه و اکشن به حساب می‌آید. این بازیگر در بهترین سریال‌های ترکی که هزینه سنگینی برای ساخت آن‌ها لحاظ شده است حضور داشته است، و توانسته به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی این کشور تبدیل شود.

سریال کارادایی محتوای خوب و خانوادگی دارد و مانند بسیاری از مجموعه‌های این کشور به سراغ فساد در دستگاه‌های حکومتی و دادگاه‌ها رفته است، این مجموعه به سادگی نشان ‌می‌دهد که فساد در هرجایی ممکن است رخ بدهد و پیام خود را با ایسادگی در برابر این فساد‌ها و آخر عاقبت افراد بد داستان حداقل از نظر دستیابی به عدالت به خوبی نشان می‌دهد.

این سریال در بین تمام مجموعه‌های ترکی که تا به حال ساخته شده است بیشترین ریتینگ را دارد و بازیگران خوب در کنار کیفیت ساخت بالا شما را برای دیدن آن ترغیب خواهد کرد.

خلاصه داستان سریال کارادایی

داستان سریال در حدود 50 سال پیش ترکیه رخ می‌دهد و در مورد قتل دادستان کل استانبول است که به گردن پدر ماهیر که یک کفاش ساده است می‌افتد، ماهیر این موضوع را قبول نمی‌کند و خود را به عنوان یک کارآموز وکالت جا می‌زند و به کمک یک قاضی به دنبال قاتل اصلی پرونده می‌گردد.

Magnificent Century - حریم سلطان

Magnificent Century – حریم سلطان

سریال حریم سلطان یکی از جنجالی‌ترین سریال‌های پخش شده از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه است که اعتراضات مردم ترکیه برای بد نشان دادن شخصیت سلطان سلیمان را به همراه داشت. این اعتراض تا 70 هزار شکایت مردمی از شبکه پخش کننده ادامه داشت و حتی رجب اردوغان نیز این سریال را به بد نشان دادن اجداد مردم ترکیه محکوم کرد.

حریم سلطان اوج قدرت حکومت عثمانی را به نمایش می‌گذارد که در جنگ با اروپایی‌ها و مسیحیت چه رخ داده و چگونه یک برده توانسته عنوان ملکه عثمانی را ازان خود کند و از بردگی به یکی از قدرتمند‌ترین افراد دربار تبدیل شود.

این سریال به صورت ثابت در جهان 150 میلیون نفر بیننده داشته است و بیشتر شخصیت‌های محبوب تلویزیونی در آن نقش ایفا کرده‌اند. این سریال محتوای خاصی ندارد ولی در ایران به شدت مورد استقبال قرار گرفت و چندسالی مهمان خانه‌های ایرانی بود.

Brave and Beautiful - شجاع و زیبا

شجاع و زیبا – Brave and Beautiful

سریال شجاع و زیبا مجموعه‌ای پیچیده‌تری نسبت سریال‌های معمولی کشور ترکیه است و یک مضمون عشق و انتقام زیبایی در آن جاری است که برای تماشا بسیار مناسب است اما نکته‌ای که معمولا سریال‌های ترکی خیلی خسته کننده می‌کند کشش بیش از حد داستان است که بیننده را کلافه می‌کند ولی این سریال تا حدی از این کشمکش فرار کرده است و نمایش بهتری دارد.

خلاصه داستان سریال شجاع و زیبا

داستان سریال در مورد فردی به نام جسور است که بعد از مرگ پدرش تصمیم به گرفتن انتقام از فردی که منجر به مرگ پدرش شده است می‌گیرد و زمانی که آماده می‌شود به روستای فرد خاطی می‌رود تا انتقام بگیرد که به طور اتفاقی جان یک دختر را نجات می‌دهد و بعد از مدتی متوجه می‌شود که دختر همان کسی را نجات داده که قصد داشته از او انتقام بگیرد.

Çukur - چوکور

چوکور – Çukur

سریال چوکور یک محصول بسیار زیبا به کارگردانی سینان اوزتورک است که همچنان در حال پخش است. فصل اول این سریال بعدا به کتاب تبدیل شد و توانست طرفدارن بسیاری را پیدا کند.

سریال گودال محصول سال 2017 Ay yapm شبکه Show TV است و در ژانر درام و اکشن ساخته شده است. سینان ازتورک قبلا سریال نفوذی را کارگردانی کرده است.

خلاصه داستان سریال چوکور

داستان سریال در مورد یک محله از شهر استانبول به نام چوکور است که به وسیله یک خانواده کنترل می‌شود. این خانوادهء کوچوآ نام دارد که با پخش مواد مخدر در این محل بسیار برخورد می‌کند و این در حالی است که یک گروه قدرتمند دیگر می‌خواهد این محله را به دست بیاورد و در آن شروع به پخش مواد مخدر کند که همین موضوع درگیری‌های بسیاری را به وجود می‌آورد.

Gülperi - گلپری

گلپری – Gülperi 

متین بالک‌اوغلو یک چهره شناخته شده در سینمای ترکیه است که کارگردانی سریال‌های متفاوت را برعهده داشته است. گلپری یکی از بهترین سریال‌های سینمای ترکیه است که در بین ایرانیان بسیار محبوب بود و حدود دو سال تماشای آن توسط ایرانی‌ها ادامه داشت.

این سریال هدفی بزرگی دارد و آن اعتراض به دادگاه برای سواستفاده از حق زنان در ترکیه است که شاید تا به حال آن را ندیده بودیم. این سریال به داستان زنی می‌پردازد که باید در برابر خانواده شوهر خود که قصد دارند بچه‌هایش را از او بگیرند بایستد و در کنار آن تلاش کند تا بتواند خرج آن‌ها را دربیاورد تا به دادگاه ثابت کند که می‌تواند از عهده نگهداری فرزندان خود بربیاید.

این سریال فراز و نشیب بسیاری دارد و چندین داستان را پیرو شخصیت‌های خود روایت می‌کند که از خستگی قسمت‌های طولانی آن می‌کاهد و مخاطب را به دنبال خود می‌کشد. اگر علاقمند به سریال‌های ترکی هستید حتما این سریال درام زیبا را تماشا کنید.

Hakan: Muhafız - محافظ

محافظ – Hakan: Muhafız  

تاریخ انتشار: 14 دسامبر 2018
ژانر: درام، ماجراجویی، اکشن
کارگردان: اوموت ارال، گوننج اویانیک، جان اورنول، بورکو آلپتکین، گوخان تیریاکی
بازیگران: چاغاتای اولوسوی، هازار ارگچلو، اوکان یالابیک، آیچا آیشین توران، محمد کورتولوش

شاید ساخت مجموعه‌های فانتزی و اکشن توسط شبکه‌های تلویزیونی ترکیه زیاد در دستور کار نباشد ولی با ورود نتفلیکس به سینمای ترکیه این موضوع شکل جدید و متفاوتی به خود گرفته است.

سریال محافظ یک شروع جدید و موج نو در سینمای ترکیه به حساب می‌آید و تفاوت کیفیت ساخت این سریال را با دیگر آثار به طور واضح خواهید دید ولی موضوعی که مدنظر است و باید به آن توجه کرد میزان زیاد الگو گیری از شبکه‌های خارجی است که این سریال را زیاد خاص نمی‌کند.

درکل ایده داستان این سریال و بازیگران آن به شدت خوب هستند و راحت می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. نقش اول و کلیدی این سریال چاغاتای اولوسوی برعهده داشته است و به گفته سازندگان این سریال و شبکه نتفلیکس این مجموعه برای فصل‌های 3 و 4 نیز تمدید شده است.

güneşi beklerken - در انتظار آفتاب

در انتظار آفتاب – güneşi beklerken

تاریخ انتشار: 2 جولای 2013
ژانر: درام
کارگردان: آلتان دونمز
بازیگران: کرم بورسین، هانده دوگاندمیر، اسماعیل ایگه ساسماز، یاگمور تانریسوسین

در این لیست ژانرهای مختلف را معرفی کردیم و به همین دلیل جای یک سریال تینیجری واقعا خالی بود تا علاقمندان به این ژانر را نیز هدف خود قرار داده باشیم.

سریال در انتظار آفتاب بسیار زیبا به تصویر کشده شده است و مشکلات جوانان از درگیری با عشق تا پیدا کردن راه زندگی و موفقیت را به تصویر می‌کشد.

سریال حول محور یک جوان پولدار و بسیار شرور می‌چرخد که همیشه در برابر کسانی که جلوی او در می‌آیند وسلطه او را قبول ندارند بدترین برخوردها را می‌کند و چون دبیرستان به نام خانواده اوست خود را صاحب همه چیز می‌داند تا آنکه یک دختر روستایی پا به دبیرستان می‌گذارد و او عاشق او می‌شود.

خلاصه داستان سریال در انتظار آفتاب

داستان سریال به والدین بچه‌ها نیز مربوط می‌شود و تلاش آن‌ها برای نگه داشتن این جوانان در راه راست که همیشه اتفاق نمی‌افتد.

öyle bir geçer zaman - روزی روزگاری

روزی روزگاری – öyle bir geçer zaman 

تاریخ انتشار: 14 سپتامبر 2010
ژانر: ماجراجویی، دارام، خانوادگی
کارگردان: زینپ گونای تان
بازیگران: آیکا بینگول، یلدیز چاگری آتیکسوی، ارس بولوت اینملی، ویلما الس

روزی روزگاری یک سریال بسیار زیبا از روند زندگی یک خانواده معمولی در چند دهه از کشور ترکیه را به نمایش می‌گذارد از آداب و رسومات تا نحوه زندگی و اتفاقات سیاسی یک کشور که در حال وقوع هستند.در این بین یک خانواده خوشحال شاد که کاپیتان علی سرپرستی آن را برعهده دارد در حال گذران زندگی عادی خود است تا اینکه کاپیتان علی عاشق یک زن هلندی می‌شود و کل معادلات زندگی این خانواده به هم می‌خورد.

این سریال هم بازیگران خوبی دارد و هم تم به شدت زیبایی را دنبال می‌کند و اشتباهات و نتیجه کار هر شخص را به او نشان می‌دهد. در این سریال گذشت زمان را به خوبی درک می‌کنید و می‌بینید که زندگی چقدر کوتاه است.

سریال روزی روزگاری بین سال‌های 2010 تا 2013 از شبکه‌های ترکیه پخش می‌شده است.

Erkenci Kus - پرنده سحرخیز

پرنده سحرخیز – Erkenci Kus 

تاریخ انتشار: 26 ژوئن 2018
ژانر: کمدی، عاشقانه
کارگردان: کاگری بایراک، آیتاک چیچک
بازیگران: دمت اوزدمیر، جان یامان، اوزلم توک اصلان، بیرند تونجا، سیهان ارکان

در این سریال ترکی دانشگاهی شاهد داستان تنفر و عشق هستیم که بارها از روی این تئوری آثاری ساخته شده است. این سریال تم کمدی دارد و عاشقانه خود را با ریتم موزیکال تری به نمایش می‌گذارد. ریتمی که در سریال مثل عشق اجاره‌ای هم آن را پیدا می‌کنید. درکل این سریال یک اثر بروز و بسیار رنگارنگ است که به هیچ وجه مخاطب خود را خسته نمی‌کند.

سریال از سال 2018 نا 2019 پخش شده است و در قالب 51 قسمت آن را به پایان رسانده‌اند.

خلاصه داستان سریال تنفر و عشق

داستان سریال در مورد یک دختر خیال پرداز است که برای پیدا کردن شوهر از سوی خانواده مورد فشار قرار می‌گیرد و حتی تهدید می‌شود که در صورت پیدا نکردن یک زوج برای خودش او را به اجبار شوهر خواهند داد. در گیر و دار همین فشارها صنم به یک شرکت تبلیغاتی وارد می‌شود و ماجرا او شروع می‌شود.

Binbir Gece - هزار و یک شب

هزار و یک شب – Binbir Gece 

تاریخ انتشار: 7 نوامبر 2006
ژانر: درام
کارگردان: کودرت سابانچی
بازیگران: هالیت ارگنچ، برگزار کورل، تاردو فلوردون، ازگی آذراوغلو، مرد فرات

داستان سریال برداشتی آزاد از کتاب‌های ایرانی هزار و یک شب است که در جهان بارها مورد اقتباس قرار گرفته‌اند. در این سریال چهار شخصیت اصلی کتاب به شکل امروزی حضور دارند و سریال تم و موضوع جالبی را دنبال می‌کند و از بازیگران بسیار مشهوری برای حضور در آن دعوت شده است که اگر مخاطب سینمای ترکیه باشید قطعا آن‌ها را خواهید شناخت.

این سریال از سال 2006 تا 2009 مخاطبان بسیار زیادی در ترکیه داشت و بسیاری این اثر را مورد تمجید قرار دادند.

خلاصه داستان سریال هزار و یک شب

شهرزاد یک معمار بسیار با استعداد است که برای درمان بیماری سرطان پسرش دست به هرکاری می‌زند ولی پول بیشتری برای این موضوع احتیاج دارد.در شرکت ساختمانی به مدیریت اونور اکسال (خالد ارگنچ) و کرم (تاردو فلوردون) مشغول به کار است.

Çalıkuşu - چکاوک

چکاوک – Çalıkuşu

تاریخ انتشار: 24 سپتامبر 2014
ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه
کارگردان: چاگان ایرماک، دوگان اومیت کاراجا
بازیگران: فحریه اوجن، بوراک اوزچیویت، مهمت اوزگور، بیگم کوتوک

سریال چکاوک یک داستان عاشقانه است که حول محور موضوعات پزشکی وقت و مشکلاتی که بین دین و پزشکی وجود داشته است می‌چرخد و یک عاشقانه پاک و زیبا را به نمایش می‌گذارد که از بین صفحات تاریخ می‌گذرد هرچند که سعی دارد برخی کشفیات پزشکی را به نام کشور ترکیه ثبت کند ولی در کل سریالی خانوادگی و جوان پسند است که دوست داران درام‌های عاشقانه قطعا به آن وابسته خواهند شد.

یکی از خوبی‌های این سریال کوتاه بودن آن است که شما را خسته نمی‌کند از کشمکش‌هایی که معمولا در آثار کشور ترکیه به وفور یافت می‌شود. این سریال در قالب 30 قسمت ساخته شده است.

سریال چکاوک در مورد دختری به نام فریده است که بعد از فوت پدر و مادرش با خانواده‌ای دیگر زندگی می‌کند که عاشق پسر همان خانواده می‌شود.

دختر سفیر - sefirin kizi

دختر سفیر – sefirin kizi

تاریخ انتشار: 16 دسامبر 2019
ژانر: اکشن، درام، جنایی
کارگردان: امره کاباکوشاک
بازیگران: انگین آکیورک، نسلیهان آتاگول، کونکا کیلاسان، اوراز کایگیلاراوغلو، ادیپ تپلی

دختر سفیر (sefirin kizi) یک سریال ترکی درام و عاشقانه است که امره کاباکوشاک کارگردان آن بود. ایلم جانپولات، اوزان آکسونگور، دفنه گورسوی، اوعوز ایاز، گامزه ارسلان چلیک، اوزانسل اوعورلو، عایشه فردا اریلماز و صدف نهیر اردم نویسندگان این سریال بودند. سریال دختر سفیر از سال 2019 توسط شبکه استار تی وی شروع به پخش کرد و پس از دو فصل به اتمام رسید.

سریال دختر سفیر نمرات متوسطی از جانب منتقدان دریافت کرد. انگین آکیورک، نسلیهان آتاگول، طوبا بویوک اوستون و اوراز کایگیلاراوغلو ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

خلاصه داستان سریال دختر سفیر

داستان راجع‌به عشق افسانه‌ای ناره، دختر سفیر ترکیه و سانجار پسر یک کشاورز معمولی است که از کودکی دیوانه‌وار عاشق هم بوده‌اند اما پدر ناره مخالف رابطه آن‌هاست. آن‌ها سال تصمیم می‌گیرند که مخفیانه فرار و ازدواج کنند اما درست شب عروسی ناره غیب می‌شود.

sila timecity

سیلا – Sila

تاریخ انتشار: 15 سپتامبر 2006
ژانر: درام، عاشقانه، رمزآلود
کارگردان: گل اوگوز، یاسین اسلو
بازیگران: مهمت آکیف آلاکورت، کانسو دره، مندرس سامانسیلار، تایانچ آییدین

سریال سیلا یکی از سریال‌هایی که به دل قوم‌های کرد کشور ترکیه رفته است و سعی کرده که قوانین زندگی کردها در دهه‌های گذشته و سبک آن را به نمایش بگذارد. این سریال در مورد دختریاست که به جای خون پا به خانه شهرش می‌گذارد و تمام این داستان‌ها برخلاف میل اوست.

سریال زیبایی است که به فرهنگ کردهای ایران نیز نزدیک است ولی کشش زیادی دارد که شاید بیننده را خسته کند ولی حضور بازیگری همچون جانسو دره بر زیبایی این سریال افزوده است.

سریال سیلا بین سال‌های 2006 تا 2008 از شبکه های کشور ترکیه پخش شده است.

Fatmagül'ün Suçu Ne

گناه فاطماگل چه بود؟ – ?Fatmagül’ün Suçu Ne

تاریخ انتشار: 16 سپتامبر 2010
ژانر: درام، عاشقانه
کارگردان: هیلال سارال، هاکان اینان
بازیگران: برن سات، انگین اکیورک، سدا گوون، سومرو یاوروجوک، مرات دالتابان

این سریال که با نام فاطماگل در ایران شناخته می‌شود یک نقد بسیار خوب و پرمعنا به ظلم افراد پولداری است که فکر می‌کنند همه چیز با پول قابل خریدن است حتی عزت و آبرو دیگران که در فقر به سر می‌برند.

این سریال از برگشت به زندگی یک دختر آسیب دیده که بسیار سخت است خبر می‌دهد اتفاقی که متاسفانه سالانه باعث خودکشی خیلی از دختران جهان می‌شود و در ترکیه هم این موضوع در حال اتفاق افتادن است.

خلاصه داستان سریال گناه فاطماگل چه بود؟

داستان سریال در مورد یک گروه دوست است که در شب جشن خود یک مواد خاص را مصرف می‌کنند و به یک دختر ساده روستایی تجاوز می‌کنند که منجر به نابود شدن زندگی این دختر می‌شود.

kiralık aşk timecity

عشق اجاره‌ای – Kiralık Aşk

تاریخ انتشار: 19 ژوئن 2015
ژانر: عاشقانه، کمدی
کارگردان: سنول سونمز، باریس یوس، متین بالک اوغلو،دوریم یالچین
بازیگران: الچین سانگو، باریش آردوچ، صالح بادمجی، نرگیس کومباسار، لونت اولگن

سریال عشق اجاره‌ای یکی از آثاری بود که با تم کمدی و عاشقانه ساخته شد و با هجوم طرفداران بسیار زیادی رو به رو شد به گونه‌ای که کارگردان و عوامل سازنده بعد از پخش چند قسمت آن را برای فصل دوم تمدید کردند.

هواداران این سریال طرفدار زوج اصلی سریال بودند و حتی پیشنهاد داده بودند که همین زوج در یک سریال دیگر نیز با هم بازی کنند. این سریال در نسخه اصلی در 52 قسمت 120 دقیقه‌ای ساخته شد و تا اواسط سال 2019 پخش آن به طول انجامید.

خلاصه داستان عشق اجاره ای

داستان سریال در مورد یک دختر جوان است که به خاطر مشکلات مالی قبول می‌کند که به وسیله یک زن کنترل شود و یک رییس یک شرکت را عاشق خود کند ولی در این بین دختر داستان به صورت واقعی عاشق پسر میشود.

Hercai timecity

هرجایی – Hercai  

تاریخ انتشار: 15 مارس 2019
ژانر: درام، عاشقانه
کارگردان: جم کارجی، بنال طایری، علی ایلهان، باریس یوس
بازیگران: آکین آکینوزو، گولچین سانتیرجی اوغلو و ابرو شاهین

سریال هرجایی یکی از سریال‌های است که تازه به شهرت رسیده است و داستان عشق و انتقام را برای مخاطب خود روایت می‌کند. سریال کش و قوس فراوانی دارد و تا حدی هم در یک گرداب روتین می‌افتد ولی عاشقانه این سریال و فضاسازی آن تا حد زیادی مورد رضایت مخاطبان می‌باشد.

آکین آکینوزو، گولچین سانتیرجی اوغلو و ابرو شاهین به عنوان بازیگران اصلی در این مجموعه حضور دارند. این سریال محصول سال 2019 کشور ترکیه است.

میران به عنوان یک تاجر موفق خود را به شهر معرفی می‌کند و بعد از ارتباط با خانواده شاداوغلوها نوه آن‌ها را خواستگاری می‌کند در صورتی که خانواده شاداوغلوها تصمیم می‌گیرد نوه دیگری را به عنوان عروس به خانه میران بفرستد.

Siyah Beyaz Aşk timecity

عشق سیاه و سفید – Siyah Beyaz Aşk

تاریخ انتشار: 16 اکتبر 2017
ژانر: عاشقانه، درام
کارگردان: یاسین اسلو
بازیگران: ابراهیم چلیک کل، بیرجه آکالای، محمد اوزونر، آرزو گمزه کیلینچ، اجه دیزدر، دنیز چلیل اوغلو

سریال عشق سیاه و سفید از لحاظ داستانی و همچنین تیم سازنده به عنوان یک مجموعه تراز اول شناخته می‌شود. این سریال به معنی واقعی کلمه تضاد عشقی را به نمایش می‌گذارد.

سریال الگوی مشخصی را دنبال می‌کند و مانند باقی آثار ترکی حول محور یک داستان عاشقانه همراه با چند داستان هیجان‌انگیز فرعی مسیر خود را دنبال می‌کند. در این سریال بازیگرانی همچون ابراهیم چلیک کل، بیرجه آکالای، محمد اوزونر، آرزو گمزه کیلینچ، اجه دیزدر و دنیز چلیل اوغلو نقش‌آفرینی کرده‌اند.

چقدر دنیا کوچک است که ممکن است یک قاتل و یک پزشک در آن درگیر یک رابطه ناخواسته شوند و این رابطه ناخواسته بعد از گذر زمان معانی بسیار زیادی داشته باشد.

halka

حلقه – Halka

تاریخ انتشار: 15 ژانویه 2019
ژانر: درام، جنایی، اکشن
کارگردان: ولکان کوچاترک، مستان سکالی، سلیمان مرت اوزدمیر، بساک سویسال
بازیگران: هانده ارچل، سرکان چای اوغلو

حلقه را می‌توان نمونه جدید یک سریال مدرن ترکی دانست که برداشتی بهتر از خط داستانی جنایی همراه با احساسات را به نمایش می‌گذارد. سریال حلقه برای کسانی که کشمکش سریال‌های ترکی را همراه با داستانی اکشن بیشتر می‌پسندند یک نمونه بسیار عالی و بی‌نظیر است.

در این سریال هانده ارچل در کنار سرکان چای اوغلو زوج اصلی بازیگری را بر عهده گرفته‌اند و خیلی زیبا از عهده نقش‌های سنگین خود برآمده‌اند. این سریال به وسیله کارگردان شناخته‌شده‌ی ترکی یعنی ولکان کوچاترک ساخته شده است.

بعد از به قدرت رسیدن یک فرد در سازمان مخفی و مافیایی ترکیه باقی افراد خلافکار ترکیه او را به قتل می‌رسانند و بچه او به طرز باونکردنی با بچه‌ای دیگر جایش عوض می‌شود حالا 25 سال از آن داستان گذشته است و دوباره پرونده بسته به واسطه یک کلیپ دوباره باز می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:

رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی - The Great Seljuks: Guardians of Justice

رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی – The Great Seljuks: Guardians of Justice

تاریخ انتشار: 28 سپتامبر 2020
ژانر: تاریخی، جنگی
کارگردانان:  امره کونوک
بازیگران: ورا گولسوی، خدیجه شندیل، گورکان اویغون، اکین کوچ، لیلا توغوتلو

رستاخیز: امپراطوری بزرگ سلجوقی (The Great Seljuks: Guardians of Justice) یک سریال ترکی است که پخش آن از سال 2020 توسط شبکه TRT 1 آغاز شد. وظیفه کارگردانی این سریال برعهده امرو کونوک قرار داشت.

سریال رستاخیر: امپراطوری بزرگ سلجوقی در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و در زمینه‌های بازی گروه بازیگری و روند داستانی مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به بورا گولسوی، خدیجه شندیل، گورکان اویغون، اکین کوچ و لیلا توغوتلو اشاره کرد.

داستان سریال راجع‌به ساختار دولت امپراتوری سلجوقی، وقایع سیاسی، جنگ‌های امپراتوری سلجوقیان و زندگی سلطان ملکشاه یکم است.

سیب ممنوعه yasak elma

سیب ممنوعه – yasak elma

تاریخ انتشار: 19 مارس 2018
ژانر: درام، عاشقانه
کارگردان: نسلیهان یشیلیورت، ایج اِردک کوچ اوغلو، مورات اوزتورک
بازیگران: بیران داملا ییلماز، شوال سام، ادا اجه، مراد آیگن، سودا ارگینجی

مجموعه‌ی سیب ممنوعه سریالی در ژانر عاشقانه و درام است که از سال 2018 شروع به پخش کرده و تا به امروز همچنان ادامه دارد. این سریال ترکی توسط NeslihanYeşilyurt کارگردانی می‌شود. وظیفه‌ی فیلم‌نامه‌نویسی این اثر بر عهده melissa civelek و zeynap gür بوده است. در حال حاضر این مجموعه دارای شش فصل است. بازیگرانی که در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند شوال سام، ادا اجه، بیران داملا ییلماز و مراد آیگون هستند.

سریال سیب ممنوعه مضمونی مانند سریال محبوب عشق ممنوع دارد. مانند بسیاری از سریال‌های ترکی، سیب ممنوعه نیز از شبکه‌ی جم‌تی‌وی برای مخاطبان ایرانی پخش می‌شود. این سریال خیلی زود توانست به محبوبیت بالایی میان مخاطبان ایرانی، ترکی و خارجی دست پیدا کند.

داستان سیب ممنوعه درباره‌ی دو خواهر به نام زینب و ییلدیز است که در استانبول زندگی می‌کنند. با اینکه ییلدیز و زینب خیلی بهم نزدیک هستند،اما شخصیت‌ها و رویاهای کاملا متفاوتی دارند. زینب پایبند به اصول اخلاقی و دختری تلاشگر است که می‌خواهد با تلاش خودش به جاهای بالا برسد. ییلدیز دختری پرشور و نشاط است که آرزوی یک زندگی تجملاتی را دارد. داستان ابتدا درباره‌ی زندگی زینب است اما بعد از ازدواج و مهاجرت او، داستان روی ییلدیز متمرکز می‌شود.

بخش دوم این سریال درباره‌ی مردی ثروتمند به نام هالیت است که در خانه‌اش به همراه دو دختر و یک پسرش زندگی می‌کند. هنگامی که هالیت با ییلدیز ازدواج می‌کند همه چیز در زندگی‌ خود و فرزندانش دچار تغییر می‌شود. از حسادت‌های همسر قبلی هالیت تا خیانت‌های خود هالیت و ساده بودن ییلدیز، باعث می‌شود تا اوضاع در خانه و خانواده‌ی هالیت بهم بریزد.

%D8%B4%D9%85%DB%8C%D9%85%20%D8%B9%D8%B4%D9%82%20%E2%80%93%20yer%20gok%20ask%20

سریال ترکی شمیم عشق – yer gok ask

تاریخ انتشار: 9 آگوست 2010
ژانر: درام ، عاشقانه
کارگردان: کنان چلیک، آتیل ایناچ، اولاس اینان ایناچ، سیسیل کومرو، کمال اوزون
بازیگران: برس آکالای، بوراک هاکای، مورات اونالمیش، تووانا تورکای

سریال شمیم عشق یکی از موفق‌ترین و مشهورترین سریال های ترکی است که انتشار آن از سال 2010 توسط شبکه‌ی فاکس شروع شد و تا سال 2013 ادامه یافت. جالب است بدانید که این سریال عاشقانه درام باعث شد تا سلن سویدر به شهرت زیادی دست پیدا کند و به سبب این شهرت تهیه‌کنندگان تصمیم به ساخت سریالی اختصاصی به نام عمر گل لاله گرفتند.

مجموعه شمیم عشق دارای 122 قسمت نود دقیقه‌ای است که به دست کنان چلیک کارگردانی شده است. فیلم‌نامه‌ی این سریال توسط سما ارگنکن و برفو ارگنکن نوشته شده است. از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به برس آکالای، بوراک هاکای، مورات اونالمیش و تووانا تورکای اشاره کرد.

همانطور که گفتیم سریال شمیم عشق در کشورهای خاورمیانه و به خصوص خود ترکیه به شهرت خوبی دست یافت و مورد استقبال همگان قرار گرفت؛ هرچند که منتقدان خارجی به دلیل آشنا نبودن با فرهنگ ترکی از این سریال استقبال نکردند و نمره‌های بسیار متوسطی به آن اعطا کردند. داستان شمیم عشق بر اساس فیلمی به نام the Boleyn girl نوشته شده است.

داستان درباره‌ی دو خواهر به نام‌های هاوا و توپراک است که عاشق مردی به نام یوسف می‌شوند. یوسف ثروتمندترین و موفق‌ترین مرد منطقه است و به همین سبب برای بدست آوردنش باید از موانع زیادی عبور کرد و سختی‌های بسیاری را به جان خرید.

%D8%AC%D8%B2%D8%B1%20%D9%88%20%D9%85%D8%AF%20%E2%80%93%20medcezir%20

جزر و مد – medcezir

تاریخ انتشار: 13 سپتامبر 2013
ژانر: درام، عاشقانه، خانوادگی، غم انگیز
کارگردان: علی بیلگین
بازیگران: چاعاتای اولوسوی، سرنای ساری کایا، تانر اولمز، شبنم دونمز، مورات آیگن، میرای دانر

جزر و مد یکی از بهترین سریال های ترکی عاشقانه است که انتشار آن از سال 2013 شروع شد و در سال 2015 و با پخش قسمت هفتاد و هفتم به پایان رسید. وظیفه‌ی کارگردانی این سریال برعهده‌ی علی بیلگین بوده و فیلم‌نامه آن توسط اجه یورنچ و ملک گنج‌اوغلو نوشته شده است. این سریال در واقع اقتباسی از سریال آمریکایی O.C ساخته‌ی جاش شوارتز است. جالب است بدانید که کمپانی warner bros یا همان برادران وارنر در تولید این سریال نقش داشته است.

سریال جزر و مد با استقبال گسترده‌ی مخاطبان از سراسر جهان روبرو شد و توانست نظر مثبت منتقدان کشورها و فرهنگ‌های مختلف را به خود جذب کند. اغلب مردم و همچنین خود کمپانی برادران وارنر معتقد بودند که این مجموعه عاشقانه حتی از سریال اصلی که o.c است موفق‌تر بوده و فروش بیشتری داشته است.

در ابتدا قصد این بود که با ساخت جزر و مد شرکت WB بتواند داستان سریال او سی را به گوش کشورها و فرهنگ‌های خاورمیانه برساند، اما بعد از شهرت باورنکردنی این اقتباس ترکی برادران وارنر تصمیم به سرمایه‌گذاری بیشتر روی آن گرفتند. اکثر منتقدان و مجلات، سریال جزر و مد را بهترین سریال سال نامیدند.

خلاصه داستان سریال جزر و مد

داستان درباره‌ی پسری به نام یامان است. یامان پسری فقیر است که در محله‌های پایین شهر زندگی می‌کند اما چیزی که او را از بقیه متفاوت می‌سازد، هوش و چهره‌ی اوست. سلیم به اجبار برادرش، کنان، ماشینی را می‌دزدد و آن دو کمی بعد تصادف می‌کنند. کنان به علت داشتن سن قانونی و سابقه‌ی خلاف به یک سال حبس محکوم می‌شود اما اوضاع برای یامان طور دیگری پیش می‌رود و بخت با او یار می‌شود. یامان به کمک وکیلی به نام سلیم آزاد می‌شود.

سلیم بعد از کمی صحبت متوجه هوش و استعداد یامان می‌شود، بنابراین او شماره تماس خود را با یامان به اشتراک می‌گذارد و همچنین به اون پیشنهاد کار می‌دهد. یامان بعد از طرد شدن توسط مادرش با سلیم تماس می‌گیرد و برای قبول پیشنهاد شغلی به خانه‌ی او می‌رود.

%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%82%D8%AA%20%D8%B3%DB%8C%D8%B2%20%E2%80%93%20sedakatsiz%20

سریال ترکیه ای صداقت سیز – sedakatsiz

تاریخ انتشار: 7 اکتبر 2020
ژانر: درام، روان‌شناختی
کارگردان: نسلیهان یشیل یورت
بازیگران: جانر جیندوروک، جانسو دره، ملیس سزن

صداقت از بهترین سریال های ترکی جدید سال 2020 است که توسط کمپانی مد یاپیم ساخته شده است. داستان این سریال اقتباسی از سریال بریتانیایی دکتر فاستر می‌باشد. فیلم‌نامه صداقت سیز توسط نویسندگان زیادی از جمله دلارا پاموک، آرزو داشتان موتلو، مصطفی موتلو و نوریه بیلیچی نوشته شده است.

این مجموعه روانشناختی-رازآلود شامل شصت قسمت می‌شود که توسط نسلیهان یشیل یورت کارگردانی شده است. صداقت سیز سرانجام در تاریخ 25 می سال 2022 به پایان رسید. در این سریال بازیگرانی از جمله جانسو دره، جانر جیندوروک و ملیس سزن به ایفای نقش پرداخته‌اند. سریال صداقت سیز گاهی با نام بی‌صداقت نیز شناخته می‌شود.

خلاصه داستان سریال صداقت سیز

داستان سریال درباره‌ی دکتری به نام آسیه است که با همسرش ولکان و پسرشان زندگی شادی دارد. هنگامی که آسیه روی لباس ولکان موی زن دیگری را پیدا می‌کند، آسیه شوهرش را متهم به خیانت کرده و از او طلاق می‌گیرد. ولکان بعد از جدا شدن از آسیه با زنی دیگر به نام درین ازدواج می‌کند و زندگی این سه نفر از همین لحظه بهم می‌ریزد.

%D8%B9%D9%85%D8%B1%20%DA%AF%D9%84%20%D9%84%D8%A7%D9%84%D9%87%20%E2%80%93%20Lale%20devri%20

عمر گل لاله – Lale devri

تاریخ انتشار: 14 سپتامبر 2010
ژانر: درام، عاشقانه
بازیگران: تولگاهان ساییشمان، سلن سویدر، امینا صندل، سرنای ساریکایا، خدیجه اصلان، کنان بال

از قشنگ ترین سریال های عاشقانه ترکی میان مردم ایران، سریال عمر گل لاله است. عمر گل لاله برای اولین بار در سال 2010 از شبکه‌های فاکس و tv show شروع به پخش کرد و تا سال 2014 ادامه یافت.

وظیفه‌ی کارگردانی این سریال درام بر عهده‌ی اونور تان بوده و فیلم‌نامه آن توسط سما ارگنکن و ایلم کنپولات نوشته شده است. از بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به سلن سویدر، تولگاهان ساییشمان، امینا صندل، سرنای ساریکایا و خدیجه اصلان اشاره کرد. مجموعه عمر گل لاله سرانجام با پخش قسمت 135 به پایان رسید.

سریال عمر گل لاله مورد استقبال مخاطبان خارج از خاورمیانه قرار نگرفت و موفق به کسب نمرات بالایی از طرف منتقدان خارجی نیز نشد، اما این مجموعه در محدوده‌ی خاورمیانه و به خصوص ایران و ترکیه به شهرت خوبی دست یافت. همچنین این مجموعه سریال ترکی عاشقانه درام موفق به دریافت دو جایزه‌ی سریال برتر سال و جایزه‌ی جوری ترکیه شد.

خلاصه داستان سریال عمر گل لاله

داستان درباره‌ی دو خانواده‌ی موفق و سرشناس به نام‌های ایلگاز و تاشکیران است. هنگامی که پدر خانواده‌ی تاشکیران توسط دشمنان مادر خانواده به قتل می‌رسد، این خانواده در خطر ورشکستگی قرار می‌گیرد. خانواده‌ی ایلگاز که بسیار موفق و سرشناس هستند از قیصریه به استانبول می‌آیند. حال لاله از خانواده‌ی تاشکیران و چنار از خانوده‌ی ایلگاز عاشق هم می‌شوند و ازدواج آن‌ها باعث از بین رفتن مرزهای بین دو خانواده می‌شود.

سریال استانبول ظالم - Zalim İstanbul

سریال استانبول ظالم – Zalim İstanbul

تاریخ انتشار: 1 آوریل 2019
ژانر: درام، اجتماعی
کارگردان: جودت مرجان، گوکچن اوستا، شنول سونمز
بازیگران: فکرت کوشکان، مهمت اوزان دولونای، دنیز اوگور، مینه توگای

یکی از سریال های ترکی معروف که بینندگان زیادی دارد و در زمره بهترین سریال های ترکی به شمار می‌رود، سریال استانبول ظالم است. این سریال روایتی سرشار از احساسات مختلف مخصوصاً عشق و نفرت و حس انتقام‌جویی را به تصویر می‌کشد. در برخی قسمت‌ها می‌تواند بسیار دردناک باشد و مکالمه شخصیت‌ها در ذهن شما رسوخ کند.

باید به‌خاطر داشته باشید که قسمت‌های ابتدایی سریال هیجان بیشتری دارد و خط داستانی با سرعت خوبی طی می‌شود؛ اما کم کم از این هیجان کم شده و کیفیت اولیه را ارائه نمی‌دهد. از طرفی بسیاری از تماشاگران از نحوه پایان این سریال راضی نیستند و معتقدند نویسندگان تلاش داشته‌اند تا سریع سریال را جمع کنند. با این وجود سریال استانبول ظالم در بین بهترین سریال های ترکی دوبله فارسی هم قرار دارد.

خلاصه داستان سریال استانبول ظالم

داستان حول محور فردی می‌چرخد که مشکل جسمی دارد. در همین حین خانواده‌ای از یک شهر کوچک ترکیه به استانبول مهاجرت می‌کنند و باعث تغییر زندگی شخصیت اصلی می‌شوند.

سریال آپارتمان بی‌گناهان - Masumlar Apartmani

سریال آپارتمان بی‌گناهان – Masumlar Apartmani

تاریخ انتشار: 15 سپتامبر 2022
ژانر: عاشقانه، درام، روان‌شناسی
کارگردان: چاغری ویلا لوستووالی، اندر میهلار، چیدم بوزعلی
بازیگران: ازگی مولا، بیرکان سوکولو، مروه دزدار، ملیسا شنولسون

سریال ترکی آپارتمان بی‌گناهان یکی از بهترین اسامی سریال های ترکیه ای جدید است که در سال 2022 پخش شد. جالب است بدانید این سریال جزو معدود سریال های ترکیه است که بر اساس داستان واقعی تولید شده است. خود داستان هم از رمان روان‌شناسی دکتر گولسرن برداشت شده است.

به شما اطمینان می‌دهیم اگر از تماشای سریال‌های عاشقانه و تکراری ترکی خسته شده‌اید، این سریال می‌تواند دید شما را نسبت به صنعت فیلم و سریال ترکیه تغییر دهد. در این سریال دیگر خبری از داستان‌های عاشقانه و انتقام‌جویی نیست؛ بلکه قرار است با درگیری مشکلات ذهنی یک خانواده که از بیرون بدون مشکل به نظر می‌آیند، مواجه شوید.

موسیقی عالی و به‌جا، نویسندگان توانمند و بازی درخشان بازیگران توانسته سریال آپارتمان بی‌گناهان را به یکی از بهترین سریال های ترکیه ای تبدیل کند. این سریال شاید بهترین سریال لیست سریال های ترکی این مطلب باشد.

اگر به دنبال یک سریال ترکی جذاب و متفاوت هستید، سریال آپارتمان بی‌گناهان می‌تواند گزینه عاقلانه‌ای برای شما باشد. سریال روایتی از زندگی دو خانواده در یک آپارتمان را به تصویر می‌کشد. نقش اصلی یعنی هان، همراه دو خواهر و پدر مریضش در این ساختمان زندگی می‌کنند که همگی مشکلات روانی و تراماهای مخصوص خود را دارند.

سریال چشم چران عمارت - Yali Çapkini

سریال چشم چران عمارت – Yali Çapkini

تاریخ انتشار: 23 سپتامبر 2022
ژانر: عاشقانه، درام
کارگردان: بورجو آلپ‌تکین
بازیگران: مرت رمضان دمیر، افرا ساراچ اوغلو، چتین تکین دور، گلچین سانترچی اوغلو، شریف سزر

سریال چشم چران یک سریال ترکی زیبا و جدید دیگر است که پخش آن از اواخر 2022 شروع شد. یکی از نکات خوبی که در این سریال به تصویر کشیده شده، تفاوت فرهنگ‌ها بین نسل‌ها و خانواده‌هاست. 

ممکن است پس از تماشای سریال چشم چران عمارت، باورتان نشود که داستان سریال بر اساس اتفاقات واقعی است؛ چرا که برخی شخصیت‌ها رفتار اذیت‌کننده‌ای از خود نشان می‌دهند. با این وجود داستان سریال تا آخرین قسمت پخش شده، روند خوبی را طی کرده است و توانسته تماشاگران را به خود جذب کند.

ممکن است در ابتدا این تصور را داشته باشید که این سریال از آن دسته سریال‌های کلیشه‌ای است که در آن دختری مجبور به ازدواج با پسری تخس می‌شود و پایانی قابل پیش‌بینی دارد. ولی سریال چشم چران عمارت این‌گونه نیست و چیز بیشتری برای سرگرم کردن شما ارائه می‌دهد.

خلاصه داستان سریال چشم چران عمارت

داستان سریال راجع به ازدواج دروغینی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک عشق واقعی را دارد. شخصیت‌های اصلی کمیستری زیادی دارند که جذابیت این اثر را بالا برده است.

سریال قضاوت – Yargi

سریال قضاوت – Yargi

تاریخ انتشار: 19 سپتامبر 2021
ژانر: عاشقانه، درام، جنایی، پلیسی
کارگردان: علی بیلگین
بازیگران: کان اورگانجی‌اوغلو، پینار دنیز، اوقور پولات،اوقور اصلان،مروه آتش

سریال قضاوت یک سریال ترکی پرطرف‌دار دیگر است که می‌تواند مخصوص کسانی باشد که سریال‌های ترکی را قبول ندارند. این سریال با داستان قوی و پر پلات توییست، به طور قطع لایق جایگاهی میان معروف ترین سریال های ترکی است. هرچند احتمالاً نام این سریال را میان اسامی سریال های ترکی کمتر شنیده‌اید؛ چرا که قضاوت سریال جدیدی محسوب می‌شود.

سریال قضاوت از معدود سریال های ترکی قشنگ است که شما را از قسمت اول مجذوب خود می‌کند. ژانر جنایی و پلیسی همواره از محبوب‌ترین ژانرهاست و این اثر هم استفاده خوبی از این دو ژانر کرده است. بسیاری از تماشاگران سریال قضاوت را نقطه عطفی در صنعت نمایش ترکیه می‌دانند و روی هیجان زیاد آن تاکید فراوان داشته‌اند.

خلاصه داستان سریال قضاوت

داستان هنگامی شروع می‌شود که ایلگاز، دادستان سرشناس و سیلین، وکیل جوان با پرونده قتلی مواجه می‌شوند. این دو شخص مجبور می‌شوند با هم همکاری کنند تا قاتل واقعی پرونده پیدا شود. در طی حل پرونده اتفاقاتی می‌افتد که زندگی این دو شخص را زیرورو می‌کند.

سریال لیلی و مجنون - Leyla and Mecnun

سریال لیلی و مجنون – Leyla and Mecnun

تاریخ انتشار: 9 فوریه 2011
ژانر: کمدی، فانتزی، ماجراجویی، درام
کارگردان: اونور اونلو
بازیگران: علی آتای، ازگی آسارقلو، اسمان سونانت

سریال لیلی و مجنون به طور قطع یکی از بهترین سریال های ترکی در ژانر کمدی است. اگر میان سریال های معروف ترکی بگردید، احتمالا نام این سریال را بین آن‌ها خواهید دید. تنها نگاهی بر نظرات تماشاگران در رابطه با سریال لیلی و مجنون کافی است تا متوجه شوید با اثر باکیفیت و خوبی مواجه هستید.

خلاصه داستان سریال لیلی و مجنون

همان‌طور که از نام سریال پیداست، داستان آن راجع به لیلی و مجنون است؛ اما با روایتی خنده‌دار. یکی از نکاتی که در این سریال خیلی مورد توجه قرار گرفته است، بازی خوب بازیگران آن است. شوخی‌های به‌کاررفته در آن چهارچوب خوبی دارد و از حد خود فراتر نمی‌رود. طنز سریال کاملاً به‌اندازه است و مطمئن باشید که شما را زده نمی‌کند.

وطنم تویی

وطنم تویی – Vatanım Sensin

تاریخ انتشار: 27 اکتبر 2016
ژانر: عاشقانه، تاریخی، درام
کارگردان: بوراک آرلیل، دورول تایلان، یاگمور تایلان
بازیگران: میرای دانر، خالد ارگنچ، بوران کوزوم، پینار دنیز

وطنم تویی (Vatanım Sensin) یک سریال ترکی درام و تاریخی است که می‌تواند در لیست بهترین سریال های ترکی جای بگیرد. سریال وطنم تویی پس از آغاز پخشش در سال 2016 توانست طرفداران زیادی پیدا کند و به محبوبیت بالایی برسد.

این سریال همچنین موفق شد نمرات بسیار خوبی را ازجانب منتقدان دریافت کند و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان داستان سریال وطنم تویی را جذاب و منحصربه‌فرد توصیف کرده و عملکرد گروه بازیگری را مورد تحسین قرار دادند.

ازجمله بهترین بازیگران ترکیه ای که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به میرای دانر، خالد ارگنچ، بوران کوزوم و پینار دنیز اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال وطنم تویی

ژنرال جودت فردی عاشق وطن بود که در دوره پایانی جنگ‌های بالکان، در شهر سلانیک از توابع ارتش عثمانی خدمت می‌کرد. او عاشق همسر خود عزیزه است. برای فرزندانش پدری دلسوز و برای مادرش فرزندی مهربان و باوفا است.

نقطه عطف زندگی او زمانی رقم می‌خورد که به همراه دوست نزدیک خود توفیق در حال دفاع از خاک میهن بودند ولی توفیق به‌خاطر سیم و زر از پشت به جودت شلیک کرده و گمان می‌کند که جودت فوت کرده است. ولی در واقع جودت زنده ماند و این رویداد جودت را ناچار به جدایی از خانواده‌اش کرد. عزیزه که گمان می‌کرد همسرش شهید شده ناچار به مهاجرت از سلانیک به ازمیر شد.

تو درم را بزن - Sen Çal Kapımı

سریال ترکی تو درم را بزن – Sen Çal Kapımı

تاریخ انتشار: 8 جولای 2020
ژانر: عاشقانه، کمدی
کارگردان:  یوسف پیرحسن، اندر مهلار، آلتان دونمز
بازیگران:  کرم بورسین، هانده ارچل، ملیسا دونگل، بیگه اونال

تو درم را بزن (Sen Çal Kapımı) یک سریال ترکی در ژانر کمدی و عاشقانه به کارگردانی یوسف پیرحسن ، اندر مهلار و آلتان دونمز است که در سال 2020 توسط شبکه فاکس شروع به پخش کرد و پس از دو فصل به پایان رسید. داستان این سریال توسط عایشه اونر کوتلو نوشته شد.

سریال تو درم را بزن به دلیل گروه بازیگری جذاب و درون‌مایه طنزش مورد تحسین قرار گرفت. این سریال توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و به محبوبیت بالایی برسد. ازجمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کرم بورسین، هانده ارچل، ملیسا دونگل و بیگه اونال اشاره کرد.

خلاصه داستان سریال تو درم را بزن

ادا که تمام هدفش در زندگی تحصیل و گرفتن بورسیه است، با سرکان بولات که بورس تحصیلی بین‌المللی خود را رها کرده مواجه می‌شود. سرکان بولات به علت یکسری مشکلات شخصی دنبال فردی می‌گردد که بتواند به‌ مدت دو ماه نقش نامزد او را بازی کند. او به ادا پیشنهاد می‌کند که اگر دو ماه نقش نامزد او را بازی کند، به‌صورت کاملا رایگان بورسش را به ادا می‌دهد.

 

کلام آخر

سریال‌های ترکی با وجود محبوبیت بی‌اندازه میان ایرانیان، مخالفان زیادی هم دارند؛ اما صنعت فیلم و سینمای ترکیه روزبه‌روز در حال پیشرفت است. این پیشرفت به جایی رسیده که می‌توانید نظر مخالفان سریال‌های ترکی را عوض کنید. ما تلاش کرده‌ایم در این مطلب به معرفی سریال های ترکی بپردازیم و بهترین سریال های ترکی را که می‌توانند موردعلاقه عموم واقع شوند گردآوری کنیم.

آیا اسم سریال های ترکی موردعلاقه شما در این معرفی سریال ترکی قرار ندارد؟ خوشحال می‌شویم نام سریال ترکی خوب از نظر شما را در انتهای این مقاله ببینیم. از همراهی شما با تایم سیتی بسیار سپاسگزاریم.

 

سوالات متداول:

1.پربیننده‌ترین سریال‌های ترکی کدام‌اند؟

سریال‌های قیام ارطغرل و حریم سلطان از جمله پربیننده‌ترین سریال‌های ترکی هستند.

2.طولانی‌ترین سریال ترکی کدام است؟

سریال ترکی Kaynanalar با 950 قسمت، طولانی‌ترین سریال ترکی به شمار می‌رود.

3.بهترین سریال‌های ترکی در نتفلیکس کدام‌اند؟

سریال‌های محافظ و عطیه از بهترین سریال‌های ترکی نتفلیکس هستند.

4.کدام فیلم ترکی برنده جایزه اسکار شده است؟

تا به حال هیچ فیلم ترکی نامزد اسکار نشده است.

 

“مطالب پیشنهادی جهت مطالعه در تایم سیتی”

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =