یکشنبه , می 19 2024

راهنمای بازی استارفیلد | 7 نکته مهم در تجربه Starfield

[ad_1]

از آنجایی که بازی استارفیلد (Starfield)، یکی از بزرگترین و گسترده‌ترین عناوینی است که تا کنون در دنیای بازی‌های ویدیویی عرضه شده است، قطعا پارامترهای بی‌شماری در دنیای این بازی وجود دارند که دانستن آنها از پیش کمک بسیار زیادی به شما در روند بازی خواهند کرد. به همین دلیل، در راهنمای بازی استارفیلد به هفت تا از همین موارد کلیدی و اساسی اشاره خواهیم کرد.

با پیکسل آرتس همراه باشید.

۱. بیشتر سیو کنید، راحت‌تر زندگی کنید!

راهنمای بازی استارفیلد
همیشه به اتوسیو متکی نباشید!

استارفیلد هم از رسم کهنه و همیشگی‌ دنیای بازی‌های ویدیویی مستثنی نیست و برای از دست نرفتن دستاوردهای بازیکن در روند بازی، هر چند دقیقه یک بار، پس از اتمام کوئست‌های بزرگ و کوچک، بعد از به دست آوردن آیتم‌های مختلف و…، به صورت اتوماتیک دست به سیو کردن پروسه بازی می‌زند. اما سیو کردن بازی به صورت دستی، هر از چندگاهی به طرز چشم‌گیری به شما کمک خواهد کرد.

از آنجایی که احتمال کشته شدن و یا گرفتن تصمیماتی که خروجی مطلوبی ندارند در بازی استارفیلد به هیچ عنوان کم نیست، یک سیو دستی می‌تواند شما را از تکرار کردن چندین و چند باره یک صحنه و یا از دست دادن منابع ارزشمند و قابل توجه نجات دهد.

بنابراین، اگر دوست ندارید که پس از هر دفعه کشته شدن ماموریت خود را از پله‌های عقب‌تر شروع کنید و یا بخشی از دستاوردهای خود را از دست دهید، قبل از فرود بر روی سیارات، باز کردن درها، صحبت کردن با کارکترهای اصلی و… یک سیو دستی انجام دهید تا در صورت بروز مشکل به سیو قبلی خود برگردید.

۲. هر چه سریعتر به فکر باز کردن جت پک و تقویت آن باشید

راهنمای بازی استارفیلد 1

در استارفیلد، از ابتدای بازی به جت پک و بوست پک (Boost Pack) دسترسی ندارید؛ مگر اینکه هنگام شخصی‌سازی‌های اولیه، کلاسی از کاراکترها را انتخاب کنید که دارای اسکیل بوست پک باشند (مثل Soldier). در واقع بوست پک‌ها مقداری نیروی رانش اضافی هنگام پرش ایجاد می‌کنند (با فشردن دکمه Y کنترلر) که برای حرکت سریعتر، دفع حملات برخی موجودات فضایی و… کاربرد زیادی دارد. بنابراین به محض اینکه به سطح مورد نظر رسیدید، مقداری از اسکیل پوینت‌‌های خود را برای باز کردن بوست پک و تقویت جت پک و افزایش مدت زمان استفاده از آنها اختصاص دهید.

استفاده از بوست پک همچنین باعث ذخیره شدن بیشتر اکسیژن و در نتیجه توانایی دویدن بیشتر نیز می‌شود؛ پس هر چه سریعتر به فکر باز کردن و ارتقای مهارت‌های بوست‌پک و جت پک‌ خود باشید!

۳. فست تراول و پرش در فضا (Grav Jump) را از یاد نبرید

راهنمای بازی استارفیلد 2
با استفاده از Grave Jump می‌توانید جان خود و سفینه‌تان را در بسیاری از نبردهای فضایی نجات دهید.

همانطور که می‌دانید، استارفیلد را مجموعه‌ای از کهکشان‌ها و مکان‌های بسیار وسیع دیگر تشکیل داده‌اند و رفت و آمد در این مکان‌ها می‌تواند بسیار زمان‌گیر باشد. اینجاست که دو سیستم فست تراول و پرش در فضا به کمک شما می‌آیند و به کمک این دو مکانیک می‌توانید زمان رفت و آمدهای خود از مکانی به مکان دیگر را به طرز چشم‌گیری کاهش دهید.

۴. همیشه لوازم پزشکی کافی به همراه داشته باشید تا با خیال راحت سفر کنید 

راهنمای بازی استارفیلد 3
مکان پزشک مستقر در منطقه نئون؛ این مکان‌ها روش بسیار خوبی برای به دست آوردن سلامتی از دست رفته و جبران آسیب‌ها هستند.

ممکن است هنگام جستجوی یک سیاره جدید، از فضاپیمای خود بسیار دور شوید؛ به طوری که بازگشت دوباره به سوی آن به کار بسیار زمان‌بری تبدیل شود. این لحظه، دقیقا جایی است که معجزه سیستم فست تراول را حس خواهید کرد! فست تراول به شما کمک خواهد کرد که بدون صرف زمان قابل توجه و فورا به فضاپیمای خود بازگردید. اما این همه ماجرا نیست؛ برخی از شرایطی که برای کاراکتر شما در بازی پیش می‌آید قابلیت فست تراول را دچار مشکل می‌کند.

قرار گرفتن در معرض بخارهای سمی، ذمای بالا، زمین‌های سنگی و بسیاری دیگر از شرایط مختلف می‌تواند شما را دچار یخ‌زدگی، آسیب‌های عضلانی و یا دیگر مشکلات این چنینی بکند. برای همین همیشه قبل از اینکه دست به جستجو و کاوش در سیارات مختلف بزنید از به همراه داشتن لوازم و درمان‌های مورد نیاز پزشکی اطمینان حاصل کنید.

لوازم پزشکی را معمولا می‌توان از تمام مغازه‌های محلی و یا داروخانه‌ها تهیه کنید؛ اما راه دیگر برای رهایی از بیماری‌ها و آسیب‌ها، مراجعه به پزشکان مستقر در سیارات مختلف است. به عنوان مثال، می‌توانید یکی از آنها را در منطقه نیو آتلانتیس و دیگری را در منطقه نئون پیدا کنید.

۵. در نبردهای هوایی، سرعت خود را کم کنید تا سریع‌تر به اطراف بپیچید

راهنمای بازی استارفیلد 5
گردش در سرعت پایین باعث چرخیدن فضاپیمای شما در دایره‌ای به شعاع کمتر و در نتیجه به دست آوردن موقعیت برتر نسبت به هواگرد دشمن می‌شود.

اگر سوار بر فضاپیمای خود باشید، حرکت دادن جوی‌ استیک چپ کنترلر به بالا و پایین سرعت فضاپیمای شما را تعیین می‌کند؛ حرکت دادن جوی استیک به سمت بالا سرعت فضاپیما را افزایش می‌دهد و فشار دادن آن به سمت پایین، سرعت شما را کم خواهد کرد. وقتی که تحت حمله قرار گرفتید و

فضاپیمای دشمن در موقعیت پشت شما قرار داشت، سریعا سرعت خود را کم کنید و با جوی استیک سمت راست فضاپیمای خود را کنترل کنید و بچرخانید. این کار می‌تواند به عوض کردن موقعیت شما کمک کند و فضاپیمای رقیب جلوتر از شما بیفتد و به راحتی آن را نابود کنید. در غیر این صورت، دشمن دست بالاتری نسبت به شما دارد و راحت‌تر شما را نابود می‌کند.

۶. وسایل حیاتی را حفظ کنید، از شر لوازم اضافی خلاص شوید!

راهنمای بازی استارفیلد 6
در استارفیلد، هر چیز که خوار آید روزی به کار نخواهد آمد!

جهان استارفیلد به طرز خیره‌کننده‌ای گسترده و بزرگ است؛ به همین دلیل، طبیعی است که این جهان مملو از اجسام و لوازم قابل جمع‌آوری کوچک و بزرگ باشد. اما تمامی این وسایل ارزش جمع کردن دارند؟ قطعا نه! حمل وسایل زیادتر باعث می‌شود که نفس شما زودتر تمام شود و سرعت شما کمتر شود. نیاز به یادآوری نیست که سرعت پایین‌تر در یک مبارزه به معنی شانس بیشتر برای مورد هدف قرار گرفتن است.

احتمالا انگیزه جمع کردن برخی از اقلام بی‌ارزش و فروش آنها به ذهن شما خطور کند. اما باور کنید این کار تنها زمانی می‌ارزد که این وسایل واقعا خاص و کمیاب و ارزشمند باشند تا علاوه بر ارزش مادی، مهارت‌های بازرگانی و داد و ستد کارکتر شما نیز افزایش پیدا کند.

پس به طور کلی سعی کنید فضای بسیار با ارزش خود را تنها با بهترین سلاح‌ها، ابزارهای دفاعی، لوازم پزشکی و … پر کنید، نه لوازم به درد نخور. علاوه بر این، همیشه یک سلاح سرد با خود به همراه داشته باشید. در طول بازی، ارزش واقعی سلاح‌های سرد را در مواقعی که نیاز به مخفی‌کاری دارید و یا گلوله‌ کافی برای مبارزه در دسترستان نیست درک خواهید کرد. ابزارهای پوشیدنی شما در کنار هم در وضعیت شما تاثیر به سزایی دارند. سعی کنید کلاه، لباس فضایی و بوست پک‌هایی را انتخاب کنید که تاثیر دفاعی خوبی داشته باشند و از شما در مقابل اثراتی مثل تشعشعات، دمای بسیار بالا و یا پایین، بخارها و… بیشتر محافظت کنند.

پس فضای خود را صرف چیزهای بارزش و کلیدی کنید و وسایل به دردنخور را هر چه سریعتر رها کنید و دور بریزید!

۷. به تصمیمات خود اعتماد کنید!

راهنمای بازی استارفیلد 7

بخش‌های گفت‌وگو محور استارفیلد به معنای حقیقی کلمه پویا هستند. دیالوگ‌های بی‌شماری که شما می‌توانید هنگام مکالمه با هر کارکتر انتخاب کنید و هر جمله‌ای که به زبان می‌آورید، می‌تواند خروجی‌های مختلفی داشته باشد. این سیستم شاید باعث شود که برخی از بازیکنان برای به دست آوردن بهترین خروجی در هر مکالمه، از جملات ساده‌تر و محافظه‌کارانه‌تر استفاده کنند. اما تنها کافی است که در هر مکالمه، تنها در نظر بگیرید که با چه نوع شخصیتی سر و کار دارید. پس با سبکی که فکر می‌کنید به نوع بازی شما نزدیک‌تر است مکالمه کنید و دست از حرکت‌های محافظه‌کارانه در دنیای وسیع استارفیلد بردارید؛ البته که همیشه می‌توانید هنگامی که اوضاع به هم ریخت، از سیو قبلی خود استفاده کنید!

اکنون خود را به دست فضا بسپارید!

همانطور که می‌دانید، استارفیلد نه تنها یکی از بزرگترین بازی‌های سال، بلکه یکی از بزرگترین بازی‌های تاریخ است و وسعت دنیای استارفیلد بدون اغراق در کلمات نمی‌گنجد. استارفیلد مملو از کهکشان‌ها و سیاراتی است که حتی دور افتاده‌ترین آنها هم چیز جدیدی برای ارائه و سرگرم کردن بازیکن دارد. پس هر چه زودتر خود را در دستان این دنیای بکر و کشف نشده رها کنید و البته با به خاطر داشتن این راهنمای بازی استارفیلد، دست به جستجو و کاوش در سطح فضا و سیارات بزنید!

[ad_2]
منبع www.pixelarts.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =