جمعه , می 17 2024

معرفی سریال Vikings | حماسه‌ای فراموش نشدنی

[ad_1]

سریال درام و تاریخی Vikings با دست گذاشتن بر روی برهه تاریخی نه چندان پرداخته شده، به یکی از سریال‌های جذاب و خاطره‌انگیز مدیوم تلویزیون بدل گشته است.

ژانر تاریخی با به تصویر کشیدن موضوعاتی جذاب و بعضاً آموزنده، از جذابیت خاصی در نزد مردم برخوردار بوده و در تمامی مدیوم‌های سرگرمی شاهد ساخته شدن آثار گوناگونی از این ژانر بوده‌ایم که اکثریت آن‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شده‌اند. موضوعی که در سال ۲۰۱۳ مایکل هرست را وادار کرد تا دست به ساخت سریالی جریان‌ساز و فراموش نشدنی بزند که برهه مهمی از تاریخ بشریت را به محبوبیتی بی‌سابقه و تکرار نشدنی رسانده است.

در زمانه‌ای که سریال پرهزینه و پرطرفدار Game of Thrones (بازی تاج و تخت) از سوی شبکه HBO در حال جابجا کردن تمامی رکوردهای مدیوم تلویزیون بود، شبکه هیستوری سریالی تاریخی به نام Vikings را تهیه و در دسترس مردم قرار داد که با وجود نادیده گرفته شدن از سوی بینندگان اما به مرور و با تصویر کشیدن تاریخ هیجان‌انگیز مردم وایکینگ، به شهرتی عظیم دست یافت.

سریالی که با وجود برخی از کاستی‌ها اما شبیه آن را کمتر می‌توان در سینما و تلویزیون پیدا کرد و با وجود این که کمپانی نتفلیکس سعی داشته تا دنباله‌ای از آن را تهیه نماید اما در دست‌یابی به کیفیت و جذابیت آن به هیچ عنوان موفق نبوده است. مسئله‌ای که سبب شده تا در معرفی این هفته به سراغ سریال Vikings برویم؛ مجموعه تلویزیونی به شدت جذابی که در طول تعطیلات عید ۱۴۰۲ می‌توانید لحظاتی ناب و فراموش نشدنی را با آن تجربه نمایید.

1 25
  • نام سریال: Vikings
  • نام سریال به فارسی: وایکینگ‌ها
  • ژانر: اکشن، درام و تاریخی
  • سال پخش: از ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰
  • سازنده: مایکل هرست
  • بازیگران: تراویس فیمل، کلایو استندن، کاترین وینیک،گابریل بیرن، جرج بلگدن و گوستاو اسکاشگورد
  • تعداد فصل: ۶
  • تعداد قسمت: ۸۹
  • وضعیت: تمام شده

تاریخچه مردم وایکینگ به سبب وحشی‌گری‌ها و جنگ‌های پایان‌ناپذیر آن‌ها که در نهایت به نابودی گسترده‌شان ختم می‌شود، چندان به صورت یکپارچه دست به دست نشده و آن‌طور که می‌بایست، سرگذشت امپراطوری آن‌ها با شک و گمان‌های بسیاری همراه می‌باشد. با این حال یکی از شخصیت‌های مشهور این مردم، فردی به نام رگنار لاثبروک بوده است که در واقعیت، پادشاه دانمارک و سوئدی بوده که به مرور ویژگی‌های افسانه‌ای و فانتزی بسیاری به وی افزوده شده تا جایی که واقعی بودن بسیاری از دستاوردها و اقدامات وی، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

با این حال شبکه هیستوری و مایکل هرست از این شخصیت و وقایعی که در طول تاریخ مردم وایکینگ به وقوع پیوسته است بهره گرفته‌اند تا داستان مستقل خود را روایت نمایند که در برخی از مواقع کاملاً سندیت تاریخی داشته و در برخی دیگر، تنها ساخته ذهن سازندگان این سریال بوده تا بتوانند بینندگان را به وجد بیاورند. سریالی که برای نخستین‌بار موفق می‌شود تا تمامی جنبه‌های زندگی مردم وایکینگ را به معرض نمایش گذاشته و سبب شهرت و محبوبیت برهه نادیده گرفته شده‌ای از قاره اروپا بشود.

2 19

سریال Vikings با معرفی کشاورزی ساده و جنگجو به نام رگنار شروع می‌شود که با خانواده خود در قسمتی از شمال قاره اروپا مشغول زندگی ساده‌ای می‌باشد. روستای آن‌ها که توسط یک حاکم نه چندان محبوب اداره می‌شود، هر از چند گاهی با به آب انداختن قایق‌ها، به مناطق مختلف یورش برده و با تصاحب اموال مردم، به سرزمین خود بازگشته و در شادمانی از پیروزی، به تقسیم غنائم می‌پردازند.

با این حال رگنار که از این روند تکراری و خسته کننده، به سطوح آمده، قطب‌نمایی عجیب و غریب پیدا کرده و گروهی از دوستان و یاران خود را متقاعد می‌کند تا به سمت سرزمین‌های جدیدی (که شامل انگلستان کنونی می‌شود) حمله‌ور شوند تا نه تنها مناطق جدیدی را کشف نمایند، بلکه غنائم ارزشمندتری را صاحب شده و دیگر نیازی به حاکم مستبد خود نداشته باشند. موضوعی که برگرفته از حس کنجکاوی و سیری‌ناپذیر مردی است که به هیچ عنوان قصد ندارد تا یک کشاورز ساده باقی بماند.

3 18

حمله رگنار و یارانش به سرزمین‌های جدید، خشم حاکم روستا را برانگیخته و سبب دوئلی بین این ۲ می‌شود که در نهایت رگنار به سادگی پیروز میدان شده و خود را به عنوان حاکم روستا اعلام می‌نماید. تبدیل شدن او از یک کشاورز به حاکم روستا، تنها آغاز مسیر ماجراجویی‌های او خواهد بود، بلکه رگنار قصد دارد تا با متحد کردن تمامی قبیله‌ها و مردم سرزمین خود تحت یک پرچم واحد، امپراتوری بزرگی از مردم وایکینگ‌ها را آغاز نماید تا از این طریق بتواند با ارتشی بزرگ و مجهز، به سرزمین بریتانیا و مناطق مختلف آن یورش برده و اتفاقات جدیدی را تجربه کند.

این مسئله سبب می‌شود تا زندگی رگنارو لاثبروگ کاملاً دگرگون شده و حس کنجکاوی او که حال به تمایل برای رسیدن به پادشاهی تبدیل شده است، برخلاف پیش‌بینی‌های وی رقم خورده و با وقایع و رخدادهای غیر منتظره‌ای روبرو شود که نه تنها می‌تواند خانواده وی را از هم بپاشاند، بلکه زمینه‌ساز حضور دشمنان قدرتمندی خواهد شد که حتی می‌توانند جان رگنار را مورد تهدید قرار دهند.

4 16

سریال Vikings یک بازه زمانی بسیاری طولانی را شامل شده و از زندگی روستایی رگنار جوان آغاز گشته و تا دوران حکومت فرزندان بالغش که برای تصاحب اسم و رسم پدرشان به جان یکدیگر افتاده‌اند، ادامه خواهد داشت. موضوعی که سبب شده تا شاهد حضور بازیگران بسیاری در این مجموعه تلویزیونی باشیم که در راس آن‌ها، تراویس فیمل در قامت رگنار لاثبروک حضور دارد.

هنرنمایی تحسین شده و جذاب تراویس فیمل نه تنها از همان ابتدای کار می‌تواند مخاطب را با خود همراه نماید، بلکه سبب می‌شود تا شخصیت افسانه‌ای و نه چندان شناخته شده رگنار، رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته و به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی یک دهه اخیر تلویززیون تبدیل بشود که حتی با وجود افت کیفیت سریال در برخی از فصل‌ها اما این تراویس فیمل است که یک تنه بار جذابیت آن را به دوش کشیده و سریال را از نابودی نجات می‌دهد.

1679383795 61 5 14

قاعدتاً سریالی که مدعی به تصویر کشیدن زندگی مردم وایکینگ‌ها می‌باشد، از جنگ و خونریزی‌های بسیاری بهره خواهد برد. مجموعه تلویزیونی Vikings از همان قسمت نخست ثابت می‌کند که هیچ ابایی از نشان دادن خشونت‌های این مردم نداشته و به جذاب‌ترین شکل ممکن، جنگ و درگیری‌های آن‌ها را به تصویر می‌کشد. مسئله‌ای که البته در فصل نخست و به سبب بودجه پایین چندان با سریال پرهزینه‌ای مثل بازی تاج و تخت قابل رقابت نبوده که البته به مرور شاهد افزایش کیفیت نبردها و رویارویی‌های وایکینگ‌ها با مردم بریتانیا و روس و .. خواهیم بود.

این مسئله مخصوصاً در فصل‌های پایانی بسیار نمود پیدا کرده و شاهد برخی از چشم‌نوازترین جلوه‌های بصری مدیوم تلویزیون هستیم که موفق می‌شود تا حس و حال حاس مردم اسکاندیناوی و آن سرزمین‌های بارانی و خونین اروپا را به زیبایی به ارمغان بیاورد. طراحی لباس‌ها و فرهنگ مردم وایکینگ نیز به بهترین شیوه ممکن تدارک دیده شده و Vikings بهترین و باکیفیت‌ترین اثر قرن بیستم و یکم می‌باشد که زندگی پر فراز و نشیب این جنگجویان خستگی‌ناپذیر را بازگو کرده است.

6 13

در سال‌هایی که سریال بازی تاج و تخت از سوی شبکه HBO در حال تار و مار کردن تمام رقبای تلویزیونی خود بود، مجموعه Vikings آن‌طور که لیاقتش را داشت، دیده نشد و تا حدودی همیشه در سایه قرار گرفته بود. با این حال پس از روند ناامید کننده فصل‌های پایانی بازی تاج و تخت و افزایش کیفیت ساخته شبکه هیستوری، مردم با جواهری ناب و فراموش نشدنی آشنا شدند که حتی کمپانی ثروتمندی همچون نتفلیکس نیز در تکرار موفقیت‌های آن ناکام مانده است.

اگر که به ژانر تاریخی و اکشن علاقه داشته و می‌خواهید تا با برخی از جذاب‌ترین شخصیت‌ها و وقایع مدیوم تلویزیون مواجه شوید، به تماشای سریال Vikings پرداخته و شاهد روایتی حماسی و خاطره‌انگیز از مردی روستایی باشید که برای رسیدن به جایگاه پادشاهی، اتفاقات و رخدادهای بسیاری تلخ و دردناکی را پشت سر می‌گذارد.

منبع: گیمفا

Kratos
[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 9 =