جمعه , می 17 2024

معرفی انیمیشن بابا یاگا ؛ داستان، صداپیشگان و نمرات

[ad_1]

انیمیشن بابا یاگا یکی از جدیدترین عناوین دنیای انیمیشن و کارتون است که در سال 2023 میلادی اکران شد. این انیمیشن جذاب از سینمای روسیه است. در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بررسی بهتر انیمیشن Baba Yaga بپردازیم.

انیمیشن بابا یاگا یکی از برترین عناوین در میان انیمیشن‌های روسیه‌ای محسوب می‌شود. این انیمیشن جذاب و تماشایی در سبکی خاص تولید شده است و همین موضوع باعث شده تا مخاطبین مخصوص به خود را شگفت‌زده کند. پس از تولید انیمیشن بابا یاگا در سال 2023 میلادی، این انیمیشن خیلی زود توانست به محبوبیت بالایی در میان مخاطبین دست پیدا کند و به یکی از پربیننده‌ترین انیمیشن‌های روسی در سطح جهان تبدیل شود.

کارگردانی انیمیشن بابا یاگا را ولادیمیر ساکوف (Vladimir Sakov) برعهده داشته است. در مورد تاریخ اکران انیمیشن بابا یاگا نیز باید اشاره کنیم که این انیمیشن جذاب و کوتاه برای اولین‌بار به صورت عمومی در تاریخ 27 آپریل 2023 معادل 7 اردیبهشت 1402 در روسیه اکران شد در حالی که چند روز پیش از آن به صورت خصوصی در جشنواره فیلم مسکو اکران شده بود. ژانر انیمیشن بابا یاگا، ماجراجویانه و خانوادگی است. مدت زمان کارتون بابا یاگا نیز چیزی در حدود 1 ساعت و 41 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به بررسی خلاصه انیمیشن Baba Yaga بپردازیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن بابا یاگا

انیمیشن Baba Yaga

یکی از نکات قوت انیمیشن بابا یاگا، داستان بی‌نقص و جذاب آن است. فیلم‌نامه این انیمیشن جذاب روسی به دست جمعی از نویسندگان نگاشته شده است و شاید همین موضوع باعث شده تا یک داستان بی‌نقص را شاهد باشیم. نویسندگی فیلم‌نامه انیمیشن بابا یاگا را لئونید باراتس (Leonid Barats)، الکساندر چیستیاکوف (Aleksandr Chistyakov)، گرگوری پویریر (Gregory Poirier) و وادیم اسوشنیکوف (Vadim Sveshnikov) برعهده داشته‌اند.

داستان انیمیشن بابا یاگا در مورد دختر جادوگری با موهای قرمز است که همراه با گربه قهوه‌ای و مخترع خود در کلبه‌ای در مرداب‌های دوردست یک پادشاهی در حال زندگی هستند. این دختر جادوگر زندگی آرامی را سپری می‌کند و جادوهای کوچکی نیز انجام می‌دهد. اما برای اینکه بتواند از جادوی واقعی بهره ببرد باید به کتاب طلسم خود دسترسی داشته باشد؛ کتابی که سال‌ها پیش جادوگر شیطانی و شروری به نام بلادونا آن را ربوده است!

اما ناگهان همه چیز با حضور شاهزاده سینگلاسکا در مقابل کلبه این دختر جادوگر، تغییر می‌کند. حالا او فرصت این را دارد که باری دیگر با دشمن قسم‌خورده خود روبرو شود و اینبار او را شکست دهد. دختر مو قرمز برای دست‌یابی به کتاب طلسم خود باید بلادونا را شکست دهد اما…

همچنین بخوانید :

بازیگران انیمیشن بابا یاگا

در بخش‌های بالایی به طور کلی به معرفی و بررسی انیمیشن Baba Yaga 2023 پرداختیم. سپس به خلاصه داستان، تاریخ اکران و … انیمیشن Baba Yaga اشاره کردیم. اکنون در این بخش از متن به معرفی هنرپیشه های کارتون بابا یاگا و همچنین صداپیشگان این کارتون جذاب خواهیم پرداخت و بیوگرافی کوتاهی از هر کدام به شما عزیزان ارائه خواهیم داد. با ما همراه باشید.

یولیا خلینینا صداپیشه بابا یاگا در انیمیشن بابا یاگا

معرفی انیمیشن بابا یاگا

هنرپیشه محبوب و پرطرفدار روسیه‌ای، یولیا خلینینا (Yuliya Khlynina)، در تاریخ 11 ژانویه 1992 معادل 21 دی 1370 در شهر مسکو چشم به جهان گشود. هنگامی که یولیا کودک بود والدین او از یکدیگر جدا شدند و یولیا سال‌های نوجوانی خود را همراه با مادر و مادربزرگش سپری کرد. او استعداد بسیاری در علم و دانش داشت و همچنین علاقه وافری به رقص باله داشت. اما هزینه‌های این رقص از توان مالی خانواده یولیا خارج بود و همین موضوع باعث شد تا یولیا در این مسیر گام برندارد. سرانجام یولیا وارد دنیای سینما شد و به عنوان بازیگر در مقابل دوربین قرار گرفت.

خیلی زود یولیا تبدیل به یک چهره دوست‌داشتنی برای عوامل سینما و مخاطبین شد و امروزه از او به عنوان یکی از ستاره‌های سینمای روسیه یاد می‌شود. قد یولیا خلینینا در حدود 1 متر و 69 سانتی‌متر است. یولیا در زمینه صداپیشگی نیز بسیار فعال است. او در انیمیشن بابا یاگا صداپیشگی کاراکتر اصلی را برعهده داشته است. در کارنامه هنری یولیا خلینیا آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی به چشم می‌خورد. از جمله مشهورترین آثار او می‌توان به Astra, ya lyublyu tebya ،The Duelist و Eterna. Chast pervaya اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

فدور بوندارچوک صداپیشه لشی در انیمیشن Baba Yaga

هنرپیشه های کارتون بابا یاگا

هنرپیشه و صداپیشه قدیمی و شناخته‌شده سینمای روسیه، فدور بوندارچوک (Fedor Bondarchuk)، در تاریخ 9 می 1967 معادل 19 اردیبهشت 1346 در شهر مسکو چشم به جهان گشود. فدور بوندارچوک از همان دوران کودکی علاقه بسیاری به دنیای هنر و به‌ویژه سینما داشت. همین موضوع باعث شد تا سرانجام به عنوان بازیگر به دنیای سینما ملحق شود. اما فدور پا را فراتر گذاشت و وارد حوزه کارگردانی شد. پس از موفقیت‌های بسیاری که به عنوان کارگردان در سینمای روسیه و جهان کسب کرد، فدور بوندارچوک دست به کار بزرگی زد و کمپانی Art Pictures Studio production را تاسیس کرد.

او پس از این پروژه، در بنیان‌گذاری کمپانی‌های دیگری نیز دست داشت. به عبارتی فدور یکی از چهره‌های برجسته سینمای روسیه محسوب می‌شود. قد فدور بوندارچوک در حدود 1 متر و 82 سانتی‌متر است. آثار ارزشمندی از فدور بوندارچوک برجای مانده است که از جمله مشهورترین آثار سینمایی و تلویزیونی او می‌توان به 9th Company ،Two Days و Sputnik اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

النا شولمن صداپیشه بلادونا در انیمیشن Baba Yaga 2023

تریلر انیمیشن Baba Yaga 2023

هنرپیشه و صداپیشه دوست‌داشتنی سینمای روسیه، النا شولمن (Elena Shulman)، در تاریخ 10 آپریل 1969 معادل 21 فروردین 1348 در شهر اودسا شوروی به دنیا آمد؛ شهری که امروزه به عنوان چهارمین شهر بزرگ اکراین شناخته می‌شود. النا اغلب دوران حرفه‌ای خود را به دوبله‌کردن آثار روسی و همچنین آثار سینمای خارجی پرداخت و عمده شهرت خود را از راه صداپیشگی بدست آورد. وی سرانجام در تاریخ 9 آپریل 2023 معادل 20 فروردین 1402 در شهر سن‌پترزبورگ و زمانی که تنها 53 سال داشت، درگذشت! آثار سینمایی و تلویزیونی ارزشمندی در کارنامه هنری النا شولمن جای گرفته است که از میان مشهورترین آن‌ها می‌توان به The Legend of Zelda: Breath of the Wild (2017) و Three heroes and the King of the Sea (2017) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

ایلیا بلدنی صداپیشه لیس در کارتون بابا یاگا

خلاصه کارتون بابا یاگا

بازیگر کمتر دیده شده‌ی سینما و تلویزیون روسیه، ایلیا بلدنی (Ilya Blednyy)، در تاریخ 9 ژوئن 1976 معادل 19 خرداد 1355 در شهر کالینینگراد روسیه متولد شد. ایلیا برحسب علاقه و استعدادی که در زمینه بازیگری داشت، در جلسه تست چندین اثر سینمایی شرکت کرد و سرانجام موفق به ایفای نقش در یک سریال تلویزیونی شد. پس از آن ایلیا در چندین اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت اما هیچگاه آنطور که باید دیده نشد! در سال‌های اخیر ایلیا بلدنی به یک بازیگر کم‌کار تبدیل شده است. اما کارنامه هنری ایلیا آثار خوبی را در خود جای داده است. از جمله مشهورترین آثار ایلیا بلدنی باید به Contamination (2008) ،Tungusskiy meteorit (2010) و Skalolazka i posledniy iz sedmoy kolybeli (2007) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

نقد انیمیشن Baba Yaga

نقد انیمیشن Baba Yaga

در این بخش از مقاله به سراغ نقد کارتون بابا یاگا خواهیم رفت. انیمیشن بابا یاگا در سال 2023 تولید و اکران شد. این انیمیشن خیلی زود توانست در سینمای روسیه به محبوبیت برسد و به عنوان یکی از پربیننده‌ترین انیمیشن‌های روسی شناخته شود. به عبارتی انیمیشن Baba Yaga یکی از برترین انیمیشن‌های بهار 2023 در کشور روسیه محسوب می‌شود. داستان بی‌نقص و جذاب این انیمیشن نیز منجر به محبوبیت دوچندان آن شد.

انیمیشن جذاب و ماجراجویانه بابا یاگا توانسته نظر مثبت منتقدین سینمایی را به همراه داشته باشد. البته نقدهایی منفی و سازنده نیز بر این انیمیشن وارد شده است. اما به صورت کلی کارتون بابا یاگا خیلی موفق عمل کرد. این انیمیشن با نام اصلی Yaga i kniga zaklinaniy توسط دو کمپانی Art Pictures Studio و Gluk’oza Animation تولید شد. همانطور که در بخش بیوگرافی صداپیشگان نیز اشاره کردیم، کمپانی Art Pictures Studio متعلق به فدور بوندارچوک (Fedor Bondarchuk) است. شخصی که صداپیشگی کاراکتر لشی را در این انیمیشن برعهده داشته است.

نمرات کارتون بابا یاگا

همانطور که در بالا اشاره کردیم، انیمیشن بابا یاگا یکی از محبوب‌ترین عناوین سینمای روسیه در بهار 2023 میلادی بود. همین موضوع باعث شد تا با استقبال خوبی از سوی بینندگان و منتقدان سینمایی قرار بگیرد. البته انیمیشن بابا یاگا در سطح جهانی بازتابی که انتظار می‌رفت را نداشت! شاید این موضوع به دلیل تفاوت سلیقه‌ها و یا حتی مقایسه با آثار قوی دنیای انیمیشن و کارتون باشد. در مورد نمرات انیمیشن بابا یاگا باید اشاره کنیم که این انیمیشن در سایت IMDB نمره 5.5 از 10 را به خود اختصاص داده است.

سخن پایانی

داستان انیمیشن بابا یاگا

در این مقاله از پلازا با معرفی انیمیشن بابا یاگا همراه شما عزیزان بودیم. در طول متن به اطلاعات بسیاری از این انیمیشن روسی نظیر خلاصه کارتون بابا یاگا، صداپیشگان، نمرات و تاریخ اکران آن اشاره کردیم. اگر شما نیز هنوز این انیمیشن خانوادگی و ماجراجویانه روسیه‌ای را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه زودتر نسبت به دانلود انیمیشن Baba Yaga 2023 اقدام کنید و از تماشای آن در کنار کودکان و خانواده خود لذت ببرید.

امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات و نقدهای خود در مورد انیمیشن بابا یاگا را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر اعضاء پلازا در میان بگذارید تا به تکمیل هرچه بهتر این مقاله کمک کرده باشید.

منتخب کاربران
[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 2 =