شنبه , می 18 2024

زمان پخش سریال آبی مثل دریا از شبکه آی فیلم 【بیوگرافی بازیگران + تکرار】

[ad_1]

سریال آبی مثل دریا، که توسط ابوالقاسم معارفی کارگردانی و نویسندگی شده است و با بازی رویا تیموریان و سعید نیکپور، از شبکه آی فیلم در حال پخش است.

این مقاله از تایم سیتی را به بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا و زمان پخش سریال آبی مثل دریا از شبکه ای فیلم اختصاص می‌دهیم. این سریال در سال 1381 توسط محمود فلاح برای شبکه پنج تهیه شده و در ایام محرم همین سال از شبکه 5 سیما پخش شد.

داستان سریال با بازی رویا تیموریان به عنوان خورشید، سعید نیکپور به عنوان نادر و امیر دلاوری به عنوان رحیم روایت می‌‌شود.

جدول پخش سریال آبی مثل دریا

  • شبکه پخش کننده سریال آبی مثل دریا: شبکه آی فیلم
  • روزهای پخش سریال آبی مثل دریا: هر شب
  • ساعت پخش سریال آبی مثل دریا: ۱۷:۰۰
  • ساعت بازپخش سریال آبی مثل دریا: ۰۱:۰۰ و ۰۹:۰۰

سریال آبی مثل دریا هر شب ساعت ۱۷:۰۰ از شبکه آی فیلم در حال پخش است. همچنین، بازپخش این سریال ساعت ۰۱:۰۰ و ۰۹:۰۰ از همین شبکه پخش می‌شود.

خلاصه داستان سریال آبی مثل دریا

در این بخش از مقاله بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا به خلاصه داستان این سریال خواهیم پرداخت‌. خورشید، یک استاد دانشگاه است که در کلاس با یک یا دو شاگرد مشکل دارد.

این دو نفر از کلاس خارج می‌شوند و یکی از آنها خود را از بالای ساختمان دانشکده به پایین می‌اندازد. این اتفاق بسیار وحشتناک است و خورشید همراه با آن شاگرد را به بیمارستان منتقل می‌کند.

پس از مدتی، پرستار اطلاع می‌دهد که شاگرد هنوز هوشیار نشده است؛ این موضوع، تنها آغاز مشکلاتی است که خورشید در سریال آبی مثل دریا با آن روبرو می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی هنرپیشه های سریال آبی مثل دریا

از جمله بازیگران سریال آبی مثل دریا می‌توان به رویا تیموریان، سعید نیکپور، داوود رشیدی، زهرا سعیدی، شمسی فضل اللهی، سیاوش طهمورث، فخرالدین صدیق شریف اشاره کرد.

در ادامه این مقاله به بیوگرافی بازیگران سریال آبی مثل دریا خواهیم پرداخت.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ رویا تیموریان - roya teymooriyan

رویا تیموریان

تیموریان (زادهٔ ۱۳۳۸) بازیگری ایرانی است که به نام “رؤیا” شهرت یافته است. او برای بازی در سه فیلم معروف، یعنی “مرد بارانی”، “گوشواره” و “شیفتگی”، به عنوان نامزد بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر توجه ویژه ای به خود جلب کرده است.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ سعید نیکپور - saeed nikpoor

سعید نیکپور

سعید نیک‌پور که در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۳۲۴ در شهر ری به دنیا آمد، یک بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون ایرانی است. او به خاطر بازی در نقش امیرکبیر در سریال امیرکبیر به کارگردانی خودش شناخته شده است.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ داوود رشیدی - davood rashidi

داوود رشیدی

داوود رشیدی (زاده ۱۶ ژوئیه ۱۹۳۳ – درگذشته ۲۶ اوت ۲۰۱۶) یک بازیگر ایرانی بود. رشیدی همراه با علی نصیریان، عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی و محمد علی کشاورز به عنوان یکی از “پنج بازیگر مهمترین در تاریخ سینمای ایران” به دلیل تأثیر مهم خود شناخته می‌شوند. دختر او، لیلی رشیدی، نیز یک بازیگر است.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ زهرا سعیدی - zahrasaeedi

زهرا سعیدی

زهرا سعیدی، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در آبادان در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۳۱ متولد شده است. او به خاطر بازی در سریال مریم مقدس شناخته شده است.

علاوه بر بازیگری، زهرا سعیدی نویسندگی را نیز در دست دارد و یک رمان با نام «بی‌دل هوا» را منتشر کرده است که در آن به تأثیر جنگ هشت ساله ایران و عراق بر روی خانواده‌ها و زنان می‌پردازد.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ شمسی فضل اللهی - shamsi fazlollahi

شمسی فضل اللهی

شمسی فضل‌اللهی (به فارسی: شمسی فضل‌اللهی)، همچنین به روش رومانیزه‌شده “Shamsi Fazlollāhi” شناخته می‌شود؛ او در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۴۱ در تهران، ایران متولد شده است و بازیگری ایرانی است.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ سیاوش طهمورث - siavash tahmoores

سیاوش طهمورث

سیاوش طهمورث یک بازیگر ایرانی است که در تاریخ ۲۲ فوریه ۱۹۴۷ متولد شده است. او در تهران به دنیا آمده و تحصیلات خود را در رشته تئاتر در دانشکده هنرهای دراماتیک انجام داد.

او از سال ۱۳۵۰ به صورت حرفه‌ای در حوزه تئاتر فعالیت می‌کند و از سال ۱۳۶۳ نیز به سینما و از سال ۱۳۶۷ به تلویزیون روی آورد. سیاوش طهمورث نقش‌های متعددی را در این عرصه‌ها بازی کرده است.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ فخرالدین صدیق شریف - fakhraddin sedig sharif

فخرالدین صدیق شریف

فخرالدین صدیق شریف، بازیگر و مترجم ایرانی، در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۳۴ در تهران به دنیا آمده است. وی کار حرفه‌ای خود را در حوزه تئاتر از سال ۱۳۵۰ و در زمینه سینما از سال ۱۳۶۷ آغاز نموده است.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ امیر دلاوری - amir delavari

امیر دلاوری

امیررضا دلاوری در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۵۵ به دنیا آمد. او یک بازیگر در تئاتر، سینما و تلویزیون است و با بازی در فیلم متولد ماه مهر به صنعت فیلم وارد شد. اولین کار تصویری او در سال ۷۴ بود که در واقع یک کلیپ موسیقی ساخته‌ مسعود آب پرور بود.

از آن زمان به بعد او به دلیل این کار به دیگر دفاتر معرفی شد و در نهایت با بازی در سریال مهر خوبان و ترور شروع به کار کرد.

نتیجه‌ی این تلاش ها بود که چهره‌ای معروف در صنعت فیلم و تلویزیون شد. امیررضا دلاوری بین ۵۲۰ هنرمند بود که درباره‌ی تعیین معاون جدید سیما یعنی علی‌اصغر پورمحمدی، از محمد سرافراز قدردانی کرد.

بیوگرافی بازیگران سریال مثل آبی دریا ؛ مهدی امینی خواه - mehdi amini khah

مهدی امینی خواه

مهدی امینی‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون ایران، در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۵۳ متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشکده هنر و معماری تهران است. همچنین، فارغ‌التحصیل رشته نمایش – بازیگری از دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز است.

در سال ۱۳۷۹، مهدی امینی‌خواه در سریال تلویزیونی «مهمانی از بهشت» به کارگردانی «عبدالله باکیده» در نقش جوانی به نام «حمید نیکخواه» حضور یافت. این سریال در شبکه دو سیما پخش شد و توسط بینندگان استقبال گردید.

سایر بازیگران سریال مثل آبی دریا

  • شهرام پوراسد 
  • محمد اسکندری
  • فریبرز سمندرپور
  • آتش تقی پور
  • آزاده زنگنه
  • فرداد صفاخو

سریال آبی مثل دریا چند قسمت دارد؟

این سریال در ۱۵ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای تقدیم نگاه شما مخاطبان گرامی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − نه =