دوشنبه , می 20 2024

بیوگرافی جواد مسگری قاری قرآن کیست ؟ 【علت مرگ + جزئیات زندگی شخصی】

[ad_1]

بیوگرافی جواد مسگری قاری قرآن کیست ؟ دکتر جواد مسگری، قاری قرآن، استاد موسیقی، لحن‌شناسی و از پیشگامان و ابداع‌کنندگان تلفیق موسیقی و هنرهای آوایی فارسی و عربی برای تلاوت قرآن کریم بود. همچنین مسگری در مشهد به عنوان یکی از قاریان و مدرسان مشهور قرآن شناخته می‌شد و بسیاری از اساتید قرآنی کشور از شاگردان او هستند.

در این مقاله به طور مفصل به بیوگرافی جواد مسگری قاری قرآن به همراه علت مرگ و جزئیات زندگی شخصی وی می‌پردازیم. در ادامه این مقاله همراه تایم سیتی باشید.

بیوگرافی جواد مسگری قاری قرآن【علت مرگ + جزئیات زندگی شخصی】

بیوگرافی جواد مسگری

جواد مسگری، قاری قرآن، متولد ۱۰ خرداد ۱۳۵۳ در مشهد بود. پدر استاد مسگری، حاج محمود، شاعر و قاری قرآن بود. ایشان به مدت ۳۰ سال خادم حرم حضرت عباس (ع) در شهر کربلای معلی و ۳۰ سال خادم بارگاه رضوی در مشهد بود.

این سابقه قرآنی و مذهبیِ پدر، تأثیری بر فرزندانش داشت. جواد مسگری که فرزند دهم خانواده بود، همراه با برادران بزرگتر خود به جلسات مختلف قرآن می‌رفت؛ چراکه به تلاوت قرآن علاقه‌مند بود. این علاقه و استعداد باعث شد که در نوجوانی و جوانی به صورت تخصصی به تحقیق و مطالعه در مورد قرائت قرآن و موسیقی تلاوت بپردازد.

دکتر جواد مسگری به عنوان یکی از شاگردان آیت الله بهجت، استاد قاری معظم و لحن شناس قرآن، قاری و تلاوت کننده برجسته قرآن شناخته می‌شد. وی در تلاوت قرآن از لحن‌های مختلفی مانند تجوید، ترتیل و تجوید ترتیل استفاده می‌کرد و با استفاده از صدای خوش و زیبای خود، متن قرآن را به شکلی استوار و با احساس منتقل می‌کرد.

مرحوم مسگری یکی از برترین خوشنویسان کشور در خط شکسته نستعلیق بود و ۶ بار در زمره بهترین خوشنویسان جهان انتخاب شد. او در زمینه هنرهای آوایی، موسیقی، تلاوت و خوشنویسی فعالیت‌های بسیاری داشت و تلاش می‌کرد تا جایگاه قرآن در جامعه اسلامی را تقویت کند.

تحصیلات جواد مسگری

او در سال ۱۳۷۰ وارد دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد و در سال ۱۳۷۷ دکترای پزشکی خود را دریافت کرد. او سال‌ها در مرکز تربیت مدرس قرآن تدریس می‌کرد.

جواد مسگری و همسرش

اطلاعاتی از جزئیات زندگی شخصی جواد مسگری قاری مشهور قرآن در دست نیست و اطلاعی درباره وضعیت تاهل و تعداد فرزندان دکتر جواد مسگری یافت نشده است.

فعالیت ها و سوابق جواد مسگری

دکتر جواد مسگری به عنوان قاری قرآن، استاد موسیقی لحن‌شناسی و یکی از پیشگامان تلفیق موسیقی و هنرهای آوایی با قرآن در ترویج تلاوت قرآن و ارتقای هنر قرآنی در ایران نقش مهمی داشت. 

جواد مسگری عضو جامعه قاریان مشهد و استاد صوت و لحن بود. همچنین او کتاب‌هایی در زمینه صوت و لحن قرآن تالیف کرده است. مسگری در چندین دوره مسابقه بین‌المللی و داخلی قرآن کریم به عنوان داور صوت، حضور داشت. 

او تلاش می‌کرد تا با استفاده از صدای خود و دانش خود در زمینه موسیقی و قرائت، قرآن را به بهترین شکل ممکن به مردم منتقل کند و آنها را به عبادت و تدبر در قرآن ترغیب کند.

مسگری به عنوان یکی از انقلابیون فعال در دوران انقلاب اسلامی در تلاوت قرآن و مدرسه آموزش قرآن نقش مهمی داشت. او با تلاش‌های فراوان خود، موسیقی قرآن را به صورت علمی و حرفه‌ای تدریس کرد و به شکوفایی این هنر در ایران کمک کرد.

علت مرگ جواد مسگری

دکتر جواد مسگری در تاریخ 4 آذر 1402 در سن 49 سالگی دارفانی را وداع گفت و امروز 6 آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (ع) در حرم مطهر رضوی تشییع شد. از علت مرگ جواد مسگری اطلاعاتی در دسترس نیست.

بیشتر بخوانید:

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =