پنج‌شنبه , می 9 2024

رونمایی از اسمان خراش افقی چین ؛ 12 سازه عجیب در چین! [+فیلم]

رونمایی از اسمان خراش افقی چین بسیار خبرساز شد. این سازه عظیم با معماری عجیب بر روی چهار ساختمان با ارتفاع ۲۵۰ متری قرار گرفته است!

ساخت برج افقی در شهر چونگ کینگ رونمایی شد. این آسمان خراش به طول 300 متر بر چهار ساختمان با ارتفاع 250 متر بنا شده است. چینی ها پیشتاز در ساخت سازه‌های عجیب اینبار با برج افقی چین نگاه جهانیان را به خودشان جلب کرده‌اند. سازه‌های معماری مدرن غیر معمول در چین همیشه زبان‌زد توریست و مردم دنیا است.

رونمایی از اسمان خراش افقی چین

ساخت برج افقی در چین

12 سازه عجیب در چین :

  1. ساختمان تشکیلات اقتصادی پیشتازان فضا ( استار ترِک)
  2. خانه‌ی پیانو
  3. اداره‌ی مرکزی سی سی تی وی
  4. ساختمان نیلوفر آبی
  5. حلقه‌ی زندگی
  6. هتل تیان زی ( پسر آسمان ) پکن
  7. مرکز جهانی قرن جدید
  8. قله‌های زوهو
  9. مرکز هنر گوآ تَی
  10. مرکز هنر هه نان
  11. سازه وو لیانگ یه
  12. هتل شراتون

ساخت کل پروژه اسمان خراش افقی چین ۸ سال طول کشیده و الان به یکی از مکان‌های توریستی کلان شهر چونگ کینگ تبدیل شده است. سازه اسمان خراش افقی در چین در لیست ساختمان‌های عجیب رتبه 13 را کسب خواهد کرد!

رونمایی از اسمان خراش افقی چین
رونمایی از اسمان خراش افقی چین

یکی از دانستنی‌های مهم در رابطه با ساختمان‌های عجیب در چین می‌توان به هتل تیان زی که با نام هتل پسر آسمان نیز شناخته میشود اشاره کرد.

ببینید: فیلمی محرمانه از آزمایش بمب هیدروژنی چین درسال 1967! +[فیلم]

رونمایی از اسمان خراش افقی چین

در سال 2011 به عنوان بزرگترین ساختمان تصویری دنیا در گینس ثبت شد. سه مجسمه‌ی عظیم این هتل در واقع سه الهه یا ستاره‌ی چینی با نامهای فو( خوشبختی)، لو( مقام) و شو( طول عمر) هستند. مجسمه‌ی قرار گرفته در سمت چپ این سازه که شو( نماد طول عمر) است یک هلو در دست دارد که در واقع یک سوئیت است و دو حفره‌ی موجود در آن در واقع پنجره‌های سوئیت هستند.

فیلم اسمان خراش افقی چین

رونمایی از اسمان خراش افقی چین
رونمایی از اسمان خراش افقی چین

امروزه سازه‌های معماری چین به تغییر و خلاقیت اکتفا نکرده است بلکه در مرز عجیب و غریب بودن قرار دارند!، برج افقی اسمان خراش چین هم دور از این صفات نیست.

هرچند تا چندین سال پیش چین با سازه‌های معماری یکنواخت و گاها سنتی و یا کپی‌های معماری سازه‌های خارجی شناخته می‌شد، اما در طی چند سال اخیر توانسته است هوشمندانه این اصل یا حقیقت را تغییر دهد. این مسئله بار دیگر نشانه‌ای بر پیشرفت روز به روز چین در زمینه‌های مختلف و چشم اندازی بر هدف اصلی چین یعنی تبدیل شدن به یکی از بزرگترین کشورهای پیشتاز در جهان است.

بیشتر بخوانید:


منبع figar.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − هفت =