شنبه , می 18 2024

معرفی فیلم گیج گاه با بازی حامد بهداد 【بیوگرافی بازیگران، داستان + نظرات】

[ad_1]

معرفی فیلم گیج گاه، بیوگرافی هنرپیشه‌های آن، خلاصه داستان و نقد و نظرات درباره فیلم گیجگاه مواردی است که در این در این مقاله از تایم سیتی به آن پرداخته‌ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

جالب است که بدانید جدیدترین فیلم جمشید هاشم پور گیجگاه است که توسط عادل تبریزی کارگردانی شده است. حنیف سروری و ولی الله مدنی نیز به عنوان تهیه‌کنندگان این فیلم کمدی جدید مشغول به کار هستند.  فیلم گیجگاه با بازی حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت و جمشید هاشم پور در سال 1399 ساخته شد.

معرفی فیلم گیج گاه【داستان + بیوگرافی بازیگران + نظرات】

زمان اکران فیلم گیج گاه

زمان اکران فیلم گیج گاه در سینماهای ایران از تاریخ 12 مهر ماه 1402 آغاز شد و علاقه‌مندان به آخرین اثر جمشید هاشم پور را به سالن‌های سینما جذب کرد.

موضوع فیلم گیجگاه

موضوع فیلم “گیجگاه” داستانی درباره یک معلم ادبیات و ورزش است که استاد کاراته است؛ اما زندگیش زمانیکه چشمش به مادر مطلقه یکی از شاگردانش افتاد، دچار تغییر می‌شود.

در طول داستان، یک سری اتفاقات عجیب و غریب رخ می‌دهد و حتی پای جمشید هاشم‌پور، ستاره فیلم‌های اکشن ایرانی هم در داستان باز می شود و قضایا به شکلی پیچیده تنظیم می‌شوند که شما انتظار آن را ندارید.

نظرات درباره فیلم گیجگاه

گیجگاه فیلمی است که به طور خاص برای جلب توجه مخاطبان عادی ساخته شده است و قرار نبود در جشنواره فجر به عنوان یک کشف بزرگ مورد تحسین منتقدان قرار گیرد.

با این حال واکنش منتقدان نشان داد که در مقایسه با بسیاری از فیلم‌های پرفروش اخیر، این فیلم بهتر است و اگر به طور عمومی نمایش داده شود، مورد استقبال تماشاگران قرار خواهد گرفت.

منتقدان نظرات خود درباره فیلم گیجگاه را اینگونه بیان کردند که “گیجگاه” یک اعتراف آشکار به سینمای تجاری و پرطرفدار ایران در دهه ۷۰ است و البته نقاط ضعف و قوت همان فیلم‌ها را نیز دارد.

با توجه به داستان‌ها و ماجراهای فرعی متعدد، رنگ اصلی فیلم ضعیف و کمرنگ است و کند پیش می‌رود؛ با این حال، فیلم تلاش می‌کند با ارائه موقعیت‌های جالب و شوخ‌طبعانه که پر از ارجاع به فیلم‌ها و زندگی مردم در دهه ۷۰ است، این نقص را پوشش دهد.

بیوگرافی هنرپیشه های فیلم گیجگاه

در ادامه این بخش به بیوگرافی هنرپیشه‌های فیلم گیجگاه پرداخته‌ایم که انتظار می‌رود به یکی از بهترین فیلم های ایرانی تبدیل شود. بازیگران ستاره ایرانی با نقش‌آفرینی در این فیلم و به نمایش گذاشتن استعداد خود، اثر پرطرفداری را رقم زده‌اند.

معرفی فیلم گیج گاه【داستان + بیوگرافی بازیگران + نظرات】

حامد بهداد ؛ در نقش حسن خشنود

حامد بهداد، بازیگر ایرانی متولد ۲۶ آبان ۱۳۵۲ است. وی برای اولین بار با فیلم “آخر بازی” در سال ۱۳۷۹ به سینمای ایران معرفی شد و برای این فیلم، نامزدی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر را کسب کرد.

در فیلم “جرم” به کارگردانی مسعود کیمیایی، نیز به عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر موفق شد جایزه سیمرغ بلورین را دریافت کند.

از دیگر جوایز او می‌توان به جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای در سال ۲۰۱۹ برای بازی در فیلم “قصر شیرین” اشاره کرد.

حامد بهداد در طول فعالیت هنری خود با بسیاری از کارگردانان مشهور سینمای ایران از جمله عباس کیارستمی، اصغر فرهادی، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی و مسعود کیمیایی همکاری کرده است.

معرفی فیلم گیج گاه【داستان + بیوگرافی بازیگران + نظرات】

باران کوثری ؛ در نقش مهتاب

باران کوثری در تاریخ ۲۵ مهر ۱۳۶۴ در تهران به دنیا آمده است. او فرزند رخشان بنی‌اعتماد، کارگردان سینما و جهانگیر کوثری، تهیه‌کننده سینما و کارشناس فوتبال است.

باران کوثری در هنرستان سوره در رشته نمایش تحصیل کرد. فیلم “بهترین بابای دنیا” ساختهٔ داریوش فرهنگ، نخستین تجربه بازیگری باران کوثری بود. نقش‌آفرینی‌های بعدی او تا سال ۱۳۸۰ محدود به فیلم‌های مادرش بود.

باران کوثری همچنین با بازی در تئاتر آن سوی آینه به کارگردانی آزیتا حاجیان، توانایی خود را به عنوان بازیگر تئاتر نشان داد. در هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان، باران کوثری عضو هیئت داوران در بخش مسابقه بود.

او جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را برای دو فیلم “خون‌بازی” و “روز سوم” و دیپلم افتخار بخش بین‌المللی برای فیلم “خون‌بازی” دریافت کرد.وی همچنین در سال ۱۳۸۷ در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “حیران” شد.

بازی درخشان او، کوثری را به یکی از بهترین بازیگران زن ایرانی تبدیل کرده است.

معرفی فیلم گیج گاه【داستان + بیوگرافی بازیگران + نظرات】

سروش صحت ؛ در نقش مرتضی مجاور

سروش صحت نائینی متولد ۸ آذر ۱۳۴۴ یک بازیگر، مجری، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی است. او در سال ۱۳۹۸ جایزهٔ سیمرغ سیمین بهترین کارگردانی را برای فیلم “جهان با من برقص” در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دست آورد.

دروازه ورود صحت به دنیای فیلم زمانی باز شد که به طور ناخوانده به یک میهمانی کوچک دعوت شد. او به دیدار دوستش رامین ناصرنصیر می‌رود و در آنجا با مهران مدیری روبرو می‌شود.

در این میان، صحت علاقه‌ای که بی‌ارتباط با تحصیلاتش است را به مهران مدیری ابراز می‌کند. مهران مدیری هم او را برای بازی در مجموعه “هفتاد و هفت” دعوت می‌کند و صحت با علاقه به گروه نگارش مهران مدیری به عنوان بازیگر در آن مجموعه مشارکت می‌کند.

در حال حاضر، صحت قصد دارد پس از گذشت چند سال، فیلم “صبحانه با زرافه‌ها” به تهیه‌کنندگی محمد شایسته را تولید کند و در حال حاضر منتظر صدور پروانه ساخت است.

معرفی فیلم گیج گاه【داستان + بیوگرافی بازیگران + نظرات】

بهرنگ علوی ؛ در نقش شاهرخ

بهرنگ علوی در تاریخ 1 فروردین ماه ۱۳۵۹ در تهران متولد شد. او تنها فرزند خانواده و اصالتاً اهل آمل است. پدرش یک فرهنگی بازنشسته و مدیر آموزش و پرورش بود و مادرش نیز در شرکت مخابرات مشغول به کار بود.

بهرنگ مجرد است و مدرک فوق‌دیپلم نقشه‌کشی با کامپیوتر دارد. همچنین او از اولین دوره فارغ‌التحصیلان مؤسسه فرهنگی-هنری کارنامه در رشته بازیگری فارغ‌التحصیل بود.

از کودکی بهرنگ علاقه زیادی به بازیگری داشت و با بازی در تئاتر مدرسه به این حرفه روی آورد. در سال ۱۳۷۰ در تئاتر شهر به کارگردانی جهانگیر طاهری در نمایش “آدمک چوبی” به صورت رسمی و حرفه‌ای شرکت کرد. بازیگری بهرنگ علوی با مشارکت در برنامه‌های دوربین مخفی تحت کارگردانی امیرحسین قهرائی آغاز شد.

در این بین به انجمن سینمای فیلم کوتاه پیوست و در چندین فیلم کوتاه جشنواره‌ای حضور داشت. نقش آفرینی او در فیلم “عیار ۱۴” به کارگردانی پرویز شهبازی باعث شد تا به سینما معرفی شود.

او برای فیلم “دربند” به کارگردانی پرویز شهبازی به عنوان کاندیدای نقش مکمل مرد در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شد.

معرفی فیلم گیج گاه【داستان + بیوگرافی بازیگران + نظرات】

امیرحسین رستمی ؛ در نقش محمود

امیرحسین رستمی، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ایرانی در تاریخ ۱۲ بهمن ۱۳۵۴ به دنیا آمد. او در مدرسه هنر درس خوانده و علاقه زیادی به هنر و بازیگری داشت. در سال ۱۳۸۲، رستمی به مدت یک دوره به عنوان هنرجوی کارگاه آزاد بازیگری تحت مدیریت امین تارخ شرکت کرد.

فعالیت حرفه‌ای امیرحسین در حوزه سینما از سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم “فقط چشم‌هاتو ببند” آغاز شد. او در این فیلم نقشی ایفا کرد که نشان دهنده استعداد واقعی و بازی قوی او بود.

پس از این فیلم، امیرحسین به تدریج در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف حضور یافت و با بازی‌های قوی و منحصربه‌فردش به یکی از بازیگران برجسته و محبوب در صنعت سینما تبدیل شد.

علاوه‌بر حضور در سینما، امیرحسین رستمی همچنین در تئاتر و تلویزیون نیز فعالیت داشته است. وی در برخی از نمایش‌های تئاتر بزرگ شهر و در سریال‌های تلویزیونی معروف حضور داشته و با بازی هنری خود توانسته است جایگاه خود را در این عرصه‌ها مشخص کند.

معرفی فیلم گیج گاه【داستان + بیوگرافی بازیگران + نظرات】

نادر سلیمانی ؛ در نقش حاج آقا چراغی

نادر سلیمانی‌فرد، بازیگر و صداپیشه ایرانی، متولد ۱۴ اسفند ۱۳۴۵ است. وی به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم “ضد” در سال ۱۴۰۰، جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشنوارهٔ فیلم فجر را به دست آورد.

نادر سلیمانی‌فرد تا سن ۱۹ سالگی در منطقه ارتشی‌های کارون آبادان زندگی می‌کرد. پس از شروع جنگ ایران و عراق به شهرستان ارسنجان در استان فارس نقل مکان کرد و پس از مدتی برای تحصیل و کار در رشتهٔ بازیگری به تهران رفت.

شهرت و شناخت وی با بازی در سریال‌های تلویزیونی “ساعت خوش” و “باغ مظفر” به کارگردانی مهران مدیری افزایش یافت.

معرفی فیلم گیج گاه【داستان + بیوگرافی بازیگران + نظرات】

جمشید هاشم پور ؛ در نقش دکتر هاشم‌پور

جمشید هاشم‌پور، بازیگر ایرانی، متولد ۳ فروردین ۱۳۲۳ است. او بازیگری خود را در سال ۱۳۴۷ و در سن ۲۴ سالگی با فیلم “جهنم سفید” به کارگردانی ساموئل خاچیکیان آغاز کرد و تاکنون در بیش از ۱۰۰ فیلم و ۳ نمایش خانگی نقش‌های مختلفی را ایفا کرده است. در اختتامیهٔ شانزدهمین جشنوارهٔ بین‌المللی فیلم مقاومت از او به خاطر یک عمر فعالیت هنری تجلیل شد.

جمشید هاشم‌پور یکی از بهترین بازیگران مرد ایرانی در سال ۱۳۴۷ به دلیل ظاهر و استایل بدنی مناسب، توسط یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان مشهور سینمای ایران، معرفی شد. او با بازی در فیلم‌هایی همچون “افعی” به کارگردانی محمدرضا اعلامی، “جوانمرد” به کارگردانی مهدی ژورک و “تاراج” به کارگردانی ایرج قادری به شهرت دست یافت. نقش “زینال بندری” در فیلم “تاراج” به عنوان نقش مشهور وی شناخته می‌شود.

سایر بازیگران فیلم ایرانی گیجگاه

  • بیژن بنفشه‌خواه در نقش سهرابی
  • سیاوش چراغی‌پور در نقش مدیر مدرسه
  • محمد الهی در نقش الهی، صاحب ملک
  • مریم همتیان در نقش خواهر مهتاب
  • ایمان اسماعیل‌پور در نقش ناظم مدرسه
  • علی باغفر
  • حامد شیخی
  • وحید حمتی
  • داوود ونداده
  • علی راد در نقش عرفان
  • فرهاد آئیش در نقش آرایشگر
  • حسن رضایی
  • رضا صفای‌پور
[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − دو =