سه‌شنبه , می 7 2024

هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید

کمتر از یک ماه دیگر تا انتشار جدیدترین عنوان ARPG شرکت کپکام (Capcom)، یعنی Dragon’s Dogma 2، باقی مانده و در این مطلب به موارد مهمی از این اثر می‌پردازیم که باید قبل از تجربه‌‌ بازی بدانید.

تبلیغات

ممکن است انتظار برای عرضه‌ Dragon’s Dogma 2 کمی بیش از حد طول کشیده باشد؛ اما این بازی حالا در نزدیکی انتشار قرار دارد. اثری که به‌ عنوان یکی از IPهای خاص کپکام کار خود را آغاز کرد، اکنون به یک بازی مورد انتظار و هیجان‌انگیز تبدیل شده است. تاکنون چیزهایی که از Dragon’s Dogma 2 مشاهده کرده‌ایم، امیدوارکننده به نظر می‌رسند. با توجه به اینکه اثر مورد بحث ما فاصله چندانی با عرضه ندارد، در این مقاله قصد داریم چند جزئیات کلیدی در مورد بازی را مورد بررسی قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

جزئیات جهان آزاد بازی

هر آنچه که باید از بازی dragon's Dogma 2 بدانید

عنوان Dragon’s Dogma 2 با گذشت بیش از یک دهه از انتشار نسخه قبلی، مشخصاً قرار است چندین پیشرفت کلیدی را در جهان آزاد خود ایجاد کند. واضح‌ترین نکته به وسعت جهان بازی برمی‌گردد که چهار برابر بزرگتر از نسخه‌ اول خواهد بود. کپکام نوید یک تجربه‌ یکپارچه را داده است؛ به این معنی که هنگام کاوش در مکان‌های مختلف بازی، هرگز به صفحه بارگذاری برخورد نخواهید کرد. همچنین بازی دارای چرخه شب و روز پویا است و در شب با موانع و خطرات منحصربه‌فردی روبه‌رو خواهید شد. محیط‌های تخریب‌پذیر بازی نیز این پتانسیل را دارند که پویایی بیشتری به جهان و مناطقی که کاوش می‌کنید، ببخشند.

محتوای جانبی

با توجه به مواردی که کپکام از Dragon’s Dogma 2 نشان داده است، این بازی تاکید زیادی بر محتوای اختیاری دارد. البته ماموریت‌های جانبی زیادی وجود خواهند داشت که در حین کاوش و صحبت با NPCها، آن‌ها را انجام خواهید داد؛ اما همچنین می‌توانید انتظار داشته باشید که تعداد قابل توجه‌ای از محتوای بازی را در دور اول تجربه نکنید و متوجه بسیاری از آن‌ها نشوید. کنتو کینوشیتا (Kento Kinoshita)، طراح اصلی بازی، در مصاحبه با IGN گفت:

نقشه بازی بسیار بزرگ است و با وجود مکان‌هایی که می‌خواهیم بازیکنان به ترتیب خاصی آن‌ها را پشت‌سر بگذارند، هنوز شخصیت‌هایی هستند که در گوشه‌‌های مختلف جهان بازی قرار دارند و می‌توانید هر وقت خواستید به آن‌ها سر بزنید.

انواع سلاح

هر آنچه که باید از بازی dragon's Dogma 2 بدانید

این بازی همانند نسخه‌ اول خود تنوع زیادی در مبارزات خواهد داشت. این موضوع به روش‌های مختلفی ظاهر می‌شود و سلاح‌ها در میان برجسته‌ترین آن‌ها هستند. از سلاح‌هایی مانند شمشیر و خنجر گرفته تا سلاح‌هایی مانند کمان و وجود سلاح‌های جادویی مانند عصا تا اسلحه‌هایی که انواع مختلف را به روش‌های منحصربه‌فردی ترکیب می‌کنند، همگی نشان می‌دهند که Dragon’s Dogma 2 قرار است دارای انواع سلاح‌های جدید و قدیمی باشد. البته اینکه کدام یک از این‌ سلاح‌ها را می‌توانید استفاده کنید، به کلاس شخصیت شما بستگی دارد.

کلاس‌ها

هر آنچه که باید از بازی dragon's Dogma 2 بدانید

کلاس‌ها (Vocations) شاید مهم‌ترین بخش بازی Dragon’s Dogma 2 باشند. تاکنون تعدادی از این کلاس‌ها نمایش داده‌ شده‌اند. بازیکنان کلاس Fighter در مبارزات خود از شمشیر و سپر استفاده می‌کنند و در نبردهای نزدیک تبحر دارند. Mage نیز می‌تواند از جادوی آسیب‌رسان بهره ببرد و بازیکنان قادر به استفاده از جادوها برای حمایت یا بهبود سلامتی متحدان هستند. کلاس Archer نیز به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از تیر و کمان از دور به دشمنان حمله کنید.

کلاس‌های بیشتر

هنوز موارد بیشتری برای صحبت کردن در خصوص کلاس‌های بازی وجود دارد. کلاس Thief به شما امکان می‌دهد از خنجرهای دوتایی استفاده کنید. برای ایجاد آسیب‌های مخرب، کلاس Sorcerer بسیار مناسب‌تر از Mage می‌باشد، اما به قیمت نیاز به زمان‌های طولانی‌تر برای طلسم کردن ختم می‌شود. کلاس The Warrior برای افرادی مناسب است که می‌خواهند به‌ عنوان یک بی‌رحم قدرتمند بازی کنند و می‌توانند از سلاح‌های عطیم مانند شمشیرهای بزرگ و چکش استفاده نمایند.

کلاس‌های منحصر به شخصیت اصلی

عنوان Dragon’s Dogma 2 همانند نسخه‌ اول از کلاس‌های ترکیبی برخوردار می‌باشد که تنها توسط شخصیت اصلی (Arisen) قابل استفاده هستند. در مقابل، کلاس‌هایی وجود دارد که Pawnها می‌توانند از آن استفاده کنند. کلاس The Magick Archer از بازی اول بازگشته است و به شما اجازه می‌دهد حملات دوربرد را به کمک یک تیر و کمان با جادو ترکیب کنید. همچنین کلاس جدیدی به نام Trickster وجود دارد که بر روی مبارزه با دشمنان از طریق ایجاد توهمات و دود با استفاده از یک سلاح منحصربه‌فرد به نام Censer تمرکز می‌کند؛ گرچه این یک کلاس جدید است، اما برای افرادی که از کلاس Assassin در بازی اول استفاده می‌کردند آشنا خواهد بود. کلاس دیگری به نام Magick Spearhand وجود دارد که چرخشی منحصربه‌فرد را در کلاس Mystic Knight بازی اول ایجاد می‌کند و به شما اجازه می‌دهد مبارزات نزدیک و جادو را با یک سلاح خاص به نام Duospear ترکیب کنید. در انتها، کلاس کاملاً جدیدی تعبیه شده و به نام Warfarer شناخته می‌شود؛ این کلاس توانایی منحصربه‌فردی برای استفاده از مهارت‌ها و حملات مربوط به هر کلاس دارد.

استادان کلاس‌ها

هر آنچه که باید از بازی dragon's Dogma 2 بدانید

برای افرادی که به دنبال تسلط در کلاس انتخابی خود هستند، بازی Dragon’s Dogma 2 به شما این امکان را می‌دهد که به دنبال استادان کلاس‌ها باشید. آن‌ها شخصیت‌هایی هستند که به طور کامل به کلاس خاص خود تسلط دارند. بازیکنان می‌توانند روابط خود را با استادان منفرد عمیق‌تر کنند و انجام این کار نه تنها به شما اجازه می‌دهد به تسلط آن‌ها در کلاس دسترسی پیدا کنید، بلکه به شما کمک می‌کند مهارت‌های ویژه و انحصاری را برای آن کلاس بیاموزید.

نژاد جدید

هر آنچه که باید از بازی dragon's Dogma 2 بدانید

در Dragon’s Dogma 2 قادر خواهید بود شخصیت خود را از میان نژاد‌های مختلف خلق کنید. به طور کلی سه نژاد در این بازی وجود دارد؛ انسان‌ها و الف‌ها نژادهای آشنا هستند؛ اما یک نژاد کاملاً جدید نیز در قالب Beastren معرفی می‌شود. این نژاد در واقع موجودات جانورمانند انسانی هستند که کاملاً از خز پوشیده شده‌اند. Beastren که از سرزمین Battahl آمده است، به لطف محیط خشن آن‌جا فرهنگ کاملاً متفاوتی با انسان‌ها و الف‌ها دارد که حول امپراتور آن‌ها می‌چرخد و نسبت به دیگر نقاط جهان بازی، احترام زیادی برای Pawnها و Arisen قائل نیستند.

Pawnها

هر آنچه که باید از بازی dragon's Dogma 2 بدانید

Pawnها همانند بازی اول بخش مهمی از Dragon’s Dogma 2 خواهند بود. اعضای این گروه به عنوان همراهان شما در طول ماجراجویی‌هایتان عمل خواهند کرد. یکی از آن‌ها کاملاً ساخته شماست و دو نفر دیگر توسط بازیکنان دیگر ایجاد شده‌اند که به گروه شما می‌پیوندند. آن‌ها در این بازی دارای یک ویژگی جدید به نام Specializations هستند. این قابلیت ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی را ارائه می‌دهد؛ به عنوان مثال، به زبان الفی مسلط هستند و در صورت نیاز، به ترجمه دیالوگ‌ها کمک خواهند نمود. کپکام گفته است تاکید بیشتری بر شخصیت و خصوصیات Pawnها – از نحوه رشد و تکامل‌شان به لطف تجربه گرفته تا حتی صحبت‌های معمولی آن‌ها – وجود دارد.

مکانیک Dragonsplague

هر آنچه که باید از بازی dragon's Dogma 2 بدانید

Dragonsplague یکی از مکانیک‌های جذاب معرفی شده در Dragon’s Dogma 2 است. اساساً هر بار که یک Pawn ساخته شده توسط شما توسط یک بازیکن دیگر استفاده می‌شود، به بیماری Dragonsplague مبتلا شده که نه تنها آن‌ها را قوی‌تر و موثرتر در مبارزه می‌کند، بلکه با جسورتر کردن آن‌ها، شخصیت‌شان را نیز تغییر می‌دهد. ساکنان دنیای Dragon’s Dogma 2 معتقدند که مراحل پایانی Dragonsplague می‌تواند منجر به فاجعه گسترده شود.

عدم وجود تابلوی مأموریت و نشانگر

عنوان Dragon’s Dogma 2 قرار است بازیکنان را در دنیای خود به روش‌های مختلفی امتحان کند. یکی از برجسته‌ترین روش‌ها این است که بسیاری از موارد موجود در نقشه حذف شده‌اند؛ به عنوان مثال، هیچ تابلو یا نشانگری در بازی وجود نخواهد داشت. در عوض، بازیکنان باید مثلاً به NPCها، نحوه رفتارشان و چیزهایی که می‌گویند، توجه کنند. توجه به Pawn‌های خود که می‌توانند شما را به طرق گوناگون به ماموریت‌های مختلف هدایت کنند نیز مهم خواهد بود.

وجود تنها یک اسلات ذخیره‌سازی

ایجاد چندین Save تقریبا یک عادت برای تعداد زیادی از افرادی است که به طور منظم بازی‌های جهان باز را تجربه می‌کنند؛ اما متاسفانه Dragon’s Dogma 2 این اجازه را به بازیکنان نخواهد داد. Dragon’s Dogma 2 همانند نسخه قبلی خود تنها یک اسلات ذخیره‌سازی دارد و این اسلات هم توسط ذخیره‌های دستی و هم ذخیره‌های خودکار به اشتراک گذاشته می‌شود.

تبلیغات

دشمنان و باس‌ها

هر آنچه که باید از بازی dragon's Dogma 2 بدانید

به نظر می‌رسد تنوع دشمنان یکی دیگر از جنبه‌های مهم این بازی باشد. کپکام تعداد زیادی از موجودات را در شکل و اندازه‌های مختلف معرفی کرده است که بازیکنان می‌توانند با آن‌ها مبارزه کنند. هر کدام از این دشمنان دارای نقاط قوت و ضعف منحصربه‌فردی هستند و استراتژی‌های متفاوتی را در نبرد می‌طلبند. دشمنان بازی شامل اژدهایان، Minotuarها، وایت‌ها، گریفین‌ها، آنددها، Golemها، گابلین‌ها و… هستند. بازیکنان می‌توانند نبردهای عظیم و بزرگ‌مقیاس را در این بازی انتظار داشته باشند؛ به عنوان مثال، Talos یک غول برنزی عظیم است که بر فراز کوه‌ها می‌چرخد.

رویدادهای پویا

گیم‌پلی بازی Dragon’s Dogma 2 به اسم Emergent نام‌گذاری شده است و کپکام نوید دنیایی را می‌دهد که سیستم‌ها و مکانیک‌های متعدد آن دائماً در تعامل هستند تا رویدادهای کاملاً پویایی را ایجاد کنند؛ رویدادهایی که تقریباً در طبیعت احساس می‌شوند. هیدکی ایتسونو (Hideaki Itsuno)، کارگردان محصول، در صحبت با مجله‌ EDGE در مورد یکی از تجربه‌هایی که در حین بازی داشت، گفت:

بازی‌ها به عنوان یک رویداد فیلمنامه شده شناخته می‌شوند؛ اما در Dragon’s Dogma 2 رویدادها هیچ سناریویی ندارند. هیچ محرک نامرئی‌ای وجود ندارد که باعث وقوع رویدادهای خاص شود. تمام چیزهایی که در طول روز اتفاق می‌افتد، به دلیل نحوه‌ تعامل قوانین و سیستم‌های بازی با یکدیگر به صورت پویا خواهد بود.

سیستم مورد نیاز

هر آنچه که باید از بازی Dragon’s Dogma 2 بدانید - گیمفا

اگر شما قصد دارید بازی Dragon’s Dogma 2 را روی PC تجربه کنید، به یک سیستم نسبتاً قوی نیاز خواهید داشت. در تنظیمات حداقل برای تجربه‌ بازی روی رزولوشن ۱۰۸۰P و نرخ ۳۰ فریم، به یک پردازنده‌ Intel Core-i5 10600 یا AMD Ryzen 5 3600، کارت گرافیک GeForce GTX 1070 یا Radeon RX 5500 XT نیاز دارید. برای حالت پیشنهادی که بازی روی رزولوشن ۲۱۶۰P و نرخ ۳۰ فریم اجرا می‌شود، به یک پردازنده‌ Core-i7 10700 یا AMD Ryzen 5 3600X به همراه کارت GeForce RTX 2080 یا Radeon RX 6700 نیاز خواهید داشت. در حالت فعال بودن ری تریسینگ نیز به یک کارت GeForce RTX 2080 Ti یا Radeon RX 6800 احتیاج پیدا می‌کنید. همچنین در هر یک از این تنظیمات به یک رم ۱۶ گیگابایتی نیاز است.


عنوان Dragon’s Dogma 2 در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

نظر شما در این باره چیست؟ لطفاً در بخش نظرات سایت به ما اطلاع دهید.

از توجه و همراهی شما دوستان همیشگی صمیمانه سپاسگزارم.


منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 10 =