جمعه , می 17 2024

بهترین بازی های دو نفره کامپیوتر

[ad_1]

با وجود اینکه تجربه بازی‌ها به صورت تک نفره Immersion زیادی به همراه دارد و مخاطب را بیش‌تر در دنیای بازی غرق می‌کند، بازی‌های دو نفره هم جذابیت‌های خاص خود را دارند. این بازی‌ها شما و دوست‌تان را در قالب یک تیم قرار می‌دهند تا بتوانید یک ماجراجویی جذاب را با نزدیک‌ترین آدم‌های زندگی خود تجربه کنید. اما چه آثاری این تجربه مشترک را به صورت پخته‌تری به تصویر می‌کشند؟ در ادامه مقاله بهترین بازی های دو نفره کامپیوتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

بهترین بازی های Co-op کامپیوتر که باید تجربه کنید

با وجود اینکه روح و هویت اصلی ویدیو گیم در محدوده تجربه‌های تک نفره تعریف می‌شود، اما آثار Co-op یا بازی‌هایی که می‌توانید به همراه دوستان خود تجربه کنید هم جریان خاص خود را دارند. وقت گذراندن و تفریح کردن با رفقا یکی از بهترین لذت‌های دنیا است و چه بهتر که این تفریح در قالب بازی‌های ویدیویی قرار گیرد. شما قادر هستید به کمک بازی های دو نفره PC به دل یک ماجراجویی هیجان انگیز بزنید و تک تک صحنه‌های آن را با دوست خود مشاهد کنید؛ صحنه‌هایی که می‌توانند احساسات آدمی را جریحه دار کنند یا روح یاغی گیمر را در موقعیت‌های اکشن بیدار نگه دارند.

اما آنچه که باید به آن اشاره کنیم تفاوت بازی‌های دونفرهِ Co-op با آثار Multiplayer است. بازی‌های Multiplayer اکثرا تمرکز خود را روی رقابت میان بازیکنان می‌گذراند؛ به گونه‌ای که گیمرها در مقابل هم قرار گیرند و برای شکست یکدیگر تلاش کنند. اما آثار کو آپ جای دو کلمه «مقابل» و «در کنار» را در تعریف ذکر شده تغییر می‌دهند تا همه چیز جنبه دوستانه‌تری به خود بگیرد. به عبارتی دیگر شما می‌توانید در قالب بازی‌های دو نفره در میان محبوب ترین بازی های pc در کنار دوست خود بیستید و برای پیروزی با محیط و دشمنان هوش مصنوعی به همکاری بپردازید. بدین ترتیب باید دوش به دوش هم‌تیمی خود به مبارزه و ماجراجویی ادامه دهید تا به پیروزی برسید. در ادامه به معرفی بهترین بازی های دو نفره کامپیوتر خواهیم پرداخت.

فقط پیش از پرداختن به هر موضوعی باید بدانید که هر بازی دونفره‌ای در زمره آثار Co-op قرار می‌گیرد، اما هر بازی کوآپی صرفا یک ویدیو گیم دونفره نیست. به عبارتی دیگر ممکن است در برخی بازی‌های Co-op تیم‌های سه یا چهار نفره را در کنار دوستان خود تشکیل دهید.

1) بازی It Takes Two

بازی It Takes Two

استودیو Hazelight (و خود شخص جوزف فارِس) تبحر خاصی در ساخت بازی‌های دونفره Co-op دارد و با عرضه بازی A Way Out در سال 2018 مهر تاییدی بر این موضوع زد. منتها هم گیمرها و هم خود سازندگان می‌دانستند که پتانسیل بیش‌تری دارند و می‌توانند به یک ویدیو گیم عمیق‌تر و کامل‌تر دست پیدا کنند. نتیجه این طرز فکر به بازی It Takes Two منجر شد که بدون شک بهترین و موفق‌ترین بازی جوزف فارِس تا امروز است. این اثر که در مراسم Game Awards 2021 عنوان بهترین بازی سال را به نام خود زد، شما و دوست‌تان را در نقش یک زوج با نام‌های مِی (May) و کودی (Coady) می‌گذارد. اما این دو یک زوج معمولی نیستند و پس از ناراحت کردن دخترشان با دعواها و بحث‌های متوالی، به دو عروسک کوچک تبدیل می‌شوند. حال با وجود اینکه می و کودی به مرز طلاق گرفتن از یکدیگر رسیده بودند، باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا به بدن‌های اصلی خود بازگردند و از قالب عروسک‌ها خارج شوند. اما این هدف بدون همکاری دو نفره امکان پذیر نیست و باید با هماهنگی‌های مختلفی همراه شود تا به ثمره برسد.

اگر راستش را بخواهید داستان بازی It Takes Two زیاد شاد نیست و با وجود ایده‌های بامزه خود، در بسیاری از مواقع جدی می‌شود و احساسی برخورد می‌کند. می و کودی در طی این ماجراجویی در شرایط سختی قرار می‌گیرند که برای رد شدن از آن باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند و برای دخترشان هم که شده به مبارزه ادامه دهند. در ادامه شما و دوست‌تان کنترل این دو شخصیت را به دست می‌گیرید و وظیفه دارید با همکاری با یکدیگر و حل کردن پازل‌ها، از مصائب گذر کنید. اما این پازل‌ها از جذابیت مضاعفی برخوردار هستند و می‌توانند در هر لحظه گیمر را شگفت زده کنند. به طور کلی بازی It Takes Two نه تنها به عنوان یکی از بهترین بازی های دو نفره کامپیوتر به شمار می‌رود، بلکه می‌توانیم نام آن را در میان بهترین ویدیو گیم‌های سال‌های اخیر جا دهیم. بنا بر تمامی این تفاسیر اگر شرایط لازم را دارید در تجربه بازی مورد بحث درنگ نکنید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Hazelight

2) بازی Phasmophobia

بازی Phasmophobia

بازی Phasmophobia چند سالی است که به صورت نسخه Early Access در فروشگاه استیم در دسترس قرار دارد و هنوز به صورت رسمی و کامل منتشر نشده است. با این حال بازی ذکر شده از همان روز اول یک ویدیو گیم Co-op، ترسناک و خوش ساخت بود که حسابی مورد توجه قرار گرفت. شما و هم‌تیمی‌های‌تان در این بازی در قالب یک تیم چهارنفره قرار می‌گیرید و وظیفه دارید با ورود به مکان‌های طلسم شده و روح زده، اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های فراطبیعی جمع کنید. درست مثل سایر بازی‌های ترسناک، Phasmophobia هم تجهیزات مختلفی مانند چراغ قوه و حسگر حرکتی را در اختیار گیمر قرار می‌دهد تا او بتواند مکان‌های روح زده را به شکل بهتری بررسی کند.

اما از آنجایی که روح‌ها علاقه زیادی به شکارچیان ارواح ندارند و دوست دارند هر چه سریع‌تر از دست‌شان خلاص شوند، به سمت شما حمله می‌کنند. حال هرچقدر که بیش‌تر پافشاری کنید و مدت زمان بیش‌تری را در آن محیط بگذرانید، روح یا ارواح موجود در آنجا عصبانی‌تر می‌شوند و انرژی مضاعفی برای کشتن و ترسناندن بازیکنان می‌گیرند. با تمامی این تفاسیر بازی Phasmophobia مشکلاتی هم دارد که با توجه به حضور در مرحله Early Access منطقی به نظر می‌رسد. ولی اگر دنبال یک تجربه Co-op و ترسناک می‌گردید بهتر است عنوان مورد بحث را در میان گزینه‌های خود از لیست بهترین بازی های دو نفره کامپیوتر قرار دهید.

  • سال عرضه: 2020 (بازی هنوز به صورت رسمی منتشر نشده است)
  • توسعه دهنده: استودیو Kinetic Games

3) بازی Valheim

بازی Valheim

با وجود اینکه کمی از دوران اوج بازی Valheim دور شده‌ایم، دلیل خاصی برای عدم ذکر نام آن در بین بهترین بازی های دو نفره PC وجود ندارد. ولهایم با اینکه سبک Survival را به صورت مجدد تعریف نکرد و در زمره آثار انقلابی قرار نگرفت، اما در حذف کردن مکانیک‌های نامحبوب بازی‌های بقا موفق بود. شما در این بازی آرامش بخش که در برخی مواقع هم بی‌رحم می‌شود، به یک سرزمین سرسبز اما سردسیر می‌روید که حال و هوای وایکینگی و مناطق اسکاندیناوی را دارد. بازی Valheim با وجود اینکه مخاطب را با دشمنان و محیط خطرناکی روبرو می‌کند، اما سخت‌گیری‌های رایج Survivalها را ندارد. برای مثال در صورت عدم خوردن غذا به صورت مرتب جان خود را از دست نمی‌دهید و روند نفس‌گیری هم برای ساخت یک سکونتگاه معمولی نخواهید داشت. سیستم Crafting بازی هم با وجود اینکه سادگی خود را حفظ می‌کند، اما طیف عظیمی از آیتم‌های متنوع را در اختیارتان قرار می‌دهد. با توجه به این موضوع می‌توانید از یک طرف وسایل اولیه و سطحی بسازید و از طرفی دیگر، به ساخت سازه‌های عظیم و باشکوه فکر کنید.

اما آنچه که بازی Valheim را یک پله کامل رو به جلو می‌برد، عناصر Co-op و PvE آن است. اگر دوست پایه‌ای داشته باشید و بتوانید ساعت‌های زیادی را در دنیای بازی با هم بگذرانید، انگار در حال زندگی کردن یک شرایط رویایی هستید. اگر بخواهید کار راحت‌تری را در پیش داشته باشید باید به کمک دوست خود یک خانه گرم و نرم بسازید و با استراتژی‌های درست، از خطر دشمنان مصون بمانید. اما بازی Valheim در کنار عناصر Survival خود شامل مکانیک‌های بازی‌های نقش آفرینی هم می‌شود تا بیش از هر زمان دیگری غنی به نظر برسد. اگر بتوانید با گرافیک فنی نه چندان تحسین برانگیز بازی مذکور کنار بیایید، به یک زندگی وایکینگی فراموش نشدنی قدم خواهید گذاشت. علاوه بر تمامی حرف‌هایی که زده شد، باید بدانید که بازی Valheim می‌تواند به صورت همزمان در یک نقشه از 10 گیمر مختلف پذیرایی کند و مانند یک Co-op بزرگ عمل کند.

  • سال عرضه: 2021 (ولهایم هنوز هم در حالت Early Access است)
  • توسعه دهنده: استودیو Iron Gate AB

4) بازی No Man’s Sky

بازی No Man’s Sky

اگر داستان توسعه بازی No Man’s Sky را دنبال کرده باشید احتمالا با روند پیشرفت پرتنش آن آشنایی دارید. این بازی با یک سری ایده‌های فوق‌العاده جاه طلبانه منتشر شد و ادعا کرد که می‌تواند مخاطب‌های خود را وارد یک کهکشان تقریبا بی‌نهایت کند. نتیجه نهایی هم چنین ویژگی‌هایی را داشت و شامل یک کهکشان بی‌پایان می‌شد، اما اگر راستش را بخواهید با یک کهکشان بی‌روح، خالی و حوصله سربر روبرو بودیم. اما قضیه به همین منوال ادامه پیدا نکرد تا نوش دارو پس از مرگ سهراب این دفعه به صورت استثنا مفید ظاهر شود. استودیو Hello Games پس از انتشار اولیه بازی تلاش سختی کرد تا بتواند دنیای خالی و بی‌روح ساخته خود را به یک محیط مفرح و عمیق تبدیل کند.

خوشبختانه نتیجه این تلاش‌های مثبت بود تا امروز از نام آن در بین بهترین بازی های Co-op کامپیوتر یاد کنیم. استودیو سازنده با انتشار به روز رسانی‌های متعدد مواردی مانند ساخت Base، سیستم Guildها و مکانیک‌های Multiplayer را به No Man’s Sky اضافه کرد تا شاهد نفس دوباره این بازی باشیم. پس از این آپدیت‌ها نو منز اسکای به یک ویدیو گیم محبوب و فوق‌العاده سرگرم کننده تبدیل شد که می‌توانید در طی آن، با دوستان خود به گشت و گذار در سطح کهکشان بپردازید و به سراغ آشکار کردن ناشناخته‌ها بروید. با وجود اینکه هنوز هم یک سری باگ‌های فنی در حین تجربه بازی به چشم می‌خورند، اما زیر سایه ویژگی‌های مثبت No Man’s Sky قرار می‌گیرد و اصلا به چشم نمی‌آیند.

  • سال عرضه: 2016
  • توسعه دهنده: استودیو Hello Games

5) بازی Minecraft

بازی Minecraft

حدس زدن اسم ماینکرفت در لیست بهترین بازی های دو نفره کامپیوتر به هیچ وجه سخت نیست. اثری که از محبوبیت دیوانه واری برخوردار بوده و تقریبا روی هر پلتفرمی می‌توان به تجربه آن پرداخت. ایده اصلی بازی Minecraft حول زنده ماند و ساخت و ساز می‌چرخد؛ ایده‌ای که دوران کودکی و نوجوانی بسیاری از ماها را تشکیل داد. تلاش برای درست کردن سازه‌ها و آیتم‌های جدید در کنار مبارزه با کریپرها که شب هنگام از راه می‌رسند، به خودی خود لذت بخش و Immersive است. اما همان‌طور که می‌توان حدس زد تجربه ماینکرفت با دوستان لذت خاص دیگری دارد که در تنهایی بازی کردن آن نیست. اگر تا به حال به سراغ بازی مورد بحث نرفته‌اید یا به طور عمیق در دنیای آن غرق نشده‌اید، الان بهترین زمان ممکن برای ورود به آن است. بازی Minecraft حکم اقیانوسی از محتوا دارد که اگر فرمول و الگوی آن را یاد بگیرید، شاید بیش از 1000 ساعت از مان خود را در دنیای آن بگذرانید و باز هم تشنه موارد جدید بمانید.

با تمامی این تفاسیر اگر می‌خواهید خیلی سریع از حالت تک نفره فاصله بگیرید و به بخش Co-op بپردازید بهتر است نسخه Bedrock Edition را تهیه کنید. بدین ترتیب می‌توانید میزبان دنیایی شوید که چهار بازیکن می‌توانند به صورت همزمان در سطح آن به ماجراجویی بپردازند. حال اگر به هم تیمی‌های بیش‌تری برای حالت Co-op نیاز داشتید، می‌توانید یک سرور رسمی اجاره کنید تا 11 گیمر مختلف بتوانند در یک دنیای واحد بازی کنند. ساخت و ساز به همراه دوستان و همکاری در جهت سریع‌تر پیش بردن کارها، کار تیمی منسجمی را می‌طلبد و نیاز هماهنگی است. اما منظور از واژه هماهنگی را با جدیت اشتباه نگیرید؛ چرا که می‌توانید با آرامش تمام به تجربه بازی بپردازید و لحظات سرگرم کننده زیادی را در این میان داشته باشید.

  • سال عرضه: 2011
  • توسعه دهنده: استودیو Mojang

6)  بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley

بازی Stardew Valley که برای اولین بار در سال 2016 منتشر شد، حکم نامه عاشقانه‌ای برای بازی‌های کشاورزی کلاسیک را داشت و یادآور آن دوره بود. اما سازندگان این بازی در استودیو ConcernedApe به حالت تک نفره سرگرم کننده ویدیو گیم خود راضی نشدند و در سال 2018 یک حالت Co-op را برای آن در نظر گرفتند. به لطف این حالت Co-op دو تا چهار بازیکن می‌توانند روی یک مزرعه واحد مشغول به فعالیت شوند و در کنار هم اهداف یک مزرعه را به ثمره بنشانند. حال اگر به دنبال مادهای مخصوص بروید و آن‌ها را روی سیسیتم خود نصب کنید، می‌توانید تعداد بازیکنان همزمان در بازی Stardew Valley را از چهار نفر فراتر ببرید.

به طور کلی بازی Stardew Valley مکانی برای درک حس آرامش است، مکانی که در آن محصولات خود را می‌کارید و با صبر پیشه کردن نتیجه آن‌ها را می‌بینید. لذت خاصی در تبدیل شدن دانه‌ها به گیاهان کامل وجود دارد که به سختی می‌توان آن را در قلمرو کلمات توصیف کرد. البته استودیو ConcernedApe فکر همه چیز را کرده تا گیمرها نتوانند در روند تجربه یکدیگر اختلال به وجود آورند. با وجود اینکه منبع پول میان گیمرهای یک مزرعه به اشتراک گذاشته می‌شود، هر فرد خانه و تجارت‌های خاص خود را دارد. بدین ترتیب همه بازیکنان روند منحصر به فرد خود را در پیش می‌گیرند و در برخی فعالیت‌های مشخص شده با هم همکاری می‌کنند. برای مثال هنگامی که یک از اعضا در حال داشت و برداشت است، نفر دیگر می‌تواند پیشه ماهیگری را دنبال کند و در این زمینه به درجه استادی برسد.

  • سال عرضه: 2016 (بخش Co-op در سال 2018 در دسترس قرار گرفت)
  • توسعه دهنده: استودیو ConcernedApe

7) بازی Satisfactory

بازی Satisfactory

اگر بازی‌های Survival معروف مانند Rust از کره زمین فاصله می‌گرفتند و در محیطی فضایی جریان داشتند با چه ویدیو گیمی روبرو می‌شدیم؟ بازی Satisfactory چنین ایده‌ای دارد و سعی می‌کند به نسخه Survival بازی No Man’s Sky تبدیل شود که زنده ماندن در دنیای آن به مراتب سخت‌تر است. شما در این بازی کار را از صفر مطلق شروع می‌کنید و باید با جمع کردن منابع و ماشین‌های اولیه، راه پیشرفت را در پیش گرفته و کم کم به سراغ ماشین‌های پیشرفته و سازه‌های بزرگ بروید. تجربه بازی Satisfactory به صورت تک نفره به شدت جذاب به نظر می‌رسد و از این منظر هیچ تردیدی وجود ندارد؛ اما هنگامی که به سراغ حالت Co-op بروید و با دوستان خود هدف مشترکی پیدا کنید همه چیز جلوه تاز‌ه‌ای به خود می‌گیرد.

اگر به صورت گروهی و به اتفاق دوستان خود به سراغ بازی Satisfactory بروید، می‌توانید تجربه ساخت یک سکونتگاه فضایی را از نزدیک لمس کنید. بازی مورد بحث جای پیشرفت زیادی برای مخاطبین خود در نظر بگیرد تا او همیشه برای بهتر شدن و ساخت آیتم‌های بیش‌تر تشنه بماند. همین موضوع حلقهِ گیم‌پلی اعتیادآوری به وجود می‌آورد که اگر در وهله اول وارد آن شوید، خیلی سخت می‌توانید از وابستگی به آن دل بکنید. حال هنگامی که چند ساعت به تجربه بازی بپردازید و در کار خود جلو بیفتید، به مواردی مثل NPCها و وسایل نقلیه با رانندگی خودکار دست پیدا خواهید کرد.

  • سال عرضه: 2020
  • توسعه دهنده: استودیو Coffee Stain

8) بازی Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood

هنگامی که بازی Back 4 Blood برای اولین بار در سال 2021 منتشر شد، به همه نشان داد که عمر بازی‌های شوتر زامبی محور با عناصر Co-op به پایان نرسیده و هنوز هم می‌توان به جذابیت‌های این جریان دل خوش کرد. این بازی که در واقع دنباله معنوی سری Left 4 Dead محسوب می‌شود، محصولی از استودیو Turtle Rock است که برخی از اعضای آن در ساخت خود Left 4 Dead نقش داشته‌اند. Back 4 Blood ایده‌های منبع الهام خود را به صورت مجدد پیاده کرده و این دفعه، عناصر ویدیو گیم مدرن را به آن منتقل می‌کند. برای مثال شما در این بازی با مکانیک‌هایی مانند Aim-Down-Sight، امکان دویدن و سیستم پیشرفت با محوریت کارت‌ها روبرو می‌شوید. همین سیستم پیشرفت با محوریت کارت‌ها جذابیت مضاعفی به همراه می‌آورد که به لطف آن، می‌توانید با پیدا کردن کارت‌های جدید و ترکیب آن‌ها با یکدیگر به شخصیت قدرتمندتری تبدیل شوید.

بازی Back 4 Blood نه تنها از جذابیت بالایی برای طرفداران قدیمی Left 4 Dead برخوردار است، بلکه می‌تواند عاشقین سبک شوتر اول شخص را هم به خود جذب کند. گان پلی روان این بازی هنگامی که با گروه‌های عظیم از زامبی‌ها پیوند می‌خورد، باعث به وجود آمدن مبارزات شلوغی می‌شود که از تیراندازی در طول آن خسته نخواهید شد. تنها نکته قابل توجه باقی مانده‌ای که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، عدم جذابیت بخش تک نفره است. در واقع اگر می‌خواهید به تنهایی به سراغ Back 4 Blood بروید بهتر است دست نگه دارید؛ چرا که بخش Single-Player به شکل عجیبی بی‌روح است. اما از آن طرف اگر دوست‌های مناسبی برای کشتن زامبی‌ها دارید، می‌توانید روی Back 4 Blood به عنوان یکی از بهترین بازی های دو نفره کامپیوتر حساب کنید.

  • سال عرضه: 2021
  • توسعه دهنده: استودیو Turtle Rock

9) بازی Halo: Master Chief Collection

بازی Halo Master Chief Collection

اگر بخواهیم عینک نگاه متعصبانه را از چشم‌های خود بردارید و با دیدی بی‌طرف به قضیه نگاه کنید، کمپین‌های داستانی سری Halo از ارزش تکرار بی‌نظیری برخوردار است. بازی Halo: Master Chief Collection هم که بخش عظیمی از نسخه‌های سری را در خود جای می‌دهد، به لطف پیشرفت‌های بصری این ارزش تکرار را بیش‌تر می‌کند تا از همراهی با مستر چیف و گروه ODST خسته نشوید. بیش‌تر بازی‌های موجود در Master Chief Collection شما را در محیط‌های به نسبت بزرگی قرار می‌دهند که قادر هستید به ترتیب دلخواه خود به سراغ‌شان رفته و از ویژگی‌های Sandbox بازی لذت ببرید. وسایل نقلیه دشمن را بدزدید، به سمت نیروهای Covenant شبیخون بزنید و با لباس مخصوص Sierra-117 (نام نظامی مستر چیف) مانند یک ابرقهرمان نیروهای دشمن را به خاک و خون بکشید.

با وجود تمامی این جذابیت‌ها که می‌توان تا فردا صبح در موردشان صحبت کرد، هنگامی که با یک یا چند اسپارتان دیگر پا به میدان مبارزه بگذارید همه چیز جنبه جالب‌تری به خود می‌گیرد. تازه اگر به سراغ حالت Co-op بروید و درجه سختی را روی گزینه‌های سخت‌تر بگذارید، با مبارزات چالش برانگیزی روبرو می‌شوید که بدون کار تیمی نمی‌توان از پس آن‌ها برآمد. تازه اگر در حالت Co-op جان خود را از دست بدهید و از دشمن شکست بخورید، هم‌تیمی‌های‌تان می‌توانند کمک کنند و باری دیگر شما را به جریان نبرد بازگرداند. علاوه بر تمامی این مسائل بازی Halo: Master Chief Collection از قابلیت Crossplay هم پشتیبانی می‌کند تا بتوانید در حالت Co-op، در کنار دوستان خود در پلتفرم ایکس باکس هم از یکی از بهترین بازی های چند نفره کامپیوتر لذت ببرید.

  • سال عرضه: 2014 (محتویات بازی به مرور زمان تکمیل‌تر شد و از ابتدا در حد امروز کامل نبود)
  • توسعه دهنده: استودیو 343 Industries

10) بازی Deep Rock Galactic

بازی Deep Rock Galactic

بازی Deep Rock Galactic یکی از بازی‌های مستقل تحسین شده سال‌های اخیر است که ایده‌های جاه طلبانه‌ای دارد و در برخی مواقع در حد یک شوترِ کوآپِ AAA ظاهر می‌شود. اگر بخواهیم خیلی کلی به توضیح این بازی بپردازیم، باید بدانید با یک Horde-Shooter دیگر مانند Left 4 Dead روبرو هستید که مدیریت منابع در روند آن از اهمیت بالایی برخوردار است. البته هنگامی که این بازی برای اولین بار در سال 2018 منتشر شد، به اندازه امروز تکمیل نبود و از فقر محتوایی رنج می‌برد. اما استودیو Ghost Ship Games اجازه نداد که ایده نابش به یک FPS شکست خورده و ناامید کننده تبدیل شود.

اعضای این استودیو در طی 5 سال اخیر تلاش خود را به کار گرفتند و مواردی مانند اسلحه‌ها، مرحله‌های تازه، دشمن‌ها و چالش‌های جدید را به ساخته خود اضافه گردد. در حالی که مراحل بازی Deep Rock Galactic در گذشته‌ای نه چندان دور بی‌هدف به نظر می‌رسیدند، حال هدفمندتر شده‌اند و در صورت تکمیل مرحله‌ها پاداش‌های ارزشمندی در اختیارتان قرار می‌دهند. شما در این بازی کنترل یک سری دورف مسلح را به دست می‌گیرید و باید به کمک دوستان خود و زدن به دل غارهای زیرزمینی بزرگ، به کشتن دشمنان و جمع کردن منابع بپردازید. همه این موارد در کنار هم گیم‌پلی مطلوبی را خلق می‌کنند که به این زودی‌ها از دست و پا زدن در مرداب آن خسته نمی‌شود. استودیو Ghost Ship Games راه خود را پیدا کرده و امیدواریم که در آینده از قالب این مسیر خارج نشود.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Ghost Ship Games

11) بازی Destiny 2

بازی Destiny 2

بازی Destiny 2 دریایی از محتویات است، دریایی از داستان‌ها و اکشن‌های جذاب که به مرور زمان بیش‌تر می‌شوند و گیمرها را درگیر ماجراجویی‌های جدیدی می‌کنند. این بازی شامل چندین کمپین داستانی عظیم، ماموریت‌های فرعی متعدد، آیتم‌های غیرقابل شمارش و تعداد زیادی فعالیت‌های فرعی مانند Raidها است که در طی آن‌ها می‌توانید به اتفاق دوستان خود به جنگ با دشمن بروید. بازی Destiny 2 آنقدری غنی است که اگر بخواهیم تمام محتویات و فعالیت‌های موجود در آن را لمس کنید، به زمانی بیش از 1000 ساعت نیاز خواهید داشت. دستینی 2 در حال حاضر به صورت رایگان است و در صورت عدم صرف هزینه بازهم موارد زیادی در دسترس‌تان وجود دارد.

اما با این وجود اگر بخواهید به پتانسیل کامل بازی Destiny 2 برسید و هرآنچه که این اثر برای ارائه دارد را ببینید، باید کمی پول خرج کنید. این بازی شامل بسته‌های الحاقی پولی متعدد و بزرگی می‌شود که هر کدام داستان‌ها، آیتم‌ها و محیط‌های خاص خود را دارند. البته که سازندگان دستینی در استودیو Bungie قصدی برای توقف ارائه محتویات جدید ندارند و می‌خواهند در سال جاری میلادی بسته الحاقی جدیدی با نام Lightfall را منتشر کنند. Lightfall هم قرار است با محتویات غنی جدید در کنار همتاهای خود مانند Witch Queen و Beyond Light قرار گیرد. تازه نیاز به ذکر نیست که در صورت تجربه بازی Destiny 2 به صورت Co-op و به همراه دوستان، همه لذت‌ها و هیجانات دو چندان می‌شود.

  • سال عرضه: 2017
  • توسعه دهنده: استودیو Bungie

12) بازی Warframe

بازی Warframe

گرفتار شدن به اعتیاد بازی Warframe موضوعی است که خیلی زودتر از آنچه که فکرش را کنید رخ می‌دهد. وارفریم یک شوترِ کوآپِ سوم شخص و سریع است که ایده‌های خود را حول محور مراحل طولانی، کشتن دشمنان و Upgrade شخصیت اصلی می‌گذارد. البته که قضیه به این سادگی‌ها نیست و روند ارتقا شخصیت اصلی و آیتم‌ها آنقدری پیچیده به نظر می‌رسد که باید مدت زمانی به نسبت طولانی به مطالعه در مورد آن‌ها بپردازید. علاوه بر موارد گفته شده، تجربه بازی Warfare به صورت تنهایی اصلا آن لطف حالت Co-op را ندارد و ممکن است فضا را کمی بی‌روح و سرد نشان دهد. اما اگر با یکی از Friendهای خود وارد بخش Co-op شوید و در کنار او به سلاخی و سوراخ کردن دشمنان با اسلحه‌های متنوع بپردازید، آن وقت است که جادوی اصلی بازی Warframe را متوجه می‌شوید.

حال اگر خواستید از سطح گیم‌پلی اولیه و اکشن‌های جذاب بگذرید و در جزئیات دقیق‌تر شوید، این بازی شما را همراهی خواهد کرد. تعداد عظیمی از آیتم‌ها و Upgradeهای مختلف در عمق این بازی وجود دارد که اگر شب به پای آن‌ها بنشینید، ممکن است تا زمان طلوع خورشید مشغول امتحان کردن وجوه مختلف آن باشید. این پایان کار نیست و دنیای بازی Warframe از عمق داستانی خوبی هم برخوردار است. پس اگر به دنبال یک Lore غنی و عمیق می‌گردید که بتواند عطش داستان‌های فانتزی و افسانه‌ای شما را ارضا کند، در دنیای وافریم احساس راحتی خواهید کرد. با وجود اینکه حدود 10 سال از عرضه این اثر می‌گذرد، اما باید نام آن را در میان بهترین بازی دو نفره کامپیوتر بیاوریم.

  • سال عرضه: 2013
  • توسعه دهنده: استودیو Digital Extremes

13) بازی Grand Theft Auto Online

بازی Grand Theft Auto Online

بازی GTA V رسما دیگر نیازی به معرفی ندارد و تقریبا هر کسی که با دنیای مجازی و فناوری در ارتباط باشد، با یکی از پرفروش‌ترین سرگرمی‌های تاریخ آشنایی لازم را دارد. اما یکی از دلایل مهمی که بازی ذکر شده هنوز هم در مرکز توجه است و مانند یک ویدیو گیم تازه منتشر شده می‌درخشد، GTA Online است. جی تی ای آنلاین در واقع حکم بخش آنلاین بازی GTA V را دارد که در طی سالیان آخیر میزبان محتویات دیوانه واری شده و رسما جهان خاص خود را ساخته است. اما جذاب‌ترین بخش GTA Online که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، Heistها هستند. شما در طی این Heistها در قالب تیم‌های چهارنفره قرار می‌گیرید و وظیفه دارید مجموعه‌ای از مراحل را که با داستان به یکدیگر متصل می‌شوند، به پایان برسانید. حال در این میان هر یک از چهار عضو تیم فعالیت متفاوتی انجام می‌دهد؛ از دزدیدن یک ماشین پرسرعت برای فرار گرفته تا محیا کردن مواد منفجره برای گذشتن از دیوارهای بتنی. سیستم Heistها به گونه‌ای طراحی شده که چند بازیکن به صورت همزمان برای رسیدن به یک هدف واحد می‌جنگند و در مسیر پیشرفت قدم بر می‌دارند.

هنگامی که تمامی پیش زمینه‌ها انجام شد و زمان ماموریت اصلی فرا رسید، چهار بازیکن تیم در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا در طی یک مرحله سینمایی و به نسبت طولانی، به یک سرقت بزرگ و حرفه‌ای بپردازند. حال هنگامی که روند سرقت به پایان رسید و هدف والا نهایی تکمیل شد، نوبت به فرار کردن از پلیس‌ها می‌رسد. در ادامه این داستان باید با همکاری هم‌تیمی‌های خود از دست پلیس‌ها فرار کنید تا پول حجیم به دست آمده را در حساب بانکی خود ببینید. البته که GTA Online فقط در مورد این Heistها نیست و اگر به طور عمیق درگیر آن شوید، صاحب یک زندگی دوم خواهید شد که تقریبا هرکاری در آن قابل انجام است.

  • سال عرضه: 2015 (نسخه رایانه‌های شخصی در سال 2015 منتشر شد)
  • توسعه دهنده: شرکت Rockstar

14) بازی Sea of Thieves

بازی Sea of Thieves

تا حالا به این موضوع فکر کرده‌اید که زندگی به عنوان یک دزد دریایی می‌تواند چگونه باشد؟ همان دزدهایی که در کشتی زندگی می‌کنند و چشم‌های کور شده خود را با چشم بند می‌بندند؟ بازی Sea of Thieves نهایت تلاش خود را برای پاسخ به این سوال به کار می‌گیرد. این بازی کنترل یک دزد دریاییِ قابل شخصی‌سازی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با کشتی خود به دل دریا بزنید، به دنبال گنج‌ها بروید و با سایر دزدهای دریایی برای لوت بیش‌تر درگیر شوید. کسی چه می داند، شاید در طی این ماجراجویی با غافلگیرهای بزرگ‌تری برخورد کنید و به تماشای یک هشت پا عظیم الجثه و افسانه‌ای بنشینید.

با وجود تمامی این جذابیت‌ها که در قالب واژه‌ها به شما گفتیم، بازی Sea of Thieves در روزهای ابتدایی عرضه خود حال و روز خوبی نداشت و از فقر محتویات متنوع رنج می‌برد. با این حال سازندگان بازی در استودیو Rare امید خود را از دست ندادند و با پشتیبانی مستمر از آن و عرضه محتویات جدید، اثر مورد بحث را به یکی از بهترین بازی های Co-op کامپیوتر تبدیل کردند. در ادامه این آپدیت‌ها قادر هستید به اتفاق دوستان خود کنترل یک کشتی را به دست بگیرید و برای پیدا کردن گنجی ناشناخته، وارد یک ماجراجویی بزرگ شوید. توجه داشته باشید که همکاری در بازی Sea of Thieves نقش مهمی دارد و اگر با دوستان خود در امر کنترل کشتی اشتراک نداشته باشید، لحظات سختی را در پیش خواهید داشت.

  • سال عرضه: 2018
  • توسعه دهنده: استودیو Rare

جمع بندی

وقت گذراندن با دوستان و تشکیل گروه‌های دوستانه لذت غیرقابل وصفی دارد. اما خب با توجه به شرایط و مشغله‌ها نمی‌توان به طور مستمر در بیرون از خانه با دوستان وقت گذراند. اما خب اگر بخواهید این دور هم بودن را در خانه هم حفظ کنید، می‌توانید به سراغ بهترین بازی های دو نفره PC بروید. آثاری نظیر Destiny 2، It Takes Two و Sea of Thieves می‌توانند جمع‌های دوستان را خارج از دنیای واقعی تشکیل دهند و جذابیت‌های خاص خود را هم به آن اضافه کنند.

نظر شما در مورد بهترین بازی های دو نفره کامپیوتر چیست؟ جای خالی چه اثری در این لیست بیش‌تر حس می‌شود؟ شما با کدام یک از ویدیو گیم‌های مذکور اوقات بهتری داشتید؟ نظرات خود را با تیم پارسی گیم و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: PCGamer

[ad_2]
منبع par30games.net

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =