پنج‌شنبه , می 9 2024

چرا نسخه PC بازی GTA 6 دیرتر از نسخه کنسولی عرضه میشود؟ – مستر گیمرز

میخواهید بدانید چرا نسخه PC بازی GTA 6 دیرتر از نسخه کنسولی عرضه میشود؟ دلیل آن را از زبان یکی از توسعه دهندگان بازی بشنوید.

با مسترگیمرز مرجع بازی  ها همراه باشین .

 

چرا نسخه PC بازی GTA 6 دیرتر از نسخه کنسولی عرضه میشود؟

Grand Theft Auto VI به طور رسمی در سال ۲۰۲۵ برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری X|S عرضه می‌شود، اما بازیکنان رایانه‌های شخصی باید  بیشتر منتظر بمانند و Rockstar تأیید کرده است که بازی در زمان عرضه برای رایانه‌های شخصی در دسترس نخواهد بود. اما چرا؟

به گفته مایک یورک، توسعه‌دهنده سابق Rockstar، که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ در پروژه‌هایی مانند GTA V و Red Dead Redemption 2 در این استودیو کار می‌کرد، این به سادگی به یک موضوع اولویت می‌رسد.

یورک در ویدئویی که اخیراً در مورد این موضوع در کانال شخصی یوتیوب خود ارسال شده است، گفت: «آنها می خواهند آنچه را که می فروشد اولویت بندی کنند. “بیشتر اوقات، به خصوص در گذشته، پلی استیشن فروشنده بزرگ بود. پلی استیشن کنسولی بود  بیش از هر کنسول دیگری فروش داشت، در اکثر موارد، همه در حال بازی کردن پلی استیشن هستند.”

یورک گفت، پس از آن نسخه پلی استیشن بازی به مهم ترین نسخه تبدیل شد. زمانی که او در راک استار روی GTA V کار می کرد، یورک گفت که توسعه دهندگان بیشتر وقت خود را صرف این کردند که نسخه PS3 بهترین باشد، در حالی که همزمان روی نسخه Xbox 360 کار می کردند.

مشکل پورت PC بازی چیست؟

. یورک گفت که یک پورت رایانه شخصی به دلیل اینکه توسعه دهنده مجبور است انواع مختلفی از رایانه های شخصی و اجزای آنها را در خود جای دهد، بیشتر طول می کشد. در نتیجه یک نسخه رایانه شخصی باید بیشتر از نسخه های کنسولی آزمایش شود.

یورک گفت: «در پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، هر کدام از آن‌ها یک کارت گرافیک دارند، و همان کارت گرافیک است، همان معماری درون جعبه است که هر پلی‌استیشن به میلیون‌ها نفر ارسال شده است». وقتی وقتی صحبت از رایانه شخصی به میان می‌آید، هر شخصی یک رایانه شخصی متفاوت دارد. آنها آن را به گونه‌ای متفاوت اجرا می‌کنند، آنها سخت‌افزار متفاوتی دارند، آنها دارای انواع مختلفی از CPU و GPU هستند.»

همانطور که قبلاً گفت، این به سادگی به اولویت ها برمی گردد. توسعه‌دهندگان اغلب پرسنل کافی برای توسعه و آزمایش نسخه‌های متعدد از یک بازی را ندارند، به همین دلیل است که نسخه رایانه‌های شخصی بازی‌های اصلی اغلب در رتبه آخر قرار می‌گیرد، با وجود اینکه رایانه شخصی در سال‌های اخیر به مکان محبوب‌تری برای بازی تبدیل شده است.

یورک گفت: چه چیزی قرار است بهترین فروش را داشته باشد؟ خوب، به احتمال زیاد پلی استیشن . پس  تمام انرژی خود را روی پلی استیشن و سپس ایکس باکس و سپس رایانه شخصی می گذاریم.”

بازی GTA V دو سال پس از عرضه روی کنسول‌ها بر روی رایانه‌های شخصی منتشر شد، در حالی که آخرین بازی Rockstar یعنی  Red Dead Redemption 2، یک سال پس از عرضه آن در سال ۲۰۱۸ بر روی کنسول‌ها منتشر شد. با این حال، نسخه اصلی Red Dead Redemption که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، هرگز برای رایانه شخصی پورت نشد.

GTA 6 در حال حاضر رکوردها را شکسته است. اولین تریلر بازی در یوتیوب بیش از ۱۴۲ میلیون بار دیده شده است. بیش از ۹۳ میلیون از این بازدیدها در ۲۴ ساعت اول مشاهده شد و رکورد YouTube را برای بیشترین بازدید در یک دوره ۲۴ ساعته برای یک ویدیوی غیرمرتبط با موسیقی شکست.

 

تمام مطالب در مورد جی تی ای را از اینجا ببینین

 

متشکریم که همراه مسترگیمرز مرجع بازی ها هستین.

 نظر خود را زیر همین مطلب  در مورد اینکه چرا نسخه PC بازی GTA 6 دیرتر از نسخه کنسولی عرضه میشود؟ برامون ارسال کنین.

MrG insta following banner copy

 




منبع mrgamers.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 8 =