جمعه , می 3 2024

فخریخورش درگذشت سنگی عالی برای فخری خروش

فخری اسودی مشهور است فخری جروش بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون اهل ایران است. نام اصلی او فخری جروش و پس از ازدواج با جواد اسعودی مدتی نزد خانواده اسعودی نیز شهرت یافت. او ابتدا معلم بود و همزمان با تدریس در کلاس در یکی از روزهای ابتدایی کارش، توسط انجمنی به نام جامعه کارشناسی برای بازی در تئاتر انتخاب شد. جشن تولد 94 سالگی فخری خروش در آمریکا را در ادامه ببینید. فخری جروش وی متولد 19 خرداد 1309 با نام اصلی فخری اسودی امروز در آمریکا چشم از جهان فروبست.

خروش که یکی از مهمترین بازیگران سینما و تئاتر ایران است سهم بسزایی در سینمای کلاسیک و تئاترهای هنری دارد.

وی از سال 1383 و با بازی در فیلم «یک بوسه کوچک» به کارگردانی بهمن فرمان آرا به آمریکا مهاجرت کرد.

خروش اولین تجربه بازیگری خود در سینما را در سال 1334 با بازی در فیلم «برای تو» به کارگردانی صادق بهرامی به دست آورد و بعداً در فیلم ها و نمایش های صحنه ای زیادی حضور یافت.

جایگاه سینمایی خروش با بازی در فیلم «آقای هالو» ساخته داریوش مهرجویی تثبیت شد. نقشی که خروش با وجود پیشنهادهای مشابه آن نقش را رد کرد.

زنده یاد خروش در چند فیلم مهم حضور هنرمندانه داشت.

«نفرین» ساخته ناصر تقوایی، «جنوب شهر» ساخته ابراهیم گلستان، «شاهزاده حساب» ساخته بهمن فرمان آرا، «شترنج باد» ساخته محمد اصلانی، «سوتدلان» ساخته علی حاتمی و…

واکنش پرویز پرستویی به خبر درگذشت فخری خروش

این بازیگر با انتشار عکسی از این بازیگر پیشکسوت در صفحه شخصی خود نوشت:

پیشنهاد مطالعه:  هنرپیشه‌های اولد (پیر) 2021 – Old [+ داستان]

«متاسفانه فخری خروش، هنرمند پیشکسوت صحنه و سینما که سال ها در تبعید زندگی می کرد، دیروز (شنبه) ساعت 8:30 صبح به وقت لس آنجلس درگذشت.

نعمت بزرگ و خاطره بزرگ

تسلیت به بازماندگان این هنرمند تکرار نشدنی که در بسیاری از آثار خوب چه در تئاتر و چه در سینما میراث خود را به یادگار گذاشت.

آخرین خبر درگذشت این هنرمند بزرگ را به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری ایران تسلیت می گوید.


منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 6 =