جمعه , می 3 2024

بهترین بازی های مخصوص کودکان در سطوح سنی مختلف

اگر چه بازی‌های ویدئویی به این ویژگی مشهور هستند که از لحاظ ذهنی بسیار سرگرم‌کننده هستند، باید بیان کنیم که این بازی‌ها در راه تقویت تصویرسازی و تقویت مهارت‌های مختلف در کودکان بسیار مفید هستند. موضوعات ساده، کاراکترهای متفاوت و فضاهای مختلف کودک را به چالش می‌کشد و می‌تواند به کودک کار گروهی، برقراری ارتباط و مسئولیت‌پذیری را از طریق کاراکترهایی مثل ماریو و ریمن (در طول مسیر بازی و در یک فضای ماجراجویانه) یاد دهد. در اینجا ما سعی کردیم یک لیست جامع از بازی های مخصوص کودکان در تمام سنین معرفی کنیم، اگر با کودکی در اطراف خود سروکار دارید، ادامه این مطلب را بخوانید و با بهترین بازی های ویدئویی مخصوص کودکان همراه ما باشید.

 

Plants vs Zombies

بازی Plants vs. Zombies: Battle for Neighborville

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، اکس باکس وان، ویندوز
  • سال انتشار: 2019
  • مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

این بازی سومین نسخه از بازی‌های مبارزه با زامبی‌ها در یک باغچه است. این بازی که یکی از بازی های مخصوص کودکان است می‌تواند فضای اکشن بیشتری نسبت به بازی‌های چند نفره را برای شما به وجود بیاورد. در نسخه جدید این بازی، گیاهان و زامبی‌های جدیدی نیز به بازی اضافه شده‌اند، مثل یک قهرمان مربوط به دهه 80 که قدرت استفاده از یک کمان جادویی را دارد و هردو طرف بازی دارای یک بخش کمپین برای بازی هستند و از ابزارهای مختلفی برای انجام بازی می‌توانید بهره ببر‌ید.

بتل فور نایبورویل یک بازی مناسب برای خانواده‌هایی است که بیش از یک کودک دارند زیرا به‌صورت لوکال چندین نفر به‌صورت هم‌زمان می‌توانند این بازی را انجام ‌دهند. در این بازی کودک می‌تواند روحیه همکاری را در خود تقویت کند.

 

Minecraft

بازی ماینکرفت (Minecraft)

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، پلی استیشن 5، اکس باکس وان، اکس باکس 360، اکس باکس سری اکس و اس، ویندوز، اندروید، iOS
  • سال انتشار: 2011
  • مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

یکی دیگر از بازی های مخصوص کودکان بازی ماین‌کرفت است که احتمالا همه نام آن را شنیده‌اند، یک بازی سندباکس که در دهه اخیر از شهرت زیادی برخوردار بوده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بازی این است که بازی ماینکرفت شما را کاملا درگیر ماجرا می‌کند. کودکان ممکن است در ابتدا نتوانند یک مکان زیبا بسازند اما با افزایش سن و رشد آنها، می‌توانید متوجه شکوفاشدن خلاقیت‌های کودک خود شوید.

شما چه این بازی را در حالت ساخت و ساز انجام دهید و مشغول به ساختن جهان موردنظر خود شوید و چه این بازی را در حالت بقا انجام دهید و در آن به کشتن جانوران تهدیدکننده جان شما بپردازید، می‌تواند باعث سرگرم‌شدن کودک و بزرگ‌سال شود و میزان خلاقیت آنها را به میزان بسیار زیادی افزایش دهد. به‌علاوه یکی دیگر از نکات مثبتی که این کنسول دارد این است که این بازی تقریبا روی هر دستگاهی در دسترس است.

 

ratchet and clank rift apart

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

پلتفرم‌ها: پلی استیشن 5، ویندوز

سال انتشار: 2021

مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

به‌عنوان یادگاری از پلی استیشن 2، بازی راچت و کلانک یکی از بازی‌های انحصاری PS5 محسوب می‌شود. داستان جالب و جذاب این بازی نشان‌دهنده نحوه ایجاد رابطه دوستی بین یک روبات و لمباکس است که این دوستی منجر به نجات سیاره می‌شود.

در این بازی از جلوه‌های بصری زیبا، سلاح‌های بزرگ و جنگ‌های خشنی استفاده می‌شود که باعث جذابیت دوچندان این بازی می‌شود. تنها نکته منفی این است که این بازی به صورت انفرادی انجام می‌شود و درنتیجه شما ناچار هستید تا مرتبا روی کودک خود نظارت داشته باشید.

 

No Man's Sky

نو منز اسکای (No Man’s Sky)

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اکس باکس وان، اکس باکس سری اکس و اس، ویندوز، مک
  • سال انتشار: 2016
  • مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

بازی No Man’s Sky یک اثر ماجراجویانه است که شما در یک سیستم کهکشانی بسیار گسترده می‌گردید و وارد سیاره‌های مختلف می‌شوید. این بازی که از سال 2016 تولیدشده توانسته محبوبیت زیادی را بین کودکان به وجود بیاورد. دلیل اصلی اینکه ما به کودک شما انجام این بازی را توصیه می‌کنیم این است که این بازی می‌تواند حس کنجکاوی و تصویرسازی را در کودک رشد و پرورش دهد. برای کودکان مسافرت کردن از یک سیاره به سیاره دیگر، کاوش کردن و مطالعه روی عادات و فرهنگ و قومیت‌های هر سیاره می‌تواند بسیار جالب و سرگرم‌کننده باشد. این بازی به کودک شما حس یک فضانورد می‌دهد.

 

Splatoon 2

اسپلاتون ۲ (Splatoon 2)

پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ

سال انتشار: 2017

مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

بازی اسپلاتون ۲ یکی از بازی های مخصوص کودکان و مربوط به کنسول نینتندو سوییچ است که یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این کنسول در سبک شوتر محسوب می‌شود. در این بازی از وسایل نقاشی به‌عنوان اسلحه استفاده می‌شود و هدف بازی این است که هر مپ را تا آنجا که می‌توانید نقاشی کنید. این بازی در مورد کنترل قلمروی خود است و همچنین می‌توانید در این زمینه با گروه‌هایی دیگر به رقابت بپردازید.

این بازی را هم می‌توانید به صورت انفرادی و هم به صورت چندنفره بازی کنید؛ اما نکته منفی آن این است که اگر بخواهید این بازی را به صورت لوکال و چندنفره بازی کنید به بیش از یک کنسول بازی نیاز خواهید داشت. بازی اسپلاتون 2 از جمله بازی‌هایی است که هم کودک و هم والدین را درگیر می‌کند.

 

Mario + Rabbids Kingdom Battle

ماریو + رابیدز کینگدام بتل (Mario + Rabbids Kingdom Battle)

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ
  • سال انتشار: 2017
  • مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle یکی از بازی‌های به سبک مبارزه استراتژیک XCOM است. این بازی به‌عنوان یکی از سرگرم کننده‌ترین بازی‌های سالیان اخیر محسوب می‌شود. هر مرحله از بازی در یک میدان نبرد ویژه رخ می‌دهد. در هر مرحله شما باید با استفاده از کاراکتر خود ناحیه بازی را از رابیدها پاکسازی‌ کنید.

در این بازی شما در هر مرحله می‌توانید تنظیمات بازی را به نحوی تنظیم کنید که عبور از آن راحت‌تر شود. این بازی یکی از بازی‌های انحصاری نیتندو سوییچ محسوب می‌شود.

 

Portal 2

پورتال ۲ (Portal 2)

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 3، اکس باکس 360، ویندوز
  • سال انتشار: 2011
  • مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

بازی پورتال ۲ یکی از برترین بازی‌های کل تاریخ است. در این بازی که شاید بتوان به آن عنوان بهترین بازی پازل تاریخ را اهدا کرد، روی بازوی شخصیت اصلی بازی یک دستگاه خاص قرار می‌گیرد و با استفاده از آن می‌توانید پورتال‌هایی به رنگ آبی و نارنجی روی دیوار به وجود بیاورید و از طریق آنها به مکان‌های خاصی می‌توانید دسترسی پیدا کنید.

بخش داستانی بازی پورتال ۲ را می‌توانید با یکدیگر تجربه کنید، زیرا تا ۴ نفر به صورت همزمان می‌توانند بخش داستانی را پیش ببرند. به خاطر میزان خشونت متوسط و زبان به کاررفته در این بازی، انجام این بازی به کودکان بالای 10 سال توصیه می‌شود. این بازی هم لذت‌بخش است و هم سرگرم‌کننده.

 

Stardew Valley

بازی استاردو ولی (Stardew Valley)

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، اکس باکس وان، ویندوز، اندروید، iOS
  • سال انتشار: 2016
  • مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

بازی Stardew Valley یکی دیگر از بازی های مخصوص کودکان است که در آن به رشد و مدیریت یک مزرعه می‌پردازید. در ابتدای بازی شما به مزرعه پدربزرگ‌تان که در شهر پلیکان قرار دارد می‌روید تا بتوانید از شلوغی شهر فاصله بگیرید.

در این بازی شما باید محصولات را جمع‌آوری کنید و با افراد بومی منطقه به تبادل بپردازید. این بازی از بازی انیمال کراسینگ اندکی پیچیده‌تر است و اگر کودک شما می‌خواهد به دنبال یک بازی چالشی است می‌توانید این بازی را در اختیار او قرار دهید.

 

Overcooked 2

بازی اووِرکوکد ۲ (Overcooked 2)

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اکس باکس وان، اکس باکس سری اکس و اس، ویندوز، مک
  • سال انتشار: 2018
  • مناسب برای: کودکان 10 سال به بالا

بازی Overcooked 2 می‌تواند  ارتباطات اجتماعیُ کار گروهی و برخی مهارت‌های دیگر را در کودکان تقوبت کند، آن هم در حالی که آن‌ها را سرگرم نگه می‌دارد.

این بازی حاوی صحنه‌های خشونت آمیز و نامناسب برای کودک نیست و همانند نسخه قبلی‌اش می‌تواند تجربه جذابی برای کودک محسوب شود، البته این نسخه نسبت به نسخه قبلی از جذابیت بیشتری برخوردار است. انجام این بازی به صورت دو تا 4 نفره می‌تواند جذاب‌تر باشد و به همین دلیل این بازی یکی بهترین از بازی‌های خانوادگی محسوب می‌شود.

 

terraria

بازی Terraria

  • پلتفرم‌ها: نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، پلی استیشن 3، پلی استیشن 5، اکس باکس وان، اکس باکس 360، اکس باکس سری اکس و اس، ویندوز، اندروید، iOS
  • سال انتشار: 2011
  • مناسب برای: کودکان 11 سال به بالا

این بازی نیز به نوعی مشابه ماین‌کرفت ولی به صورت 2 بعدی است. در این بازی وظیفه شما این است که جستجو کنید، منابع را پیدا کنید و دشمن‌های بزرگ و کوچک را شکست دهید. این بازی بیش از اینکه یک بازی ماین‌کرفت باشد یک بازی هدف محور است و در این بازی با تکمیل هر مرحله شما می‌توانید از تعدادی افراد روستایی استفاده کنید تا برای شما ساخت و ساز انجام بدهند.

این بازی در جهان‌های تصادفی انجام می‌شود و به همین دلیل هر کاربری می‌تواند یک فضای متفاوت از این بازی را تجربه کند. بازی Terraria به حدی سرگرم‌کننده است که می‌تواند شما را برای ساعت‌های بسیار زیادی سرگرم انجام بازی کند.

در تابستان، وقتی کودکان در تعطیلات به‌سر می‌برند و بیشتر اوقات خود را در خانه یا در فضای باز می‌گذرانند، بازی کردن می‌تواند یک فعالیت سرگرم‌کننده و آموزشی برای آنها باشد. در این مطلب، بهترین بازی های مخصوص کودکان را معرفی کردیم که در تابستان برایشان مناسب هستند. همه این بازی‌ها به کودکان امکان می‌دهند دنیای خلاقانه خود را بسازند، ماجراجویی کنند و مهارت‌های خود را در حوزه‌های مختلف تقویت کنند.

برای مطالعه آخرین مقالات بازی همراه پی اس آرنا باشید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =