شنبه , می 11 2024

معرفی انیمیشن موش سرآشپز (Ratatouille) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

انیمیشن موش سرآشپز یک فیلم انیمیشنی آمریکایی در ژانر کمدی درام است. برای آشنایی بیشتر با کارتون موش سرآشپز تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انیمیشن Ratatouille 2007 توسط استودیوی انیمیشن پیکسار تولید و توسط والت دیزنی پیکچرز منتشر شد. هشتمین فیلم تولید شده توسط پیکسار، به نویسندگی و کارگردانی برد برد (Brad Bird) است. ژانر انیمیشن Ratatouille 2007 کمدی و درام می‌باشد. صداپیشگان این فیلم پاتون اسوالت (Patton Oswalt)، لو رومانو (Lou Romano)، ایان هولم (Ian Holm)، جین گاروفالو (Janeane Garofalo)، پیتر اوتول (Peter O’Toole)، برایان دنهی (Brian Dennehy)، پیتر سون (Peter Sohn) و برد گرت (Brad Garrett) هستند.

عنوان انگلیسی انیمیشن به غذای فرانسوی راتاتویی اشاره دارد که در انتهای فیلم سرو می‌شود و همچنین به گونه شخصیت اصلی یعنی موش اشاره دارد. مدت زمان انیمیشن موش سرآشپز 1 ساعت و 51 دقیقه است. داستان فیلم در پاریس روایت می‌شود که داستان موش جوانی به نام رمی را دنبال می‌کند که رویای سرآشپز شدن در رستوران آگوست گوستیو را در سر می‌پروراند و سعی می‌کند با تشکیل یک اتحاد بعید با پسر مستخدم رستوران، آلفردو لینگوینی به هدف خود برسد. در این مقاله از پلازا قصد داریم تا به معرفی انیمیشن موش سرآشپز بپردازیم.

همچنین بخوانید :

فهرست مطالب:

داستان انیمیشن موش سرآشپز

نقد انیمیشن Ratatouille 2007

خلاصه انیمیشن موش سرآشپز به این صورت است که رمی، یک موش صحرایی جوان با حس چشایی و بویایی قوی، آرزو دارد مانند استوره انسانی خود، آگوست گوستیو سرآشپز شود، اما برادر بزرگ‌ترش، امیل، و پدرش، رهبر قبیله به نام جنگو، بر این باور هستند که هر غذایی می‌توانید پیدا کنید و از انسان‌ها دور بمانید. موش‌ها در اتاق زیر شیروانی یک زن مسن در خارج از پاریس زندگی می‌کنند، اما وقتی زن موش‌ها را کشف می‌کند، مجبور به تخلیه می‌شوند و رمی به طور اتفاقی از بقیه جدا شد. او که توسط گوستیو خیالی تشویق می‌شود، به کاوش می‌پردازد تا اینکه خود را روی پشت بام رستوران گوستیو می‌بیند. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید تریلر انیمیشن موش سرآشپز را مشاهده نمایید.

همچنین بخوانید :

بازیگران انیمیشن موش سرآشپز

مدت زمان انیمیشن موش سرآشپز

یان پینکاوا در سال 2000 این مفهوم و طرح اصلی را مطرح کرد، صحنه‌ها و شخصیت‌ها و خط داستانی اصلی کارتون موش سرآشپز را خلق نمود، اما هرگز به‌طور رسمی به عنوان کارگردان فیلم انتخاب نشد. در سال 2004، پیکسار باب پترسون را به عنوان کارگردان مشترک اضافه کرد و به او کنترل انحصاری داستان داده شد. پس از سه ماه و عدم اعتماد به توسعه داستان، مدیریت پیکسار برای کارگردانی فیلم به کارگردان شگفت‌انگیزان، برد برد، روی آورد؛ درست همانطور که پینکاوا در سال 2005 پیکسار را ترک کرد، پترسون نیز این فیلم را ترک کرد. در ادامه با هنرپیشه های انیمیشن موش سرآشپز آشنا خواهید شد.

پاتون اسوالت در نقش رمی

نمرات انیمیشن موش سرآشپز

پاتون اسوالت متولد 27 ژانویه 1969 برابر با 7 بهمن 1347 یک استندآپ کمدین و بازیگر آمریکایی کارتون موش سرآشپز است. از نقش‌های بازیگری او می‌توان از اسپنس اولچین در کمدی پادشاه کوئینز (1998-2007) و گویندگی کمدی گلدبرگ‌ها (2013-2023) در نقش آدام اف گلدبرگ بزرگسال را نام برد. پس از اولین بازیگری خود در قسمت سینفلد کاناپه، او در مجموعه‌های تلویزیونی مختلفی مانند پارک‌ها و تفریحات، اجتماع، دو مرد و نیم، تاریخ مست، رنو 911!، تئاتر علوم رمز و راز 3000 ظاهر شد.

اسوالت در 27 ژانویه 1969 در پورتسموث، ویرجینیا، پسر کارلا و لری جی اسوالت، یک افسر نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا متولد شد. اسوالت اصالتی ایتالیایی، ایرلندی، آلمانی، انگلیسی و اسکاتلندی دارد. او یک برادر کوچکتر به نام مت اسوالت دارد، نویسنده کمدی که بیشتر به خاطر نویسندگی و بازی در سریال وب پودین یوتیوب شناخته شده است. در حالی که او یک دلقک نظامی بود، خانواده‌اش در اوهایو و تاستین، کالیفرنیا زندگی می‌کردند، قبل از اینکه در استرلینگ، ویرجینیا مستقر شوند.

همچنین بخوانید :

لو رومانو در نقش آلفردو لینگوینی

انیمیشن Ratatouille 2007

لو رومانو متولد ۱۵ آوریل ۱۹۷۲ برابر با 26 فروردین 1351 یک انیماتور و صداپیشه اهل آمریکا است. او کارهای طراحی را روی هیولاها و شگفت انگیزان انجام داد و صدای برنی کراپ در شگفت انگیزان، اسنات راد در انیمیشن ماشین‌ها و آلفردو لینگوینی در موش سر آشپز را ارائه کرد.

رومانو در سنین پایین به طراحی و نقاشی علاقه داشت و هنرهای تئاتر را مطالعه کرد و در دوران دبیرستان نمایشنامه‌هایی را اجرا کرد. او بازیگری را در مدرسه هنرهای خلاق و نمایشی سن دیگو (SCPA) خواند. پس از فارغ التحصیلی در سال 1990 او در رشته انیمیشن در موسسه هنر کالیفرنیا تحصیل نمود. او سپس کارگاه‌های آموزشی را در The Groundlings در لس آنجلس به پایان رساند و بعداً به عنوان کارگردان هنری و طراح پروژه‌های انیمیشنی مانند دختران نیرومند و غول آهنی مشغول به کار شد.

همچنین بخوانید :

ایان هولم در نقش اسکینر در کارتون موش سرآشپز

بررسی انیمیشن Ratatouille 2007

ایان هولم متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۳۱ برابر با 20 شهریور 1310 – درگذشته در ۱۹ ژوئن ۲۰۲۰ برابر با 30 خرداد 1399 یک هنرپیشه انگلیسی بود. او پس از آغاز کار خود در صحنه بریتانیا به عنوان یکی از اعضای برجسته کمپانی رویال شکسپیر، به یک مجری موفق و پرکار در تلویزیون و فیلم تبدیل شد. او جوایز متعددی از جمله دو جایزه بفتا و یک جایزه تونی به همراه نامزدی برای یک جایزه اسکار و دو جایزه امی دریافت کرد. او در سال 1989 توسط ملکه الیزابت دوم به عنوان فرمانده فرمان امپراتوری بریتانیا (CBE) انتخاب گردید.

هولم در سال 1967 برنده جایزه تونی بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در نقش لنی در نمایشنامه هارولد پینتر بازگشت به خانه شد. او برنده جایزه لارنس اولیویه بهترین بازیگر مرد برای بازی در نقش اصلی در محصول 1998 وست اند شاه لیر گردید. هولم برای نقش‌های تلویزیونی خود دو نامزدی جایزه امی پرایم تایم برای شاه لیر (1998) و فیلم The Last of the Blonde Bombshells (2003) دریافت کرد.

همچنین بخوانید :

برایان دنهی در نقش جنگو

کارتون موش سرآشپز

برایان مانیون دنهی متولد ۹ ژوئیه ۱۹۳۸ برابر با 19 خرداد 1317 – درگذشته در ۱۵ آوریل ۲۰۲۰ برابر با 27 فروردین 1399 بازیگر آمریکایی صحنه، تلویزیون و فیلم بود. او برنده جوایزی چون تونی، اولیویه و گلدن گلوب شده و شش نامزدی جایزه Primetime Emmy را نیز در کارنامه دارد. دنهی در بیش از 180 فیلم و در بسیاری از تولیدات تلویزیونی و صحنه‌ای نقش داشته است. از نقش‌های سینمایی او می‌توان اولین خون (1982)، پارک گورکی (1983)، سیلورادو (1985)، پیله (1985)، گمان می‌رود بی گناه (1990)، رومئو ژولیت (1996) و راتاتویی (2007) را نام برد. دنهی برای بازی در نقش ویلی لومان در فیلم تلویزیونی مرگ فروشنده (2000) برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد در سریال کوتاه یا فیلم تلویزیونی گردید.

به گزارش ورایتی، دنهی شاید برجسته ترین مترجم زنده آثار یوجین اونیل نمایشنامه نویس روی صحنه و پرده سینما بود. او رابطه‌ای طولانی با تئاتر گودمن شیکاگو داشت، جایی که بسیاری از کارهای اونیل او از آنجا سرچشمه گرفتند. او همچنین به طور منظم در جشنواره استراتفورد کانادا، به ویژه در آثار ویلیام شکسپیر و ساموئل بکت، بازی می‌کرد. او زمانی اعتبار بازی‌های برنده جوایز خود را به نویسندگان نمایش داد: وقتی با غول‌ها راه می‌روی، یاد می‌گیری که چگونه گام‌های بزرگ‌تری برداری.

همچنین بخوانید :

نمرات انیمیشن موش سرآشپز

ژانر انیمیشن Ratatouille 2007

انیمیشن Ratatouille 2007 در زمان اکران، نمرات بسیار خوبی از طرفداران و منتقدان دریافت کرد. بررسی انیمیشن Ratatouille 2007 در سایت Imdb نمره 8.1 از 10، در سایت Rotten Tomatoes نمره 96 از 100 و در سایت Metacritic نمره 96 از 100 را دریافت کرد. در ادامه نقد انیمیشن Ratatouille 2007 توسط برخی منتقدان را مشاهده خواهید کرد.

زمان / ریچارد کورلیس: 100

رنگ‌ها و بافت‌های ظریف غذا به تنهایی، راتاتویی را به یک شب سه ستاره میشلن تبدیل کرده است.

مجله نیویورک تایمز / ایو اسکات: 100

یک قطعه تقریباً بی عیب و نقص از هنر عامه‌پسند و همچنین یکی از متقاعدکننده‌ترین پرتره‌های هنرمندی که تا کنون متعهد به فیلم بوده است. کارتون موش سرآشپز نوعی لذت عمیق و انتقالی را فراهم می‌کند، در عین حال ساده و پیچیده، که فیلم‌ها در بهترین حالت همیشه وعده داده‌اند.

سانفرانسیسکو کرونیکل / پیتر هارتلاب: 100

کارتون موش سرآشپز یک انیمیشن کلاسیک است.

هالیوود ریپورتر / کرک هانیکات: 100

برد برد و پیکسار دوباره جذابیت و تخیل برنده انیمیشن‌های کلاسیک دیزنی را به تصویر می‌کشند.

پورتلند اورگون / شان لوی: 91

خنده‌دار و شواهد بیشتری مبنی بر اینکه پیکسار در سبک خودش قرار دارد.

رولینگ استون / پیتر تراورز: 88

چیزی که راتاتویی را به یک شگفتی خنده‌دار و صمیمانه تبدیل می‌کند، روشی است که کارگردان می‌خواهد به شما اجازه دهد دزدکی وارد داستان شوید.

میامی هرالد / رنه رودریگز: 75

دارای نوعی داستان خالص است که نشان دهنده داستان نویسان چیره دست می‌باشد.

کلام آخر

معرفی انیمیشن موش سرآشپز

انیمیشن موش سرآشپز یکی از آثار بسیار ماندگار و فوق العاده کمپانی پیکسار و دیزنی است که طرفداران بسیاری دارد و نمرات بسیار خوبی از طرفداران و منتقدان دریافت کرد. اگر به دنبال یک انیمیشن با فضای بسیار خاص و داستان فوق العاده هستید سریعاً به دانلود انیمیشن Ratatouille 2007 بپردازید و از ان لذت ببرید.

منتخب کاربران

منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =