یکشنبه , می 19 2024

بیوگرافی کنجیرو تسودا ؛ دوبلور نانامی جایزه خوش‌صداترین مرد را به دست آورد

[ad_1]

کنجیرو تسودا یکی از محبوب‌ترین صداپیشه‌های دنیای انیمه است. این ویس اکتور کارکشته با دوبله کردن کاراکتر نانامی کنتو در انیمه جوجوتسو کایسن به شهرتی جهانی رسید. در بیوگرافی کنجیرو تسودا با ما همراه باشید.

درواقع، دنیای انیمه بدون ویس اکتورهای خوش‌صدایش معنایی ندارد. دوبلورهایی همچون جونیچی سونابه، یویچی ناکامورا، کنجیرو تسودا و دیگر هنرمندان بااستعداد این صنعت هستند که به کاراکترها جان می‌بخشند. کنجیرو تسودا یکی از ویس اکتورهای پیشکسوت دنیای انیمه بوده و سالیان سال با دوبله کردن شخصیت‌های مختلف راه خود را به دل اوتاکوها باز کرده است. با پلازا همراه باشید تا زندگی نامه Kenjiro Tsuda، این ویس اکتور خوش صدا و بااستعداد را با هم بررسی کنیم.

فهرست مطالب

از کودکی تا بزرگسالی تسودا

تسودا در تاریخ 11 ژوئن 1971 (21 خرداد 1350) در شهر اوکاسا به دنیا آمد. اما بعدها به جاکارتا نقل مکان کرده و تا سن 7 سالگی در آن مکان زندگی کرد. پس از آن، در دانشگاه میجی در رشته ادبیات گرایش تئاتر و هنر شروع به تحصیل کرد. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به دلیل علاقه فراوانی که به سینما و تئاتر داشت در مؤسسه تحقیقاتی تئاتر En • دوره‌های آموزشی برای کارگردانی تئاتر را گذراند.

علایق او به تئاتر و سینما سبب شد تا تسودا در چندین تئاتر حضور داشته باشد. حضور در همین تئاترها راه او را به دنیای انیمه باز کرد. به دلیل صدای خاص و عمیق کنجیرو زمانی که تنها 24 سال سن داشت، نقش آتسوشی نودا (Atsushi Noda) در انیمه H2 به او پیشنهاد شد. دوبله کردن این کاراکتر همانند سکوی پرتابی برای تسودا عمل کرد و با گذشت زمان او در انیمه‌های مختلفی مشغول به کار شد.

همچنین بخوانید :

زندگی شغلی کنجیرو تسودا

زندگی نامه Kenjiro Tsuda

صداپیشگی های کنجیرو تسودا تنها چیزی نیستند که او تاکنون انجام داده است. او تاکنون در شغل‌های مختلفی از جمله راوی و شخصیت رادیویی، برنامه‌های تلویزیونی، آگهی‌های بازرگانی و مواردی از این قبیل فعال بوده است.

همانطور که گفتیم او در سال 1995 شروع به کار صداپیشگی کرد، اما عشق و علاقه خود را به کارگردانی از یاد نبرد. او در 2 فوریه 2019 (13 بهمن 1397) مستندی با عنوان «Documentertainment AD-LIVE» را ساخت. این مستند که 1 ساعت و نیم به طول می‌انجامید، توسط خود تسودا نویسندگی و کارگردانی شده بود. بد نیست بدانید، یویچی ناکامورا صداپیشه گوجو ساتورو در انیمه جوجوتسو کایسن و توموکازو سکی صداپیشه نقش شینیا در انیمه سایکوپس نیز در این مستند حضور داشتند.

با مورد توجه قرار گرفتن مستند تسودا، او تشویق شد در سال 2020 یک فیلم کوتاه به نام فیلم کوتاه بازیگر (Actor’s Short Film) پروژه ای که WOWOW برای بزرگداشت سی‌امین سال تاسیس ایستگاه راه اندازی کرد را بسازد.

ساخت این فیلم بدین صورت بود که 5 بازیگر با وقت و بودجه یکسان، 5 فیلم کوتاه 25 دقیقه‌ای می‌ساختند. سپس یکی از این پنج فیلم، براساس رای تماشاگران و منتقدان فیلم، برای ارائه در جشنواره فیلم کوتاه آسیا که در سال 2021 برگزار شد، انتخاب ‌می‌شد.

تسودا فیلم خود را با نام «GET SET GO» ساخت که در آن بازیگرانی همچون ریو ریوسای (Ryou Ryuusei) و شونسوکه دایتو (Shunsuke Daitou) نیز حضور داشتند. خود او نیز علاوه بر کارگردان، بازیگر و فیلمنامه نویس این اثر بود.

همچنین بخوانید :

زندگی خصوصی کنجیرو تسودا

بیوگرافی کنجیرو تسودا

تسودا با زنی ازدواج کرد که در آغاز فعالیت بازیگری خود با او آشنا شده بود. با این حال، او برای محافظت از خانواده‌اش هیچ اطلاعاتی از همسرش منتشر نکرد. تنها اطلاعاتی که از همسر کنجیرو تسودا در دست داریم این است که او یک سلبریتی نیست. همچنین، کنجیرو و همسرش اکنون دو فرزند دارند.

دلیل این که هیچ اطلاعاتی از زندگی شخصی تسودا وجود ندارد، این است که او می‌خواهد از امنیت خانواده‌اش محافظت کند. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد بازیگرانی که او در گذشته به آن‌ها علاقمند بود با افشای اطلاعات خصوصی خود دچار مشکلاتی شده بودند. پس او برای این که بتواند از خانواده و زندگی شغلیش محافظت کند، تصمیم گرفت هیچ اطلاعاتی از خانواده خود بروز ندهد.

بعدها در ژوئیه 2020، او متوجه شد در مجله هفتگی شوکانشی (Shūkanshi) خبری در مورد ازدواجش چاپ شده است. بنابراین، او در صفحه اینستاگرام خود خبر ازدواجش را فاش کرد.

همچنین بخوانید :

حقایق پنهان Kenjiro Tsuda

انیمه های معروف با صدای کنجیرو تسودا

همانطور که پیشتر گفتیم این هنرمند ژاپنی بدون هیچ حاشیه‌ای به دنبال کردن حرفه خود می‌پردازد. اما از بین حواشی کنجیرو تسودا و حقایق پنهان زندگی او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • او در دبیرستان به تماشای فیلم‌های وسترن علاقه زیادی داشت. اما اکنون به فیلم‌های بدون ژانر علاقمند است.
  • تسودا در دانشگاه به کلاب فیلم‌سازی پیوسته بود و سپس وارد عرصه تئاتر شد.
  • کنجیرو عاشق موتورسواری است و دوست دارد حین راندن موتورش از خود فیلم بگیرد.
  • در سال 2017، زمانی که کایجی فوجیوارا (Keiji Fujiwara) بیمار بود، تسودا نقش‌های او را برعهده گرفت؛ او ایسامی انوموتو در «سفینه جنگی فضایی یاماتو 2202: جنگجویان عشق»، هانس در «حمله به تایتان» را به جای فوجیوارا دوبله کرد.

جوایز و افتخارات کنجیرو تسودا

کنجیرو در بخش فیلم‌سازی و کارگردانی تاکنون موفق به دریافت جایزه نشده است. اما با دوبله کردن کاراکتر جذاب کنتو نانامی در انیمه جوجوتسو کایسن در مجله ژاپنی vivi به عنوان جذاب‌ترین و خوش‌صداترین ویس اکتور سال شناخته شد. بد نیست بدانید یویچی ناکامورا دوبلور صداطلایی نقش گوجو ساتورو رقیب او در این جایزه بوده است. دیگر نامزدهای این جایزه عبارتند از:

  • تاکویا ایگویچی (Takuya Eguchi)؛ صداپیشه لوید در انیمه جاسوس x خانواده
  • هیروشی کامیا (Hiroshi Kamiya)؛ صداپیشه لیوای در انیمه اتک آن تایتان
  • نوبوهیکو اوکاموتو (Nobuhiko Okamoto)؛ صداپیشه هیمل در فریرن و کاراکتر باکوگو در انیمه مای هیرو آکادمی
  • انوکی جونیا (Enoki Junya)؛ صداپیشه یوجی در انیمه جوجوتسو کایسن
  • یوکی کاجی (Yuki Kaji)؛ صداپیشه ارن در انیمه اتک آن تایتان
  • آزاکامی یوهای (Azakami Youhei)؛ صداپیشه رون کامونوهاشی در انیمه کاراگاه روانی
  • یوما اوچیدا (Uchida Yuuma)؛ صداپیشه مگومی در انیمه جوجوتسو کایسن
  • اوتسوکا تاکئو (Ootsuka Takeo)، صداپیشه جینشی در انیمه خاطرات داروساز
همچنین بخوانید :

کلام آخر

کنجیرو تسودا یکی از خوش‌صداترین و بااستعدادترین دوبلورهای ژاپنی بوده و تاکنون نقش‌های بسیاری را برای ما به یاد ماندنی کرده است. درواقع، انیمه های معروف با صدای کنجیرو تسودا جذاب‌تر و دیدنی‌تر شده‌اند. از این که با ما همراه بودید سپاسگزاریم. صداپیشه مورد علاقه شما در انیمه‌ها کیست؟

[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 5 =