دوشنبه , می 20 2024

معرفی لایواکشن دورا و شهر گمشده طلایی ؛ داستان، شخصیت‌ها و بررسی

[ad_1]

لایواکشن دورا و شهر گمشده طلایی یکی از لایو اکشن‌های پرطرفدار در ژانر ماجراجویی است. برای آشنایی بیشتر با لایواکشن Dora and the Lost City of Gold تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

این لایو اکشن به کارگردانی جیمز بابین فیلم‌نامه‌نویس اهل بریتانیا ساخته شده است که از آثارِ او می‌توان به ماپت‌ها: تحت تعقیب و آلیس در آن‌سوی آینه اشاره کرد. مدت زمان کارتون دورا و شهر گمشده طلایی، حدود 1 ساعت و 42 دقیقه طول می‌کشد و تاریخ اکران لایواکشن دورا و شهر گمشده طلایی سال 2019 بود، که حدود 8 سال از تاریخ اولین نمایشش گذشته و همانطور که می‌بینید، هنوز طرفداران انیمیشن دورا برای دیدنش برنامه‌ریزی می‌کنند. در این مقاله از پلازا همراه ما بمانید تا به معرفی لایواکشن دورا و شهر گمشده طلایی بپردازیم.

نکته‌ای که وجود دارد این است، ما در این مقاله از واژه‌ی کارتون هم برای معرفی این لایواکشن استفاده کرده‌ایم. در واقع عبارت “لایو اکشن” به معنی «حرکتِ زنده» نوعی فیلمسازی یا فیلم‌برداری است که به جای پویانمایی از تصویربرداری استفاده می‌کند. گاهی آثار هنری زنده را با پویانمایی ترکیب می‌کنند.

فهرست مطالب

داستان کارتون دورا و شهر گمشده طلایی

انیمیشن دورا و شهر گمشده طلایی

در این بخش به خلاصه لایو اکشن دورا و شهر گمشده طلایی خواهیم پرداخت. در فیلم “دورا و شهر گمشده طلا”، با گذراندن بسیاری از سال‌های زندگی خود در جنگل و کاوش‌های مختلف، دورا به خطرناک ترین ماجراجویی زندگی خود، آماده می‌شود. همراه با یک گروه از نوجوانان و یک میمون با نام چکمه، دورا تلاش می‌کند تا پدر و مادر خود را نجات دهد و در عین حال سعی می‌کند رازهای ناشناخته‌ای را درباره تمدن گمشده اینکان کشف کند، کاری که به نظر غیرممکن می‌رسد.

همچنین بخوانید :

بازیگران لایواکشن دورا و شهر گمشده طلایی

در ادامه با هنرپیشه های لایو اکشن دورا و شهر گمشده طلایی آشنا خواهید شد.

Isabela Merced در نقش Dora

انیمیشن Dora and the Lost City of Gold

ایزابلا مونر، متولد ۱۰ ژوئیه ۲۰۰۱، یک بازیگر و خواننده آمریکایی است. او در فیلم‌های معروفی مانند “تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه”، “سیکاریو ۲: روز سرباز”، “خانواده فوری”، “دورا و شهر گمشده طلا”، “بزار برف بباره” و “دختر شیرین” به ایفای نقش پرداخته است.

او در دوران حرفه‌ای خود به بازیگری با بازی در سریال “۱۰۰ کاری که باید قبل از دبیرستان انجام داد” شروع کرد. همچنین در دوره ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، در سریال انیمیشنی “دورا و دوستان: در شهر صداپیشگی”، شخصیت کیت را به تصویر کشید. ایزابلا در کلیولند، اوهایو متولد شد. پدرش پاتریک مونر اهل لوئیزیانا و مادرش کسرین اهل لیما، پرو است. او دو برادر به نام‌های جارد و گیووانی دارد. ایزابلا قبل از رفتن به مدرسه، زبان اسپانیایی را به عنوان زبان اول خود می‌دانست. جالب است بدانید که او از سن ۱۵ سالگی در دانشگاه پذیرفته شده است.

در سال ۲۰۱۸، ایزابلا اعلام کرد که نام هنری “مرسد” را برای خود انتخاب کرده است. این نام هنری برگرفته از علاقه او به مادربزرگش است و در فیلم‌ها و سریال‌ها، از نام “مونر” استفاده نمی‌کند.

همچنین بخوانید :

Eugenio Derbez در نقش Alejandro

انیمیشن Dora and the Lost City of Gold

اوخنیو گونسالس دربس متولد ۲ سپتامبر ۱۹۶۱، هنرپیشه، کمدین و کارگردان مکزیکی است. از فیلم‌های معروف او می‌توان به بازی در چهره فرشته کوچک، معجزه‌هایی از بهشت، بر فراز دریا، دورا و شهر گمشده طلایی ، پیشخدمت پارکینگ و (coda 2021) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

Michael Peña در نقش Cole

انیمیشن Dora and the Lost City of Gold

مایکل آنتونی پنیا، متولد ۱۳ ژانویه ۱۹۷۶، بازیگر سینما و تلویزیون آمریکایی است. او در فیلم‌های معروفی مانند “تصادف”، “تک‌تیرانداز”، “جوخه گانگستر”، “پایان کشیک”، “مریخی”، “زیبایی موازی”، “خشم”، “وکیل لینکلن”، “مرد مورچه‌ای”، “مرد مورچه‌ای و زنبورک”، “جکسی”، “خوش شانس‌ها”، “سربازان بوفالو” و “دورا و شهر گمشده طلا” به ایفای نقش پرداخته است.

مایکل در شهر شیکاگو، ایلینویس متولد شد. پدرش نیکولاسا فعال اجتماعی بود و مادرش الئوتریو در کارخانه کار می‌کرد. خانواده پنیا از قبل کشاورز بودند و از مکزیک به آمریکا مهاجرت کردند.

او و همسرش بری شفر در سال ۲۰۰۸ فرزند اول خود، رومن را به دنیا آوردند. مایکل پنیا بازیگری بااستعداد و با نقش‌های متنوعی در صنعت سینما و تلویزیون حضور دارد و محبوبیت زیادی در بین مخاطبان دارد.

همچنین بخوانید :

Eva Longoria در نقش Elena

انیمیشن Dora and the Lost City of Gold

اوا لونگوریا، بازیگر آمریکایی است که در تاریخ ۱۵ مارس ۱۹۷۵ در تگزاس به دنیا آمد. وی در سال ۲۰۰۶ به خاطر بازی در نقش گابریل سولیس در سریال “کدبانوهای وامانده” جایزه Screen Actors Guild را از آن خود کرد و نامزد جایزه Golden Globe شد. او در سال ۲۰۰۷ با بازیکن بسکتبال تونی پارکر از تیم NBA ازدواج کرد، اما در سال ۲۰۱۰ جدا شدند. او در فیلم‌های مشهوری مانند “کودک دل‌شکسته” و “بر فراز دریا” بازی کرده است.

از دیگر بازیگران مطرحی که در این انیمیشن به ایفای نقش پرداخته‌اند عبارتند از:

  • بنیسیو دل تورو (Benicio Del Toro) در نقش Swiper
  • مدلین میراندا (Madelyn Miranda) در نقش Dora
  • بردلی بیکر (Dee Bradley Baker) در نقش Animal
  • مالاچی بارتون (Malachi Barton) در نقش Diego
  • ساشا تورو (Sasha Toro) در نقش Backpack
  • مارس وینر (Marc Weiner) در نقش Map
  • جوی ویرا (Joey Vieira) در نقش Nico
  • پیا میلر (Pia Miller) در نقش Sabrina
همچنین بخوانید :

نقد لایواکشن دورا و شهر گمشده طلایی

نقد انیمیشن دورا و شهر گمشده طلایی

بررسی لایواکشن Dora and the Lost City of Gold توسط منتقدان نمرات خوبی را به همراه داشت. نمرات لایواکشن دورا و شهر گمشده طلایی در سایت Imdb بالا بوده و با نمره 6.1 از 10 در سال 2019 توانسته به عنوان یکی از بهترین لایو اکشن های همان سال باشد.

کارگردان در فیلم “دورا و شهر گمشده طلا” به خوبی توانسته است احساسات بزرگسالانه و خونسردی قهرمانان داستان را به تصویر بکشد. معصومیت شخصیت‌های اصلی به مرور زمان کمی خفته و احساسات بزرگسالانه در آن‌ها ظاهر می‌شود. با این حال، تلاش شده است تا داستان فیلم به حال و هوای تینیجری وارد نشود.

San Francisco / کرونیکل: 7.5

مقدمه فیلم “دورا و شهر گمشده طلا” بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است و به شما این اطمینان را می‌دهد که تا انتهای فیلم بنشینید و نهایت لذت را ببرید.

New York Post / سارا استوارت: 7.5

این انیمیشن اکشن می‌تواند کلاس آموزشی برای دیگر فیلم‌ها در ژانر اکشن ماجراجویی باشد.

Variety / پیتر دبروج: 70

بهترین بخش از فیلمنامه «متیو رابینسون» و «نیکولاس استولر» در این است که آن‌ها به «دورا» اجازه می‌دهند که همیشه به شکلی پرانرژی، سرزنده و خستگی‌ناپذیر به نظر برسد، بدون در نظر گرفتن این حقیقت که قهرمان قصه لاتین باید سفیدپوست باشد. این شیوه باعث می‌شود دورا بتواند در معبدهای خطرناک اینکان کاوش کند یا در محفلی پر از نیش و کنایه‌های نوجوانانه حضور داشته باشد؛ و همیشه شکست ناپذیر باقی بماند.

The A.V. Club / جسی هسنجر: 6.7

این فیلم برای افرادی مناسب است که به دوران نوجوانی نزدیک هستند و با تماشای آن، به دنیای دبیرستان و تجربه‌های خاص آن پی می‌برند.

The Hollywood Reporter / تاد مک‌کارتی: 50

به طور خلاصه، همه اهداف دراماتیک در فیلم «دورا و شهر گمشده طلا» بسیار ساده و آسان به دست می‌آیند. دشمنانی که در این فیلم وجود دارند، به نظر می‌رسند نیروهای ضعیفی هستند و کاراکترها هیچگاه به چالشی قابل توجهی مواجه نمی‌شوند. انگار که فیلمسازان می‌ترسند که با به خطر انداختن کاراکترها ممکن است ترس در وجود کودکان نهادینه شود.

Screen Daily / تیم گریرسون: 40

به طور کلی، فیلم “دورا و شهر گمشده طلا” بامزه نیست و هیچگاه احساسات به خصوصی را در من ایجاد نمی‌کند. نمایش «دورا» به صورت سطحی و دلسردکننده به نظر می‌رسد، یک فیلم بی جهت دو ساعته برای ساکت کردن کودکان.

همچنین بخوانید :

کلام آخر – لایواکشن Dora and the Lost City of Gold

کلام آخر – انیمیشن Dora and the Lost City of Gold

این فیلم یکی از انیمیشن‌های قدیمی است که می‌تواند شما را از جنبه‌های مختلف درگیر کند. صرف نظر از نمرات و نقدهایی که دریافت کرده است، می‌توانید به دانلود انیمیشن Dora and the Lost City of Gold 2019 بپردازید و برای کودک یا نوجوان خود آن را پخش کنید. اگر تریلر انیمیشن The Little Prince را ندیده‌اید، برای کسب اطلاعات بیشتر آن را تماشا کنید. ژانر انیمیشن دورا و شهر گمشده طلایی ماجراجویی، اکشن و کمدی است که با توجه به عمیق بودن ساختار روایی آن، می‌تواند یکی از بهترین انیمیشن‌های دیدنی دهه‌ی اخیر باشد. از همراهی شما تا انتهای این نوشتار متشکریم.

منتخب کاربران
[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پانزده =