شنبه , می 18 2024

بهترین فیلم های فلورنس پیو + بیوگرافی

[ad_1]

بازیگر خوش‌چهره این روزها زیاد است. یکی از زیباترینِ این جمع نیز بی‌شک فلورنس پیو (Florence Pugh) است. او چهره بسیار زیبایی دارد که در بحث زیباشناسی به راستی فوق‌العاده است. او بازیگر بسیار خوبی است و به نظر بنده جزو استعدادهای درخشانی محسوب می‌شود که امید ما سینما دوستان است. ما امروز در پی اس ارنا نگاهی بر زندگی این بازیگر خواهیم داشت، پس در ادامه متن همراه ما باشید.

بیوگرافی فلورنس پیو

Florence Pugh1

اوایل زندگی

فلورنس پیو در 3 ژانویه 1996 در انگلستان به دنیا آمد. پدرش کلینتون، صاحب رستوران و مادرش دبورا پیو، رقصنده است. همچنین او سه خواهر و برادر دارد: توبی سباستین، بازیگر و خواننده؛ اربلا گیبینز، بازیگر؛ و رافائلا پیو.

فلورنس از کودکی به تراکئومالاسی یا انسداد راه هوایی مبتلا بود و این بیماری منجر به بستری مکرر در بیمارستان می‌شد. خانواده‌اش هنگامی که پیو سه ساله بود به سوتوگرانده در اسپانیا رفتند و امیدوار بودند که هوای گرمتر سلامتی او را بهبود بخشد. آن‌ها تا شش سالگی در آن‌جا زندگی کردند و در آن زمان به آکسفورد بازگشتند.

زندگی شغلی فلورنس پیو

Florence Pugh2

پیو فعالیت بازیگری خود را در سال 2014 در حین تحصیل فرم ششم با ایفای نقش نوجوانی باهوش در کنار میسی ویلیامز در فیلم درام سقوط کردن آغاز کرد.

تارا بریدی از آیریش تایمزبازیگری پیو را «قابل توجه» یاد کرد و الیور لیتلتون از ایندی‌وایر او را «چشم‌گیر» خواند. او در همان سال نامزد دریافت جایزه بهترین تازه‌وارد بریتانیایی از جشنواره فیلم لندن و همچنین نامزد دریافت جایزه بازیگر جوان بریتانیایی / ایرلندی سال از حلقه منتقدان فیلم لندن شد.

تمام فیلم های فلورنس پیو

توضیحات نقش فلورنس پیو در فیلم نام فیلم سال اکران
ابی مورتیمر The Falling ۲۰۱۴
فیلم کوتاه ایو Paradise Lost? ۲۰۱۵
Katherine Lester

 

Lady Macbeth

 

۲۰۱۶
Gwen The Commuter ۲۰۱۸
Elizabeth de Burgh Outlaw King
Angela Sayers Malevolent
فیلم کوتاه Herself Leading Lady Parts
Saraya “Paige” Knight Fighting with My Family ۲۰۱۹
فیلم کوتاه Lucille In the Time It Takes to Get There
Dani Ardor Midsommar
Amy March Little Women
فیلم کوتاه Megan Banks Father of the Bride Part 3(ish) ۲۰۲۰
Yelena Belova Black Widow ۲۰۲۱
Alice Chambers Don’t Worry Darling ۲۰۲۲
Lib Wright The Wonder
صداپیشه Goldilocks Puss in Boots: The Last Wish
تهیه کننده Allison A Good Person ۲۰۲۳
Jean Tatlock Oppenheimer
صدا پیشه دوبله انگلیسی Kiriko The Boy and the Heron
در مرحله پسا تولید Princess Irulan Dune: Part Two ۲۰۲۴

Florence Pugh3

فیلم روانشناختی میدسامر

در فیلم ترسناک میدسامر ساخته آری استر بود که فلورنس به اوج معروفیت خود رسید. داستان یک زوج آمریکایی با بازی خودش و جک رینور را روایت می‌کند که به سوئد سفر می‌کنند و با فرقه‌ای روبرو می‌شوند. منتقدان نقش‌آفرینی پیو را تحسین کردند و مارتین اسکورسیزی آن را «به طرز شگفت‌انگیزی درخشان» توصیف کرد.

Florence Pugh4

زنان کوچک و جایزه اسکار

پیو در آخرین اکران سال نقش هنرمندی دمدمی مزاج به نام امی مارچ را در درام دورانی زنان کوچک ایفا کرد. این فیلم به کارگردانی گرتا گرویگ اقتباسی از رمان به همین نام نوشته لوییزا می الکات بود. پیو در حین فیلم‌برداری میدسامر بود و در تمرینات این فیلم شرکت نکرد. او معتقد بود این امر برای سفر شخصیتش مفید بوده‌است. این فیلم با استقبال منتقدان روبرو شد و 209 میلیون دلار فروش داشت. او برای این نقش‌آفرینی نامزد دریافت جوایز اسکار و بفتای بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

مطلب مرتبط: یادداشتی بر فیلم زنان کوچک (Little Women) | نسخه 2019 یا 1994؟

Florence Pugh5

حضور در فیلم‌های مارول

در سال 2021 فلورنس پیشنهاد بازی در مجموعه فیلم های مارول بنام بیوه سیاه را قبول کرده و در این فیلم نیز مثل فیلم های دیگرش خوش درخشید. در این فیلم با اسکارلت جوهانسون، دیوید هاربر، ریچل وایس همبازی شد.

این فیلم توانست به فروش 379 میلیون دلاری برسد. داستان این فیلم از جایی شروع میشود که توطئه خطرناکی که با گذشته‌ی «ناتاشا رومانوف» یا همان بیوه‌ی‌سیاه در ارتباط است رخ می‌دهد، قسمت‌های تاریک وجودش شروع به خودنمایی می‌کنند و «ناتاشا» باید با گذشته‌اش به عنوان یک جاسوس و روابط ناسرانجامی که قبل از تبدیل شدن به یک انتقام‌جو داشته، روبه‌رو شود.

اما بازی او در مارول حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت.

پیو می‌گوید: «افراد زیادی از دنیای سینمای مستقل واقعاً از من عصبانی شدند. می‌گفتند: «عالی شد، برای همیشه از دست رفت.» اما من فکر می‌کردم که نه، مثل گذشته سخت کار می‌کنم. همیشه فیلم-پشت-فیلم بازی کرده‌ام. مسئله فقط این است که مردم امروز آن‌ها را می‌بینند.»

سپس پیو ادامه داد: این مورد همیشه من را آزرده است. چون فکر می‌کنم در همه انواع فیلم‌ها زیبایی وجود دارد. در داستان‌های حماسی و عظیم مثل «تلماسه» (Dune)، مثل مارول، حتی «اوپنهایمر» (Oppenheimer) زیبایی وجود دارد. فیلم‌هایی شگفت‌انگیز و بسیار بزرگ‌اند. از طرف دیگر  همه فیلم‌های کوچکی که برای همه ساخته نمی‌شوند نیز زیبایی‌های خودش را دارد، اما در زمان درست به سراغ فرد درست می‌روند. هرگز فکر نکرده‌ام که فقط یک نوع فیلم بازی می‌کنم. همیشه می‌دانستم که می‌خواهم در همه حوزه‌ها مشارکت کنم.

Florence Pugh6

فیلم نگران نباش عزیزم- بازی در کنار هری استایلرز

فیلم نگران نباش عزیزم یکی دیگر از کارهای خوبِ پیو به کارگردانی اولیویا وایلد بود که از بازیگران این فیلم میتوان به هری استایلز ستاره موسیقی اشاره کرد.

این فیلم در ژانر درام، معمایی، هیجان انگیز است و داستان زن و شوهری به نام های «آلیس» و «جک» در سال 1950 را روایت می‌کند که به همراه هم در یک شهرک به ظاهر فوق العاده به نام «ویکتوری» در کالیفرنیا زندگی می‌کند؛ شهرکی که توسط شرکتی که «جک» در آن کار می‌ کند ساخته شده است؛ آلیس کم کم نگران راز های آزاد دهنده‌ ای می شود که ممکن است آن شرکت مخفی نگه داشته باشد.

Florence Pugh7

فلورنس پیو در فیلم اوپنهایمر

یکی از جدیدترین کارهای خانم فلورنس پیو که همچنان بر روی پرده سینماست، فیلم فوق‌العاده زیبا و شاهکار اوپنهایمر به کارگردانی کریستوفر نولان بزرگ است.

پیو یکی از بازیگرانی اصلی این فیلم است و او در این فیلم با بازیگرانی همچون کیلیان مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، رابرت داونی جونیور و … همبازی شده است.

خانم پیو درباره این فیلم گفته است: «این یکی از بزرگترین فیلم‌هایی است که من در آن نقش آفرینی کرده‌ام. رویکرد کریستوفر نولان در کارگردانی شبیه به ساخت یک فیلم مستقل است.»او ادامه داد: «این فیلم من را به یاد روزهای اولیه فعالیتم می‌اندازد. وقتی سر صحنه فیلمبرداری رفتم، نمی‌توانستم باور کنم که آدرنالینی مشابه و باورنکردنی داشته باشم که مدت‌ها با بازی در یک فیلم بزرگ احساس نکرده بودم.» اوپنهایمر از جمعه در سینماها اکران می‌شود.

داستان این فیلم درباره درباره پدر بمب اتم اوپنهامیر است. اوپنهامیر با دستور مستقیم فرانکلین روزولت رئیس جمهور وقت ایالت متحده؛ به اوپنهامیر فرمان داد تا بمب اتم را بسازد. او گروهی را دور‌هم جمع کرد و نام منهتن را بر روی پروژه خود گذاشت.

در این این گروه، فیزیکدانان برجسته‌ای همچون اروین شرودینگر و ریچارد فاینمن حضور داشتند. ماموریت این گروه ساخت قوی‌ترین بمب جهان با قدرت تخریب بالا بود (با دادن سرعت نور به ذرات کوانتومی و برخورد دادن این ذرات با یکدیگر) اوپنهامیر این بمب را ساخت و در دریای نیو‌مکزیو آن‌را امتحان کرد. سپس بعد از دیدن منفجر شدن این بمب، او این سخنان را بر زبان آورد: اکنون من مرگ هستم، نابود کننده دنیاها.

Florence Pugh8

فیلم Wonder

یکی دیگر از بهترین کارهای فلورنس پیو، فیلم Wonder بود که در سال 2022 بر روی پرده سینما رفت. پیو برای بازی در نقش لیب، تاریخ واقعی پرستاران نایتینگل را مطالعه کرد که به درک او از واکنش لیب در موقعیت‌های خاص کمک کرد. او می‌گوید: «این پرستاران زن باید نامه می‌نوشتند و نام‌نویسی می‌کردند و سابقه آن‌ها بررسی می‌شد. حتی اگر زمزمه می‌شد که مثلاً مشروب می‌خورند یا در جایی بچه‌ای دارند که به توجه آن‌ها نیاز دارد از فهرست خط می‌خوردند.»

پیو از نزدیک با للیو (کارگردان فیلم مذکور) کار کرد تا واقعاً آن چیزی را که لیب از سر گذرانده است، ازجمله مرگ غم‌انگیز فرزندش را به‌درستی حس کند. او می‌گوید: «وقتی کارگردانی سعی می‌کند شما را همراهی کند و نظر شما را بخواهد، همیشه شگفت‌انگیز است. سباستین کاملاً خود را به داستان لیب و رنج از دست دادن بچه‌اش و تمام آن صحنه‌هایی که لیب مثل یک بادبادک در فضا سیر می‌کند، متعهد می‌دانست.»

Florence Pugh9

لیدی مکبث و اقتباسی از ادبیات

سپس پیو در سال 2016 در درام مستقل لیدی مکبث ایفای نقش کرد. این فیلم بر پایه رمان کوتاه لیدی مکبث از منطقه متسنسک نوشته نیکلای لسکوف ساخته شده‌است. او سپس در نخستین مجموعه از مجموعه تلویزیونی کارآگاهی مارچلا از آی‌تی‌وی ظاهر شد.

داستان این فیلم در انگلیس و روستایی در 1865 اتفاق می‌افتد. کاترین با ازدواج بدون عشق در سن و سال جوانی خفه می‌شود و خانواده او نیز افرادی سرد و نا امید کننده هستند اما وقتی که او با کارگر جوان در ملک her آشنا می‌شود، زندگی‌اش رنگ و بویی تازه گرفته و او خیلی سریع عاشق این کارگر می‌شود.

Florence Pugh10

فیلم‌ِ آینده (تل ماسه ۲)

تله ماسه پس از اکران غوغا به پا کرد و خیلی سریع قرار شد تا قسمت دوم این فیلم ساخته شود. در قسمت دوم این فیلم فلورنس پیو جذاب نیز حضور دارد.

داستان این فیلم و قسمت دوم به بررسیِ سفر اسطوره‌ایِ دوک پل اتریدیز می‌پردازد که با قدرت‌های روشن‌بینی خود می‌تواند بشریت را به آینده‌ای بهتر راهنمایی کند. پل در حال حاضر با چانی و فرمن متحد شده‌است و در مسیر جنگ انتقام از توطئه‌گرانی قرار می‌گیرد که خانوادهٔ او را نابود کرده‌اند. پس از به دست‌گرفتن کنترل امپراتوری و مواجهه‌شدن با یک انتخاب بین عشق زندگی‌اش و سرنوشتِ تمام جهان، او تلاش می‌کند تا از آینده‌ای وحشتناک جلوگیری کند، که فقط خودش می‌تواند آن را پیش‌بینی کند.

حواشی زندگی شخصی و کاری فلورنس پیو

Florence Pugh11

30 بازیگر زیر 30 سال

در سال 2019، نام پیو در فهرست سالیانه رده‌بندی سرگرمی 30 شخص زیر 30 سال فوربز مجله فوربز که 30 فرد با نفوذ زیر 30 سال در اروپا را به رسمیت می‌شناسد، گنجانده شد. در سال 2021، مجله تایم نام او را در رده‌بندی هنرمندان فهرست 100تای بعدی که ستارگان و پیشگامان نوظهور در عرصه‌های خودشان را برگزیده می‌کند، قرار داد.

Florence Pugh12

نامزدی و ازدواج

فلورنس پیو از 2019 تا 2023 با بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی زک برف در رابطه بوده است. این دو هنگامی که با هم روی فیلم کوتاه “در زمانی که طول می‌کشد تا موفق شوی کار می‌کردند” با یکدیگر آشنا شدند. این دو هم‌اکنون در لس آنجلس زندگی می‌کنند.

Florence Pugh13

بازیگری یعنی…

«همه آن تغییراتی که سعی داشتند روی من اعمال کنند – چه وزن من باشد، چه ظاهر، شکل صورتم، و شکل ابروهایم – به هیچ‌وجه تمایلی نداشتم چنین کنم، یا وارد چنین صنعتی شوم. تصور می‌کردم که کسب‌وکار فیلمسازی شبیه [تجربه‌ام در] «سقوط» (The Falling) باشد، اما در واقع، موفقیت در بازیگری به این شکل بود و احساس می‌کردم که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌ام.

پیو اضافه می‌کند: «به نظر من در این صنعت آدم‌ها به راحتی شما را به چپ یا راست می‌کشند. و من خوش‌شانس بودم که در 19 سالگی کشف کردم چگونه بازیگری می‌خواهم باشم.»

Florence Pugh14

تراشیدن مو!

فلورنس پیو در مراسم مت گالا 2023 با موهای از ته تراشیده حاضر شد که همین موضوع واکسن‌های زیادی را در پی داشت. اما فلورنس در مقابل دوربین‌ها حاضر شد و به خبرنگاران چنین پاسخ داد:

من عمداً انتخاب کردم که اینطور به نظر برسم. من می‌خواستم غرور و تکبر را از تصویرم خارج کنم. هالیوود بسیار پر زرق و برق است، به ویژه برای زنان. تماشا و هضم این زرق و برق برای مخاطب سخت است.

هر زمان که نیازی به خوشگل بودن یا آرایش صورت کامل نداشته باشم، تلاش می‌کنم ظاهر ساده‌تری داشته باشم. این به مخاطب کمک می‌کند. اینگونه هرگونه زرق و برقی از بین رفته است. تنها چیزی که مردم می‌توانند به آن نگاه کنند چهره خام شماست.

حتی در ابتدای کارم، همیشه برای کنترل تصویرم می‌جنگیدم. زمانی که کمتر آرایش می‌کنم به من کمک زیادی می‌کند، زیرا در این صورت روی صفحه‌نمایش کمتر درخشان به نظر می‌رسم.

Florence Pugh15

درگیری فلورنس پیو با شایا لباف

چندی پیش «اولیویا وایلد» کارگردان فیلم نگران نباش عزیزم (Don’t Worry Darling 2022) مصاحبه‌ ای با «ورایتی» انجام داد و در آن مصاحبه اعلام کرد که نقش اول فیلم یعنی «شایا لباف» بازیگر نقش «جک» را به دلیل احساس ناامنی‌ای که به «فلورنس پیو» می‌داده اخراج کرده است.

وایلد در این باره گفت:

او اخلاق مناسبی که من در تولیداتم دنبالش هستم راه نداشت.

«شایا لباف نسبت به ادعا های «اولیویا وایلد» در مورد اخراج او از فیلم واکنش نشان داد؛ «لباف» ادعا می‌کند که به صورت داوطلبانه از فیلم جدا شده و «وایلد» این جنجال‌ها را فقط برای تبلیغ فیلمش به راه انداخته است.

«لباف» ایمیلی را که به «وایلد» داده بود را افشا کرد. در آن ایمیل «لباف» به این کارگردان می‌گوید:

از خواندن نظر شما راجع به کارم بسیار مفتخر شدم و خواندنش احساس خیلی خوبی به من داد.

گرچه روایاتی که درمورد اخراج من سر زبان‌ها افتاده کمی مرا گیج کرد. هر دوی ما دلیل خروج من را می‌دانیم. من از فیلم شما خارج شدم چون من و بازیگر‌های شما زمانی برای تمرین نداشتیم.

علاوه بر این «لباف» درمورد آورده شدن نامش در مصاحبه‌های جدید «وایلد» صحبت کرد و گفت این حرف‌ها راهی بوده برای کلیک خوردن خبر.

یکی از منابع مرتبط با فیلم هم ادعاهای «لباف» را تایید کرد و گفت این بازیگر هیچ وقت به صورت رسمی از فیلم حذف نشده است. این بازیگر در آخر اعلام کرد:

امیدوارم این افشاگری‌ها به فیلم شما ضربه‌‌ای نزند و به هر موفقیتی که انتظارش را دارید برسید.

همچنین ویدئویی از «اولیویا والید» منتشر شده که درحال تقاضا کردن از «لباف» برای ماندن در فیلمش است.

سخن پایانی

بسیار خرسندیم که تا پایان همراه ما بودید. ما امروز و در این مقاله سعی کردیم به زندگی شخصی و هنری فلورنس پیو پرداخته و همچنین ما در ادامه متن بهترین فیلم‌های او را به شما عزیزان معرفی کردیم. در پایان امیدواریم از خواندن این مقاله و همچنین دیدن فیلم‌های معرفی شده نهایت لذت را ببرید.

به مطالعه ادامه دهید:

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =