جمعه , می 10 2024

14 حقیقت جالبی که درباره انیمیشن “کوکو” باید بدانید

در سال ۲۰۱۷ یک شاهکار انیمیشنی به نام کوکو توسط پیکسار طراحی شد که برنده جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم متحرک – انیمیشن شد. این فیلم به تعطیلات محبوب مکزیک و سایر کشورهای اسپانیایی زبان در سراسر قاره آمریکا پرداخت.

این رسم که “روز مردگان (el Día de los Muertos)” نام دارد، به طور رسمی هر سال در آستانه ۳۱ اکتبر آغاز می شود و تا ۲ نوامبر ادامه می‌یابد، جشنی فرهنگی و خانوادگی است که به عزیزان درگذشته احترام می‌گذارند و در قبرستان‌ها برگزار می‌شود. سنت دیرینه روز مردگان نقشی جدایی ناپذیر در طرح کلی فیلم پرطرفدار دیزنی-پیکسار، کوکو دارد و تحقیقات مفصلی برای اطمینان از دقت کامل در طراحی این فیلم و حقایق این روز زیبا، انجام شد. 

eu coco 7things gl 1 r 9d49785c
انیمیشن کوکو

بیشتر بخوانید: ۱۰ حقیقت درباره انیمیشن “عنصر بنیادی (Elemental)” که باید بدانید!!!

حقایق انیمیشن کوکو

۱- سنگ فرش‌های استخوانی شکل در خیابان‌های سرزمین مردگان وجود دارد

آیا به این مسئله دقت کرده‌بودید؟

۲- گل همیشه بهار تنها گیاه زنده‌ای است که در سرزمین مردگان وجود دارد

این واقعیت که فقط گل همیشه بهار در سرزمین مردگان دیده می‌شود، این سرزمین را از دنیای زندگان متمایز می‌کند. در طول سفرهای تحقیقاتی اولیه خود به مکزیک، سازندگان فیلم متوجه شدند که طبق باورهای مکزیکیان گل همیشه بهار نقش بزرگی در هدایت روح یک خانواده ایفا می‌کند.

۳- نژاد دانته Xoloitzcuintli است که سگ ملی مکزیک است

دانته حیوان خانگی وفادار میگل در فیلم است. این سگ تقریباً بدون مو و دندان است و زبانش همیشه آویزان است. انیماتورهای پیکسار سگ‌های واقعی Xolo را به استودیو آوردند تا برای دقت در فرآیند تصویرسازی، آنها را مشاهده کنند.

eu coco 7things gl 3 r 74e2c71b
سگ میگل در انیمیشن کوکو

۴- وقتی می‌بینید که کسی در کوکو گیتار می‌نوازد، در واقع دارد نت‌های کاملا صحیح را می‌نوازد

انیماتورها با استفاده از ویدیوهای نوازندگانی که دوربین‌هایی را به گیتارشان متصل کرده‌بودند، توانستند نواختن گیتار در فیلم را کاملا واقعی کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مورد از تاریک‌ترین حقایق کارتون‌های دیزنی

۵- ارنستو د لا کروز به قدری متحرک بود که هنگام آواز خواندن، حتی سیب آدمش هم حرکت می‌کرد.

جادوی پیکسار در این فیلم واقعا به اوج خود رسید. حتی می‌توانید لرزش گونه‌های ارنستو د لا کروز را هم ببینید.

۶- ۵۰۰ تکه لباس برای شخصیت‌های اصلی انیمیشن کوکو ساخته شد

انیماتورها برای اینکه ظاهری مناسب برای شخصیت‌ها خلق کنند، از ساکنان سانتا سیسیلیا گرفته تا اسکلت‌های شرکت‌کنندگان در مهمانی ارنستو د لا کروز در سرزمین مردگان، زمان زیادی را صرف جلسات واقعی با رقصندگان فولکلور مکزیکی کردند.

۷- شکافی بر روی چانه ارنستو د لا کروز در هر دو شکل مرده و زنده‌ی او قابل مشاهده است

سبیل‌های نازک مدادی او نیز یادآور سبیل‌هایی است که در زمان زنده بودنش محبوب بودند. انیماتورهای پیکسار واقعا همه چیز را در نظر گرفتند.

۸- این فیلم به بررسی موضوعات خانوادگی و میراث‌های فرهنگی می‌پردازد

کوکو عمیقا به اهمیت پیوندهای خانوادگی و ارج نهادن به میراث خود پرداخت و سعی کرد این مسئله را به مخاطبان خود، در هر سنی، توضیح دهد.

۹- کوکو موفقیت بزرگی در گیشه کسب کرد

این فیلم بیش از ۸۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان به دست‌آورد و به یکی از پردرآمدترین انیمیشن‌های تمام دوران تبدیل شد.

۱۰- فیلم کوکو در جشنواره کوکو به شدت مورد تشویق قرار گرفت

این فیلم به صورت ایستاده توسط افراد تشویق شد و جایگاه خود را به عنوان یک شاهکار تثبیت کرد.

thespruce.com 1024x684 1
گل همیشه بهار

۱۱- نام این انیمیشن در پرتقال دردسرهای زیادی درست کرد

فیلمسازان در تصمیم گیری در مورد اینکه عنوان نهایی این فیلم قرار است چه باشد، زمان سختی داشتند. آنها سرانجام روی «کوکو» که نام مادربزرگ قهرمان اصلی داستان بود، به اجماع رسیدند. اما در کشور برزیل این فیلم به دلیل معنی بالقوه گیج کننده پشت کلمه “کوکو” در پرتغالی به Viva تغییر نام پیدا کرد. کلمه “cocô” در لهجه این کشور به معنای “مدفوع” ترجمه می‌شود و به همین دلیل، نام انیمیشن کوکو در پرتقال تغییر پیداکرد تا از حاشیه به دور باشد.

۱۲- ارجاعات این انیمیشن به سایر انیمیشن‌ها غیرقابل انکار است

هر طرفدار دیزنی که کوکو را تماشا کند، بدون شک متوجه تمام ارجاعات دیزنی و پیکسار به برخی انیمیشن‌ها خواهدشد. پینیاتاهایی شبیه به وودی و باز لایت‌یر از مجموعه داستان اسباب‌بازی، مایک وازوفسکی از هیولاها، پوستری برای شگفت‌انگیزان ۲ (به عنوان اسکلت و وجود مجسمه‌های شخصیت‌های در جستجوی نمو، در جستجوی دوری اشاراتی است که به سایر فیلم‌ها شده‌بود. همچنین طرفداران متعصب دیزنی ممکن است متوجه شوند که درب دفتر در سرزمین مردگان با علامت “A113” مشخص شده است، که شماره کلاس درسی در موسسه هنر کالیفرنیا است که بسیاری از انیماتورهای دیزنی و پیکسار در آن آموزش دیدند.

۱۳- بسیاری از مکان‌های به تصویر کشیده شده در فیلم از مکان‌های واقعی موجود الهام گرفته شده‌اند

هرچند کوکو فیلمی تخیلی است، اما بسیاری از مکان‌های این فیلم واقعی است. برای مثال، زادگاه قهرمان داستان، سانتا سیسیلیا، بر اساس زندگی واقعی سانتافه د لا لاگونا، واقع در میچوآکان بود. انیماتورها همچنین توجه ویژه‌ای به سبک‌ها و رنگ‌های معماری رایج داشتند و تلاش داشتند ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها و بناهای مختلف در فیلم گنجانده شوند.بررسی گسترده میراث معماری و تاریخ مکزیک به شکل‌گیری تصویر استثنایی آنها از سرزمین مردگان کمک کرد.

۱۴- ساخت این فیلم شش سال طول کشید

فیلم‌های پیکسار مشهورند که زمان بسیار زیادی برای ساخت آن‌ها طول می‌کشد، اما جام را پس از فیلم المنتال، باید به فیلم کوکو داد که شش سال طول کشید. جزئیات زیادی برای ساخت فیلم وجود داشت و درست کردن همه چیز مستلزم تحقیقات گسترده‌ای در زمینه فرهنگ مکزیک و آداب و رسوم و سنت‌های Día de Los Muertos بود. حتی پیدا کردن عنوان فیلم هم کار زمان‌بری بود.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای همین مطلب با ما و کاربران محترم سایت ستاره به اشتراک بگذارید.


منبع setare.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =