چهارشنبه , می 15 2024

کمپانی سونی از انحصاری نشدن فرنچایز کال آو دیوتی اطمینان داشت

جیم رایان، رییس کمپانی سونی در یک ایمیل داخلی، نشان داده که از انحصاری نشدن فرنچایز کال آو دیوتی برای ایکس‌باکس اطمینان کافی داشته و مطمئن بوده که در سال‌های بعد هم، شاهد عرضه‌ی این فرنچایز برای پلی استیشن خواهد بود.

پس از برگزاری دادگاه کمپانی مایکروسافت علیه کمیسیون ضدانحصار فدرال، اطلاعاتی مبنی بر عدم انحصاری شدن بازی برای ایکس‌باکس منتشر شد که در طی آن، جیم رایان در یک ایمیل داخلی اطمینان خود را از انحصاری نشدن فرنچایز کال آو دیوتی برای ایکس‌باکس ابراز کرده است.

با اینکه اداره رقابت و بازار بریتانیا، خریداری شرکت اکتیویژن بلیزارد را توسط کمپانی مایکروسافت یک ضربه‌ی بزرگ به بازار بازی‌های ابری می‌دانسته، اما به نظر می‌رسد موضوع انحصاری شدن فرنچایز کال آو دیوتی موضوع مهم‌تر و بزرگ‌تری بوده است.

این موضوع، باعث شد تا کمپانی مایکروسافت برای عرضه‌ی ۱۰ ساله‌ی بازی‌های این فرنچایز روی کنسول نینتندو سوییچ، سرویس ابری کمپانی انویدیا و حتی کنسول پلی استیشن وارد عمل شود و اقدام به اطمینان بخشی نهادهای نظارتی کرده است، هرچند که مشکل کمپانی سونی فراتر از این موضوع است، چرا که مطمئن بوده بازی‌های این فرنچایز هرگز انحصاری نخواهند شد؛ وی می‌گوید که «این هرگز یک بازی انحصاری نیست، چرا که آن‌ها به دنبال حرکات بزرگ‌تر و مهم‌تری هستند… . من روز گذشته، زمان زیادی با فیل [اسپنسر، رییس ایکس‌باکس] و بابی [کوتیک، رییس کمپانی اکتیویژن بلیزارد] گذراندم. من تقریبا مطمئن هستم که سال‌های آینده شاهد عرضه‌ی CoD روی پلی استیشن خواهیم بود.»

کمپانی مایکروسافت در پاسخ به این افشای ایمیل جیم رایان، در بیانیه‌ای به وب‌سایت IGN گفت که «امروز نشان دادیم که سونی می‌داند ما روی قول خود مبنی بر حفظ بازی‌ها روی تمام پلتفرم‌ها می‌ایستیم و واضح است که کار این شرکت برای لابی علیه این معامله، تنها برای محافظت از جایگاه بالاتر خود در بازار است.»

کمپانی سونی، قبلا اظهار داشته بود که احتمال دارد ردموندی‌ها از طریق خریداری ناشر و توسعه دهنده‌ی سری کال آو دیوتی، باعث شود تا نسخه‌های پرایراد و مشکل برای پلی استیشن منتشر شود که به دارندگان پلی استیشن آسیب می‌زند.

آخرین اخبار بازی را از سایت پی‌اس‌ آرنا بخوانید.


منبع psarena.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =