جمعه , می 17 2024

چرا تارگرین ها اژدها دارند؟ + تاریخچه

[ad_1]

بدون اژدهایان، هیچ بازی تاج و تخت یا “House of the Dragon” وجود ندارد. این دو نمایش بدون حضور اژدها، جادوی کمی دارند که جرقه‌ هیجان را به‌خوبی روشن نمی‌کنند. علاوه‌براین، خانواده تارگرین بدون اژدها نمی‌توانست به مقام و شکوه در جهان دست پیدا کند.

عصر اژدهایان، هم در والیریان و هم در وستروس طولانی و پررونق بود؛ اما این عصر پس از جنگی که به‌عنوان “رقص اژدهاها” شناخته می‌شود، به آرامی ناپدید شد. سال‌ها طول کشید تا آن‌ها به لطف فداکاری دنریس، دوباره متولد شوند؛ اما حتی تا پایان بازی تاج و تخت، فقط یک اژدها باقی ماند.

اگر از طرفداران این دو سریال پربیننده و پرطرفدار هستید به پیشنهاد تیم تحریریه، مقاله بهترین فیلم ها و سریال های شبیه گیم اف ترونز را مطالعه کنید.

در ادامه به بررسی اینکه چرا خاندان تارگرین تنها خانواده‌ای بودند که توانایی کنترل اژدهایان را داشتند، می‌پردازیم. برای مطالعه جزئیات همراه ما باشید.

چرا خاندان تارگرین ها تنها کسانی بودند که اژدها داشتند؟

زمانی‌که دنریس تارگرین به‌دنیا آمد، اژدهایان قدرتمند تنها یک خاطره یا داستان نبودند. به لطف تلاش و فداکاری دنریس، سال‌ها طول کشید تا اژدهایان دوباره متولد شوند؛ اما تا پایان روایت “گیم آف ترونز”، تنها یک اژدها باقی ماند.

در طول تمام قرن‌هایی که اژدهاها در وستروس حاکم بودند، خاندان تارگرین تنها خانواده‌ای بود که می‌توانست بر اژدهایان سوار شود و با آن‌ها در آسمان قدرت‌نمایی کند.

تارگرین ها تنها اژدها سواران در تاریخ اولیه نبودند

house of the dragon targaryen dragons explained 1

قبل از تأسیس حکومت خود در وستروس، تارگرین‌ها خانواده‌ای از اژدهاداران در سرزمین والریای آزاد بودند؛ اما در مقابل سلطنتی که در وستروس داشتند، تارگرین‌ها یکی از خاندان‌های کم‌قدرت در والریا بودند. آن‌ها تنها یکی از چهل خاندان اژدهادار به حساب می‌آمدند و در آن دوران، اژدها سواری به یک خاندان خاص محدود نمی‌شد.

در آن دوران، اژدهایان موجودات استثنایی و ترسناک بودند. داستان‌ها درباره منشأ اژدها متنوع است؛ اما برخی از آن‌ها می‌گویند که اژدهایان در حلقه‌ای از آتشفشان‌ها به نام “چهارده شعله” در شبه‌جزیره والریان کشف شده‌اند.

برخی دیگر باور دارند که اژدهایان از سرزمین‌های سایه‌ای آمده‌اند، درحالی‌که داستانی دیگر ادعا می‌کند تخم‌های اژدها، تکه‌هایی از ماه دوم هستند که از آسمان سقوط کرده‌اند. در سال 114 پیش از میلاد، دنریس تارگرین نشانه‌ای از نابودی والریا را مشاهده کرد. درحالی‌که سایر خانواده‌های اژدهاسالار معتقد بودند که این تصور اشتباه است، تارگرین‌ها به استون در وستروس نقل مکان کردند.

۱۲سال بعد، سرزمین والریا در یک فاجعه به نام عذاب والریا نابود شد. تمام والریا ازجمله فرهنگ و تاریخ آن به‌همراه اهالی و اژدهایان نابود شدند. تنها بازماندگان تارگرین‌ها، اژدها سوارانی بودند که با اژدهای خود در دراگون استون سکونت داشتند. در سال‌های بعد، تارگرین‌ها با یکدیگر ازدواج کردند تا خون خود را خالص نگه دارند، بنابراین آن‌ها تنها خانواده‌ای بودند که در وستروس مالک اژدهایان بودند و بر آن‌ها سوار می‌شدند.

تارگرین‌ها و اژدهایان به کمک جادو به یکدیگر پیوند خورده‌اند

house of the dragon targaryen dragons

متأسفانه، منبع دقیق و تایید شده‌ای درباره پیوند دقیق بین تارگرین‌ها و اژدهایان وجود ندارد. در دنیای وستروس، ارتباط بین تارگرین‌ها و اژدهایان به‌خوبی شرح داده نشده است و اطلاعات درباره آن‌ها مبهم است. تئوری‌های مختلفی درباره این پیوند وجود دارد؛ اما هیچ‌یک از آن‌ها به‌طور قطعی تأیید شده نیست.

یکی از تئوری‌ها می‌گوید که والریایی‌ها از وایورن‌ها (wyverns) برای خلق اژدها استفاده می‌کنند. این تئوری نشان می‌دهد که اژدها از منبعی غیرطبیعی خلق شده است و به‌وسیله جادوی والریایی‌ها زندگی می‌کنند. تئوری پذیرفته‌تر این است که والریایی‌ها از طلسم‌ها و شاخ اژدهایان برای رام کردن و آموزش اژدها استفاده می‌کنند.

به‌طورکلی، باتوجه‌به اطلاعات کمی که در دسترس است، همچنان اسرار زیادی درباره پیوند تارگرین‌ها و اژدها در وستروس وجود دارد. این مسئله به علت گم‌شدن تاریخ والریا پس از حادثه “مرگ والریا” بسیار پیچیده شده است.

به‌هرحال، باید توجه داشت که اطلاعات درباره پیوند تارگرین‌ها و اژدهایان تا حد زیادی نامحتمل و تایید نشده است. زیرا از تاریخ والریا بعد از نابودی آن‌ها چیزی باقی نمانده است.

شناخته شده ترین تارگرین سواران

درباره نوزادان تارگرین‌ نیز باید گفت که با فلس، دم، بال و بدن پیچ‌خورده ظاهری شبیه به اژدها داشتند. این شواهد نشان می‌دهد که تارگرین‌ها ممکن است در اصل اژدها باشند که در دوران بارداری به انسان تبدیل می‌شوند؛ اما توضیحات دقیقی درباره جنین تارگرین‌ها وجود ندارد، به‌جز اینکه آن‌ها نفرین شده‌اند و اجداد والریایی‌شان از جادوی خون استفاده می‌کرده است.

  • اگون اول تارگرین – Aegon I Targaryen
  • ویسنیا تارگرین – Visenya Targaryen
  • رینیس تارگرین (فتح اگون) – Rhaenys Targaryen (Aegon’s Conquest)
  • جیریس تارگرین  – Jaehaerys I Targaryen
  • رینیس تارگرین (رقص اژدها) – Rhaenys Targaryen (The Dance of the Dragons)
  • ویسریس من تارگرین – Viserys I Targaryen
  • دیمون تارگرین – Daemon Targaryen
  • رینیرا تارگرین – Rhaenyra Targaryen
  • دنریس تارگرین – Daenerys Targaryen
  • جان اسنو ( بازی تاج و تخت ) – Jon Snow (Game of Thrones)

اژدها

از جمله اژده‌هایی که با تارگرین‌ها به کمک جادو بهم پیوند خورده بودند؛ می‌توان به بالریون، واگار و مراکسس اشاره کرد. در ادامه اسامی تمامی اژده‌هایان را ذکر خواهیم کرد.

  • بالریون – Balerion
  • واگار – वहागर
  • مراکسس – Meraxes
  • ورمیتور – Vermithor
  • ملیس – Meleys
  • بالریون – Balerion
  • کاراکس ها – Caraxes
  • سیراکس – Syracuse
  • دراگون – A drug
  • راگال – Rhaegal

اژدها سواران جدیدی را معرفی کرد

house of the dragon targaryen dragons

وقتی جنگ داخلی تارگرین‌ها بین رینیرا و اگون دوم تارگرین آغاز شد، پسر رینیرا به‌نام جاکریس، از فرزندان نامشروعی که از تبار والریایی شناخته می‌شد، به‌عنوان یک سوار جدید در جنگ حضور یافت و در خدمت مادرش بود.

حضور او به‌عنوان یکی از اژدهاسواران سوالات زیادی درباره مشروعیت و شرایط تسلط بر اژدها به‌وجود آورد. از آن‌جایی‌که تارگرین‌ها تنها اژدهاسواران باقی‌مانده از نسل والریا بودند، مردم فکر می‌کردند که تنها تارگرین‌ها می‌توانند اژدها را تربیت و استفاده کنند.

بااین‌حال با پیشرفت داستان، این تصور کم‌کم رد شد. افزایش تعداد اژدهاسواران جدید، خبر خوبی برای تارگرین‌ها نبود، زیرا بیشتر اژدهایان در نبرد رقص اژدها کشته شدند. پس از این نبرد، تارگرین‌ها با دوره‌ای فاجعه‌بار روبه‌رو شدند که در آن نسل اژدها به سرعت در حال انقراض بود.


همچنین در مقاله‌ چه کسی رینیرا تارگرین را می کشد ؟ می‌توانید درباره علت مرگ، حواشی پس از مرگ و قاتل رنیرا مطالعه کنید.


اژدهایان دنریس تارگرین یک مورد نادر است

house of the dragon targaryen dragons

مرگ اژدهایان باعث آغاز دوره‌ای شد که تارگرین‌ها تقریباً بیشترین قدرت خود را از دست دادند. اگرچه آن‌ها همچنان به‌عنوان خاندان حاکم بر وستروس شناخته می‌شدند و قدرت خود را در طول سال‌های طولانی حفظ کرده بودند؛ اما در زمان جنگ، قدرت خود را به‌طور کامل از دست دادند.

بدون اژدها، آن‌ها تفاوت چندانی با خاندان‌های اشرافی دیگر در وستروس نداشتند، اما وقتی‌که دنریس تارگرین به‌عنوان آخرین بازمانده تارگرین‌ها به سن نوجوانی رسید، در سریال محبوب خارجی “گیم آف ترونز” شاهد تولد دوباره اژدهایان بودیم، او با استفاده از جادوی خون وارد آتشگاه شد و سه اژدهایی که از تخم‌های سنگ‌شده بیرون آمده بودند، به‌دست آورد.

برای آوردن این سه اژدها به دنیا، دنریس باید جان شوهرش کال دروگو، بچه‌اش ریگو و جادوگر میری مازدور را در این راه قربانی کند. مراسم جادوی خون باعث‌شد دنریس در برابر آتش مقاوم شود و درنهایت بتواند سه اژدهای خود را در اختیار داشته باشد.


دراین‌بین پیشنهاد می‌کنیم نکاهی هم به مقالات منفورترین کاراکترهای گیم اف ترونز و محبوب ترین شخصیت‌های گیم اف ترونز هم داشته باشید.


مروری بر چرا تارگرین ها اژدها دارند؟

در مورد اینکه اگر نبرد رقص اژدها رخ نمی‌داد، چه اتفاقی می‌افتاد، نمی‌توانیم نظری قطعی داشته باشیم؛ اما به‌نظر می‌رسد که اگر اژدهایان حفظ می‌شدند، تارگرین‌ها همچنان قدرت و جایگاه خود را حفظ می‌کردند. اژدها نماد قدرت و تمامیت تارگرین‌ها بودند و حضور آن‌ها در جنگ و امور سیاسی به آن‌ها قدرت بیشتری می‌بخشید.

ازطرف‌دیگر، نابودی اژدهایان و نسل آن‌ها باعث ضعف و افت قدرت تارگرین‌ها شد و آن‌ها را به‌ دست خاندان‌های دیگر واگذار کرد. در  پایان این مقاله می‌توانید با ما در قسمت نظرات در ارتباط باشید.

[ad_2]
منبع vido.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 6 =