یکشنبه , می 12 2024

معرفی سریال مدار استوا ؛ درامی متفاوت از سینمای ترکیه

سریال مدار استوا یا سریال مدارگان یکی از سریال‌های پرطرفدار کشور ترکیه است که توانسته توجه‌ها را به خود جلب کند و پرطرفدار شود. در ادامه این مقاله قصد داریم با معرفی سریال Dönence همراه شما باشیم.

سریال ترکی مدار استوا در سال 2023 پخش شد و بازیگرانی مطرح در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند. این سریال نه تنها جذابیتی برای علاقه‌مندان به درام‌های عاشقانه دارد، بلکه یک گزینه تازه و متفاوت برای بینندگان سریال‌های عمومی ترکیه در ایران محسوب می‌شود.

در سریال مدارگان، از جنبه‌های دراماتیک و جذاب مسائل عاشقانه به خوبی برای روایت یک داستان پرجنب و جوش استفاده شده است. سازندگان سریال نیز به خوبی به درخواست‌های اصلی مخاطبان توجه کرده و آن‌ها را در سریال به بهترین شکل ممکن به اجرا درآورده‌اند. در این مقاله پلازا بیشتر درباره سریال Dönence صحبت خواهیم کرد. همچنین می‌توانید در این مطلب درباره بهترین سریال‌های عاشقانه ترکی بیشتر بخوانید.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی مدار استوا

سریال مدارگان، یکی از محبوب‌ترین سریال‌های ترکی است که امسال از 13 تیر پخش خود را شروع کرد. این سریال ترکی خیلی زود و تنها پس از پخش چند قسمت ابتدایی خود، مورد استقبال مردم در سراسر جهان قرار گرفت. تعداد قسمت های سریال مدار استوا 13 قسمت بود. ژانر سریال ترکی مدارگان، درام و عاشقانه است؛ یکی از محبوب‌ترین ژانرهای سینمای ترکیه که طرفداران پر و پا قرصی دارد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه سریال ترکی مدار استوا بپردازیم.

همچنین بخوانید :

داستان سریال مدار استوا

داستان سریال مدار استوا

سریال مدار استوا بر اساس سریال اسرائیلی “استثنایی” ساخته شده است. داستان سریال درباره‌ی مایا، یک وبلاگ نویس محبوب است. پس از انتخاب شدن به عنوان نماینده یک برند مد، مایا همراه با دوست پسرش و گروه رسانه‌های اجتماعی‌اش برای تابستان آماده می‌شود. اما همه چیز تغییر می‌کند وقتی که مجبور می‌شود خواهر ۱۵ ساله‌اش که مبتلا به اوتیسم است، به نام آلونا، را در یک کمپ قایق‌رانی جوانان برای افراد با نیازهای ویژه همراهی کند.

در کمپ، دو خواهر پس از سال‌ها دوری از یکدیگر، مجبور می‌شوند زمانی را با هم بگذرانند. آن‌ها به افرادی که در کمپ حضور دارند نزدیکتر می‌شوند و داستان‌های دوستی و خیانت، اخلاق و گناه و البته عشق در اشکال مختلف در سریال ترکی مدار استوا روایت می‌شوند. سریال Dönence با بازی جانر توپچو و سمیه آی‌دوعان نیز به عنوان یک سریال تابستانی منتشر شده است. با آغاز فصل تابستان، پخش سریال‌های ترکی نیز آغاز شده است.

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال مدار استوا

در بخش‌های ابتدایی مقاله به معرفی سریال ترکی مدارگان پرداختیم. همانطور که می‌دانید هنرپیشه‌های مشهور و پرطرفدار بسیاری در این سریال عاشقانه ترکی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در این بخش از مقاله به سراغ هنرپیشه های سریال مدارگان، خواهیم رفت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

Emre Kinay در نقش Cem Olgun

سریال مدار استوا

امره کینای هنرپیشه و هنرمند ترکیه‌ای است. او در تاریخ ۵ مارس ۱۹۷۰ متولد شده و از سال ۱۹۹۰ تاکنون در حال فعالیت است.

Caner Topcu در نقش Özgür Tekin

سریال مدارگان

جانر توپچو با نام کامل ایشاک جانر توپچو (İshak Caner Topçu)، بازیگری ترکیه تبار است و در تاریخ ۲۵ ژوئن ۱۹۹۷ در استانبول، ترکیه به دنیا آمد. او در سال ۲۰۱۵ با حضور در فیلم “Bilincsizler” (ناخودآگاه) به عنوان بازیگر وارد صحنه بازیگری شد. جانر توپچو به خاطر بازی در فیلم‌هایی همچون “Bilincsizler” در سال ۲۰۱۵، “Evrensel Döngü: Yasam Agacina Yolculuk” در سال ۲۰۱۸ و “Evrensel Döngü: Zamansal Yolculuk” در سال ۲۰۱۹ شناخته شده است.

همچنین بخوانید :

Sümeyye Aydogan در نقش Gece Olgun

سریال مدار استوا

سمیه آیدوغان بازیگری است که در ترکیه در سال ۱۹۹۷ به دنیا آمد. او به خاطر بازی در فیلم‌ها و سریال‌هایی همچون “Last Summer” در سال ۲۰۲۱، “Kirmizi Kamyon” در سال ۲۰۲۱ و “Sadakatsiz” از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ شناخته شده است.

Atakan Hosgören در نقش Emir ‘Miro’ Yildiz

سریال مدار استوا

آتاکان هوشگورن در سال ۱۹۹۹ در استانبول متولد شد. پس از تحصیلات دانشگاهی، او در دانشگاه Doğuş و در رشته مدیریت کسب و کار به زبان انگلیسی تحصیلات خود را ادامه داد. بازیگری را ۷ سال پیش آغاز کرد.

او در بسیاری از تبلیغات تجاری نقش داشته و در فیلم کوتاه “Yıldızlar Şahidim” نیز به عنوان بازیگر ستاره‌دار حضور داشته است. آتاکان هوشگورن، همچنین تجربه‌ای در حوزه تئاتر نیز دارد.

در همان زمان، او به مدت ۵ سال در زیرساخت بسکتبال تیم بسکتاش بازی کرد. در حال حاضر به عنوان بازیگر جدید در دوره آموزش بازیگری فعالیت می‌کند و با مربیان مختلف در زمینه بازیگری همکاری می‌کند. بروکره سریمولا نیز یکی از مربیان بازیگری او است.

او اخیراً در فیلم “۴N1K – ۲” شخصیت “علی تکلیوغلو” را بازی کرده است. همچنین در سریال “۴N1K” که پس از فیلم “۴N1K” در سال ۲۰۱۸ شروع به پخش شد، حضور داشته است.

علایق آتاکان هوشگورن شامل کتابخوانی، سینما، تئاتر، بسکتبال، موسیقی، فیلم کوتاه، ورزش و شور و شوق ماشین‌های کلاسیک است.

همچنین بخوانید :

بررسی سریال مدار استوا

سریال مدارگان

تا به این بخش از مقاله به نقد سریال ترکی مدارگان، پرداختیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا سراغ بررسی این سریال عاشقانه ترکی برویم. همچنین در این بخش به بررسی نمرات سریال ترکی مدار استوا نیز خواهیم پرداخت.

سریال Dönence از همان ابتدا که بر روی آنتن رفت، توجه بسیاری از سینما دوستان را به سوی خود جلب کرد. همانطور که اشاره کردیم، سریال مدار استوا، از یک فیلم‌نامه نسبتا خوب بهره می‌برد که با بازی بازیگران توانا و مشهوری همراه شده است. همین دلایل منجر به موفقیت این سریال عاشقانه ترکی شده و آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سریال‌ها در این کشور کرده است.

اگر شما نیز از طرفداران سینمای ترکیه هستید و مشتاقانه آثار سینمایی و تلویزیونی این کشور را دنبال می‌کنید، بی‌شک از تماشای این سریال ترکی لذت خواهید برد. کافی‌ست تنها به تماشای چند قسمت از این سریال بی‌نظیر بنشینید تا در روایت جذاب آن غرق شوید. اگر شما نیز هنوز سریال Dönence را تماشا نکرده‌‎اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود سریال Dönence اقدام کنید و از تماشای آن در کنار دوستان و عزیزان خود لذت ببرید. در مورد نمرات سریال Dönence نیز باید اشاره کرد که نمره‌اش در IMDb امتیاز 5 از 10 است.

به گزارش روزنامه نگار بیرسن آلتونتاش، سریال Donence از کانال D با صحنه‌هایی که در فوچا فیلمبرداری شده توجه‌ها را به خود جلب کرد. با این حال، این سریال به موفقیت ریتینگ مطلوبی دست پیدا نکرد و سازندگان تصمیم گرفتند آن را به پایان برسانند. این سریال در قسمت چهاردهم یه پایان رسید.

همچنین بخوانید :

سخن پایانی

در این مقاله از پلازا به معرفی و نقد سریال Dönence، پرداختیم. سپس به خلاصه سریال ترکی مدارگان، هنرپیشگان، نمرات و تاریخ پخش این سریال عاشقانه و درام ترکیه‌ای اشاره کردیم. همچنین در پایان مقاله به نقد سریال ترکی مدار استوا و بررسی نمرات آن پرداختیم. در طول متن نیز به بسیاری از سوالات رایج شما عزیزان، از قبیل بازیگران سریال Dönence چه کسانی هستند؟ تعداد قسمت های سریال ترکی مدارگان، چقدر است؟ ژانر سریال Dönence چیست؟ پاسخ دادیم.

سریال ترکی مدارگان، تا جایی که ما اطلاع داریم، مورد قبول بینندگان و طرفداران سینمای ایران قرار گرفته است. فیلم‌نامه این سریال ترکی به دست مجموعه‌ای از نویسندگان مطرح ترکیه‌ای نوشته شده است. نتیجه این همکاری، فیلم‌نامه‌ای قدرتمند شده که به وضوح می‌توان آن را در هر سکانس سریال Dönence مشاهده کرد.

سریال مدارگان با داستان عاشقانه‌ی جذاب خود به راحتی شما را با خود همراه خواهد کرد، به گونه‌ای که برای چند ساعت نتوانید دست از تماشای آن بردارید. پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان تماشای این سریال درام و عاشقانه ترکی را از دست ندهید. باید به تماشای سریال Dönence بنشینیم، تا از سرانجام شخصیت اول در این سریال باخبر شویم! آیا اتفاقاتی که برای شخصیت هیجان‌انگیز ما در این سریال می‌افتد، زندگیش را دست‌خوش تغییرات مثبتی خواهد کرد؟ یا مشکلات و سختی‌ها مانعی برای پیشرفت او خواهد شد؟! ممنون که در طول مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم که این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفاً نظرات و نقدهای خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران

منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =