پنج‌شنبه , می 16 2024

بهترین فیلم های خانوادگی | 30 فیلم جذاب برای تماشای خانوادگی

[ad_1]

گستره موضاعات سینما به اندازه‌ یک زندگی پهناور است و هر فرد با توجه به روحیات و افکارش به یکی از ژانرها علاقه نشان می‌دهد، خانواده نیز از جمله این موضوعات است که طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است به همین دلیل ما در تایم سیتی قصد داریم لیستی از بهترین فیلم های خانوادگی را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم.

لیست بهترین فیلم سینمایی خانوادگی خارجی جهان

فیلم‌هایی که تماشای آن‌ها در کنار خانواده علاوه بر پر کردن اوقات فراغت شما بسیار الهام بخش و آموزنده هم هستند و درس‌هایی از زندگی لا به لای داستان آن‌ها نهفته است، شاید این فیلم‌ها هیجان فیلم های اکشن یا معماهای هیجان انگیز فیلم های راز آلود را نداشته باشند؛ اما به خاطر نزدیک بودن به خانواده می‌توانند بسیار تاثیر گذار و کاربردی باشند به طوری که هیچ ژانری از سینما نمی‌تواند جای ژانر “فیلم خانوادگی” را پر کند.

توجه داشته باشید طبق روال همیشگی تایم سیتی لیست فیلم‌ها با توجه به سلیقه و نظرات شما تکمیل می‌شود پس با نظرات خود ما را در هرچه تکمیل‌تر کردن این مقاله همراهی کنید. اکثر فیلم هایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد فیلم سینمایی خانوادگی هستند که تقریبا جزو بهترین فیلم های خانوادگی هستند که در دنیا معروف‌اند.

هری پاتر و تالار اسرار

هری پاتر و تالار اسرار – Harry Potter and the Chamber of Secrets

قطعا همه شما با سری فیلم‌ها و کتاب‌های هری پاتر آشنایی دارید. هری پاتر و تالار اسرار یکی از بهترین فیلم های خانوادگی است که حتی اگر سری اول این فیلم، هری پاتر و سنگ جادو، را ندیده باشید می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید.

این فیلم خانوادگی فانتزی و ماجراجویی، داستان پسری ۱۲ ساله را در یک مدرسه جادو روایت می‌کند. هری پاتر که علی‌رغم سن کمش در دنیای جادو شهرت زیادی دارد، با اتفاقاتی هیجان‌انگیز و خطرناک روبه‌رو می‌شود. این فیلم نشان‌دهنده قدرت دوستی بوده و فیلمی کاملا مناسب برای تماشا با خانواده و کودکان است.

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی – Charlie and the Chocolate Factory

چارلی و کارخانه شکلات‌سازی یک سینمایی خانوادگی کمدی و موزیکال ساخته تیم برتون است که براساس یک رمان بریتانیایی ساخته شده است. این فیلم با فروش نزدیک به نیم میلیون دلار به یکی از بهترین فیلم های سینمایی خانوادگی تبدیل شد.

این فیلم داستان ویلی وانکا و چارلی را روایت می‌کند. ویلی وانکا صاحب یک کارخانه شکلات‌سازی جادویی است که تصمیم‌ می‌گیرد پنج کودک را به کارخانه خود راه دهد. این پنج کودک با یک بلیت طلایی انتخاب می‌شوند که داخل شکلات‌های این کارخانه قرار گرفتند. چارلی آخرین کودکی است که بلیت طلایی را پیدا می‌کند. فیلم روایت‌گر اتفاقات هیجان‌انگیز و دور از انتظار در این کارخانه است.

هاچی: داستان یک سگ

هاچی: داستان یک سگ – Hachi: A Dog’s Tale

این فیلم درام خانوادگی غم‌انگیز، بازسازی یک فیلم ژاپنی ساخته‌شده در سال ۱۹۸۷ است و یک داستان واقعی را روایت می‌کند. اگر می‌خواهید تا به همراه خانواده خود احساساتی شوید، بخندید و اشک بریزید، این فیلم را از دست ندهید.

این فیلم داستان واقعی از یک سگ ژاپنی را روایت می‌کند که یک استاد موسیقی آن را پیدا می‌کند. رابطه‌ای احساسی و وابستگی شدیدی بین این دو رخ می‌دهد. هاچی عادتی پیدا می‌کند تا هرروز در ایستگاه قطار منتظر صاحبش بماند؛ اما یکی از این‌روزها اتفاق ناگواری رخ می‌دهد.

این فیلم بار احساسی بسیار زیادی دارد و یکی از غمگین‌ترین فیلم‌های ساخته‌شده در تاریخ است. داستان این سگ به‌قدری روی جامعه اثر گذاشت که مجسمه‌ای از آن در ژاپن و در همان ایستگاه قطار ساخته شده است.

فیلم خارجی خانوادگی کتابچه اسپایدرویک

فیلم خارجی خانوادگی کتابچه اسپایدرویک – The Spiderwick Chronicles

این فیلم فانتزی براساس یک کتاب به همین اسم ساخته شده است. کتابچه اسپایدرویک یک فیلم مناسب خانواده است که می‌توانید به‌همراه کودکانتان تماشا کنید. این فیلم نظرات مثبتی از منتقدان دریافت کرد و در گیشه هم موفق ظاهر شد.

فیلم خانوادگی کتابچه اسپایدرویک راجع به یک خانواده است که به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کنند. جرد، برادر دوقلویش سایمون و خواهرشان مالوری به‌شکلی اتفاقی وارد یک دنیای دیگر می‌شوند که در آن موجوداتی پلید و شیطانی وجود دارند. این سه با یک‌دیگر راز و رمز این دنیا را کشف می‌کنند و به واقعیت اسپایدرویک پی می‌برند.

اسب دریایی: افسانه قعر آب

اسب دریایی: افسانه قعر آب – ­­­­The Water Horse: Legend of the Deep

اسب دریایی یک فیلم درام فانتزی است که براساس یک کتاب کودکان و نوجوانان ساخته شده است. اگر به داستان‌های تخیلی علاقه دارید، اسب دریایی یک فیلم سینمایی مناسب خانواده است که می‌توانید ببینید.

این فیلم داستان پسر بچه‌ای را روایت می‌کند که یک تخم مرموز پیدا می‌کند. این تخم درنهایت تبدیل به یک موجود افسانه‌ای اژدهاشکل می‌شود که داستان‌های هیجان‌انگیزی را برای این پسر ایجاد می‌کند.  این موجود در افسانه‌های اسکاتلندی یک هیولای خطرناک است که در فیلم به‌شکلی لطیف و بی‌آزار نمایش داده شده است.

فیلم خانوادگی خارجی جومانجی

فیلم خانوادگی خارجی جومانجی – Jumanji

قطعا با مجموعه‌ فیلم‌های جومانجی و آن تخته بازی مرموز آشنایی دارید. این فیلم یکی از معروف‌ترین فیلم های خانوادگی است که در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. جومانجی در واقع یک سه‌گانه است که می‌توانید هرسه آن را به همراه خانواده تماشا کنید.

جومانجی درباره یک تخته بازی مرموز اسبهترین سریال های ترکی【 لیست اسامی سریال های ترکیه ای جدید تا 2023 】ت که وقتی افرادی با آن بازی می‌کنند، اتفاقات هیجان‌انگیز و خطرناکی برای‌شان رخ می‌دهد. اتفاقاتی که فقط درصورتی به اتمام می‌رسند که بازی به پایان برسد؛ درغیر این‌صورت این اتفاقات متوقف نخواهند شد.

پیشنهاد مطالعه:

فیلم خانوادگی بچه های جاسوس

بچه‌های جاسوس – Spy Kids

بچه‌های جاسوس یک فیلم خانوادگی امریکایی در ژانر علمی- تخیلی و کمدی است. این فیلم با الهام از فیلم‌های جیمز باند ساخته شده است؛ اما با فضایی کودکانه و مناسب خانواده. این فیلم نمایان‌گر اتحاد خانواده و دوستی است که می‌تواند برای کودکان مناسب باشد.

جورجیو و اینگرید دو جاسوس خطرناک هستند که طی اتفاقاتی باهم ازدواج کرده و صاحب یک خانواده می‌شوند. سال‌ها بعد گذشته‌ آن‌ها به دنبالشان می‌آید؛ هرچند این‌بار فرزندان آن‌ها هم درگیر می‌شوند. کارمن و جودی فرزندان آن‌ها هستند که مجبور می‌شوند با یک خلاف‌کار با تکنولوژی پیشرفته مواجه شوند.

فیلم خانوادگی دیو و دلبر (۲۰۱۷)

دیو و دلبر (۲۰۱۷) – (2017) Beauty and the Beast

قطعا با انیمیشن دیو و دلبر آشنایی دارید؛ این فیلم یک لایو اکشن ساخته‌شده براساس آن انیمیشن است. دیو و دلبر یک فیلم خانوادگی امریکایی در سبک موزیکال و عاشقانه است.

این فیلم داستانی مشابه با انیمیشن دارد اما به‌شکلی گسترده‌تر ساخته شده است. فیلم دیو و دلبر داستان یک شاهزاده را روایت می‌کند که در شکل یک دیو زندانی شده است و تنها با قدرت عشق واقعی می‌تواند به شکل اصلی خود برگردد. بل اولین دختری است که از قلعه جادویی این شاهزاده دیدن می‌کند و فیلم روایت‌گر اتفاقات میان این دو است.

Saving Mr. Banks - نجات آقای بنکس

نجات آقای بنکس – Saving Mr. Banks

نجات آقای بنکس، یک فیلم واجد شرایط در لیست بهترین‌ها برای تماشای خانوادگی است. کارگردانی این فیلم برعهده جان لی هنکاک بر اساس فیلمنامه‌ای از کلی مارسل و سو اسمیت بود. اما تامپسون، تام هنکس، آنی رز باکلی ستارگانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

Saving Mr. Banks یک فیلم در ژانر بیوگرافی، کمدی و درام محصول مشترک کشورهای ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا است. این اثر، 13 بار برنده جایزه و 74 بار نامزد دریافت جایزه شده است که یکی از آن‌ها، نامزد دریافت اسکار بود.

این فیلم عمیق‌تر از آن چیزی است که بیننده در وهله اول فکر می‌کند و صرفاً یک فیلم کودکانه نیست که خیلی‌ها انتظارش را دارند. ریشه این فیلم به اثر فوق‌العاده مری پاپینز می‌رسد؛ اما حتی اگر طرفدار فیلم اصلی مری پاپینز هم نباشید، حتماً این فیلم را تماشا کنید.

در روند فیلم ما شاهد دو داستان جدا از هم هستیم که در فیلم روایت می‌شود؛ یکی داستان خاطرات دوران نوجوانی است که نویسنده به یاد می‌آورد و دیگری داستان راضی‌کردن تراورز برای ساختن یک فیلم از روی کتاب اوست.

داستان این فیلم درباره نویسنده پی. ال. تراورز است و شخص والت‌دیزنی که سخت در تلاش است که تراورز را راضی کند تا بتواند کتاب مری پاپینز که توسط این نویسنده نوشته شده است را روی پرده سینما بیاورد.

Wonder

اعجوبه – Wonder

اولین فیلمی که از بهترین فیلم های خانوادگی به شما معرفی می‌کنیم فیلم بسیار زیبای Wonder یا اعجوبه محصول سال 2017 است. این فیلم دیدنی به کارگردانی استیون شباسکی و نویسندگی جک تورن و شباسکی از رمانی به همین نام نوشته آرجی پالاسیو اقتباس شده است.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش داشته‌اند می‌توان به جیکوب ترمبلی، جولیا رابرتس و اوون ویلسون اشاره داشت، این فیلم از نظر بسیاری از منتقدین سینما قابل تحسین توصیف شده است، هم‌چنین از لحاظ درآمدی این فیلم با بودجه ساخت 20 میلیون دلاری توانست بیش از 300 میلیون دلار فروش در گیشه را به دست آورد که موفقیت بزرگی برای سازندگان این اثر به حساب می‌آید.

داستان این فیلم در مورد پسری است که از بیماری نادری که بر روی زیبایی او تاثیر گذاشته است رنج می‌برد. این پسر به اسم  آگوست پلمن به علت ظاهر غیر معمول خود از رفتن به مدرسه امتناع می‌کند اما هنگامی که برای شروع سال پنجم وارد مدرسه می‌شود با یک اتفاق تبدیل به یک قهرمان می‌شود و این شروعی برای اوست که بتواند با محیط و افراد جامعه ارتباط برقرار کند.

این فیلم به شدت برای تماشا با خانواده توصیه می‌شود و به خصوص برای نوجوانان بسیار آموزنده است و البته بزرگسالان نیز از آن لذت خواهند برد.

 The Jungle Book

کتاب جنگل – The Jungle Book

یکی دیگر از بهترین فیلم های خانوادگی که اثری بازسازی شده از یک داستان نوستالژیک است فیلم کتاب جنگل، ساخته والت دیزنی است که در سال 2016 به اکران گذاشته شد.

تقریبا همه ما انیمیشن خاطره‌انگیز The Jungle Book که بر اساس داستان‌هایی به همین نام اثر رودیارد کیپلینگ ساخته شده است را به یاد داریم پسر بچه‌ای که در جنگل و به همراه حیوانات زندگی می‌کند زبان آن‌ها را می‌فهمد و زندگی را از دریچه‌ نگاه آن‌ها می‌بیند.

در این فیلم بازیگران و صدا پیشگانی هم‌چون نیل سیتی، بن کینگزلی، بیل مری و ادریس البا حضور داشته‌اند.

داستان این فیلم در مورد پسر بچه‌ای به نام موگلی است که در خانواده گرگ‌ها با کمک یک خرس و یک جگوار بزرگ شده است او ویژگی‌های هیچ کدام از آن‌ها را ندارد ولی همیشه نبوغی برای رفع کاستی‌های خود دارد او علاوه بر این‌ها مشکل بزرگتری نیز دارد یک ببر که می‌خواهد او را از بین ببرد و او باید از همه‌ این خطرات جان سالم به در ببرد.

کتاب جنگل از نظر منتقدان نیز با اقبال رو به رو بوده است و برای تماشا با خانواده می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد به خصوص برای کودکان و نوجوانان که با داستان این اثر ارتباط خوبی بر قرار می‌کنند.

Patch Adams

پچ آدامز – Patch Adams

اگر به دنبال یکی از بهترین فیلم‌های خانوادگی هستید که حال شما را خوب کند و شادی را به خانواده شما تزریق کند فیلم پچ آدامز گزینه مناسبی است.

در این فیلم بازیگرانی همچون رابین ویلیامز، مونیکا پاتر، فیلیپ سیمور هافمن، دانیل لندن، پیتر کایوتی، باب گانتون، فرانسیس لی مک‌کین و… ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم خانوادگی خارجی در سال 1998 و به کارگردانی تام شادیاک ساخته شده است و داستان دکتری را روایت می‌کند که با همه‌ همکاران خود متفاوت است او فکر می‌کند موثرترین راه برای درمان بیماری‌ها عشق و خنده است و به همین دلیل همیشه سعی در شاد کردن بیماران خود که بیشتر آن‌ها کودکان هستند دارد.

The Pursuit of Happyness

در جست و جوی خوشبختی – The Pursuit of Happyness

یکی از بهترین فیلم‌های خانوادگی که می‌تواند شما را بسیار به فکر فرو ببرد فیلم بسیار زیبای در جست و جوی خوشبختی است که بر اساس زندگینامه یک بی خانمان ساخته شده است، این فیلم در سال 2006 به کارگردانی گابریل موچینو به اکران درآمده است.

در این فیلم ویل اسمیت و پسرش جیدن اسمیت به همراه تندی نیوتون، دن کستلانتا و میشل کروزیک به عنوان بازیگر حضور داشته‌اند. فیلم در جستجوی خوشبختی از بهترین فیلم های خارجی خانوادگی است که به تمام جنبه‌های روابط بین یک پدر و پسر پرداخته است.

داستان این فیلم در مورد پدر مجردی به نام کریس گارنر است که به عنوان یک فروشنده مشغول کار است اما حقوق او کفاف مخارج خودش و پسرش را نمی‌دهد، به علت همین بی پول صاحب خانه آن‌ها را بیرون می‌اندازد و این پدر و پسر در خیابان سرگردان می‌شوند و فشار فراوانی به خصوص بر روی کریس وجود دارد زیرا باید از پسرش محافظت کند ولی پولی ندارد تا این‌که…

A Good Year

یک سال خوب – A Good Year

یک سال خوب یکی از بهترین فیلم های خانوادگی و رمانتیکی است که می‌توانید تماشا کنید این فیلم در سال 2006 و به کارگردانی ریدلی اسکات ساخته شده است.

این فیلم خانوادگی موضوع ارزش پول در برابر سایر اتفاقات زندگی را به تصویر می‌کشد و قصد دارد به ما این نکته را یادآوری کند که پول به تنهایی برای انسان کافی نیست و هزاران چیز ارزشمندتر از پول در زندگی انسان وجود دارد، به همین دلیل این فیلم می‌تواند بسیار برای خانواده‌ها الهام بخش و البته جذاب باشد.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش داشته‌اند می‌توان به راسل کرو، آلبرت فینی، ماریون کوتیار، ابی کورنیش، تام هالندر، آرچی پنجابی و… اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد مکس اسکینر یک مدیر جوان و موفق است که برا فروختن خانه قدیمی عمویش به فرانسه سفر کرده است او برای این‌کار بسیار هم عجله دارد و می‌خواهد هرچه سریع‌تر این خانه به پول تبدیل شود ولی کمی بعد متوجه می‌شود فرد دیگری هم ادعای مالکیت آن خانه را مطرح کرده است و اتفاقات پی در پی و پیدا کردن دوستان جدید و دیگر چیزها به او می‌فهماند که همه‌چیز پول نیست و….

 Home Alone

تنها در خانه – Home Alone

یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های خانوادگی تاریخ سینما مجموعه فیلم‌های تنها در خانه است که می‌تواند اوقات خوشی را برای خانواده شما به وجود آورد.

اولین فیلم خانوادگی از این مجموعه در سال 1990 به کارگردانی کریس کلمبوس و نویسندگی جان هیوز ساخته شده است، این فیلم به یکی از موفق‌ترین و سودآورترین فیلم‌های هالیوود تبدیل شد و توانست 26 برابر هزینه فیلم را در گیشه‌ها به دست آورد.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش داشته‌اند می‌توان به مکالی کالکین، جو پشی، دنیل استرین، جان هرد، کاترین اوهارا، بیلی برد و رابرت بلوسوم اشاره داشت. مکالی کالکین به خاطر بازی در این فیلم در سن 11 سالگی نامزد دریافت جایزه گولدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم های کمدی شد.

داستان این فیلم در مورد پسر بچه‌ای است که در یک خانواده پر جمعیت زندگی می‌کند ولی بعد از این‌که متوجه می‌شود خانواده‌اش قصد دارند به مسافرت بروند با آن‌ها به مشکل می‌خورد و بعد از این کش مکش‌ها برای تنبیه به شیروانی خانه فرستاده می‌شود در آن‌جا آرزو می‌کند که خانواده‌اش ناپدید بشوند و صبح فردا به آرزویش می‌رسد ولی کمی بعد متوجه می‌شود چه اشتباهی کرده است و…

We Bought a Zoo

ما باغ وحش خریدیم – We Bought a Zoo

ما باغ وحش خریدیم نام یکی از بهترین فیلم‌ های خانوادگی است که در سال 2011 به کارگردانی کامرون کرو و با اقتباس از کتابی به همین نام نوشته بنجامین می ساخته شده است.

در این فیلم بازیگرانی همچون مت دیمون، اسکارلت جوهانسون، توماس هیدن چرچ، کالین فورد، پاتریک فوگیت و ال فانینگ ایفای نقش کرده‌اند.

داستان این فیلم در مورد مردی به نام بنجامین است که به تازگی همسر خود را از دست داده است و با مشکلات زیادی در زندگی‌اش مواجه است او یک خانه در حومه شهر می‌خرد که اتفاقاً آن خانه همراه یک باغ وحش است، بنجامین تصمیم می‌گیرد برای عبور از مشکلاتش و تغییر زندگی باغ وحش را  در کنار 2 فرزندش بازسازی کند اما کمی بعد متوجه می‌شود این کار انقدرها هم آسان نیست و….

Eight Below

هشت در جه زیر صفر – Eight Below

هشت در جه زیر صفر محصول سال 2006 و یکی از بهترین فیلم‌های خانوادگی و البته سرتاسر هیجان است، این فیلم یک ماجراجویی کامل در قطب جنوب به همراه چند سگ است.

هشت درجه زیر صفر به کارگردانی فرانک مارشال و با بازی بازیگرانی هم‌چون پل واکر، بروس گرین وود، مون بلودگود، جیسن بیگز، آوگوست شلنبرگ و وندی کروسون ساخته شده است.

داستان این اثر در مورد چند سگ است که به دلایلی نمی‌توانند پیش از رسیدن سرمای طاقت فرسای قطب آن‌جا را همراه با صاحب خود ترک کنند و باید به کمک یک‌دیگر یکی از سخت‌ترین تجربه‌های زندگیشان عبور کنند.

Night at the Museum

شب در موزه – Night at the Museum

شب در موزه از آن جمله فیلم‌های خانوادگی است که ژانر طنز هم در بر گرفته است و می‌تواند جمع خانوادگی شما را برای ساعاتی سرگرم کند.

این فیلم به کارگردانی شاون لوی است که در سال 2014 منتشر شد و تا کنون چندین قسمت از آن ساخته شده است هم‌چنین در این فیلم بازیگرانی هم‌چون بن کینگزلی، بن استیلر، رابین ویلیامز، بیل کوبس، دن استیونز، دیک ون دایک، میکی رونی و …. به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این فیلم در مورد مردی است که نگهبان یک موزه شده است و شغلی به ظاهر خسته کننده دارد اما در این موزه شب‌ها اشیاء و مجسمه‌ها توسط لوحی قدیمی که قدرت جادویی دارد زنده می‌شوند.

Peter Rabbit

پیتر خرگوشه – Peter Rabbit

پیتر خرگوشه یکی دیگر از بهترین فیلم های خانوادگی است که در سال 2018 ساخته شده است و می‌تواند شما را به همراه خانواده سرگرم کند، این فیلم انیمیشن  بر اساس داستانی به همین نام از بیترکس پاتر نوشته شده‌است.

از صداپیشگان این اثر می‌توان به دیسی ریدلی، الیزابت دبیکی، سیا، مارگو رابی و جیمز کوردن و از بازیگران واقعی انیمیشن می‌توان به رز بیرن، دامنل گلیسون و سام نیل اشاره کرد.

داستان پیتر خرگوشه مربوط به یک دشمنی قدیمی میان پیتر و آقای مک گریگور است، آقای گریگور در گذشته پدر پیتر خرگوشه را کشته است و حالا به دنبال این است که کاملاً خرگوش‌ها را از باغ و خانه خود بیرون کند ولی….

Christopher Robin

کریستوفر رابین – Christopher Robin

در لیست بهترین فیلم های خانوادگی قصد داریم یک فیلم انیمیشن دیگر را به شما معرفی کنیم که برگرفته از یک داستان نوستالژیک و قدیمی است و برای خیلی‌ها تداعی خاطرات خواهد کرد.

کریستوفر رابین به کارگردانی مارک فورستر ساخته شده است و در سال 2018 به نمایش درآمده است هم‌چنین یوان مک‌گرگور، هایلی اتول و برانتی کارمایکل در این فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته‌اند.

داستان این فیلم در مورد پو خرس دوست داشتنی و دوستانش است و در زمانی اتفاق می‌افتد که کریستوفر تبدیل به یک انسان بالغ شده است و اکنون تمرکز او بر روی زندگی، کار و خانواده‌اش است. تا اینکه کریستوفر به صورت ناگهانی با دوست قدیمی خود، وینی د پو (پو خرسه)، برخورد می‌کند. وینی به گذشته‌ فراموش نشدنی دوران بچگی خود بازگشته است و برای پیدا کردن دوستان گمشده‌اش کمک می‌خواهد و…

The Bear

خرس – The Bear

یکی از بهترین فیلم های خانوادگی که می‌توانید تماشا کنید، فیلم خرس است این فیلم که در سال 1998 ساخته شده است توسط ژان-ژاک آنو کارگردانی شده است.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش داشته‌اند می‌توان به بارت د بیر و یواک د بیر اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد خرس کوچکی به نام کاب است که در حادثه‌ای پدر و مادر خود را از دست داده است و هم‌اکنون توسط یک خرس گریزلی بزرگ تحت سرپرستی قرار گرفته است و این دو سعی دارند از دست شکارچیانی که در کمینشان نشسته‌اند جان سالم به در ببرند و….

The Princess Bride 

عروس شاهزاده – The Princess Bride

یکی از بهترین فیلم های خانوادگی که با امتیاز مناسبی در وب سایت imdb نیز همراه بوده است فیلم عروس شاهزاده، محصول سال 1987 است، این فیلم به کارگردانی راب رینر ساخته شده است و محصولی از کشور آمریکا است.

در این اثر بازیگرانی هم‌چون کری الویس، رابین رایت، مندی پتینکین، آندری جیانت، کریس ساراندون، کریستوفر گست، والاس شاون، فر سویچ و… ایفای نقش داشته‌اند.

داستان این فیلم در مورد پدر بزرگی مهربان است که در کنار نوه بیمارش می‌نشیند و داستانی را که نسل به نسل از گذشته به او رسیده است را برایش تعریف می‌کند و…

The Christmas Chronicles

ماجرای کریسمس  – The Christmas Chronicles

ماجرای کریسمس یکی دیگر از بهترین فیلم های خانوادگی است که می‌تواند لحظات دلچسبی را برای با هم بودن به وجود آورد، این فیلم به کارگردانی کلی کیتس ساخته شده است و محصول سال 2018 است.

در این فیلم بازیگرانی هم‌چون کورت راسل، داربی کمپ و جودان لوئیس ایفای نقش داشته‌اند.

داستان این فیلم در مورد دو نوجوان ماجراجو است که قصد دارند برای شب کریسمس بابا نوئل را جلوی دوربین ببرند و یک ماجراجویی غیرمنتظره را تدارک ببینند اما…

Secretariat

 اسب – Secretariat

یکی از بهترین فیلم های خانوادگی در سال 2010 فیلم اسب به کارگردانی رندل والاس است که برای علاقه‌مندان به فیلم‌های مسابقه‌ای و زندگی نامه‌ای نیز می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش داشته‌اند می‌توان به دیان لین، جان مالکوویچ، مارکو مارتیندیل و… اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد فردی به نام پنی چنری است که برای نگه‌داری مجتمع پرورش و نگهداری اسبی که از پدرش به او رسیده است راهی سفری به ویرجینیا می‌شود، البته حال این مجتمع و اسب‌هایش خوب نیست و این کسب و کار در حال برشکستگی است زیرا مدت‌ زیادی است که هیچ یک از اسب‌های مجموعه نتوانسته‌اند که قهرمان مسابقه شوند و…

Hugo

هوگو – Hugo

هوگو از آن دسته فیلم‌هایی است که تماشای آن در کنار خانواده می‌تواند بسیار لذت بخش باشد، به خصوص برای نوجوانان که قدرت تخیل بی انتهایی دارند، این فیلم که محصول سال 2010 است توسط کارگردان معروف مارتین اسکورسیزی ساخته شده است.

در این فیلم بازیگران مطرحی همچون بن کینگزلی، ساشا بارون کوهن،  کلویی مورتز و ایسا باترفیلد حضور داشته‌اند هم‌چنین داستان این فیلم برگرفته شده از رمان برایان سلزنیک است که در مورد یک پسر بچه تنها است که در ایستگاه راه‌آهن زندگی می‌کند.

فیلم داستان پسرکی یتیم به نام «هوگو» را روایت می کند که در مکانی مخفی در لابلای دیوارهای ایستگاه قطار در شهر پاریس زندگی می کند. هوگر اخیراً پدر خود را از دست داده اما به تازگی نشانه هایی دریافت کرده که به نوعی به سرنوشت پدرش مرتبط می شود…

Like Stars on Earth

ستاره‌های روی زمین – Like Stars on Earth

دیگر فیلمی که در لیست بهترین فیلم های خانوادگی می‌تواند جا داشته باشید بدون شک فیلم ستاره‌های روی زمین است، این فیلم از سینمای هند محصول سال 2007 است و جزو 250 فیلم برتر وب سایت imdb است.

کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم بر عهده عامر خان (امیر خان) یکی از برترین بازیگران سینمای هندوستان بوده است هم‌چنین او علاوه بر این‌ها به عنوان یکی از نقش‌های اصلی در این فیلم بازی کرده است.

از جمله دیگر بازیگرانی که در کنار عامر خان حضور داشته‌اند می‌توان به دارشیل سفری، تیشکا سوپرا و ویپل شارما اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد کودکی است که به ظاهر هیچ استعدادی ندارد و توسط خانواده و معلم‌های مدرسه به کلی ترد شده است و مورد بی محبتی قرار می‌گیرد اما با وارد شدن معلم جدید هنر به مدرسه همه‌ چیز تغییر می‌کند و استعدادهای این کودک شکوفا می‌شود و…

The Karate Kid

بچه کاراته کار – The Karate Kid

بچه کاراته کار هم یکی دیگر از بهترین فیلم های خانوادگی است که تماشای آن به خصوص در کنار نونهالان و نوجوانان خالی از لطف نیست، این فیلم در سال 2010 به کارگردانی هارالت زوارت ساخته شده است و در واقع فیلمی باز سازی شده از اثری به همین نام در سال 1984 است.

از بازیگران مطرحی که در این فیلم ایفای نقش داشته‌اند می‌توان به جکی چان، جیدن اسمیت پسر ویل اسمیت که به عنوان تهیه کننده این فیلم در آن حضور داشته است و تراجی پی. هنسون اشاره داشت.

داستان این فیلم در مورد پسری است که به چین مهاجرت کرده است و در آن‌جا مجبور می‌شود که وارد مبارزه‌ای نا خواسته شود و برای این کار با استاد کنگ فو ای آشنا می‌شود که سال‌ها است که دیگر شاگردی را نمی‌پذیرد و…

Heidi

هایدی  – Heidi

یکی دیگر از بهترین فیلم های خانوادگی در سال 2015 فیلم سینمایی هایدی به کارگردانی آلین جیسپونر است، این فیلم داستان یک ماجرا جویی خانوادگی است و تماشای آن در کنار خانواده قطعاً لذت بخش خواهد بود.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش داشته‌اند می‌توان به آناک استفن، آنا اسچینز و لیلیان نائف اشاره داشت.

Mary Poppins Returns

بازگشت مری پاپینز – Mary Poppins Returns

بازگشت مری پاپینز یکی از بهترین فیلم‌های خانوادگی است که در سال 2018 توسط راب مارشال کارگردانی شده است و می‌تواند شما و خانواده‌اتان را بسیار سرگرم کند.

این فیلم بر اساس داستانی از راب مارشال و جان دلوکا و با اقتباس از مجوعه کتاب مری پاپینز ساخته شده است و در واقع ادامه‌ای برای فیلم کلاسیک مری پاپینز محصول سال 1964 است و توانسته در بسیاری از جشنواره‌های مهم سینمایی از جمله اسکار و گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه‌های هنری متعددی باشد.

در این فیلم بازیگرانی هم‌چون امیلی بلانت، بن ویشاو، امیلی مورتیمر، جولی والترز، لین-منیول میراندا، آنجلا لنسبوری، کالین فرث، مریل استریپ و دین وندایک به ایفیا نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم در شهر لندن در سال 1930 و در حدود 25 سال بعد از حوادث فیلم اول اتفاق می‌افتد و در مورد زندگی مری پاپینز است که بعد از یک فاجعه خانوادگی قصد دارد تا به زندگی عادی خود بازگردد.

Harry Potter And The Sorcerer's Stone

هری پاتر و سنگ جادو  – Harry Potter and the Sorcerer’s Stone

فیلم سینمایی هری پاتر و سنگ جادو یکی دیگر از بهترین فیلم‌های خانوادگی است که تماشای آن در کنار کودکان می‌تواند بسیار لذت بخش باشد، این فیلم فانتزی که محصول سال 2001 است و کارگردانی آن را کریس کلمبوس بر عهده داشته است، خلاقیت و قدرت تخیل کودکان را به چالش می‌کشد و آن‌ها را وارد دنیای جادویی می‌کند که همیشه در سر خود می‌پرورانند.

اولین قسمت از سری فیلم‌های هری پاتر توانست نظرات مثبت زیادی را به خود اختصاص دهد و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال 2001 نیز شناخته می‌شود و داستان آن در مورد پسر بچه‌ای 11 ساله است که به صورت اتفاقی متوجه می‌شود که یک جادوگر است و باید برای آموزش به مدرسه‌ای پنهان که مخصوص جادوگران است برود و…

در این فیلم بازیگرانی هم‌چون دنیل ردکلیف، روپرت گرینت، اما واتسون، تام فلتون، رابی کالترین و… به ایفای نقش پرداخته‌اند.

کلام آخر

تماشای فیلم با خانواده یکی از لذت‌هایی است که از تجربه آن پشیمان نخواهید شد. فیلم دیدن با خانواده یک چالش مناسب برای یک دورهمی خودمانی در آخر هفته است.

اگر پیداکردن یک فیلم خانوادگی برای شما سخت است می‌توانید لیست جمع‌آوری شده ما که از بهترین فیلم های خانوادگی خارجی است را ببینید. این مطلب به همین منظور نشر داده شده است تا کار شما را برای پیداکردن یک فیلم مناسب آسان‌تر کند.

سؤالات متداول:

1- پایه‌گذار سینما کدام کشور است؟

فرانسه

2- خنده‌دارترین فیلم از نگاه نتفلیکس کدام است؟

انیمیشن The Bad Guys

3- کوتاه‌ترین فیلم تاریخ سینما کدام است؟

Fresh Guacamole

بیشتر بخوانید:

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =