پنج‌شنبه , می 16 2024

گزارش مصرف بازی‌های دیجیتال بازیکنان زن منتشر شد

[ad_1]

بر اساس گزارش اخیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، سرانه‌ی مصرف بازی‌های دیجیتال بازیکنان زن به شکل تاثیرگذاری در حال افزایش است و احتمالا در آینده شاهد برابری جمعیت بازیکنان زن و مرد خواهیم بود.

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اخیرا گزارشی از مصرف بازی‌های دیجیتال بازیکنان زن تا سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است که جزییات مهمی را به نمایش می‌گذارد.

براساس اطلاعات منتشر شده، تا سال ۱۴۰۰ شاهد حضور جمعیت ۱۴ میلیونی بازیکنان زن هستیم که ۴۱ درصد از جمعیت بازیکنان کشور را تشکیل می‌دهند (لازم به ذکر است که در این آمار، بازیکن به فردی که حداقل یک ساعت در هفته در یکی از پلتفرم‌های دیجیتال بازی می‌کند اطلاق می‌شود). این آمار از سال ۱۳۸۹ روندی صعودی داشته است، تا جایی که در سال ۱۳۹۸ شاهد بوده‌ایم که از هر ۱۰۰ زن تنها ۲۹ تن بازیکن بوده‌اند اما در سال ۱۴۰۰ از هر ۱۰۰ بازیکن، ۳۵ نفر بازیکن بوده‌اند که قابل توجه است.

 

گزارش مصرف بازی‌های دیجیتال بازیکنان زن منتشر شد

 

سن بازیکنان زن به طور میانگین، ۲۴.۵ سال تخمین زده شده است؛ کم‌سن‌ترین بازیکن زن، ۲ سال و پرسن‌ترین بازیکن زن ۷۴ سال سن داشته است. دیگر نکته‌ی مهم، حضور حداکثری جمعیت بازیکنان زن جوان با درصد ۳۴ درصد و قشر سنی میانسال بازیکنان زن با درصد ۲۴ است؛ اقشار سنی نوجوان، کودک، خردسال و کهنسال، در رده‌‌های بعدی جمعیتی بازیکنان زن هستند.

 

گزارش مصرف بازی‌های دیجیتال بازیکنان زن منتشر شد

 

در بخش تقسیم بندی زمانی آمار سال ۱۴۰۰، بیان شده که بازیکنان زن به طور میانگین روزانه ۶۴ دقیقه بازی می‌کنند؛ حدود ۷۰۰ هزارنفر بازیکن حرفه‌ای زن در کشور وجود دارد (بازیکن حرفه‌ای به کسی که روزانه ۲۱ ساعت بازی می‌کند). همچنین اشاره شده که ۵۳ درصد از بازیکنان زن هرروز بازی می‌کنند.

در موضوع پلتفرم‌های دلخواه، آمار ۹۹.۱ درصدی حضور بازیکنان زن در پلتفرم موبایل نشان می‌دهد که تقریبا تمام بازیکنان زن با موبایل بازی می‌کنند. همچنین اعلام شده است که ۴۴ درصد از بازیکنان زن برای انجام بازی به انیترنت وصل می‌شوند. نکته‌ی جالب دیگر، علاقه‌مندی ۴۳ درصد از بازیکنان زن به تماشای استریم است؛ از میزان ۴۳ درصد علاقه‌مند، ۴۶.۸ درصد به تماشای استریم به صورت حضوری و فیزیکی تمایل دارند. در میان سه سرویس توییچ، یوتیوب و آپارات، ۱۶.۶ درصد بازیکنان زن علاقه‌مند به تماشای استریم از طریق آپارات هستند.

 

گزارش مصرف بازی‌های دیجیتال بازیکنان زن منتشر شد

 

در بخش دیگری از داده‌های منتشر شده به سبک و بازی‌های دلخواه افراد اشاره شده است؛ سبک معمایی و فکری از شش رده‌‌ی سنی، مورد علاقه‌ی ۴ رده‌ی سنی نوجوان، جوان، میانسال و کهنسال است؛ همچنین بازی «آمیرزا» به عنوان محبوب‌ترین بازی ۴ رده‌ی سنی مذکور شناخته شده است. گربه سخنگو و آرایشگری نیز به عنوان بازی‌های محبوب رده‌ی سنی کودک و خردسال شناخته شده است. همچنین در میان ۱۰ شخصیت محبوب بازی‌های ویدیویی در میان زنان، کاراکتر «گربه سخنگو» محبوب‌ترین کاراکتر شناخته شده است: «دختر کفشدوزکی» و «السا و آنا» نیز در رتبه‌های بعدی این دسته‌بندی قرار دارند.

 

گزارش مصرف بازی‌های دیجیتال بازیکنان زن منتشر شد

 

در زمینه‌ی هزینه‌کرد بازیکنان زن، شاهد آمار ۹۰ درصدی عدم تمایل به پرداخت پول در بخش‌های مختلف یک بازی هستیم؛ نکته‌ی جالب‌تر هزینه‌کرد بالای بازیکنان زن در بازی‌های کنسولی است. بنا بر آمار منتشر یافته، بازیکنان زن در بخش نرم‌افزاری کنسول‌ها، ۱۰۹ میلیارد هزینه کرده‌اند. همچنین بیشترین هزینه‌کرد بازیکنان زن در بخش سخت‌افزاری نیز متعلق به کنسول‌هاست؛ طبق آمار، ۲.۰۲۸ میلیارد توسط بازیکنان زن برای خریداری کنسول هزینه شده است.

همچنین در بخش بومی بازار، شاهد بیشترین استقبال ممکن از بازی‌های موبایلی بومی توسط بازیکنان زن هستیم؛ بر اساس آمار منتشر یافته، ۲۰۲ میلیارد رقم هزینه شده از سوی بازیکنان زن هستیم.


آخرین اخبار بازی را از سایت پی‌اس ارنا بخوانید.

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =