سه‌شنبه , می 21 2024

ارزش سهام سونی، 10 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد!

[ad_1]

سونی به تازگی اعلام کرده است که تا کنون 54.8 میلیون واحد از کنسول PS5 در سراسر جهان فروخته شده و این یک عدد قابل توجه برای یک کنسولی است که تازه وارد چهارمین سال عمر خود شده است. با این حال، این عدد به طور زیادی از هدف داخلی فروش شرکت کمتر بوده. بنابراین، سونی پیش‌بینی خود را برای کل واحدهای PS5 ارسال شده در سال مالی 2023/24 (که در 31 مارس به پایان می‌رسد) از 25 میلیون به 21 میلیون تغییر داده است و این شرکت فورا نتایج این تصمیم را با گوشت و پوست خود احساس کرد.

همانطور که CNBC گزارش کرده است، بر اساس محاسبات با استفاده از داده‌های FactSet، سونی پس از اعلام کاهش هدف فروش PS5 خود برای سال مالی، یک کاهش شدید حدود 10 میلیارد دلاری در ارزش سهام خود دیده است. در همان زمان، شرکت اعلام کرد که با نزدیک شدن کنسول به نیمه دوم عمر خود، انتظار می‌رود فروش آن به تدریج کاهش یابد.

هر چند که عدم رسیدن به هدف فروش نگران‌کننده است، اما به نظر می‌رسد که مشکلات بزرگ‌تری نیز وجود دارند. به گفته Atul Goyal، تحلیلگر سهام در Jefferies، مسأله بزرگ‌تر در گزارش سونی به تعداد کم از مارجین عملیاتی آن است. دیویژن بازی شرکت به تازگی مارجین عملیاتی 6 درصدی را برای سه ماهه به پایان رسیده در تاریخ 31 دسامبر گزارش داده است، که نه تنها از 9 درصد گزارش شده یک سال پیش کاهش یافته است، بلکه همچنین پایین‌ترین میزان آن در حدود یک دهه است.

به گفته Goyal، قبل از سال 2022، مارجین‌ها به مدت چهار سال در حدود 12-13 درصد حرکت می‌کردند. این تحلیل‌گر که مارجین‌های فعلی را «بسیار ناامیدکننده» توصیف می‌کند، می‌گوید که این موضوع «علی‌رغم افزایش‌های متعددی که باید مارجین‌ها را به سمت 20 درصد هدایت کرده باشند» اتفاق افتاده است.

Serkan Toto، مدیرعامل و بنیان‌گذار شرکت مشاوره Kantan Games، ادعا کرده است که مارجین‌های عملیاتی سونی احتمالاً تحت تأثیر اثرات بلندمدت بودجه‌های بزرگی است که شرکت به عنوان هزینه‌های توسعه و بازاریابی به عنوان پروژه‌های انحصاری خود اختصاص می‌دهد- مانند Marvel’s Spider-Man 2 که به گفته اسنومنیاک گیمز با توجه به اسناد داخلی نشان داده شده در دسامبر، بودجه توسعه و بازاریابی آن 315 میلیون دلار بود.

اخیراً، سونی همچنین اعلام کرده است که تا حداقل آوریل 2025، هیچ نسخه جدیدی از بازی‌های مهم انحصاری خود را منتشر نخواهد کرد. با این حال، شرکت در سال 2024 چندین عنوان از PlayStation Studios را در دستور کار دارد که به تازگی منتشر شده، مثلا Helldivers 2 با بازی‌هایی مانند Rise of the Ronin، Stellar Blade، Concord و Until Dawn به ترتیب منتشر خواهند شد. لیک‌ها ادعا کرده‌اند که یک عنوان جدید Astro Bot نیز ممکن است در این سال منتشر شود.

با آخرین اخبار بازی همراه پی‌اس ارنا باشید.

[ad_2]
منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهارده =