شنبه , می 18 2024

معرفی فیلم های جنگ ستارگان ؛ خلاصه داستان، بازیگران، نمرات

[ad_1]

فیلم های جنگ ستارگان یک فرنچایز اپرای فضایی آمریکایی است که توسط جورج لوکاس ایجاد شد. امروز به معرفی و بررسی مجموعه فیلم های Star Wars می‌پردازیم.

جنگ ستارگان یک فرانچایز اپرای فضایی، حماسی است که توسط جورج لوکاس (George Lucas) ایجاد شد، که از سال 1977 آغاز شد و به سرعت به یک پدیده فرهنگ پاپ در سراسر جهان تبدیل شد. این فرنچایز شامل فیلم‌ها و رسانه‌های مختلف از جمله سریال‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدیویی، رمان‌ها، کتاب‌های کمیک و جاذبه‌های شهری گسترش یافته است که یک جهان داستانی فراگیر را شامل می‌شود. مجموعه فیلم های جنگ ستارگان یکی از پردرآمدترین‌ فرنچایزهای رسانه‌ای است.

همه 9 فیلم «Skywalker Saga» نامزد دریافت جوایز اسکار شدند و دو اکران اول برنده این جایزه شدند. همراه با فیلم‌های Rogue One (2016) و Solo (2018)، مجموع درآمد این فیلم‌ها به بیش از 10 میلیارد دلار می‌رسد که آن را به دومین فرنچایز پرفروش در تمام دوران تبدیل می‌کند. فیلم‌های دیگری نیز در دست ساخت هستند، از جمله یک فیلم بدون عنوان از تایکا وایتیتی (Taika Waititi) و اسکادران سرکش به کارگردانی پتی جنکینز (Patty Jenkins)، که هر دو در حال حاضر بدون تاریخ اکران هستند. برای آشنایی با بهترین فیلم های جهان نیز می توانید به این مطلب مراجعه کنید.

فهرست مطالب:

همچنین بخوانید :

داستان فیلم های جنگ ستارگان

مجموعه فیلم های Star Wars

مجموعه فیلم های Star Wars حول سه مجموعه سه‌گانه، که نه فیلم آن‌ها در مجموع به عنوان «حماسه اسکای واکر» شناخته می‌شوند، متمرکز است. این قسمت‌ها به صورت زمان‌های پراکنده تولید شدند؛ قسمت‌های IV-VI (سه گانه اصلی) بین سال‌های 1977 و 1983، قسمت‌های I-III (سه گانه پیش درآمد) بین سال‌های 1999 و 2005 و قسمت‌های VII-IX (سه گانه دنباله دار) در سال‌های 2018 و 2015 منتشر شدند. هر سه گانه بر روی نسلی از خانواده اسکای واکر تمرکز دارد.

جنگ ستارگان یک امید جدید

فیلم های جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 25 می 1977
  • کارگردان: جورج لوکاس (George Lucas)
  • نویسنده: جورج لوکاس

نیروهای امپراتوری به دستور دارث ویدر، پرنسس لیا را گروگان نگه می‌دارند تا بتوانند شورش علیه امپراتوری کهکشانی را سرکوب کنند. لوک اسکای واکر و هان سولو، کاپیتان هزاره فالکون، به همراه دو دروید R2-D2 و C-3PO برای نجات شاهزاده همکاری می‌کنند. تا اتحاد، و آزادی و عدالت را به کهکشان بازگردانند.

جنگ ستارگان امپراطوری ضربه می‌زند

مجموعه فیلم های جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 21 می 1980
  • کارگردان: آروین کارشنر (Irvin Kershner)
  • نویسنده: جورج لوکاس، لارنس کاسدان (Lawrence Kasdan)، لی براکت (Leigh Brackett)

ماجراجویی در این دنباله «جنگ ستارگان» همچنان ادامه دارد. لوک اسکای واکر، هان سولو، پرنسس لیا و چوباکا با نیروهای امپراتوری و راهپیمایان AT-AT در سیاره یخی هوث مواجه می‌شوند. در حالی که هان و لیا از هزاره شاهین فرار می‌کنند، لوک در جستجوی یودا به داگوبا می‌رود. تنها با کمک استاد جدی، زمانی که قسمت تاریک نیرو او را، به دوئل با دارث ویدر دعوت می‌کند، زنده می‌ماند.

همچنین بخوانید :

جنگ ستارگان برگشت جدی

بهترین فیلم های جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 25 می 1983
  • کارگردان: ریچارد مارگوآند (Richard Marquand)
  • نویسنده: جورج لوکاس، لارنس کاسدان

لوک اسکای واکر (مارک همیل)برای نجات هم‌قطاران خود در اتحاد شورشی و پیروزی بر امپراتوری کهکشانی با جبه مخوف و دارث ویدر ظالم مبارزه می‌کند. هان سولو و پرنسس لیا بار دیگر عشق و هم کاری خود را با شوباچا، لندو کالریسیان، اوکس و اندرویدهای C-۳PO و R۲-D۲، برای کمک به از بین بردن سمت تاریک و شکست امپراتور شیطانی تکرار می‌کنند.

جنگ ستارگان تهدید شبح

فهرست فیلم های جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 19 می 1993
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • نویسنده: جورج لوکاس

شوالیه‌های جدی، کوی گون جین و اوبی وان کنوبی برای جلوگیری از حمله فدراسیون تجارت به نابو اقدام کردند. در حین سفر با پسری با استعداد به نام آناکین روبرو می‌شوند و متوجه می‌شوند که سیث‌ها بازگشته‌اند.

جنگ ستارگان حمله کلون ها

بهترین ترتیب دیدن جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 16 می 2002
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • نویسنده: جورج لوکاس، جاناتان هالس (Jonathan Hales)

ده سال پس از وقایع «تهدید شبح»، جمهوری همچنان در نزاع و هرج و مرج فرو رفته است. یک جنبش جدایی‌طلبانه که صدها سیاره و اتحادهای شرکتی قدرتمند را در بر می‌گیرد، تهدیدات جدیدی را برای کهکشان ایجاد می‌کند که حتی جدی‌ها نیز نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند. این حرکت‌ها که مدت‌ها توسط یک نیروی هنوز آشکار نشده و قدرتمند برنامه‌ریزی شده بودند، منجر به آغاز جنگ‌های کلون‌ها و پایان جمهوری شدند.

جنگ ستارگان انتقام سیث

کالکشن فیلم های جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 19 می 2005
  • کارگردان: جورج لوکاس
  • نویسنده: جورج لوکاس

سه سال از آغاز جنگ کلون‌ها می‌گذرد. استاد جدی اوبی وان کنوبی و جدی نایت آناکین اسکای واکر، صدراعظم پالپاتین را از دست ژنرال گریووس، فرمانده ارتش‌های دروید نجات می‌دهند، اما گریووس فرار می‌کند. در شورای جدی در مورد صدراعظم پالپاتین، که آناکین با او پیوند برقرار کرده است، سوء ظن‌هایی مطرح می‌شود. آناکین برای جاسوسی از صدراعظم، و تلخی‌های نسبت به شورای جدی، به سمت تاریکی می‌رود.

همچنین بخوانید :

جنگ ستارگان نیرو بیدار می‌شود

بهترین فیلم های جنگ ستارگان به ترتیب

  • تاریخ اکران: 18 دسامبر 2015
  • کارگردان: جی جی آبرامز (J. J. Abrams)
  • نویسنده: جورج لوکاس، لارنس کاسدان، جی جی آبرامز، میچل آردنت (Michael Arndt)

سی سال پس از شکست امپراتوری کهکشانی، کهکشان با تهدید جدیدی از سوی کایلو رن خبیث و فرست اودر مواجه می‌شود. هنگامی که فراری به نام فین در یک سیاره بیابانی سقوط می‌کند، با ری، یک لاشخور سرسخت با دروید حاوی یک نقشه فوق سری ملاقات می‌کند. این دو جوان با هم به نیروهای هان سولو می‌پیوندند تا مطمئن شوند که اطلاعات مربوط به مکان لوک اسکای واکر، آخرین شوالیه جدی را دریافت می‌کنند.

جنگ ستارگان آخرین جدی

فیلم های آینده جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 15 دسامبر 2017
  • کارگردان: رایان جانسون (Rian Johnson)
  • نویسنده: رایان جانسون

زندگی آرام و انفرادی لوک اسکای واکر زمانی که با ری، زن جوانی که نشانه‌های نیرومندی از خود نشان می‌دهد، به هم می‌ریزد. تمایل او به یادگیری راه‌های جدی، لوک را مجبور می‌کند تصمیمی بگیرد که زندگی آنها را برای همیشه تغییر می‌دهد. در همین حال، کایلو رن و ژنرال هاکس در حمله‌ای همه جانبه علیه لیا و مقاومت برای برتری کهکشان، اولین دستور را رهبری می‌کنند.

جنگ ستارگان ظهور اسکای واکر

تمام فیلم های Star Wars

  • تاریخ اکران: 15 دسامبر 2017
  • کارگردان: رایان جانسون
  • نویسنده: رایان جانسون

هنگامی که کشف می‌شود که امپراتور پلپاتین شیطانی، به دست دارث ویدر نمرده است، شورشیان باید با ساعت مسابقه دهند تا محل اختفای او را پیدا کنند. فین و پو رهبری مقاومت را بر عهده می‌گیرند تا برنامه‌های اولین سفارش برای تشکیل یک امپراتوری جدید را متوقف کنند. در حالی که ری پیش بینی رویارویی اجتناب ناپذیر او با کیلو رن را دارد.

همچنین بخوانید :

اسپین آف اول جنگ ستارگان/ جنگ ستارگان؛ جنگ کلون‌ها

ترتیب تماشای فیلم های جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 15 دسامبر 2008
  • کارگردان: دیو فیلونی (Dave Filoni)
  • نویسنده: هنری گیلوری (Henry Gilroy)، استیون ملچینگ (Steven Melching)، اسکات مورفی (Scott Murphy)

همانطور که سیستم‌های ستاره‌ای بیشتری وارد جنگ‌های کلون‌ها می‌شوند، شوالیه‌های شجاع جدی برای حفظ نظم تلاش می‌کنند. آناکین اسکای واکر و دانش‌آموز پاداوان او آهسوکا تانو مأموریتی را آغاز می‌کنند. در همین حال، یودا و اوبی وان کنوبی ارتش کلون را در برابر نیروهای دارک ساید رهبری می‌کنند.

اسپین آف اول جنگ ستارگان/ روگ وان؛ داستانی از جنگ ستارگان

مجموعه فیلم های Star Wars

  • تاریخ اکران: 16 دسامبر 2016
  • کارگردان: گرت ادوارد (Gareth Edwards)
  • نویسنده: کریس ویتز (Chris Weitz)، تونی گیلوری ( Tony Gilroy)

دانشمند سابق گالن ارسو در مزرعه‌ای به همراه همسر و دختر کوچکش جین زندگی می‌کند. وجود صلح آمیز او زمانی از بین می‌رود که اورسون کرنیک شرور او را از خانواده محبوبش دور می‌کند. سال‌ها بعد، گالن مهندس ارشد امپراتوری برای قوی‌ترین سلاح در کهکشان، ستاره مرگ می‌شود. جین با دانستن اینکه پدرش کلید نابودی آن را در دست دارد، با یک جاسوس و دیگر مبارزان به مقاومت می‌پیوندد تا نقشه‌های ایستگاه فضایی برای اتحاد شورشیان را بدزدد.

اسپین آف اول جنگ ستارگان/ سولو؛ داستانی از جنگ ستارگان

فیلم های جنگ ستارگان

  • تاریخ اکران: 25 می 2018
  • کارگردان: رون هاروارد (Ron Howards)
  • نویسنده: جاناتان کاسدان، لارنس کاسدان

هان سولو با تقاضای فزاینده هایپرسوخت و منابع دیگر، خود را در میانه دزدی در کنار جنایتکاران دیگر می‌بیند، جایی که آنها با افرادی مانند چوباکا و لاندو کالریسیان در موقعیتی ماجراجویانه قرار می‌گیرد و دنیای زیرزمینی جنایتکاران را افشا می‌کنند.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم های جنگ ستارگان

از فیلم های آینده جنگ ستارگان، شرکت لوکاس فیلم تعدادی فیلم از جنگ ستارگان در دست ساخت دارد که دو مورد از آن‌ها در روز سرمایه گذار دیزنی در سال 2020 تایید شد. اولی فیلمی نامشخص از تایکا وایتیتی خواهد بود که در می 2020 اعلام شد. و دومی فیلمی به نام اسکادران سرکش است که توسط پتی جنکینز کارگردانی می‌شود. علاوه بر این، یک سه گانه مستقل از حماسه اسکای واکر توسط ریان جانسون نویسنده و کارگردان «The Last Jedi» نوشته می شود. با این حال، این فیلم از سال 2022 دیگر در حال توسعه نبود. از سپتامبر 2022، فیلم‌هایی بدون عنوان برای اکران در 19 دسامبر 2025، 17 دسامبر 2027 و 21 دسامبر 2029 برنامه ریزی شده است. در ادامه به معرفی هنرپیشه‌های مجموعه فیلم های جنگ ستارگان می‌پردازیم.

مارک هیل در نقش لوک اسکای والکر

فیلم های جنگ ستارگان

مارک ریچارد همیل متولد 25 سپتامبر 1951 بازیگر و نویسنده آمریکایی است. او برای بازی در نقش لوک اسکای واکر در مجموعه فیلم های Star Wars، که با فیلم اصلی سال 1977 شروع شد و متعاقباً برای بازی در فیلم‌های The Empire Strikes Back (1980)، اپرا فضایی Return of the Jedi (1983) و The Last Jedi سه جایزه زحل دریافت کرد، از دیگر فیلم‌های او می‌توان به ماجراجویی کمدی Corvette Summer (1978) و حماسی جنگی (1980) اشاره کرد. هامیل همچنین در چندین نمایش تئاتر، عمدتاً در دهه 1980، روی صحنه ظاهر شد.

جمیز ارل جونز در نقش دارث ویدر

مجموعه فیلم های جنگ ستارگان

جیمز ارل جونز متولد 17 ژانویه 1931 یک هنرپیشه آمریکایی است. او به‌خاطر بازی‌هایش در سینما، تلویزیون، و تئاتر به‌عنوان «یکی از برجسته‌ترین و همه‌کاره‌ترین بازیگر آمریکا» و «یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ آمریکا» توصیف شده است. جونز اولین فیلم خود را در فیلم کمدی سیاه Dr. Strangelove ساخته استنلی کوبریک در سال 1964 انجام داد. جونز به طور پیوسته در تئاتر کار کرد و اولین جایزه تونی خود را در سال 1968 برای بازی در The Great White Hope دریافت کرد، او دومین نامزدی جایزه گلدن گلوب خود را برای نقش اصلی در مقابل دیاهان کارول در فیلم کمدی درام رمانتیک Claudine در سال 1974 دریافت کرد. او با ارائه صدای دارث ویدر در کالکشن فیلم های جنگ ستارگان شهرت بین المللی به دست آورد که با فیلم اصلی 1977 شروع شد.

کری فیشر در نقش پرنسس لیا

بهترین فیلم های جنگ ستارگان

کری فرانسیس فیشر متولد 21 اکتبر 1956_ درگذشته 27 دسامبر 2016 بازیگر و نویسنده آمریکایی بود. او نقش پرنسس لیا را در فهرست فیلم های جنگ ستارگان بازی کرد. از دیگر آثار فیشر می توان به کمدی Shampoo (1975)، موزیکال کمدی The Blues Brothers (1980)، کمدی درام Hannah and Her Sisters (1986)، کمدی سیاه The ‘Burbs (1989)، رمانتیک کمدی When Harry Met Sally… اشاره کرد. دو بار برای بازی در سریال کمدی NBC 30 Rock (2007) و سریال Channel 4 Catastrofe (2017) نامزد جایزه امی برای بازیگر مهمان برجسته در یک سریال کمدی شد.

همچنین بخوانید :

لیام نیسون در نقش گویی گان جین

مجموعه فیلم های جنگ ستارگان

ویلیام جان نیسون متولد 7 ژوئن 1952 یک بازیگر اهل ایرلند شمالی است. او جوایز متعددی از جمله نامزدی برای یک جایزه اسکار، یک جایزه فیلم آکادمی بریتانیا و دو جایزه تونی دریافت کرده است. در سال 2020، او در فهرست 50 بازیگر برتر سینمای ایرلند در ایرلند تایمز در رده هفتم قرار گرفت. او با ایفای نقش اسکار شیندلر در درام هولوکاست Schindler’s List (1993) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ به شهرت رسید و برای آن نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او پس از آن در فیلم های درام Nell (1994)، تاریخی بیوگرافی (1995)، بیوگرافی درام Michael Collins (1996) و فیلم Les Misérables (1998) بازی کرد. نیسون در تمام فیلم های Star Wars، سوپرقهرمانی Batman Begins (2005) و سه گانه The Chronicles of Narnia (2005-2010) نقش‌های پرفروشی را ایفا کرد.

هریسون فورد در نقش هان سولو

مجموعه فیلم های Star Wars

هریسون فورد متولد 13 ژوئیه 1942 یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او مردی برجسته در فیلم‌های ژانرهای مختلف بوده است و به عنوان نماد فرهنگی آمریکا در نظر گرفته می‌شود. او هفتمین بازیگر پردرآمد در آمریکای شمالی است. او جوایز مختلفی از جمله جایزه دستاورد زندگی AFI در سال 2000، جایزه سیسیل بی. دمیل در سال 2002 و سزار افتخاری در سال 2010 علاوه بر نامزدی جایزه اسکار و چهار جایزه گلدن گلوب دریافت کرده است. فورد با بازی در نقش هان سولو در مجموعه فیلم های Star Wars به شهرت جهانی دست یافت و این نقش را در چهار دنباله در طول فیلم‌‌های بعدی تکرار کرد. دوران حرفه‌ا‌‌ی او شش دهه را در بر می‌گیرد و شامل همکاری با برخی از تحسین شده‌ترین و تاثیرگذارترین فیلمسازان زمان خود، مانند جورج لوکاس، فرانسیس فورد کاپولا، استیون اسپیلبرگ، ریدلی اسکات، پیتر ویر، رومن پولانسکی و مایک نیکولز می‌شود. فورد تنها جایزه اسکار خود را برای بهترین بازیگر مرد برای بازی در فیلم Witness (1985) دریافت کرد.

آدام درایور در نقش کایلو رن

تمام فیلم های Star Wars

آدام درایور بازیگر آمریکایی متولد 19 نوامبر 1983 درایور حضور در تئاتر برادوی را با نمایش Mrs. Warren’s Profession در سال 2010 آغاز کرد. او در نمایش‌های بسیاری حضور داشته و برای نمایش Burn This در سال 2019 نامزد جایزه تونی شد. آدام با سریال Girls (2012-2017) مورد توجه قرار گرفت و نامزد جایزه امی شد. پس از آن در چند فیلم از جمله فیلم Lincoln (2012)، فیلم Inside Llewyn Davis (2013) و فیلم Silence (2016) او را دیدیم. آدام درایور با نقش کایلو رن در سه‌گانه Star Wars (2015-2019) شناخته می‌شود. وی تاکنون دو بار برای فیلم BlacKkKlansman (2019) و فیلم Marriage Story (2020) نامزد جایزه اسکار شده است. این دو فیلم نامزدی جایزه بفتا، جایزه گلدن‌ گلوب و جایزه منتخب منتقدین را نیز برای وی به ارمغان آورده‌اند.

دیزی رایدلی در نقش ری

ترتیب تماشای فیلم های جنگ ستارگان

دیزی جاز ایزوبل ریدلی متولد 10 آوریل 1992 یک هنرپیشه انگلیسی است. او برای بازی در نقش ری در سه گانه دنباله جنگ ستارگان به شهرت رسید. او همچنین در فیلم معمایی Murder on the Orient Express (2017) ظاهر شد و نقش شخصیت اصلی درام رمانتیک Ophelia (2018) را بازی کرد.

همچنین بخوانید :

امتیازات و بررسی فیلم های جنگ ستارگان

مجموعه فیلم های Star Wars با تحسین گسترده تماشاگران و منتقدان قرار گرفت و به یک پدیده فرهنگی تبدیل شد، که بازی‌های ویدیویی، بازی‌های سه بعدی، مجموعه‌های تلوزیونی، پادکست‌های زیادی بر اساس آن ساخته شد. در ادامه به بررسی چندی از نمرات فیلم های جنگ ستارگان می‌پردازیم.

جنگ ستارگان یک امید جدید

فیلم های جنگ ستارگان

جنگ ستارگان یک امید جدید در تعداد محدودی از سینماها در ایالات متحده اکران شد و به سرعت به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد. این فیلم به دلیل بازیگری، کارگردانی، داستان، موسیقی، سکانس‌های اکشن، صداگذاری، تدوین، فیلم‌نامه، طراحی لباس و ارزش‌های تولید مورد تحسین منتقدان قرار گرفت، به‌ویژه برای جلوه‌های بصری پیشگامانه‌اش. مجموعه فیلم های Star Wars در طول اکران اولیه خود بیش از 550 میلیون دلار فروخت به پرفروش ترین فیلم تبدیل شد. جنگ ستارگان برنده شش جایزه اسکار رقابتی در پنجاهمین جوایز اسکار شد، در سی و پنجمین جوایز گلدن گلوب، این فیلم نامزد بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد و برنده جایزه بهترین موسیقی، و همچنین شش نامزدی جوایز فیلم آکادمی بریتانیا را دریافت کرد.

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک
8.6 %93 %90

جنگ ستارگان امپراطوری ضربه می‌زند

مجموعه فیلم های جنگ ستارگان

پس از انتشار اولیه، امپراتوری ضربه می زند، در مقایسه با استقبال مثبت از یک امید جدید، فیلم جدید نقدهای متفاوتی دریافت کرد. این فیلم در فهرست ده فیلم برتر سال 24 منتقد در رتبه چهارم قرار گرفت. واکنش‌های طرفداران کاملاً متفاوت بود، و این بیشتر به خاطر تغییر لحن و روایی فیلم، و به ویژه عشق لیا به هان بر لوک و رابطه‌اش با ویدر بود.

در جوایز اسکار، امپراتوری ضربه می زند برنده جایزه بهترین صدا، جایزه بهترین جلوه‌های بصری، و همچنین دو نامزدی دیگر. برای سی و نهمین جوایز گلدن گلوب، تنها جایزه بهترین موسیقی متن به دست آورد. این فیلم همچنین برنده جایزه هوگو برای بهترین نمایش دراماتیک و جایزه انتخاب مردم برای فیلم مورد علاقه شد.

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک
8.7 %94 %82

جنگ ستارگان برگشت جدی

بهترین فیلم های جنگ ستارگان

در پنجاه و ششمین مراسم اسکار، جایزه دستاورد ویژه برای جلوه‌های بصری، نامزد بهترین کارگردانی هنری/دکوراسیون صحنه، نامزدی برای بهترین تدوین جلوه های صوتی را دریافت کرد. جان ویلیامز نامزد بهترین موسیقی متن اصلی شد. در جوایز بفتا در سال 1984، برنده بهترین جلوه‌های ویژه بصری، نامزد بهترین گریم، نامزد بهترین طراحی تولید/ کارگردانی، نامزد بهترین صدا، نامزد بهترین آلبوم موسیقی متن اصلی نوشته شده برای فیلم سینمایی یا تلویزیونی ویژه شد

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک
8.3 %8.3 %58
همچنین بخوانید :

جنگ ستارگان تهدید شبح

فیلم های جنگ ستارگان

تهدید شبح نامزد سه جایزه اسکار شد، بهترین ویرایش جلوه های صوتی، بهترین جلوه های بصری و بهترین صدا. این فیلم برنده جوایز Saturn برای بهترین لباس و بهترین جلوه‌های ویژه، جایزه فیلم MTV برای بهترین صحنه اکشن، همچنین نامزد جوایز بفتا برای جلوه‌های بصری و صدا، جایزه گرمی برای بهترین موسیقی متن برای رسانه‌های تصویری شد. با این حال، این فیلم هفت نامزدی جایزه تمشک طلایی (Razzie) بدترین فیلم، بدترین کارگردانی، بدترین فیلمنامه، بدترین بازیگر نقش مکمل مرد، بدترین بازیگر نقش مکمل زن ، بدترین زوج فیلم را دریافت کرد.

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک
6.5 %51 %51

جنگ ستارگان حمله کلون‎‌ها

مجموعه فیلم های Star Wars

به تبعیت از قسمت‌های قبلی این مجموعه، جوایز اسکار نامزد بهترین جلوه‌های بصری در جوایز اسکار 2003 شد، ناتالی پورتمن نیز در جوایز انتخاب نوجوان مورد تقدیر قرار گرفت، و این فیلم از مجموعه فیلم های Star Wars جایزه بهترین مبارزه را در جوایز فیلم MTV دریافت کرد. در مقابل، این فیلم همچنین هفت نامزدی از جوایز تمشک طلایی را دریافت کرد.

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک
5.9 %18 %35

جنگ ستارگان انتقام سیث

مجموعه فیلم های جنگ ستارگان

این قسمت نسبت به فیلم های قبلی نامزدی جایزه کمتری دریافت کرد. این تنها فیلم جنگ ستارگان بود که نامزد جایزه اسکار بهترین جلوه‌های بصری نشد. و فقط نامزد دریافت جایزه بهترین گریم شد. مانند هر فیلم از سه گانه اصلی، فیلم برنده جایزه Saturn برای بهترین فیلم علمی تخیلی شد، این فیلم در مجموع نامزد دریافت 10 جایزه ساترن شد.

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاکریتیک
7.6 %79 %68
همچنین بخوانید :

جنگ ستارگان نیرو بیدار می‌شود

فیلم های جنگ ستارگان

در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار، نامزد بهترین تدوین، بهترین موسیقی متن، بهترین ویرایش صدا، بهترین میکس صدا، و بهترین جلوه های بصری شد. نامزدی های دیگر فیلم شامل چهار جایزه فیلم آکادمی بریتانیا و یک جایزه فیلم برگزیده منتقدان است.

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاتریتیک
7.8 %93 %80

جنگ ستارگان آخرین جدی

فیلم های آینده جنگ ستارگان

این قسمت همچنان با تحسین منتقدان روبه‌رو شد، و در مراسم‌ها جوایز زیادی برد از جمله برنده بهترین بازیگر، بهترین سناریو و بهترین تدوین شد

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاتریتیک
6.9 %91 %84

جنگ ستارگان به پا خواستن اسکای والکر

تمام فیلم های Star Wars

در آخرین قسمت از مجموعه فیلم های Star Wars همچنان برنده جوایز متعددی شد. و برای طرفداران این مجموعه تحسین‌ برانگیز بود.

امتیاز IMDB امتیاز روتن تومیتوز امتیاز متاتریتیک
6.5 %52 %53
همچنین بخوانید :

کلام آخر

فیلم های جنگ ستارگان

در این مقاله به معرفی مجموعه فیلم های جنگ ستارگان پرداختیم یکی از پرطرفدارترین فرانچایز‌ها که بعداز گذشت دهه‌ها همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده. اگر از طرفداران فیلم‌های حماسی فضایی هستید ولی هنوز این مجموعه جذاب را ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر برای دانلود و تماشای آنها اقدام کنید. نظر شما در مورد کالکشن فیلم های جنگ ستارگان ها چیست؟ به نظر شما بهترین فیلم های جنگ ستارگان کدام است؟ شما می‌توانید نظرات خود را درباره مجموعه فیلم های Star Wars از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منتخب کاربران
[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =