پنج‌شنبه , می 9 2024

مایکروسافت موفق به خرید Activision Blizzard شد!

قاضی فدرال جکلین اسکات کورلی در برابر تلاش کمیسیون تجارت فدرال (FTC) برای متوقف کردن مایکروسافت از بستن خرید 69 میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد تا زمانی که مورد بررسی کامل قرار بگیرد، به نفع مایکروسافت و اکتیویژن تصمیم گرفت. این دو شرکت تا تاریخ ۱۸ جولای قادر به انجام معامه هستند.

داور کورلی در تصمیم خود به طول ۵۳ صفحه اش می‌نویسد:

مسئولیت این دادگاه در این پرونده محدود است. آن هم این است که تصمیم بگیرد که آیا، با وجود شرایط فعلی و تا زمانی که اقدام اداری کمیسیون تجارت فدرال حل شود، این ادغام باید متوقف یا شاید حتی لغو شود. به دلایلی که توضیح داده شده است، دادگاه به این نتیجه رسید که کمیسیون تجارت فدرال نشان نداده است که در ادعای خود که این ادغام خاص در این صنعت مشخص ممکن است رقابت را به طور قابل توجهی کاهش دهد. برعکس، شواهد سابقه به این نکته اشاره دارد که دسترسی بیشتری برای مصرف‌کنندگان به بازی Call of Duty و سایر محتواهای اکتیویژن وجود دارد. در نتیجه، درخواست صدور فرمان مقدماتی رد شد.

این تصمیم پس از یک جلسه شش روزه در دادگاه منطقه شمالی کالیفرنیا اتخاذ شد که شامل شهادت و افشاهای مهم از شخصیت‌های مقام‌های بالا در صنعت بود؛ از مدیرعامل گیمینگ مایکروسافت، فیل اسپنسر، تا مدیرعامل تعاملی گیمینگ سونی، جیم رایان. کمیسیون تجارت فدرال (FTC) سعی کرد بر این ادعا تاکید کند که معامله مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد دارای پیامدهای گسترده‌ای است که به ضرر مصرف‌کنندگان و کاهش رقابت در بازار گیمینگ کنسولی منجر خواهد شد، در حالی که مایکروسافت از این ادغام دفاع کرده و بر این ادعاست که این خرید، یک حرکت استراتژیک برای جا نماندن از رقابت در برابر پلی استیشن ۵ است.

بسیاری از مراحل مربوط به بحث در مورد این بود که آیا بازی‌های کنسول‌های حرفه‌ای (اکس باکس و پلی‌استیشن) باید به طور مجزا از کامپیوتر، نینتندو سوئیچ و سایر سخت‌افزارها در نظر گرفته شوند و آیا فرنچایزهایی مانند Call of Duty به اندازه کافی محبوب و سودآور هستند که به تنهایی تمام دستگاه را از یک شرکت به شرکت دیگر سوق دهند. در یک نقطه‌ای در حین شهادت، اسپنسر حتی دست خود را بالا گرفت و به دادگاه قول داد که Call of Duty را از فروشگاه پلی‌استیشن ۵ حذف نخواهد کرد، حتی در حالی که مایکروسافت و سونی درباره شرایط لایسنسینگ آینده برای این فرنچایز در جلسات محرمانه به توافق نمی‌رسیدند.

شهادت‌های در طول محاکمه، بسیاری از بازی‌های رقابتی را در دو طرف نشان می‌داد و همچنین جزئیات جالبی در مورد سعی در خریداری و معاملات انحصاری دیگر نیز فاش شد. قبل از ارائه پیشنهاد برای اکتیویژن، اسناد دادگاه نشان می‌داد که مایکروسافت نیز درباره خرید ناشران ژاپنی Sega و Square Enix تلاش کرده بود. ایمیل‌های شرکت نیز نشان می‌داد که مدیران در این شرکت فناوری اغلب در مورد ایجاد بازی‌های جدید انحصاری، مانند پروژه آینده Indiana Jones شرکت Bethesda Software، برای رقابت با معاملات مخالف سونی، بحث می‌کردند.

اکتیویژن بلیزارد تاکنون با موانع نظارتی در بیشتر بازارهای اصلی از جمله برزیل، ژاپن و اتحادیه اروپا روبرو شده است، اما برجسته‌ترین مسدودکننده این عملیات در این زمینه، سازمان رقابت و بازارها در انگلستان بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی با پی‌اس ارنا همراه باشید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + دوازده =