پنج‌شنبه , می 16 2024

بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم

[ad_1]

چه بخواهیم یا نخواهیم جنگ بخش مهمی از تاریخ است و بهترین فیلم های جنگ جهانی عنوانی است که بین علاقه‌مندان به دنیای سینما محبوبیت زیادی داشته و همواره تولیدات موفقی نیز چه در کشورهای اروپایی و یا امریکا در مورد آن تولید گردیده است. از جنگ آمریکا و ژاپن تا اتحاد جماهیر شوروی و مواردی مشابه آن، باعث شد اگرچه، تعداد زیای جوان به کام مرگ بروند، اما به‌هرحال روایت‌هایی را شرح می‌دهد که پر از تجربیات تلخ و شیرینی است که بخش مهمی از تاریخ و تمدن یک سرزمین را رنگ‌آمیزی می‌کند. در لیست جذاب‌ترین فیلم های جنگ جهانی تاریخ، عناوین مذکور بیشترین و بهترین نمرات را دریافت کرده‌اند.

در لیست، ما به آثاری می‌پردازیم که جنگ را اگرچه حتی،تحریف شده اما با فرمی دقیق شرح می‌دهند و در مورد جزئیات و تأثیرات روحی و روانی که روی زندگی انسان‌ها می‌گذارد نیز صحبت خواهیم کرد.

جنگ بخش مهمی از تمدنی است که مدام در کشورها، از آن بر مبنای یک شکوه تاریخی یاد می‌شود. برخی جنگ را شوم و خود را ضدجنگ می‌دانند و برخی دیگر، به‌پای دفاع از کشور، آن را یک تعلق خاطر ملی می‌دانند که به طبع باید به بهترین شکل ممکن، هر جوانی که شرایطش را دارد در آن شرکت کند. با تمامی این تفاسیر اجازه دهید گذری داشته باشیم بر لیستی از بهترین فیلم جنگ جهانی دوم و اول که موفق بوده‌اند و  بهترین بازیگران جهان در آن‌ها ایفای نقش داشته‌اند.

لیست جذاب‌ترین و بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم تاریخ

آیا می‌توان فیلم ضدجنگ ساخت؟ این سوال نسل‌هاست که طرف‌داران فیلم را درگیر خودکرده است، اما راه آسانی برای پاسخ به آن وجود ندارد. فیلم‌های جنگی ممکن است قصد ارائه تصاویری وحشتناک از خشونت و بی‌معنای جنگ را داشته باشند، اما حتی با انجام این کار، ممکن است در مورد مردان قهرمان و نجیبی که با آن‌ها می‌جنگند روایت شیرینی را روی پرده‌های سینما ببرند. بهترین فیلم های جنگ جهانی که ما ترتیب دیده‌ایم در واقع ترکیبی از آثاری است که هم در سینما خوب فروخته‌اند و هم موردتوجه منتقدان قرار گرفته‌اند:

بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم ؛ پیانیست - The Pianist

پیانیست – The Pianist

تلخ، واقعی، شاهکار! این‌ها کلماتی هستند که فیلم پیانیست، ساخته رومن پولانسکی را تعریف می‌کنند. نقش اول این فیلم یعنی آدرین برودی، ماه‌ها به تمرین پیانو پرداخت و مدتی را نیز تنها زندگی کرد؛ درنهایت او برای بازی دراین نقش موفق به دریافت جایزه اسکار شد. فیلم درباره حادثه هولوکاست ( قتل‌عام یهودیان توسط نازی) است. روز‌های نخستین حضور آلمان نازی در لهستان، آن‌ها دستور می‌دهند تا یهودی‌ها به بیرون از شهر و به یک منطقه قرنطینه شده انتقال یابند. پس از مدتی آلمانی‌ها یهودیان را به اردوگاه‌های کار اجباری بُرده و قتل‌عام می‌کنند. از خانواده‌ای پُر جمعیت تنها پسر جوانان آن‌ها که یک پیانیست بزرگ است زنده می‌ماند. اما او اکنون مجبور است برای بقا خود بجنگد.

بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم ؛ فهرست شیندلر - Schindler's List

فهرست شیندلر – Schindler’s List

دیدن این فیلم جرعت می‌خواهد! فهرست شیندلر یک شاهکار به تمامِ معنا و مفهوم ساخته استیون اسپیلبرگ است. در این فیلم بازیگرانی همچون لیام نیسون، بن کینگزلی، ریف فاینز، کارولین گودال به ایفای نقش پرداخته‌اند. داستان درباره اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی است که درون آن انسان‌های بی‌گناه در اتاق‌های گاز و کوره‌های آدم‌سوزی کشته‌ شدند! در این اردوگاه اعضای بلند پایه حزب نازی یعنی اسکار شیندلر با کمک دوستان خود یهودیان بسیاری را برای کار در کارخانه خود آورد تا از کشته شدن آن‌ها جلوگیری کند. البته از موسیقی متن فوق‌العاده این فیلم، ساخته هاروارد شور بزرگ هم نمی‌شود گذشت. فیلم فهرست شیندلر در مراسم اسکار برنده ده‌ها جایزه شد. بسیاری این فیلم را بهترین فیلم جنگ جهانی دوم می‌دانند. نظر شما در این باره چیست؟

بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم ؛ بازی تقلید - The Imitation Game

بازی تقلید – The Imitation Game

درباره دستگاه اینیگما چیزی می‌دانید؟ این دستگاه پیچیده توسط آلمانی‌ها ساخته شده‌بود و اطلاعات هر عملیات را به صوررت رمزگشایی شده به جبهه‌ها می‌فرستاد؛ نکته جالب توجه این بود، این دستگاه هرچند ساعت یکبار نحوه عملکرد خود را تغییر می‌داد و همین موضوع باعث شده بود که کسی نتواند آن‌را رمزگشایی کند. در این میان کشور‌های بزرگی مثل انگلستان درصدد این بودند تا به کمک دانشمندان این دستگاه را رمزگشایی کنند. از میان هزاران دانشمند تنها شخصی به‌نام آلن تورینگ موفق می‌شود این کد را بشکند و دستگاه را رمز‌گشایی کند. این کار او باعث شد تا جنگ حدودا دو سال زودتر پایان یابد. این فیلم نیز دقیقا درباره همین موضوع ساخته شده و کارگردانی آن را مورتن تیلدام به عهده داشته است. در این فیلم بازیگرانی همچون بندیکت کامبربچ، کیرا نایتلی، متیو گود، روری کینیار به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین سریال های خارجی 2022 {لیست نهایی برترین آثار}

بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم ؛ بیا و بنگر - Come and See

بیا و بنگر – Come and See

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های لیست امروز ما که درباره جنگ جهانی دوم است، فیلم بیا و بنگر نام دارد. این فیلم روایتی بی‌پرده از جنایات آلمان نازی در جنگ جهانی دارد. فیلم درباره پسر نوجوانی است که به صورت اتفاقی تفنگی را از زیرخاک بیرون می‌کشد و سعی در این دارد تا به گروه پارتیزان‌های بلاروسی که در جنگل پناه گرفته‌اند، بپیوند؛ اما نازی‌ها به جنگل حمله می‌کنند و پاریتزان‌ها مجبور به عقب‌نشینی می‌شوند. و این پسربچه به دست سربازان متوحش نازی‌ها می‌افتاد.

بهترین فیلم های جنگ جهانی اول و دوم ؛ جوجو خرگوشه - Jojo Rabbit

جوجو خرگوشه – Jojo Rabbit

شاید دورنمای جنگ‌جهانی و کمدی مسخره به نظر برسد، اما من این اطمینان را به شما می‌دهم که بعد از دیدن این فیلم دگر چنین فکری نخواهیدکرد. در این فیلم بازیگر مشهور و جذاب هالیوود یعنی اسکارت جوهانسون بازی کرده‌است و حتی برای بازی خود نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد. البته لازم به ذکر است که این فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد. داستان فیلم درباره پسرجوان آلمانی به نام جوجو است که تحت تاثیر تبلیغات رژیم، آرزوی پیوستن به گروه محافظان شخصی هیتلر را دارد. او در ذهن خود شخصیتی خیالی از هیتلر می‌سازد و با او حرف می‌زند. اما نکته جالب توجه این است که مادر این پسر کاملا مخالف حزب نازی است و حتی در خانه‌شان به یک دختر یهودی پناه داده‌است. این فیلم با روایتی شیرین و حتی تلخ به نقد تعصب می‌پردازد و قطعا جرو آثار خوب ضد جنگ است.

نجات سرباز رایان - Saving Private Ryan 1998

نجات سرباز رایان – Saving Private Ryan 1998

Saving Private Ryan یا همان نجات سرباز رایان، با درخشنده‌ترین صحنه آغازین این فهرست، داستان خود را در سواحل خونین نرماندی آغاز می‌کند و بلافاصله به مخاطب می‌گوید که در چه کاری بسیار خبره است و موضوع کلی داستان جنگ است. وقتی به کاپیتان جان میلر (تام هنکس) مأموریت داده می‌شود تا یک سرباز رایان (که سه برادرش در نبرد کشته شده‌اند) را از وظیفه رها کند، او باید سربازانش را پشت خطوط دشمن ببرد و بخش اعظم نیروهای آلمانی را شجاع کند. این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است، ما را از خط مقدم عبور می‌دهد و ما را به این سوال وامی‌دارد که آیا هیچ مردی ارزش این‌همه فداکاری را دارد یا خیر.

این فیلم توانسته نمره فوق‌العاده 8.6 از 10 را در وب‌سایت IMDb دریافت کند. پیش‌ازاین ما در بهترین فیلم های تام هنکس نیز به آثار شاخص این بازیگر اشاره کرده بودیم، حالا نوبت یکی دیگر از آنهاست.

جذاب ترین و بهترین فیلم های جنگ جهانی:  رم، شهر بی‌دفاع - Rome, Open City

جذاب ترین و بهترین فیلم های جنگ جهانی:  رم، شهر بی‌دفاع – Rome, Open City

در معرفی بهترین فیلم های جنگی که تاکنون ساخته شده است، به معرفی اثری بی‌نظیر از ایتالیا می‌پردازیم. کارگردان این فیلم روبرتو روسلینی بوده که از او می‌توان در لیست بهترین کارگردان نام برد. موفق شده امتیاز 8.1 از 10 را در وب‌سایت IMDb دریافت کند. داستان در مورد زمانی است که نازی‌ها وارد ایتالیا شده و شهر رم را اشغال کرده‌اند. زمانی که رم به‌عنوان یک شهر بی‌دفاع شناخته شد، درگیر خیلی از مردم بدون این که ترسی از بمب و جنگ داشته باشند، در خیابان‌های این شهر می‌گشتند؛ همین موضوع باعث شد که همه چیز در گروی جنگ، پیچیده‌تر از حد تصور شود.

زیرا نیروهای نازی آن‌ها را درگیر یک قفس بزرگ از شهر کرده بودند. نئورئالیسم ایتالیا سبک غالب این اثر است که در همان لحظات اول به شکل کامل خودش را نشان می‌دهد. شهر بی‌دفاع یکی از مهم‌ترین و نهادینه‌ترین آثاری است که در این فرم طراحی و ساخته شده است و این اثر اولین فیلم ایتالیایی بعد از جنگ بود که توانست تحسین و تعریف زیادی را از منتقدانی دریافت کند که در مورد این ژانرها سخت‌گیر بودند.

فیلم The Thin Red Line - خط باریک سرخ

فیلم The Thin Red Line – خط باریک سرخ

اگر به دنبال یک فیلم جنگ جهانی دوم جدید و جذاب هستید، می‌توانید روی اثر خط باریک سرخ حساب کنید. قصه در مورد فرمی اقتباس یاست که البته آن را به‌عنوان نسخه بازسازی شده از فیلم 1964 به‌حساب نمی‌آورد. این نبرد در مورد لشکرکشی در کانال معروف در جنگ اقیانوس آرام بین امریکا و ژاپن است. این اثر در معرفی‌نامه

این فیلم سینمایی سبب گردید که کارگردان اثر یعنی ترنس مالکیت بعد از حدود غیبت ۲۰ساله مجدداً به دنیای فیلمسازی باز گردد. آن‌ها در نسخه نهایی، ایفای نقش بیل پول من و لوکاس هاس و میکی رورک را حذف کدند و همه چیز تغییرات بزرگی پیدا کرد. این ساخته توانسته است در لیست فیلم های جنگ جهانی، نمره 7.6 از 10 را دریافت کند و به‌عنوان یک فیلم جنگ جهانی دوم امریکایی موفق شناخته می‌شود.

بهترین فیلم های جنگ جهانی غلاف تمام‌فلزی - Full Metal Jacket 1987

غلاف تمام‌فلزی – Full Metal Jacket 1987

غلاف تمام‌فلزی که تقریباً به طور کامل بر وحشیگری‌های سربازان جوان آمریکایی در اردوگاه چکمه‌ای با آن روبه‌رو می‌شوند، یک تفسیر شاعرانه درباره شدت جنگ ویتنام از دیدگاه یک سرباز معقول است.

از ذهن رؤیاپرداز استنلی کوبریک، این فیلم نگاهی است بدون رنگ به معنای واقعاً یک سرباز بی‌خطر بودن. این فیلم به بی‌ثباتی ذهنی می‌پردازد و ضربات کلامی زیادی را به لطف R. Lee Ermey باورنکردنی (گروهبان واقعی اردوگاه بوت) ارائه می‌کند، این فیلم نشان می‌دهد که جنگ می‌تواند خیلی قبل از اینکه سربازان به خط مقدم حمله کنند، تلفات خود را بر سر سربازان بگذارد.

پیشنهاد مطالعه:  10 تا از دل‌ نشین ترین مرگ های تاریخ سینما { 10 صحنه برتر }

فیلم سه‌تیغه اره (سه تیغ جهنمی) - Hacksaw Ridge

فیلم سه‌تیغه اره (سه تیغ جهنمی) – Hacksaw Ridge

فیلم سینمایی جنگ جهانی دوم آمریکا و ژاپن همیشه جذابیت‌های خاصی بین علاقه‌مندان به این سبک و البته درام دارند و در لیست بهترین فیلم های درام نیز می‌توان آن‌ها را قرار داد. این بار قصه در مورد یک روایت واقعی است، سربازی که در اوکیناوا در آخرین ماه‌های جنگ جهانی، به‌عنوان نیروی بهداری ایفای نقش می‌کند. او در تمام دوره آموزشی‌اش، نفرتش را از جنگ اعلام می‌دارد و سپس در تمامی موارد و مراحل جنگ، از اسلحه استفاده نمی‌کند. البته در این مورد، مورد مؤاخذه نظامی قرار می‌گیرد، اما به‌هرحال از آن تبرئه شده و در نهایت به‌عنوان سرباز مایل به صلح، وارد صحنه نبرد می‌شود.

شاید در ابتدا نشدنی بود که یک سرباز بتواند بدون اسلحه مدت‌زمان زیادی در مقابل ژاپنی‌ها دوام بیاورد؛ اما به‌هرحال اتفاقات جذابی در این اثر رخ می‌دهد که می‌تواند در لیست فیلم های جنگ جهانی، جایگاه ویژه‌ای را برای این ساخته باز کند.

فیلم لورنس عربستان - Lawrence of Arabia 1962

فیلم لورنس عربستان – Lawrence of Arabia 1962

لارنس عربستان علاوه بر اینکه یک فیلم جنگی است، یک فیلم حماسی و زندگینامه‌ای نیز هست، اما عظمت آن حداقل تا حدی ناشی از این است که به نظر می‌رسد کاملاً مجذوب وسواس شخصیت اصلی آن نسبت به مأموریتی است که به او داده شده است.  قصه‌های جنگ جهانی همیشه پیچیدگی‌های خاص خود را دارند. البته بسیاری از کشورها آن را نفع خودشان تحریف می‌کنند. حتی در مورد بررسی نامه‌ای که در IMDb در مورد بهترین فیلم جنگ جهانی نوشته شد؛ این موضوع صادق است.

داستان فیلم لورنس (پیتر اوتول)، ستوان بریتانیایی که برای کمک‌گرفتن از قبایل عرب در جنگ با ترک‌ها فرستاده می‌شود. لارنس خود شخصیت جذابی است و توانسته به‌زعم بهره‌گیری از یک فرم عالی داستانی، خود را در لیست بهترین فیلم های جنگ جهانی جای دهد، اما لارنس عربستان نیز یکی از زیباترین و همه‌جانبه‌ترین فیلم‌هایی است که تابه‌حال ساخته شده است، حتی اگر ممکن است کمی سبک در نبردها برای یک فیلم جنگی باشد.

در واقع آن‌ها از یک پیوست داستانی استفاده کرده‌اند تا جنگ‌ها و درگیری‌ها را جذاب نشان دهند. این فیلم نیز موفق شده امتیاز 8.3 از 10 را در وب‌سایت IMDb دریافت کند و یک محصول قدیمی در سینما به‌حساب می‌آید.

بهترین فیلم های جنگ جهانی آشوب - Ran 1985

آشوب – Ran 1985

آخرین حماسه سامورایی آکیرا کوروساوا، ران، فیلمی است که در مورد این است که چگونه می‌توان به‌راحتی توسط شهوت قدرت فاسد شد. مهم‌ترین بخش این قصه عبارت است از جنگی که شاید بخش مهمی از آن، در مورد درگیری‌های میان قبایلی است که در آستانه جنگ جهانی اول، به موضوعات پیچیده‌ای برخورد می‌کنند و مدام با هم درگیر هستند.

این فیلم با اقتباس از داستان شاه لیر، امپراتور سالخورده‌ای را دنبال می‌کند که تلاش می‌کند پادشاهی خود را به فرزندانش بسپارد، اما درحالی‌که آنها برای قدرت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، آنها را درگیر می‌کند و با یکدیگر می‌جنگند. این فیلم از مقیاس قابل‌توجهی برخوردار است، اما می‌داند چگونه جنگ بسازد، و مردان متحجری که اغلب آن را به راه می‌اندازند، کوچک و احمق به نظر می‌رسند. این فیلم در لیست بهترین فیلم جنگ جهانی اول قرار می‌گیرد.

بهترین فیلم های جنگ جهانی: مهلکه - The Hurt Locker 2008

بهترین فیلم های جنگ جهانی: مهلکه – The Hurt Locker 2008

این اثر علاوه بر این که از فیلم های جنگ جهانی دوم دوبله فارسی  که تاکنون نسخه‌های مختلف از شرکت‌های گوناگون دوبله از آن در دسترس قرار گرفته است، محبوبیت زیادی را بین علاقه‌مندان به این ژانر دارد. از کاترین بیگ لو، کارگردان Point Break، برنده 6 اسکار The Hurt Locker که تنها فیلمی در این لیست است که درباره سختی جنگ عراق اظهارنظر می‌کند.

هنگامی که یک گروهبان جایگزین به یک تیم بمب‌گذاری منصوب می‌شود، تنش‌ها به دلیل روش‌های پرخطر و درعین‌حال بسیار موفق او تقریباً بلافاصله به نقطه‌جوش می‌رسد. نتیجه یک درام جنگی پرتنش است که در آن اطرافیان این گروهبان می‌آیند تا تاکتیک‌های او را زیر سوال ببرند. جرمی رنر در اجرای اولیه ایفای نقش می‌کند و به زیبایی یکی از عوارض جانبی متأسفانه رایج جنگ را به نمایش می‌گذارد: اعتیاد به سبک زندگی که در آن آرامش وجود ندارد.

راه‌های افتخار - Paths of Glory 1957

راه‌های افتخار – Paths of Glory 1957

استنلی کوبریک زیاد به ژانرها علاقه‌مند نیست، اما در طول زندگی حرفه‌ای خود چندین فیلم جنگی ساخت، تا حدی به این دلیل که به نظر می‌رسید از بی‌معنی بودن آن بسیار گیج شده بود، او بخش مهمی از این فیلمنامه‌ها را پاره و درون شومینه می‌ریخت. البته پیش از ورود به داستان، از شما دعوت به عمل می‌آوریم، مقاله بهترین فیلم لیام نیسون را نیز در تایم سیتی مطالعه فرمایید.

در Paths of Glory، ما یک مأموریت شکست‌خورده در طول جنگ جهانی اول را دنبال می‌کنیم که به دستور برخی از بالاترین‌ها صادر شده بود، اما در نهایت منجر به اعدام سه مرد می‌شود که مطلقاً هیچ اشتباهی انجام نداده‌اند. این یک مزخرفات بوروکراتیک محض است، و این چیزی است که باعث می‌شود Paths of Glory مانند یک فیلم درستکار احساس شود. این فیلم در لیست بهترین فیلم جنگ جهانی اول قرار می‌گیرد.

فیلم جنگ جهانی دوم ساخت روسیه: فیلم بیا و بنگر - Come and See 1986

فیلم جنگ جهانی دوم ساخت روسیه: فیلم بیا و بنگر – Come and See 1986

در معرفی فیلم های جنگ جهانی، در مورد یک اثر ساخت کشور روسیه صحبت خواهیم کرد که به موضوع اشغال بلاروس توسط نازی‌های آلمان می‌پردازد. البته این فیلم در زمان اکران حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد و در حال حاضر در وب‌سایت IMDb امتیاز 8.4 از 10 را دریافت کرده است. داستان در مورد یک پسر نوجوان است که با یافتن یک اسلحه، به بلاروس می‌رود تا در مقابل نازی‌ها بجنگد، داستان این فیلم به‌جرئت یکی از هیجان‌انگیزترین و بهترین مواردی خواهد بود که در این لیست، ما به آن اشاره کردیم.

پیشنهاد مطالعه:  معرفی سریال ونزدی + نقد و بررسی داستان هنرپیشه‌های ونزدی

الکسی کراوچنکو، لیوبومیراس لوکویکیوس نیز در این اثر به‌عنوان دو بازیگر شاخص روسی ایفای نقش کرده‌اند و همه چیز در داستان، حس واقعیت را به خود گرفته است. اگر علاقه‌مند به فیلم های ژانر جنگ جهانی هستید؛ می‌توانید بیا و بنگر را در لیست خود جای دهید.

 پست‌فطرت‌های لعنتی - Inglourious Basterds 2009

 پست‌فطرت‌های لعنتی – Inglourious Basterds 2009

طنزی با فیلم‌برداری زیبا و خنده‌دار تیره از جنگ جهانی دوم، یکی از بهترین فیلم های کوئنتین تارانتینو اولین فیلم از چندین فیلمی بود که در آن تصمیم گرفت برای اهداف خود با تاریخ بازی کند. هنگامی که یک جوخه یهودی – آمریکایی داوطلبانه تحت فرماندهی ستوان آلدو راین (برد پیت) سرباز می‌زنند، تاکتیک‌های جنگی سخت جنگجویان آپاچی را به کار می‌گیرند و به نازی‌هایی که وظیفه شکار و گرفتن پوست سر را بر عهده داشتند، رحم نمی‌کنند. این اثر نیز در لیست موفق‌ترین و بهترین فیلم جنگ جهانی دوم قرار می‌گیرد. این فیلم از جمله بهترین فیلم های برد پیت است.

به‌عنوان غنائم جنگی حرام‌زاده‌ها یا پست‌فطرت‌ها یکی از بهترین فیلمنامه‌های دوران حرفه‌ای تارانتینو را به نمایش می‌گذارد و توسط گروه بازیگران بی‌عیب و نقصی تقویت شده است. برجسته‌ترین عضو این گروه، کریستوفر والتز، یک فرمانده به طرز وحشتناکی جذاب را به تصویر می کشد که به دلیل سوءاستفاده‌های وحشتناکش، «شکارچی یهودی» نامیده می‌شود.

دان کریک - Dunkirk 2017 با هنرنمایی تام هاردی و کیلیان مورفی

دان کریک – Dunkirk 2017 با هنرنمایی تام هاردی و کیلیان مورفی

جدیدترین فیلم جنگی و از جمله فیلم های اکشن جهان که در این فهرست قرار گرفته است، دان کرک نیز یکی از بهترین فیلم های کریستوفر نولان است. این فیلم که داستانی دلخراش از روزهای آغازین جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند، مجموعه‌ای از سربازان بلژیک، فرانسه و بریتانیا را روایت می‌کند که از نبردی که به‌شدت به قدرت‌های محور شکست‌خورده‌اند فرار می‌کنند و آنها را مجبور می‌کنند به ساحل دان کرک بروند تا منتظر نجات باشند.

