شنبه , آوریل 27 2024

بیوگرافی اما دآرسی | اژدها سوار انتقام‌جو

اما دآرسی بازیگر ۳۱ ساله بریتانیایی با ایفای دوران بزرگسالی نقش رینیرا تارگرین شهرتی جهانی پیدا کرده است.

تبلیغات

اما زیا دآرسی در تاریخ ۲۷ ژوئن ۱۹۹۲ (۶ تیر ۱۳۷۱) در منطقه شمالی شهر لندن واقع در کشور بریتانیا چشم به جهان گشوده است. دختری که از همان دوران کودکی علاقه به حوزه بازیگری را با حضور در نمایش‌های زنده تئاتر مدرسه از خود بروز داد و نهایتاً وارد رشته هنرهای زیبا در دانشگاه آکسفورد شد تا بتواند هنر مورد علاقه خود را به صورت تخصصی دنبال نماید.

از همان دوران تحصیل در دانشگاه به همراه دوستان و هم‌کلاسی‌هایش در دوره‌های مختلف حضور پیدا کرد و توانست در نمایش‌های تئاتر مختلفی را شرکت نموده و چه بسا در آن‌ها حضور موثری داشته باشد تا در نهایت پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۱۱ میلادی به کار در حوزه طراحی صحنه روی آورد و با دست اندرکاران این حوزه ارتباط نزدیکی را آغاز کرد که بر کسب تجربه و یادگیری اصول بازیگری او تاثیر به سزایی داشته است.

اما دآرسی در عین برخورداری از خلق و خویی شوخ‌طبعانه، دختری جسور و خستگی ناپذیر به شمار می‌رفت که در پروژه‌های تئاتر مختلفی حضور پیدا کرد و نمایش‌های گوناگونی همچون The Pillowman، Romeo and Juliet، The Crucible و Mrs. Dalloway را نقش آفرینی نمود که همگی آن‌ها با تحسین بینندگان و منتقدین همراه بوده تا حدی که هنرنمایی وی را یک صدا مورد ستایش قرار داده‌اند.

بیوگرافی اما دآرسی | اژدها سوار انتقام‌جو - گیمفا

البته که او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، زندگی خود را محدود به طراحی صحنه و حضور در سالن‌های تئاتر نکرد و تا پیش از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلفی همچون United Strong Alone، O Holy Ghost، Wanderlust و Wild Bill نقش آفرینی کرده است. نقش آفرینی‌هایی که البته تا آن زمان چندان به چشم نیامده و بروز توانایی‌های بازیگری‌اش تنها و تنها مختص به حوزه تئاتر بوده است. با این حال او به مانند خلق و خوی رفتاری‌اش، تسلیم نشد و برای گسترش حوزه کاری خود سعی در بر عهده گرفتن نقش آفرینی‌های چشمگیرتری داشته است.

شبکه HBO پس از پایان جنجالی و ناامید کننده سریال حماسی Game of Thrones بیکار ننشست و خواهان گسترش دنیای فانتزی جرج آر. آر. مارتین در مدیوم تلویزیون شد و به همین سبب نیز ابتدا به سراغ تولید اسپین‌آفی تحت عنوان Bloodmoon با حضور نائومی واتس رفت. اثری حول محور سرگذشت وایت واکرها که علی‌رغم تولید قسمت آزمایشی، توسط سران این شبکه لغو شد و به خاطرات پیوست تا راه برای تولید سریال جدیدی آغاز شود که مهمترین تجربه بازیگری اما دآرسی را می‌زد.

این سریال جدید که پیش درآمدی بر بازی تاج و تخت محسوب می‌شد، House of the Dragon نام داشت و وقایع داستانی آن ۱۷۲ سال پیش از تولد دنریس تارگرین، شخصیت نمادین سریال HBO جریان داشت تا رویداد مهمی به نام رقص اژدهایان را به تصویر بکشد. رویدادی حماسی و مرگبار که منجر به سقوط و نابودی قدرت خاندان تارگرین در سرزمین وستروس می‌شد و اما دآرسی به عنوان یکی از بازیگران نقش اصلی به این پروژه ملحق شد تا ایفای نقش دوران بزرگسالی شخصیتی تحت عنوان رینیرا را بر عهده بگیرد.

بیوگرافی اما دآرسی | اژدها سوار انتقام‌جو - گیمفا

مجموعه تلویزیونی House of the Dragon بالاخره در سال ۲۰۲۲ میلادی به نمایش درآمد و از ۱۰ قسمت بهره می‌برد. اما دآرسی از قسمت ششم وارد داستان شد تا دوره بزرگسالی رینیرایی را به تصویر بکشد که حال مادر شده و از مسئولیت‌های سنگینی برخوردار می‌باشد. علی‌رغم نقش آفرینی جذاب میلی آلکاک در قامت رینیرا جوان، اما دآرسی جنبه متفاوت و تیره و تاریکی از این شخصیت را به معرض نمایش گذاشت که قدرت بازیگری وی اینجا به کارش آمد و موفق شد تا مخاطبین سریال HBO را شیفته خود نماید.

نقش آفرینی این بازیگر بریتانیایی در ۵ قسمت از سریال حماسی و فانتزی House of the Dragon نه تنها بزرگترین دستاورد هنری وی در زندگی‌اش تلقی می‌شد، بلکه با استقبال خوبی از سوی مخاطبین عام و منتقدین نیز همراه شد تا حدی که نامزد دریافت جوایز متعددی از سوی جشنواره‌هایی نظیر گلدن گلوب، MTV و گلدن دربی شد که دستاورد قابل توجهی برایش به شمار می‌رفت.

البته که اوج نقش آفرینی اما دآرسی را در فصل دوم House of the Dragon خواهیم دید که برای پخش در فصل بهار امسال برنامه ریزی شده و رینیرا تارگرینی را به معرض نمایش خواهد گذاشت که مملو از حس خشم، انتقام و جنون بوده و قطعاً بیش از پیش شگفتی مخاطبینش را به همراه خواهد داشت. هنرمند و بازیگر ۳۱ ساله‌ای که مسیر درخشان و امیدوار کننده‌ای را در پیش رو داشته و فارغ از دنیای فانتزی خاندان اژدها، می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را در سینما و تلویزیون کسب نماید.

بیوگرافی اما دآرسی | اژدها سوار انتقام‌جو - گیمفا

شاید برای شما جالب باشد تا بدانید که اما دآرسی از سوی مجله هفتگی بسیار مشهور ریدیو تایمز به عنوان پنجمین چهره تاثیرگذار و مشهور تلویزیون از بین ۱۰۰ نفر برگزیده شده که دستاورد قابل توجهی برای وی به شمار می‌رود.

منبع: گیمفا


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یازده =