چهارشنبه , می 8 2024

انیمیشن ساوت پارک؛ داستان، بازیگران، نمرات

انیمیشن ساوت پارک یکی از انیمیشن‌های محصول کشور آمریکا است که فصل اول آن در سال 1997 منتشر شد و گفته شده است که تا فصل سی آن تولید خواهد شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمیشن South Park آشنا شویم.

ژانر انیمیشن ساوت پارک کمدی است و همچنین برای کودکان مناسب نیست. انیمیشن South Park به موضوع‌های مختلفی می‌پردازد. این مجموعه انیمیشن را تری پارکر (Trey Parker) و مت استون (Matt Stone) تولید کرده‌اند و به عنوان صداپیشه کاراکترهای مختلف آن نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند. از جمله صداپیشگان دیگری که در این انیمیشن حضور داشته‌اند مونا مارشال (Mona Marshall) و ایپریل استوارت (April Stewart) را می‌توان نام برد.

پخش فصل اول مجموعه انیمیشن South Park در سال 1997 شروع شد و تا سال 2023 بیست و شش فصل از آن منتشر شد. این انیمیشن جایزه‌های Primetime Emmy کسب کرده است و کاندید دریافت جایزه‌های متعددی شده است. همچنین مدت زمان انیمیشن South Park در هر قسمت آن حدود 20 دقیقه است. در این مقاله از پلازا به معرفی انیمیشن ساوت پارک خواهیم پرداخت و در مورد داستان، بعضی از بازیگران و نقدهای این مجموعه انیمیشن صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن ساوت پارک

انیمیشن South Park

به طور خلاصه کارتون ساوت پارک ماجراهای چهار دانش‌آموز را در شهر South Park دنبال می‌کند. علاوه بر آن‌ها این انیمیشن دارای کاراکترهای دیگری است در قسمت‌های مختلفی از آن حضور دارند.

بازیگران انیمیشن ساوت پارک

با توجه به تعداد فصل‌های زیاد انیمیشن South Park صداپیشگان مختلفی در آن حضور داشتند و برخی از آن‌ها از دنیا رفته‌اند. در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های کارتون ساوت پارک آشنا خواهیم شد که در حداقل بیست سال اخیر در این انیمیشن صداپیشگی کاراکترهای آن را بر عهده داشته‌اند.

تری پارکر

بازیگران انیمیشن ساوت پارک

تری پارکر یک بازیگر، انیماتور، نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و موزیسین آمریکایی است که در تاریخ 19 اکتبر 1969 برابر با 27 مهر 1348 در ایالت Colorado متولد شد. او جایزه‌های مختلفی از جمله جایزه‌های Primetime Emmy و Tony Awards کسب کرده است. تری پارکر در مجموعه انیمیشن South Park در نقش کاراکترهای مختلفی از جمله Stan Marsh و Eric Cartman حضور داشته است. از جمله آثار معروف دیگری که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان انیمیشن Despicable Me 3 را نام برد که در آن صداپیشه یکی از کاراکترها بود.

همچنین بخوانید :

مت استون

بازیگران انیمیشن South Park

مت استون یک بازیگر، انیماتور، نویسنده، تهیه‌کننده، کارگردان و موزیسین آمریکایی است که در تاریخ 26 می 1971 برابر با 5 خرداد 1350 در ایالت Texas متولد شد. او نیز جایزه‌های مختلفی از جمله Tony Awards و جایزه‌های Primetime Emmy دریافت کرده است. مت استون در انیمیشن ساوت پارک ایفای نقش کاراکترهای مختلفی از جمله Kyle Broflovski و Kenny McCormick را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

مونا مارشال

معرفی انیمیشن ساوت پارک

مونا مارشال یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 31 آگوست 1947 برابر با 8 شهریور 1326 در ایالت California متولد شد. او در انیمیشن South Park در نقش کاراکترهای مختلفی از جمله Sheila Broflovski و Linda Stotch بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

ایپریل استوارت

بررسی انیمیشن South Park

ایپریل استوارت یک صداپیشه آمریکایی است که در تاریخ 1 آوریل 1969 برابر با 12 فروردین 1348 در ایالت California متولد شد. او در انیمیشن ساوت پارک در نقش کاراکترهای مختلفی از جمله Wendy Testaburger و Liane Cartman بازی کرده است. از جمله مجموعه انیمیشن‌های دیگری که او در بعضی از قسمت‌های آن‌ها حضور داشته است می‌توان انیمیشن The Legend of Korra را نام برد.

همچنین بخوانید :

نقد انیمیشن ساوت پارک و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات انیمیشن South Park و نقدهای آن می‌پردازیم. این انیمیشن در سایت‌های آی‌ام‌دی‌بی و راتن تومیتوز به ترتیب نمره‌های 8.7 از 10 و 80 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهای بعضی از منتقدان درباره فصل‌های مختلف انیمیشن South Park را بخوانید.

IndieWire / بن تراورز: 91

انیمیشن South Park هرگز مسیر آسانی را طی نمی‌کند و هرگز آن را برای کسی آسان نمی‌کند. به همین دلیل این انیمیشن صدایی است که ارزش شنیدن در هر سال را دارد و ما مشتاق هستیم که در طول فصل بیستم نیز آن را دنبال کنیم.

IndieWire / بن تراورز: 75

این اغراق است اگر بگوییم یکی از شروع‌های قوی‌تر یک فصل انیمیشن ساوت پارک بوده است اما باید تداوم این سریال را تحسین کرد.

Orlando Sentinel / هال بودکر: 30

سطحی، ناخوشایند و غیرخنده‌دار. خیلی خوب است که یک اثر کمدی می‌خواهد موضوع‌های مختلفی را به این امید که موفق شود امتحان کند در حالی که بسیاری از سریال‌های کمدی آن را انجام نمی‌دهند. اما انیمیشن South Park که مخاطبان هدف آن افراد بزرگسال هستند زیاده‌روی می‌کند.

Washington Post / تام شیلز: 30

اینکه بگوییم انیمیشن ساوت پارک برای همه نیست، جمله‌ای سخاوتمندانه برای توصیف حقیقی این مجموعه انیمیشن است. سوال اصلی این است که آیا انیمیشن South Park برای کسی مناسب است؟

کلام آخر

در این مقاله از پلازا به بررسی انیمیشن South Park 1997 پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. این مجموعه انیمیشن برای کودکان مناسب نیست. می‌توانید نظر خود را در مورد انیمیشن ساوت پارک و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر بعضی از انیمیشن‌های 2024 را تماشا کرده‌اید که مقاله آن‌ها در این سایت موجود نیست، می‌توانید عنوان آن‌ها را در یک کامنت بگویید که مقاله آن‌ها را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران

منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 11 =