شاید اثر تا حدی شبیه به فیلم های جنگ جهانی ساخت المان باشد، اما باید بدانید که خیر، این یکی از شاخص‌ترین آثاری است که نولان آن را روانه پرده نقره‌ای کرده است.

در همین حال، سربازان آلمانی صفوف بی‌پناه خود را به رگبار می‌بندند و تنها افرادی که می‌توانند با خیال راحت آنها را تخلیه کنند، معلوم می‌شود که افراد عادی با قایق هستند. این فیلم با طراحی صدا و امتیازدهی خاطره‌انگیز خود، شما را مستقیماً وارد اکشن می‌کند و چندین جدول زمانی در حال فروپاشی را به تصویر می‌کشد. همان‌طور که ما شاهد تلفاتی هستیم که این تخلیه وحشیانه بر سربازان در خط مقدم وارد شد.

 فیلم جوخه - Platoon 1986

 فیلم جوخه – Platoon 1986

یکی از فیلم‌های تلخ‌ در این فهرست، جوخه است و به بررسی بسیاری از چیزهایی می‌پردازد که می‌توانند به طور کامل یک شخص را بشکنند. مرد جوانی (چارلی شین) با اشتیاق برای شکوه در جنگ ویتنام نام‌نویسی می‌کند؛ اما به‌سرعت متوجه هزینه‌های زیاد آن از جمله مرگ، می‌شود، زیرا هم‌گروه او شروع به انتقاد از یکدیگر می‌کنند که چگونه با مردم محلی رفتار می‌کنند.

همان‌طور که فیلم پیشرفت می‌کند، Platoon خود را بیشتر به‌عنوان یک فیلم هیجانی روان‌شناختی نشان می‌دهد تا یک فیلم جنگی، و خطوط بین درست و غلط را به روشی که بهترین فیلم های جنگی اغلب انجام می‌دهند، محو می‌کند. به دنبال چیزهای بیشتری در ژانر هیجانی هستید؟ در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌های هیجان‌انگیز که در آزمون زمان مقاومت می‌کنند گردآوری کرده‌ایم.

 

جمع‌بندی نهایی

مسئله مهم در مورد آثار جنگ جهانی، هزینه زیادی است که بابت ساخت آن‌ها پرداخت می‌شود. این هزینه هم مادی و هم معنوی خواهد بود. جایی که بازیگران، می‌توانستند هنرنمایی خود را در یک صحنه بزرگ رقم بزنند. این آثار همواره موفق‌ترین‌ها بوده و نمرات خوبی را نیز در وب‌سایت IMDb دریافت کرده‌اند؛ علاوه‌برآن، استفاده از برخی روایت‌های تحریف شده بین آن‌ها، (چیزی شبیه به اتفاقی که در جنگ امریکا و ژاپن رخ داد) اگرچه بر این فیلم‌ها انتقاداتی نیز به بار آورده است اما در نهایت آن‌ها در جنبش‌های بزرگ حامیانی را برای خود دست‌وپا کرده‌اند و در لیست ما قرار می‌گیرند.

ما قبلاً در مقاله‌هایی تحت عنوان بهترین فیلم های جیمز مک‌آووی و بهترین فیلم های راک یا فیلم های جکی چان اشاره ای کلی به آثاری که در آن‌ها درام و مبارزه بسیار غالب است داشتیم، اما این بار در یک فرم کاملاً متفاوت، در خصوص بهترین فیلم های جنگ جهانی، چه اول و چه دوم صحبت کردیم.

اگر شما هم علاقه‌مند به سبک فیلم های جنگ جهانی و مایل به تماشای آن‌ها نقد و بررسی آثار خواهید بود؛ می‌توانید در تکمیل این لیست به ما کمک کنید.

 

سؤالات متداول:

1. فیلم جنگی الیور استون چه نام دارد؟

جوخه

2. نام فیلم جنگی نولان چیست؟

Dunkirk یا دان کریک

3. بهترین فیلم جنگی کیلیان مورفی کدام است؟

دان کریک

4. آیا داستان فیلم سه تیغ جهنمی واقعی است؟

بله این فیلم بر اساس زندگی سرباز دزمان داس است.

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =