شنبه , می 18 2024

راهنمای Street Fighter 6: نکاتی که باید برای بهتر شدن در ذهن داشته باشید

[ad_1]

افزایش سطح و ماهر شدن در جدیدترین بازی مبارزه‌‌ای Capcom یعنی Street Fighter 6 می‌تواند کار دشواری باشد. در ادامه می‌خواهیم چند نکته را برای بهتر شدن در این بازی به شما آموزش دهیم.

Street Fighter 6 شاهد خیل عظیمی از مکانیک‌های جدید برای بازیکنان تازه‌وارد و کارکشته می‌شود. علاوه بر مجموعه مورد انتظار حرکات Special، کمبوها و Super Art، سیستم Drive یکی از مواردی است که برای اولین بار در فرنچایز Street Fighter از آن استفاده شده است. درک و یادگیری تمام این‌ها می‌تواند کمی ترسناک باشد، اما ماهر شدن در استفاده از آن‌ها بدون شک لذت‌بخش خواهد بود.

همچنین تعداد زیادی ابزار آموزشی و راهنما در خود بازی تعبیه شده تا بتوانید همه چیز، از حرکات ساده و پیش پا افتاده تا کمبوها پیچیده، را به آسانی یاد بگیرید. توصیه می‌شود که زمان کافی را در این بخش‌ها هم صرف کنید و با تمرین حرکات در Training Mode، گیم‌پلی خود را بهبود ببخشید. با این اوصاف به بررسی ۱۱ نکته و راهنما که با یادگیری آن‌ها به مبارز بهتری در Street Fighter 6 تبدیل خواهید شد می‌پردازیم.

مبارز خود را پیدا کنید

این یکی واضح به نظر می‌رسد. خود بازی به شما می‌گوید که بازی کردن با کدام مبارزها آسان‌تر است. با این حال، مسئله مهم‌تر این است که مبارزی را پیدا کنید که با سبک بازی شما هم‌خوانی یا بهترین کاربرد را در یک موقعیت خاص داشته باشد. آیا شما مبارزی را می‌خواهید که در کمبوها تخصص دارد؟ آیا به دنبال یک شخصیت با حملات از راه دور و برد زیاد هستید؟

باید اشاره کرد که حتی اگر شخصیتی را پیدا کنید که مناسب یک نقش مشخص باشد، ممکن است که سبک بازی آن شخصیت مناسب شما نباشد. برای مثال اگر شما یک Grappler هستید که با Zangief خوب بازی می‌کند، Manon و مکانیک‌های سیستم Medal او ممکن است برای شما مناسب نباشد. زمان کمی را صرف مطالعه Character Guide هر مبارز کنید تا بیشتر با آن‌ها آشنا شده و مبارز مناسب خود را پیدا کنید.

از حاشیه امن خود خارج شوید

Street Fighter 6

یافتن یک شخصیت، یادگیری تمام حرکات او و رسیدن به درجه استادی در پیاده‌سازی کمبوهای آن شخصیت می‌تواند به شدت رضایت‌بخش باشد. با این وجود، خوب است که گاهی یک شخصیت کاملا متفاوت را هم امتحان کنید. اگر از شخصیت‌های سریع خوشتان می‌آید، سعی کنید تا از Marisa و ضربات قدرتمند او استفاده کنید، حتی اگر او شخصیت کندتری باشد. حتی اگر در بازی کردن با Ryu بسیار خوب هستید، از امتحان کردن Luke نترسید. ترکیب کمبوها مشت-محور و Overdriveهای او ممکن است نفس تازه‌ای برای بازی شما باشد.

کنترل‌های مدرن را دور بریزید

street fighter 6 marisa 768x432 1

کنترل‌های مدرن یا Modern Controls در Street Fighter 6 می‌توانند سرگرم‌کننده باشند، اما بهتر است هر چه سریع‌تر از آن‌ها فاصله بگیرید. این کنترل‌ها به شما تسلط بسیار کمتری در کمبوها می‌دهند و برخی از حرکات Special قابل دسترسی نیستند. همچنین با توجه به آسان‌تر بودن انجام حرکات Special، میزان آسیبی که شما با استفاده از کنترل‌های مدرن وارد می‌کنید کمتر است. این کنترل‌ها برای کسانی که در این ژانر تازه‌وارد هستند و می‌خواهند سریعا از توانایی‌های هر مبارز آگاه شوند مناسب است، اما بهتر است هر چه سریع‌تر آن‌ها را دور بریزید.

فریم‌ها و هیت‌باکس‌ها

Street Fighter 6 06 768x432 1

فریم‌ها و هیت‌باکس‌ها جزو چیزهایی هستند که در هر بازی مبارزه‌ای باید با آن‌ها آشنا شوید. هر حرکت Special چند فریم شروع دارد و ریکاوری از انجام آن حرکت چقدر طول می‌کشد؟ فریم‌های شروع بیشتر به معنای فرصت بیشتر برای دخالت حریف شما است. زمان ریکاوری بیشتر هم یعنی شما پس از انجام یک حرکت مدت زمان بیشتری را بدون دفاع باقی می‌مانید. برای یادگیری هر دو می‌توانید Frame Meter را در Training روشن کنید تا با تعداد فریم‌هایی که انجام هر عمل می‌طلبد آشنا شوید. هیت‌باکس‌ها نیازمند زمان بیشتر هستند، اما یادگیری آن‌ها برای درک تاثیر و برد حملات لازم است.

بهترین Wakeupها را یاد بگیرید

Street Fighter 6 03 768x432 1

Wakeupها قدرتمند هستند. این حملات که معمولا ضد-هوایی هستند به هنگام بلند شدن از روی زمین به درد می‌خورند. برخی از این حملات می‌توانند به شما کمک کنند تا جریان یک مبارزه را کاملا تغییر دهید و حریف خود را غافلگیر کنید. یادگیری بهترین Wakeupها برای هر شخصیت ضروری است. البته برخی مثل Juri ،Ryu ،Guile ،Chun-Li و Cammy در این زمینه بهتر عمل می‌کنند.

کمبوهای اساسی

SF6 Battle Damage 2 png jpgcopy

چه در حال کسب تجربه در Combo Trials هستید و چه زمان خود را در بخش تمرینی صرف می‌کنید، یادگیری کمبوهای اساسی فارغ از مبارز ضروری است. کمبوهای اساسی همان ترکیباتی از حرکات هستند که می‌توانید آن‌ها در هر لحظه و بدون تعلل اجرا کنید. این کمبوها می‌توانند آسان یا پیچیده باشند، اما مهم‌ترین چیز توانایی اجرای آن‌ها در هر شرایطی است.

برای مثال اگر کمبوی اساسی شما نیازمند خالی کردن نوار Drive Gauge است، شما باید بتوانید در فاز Burnout دوام بیاورید. به هنگام ریکاوری می‌توانید با استفاده از حملات از راه دور یک شخصیت مثل Sand Blast از Luke یا Hadouken از Ryu، حریف خود را دور نگه دارید.

مزایای Burnout

street fighter 6 e. honda 768x432 1

در دنباله نکته قبلی، باید گفت که Burnout بعضی اوقات می‌تواند مفید باشد. اگر نوار سلامت حریف شما رو به اتمام است، استفاده از تمام Drive Gauge برای یک Overdrive و تمام کردن کار آن‌ها می‌تواند استراتژی خوبی به شمار برود. شما هم‌چنین می‌توانید با یک Drive Impact آن‌ها را غافلگیر کنید. فقط به یاد داشته باشید که به هنگام Burnout شما راحت‌تر گیج می‌شوید، پس به خود اجازه گوشه‌گیر شدن توسط حریف را ندهید.

Drive Rush

Street Fighter 6 13 768x432 1

شما می‌توانید به سمت حریف خود Dash کنید و شاید در این پروسه آسیب هم ببینید، یا می‌توانید از Drive Rush استفاده کنید که پس از یک Drive Parry یا یک Normal Attack قابل لغو می‌توان از آن استفاده کرد. اولی یک بار از Drive Gauge و دومی سه بار Drive Gauge شما را خالی می‌کند. این حرکت برای حذف فاصله بین شما و حریف و انجام یک حمله سریع مناسب است. با این حال لغو کردن یک Normal Attack و رفتن به Drive Rush می‌تواند کمبوی شما را ادامه داده و آسیب بیشتری را وارد کند. البته این حرکت می‌تواند منجر به Burnout سریع‌تر شود، پس باید آن را به درستی مدیریت کنید.

ضد حمله Drive Impact

Street Fighter 6 12 768x432 1

در طول مبارزات به نظر می‌رسد که دفع حملات Drive Impact عملا غیر ممکن است، اما چندین ضد حمله مناسب برای این حملات وجود دارد. اول باید گفت که در صورت وارد ساختن آسیب کافی به حریف، می‌توانید از زره بسیار قوی این حمله عبور کنید. شما هم‌چنین می‌توانید Drive Impact خود را آغاز کنید. اگر زمان‌بندی حرکت درست باشد، این حمله شما است که به حساب می‌آید و حریف گیج می‌شود. در نهایت باید گفت که با توجه به این که Drive Impact نیازمند چند فریم آغاز است، شما می‌توانید حریف خود را پرتاب و حمله آن‌ها را خنثی کنید.

Battle Hub

Street Fighter 6 01 768x432 1

وقتی برای اولین بار وارد Battle Hub می‌شوید، احتمالا خیلی زود متوجه خواهید شد که تمام مبارزان شما از کنترل‌های مدرن استفاده می‌کنند. این اتفاق حتی اگر به منوی Options بروید و Classic Controls را به عنوان کنترل‌های اصلی خود انتخاب کنید هم رخ می‌دهد. Battle Hub تنظیمات خود را برای هر شخصیت دارد. پس دکمه مربع روی پلی استیشن یا X روی ایکس باکس را فشار دهید، سپس با R1 یا RB به تب شخصیت بروید و سپس شخصیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. یک مبارز را انتخاب کرده و کنترل مورد نظر خود را بردارید.

World Tour

street fighter 6 world tour 768x432 1

پیش از این هم بسیاری گفته‌اند که بخش World Tour در مقایسه با سایر بخش‌های بازی کمی ضعیف‌تر است. در هر صورت، می‌توانید تا حد خوبی با این بخش سرگرم شوید و آیتم‌های ظاهری جذابی را برای آواتار خود پیدا کنید. از آن جایی که هوش مصنوعی بازی خیلی قوی نیست، بهتر است از همان اول به سراغ دشمنان قوی‌تر رفته و XP بیشتری را دریافت کنید. این به شما اجازه می‌دهد تا مهارت‌ها و پول بیشتری را زودتر کسب کنید.

زمان زیادی را صرف مبارزه با دشمنان سطح پایین‌تر نکنید، مگر زمانی که به دنبال یک آیتم مخصوص باشید که در اختیار آن‌ها است. به سراغ برخی فروشنده‌ها بروید و یک سری آیتم‌های مصرفی را خریداری کنید تا میزان آسیب دریافتی در طول مبارزات را کاهش دهید. استفاده از یک آیتم جدید اثر آیتم قبلی را حذف می‌کند، پس این مهم را به یاد داشته باشید. همچنین حواستان به ارتقاهای دائم که قدرت یک حمله را افزایش می‌دهد باشد، حتی اگر هزینه ‌آن‌ها هزاران Zenny باشد.

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + پنج =