پنج‌شنبه , می 9 2024

پس از ۱۳ سال هنوز هم پایان بندی فیلم Inception عجیب است

بسیاری از طرفداران از پایان فیلم Inception شوک زده بودند؛ چرا که کشف راز پایان بندی این فیلم و اینکه چرا آن فرفره بدون توقف می‌چرخید از سوالات مخاطبان است که کریستوفر نولان به آن پاسخ می‌دهد.

فیلم Inception به خودی خود، فیلم بزرگی بود و بسیاری شیفته‌ی هنرنمایی بازیگران و البته هنر کارگردان فیلم شدند اما هنوز هم پس از سال‌ها، پایان‌بندی این فیلم برای بسیاری مرموز و غیر قابل فهم است و مشخص نیست که آیا Cobb هنوز در رویا است یا به واقعیت بازگشته تا فرزندانش را ببیند. نولان این موضوع را توضیح می‌دهد.

نولان در پاسخ به پرسش پادکست Happy Sad Confused توضیح می‌دهد که این سکانس در واقعیت روایت می‌شود و Cobb دیگر در رویا نیست و او دیگر به رویای ناخودآگاه خود اهمیتی نمی‌دهد و می‌خواهد فرزندانش را ببیند. Michael Caine که نقش پدر Cobb را بازی کرده بود در سال ۲۰۱۸ اظهار داشته بود که وقتی فیلمنامه را می‌خواند گیج شده بود و به نولان گفته بود که رویا کجاست؟ نولان پاسخ داده بود که «چه زمانی رویا و چه زمانی واقعیت است؟» او پاسخ داده بود که وقتی در صحنه هستید واقعیت است. نولان در نهایت می‌گوید که من اگر در صحنه حضور داشته باشم واقعیت است و اگر حضور نداشته باشم، یک رویا است.

تناقض وحشتناکی وجود دارد، اما مهم حسی است که در آن لحظه، ما و Cobb داریم و البته این بحث، ظرفیت صحبت شدن درباره‌ی خود را تا یک دهه‌ی دیگر نیز دارد.

آخرین اخبار سینما و تلویزیون را در پی‌اس ارنا بخوانید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =