سه‌شنبه , می 21 2024

معرفی جزییاتی از نبرد‌ها و مبارزات بازی Final Fantasy 16

[ad_1]

در رویداد State of Play اخیر شرکت سونی، حدود ۲۵ دقیقه به بخشی از جزییات نبرد‌ها و ساختار اکتشافی جهان بازی پرداخته شد.

با برگزاری رویداد استیت آو پلی جدیدی از شرکت سونی، شرکت اسکوئرانیکس و تهیه‌کننده‌ی بازی Final Fantasy 16 به صحبت درباره‌ی ساختار بازی، عناصر RPG اکشن و مبارزات آن پرداختند و طی همین مراسم، گیم‌پلی ۲۵ دقیقه‌ای از بازی نمایش داده شد.

داستان بازی درباره‌ی کاراکتری به نام Clive Rosfield است و سه دوره‌ی سنی مختلف از زندگی وی در داستان بازی به تصویر گرفته می‌شود. در ابتدا دوران جوانی وی نشان داده می‌شود که به عنوان بخش قابل بازی تعریف شده است و همچنین جزییات رویداد‌هایی که منجر به وضعیت فعلی وی شده است، نمایش داده می‌شود. کلادیو کاراکتر اصلی بازی، امکان کاوش و سفر را از روی نقشه‌ی بازی خواهد داشت. در هر منطقه کوئست‌ها و دوستان و دشمان جدید و منحصر به فردی وجود دارند که در طی بازی می‌توانید با آن‌‌ها روبرو شوید.

در بخش مبارزات، مهارت‌های جدیدی همچون طلسم Thunder که مانند سیستم Shotlock از سری‌ بازی‌های Kingdom Hearts عمل می‌کنند، برای کاراکتر تعریف شده‌اند. برخی از طلسم‌ها می‌توانند جریان‌های شعله‌های آتش و پرتوهای عظیمی را آزاد کنند. با شکست دشمنان یا می‌توانید به امتیاز‌های مهارتی جدیدی دست یابید یا مهارت‌های خود را ارتقا بدهید. البته اگر ندانید که چه امتیازهای مهارتی به درد شما می‌خورند، بازی می‌تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

همچنین بازی دسترسی‌های مناسبی برای افراد کم‌مهارت جهت پیروزی در نبرد‌ها قرار داده است. از جمله دسترسی به جاخالی دادن به صورت حرکت آهسته و فرار خودکار. افراد مختلف از گروه‌های متفاوت در طی بازی به کلادیو ملحق می‌شوند و با کنترل توسط هوش مصنوعی به همراهی و پیروی از دستور‌های شما می‌پردازند. البته که می‌توانید در مواقع لازم به کاراکتر Torgal هم فرمان بدهید، اما بقیه‌ی افراد به میل خود به دستورات کلادیو عمل می‌کنند.

در  Cid’s Hideaway که پایگاه اصلی انواع و اقسام سلاح‌ها است، می‌توانید اسلحه‌ها، زره‌ها و مواد مصرفی‌ای چون معجون‌ها را خریداری کنید (همانطور که در گیم‌پلی خام قبلی که نمایش داده شد). بخش Blacksmith، بخش ارتقا و ساخت و ساز سلاح خواهد بود. بازی بخش دیگری با نام Arette Stone خواهد داشت که یک منطقه‌ی تمرینی و حالت آرکید برای سنجش مهارت‌های شما و مقایسه‌ی امتیازات شما با سایر بازیکنان در سایر جهان است.

در سرزمین Valisthea، صحبت کردن با NPC های مختلف و جستجوهای جانبی، اطلاعات دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین با ورود به بخش Elite Marks می‌توانید دشمنان قدرتمند را تعقیب و آن‌ها را از میان بردارید. اگر سری به بخش Harpocrate ها بزنید، می‌توانید نوشته‌های خاصی به نام The Thousand Tomes را مشاهده کنید و آن‌ها را به‌روز رسانی کنید. همچنین بازی یک NPC با نام Vivian Ninetails پیش روی شما قرار می‌دهد که درباره‌ی وضعیت فعلی جهان بازی و شخصیت‌های آن، اطلاعاتی در اختیار شما قرار می‌دهد.

نبرد‌های Eikon شگفت‌انگیز و باورنکردنی جلوه می‌کنند. نبرد با Bahamut ها (که نوعی ققنوس افسانه‌ای به شمار می‌روند) به همراه عناصری از Panzer Dragoon رقم می‌خورد و همچنین نبرد با Titan Lost دارای المان‌های پلتفرمینگ خواهد بود و در ادامه با هیولاهای عظیم الجثه‌ای مانند اژدها و سازه‌های خاصی  (احتمالا تمدن مرموز فالن) روبرو خواهید شد.

هنوز هم جزییات زیادی از نبرد‌ها، محتواهای جانبی و بخش‌های دیگر بازی فاش نشده است که با تجربه‌ی بازی به جزییات آن‌‌ها پی خواهید برد. ساخت تم اصلی موسیقی بازی هم بر عهده Kenshi Yonezu خواهد بود.

بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۲۲ ژوئن (۱ تیر) برای کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه خواهد شد و به مدت ۶ ماه در انحصار این کنسول نسل نهمی خواهد بود. در ادامه، تصاویری از این بازی مشاهده می فرمایید.

با مطالعه‌ی اخبار بازی از سایت پی‌اس‌آرنا همراه ما بمانید.

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =