یکشنبه , می 19 2024

فیلم نمایش ترومن؛ داستان، بازیگران، نمرات

[ad_1]

فیلم نمایش ترومن یکی از فیلم‌های محصول کشور آمریکا است که در سال 1998 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم The Truman Show 1998 آشنا شویم.

ژانر فیلم نمایش ترومن را می‌توان کمدی درام دانست اما ژانرهای دیگری نیز با آن ترکیب شده است. کارگردانی این فیلم را Peter Weir بر عهده داشته است. تاریخ اکران فیلم سینمایی نمایش ترومن 1 ژوئن 1998 در Los Angeles بود. این فیلم تحسین منتقدان را به همراه داشت و کاندید دریافت جایزه‌های متعددی از جمله اسکار، بفتا و گلدن گلوب شد. از جمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته بودند می‌توان جیم کری (Jim Carrey)، لورا لینی (Laura Linney)، اد هریس (Ed Harris)، نوآ امریک (Noah Emmerich) و ناتاشا مک الهون (Natascha McElhone) را نام برد. همچنین مدت زمان فیلم The Truman Show حدود 1 ساعت و 42 دقیقه است. در ادامه این مقاله مختصر از پلازا به بررسی فیلم سینمایی نمایش ترومن خواهیم پرداخت و در مورد داستان، بعضی از بازیگران و نقدهای این فیلم صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

داستان فیلم نمایش ترومن

فیلم The Truman Show 1998

به طور خلاصه فیلم سینمایی نمایش ترومن داستان یک کاراکتر به اسم Truman Burbank را دنبال می‌کند که بدون اینکه بداند، هر حرکت او توسط دوربین‌های مخفی ضبط شده و به طور زنده پخش می‌شود. برای ادامه داستان می‌توانید فیلم The Truman Show را تماشا کنید.

بازیگران فیلم نمایش ترومن

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های فیلم سینمایی نمایش ترومن و نام‌های شخصیت‌هایی که نقش آن‌ها را بازی کرده‌اند آشنا خواهیم شد.

جیم کری

هنرپیشه های فیلم نمایش ترومن

جیم کری یک بازیگر و کمدین کانادایی و آمریکایی است که در تاریخ 17 ژانویه 1962 برابر با 27 دی 1340 در Ontario متولد شد. او جایزه‌های متعددی از جمله دو گلدن گلوب کسب کرده است و کاندید دریافت جایزه بفتا شده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم Eternal Sunshine of the Spotless Mind را نام برد. در سال‌های اخیر او در مجموعه فیلم‌های Sonic the Hedgehog به ایفای نقش پرداخته است. جیم کری در فیلم نمایش ترومن در نقش کاراکتر Truman Burbank بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

لورا لینی

بازیگران فیلم نمایش ترومن

لورا لینی یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 5 فوریه 1964 برابر با 16 بهمن 1342 در New York City متولد شد. او جایزه‌های متعددی از جمله گلدن گلوب و Primetime Emmy دریافت کرده است و کاندید دریافت جایزه‌های اسکار، بفتا و Tony Awards شده است. از جمله آثار معروف سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال Ozark را نام برد. لورا لینی در فیلم The Truman Show ایفای نقش کاراکتر Hannah Gill / Meryl Burbank را بر عهده داشته است.

همچنین بخوانید :

اد هریس

بازیگران فیلم The Truman Show

اد هریس یک بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که در تاریخ 28 نوامبر 1950 برابر با 7 آذر 1329 در ایالت New Jersey متولد شد. او برنده جایزه Golden Globe و کاندید دریافت جایزه‌های اسکار، بفتا و Primetime Emmy شده است. از جمله آثار معروف سال‌های اخیر که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان سریال Westworld را نام برد. اد هریس در فیلم نمایش ترومن در نقش کاراکتر Christof بازی کرده است.

همچنین بخوانید :

نوآ امریک

معرفی فیلم The Truman Show

نوآ امریک یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 27 فوریه 1965 برابر با 8 اسفند 1343 در New York City متولد شد. او برنده جایزه Critics’ Choice Television Award شده است. از جمله آثاری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال The Americans را نام برد. نوآ امریک در فیلم The Truman Show به ایفای نقش کاراکتر Louis Coltrane / Marlon پرداخته است.

همچنین بخوانید :

ناتاشا مک الهون

بررسی فیلم نمایش ترومن

ناتاشا مک الهون یک بازیگر بریتانیایی است که در تاریخ 14 دسامبر 1971 برابر با 23 آذر 1350 متولد شد. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان سریال The Crown را نام برد. ناتاشا مک الهون در فیلم نمایش ترومن ایفای نقش کاراکتر Lauren Garland / Sylvia را بر عهده داشته است.

نقد فیلم نمایش ترومن و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم The Truman Show 1998 و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم در سه سایت آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 8.2 از 10، 94 از 100 و 90 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره فیلم نمایش ترومن به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

Variety / تاد مک کارتی: 100

فیلمی که مانند جواهر با دقتی کمیاب و بدون نقص تولید شده است.

Newsweek / بدون نام: 100

یک فیلم معجزه آسا که هم فکر و هم احساس شما را می‌لرزاند.

Film.com / شان مینز: 100

فیلمی درخشان و جسورانه.

Los Angeles Times / کنث توران: 100

ماجراجویانه، بحث برانگیز، حتی جسورانه.

Dallas Observer / بدون نام: 80

فیلم The Truman Show یک کابوس است اما به طور عجیبی آرامش‌بخش است.

Chicago Reader / جاناتان رزنبام: 70

فیلم نمایش ترومن به طور غیر قابل انکار، بحث برانگیز و سرگرم‌کننده است. یکی از آن فیلم‌هایی است که درک مفهوم آن آسان است و مفهوم آن هم هوشمندانه و هم احمقانه است.

کلام آخر

در این مقاله مختصر از پلازا به معرفی فیلم The Truman Show 1998 پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. اگر از فیلم‌های کمدی درام خوشتان می‌آید و می‌خواهید با داستان و کاراکترهای فیلم نمایش ترومن بیشتر آشنا شوید، این فیلم را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم The Truman Show و نمره‌ای که از ده به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های پلازا با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر بعضی از فیلم های 2024 را دیده‌اید که آن‌ها را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنید، می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن‌ها را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منتخب کاربران
[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 8 =