دوشنبه , می 20 2024

معرفی انیمه سایکو پس | یکی از بهترین انیمه های جنایی و علمی تخیلی

[ad_1]

انیمه سایکو پس یکی از انیمه‌های جنایی و علمی تخیلی بسیار زیبا در دنیای انیمه است که هر کسی باید آن را حداقل یک بار تماشا کند. انیمه psycho pass علاوه بر داستان زیبا، جنبه‌های مختلفی از ماهیت انسان‌ها و تکنولوژی را به ما نشان می‌دهد که تامل برانگیز است.

انیمه روان گذر برای آن دسته از اوتاکوها که عاشق داستان‌ها تیره و دارک پر از رازها و معماهای جنایی هستند، مناسب است. در این مقاله انیمه زیبای روان گذر را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. با پلازا در معرفی انیمه سایکو پس همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه سایکو پس

داستان انیمه سایکو پس

انیمه سایکو پس در ژاپن آینده اتفاق می‌افتد، جایی که دنیا با سیستم شایبل (Sibyl) اداره می‌شود. شایبل یک شبکه کامپیوتری بیومکاترونیک قدرتمند است که مغز و ذهنیت شهروندان ژاپنی را با استفاده از یک اسکن مغزی بررسی می‌کند. نتایج به دست آمده سایکو پس نامیده می‌شود که شامل یک شاخص ضریب جرم عددی است که پتانسیل بزهکاری فرد را نشان می‌دهد. اگر این شاخص عددی از حدی بالاتر رود، حتی اگر فرد جرمی مرتکب نشده باشد نیز بازرسان دولتی موظفند آن را دستگیر کنند.

اشخاصی که ضریب جرم بالایی دارند، تحت عنوان مجرم شناخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند در بیمارستان‌های مخصوصی بستری شوند و تا پایین آمدن ضریب جرمشان در آن‌جا بمانند. همچنین، می‌توانند به عنوان دستیار پلیس کار کنند، اما باید در ساختمان مخصوصی محبوس بمانند. در این صورت به آن‌ها «مجری» می‌گویند.

پلیس‌ها و مجریان، مجهز به سلاح‌های دستی فعال شده شخصی به نام دومیناتور (Dominators) هستند که اسکنرهای آن‌ها سایکو پس هدف را ارزیابی می‌کنند. این سلاح اسلحه مانند تنها زمانی می‌تواند شلیک کند که توسط سیستم شایبل تایید شود فرد مجرم است؛ یعنی اگر کسی سایکو پس پایینی داشته باشد، این سلاح فعال نخواهد شد.

داستان انیمه سایکو پس از دید دختر جوانی به نام آکانه تسونه‌موری (Akane Tsunemori) روایت می‌شود. اون به تازگی فارغ‌التحصیل شده و به دلیل نمرات عالی و سایکو پس پایینش یکی از نابغه‌ترین دانشجویان بوده است. آکانه تصمیم می‌گیرد به عنوان یک بازرس کار کند. بدین ترتیب، در بخش اداره تحقیقات جنایی اداره امنیت عمومی استخدام می‌شود.

با ورود آکانه به اداره پلیس، او با مجریانی که در گذشته پلیس‌های قابلی بودند مواجه می‌شود. همچنین با گذشت زمان و پیشروی سریال، آن‌ها متوجه می‌شوند که در پس پرونده‌هایی که در دست دارند مجرمی وجود دارد که سایکو پس بسیار پایینی دارد. سیستم شایبل این شخص را علیرغم تمام جرم‌ها و جنایاتی که انجام داده، به عنوان یک فرد خطرناک تلقی نمی‌کند. با دانلود انیمه psycho pass می‌توانید به ادامه سریال پی ببرید.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه سایکو پس

کاراکترهای انیمه psycho pass به شرح زیر هستند:

آکانه تسونه‌موری (Akane Tsunemori)

ژانر انیمه psycho pass

آکانه دختری 20 ساله است که در ابتدای فصل اول کار خود را در نیروی پلیس آغاز می‌کند. اگرچه در ابتدا از شغل خود ناراحت بود، اما به تدریج با درک ماهیت با کار خود کنار می‌آید. رفتار آرام، پذیرش جامعه و اراده‌اش برای مبارزه، او را به یک بازرس عالی تبدیل می‌کند.

ویس اکتور ژاپنی این شخصیت کانا هانازاوا (Kana Hanazawa) است. این بازیگر و صداپیشه خوش‌چهره در انیمه‌های بی‌شماری تاکنون به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر انیمه سایکو پس، او در انیمه‌هایی همچون انیمه توکیو غول به جای شخصیت ریزه کامیشیرو (Rize Kamishiro)، انیمه آکامه گا کیل به جای شخصیت سریو اوبیکیتوس (Seryu Ubiquitous) و در انیمه کوبو نمی‌ذاره نامرئی باشم به جای شخصیت کوبو ناگیسا (Nagisa Kubo) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

شینیا کوگامی (Shinya Kogami) در انیمه سایکو پس

معرفی انیمه سایکو پس

شینیا یکی از مجرمانی است که در اداره پلیس کار می‌کند. او در گذشته بازرس بود، اما دخالت او در یک پرونده باعث شد ضریب جرم او به سرعت به سطوح غیرعادی افزایش یابد. به عنوان یک مجری، تمرینات بدنی گسترده‌ای را انجام می‌دهد تا مافوق او مجبور به کشتن مجرمان نکند. علیرغم ظاهر خشک و خشنش، شینیا بسیار دل‌رحم است و به زندگی مجریان اهمیت می‌دهد. او مصمم است که مجرم اصلی و مسبب تمام این اتفاقات را دستگیر کند. شینیا از سیستم شایبل متنفر است.

توموکازو سکی (Tomokazu Seki) صداپیشه شخصیت دوست‌داشتنی شینیا است. توموکازو در انیمه Hajime no ippo به جای شخصیت ایچیرو میاتا (Ichiro Miyata)، در انیمه دروازه اشتاینز به جای شخصیت هاشیدا ایتارو (Hashida Itaru) و در انیمه جوجوتسو کایسن به جای شخصیت پاندا (Panda) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

نوبوچیکا گینوزا (Nobuchika Ginoza) در انیمه سایکو پس

بررسی انیمه psycho pass

نوبوچیکا یکی از بازرسان ارشد بخش یک بوده که مسئول هماهنگ کردن مجریان و آموزش آکانه نیز است. او یکی از دوستان قدیمی شینیا بوده و از کسانی که دارای ضریب جرم بالا هستند، متنفر است. او یک رئیس عالی است، اما گاهی اوقات بی‌رحمانه رفتار می‌کند. گینوزا در ابتدا به آکانه می‌گوید فاصله خود را با مجریان حفظ کند.

کنجی نوجیما (Kenji Nojima) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. او در انیمه بنانا فیش به جای شخصیت ایجی اوکومورا (Eiji Okumura) و در انیمه All Gear به جای شخصیت آکیرا اودو (Akira Udō) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

تومومی ماسائوکا (Tomomi Masaoka) در انیمه سایکو پس

زمان پخش انیمه سایکو پس

ماسائوکا یک بازرس کهنه‌کار و باتجربه است که اکنون به عنوان یک مجری کار می‌کند. بیزاری او از قضاوت مطلق سیستم سیبیل باعث شد تا سایکو پس وی بدتر شود و در نتیجه به درجه مجری تنزل پیدا کند. او یکی از کسانی است که به آکانه در اداره امور کمک می‌کند. ماسائوکا بسیار مهربان و وظیفه‌شناس است.

کینریو آریموتو (Kinryū Arimoto)، ویس اکتور فقید ژاپنی، صداپیشگی این شخصیت دوست‌داشتنی را برعهده دارد. آریموتو در سال 2019 به علت سرطان درگذشت و تمام انیمه‌دوستان در غم او متاثر شدند. او در کارنامه درخشان خود انیمه‌های بسیاری را برای ما خاطره‌انگیز ساخته است. از بین آثار ارزشمند او می‌توان به انیمه هیولا به جای شخصیت آقای لیبرت (Mr. Liebert) و انیمه بلیچ به جای شخصیت گینری کوچیکی (Ginrei Kuchiki) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

شوسی کاگاری (Shusei Kagari) در انیمه سایکو پس

داستان انیمه سایکو پس

شوسی کاگری مجری واحد یک است که در سن پنج سالگی به عنوان یک جنایتکار پنهان شناسایی شد. او یکی از جوان‌ترین اعضای بخش 1 است. با وجود این که تقریبا تمام عمر خود را در ساختمان مخصوص مجریان بوده اما هنوز روحیه خود را حفظ کرده است. به طوری که معمولا در حال شوخی یا لاس زدن با زن‌ها دیده می‌شود. او رابطه نزدیکی با ماسائوکا دارد. کاگری با وجود اینکه از سیستم متنفر است، از اقدامات جنایتکاران نیز حمایت نمی‌کند.

آکیرا ایشیدا (Akira Ishida) صداپیشه خوش صدای ژاپنی، شخصیت شوسی را دوبله کرده است. ایشیدا در انیمه سگ های ولگرد بانگو به جای شخصیت فیودور دوستویفسکی (Fyodor Dostoyevsky) و انیمه ازدواج شاد من به جای شخصیت تاکایهیتو (Takaihito) صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

یایویی کونیزوکا (Yayoi Kunizuka) در انیمه سایکو پس

شخصیت های انیمه سایکو پس

کونیزوکا تنها مجری زن واحد یک است. او زنی آرام، خونسرد و قوی است که در گذشته به عنوان یک گیتاریست گره پاپ راک، کار می‌کرد. او بخاطر همکاری با تروریستی به نام رینا، تبدیل به یک جنایتکار شده و در یک بیمارستان بستری شد. زمانی که شینیا و گینوزا هنوز به عنوان بازرس با هم همکار بودند، او را به عنوان مجری استخدام می‌کنند. او و شیون رابطه بسیار صمیمی دارند.

با وجود این که کونیزوکا بسیار کم‌حرف است، اما یک ویس اکتور عالی به جای او صحبت کرده است. شیزوکو ایتو (Shizuka Itō) صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. ایتو در انیمه‌هایی همچون انیمه اوشی نو کو به جای شخصیت یوریکو کوچیجوجی (Yoriko Kichijouji) و در انیمه عشق در فرانیکس به جای شخصیت 007 صحبت کرده است.

همچنین بخوانید :

شیون کارانوموری (Shion Karanomori) در انیمه سایکو پس

کاراکترهای انیمه psycho pass

شیون زنی بلوند و زیبا است که بیشتر اطلاعات مورد نیاز پلیس را به دست می‌آورد. او یک تحلیلگر در بخش تجزیه و تحلیل عمومی اداره امنیت عمومی و همچنین یک جنایتکار پنهان است. شیون بیشتر خود را در ساختمان مخصوص مجریان و پشت سیستم‌ها می‌گذراند. شیون و کونیزوکا دوستان بسیار صمیمی هستند.

میوکی ساواشیرو (Miyuki Sawashiro) صداپیشه خوش‌صدای ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. او در انیمه‌هایی همچون انیمه قمارباز به جای شخصیت کیراری موبوبامی (Kirari Momobami) و انیمه دورارارا به جای شخصیت سلتی استورلوسون (Celty Sturluson) حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

شوگو ماکیشیما (Shogo Makishima)؛ شخصیت منفی انیمه سایکو پس

نقد انیمه روان گذر

شوگو ماکیشیما شاید یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های انیمه سایکو پس باشد. او مسبب اکثر جرم‌ها و جنایاتی است که در بخش 1 مورد بررسی قرار می‌گیرند، من جمله پرونده‌ای که منجر به تنزل رتبه شینیا شد. علیرغم بی‌رحمی و جنایت‌هایی که مرتکب می‌شود، سایکو پس او هرگز به سطوح خطرناکی نرسیده و از سلطه گر در امان است.

صداپیشه این شخصیت کسی جز تاکاهیرو ساکورای (Takahiro Sakurai) نیست. این صداپیشه محبوب و خوش‌صدای ژاپنی تاکنون شخصیت‌های بسیاری را دوبله کرده است. بیشتر شخصیت‌هایی که ساکورای دوبله می‌کند، مجرمان متفکر و باهوش هستند، مانند ساگورو گتو (Suguru Geto) در انیمه جوجوتسو کایسن، گریفیث (Griffith) در انیمه برزرک و فرانسیس اسکات کی فیتسگرالد (Francis Scott Key Fitzgerald) در انیمه سگ های ولگرد بانگو.

نقد انیمه روان گذر

تعداد قسمت های انیمه سایکو پس

ژانر انیمه psycho pass را می‌توان جنایی، معمایی، علمی تخیلی و روانشناسی دانست. درباره تعداد قسمت های انیمه سایکو پس نیز می‌توان گفت تاکنون 3 فصل از انیمه سایکو پس پخش شده است؛ فصل اول 22 اپیزود، فصل دوم 11 اپیزود و فصل سوم 8 اپیزود است. علاوه بر این‌ها، 3 سینمایی دیگر به همراه سه‌گانه‌ای که هر کدام از قسمت‌های آن 1 ساعت به طول می‌انجامند، نیز از آن ساخته شده است.

همانطور که پیش‌تر گفتیم انیمه psycho pass موضوعات اجتماعی و روان‌شناختی، مانند زندگی بدون استرس یا ترس از جرم را بررسی می‌کند. در واقع، سیستم شایبل افرادی را هدف قرار می‌دهد که در فکر انجام اقداماتی هستند که ممکن است باعث ایجاد استرس و خطر برای دیگران شود. این موضوع این سوال را ایجاد می‌کند که آیا از نظر اخلاقی و اجتماعی قابل قبول است که افراد را به جنایاتی متهم کنیم که هنوز مرتکب نشده‌اند‌؟

درواقع، انسان‌های با ساختن سیستم شایبل قصد داشتند جامعه ای عاری از جرم و جنایت بسازند. با این حال، جامعه‌‌ای ساختند که بیشتر تمرکز بر مجازات افرادی است که پتانسیل مجرم شدن را دارند، نه مجرمانی همچون شوگو ماکیشیما. اوروبوچی، نویسنده این اثر، ذکر کرده که یکی از موضوعات محوری انیمه psycho pass «ترس» است. ترس از مجرم شدن، ترس از دست دادن موقعیت و بسیاری از ترس‌ها که ممکن است از سوی سیستم شایبل به عنوان ضریب جرم تلقی شود.

با پیشرفت سریال و اوج گرفتن داستان آن، مخاطب بیشتر و بیشتر از سیستم شایبل متنفر خواهد شد. علاوه بر این‌ها، به تدریج خواهیم دریافت که هیچ سیستم قضایی چه اکنون و چه در آینده بی‌نقص نخواهد بود. تمام این موارد سبب شده تا انیمه روان گذر یکی از بهترین انیمه‌های روانشناختی و جنایی باشد؛ چرا که ممکن است بسیار از جهات آن شبیه زندگی واقعی ما باشد. در اطراف همه ما افرادی وجود دارند که دست به کارهای بدی می‌زنند، اما هیچ احساس گناهی به آنان دست نخواهد داد!

امتیازات انیمه psycho pass

از زمان پخش انیمه سایکو پس که به تاریخ 12 اکتبر 2012 (21 مهر 1391) برمی‌گردد، این انیمه با نقدهای مثبتی همراه بوده است. می‌توانید از نقدهای مثبتی که درباره این انیمه شده و همچنین داستان جذاب آن دریابید که انیمه سایکو پس نمرات خوبی به دست آورده است. انیمه روان گذر در سایت IMDb نمره 8.2 و در سایت MyAnimeList نمره 8.3 از 10 را از آن خود کرده است.

کلام آخر

با یکی از زیباترین انیمه های روانشناختی و جنایی آشنا شدید. بررسی انیمه psycho pass نشان می‌دهد که این انیمه نه تنها برای طرفداران ژانر جنایی، بلکه تمام طرفداران انیمه می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. نظر شما درباره این انیمه چیست؟ فکر می‌کنید بر سر قهرمانان انیمه سایکو پس که درگیر سیستمی ظالم شده‌اند، چه می‌آید؟

[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 8 =