سه‌شنبه , می 21 2024

معرفی سیستم مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل

[ad_1]

اگر کمترین شناختی از بازی‌های ویدیویی داشته‌ باشید، احتمالاً با بازی کالاف دیوتی آشنا هستید، زیرا این سری بازی‌های سبک شوتر اول‌شخص، در میان طرفداران این حوزه نیازی به معرفی ندارند.

درحالی‌که این بازی محبوب به‌طور مرتب از سال 2003 روی پلتفرم کامپیوتر منتشر می‌شود، از سال 2019 وارد پلتفرم گوشی‌های هوشمند شده‌است. کالاف دیوتی موبایل به‌عنوان رقیبی جدی برای بازی پابجی موبایل، در سبک بتل‌ رویال منتشر شد و مورد استقبال بسیاری از بازیکنان قرار گرفت.

با توجه به محبوبیت بالای این بازی، بسیاری از کاربران سیستم‌های عامل اندروید و ios با این چالش مواجه‌اند که برای اجرای آن نیازمند چه سیستمی هستند. به همین منظور در این مقاله تصمیم گرفتیم که سیستم مورد نیاز برای کالاف دیوتی موبایل را در این دو سیستم عامل مورد بررسی قرار دهیم. البته پیش از آن لازم است که با سری بازی‌های کالاف دیوتی و نسخۀ موبایل این بازی محبوب بیشتر آشنا شوید، بنابراین اگر شما هم به بازی‌های پلتفرم تلفن همراه علاقه‌مند هستید، این نوشته را تا پایان بخوانید.

سیستم مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل

کالاف دیوتی

سری بازی‌های Call of Duty (ندای وظیفه) که توسط Activision منتشر می‌شود، بین طرفداران بازی‌های ویدیویی از محبوبیت بالایی برخوردار است. در سال 2003، اولین نسخۀ بازی‌های کالاف دیوتی در ژانر تیراندازی اول شخص، برای پلتفرم ویندوز و مَک منتشر شد. نسخه‌های مختلف این بازی در این دو دهه، همواره یکی از پرطرفدارترین محصولات در سبک خود بوده‌اند.

بیشتر مطالعه کنید : بهترین تنظیمات برای بازی کالاف دیوتی موبایل

  • کالاف دیوتی موبایل

Call of Duty Mobile یک بازی رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای است که مود بتل رویال، یکی از قسمت‌های محبوب آن به‌شمار می‌رود. درواقع این بازی حدود یک سال بعد از انتشار نسخۀ موبایل بازی پابجی، برای رقابت با آن توسط اکتیویژن رونمایی شد.

گفتنی است که پابجی یک بازی پرطرفدار در سبک بتل رویال محسوب می‌شود که در سال 2016، برای اولین‌بار توسط PUBG Studios منتشر شد. این بازی یک رقابت بازیکن مقابل بازیکن است که با چتربازی بازیکنان در یک نقشه آغاز می‌شود و نهایتاً تنها شخصی که بین 100 نفر زنده می‌ماند، برندۀ رقابت خواهد بود. کمتر از دو سال بعد از انتشار رسمی در پلتفرم پی‌سی، از نسخۀ تلفن همراه این بازی به نام PUBG Mobile  رونمایی شد.

کالاف دیوتی موبایل نیز که از زمان انتشار، اصلی‌ترین رقیب بازی پابجی است؛ تنها 24 ساعت پس از رونمایی به مرز 20 میلیون بار دانلود رسید و شرکت سازنده آن توانست از معاملات درونی برنامه، صاحب سود 2 میلیون دلاری شود. با گذشت یک هفته، تعداد دانلودهای این بازی محبوب از 100 میلیون گذشت و سود حاصل از آن، از مرز 17 میلیون دلار عبور کرد.

نکته‌ای بسیار مهم درمورد بازی کالاف دیوتی موبایل، قابلیت سفارشی‌سازی است. با توجه به امکان پرداخت درون برنامه‌ای در این بازی رایگان، امکانات اولیه را می‌توان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دریافت کنید، اما برای استفاده از امکانات بیشتر بازی، باید ارز رایج آن را که سی‌پی نام دارد را تهیه کنید. اما در رابطه با این بازی محبوب در پلتفرم تلفن‌های هوشمند، یک پرسش بزرگ مطرح می‌شود؛ اجرای بدون مشکل آن چه نیازمندی‌هایی دارد؟ به همین منظور در قسمت بعدی نوشته، سیستم مورد نیاز برای کالاف دیوتی موبایل را در سیستم‌های عامل مختلف مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سیستم مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل

سیستم مورد نیاز برای کالاف دیوتی موبایل

همان‌طور که در این مقاله بیان شد، کالاف دیوتی موبایل برای دو سیستم عامل اندروید و ios منتشر شده‌است، اما بعضی از بازیکنان ترجیح می‌دهند که این بازی را روی کامپیوتر تجربه کنند، بنابراین در کنار این دو سیستم عامل محبوب تلفن‌های همراه، سیستم مورد نیاز برای کالاف دیوتی موبایل را جهت اجرا روی ویندوز نیز عنوان خواهیم کرد.

  • سیستم عامل اندروید

اندروید یکی از سیستم‌های عامل سازگار با بازی کالاف دیوتی موبایل است؛ اگر تلفن همراه اندرویدی شما امکانات زیر را داشته‌باشد، می‌توان گفت که سیستم مورد نیاز برای کالاف دیوتی موبایل را در اختیار دارد:

  1. نسخه اندروید: 5.1 و بالاتر؛
  2. رم (RAM): 3 گیگ و بالاتر؛
  3. حافظه داخلی (Storage): مجموعا 2.6 گیگابایت برای دانلود، نصب و راه‌اندازی؛
  4. پردازنده CPU: پردازنده مرکزی Snapdragon 625 و موارد معادل و بالاتر؛
  5. پردازنده GPU: پردازنده گرافیکی Adreno 506 و موارد معادل و بالاتر.

اگر تلفن همراه آیفون شما با سیستم عامل ios دارای امکانات زیر باشد، توانایی اجرای کالاف دیوتی موبایل را خواهد داشت:

  1. نسخۀ ios: آی‌اواس 9 و بالاتر (آیفون 6 به بالا)؛
  2. نرخ فریم: 30 فریم بر ثانیه، به بالا؛
  3. حافظه داخلی: مجموعا 2.6 گیگابایت برا دانلود، نصب و راه‌اندازی (مشابه اندروید).

cod

  • نصب روی ویندوز

در دو بخش قبلی، شرایط اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل بر روی تلفن‌های همراه را بررسی کردیم. اما همان‌طور که گفته بودیم، بسیاری از افراد تمایل دارند که نسخۀ موبایل بازی Call of Duty (ندای وظیفه) را روی کامپیوتر خود تجربه کنند. به همین منظور، سیستم مورد نیاز برای کالاف دیوتی موبایل را در کامپیوتر نیز بررسی می‌کنیم. برای نصب و اجرای مناسب این بازی محبوب روی سیستم عامل ویندوز، به امکانات زیر نیازمند هستید:

  1. سیستم عامل: ویندوز 7 و بالاتر؛
  2. فضای هارد: 2 تا 5 گیگابایت فضای قابل استفاده؛
  3. رم (RAM): 8 گیگابایت و بیشتر؛
  4. پردازندۀ مرکزی (CPU): پردازنده Intel Core i5 با فرکانس 2.5 تا 3.0 گیگاهرتز و موارد مشابه و قدرتمندتر؛
  5. پردازندۀ گرافیکی (GPU): کارت گرافیک Nvidia GTX 660 و موارد مشابه و قدرتمندتر.

موارد ذکرشده در رابطه با هر سیستم عامل، مهم‌ترین نکاتی محسوب می‌شود که در توانایی اجرای بازی‌ها توسط دستگاه مؤثر است.

کلام پایانی

سری بازی‌های Call of Duty (ندای وظیفه) یکی از محبوب‌ترین محصولات میان علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی است. نسخۀ مخصوص گوشی‌های هوشمند این بازی، سال 2019 با عنوان کالاف دیوتی موبایل منتشر شد. با توجه به محبوبیت بسیار بالای این بازی، بسیاری از افراد نسبت به امکان اجرای آن روی تلفن‌های همراه خود دچار تردید هستند. به همین منظور در این مقاله، سیستم مورد نیاز کالاف دیوتی موبایل را در سیستم‌های عامل اندروید و ios مورد بررسی قرار دادیم. برخی از بازیکنان نیز علاقه دارند که نسخه موبایل بازی کالاف دیوتی را روی کامپیوتر امتحان کنند، بنابراین سیستم پیشنهادی آن را روی سیستم عامل ویندوز نیز عنوان کردیم.

اگر تلفن‌های همراه یا کامپیوترهایی با شرایط ذکرشده در این نوشته دارید و به بازی‌های ویدیویی در سبک تیراندازی هم علاقه‌مندید، تجربۀ بازی جذاب کالاف دیوتی موبایل را از دست ندهید.

برای جزئیات بیشتر و همچنین برسی سیستم هایی که با این بازی سازگار نیستید میتوانید این مقاله رو مطالعه کنید: چرا دستگاه من با کالاف دیوتی موبایل سازگار نیست؟

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پانزده =