جمعه , می 17 2024

تمسخر مارتین اسکورسیزی توسط کارگردان «Avengers»

[ad_1]

کارگردان «انتقام‌جویان» به خاطر انتشار یک ویدیو با انتقاد مواجه شد.

«جو روسو» کارگردان فیلم‌های «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» (Avengers: Infinity War) و «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) ویدیویی بحث‌برانگیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و به کاهش فروش تازه‌ترین ساخته «مارتین اسکورسیزی»‌واکنش نشان داده است. «فرانچسکا اسکورسیزی» دختر کارگردان برنده اسکار هفته پیش ویدیوی طنزآمیزی از سگ پدرش «اسکار» منتشر کرده بود که نشان می‌داد فیلمساز از حیوان تست بازیگری می‌گیرد. روسو به تازگی ویدیوی دیگری به اشتراک گذاشته و به شوخی سگش را «باکس آفیس» صدا می‌زند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، ویدیوی جدید روسو به نظر واکنشی است به زخمی کهنه و ادعای چند سال پیش اسکورسیزی که گفته بود فیلم‌های مارول به «شهر بازی» شباهت دارند و «سینما» نیستند. در آن زمان اسکورسیزی از تسخیر سالن‌های سینما توسط فیلم‌های ابرقهرمانی انتقاد کرده بود.

اسکورسیزی در مصاحبه با «امپایر» گفته بود: «این فیلم‌ها را نگاه نمی‌کنم. سعی کرده‌ام، می‌دانید؟ اما این فیلم‌ها سینما نیستند. راستش را بخواهید، شبیه‌ترین چیز به این فیلم‌ها، هرچقدر هم که خوش‌ساخت باشند و بازیگرانش در بالاترین سطح ظاهر شوند، شهر بازی است. این سینمایی انسانی نیست که سعی داشته باشد تجارب روانی و احساسی را به انسانی دیگر منتقل کند.»

پس از انتقاد کارگردانانی چون «جیمز گان»، اسکورسیزی با انتشار مقاله‌ای در «نیویورک تایمز» توضیحات بیشتری داد: «بسیاری از المان‌های [آثار آلفرد هیچکاک] در فیلم‌های مارول وجود دارد. چیزی که غایب است، الهام‌بخشی، رازآلودگی و یا حس واقعی خطر است. هیچ چیزی در خطر نیست. این فیلم‌ها ساخته می‌شوند تا دسته‌ای از نیازها مرتفع شود، و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شمار محدودی از مضامین را در خود جای می‌دهند.»

روسو پس از کاهش ۶۱ درصد فروش «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) در هفته دوم اکران این ویدیو را منتشر کرده است. این فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری با بازی «رابرت دنیرو»، «لئوناردو دی‌کاپریو» و «لیلی گلدستون» در هفته دوم اکران از ۸۴ میلیون دلار عبور کرده و حتی ممکن است از ۱۵۰ میلیون دلار فراتر نرود.

ویدیوی روسو باعث شد که بسیاری از اهالی سینما از اسکورسیزی حمایت کنند. «جیسون دیمارکو» یکی از مدیران استودیوی برادران وارنر دیسکاوری می‌نویسد: «جو روسو از نتفلیکس صدها میلیون دلار می‌گیرد تاهرچه می‌خواهد بسازد، اما فیلمی که ارائه می‌دهد… «مرد خاکستری» (The Grey Man) است. مارتتی صدها میلیون دلار از اپل و نتفلیکس می‌گیرد و «ایرلندی» (The Irishman) و «قاتلین ماه گل» را می‌سازد. من که می‌دانم ۲۰ سال آینده مردم در مورد کدام فیلم حرف خواهند زد…»

«لوییز پیتسمن» نویسنده می‌گوید: «در ۵۰ سال آینده هیچ‌کس نمی‌داند جو روسو کیست.»

صفحه توییتر جشنواره «بیاندفست» حتی صراحت بیشتری دارد: «بیایید صادق باشیم، جو روسو یک مزدور آشغال است که وقتی [کوین] فایگی [مدیر استودیوی مارول] او را گمنامی نجات داد و به مهمانی دعوت کرد برنده بلیت بخت‌آزمایی شد.»

«اسکات برنز» منتقد سینما می‌نویسد:‌ «به گمانم حالا «مرد خاکستری» بدترین شرم‌آورترین اثری نیست که جو روسو کارگردانی کرده.»

[ad_2]
منبع moviemag.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =