یکشنبه , می 19 2024

معرفی فیلم تفریق با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده 【بیوگرافی بازیگران + زمان پخش】

[ad_1]

پس از کار در چند فیلم سینمایی در ژانرهای مختلف، مانی حقیقی در تجربه فیلم‌سازی جدید خود به یک موضوع فراذهنی با زمینه‌های روانشناسانه و فلسفی روی آورد که به عنوان نماینده ایران در جشنواره تورنتو حضور داشت.

در ادامه این مقاله از تایم سیتی به معرفی فیلم تفریق می‌پردازیم. متأسفانه نسخه اصلی این فیلم لو رفته است و این بهانه‌ای برای بازنویسی و آنالیز مجدد آن شده است.

زمان اکران فیلم تفریق

  • تاریخ انتشار نسخه غیرقانونی فیلم تفریق: ۲۴ مرداد سال ۱۴۰۲
  • زمان اکران فیلم ایرانی تفریق (قانونی): نامشخص

قرار بود فیلم “تفریق” در جشنواره فیلم فجر قرار بود در بهمن 1400 برگزار شود. اما به دلیل ناتکمیل بودن مراحل فنی فیلم، حضور در این جشنواره به تأخیر افتاد. فیلم “تفریق” نخستین بار در بخش مسابقه پلتفرم جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو 2022 نمایش داده شد.

اصلاحاتی که برنامه برای اکران فیلم “تفریق” در سال 1402 بدون تبلیغات و پوشش رسانه‌ای صورت گرفته بود به دلیل “فعالیت سیاسی عوامل” توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأیید نشد.

در تاریخ 24 مرداد 1402، نسخه‌ای با کیفیت از این فیلم در کانال‌های تلگرامی منتشر شد. بعد از انتشار نسخه زیرزمینی فیلم “تفریق” در ایران، حامد مظفری در سینماروزان درباره کپی استاندارد فیلم کانادایی “دشمن” صحبت کرده و علیرضا مجیدی نیز در یک پزشک هم بر این تأثیرپذیری از فیلم صحبت کرده است.

خلاصه داستان فیلم تفریق

وقتی ترانه علیدوستی سوار اتوبوس شهری می‌شود، یک مرد را می‌بیند که به شدت شبیه همسرش است. او تصمیم می‌گیرد او را تعقیب کند و در این تعقیب به یک ساختمان ناآشنا می‌رسد.

در آنجا، متوجه می‌شود که با ساکنان آشنایی دارد و به وضوح او را می‌شناسند. در حالی که از خیابان نگاه می‌کنند، او را می‌بیند که به یک آپارتمان وارد می‌شود و با زنی دیگر دیدار می‌کند.

ترانه در حال حاضر باردار است و به شغل مربی رانندگی مشغول است. او مانند رویایی مطمئن است که جلال در یک رابطه عاشقانه گرفتار شده است. وقتی درباره این موضوع صحبت می‌کنند، او با قاطعیت به او یادآوری می‌کند که آن زمان او دیگر در کیلومترها دورتر است.

ترانه آهنگ جدایی می‌زند، اما سوگند می‌خورد که او را دیده است و به علت اینکه نمی‌تواند از او فرار کند، تصمیم می‌گیرد قبل از کشف ناخوشایندی که ممکن است مردی که در اتوبوس است ببیند، تلاش کند رابطه‌اش با جلال را ادامه دهد و تلاش کند تا مشکلات را حل کند.

بیوگرافی هنرپیشه های فیلم تفریق

در این بخش از مقاله معرفی فیلم تفریق به بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق خواهیم پرداخت. ترانه علی دوستی، نوید محمدزاده، اسماعیل پوررضا از جمله بازیگران فیلم تفریق هستند‌. برای مطالعه بیوگرافی هنرپیشه‌های این فیلم پرحاشیه در ادامه این بخش همراه ما باشید.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق ؛ ترانه علی دوستی - tarane alidoosti

ترانه علی دوستی

ترانه علیدوستی (زاده ۱۲ ژانویه ۱۹۸۴) بازیگر ایرانی است. او بیشتر به خاطر نقشش در فیلم فروشنده (2016) شناخته می‌شود که در مراسم جایزه پرستیژ آکادمی ۸۹، جایزه بهترین فیلم غیر انگلیسی سال را به دست آورد.

در یک نظرسنجی که توسط ۱۳۰ منتقد فیلم توسط مجله ی سینمای صنعت تهران انجام شد، ترانه علیدوستی به عنوان بهترین بازیگر فیلم ایرانی دهه شناخته شد.

در سال ۲۰۱۲، نیز نظرسنجیی مشابهی توسط مجله ی فیلم نیز او را به عنوان بهترین بازیگر دهه انتخاب کرد.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق ؛ نوید محمدزاده - navid mohammadzade

نوید محمدزاده

در این بخش از مقاله معرفی فیلم تفریق به بیوگرافی نوید محمدزاده می‌پردازیم. نوید محمدزاده متولد ۶ آوریل ۱۹۸۶ بازیگر ایرانی است.

او برخی از جوایز، از جمله دو جایزه سیمرغ بلورین، چهار جایزه حافظ، سه جایزه جشنواره سینمای ایران و چهار جایزه انجمن نقادان و نویسندگان فیلم ایران را دریافت کرده است.

در سال ۲۰۱۷، در جشنواره بین المللی فیلم ونیز ۷۴ برای بازی در فیلمی به نام “بدون تاریخ، بدون امضا” جایزه اوریزونتی بهترین بازیگر را به دست آورد.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق ؛ اسماعیل پوررضا - esmael poirreza

اسماعیل پوررضا

اسماعیل پوررضا، بازیگر سینما و تئاتر اهل ایران، در قصر شیرین در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمد. او بازیگری خود را در تئاتر از سال ۱۳۵۴ آغاز کرد.

اولین فعالیت سینمایی او نیز در همان سال بود که برای بازی در فیلم “غریبه” و “مه”، توسط بهرام بیضایی انتخاب شد.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق ؛ گیلدا ویشکی - gilda vishki

گیلدا ویشکی

گیلدا ویشکی در سال ۷۰ در تهران به دنیا آمد. حرفه‌ی او با شروع بازی در تئاتر آغاز شد و سپس در چند فیلم نیز حضور داشت.

او به عنوان یکی از بازیگران سریال معروف “خانه امن” شناخته می‌شود. گیلدا ویشکی مدرک دیپلم بازیگری خود را در تئاتر ملی یونان و مدارک بازیگری و ارشد بازیگری خود را به ترتیب از موسسات کارنامه و مدرسه گارچنیدزه لهستان دریافت کرده است.

او کار حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۹۳ با بازی در یک فیلم کوتاه آغاز کرد. به علاوه، فیلم‌های “نیمه بلند همدیگر”، “بازیگر”، “پیلوت”، “ما همه با هم هستیم” و… در فهرست آثار او قرار دارند.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق ؛ وحید آقاپور - vahid agapoor

وحید آقاپور

وحید آقاپور در خرداد ۵۷ در ری متولد شد. او لیسانس بازیگری را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی نمایش از دانشکده سینما-تئاتر دریافت کرد.

فعالیت هنری او شامل عروسک گردانی، بازیگری و صداپیشگی است. وحید آقاپور با بازی در نمایشنامه “هاپوخان” در سال ۷۶ شروع به کار هنری خود کرد و در سال ۷۸ عروسک گردانی نمایشی به نام “خورشید در آتش” را رهبری کرد.

در سال ۸۴، او دو نصبت لقک و نصفی را کارگردانی کرد و در سال ۸۷ با بازی در فیلم تلویزیونی “خوشبختی” روبروی دوربین قرار گرفت. نقش آفرینی او در فیلم سینمایی “پذیرایی ساده” به او منتقل شد و وی به سینما راه یافت.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق ؛ سهیلا رضوی - soheyla razavi

سهیلا رضوی

سهیلا رضوی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون متولد ۹ شهریور ۱۳۳۳ در تهران است. او بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیونی است که از ایران است.

همچنین، وی همسر فرخ نعمتی نیز که نیز یک بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق ؛ سعید چنگیزیان - saeed changiziyan

سعید چنگیزیان

سعید چنگیزیان، بازیگر اهل ایران است و در تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۵۶ به دنیا آمد. وی در رشته کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر فارغ التحصیل شده است. فعالیت هنری او در سینما با بازی در فیلم “خداحافظ رفیق” به کارگردانی بهزاد بهزادپور آغاز گردید.

بیوگرافی بازیگران فیلم تفریق ؛ علی باقری - ali bagheri

علی باقری

علی باقری کنی در ماه مهر سال ۱۳۴۶ در روستای کن تهران متولد شده است. او در حال حاضر وزیر امور خارجه کشورمان است و علاوه بر این، سمت معاون سیاسی و سیاستمدار این کشور را نیز برعهده دارد. وی همچنین رییس گروه مذاکرده کننده کشور در مذاکرات احیای برجام در وین است.

باختری همچنین دبیر ستاد حقوق بشر و معاون امور بین الملل در قوه قضاییه است. در گذشته، در زمانی که سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، او به عنوان معاونت سیاست خارجی و امنیت بین الملل در این شورا فعالیت می کرد و همچنین در تیم مذاکره کننده پرونده هسته ای کشورمان نقش مهمی داشت.

سایر بازیگران فیلم تفریق

فیلم تفریق چند دقیقه است؟

داستان فیلم تفریق در ۱۰۷ دقیقه روایت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =