چهارشنبه , می 8 2024

خرید و فروش بازی Spider-Man 2 احتمالاً در خاورمیانه ممنوع می‌شود

نسخه دیجیتال دلوکس بازی Marvel’s Spider-Man 2 از فروشگاه‌ پلی استیشن دو منطقه امارات متحده عربی و عربستان سعود حذف شده‌اند. کاربران PS5 در این کشورها متوجه شده‌اند که امکان پیش‌خرید بازی غیرفعال شده است. تمامی جزئیات مانند قیمت، تاریخ انتشار، درجه سنی بازی و توضیحات نیز از صفحه فروشگاه پاک شده‌اند. طرفداران در خاورمیانه می‌گویند که اگر شاهد تأخیر در انتشار نباشیم، ممنوعیت فروش بازی قطعی است.

یکی از کاربران توییتر ابتدا تصویری از صفحه فروشگاه مارول اسپایدرمن 2 به اشتراک گذاشت. درجه سنی بازی از صفحه فروش حذف شده است. این اتفاق قبلاً در مورد چند بازی رخ داده است و به همین دلیل است که احتمال ممنوعیت بسیار زیاد است. بازی The Last of Us Part 2 و همچنین فاینال فانتزی 16 به دلیل ارائه محتوای نامناسب ممنوع شده‌اند. عربستان سعودی چند ماه پیش رسماً خرید و فروش بازی فاینال فانتزی 16 در این کشور را ممنوع اعلام کرد. ممکن است این اتفاق در مورد بازی مرد عنکبوتی 2 نیز رخ دهد.

در صورتی که نگاهی به صفحه فروشگاهی Spider-Man 2 مربوط به انگلستان بیندازیم، خواهیم دید که تمامی جزئیات مانند قیمت در دسترس است. همچنین رده‌بندی سنی 16 سال نیز دیده می‌شود. اعضای ردیت اسپایدرمن در خاورمیانه نوشته‌اند که آن‌ها بازی را قبل از حذف از فروشگاه پیش‌خرید کرده‌اند، اما هیچ دلیلی برای لغو سفارش پیش‌خرید به آن‌ها داده نشده است. احتمال ممنوع شدن بازی در خاورمیانه زیاد است. به‌خصوص آنکه این اتفاق برای صفحه فروشگاه مربوط به دو کشور رخ داده است.

بازی Marvel's Spider-Man 2

ممنوعیت خرید Marvel’s Spider-Man 2

گفتنی است هر دو کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی، درجه سنی شانزده سال را برای این بازی اعلام کرده بودند. این رده‌بندی در حال حاضر از دیده‌ها پنهان شده است. یکی از دلایل می‌تواند ممنوعیت فروش در این دو کشور باشد. دلیل دیگر نیز تأخیر نسخه عربی است. ممکن است که فرایند بومی‌سازی بازی برای گیمرهای عرب‌زبان بیشتر طول بکشد. البته این اتفاق برای Final Fantasy 16 رخ داد و دلیل حذف نیز محتوای جنسی خلاف عرف بود. مشخص نیست آیا چنین رابطه‌هایی در بازی اسپایدرمن 2 نیز ارائه شده است یا خیر. البته کاراکترهایی با تمایلات جنسی متفاوت در کامیک‌های مرد عنکبوتی وجود دارد.

سونی و استودیو اینسامنیاک گیمز هیچ واکنشی به تغییرات اخیر نداده‌اند. بدون شک این تغییر برای افرادی که دنباله بازی Marvel’s Spider-Man را پیش‌خرید کرده بودند، خبر خوبی نیست و باید منتظر ماند و دید آیا ایرادی ایجاد شده است یا شایعه ممنوعیت آن واقعی است. نظر شما چیست؟

خرید و فروش Spider-Man 2 منبع: TheGamer


منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 6 =