چهارشنبه , می 1 2024

آمار جدیدی از میزان فروش پلی استیشن ۵ منتشر شد

با اعلام رسمی کمپانی سونی، کنسول پلی استیشن ۵ تاکنون بیش از ۴۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا فروش داشته و این رقم فروش، در یک بازه‌ی زمانی مشابه اما دو ماه کمتر از بازه‌ی زمانی فروش پلی استیشن ۴ رخ داده است.

اخیرا جیم رایان، مدیرعامل کمپانی سونی آمار مهمی از میزان فروش پلی استیشن ۵ منتشر کرده است که مهم به نظر می‌رسد. وی به فروش بیش از ۴۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا اشاره داشته است. علی‌رغم وجود دوران پاندمی کرونا و همچنین کمبود قطعات و کاهش تولید پلی استیشن ۵ در مدتی خاص، این آمار ۴۰ میلیونی در یک بازه‌ی زمانی مشابه با بازه‌ی زمانی فروش پلی استیشن ۴ اما دو ماه کمتر رخ داده است؛ این موضوع، اتفاقی مهم برای کمپانی سونی محسوب می‌شود.

جیم رایان اظهار داشته که پس از لانچ کنسول پلی استیشن ۵ در نوامبر ۲۰۲۰، او و شرکایش با چالش‌های مختلفی برای تامین نیاز دنیا به این کنسول مواجه بوده‌اند؛ همه‌گیری کرونا و البته کمبود قطعات حیاتی نیز کار را برای او و مجموعه‌اش در تحویل به موقع کنسول، سخت کرده بود اما اکنون نیاز به طور کامل رفع شده و پلی استیشن ۵ به اندازه‌ی کافی ذخیره شده است.

شرکت سونی تایید می‌کند که هم‌اکنون کتابخانه‌ی این کنسول بیش از ۲۰۰۰ بازی را داراست و همچنان انتشار بازی‌های انحصاری ادامه دارد؛ نزدیک‌ترین تاریخ انتشار بازی‌های انحصاری، عرضه‌ی بازی Marvel’s Spider-Man 2 در تاریخ ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) است.

اخیرا اشاره شده که یک مدل از پلی استیشن ۵ با دیسک‌درایور جدا شدنی قرار است تا در ماه سپتامبر سال جاری میلادی عرضه شده و جایگزین مدل کنونی پلی استیشن ۵ شود؛ البته که شایعات حول عرضه‌ی یک کنسول میان‌ نسلی همچنان پابرجا هستند و احتمالا، سال ۲۰۲۴ سال عرضه‌ی کنسول PS5 Pro خواهد بود؛ از ویژگی‌های این کنسول میان نسلی می‌توان به پشتیبانی از رزولوشن 8K، پشتیبانی از ردیابی پرتو شتاب یافته و همچنین بهبود عملکرد در رزولوشن 4K اشاره کرد.

آخرین اخبار بازی را از سایت پی‌اس ارنا بخوانید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 6 =