جمعه , می 17 2024

بهترین فیلم های رزمی کره ای (12 عنوان برتر) + آپدیت 2023

[ad_1]

اگر به دنبال لیستی از موفق‌ترین، قوی‌ترین و بهترین فیلم های رزمی کره ای که تاکنون ساخته شده‌اند هستید، در این راهنمای انتخاب، ما گزینه‌های متعددی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که حداقل ارزش یک‌ بار دیدن را دارند. کره جنوبی و چین سال‌هاست که در پی دستیابی به موقعیتی هستند که ژاپن آن را حتی در اروپا نیز از آن خودش کرده است.

وقتی در مورد چین صحبت می‌کنیم، می‌توان گفت که بروس‌لی و جکی چان نماد آن هستند؛ اما در مورد کره جنوبی این موارد کم‌تر و کم‌رنگ‌تر است. البته سینمای کره جنوبی همیشه موفقیت‌های بزرگی را در مورد ساخت درام‌های جذاب به دست آورده است. اما وقتی نوبت به بهترین فیلم های رزمی کره ای دوبله فارسی می‌شود، شاید شما هم گزینه‌های کم‌تری به ذهنتان برسد. اجازه دهید که ما با این لیست، شما را کمی بیشتر با دنیای جذاب سینما در کشور کره جنوبی آشنا کنیم.

 

لیست فیلم های رزمی کره ای تا سال 2023

بیش از این به حاشیه نرویم و نخست لیستی از این فیلم‌ها را در اختیار شما می‌گذاریم. اگر فکر می‌کنید سینمای کره جنوبی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که تاکنون نشنیده‌اید؛ این لیست می‌تواند برای شما، جذاب باشد!

در ادامه آثاری وجود دارند که در لیست بهترین فیلم های رزمی کره ای ما جای گرفته و به‌زعم نمرات خوب، انتقادات مثبت و فروش بالا، می‌توانند برای شما هم گزینه‌های جذابی باشند تا آخر هفته خود را با آن‌ها بگذرانید.

کوندو: عصر طغیان - Kundo: Age of the Rampant 2014

کوندو: عصر طغیان – Kundo: Age of the Rampant 2014

در معرفی بهترین فیلم های رزمی کره ای، با عنوانی کلاسیک از کشور کره جنوبی مواجه هستیم که در سال 2014 میلادی ساخته شده و موفق گردیده امتیاز 6.8 از 10 را در وب‌سایت IMDb دریافت کند.

داستان این فیلم در مورد اواسط قرن 19 میلادی و در دوره چوسان است. در این فیلم، مشکلات و همین‌طور درگیری‌هایی که بین اشراف‌زادگان رقم می‌خورد روایت گردیده است؛ علاوه‌برآن، قدرت و ستمی که در آن دوره در کشور کره جنوبی حاکم بود را نیز بررسی می‌کند.

در کنار تمامی این موارد، از این ساخته نیز به‌عنوان یکی از بهترین فیلم های کره ای تاریخی یاد می‌شود. اگر مایل به تماشای یک اکشن تمام‌عیار از هنرهای رزمی هستید، پیشنهاد ویژه‌ای که ما برای شما خواهیم داشت اثر جذاب و جادوی کوندو است. فیلم کوندو تا حد زیادی، توانسته موفقیت‌های خوبی را نیز بین منتقدان به دست آورد.

فیلم رفتگرهای فضایی - Space Sweepers 2021

فیلم رفتگرهای فضایی – Space Sweepers 2021

فیلم های سینمایی رزمی کره ای و چینی دوبله فارسی همیشه برای ما خاطره‌انگیز هستند؛ بخصوص مواردی که در مورد شائولین هستند؛ اما قصد ورود به سینمای بزرگ چین را نداریم. به سراغ دومین گزینه از این لیست خواهیم رفت.

Space Sweepers» بهترین جنبه خود را در مفاهیم و جلوه‌های بصری خود دارد. جلوه‌های ویژه رایانه‌ای در فیلم از نظر بودجه بسیار چشمگیر است، اما به‌طورکلی واقعاً خوب عمل می‌کند.

علی‌رغم اینکه احتمالاً مجموعه‌ای تخصصی و حرفه‌ای به‌اندازه هالیوود در کره جنوبی برای رشد این تکنولوژی وجود ندارد، امتیاز محدودی برای این اثر در نظر می‌گیریم؛ اما آن‌ها با بهره‌گیری از بازیگران مرد کره ای سرگرم‌کننده و کاملاً خلاق هستند. علاوه‌برآن، این تولید دارای طرح‌های واقعاً جالبی برای برخی از مفاهیم آینده‌نگر خود، مانند سربازان فضایی، برخی از شهرها و جهان عمومی است.

بهترین فیلم های رزمی کره ای: شمشیرباز - The Swordsman 2020

بهترین فیلم های رزمی کره ای: شمشیرباز – The Swordsman 2020

در معرفی بهترین فیلم های کره ای در سبک اکشن و مبارزه ای، یکی دیگر از گزینه های پرفروش سال 2020 در اوج اپیدمی بیماری کرونا را به شما معرفی خواهیم کرد که در سراسر دنیا با نام شمشیر زن شناخته می‌شود. جدای از این نکات، «شمشیرزن» اجراهای بسیار خوبی دارد که جو تسلیم نقش منفی اصلی و جانگ هیوک در نقش ته یول برجسته ترین آنها هستند. از آنجایی که رویارویی بین این دو مرد اجتناب ناپذیر می‌شود، فیلمبرداری سون وون هو، در میان سایر ویژگی‌ها، تنش رو به رشد را که مدام درگیری های آن‌ها را گسترده می‌نماید، برجسته می‌کند. شمشیر زن از بهترین فیلم های رزمی کره ای جدید به‌حساب می آید.

بااین‌حال، این رقص اکشن که در آن «شمشیرزن» واقعاً می‌درخشد، بخش مهمی از موفقیت‌های این سال‌های سینما به‌حساب می‌آید؛ در واقع کارگردان در این گزینه از لیست فیلم های رزمی کره ای، هر مبارزه را به جشنی بصری از سرعت و ظرافت تبدیل می‌کند که یادآور تقابل‌های مشابه، برای مثال، حماسه «رورونی کنش» است.

کلید قدرت - Arahan 2004

کلید قدرت – Arahan 2004

کلید قدرت یکی دیگر از آثاری که در سال 2004 میلادی و جزو فیلم کره ای رزمی قدیمی دوبله فارسی است که در سینمای کره جنوبی خوش درخشید؛ آرهان یا کلید قدرت بود. در دسته‌بندی فیلم های جنگی کره ای قرار گرفته و نمره خوبی را نیز از منتقدین دریافت کرده. قصه در مورد یک پلیس ساده است که با دزدی مواجه می‌شود. او در طول این تعقیب و گریز، دچار یک زخم عمیق می‌شود و البته توسط یک رزمی‌کار نجات داده خواهد شد.

او پس از این جریان مشتاق می‌شود که هنرهای رزمی را بیاموزد؛ بر اساس این توضیحات از داستان اثر، به طبع ما با یک‌روند آموزشی مواجه هستیم که در بسیاری از آثار مشابه، تقریباً می‌توان گفت که داستان می‌تواند بسیار جذاب و قابل‌توجه باشد؛ در کنار این موضوعات، یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد فیلم کلید قدرت کره ای بدانید این است که در گیشه فروش خوبی کسب کرده و بیش از دو میلیون بلیت از آن در سراسر کشور فروخته شده است. نمره آن نیز 6.6 از 10 خواهد بود که برای این سبک از آثار، نمره منطقی به نظر می‌رسد.

دریاسالار: جریان‌های خروشان - The Admiral: Roaring Currents 2014

دریاسالار: جریان‌های خروشان – The Admiral: Roaring Currents 2014

The Admiral: Roaring Currents در حال حاضر افتخار این را دارد که پربیننده‌ترین و پرفروش‌ترین فیلم تمام‌ دوران در کره جنوبی باشد. این به‌طورکلی بر اساس نبرد دریایی تاریخی میونگ یانگ (1597 پس از میلاد مسیح) است که حدود 12 قایق کره ای با حدود 300 کشتی مهاجم ژاپنی مبارزه کردند. باشکوه و بسیار خشن است، آغشته به آب دریا و خون.

یک دریاسالار شکسته به نام یی سون سین (چوی مین سیک) باید چند کشتی شکست‌خورده را جمع کند تا با قایق‌های سامورایی، نینجاها و دزدان دریایی مبارزه کند. ناخداهای مشکوک، ملوانان ترسناک، روستاییان ضعیف و برخی راهبان بودایی از او حمایت می‌کنند. داستان پر از پیچ و خمش‌های زیادی است که توجه هر علاقه‌مندی به سینما و فیلم رزمی کره ای قدیمی را جلب می‌نماید.

معرفی بهترین فیلم های رزمی کره ای: دزدان دریایی - The Pirates 2014

معرفی بهترین فیلم های رزمی کره ای: دزدان دریایی – The Pirates 2014

این فیلم کره‌ای لذت‌بخش، یک شوخی عالی و نمونه‌ای عالی از فیلم‌های سرگرم‌کننده است. دزدان دریایی کارائیب با موبی دیک و ویل رایدر ملاقات می‌کند. نهنگی یک مهر امپراتوری را می‌بلعد که توسط امپراتور چین به کره هدیه شده است و فیلم تلاش برای بازیابی آن را دنبال می‌کند. برخی از راهزنان کوهستانی نقش دزدان دریایی را بر عهده می‌گیرند تا متوجه شوند که این هدیه مهم بالاخره به کجا رسیده است.

یک ماجراجویی اکشن، یک کمدی، و یک عاشقانه که البته صحنه‌های خونین را نیز در خود جای‌داده است. نمی‌توان برای آن رتبه‌بندی و رده سنی در نظر گرفت و کاملاً خانواده پسند خواهد بود، موضوع مهم در مورد این فیلم، بهره‌گیری از آثار سینماتیکی است که شاید کم‌تر این روزها در جهان سینما دیده شود. به‌هرحال ما مشتاق هستیم که آن را به‌عنوان یکی دیگر از گزینه‌های لیست بهترین فیلم های رزمی کره ای و جزو فیلم های کره ای عاشقانه معرفی کنیم.

فیلم کره ای موسا - Musa 2001

فیلم کره ای موسا – Musa 2001

برای بسیاری از بینندگان غربی، موسا اثری بود که درهای موفقیت و جهان سینما را به کره باز کرد. همچنین با عنوان جنگجو، داستانی است که یک رویداد تاریخی واقعی درباره یک مأموریت دیپلماتیک کره‌ای در چین در سال 1375 قبل از دوره چو سون در چین انجام داده و همه چیز در آن به کامل‌ترین شکل ممکن توضیح داده شده است.

موسی که یک حماسه واقعی یک فیلم بود، به دلیل اصالت تاریخی‌اش در لباس‌ها، وسایل و دکورها، و مهم‌تر از همه، زبان‌ها مورد ستایش قرار گرفت. برخلاف اکثر فیلم‌هایی که از زبان فیلمسازان پیش‌فرض استفاده می‌کنند، هر شخصیت در طول فیلم به زبان مادری خود صحبت می‌کند.

موسا یکی از مردان برجسته کره ای، جونگ وو سونگ در نقش برده جنگجو، یئو سول، و همچنین ژانگ زییی چینی در نقش شاهزاده خانم ربوده شده بو یونگ و یو رونگانگ در نقش ژنرال مغولی رامبولوا را بازی می‌کند. نسخه کره ای نزدیک به دو ساعت اما در نسخه اصلی جهانی، با ویرایش‌های زیادی مواجه هستیم. علاوه‌برآن، برخی از صحنه‌ها که به حیوانات ظلم می‌شود نیز حذف گردیده است.

سریال آرانگ و دادرس - Arang and the Magistrate 2012

سریال آرانگ و دادرس – Arang and the Magistrate 2012

بدیهی است که قالب اصلی فیلم‌ها و سریال‌هایی که در این مقاله در تایم سیتی در مورد آن‌ها صحبت می‌کنیم، اکشن و رزمی است؛ اما به‌هرحال درام هم می‌تواند فرم جذابی باشد. اگر به سریال های عاشقانه کره ای یا بهترین سریال های کره ای علاقه‌مند هستید، روی سریال آرانگ و دادرس حساب کنید.

اگر می‌خواهید بدون پرداختن به بخش تاریخی وارد یک درام دوره‌ای شوید، Arang and the Magistrate مکانی عالی برای شروع است، به‌خصوص اگر سریال‌های عاشقانه دوست دارید. این درام فانتزی بر اساس داستان عامیانه تاریک باستانی The Legend of Arang است که منشأ آن را از Joseon Korea گرفته است. این اثر، داستان دختر قتل قاضی را روایت می‌کند. شبح یک دختر زیبا که به قتل رسیده است، هر قاضی را که قرار است این مقام را تصاحب کند تعقیب می‌کند. اما یک روز این موقعیت توسط یک مرد مصمم گرفته می‌شود.

بدیهی است که درام به داستان عامیانه اصلی گسترش می‌یابد. این یک‌دنیای فانتزی کاملاً شگفت‌انگیز و لایه‌لایه با اساطیر، قوانین و موجودات جادویی خود ایجاد می‌کند. این سریال برای همه کسانی که درام‌های فانتزی جالب را دوست دارند عالی است!

فیلم دزدها - The Thieves 2012

فیلم دزدها – The Thieves 2012

The Thieves در لیست بهترین فیلم های رزمی کره ای قرار می‌گیرد و قرار است که خیلی ویژه به آن پرداخت شود؛ یک فیلم شروع خوب برای سینمای اکشن کره است. این اثر افراطی یا بیش از حد پرتنش نیست (فقط پاشیدن خون روی لنز)، اما آن شیفتگی کره ای را به معماری، فیلم‌برداری رویایی و سرعت جذاب حفظ می‌کند. خنده‌دار، غم‌انگیز، جذاب، حتی رمانتیک است و در بیش از دو ساعت زمان (معمولی برای فیلم‌های کره‌ای یک عدد متداول محسوب می‌شود)، کاملاً سرگرم‌کننده است.

مهم‌ترین موضوع در مورد فیلم دزدها این است که افراط در طنز بودن آن را کمی از فضای اکشن و درگیری دور کرده است. به همین منوال، ما ترجیح دادیم که جایگاه پایین‌تری را برای آن در نظر بگیریم و موضوع این است که اثر، آن‌طور که بایدوشاید خودش را نگرفته است. اگر به دنبال فیلم کره ای رزمی تخیلی با فرمی مشابه همه قصه‌های این سبکی هستید، دزدها می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

بهترین فیلم های رزمی کره ای که باید ببینید: جنگ کمانداران - The War of Arrows 2011

بهترین فیلم های رزمی کره ای که باید ببینید: جنگ کمانداران – The War of Arrows 2011

در راهنمای جامع تماشای انتخاب فیلم سینمایی کره ای مبارزه برای آخر هفته، به سراغ جنگ کمانداران خواهیم رفت. پارک هیل با نمایش چوی نام یی، یک کماندار چیره‌دست که باید خواهرش چوی جا این (مون چای وون) را از چنگ مانچوی شیطانی نجات دهد. هر دو پارک و ماه جوایز بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن را در چندین جشنواره فیلم آسیایی دریافت کردند و این فیلم همچنین جوایز فنی را برای فیلم‌برداری و جلوه‌ها به دست آورد.

کره‌ای‌ها تیراندازی با کمان خود را با همان احترامی که ژاپنی‌ها به شمشیرهای سامورایی خود دارند، انجام می‌دهند. کره‌ای‌ها همچنان در مسابقات بین‌المللی مانند بازی‌های المپیک در تیراندازی با کمان تسلط دارند. جنگ تیرها مانند یک فیلم سامورایی – کونگ‌فو درهم‌آمیخته اما با کمان است.

در هر سطحی لذت‌بخش است؛ صحنه‌های مبارزه فشرده، خونریزی‌های قهرمانانه، تبهکاران شیطان‌صفت، مناظر دیدنی، لباس‌های زیبا، عدالت شاعرانه، و برخی از بهترین مبارزات تیروکمان در سینمای کره جنوبی، باعث شده است که ما احترام زیادی برای این گزینه قائل باشیم.

مردی از ناکجاآباد - The Man from Nowhere 2010

مردی از ناکجاآباد – The Man from Nowhere 2010

مردی از ناکجاآباد یک فیلم جهنمی شهری مدرن کره ای است و تضاد شدیدی با بسیاری از کمدی‌های اکشن کره ای دارد. یک دلال پیاده منزوی، چا تائسیک (وون بین)، با شروع فیلم با یک کیسه تریاک دزدیده شده مواجه می‌شود.

او یک مأمور سابق نیروهای ویژه است که به دلیل کشته‌شدن همسر باردارش در جریان یکی از پرونده‌ها، تقریباً از مسیر کاری خود بازنشست شده است؛ او با گانگسترهای مواد مخدر که اعضای بدن را جمع‌آوری می‌کنند مقابله می‌کند. در ابتدا، برخی از صحنه‌های مبارزه خارج از دوربین انجام می‌شد که آزاردهنده بود، اما وقتی کمی پیش‌تر رفتیم، همه چیز  فرمی دقیق به خود گرفت.

مردی از ناکجاآباد آخرین فیلم وون بین یک اثر موفق در سینمای کره به‌حساب می‌آمد. مردی از ناکجاآباد چندین جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره‌های مختلف فیلم کره برای او به ارمغان آورد، اما او بیشتر به‌خاطر بازی در نقش پسر معلول ذهنی متهم به قتل توانست موفقیت‌های مهمی را کسب کند. پس این اثر نیز در لیست بهترین فیلم های رزمی کره ای ما قرار می‌گیرد و گزینه‌ای شاخص است.

کهنه‌کار - Veteran 2015

کهنه‌کار – Veteran 2015

یک کارآگاه تازه‌کار به نام سئو دو چئول (هوانگ جونگ مین) یک اکیپ بزرگ از دزدان اتومبیل را متلاشی می‌کند، اما سپس با خودکشی مشکوک یک راننده کامیون متوجه پیچیدگی‌های بیشتر در اطراف خود می‌شود. ژانر اثر اکشن، جنایی و کمدی بوده و مدت‌زمان آن 122 دقیقه است؛ شما در این فیلم همه چیز می‌بینید، از درگیری، عشق، مبارزه تن‌به‌تن تا اتفاقات جالبی که شاید جای آن‌ها در یک اثر اکشن و رزمی نباشد.

این فیلم در داستان طولانی خود، شما را با کاراکترهای مختلفی آشنا می‌کند که هرکدام از آن‌ها، یک سمت از خشونت را در این اثر پیش می‌برند. استفاده از نمایش نفرت‌انگیز چهره‌های منفی، دقیقاً همان هدفی است که کارگردان توانسته به‌خوبی به آن دست یابد.

جمع‌بندی

سینمای کشورهای کره، چین و ژاپن شاید در بسیاری از موارد شبیه به هم باشد؛ اما در طول این سال‌ها، امتیازات خوبی را در بخش‌های مختلف فنی، داستانی و… دریافت کرده و توانسته‌اند به حد بزرگ‌ترین سینماهای جهان هم برسند. البته آن‌ها هنوز با وضعیتی که در هالیوود وجود دارد، راه طولانی برای گسترش جلوه‌های گرافیکی و رایانه‌ای و یا استفاده از المان‌های بصری چندبعدی خواهند داشت اما به‌هرحال واقعاً در طول این دو دهه، خوب عمل کرده‌اند.

در این مقاله از تایم سیتی، در مورد موفق‌ترین و بهترین فیلم های رزمی کره ای با فرم اکشن، گزینه‌های متعددی را به شما معرفی کردیم که در لیست پرفروش‌ترین‌های هرسال نیز قرار گرفته‌اند. در واقع اگر به ژانر مبارزه، درگیری‌های خیابانی، اکشن، رزمی، مارشال آرتز و… علاقه دارید، می‌توانید گزینه‌های زیادی را در این لیست پیدا کنید که شما را حداقل دو ساعت سرگرم می‌کنند.

سؤالات متداول:

1. محبوب‌ترین فیلم رزمی کره ای کدام است؟

موسا یکی از موفق‌ترین آثار اکشن و رزمی کره ای است.

2. بهترین سریال اکشن و درام کره ای کدام است؟

آرانگ و دادرس

 3. بهترین فیلم کره ای سامورایی چه نام دارد؟

جنگ کمانداران یا The War of Arrows

4. نام فیلم دزدان دریایی کارائیب کره ای چیست؟

The Pirates 2014

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + سه =