پنج‌شنبه , می 9 2024

لیست بازی‌های ارز دیجیتال + معرفی بازی‌های کریپتویی و بلاک چین

دنیای ارزهای دیجیتال چنان گسترده شده که پای آن به بازی‌های رایانه‌ای نیز باز شده است. با اضافه شدن تکنولوژی بلاکچین به بازی‌ها، ویژگی‌های جدیدی مثل P2E رونمایی شد و ارزش پول درون این بازی‌ها از پول واقعی دنیای ما نیز فراتر رفت. در کشورهایی مانند فیلیپین، برخی مردم حتی مخارج زندگی خود را از بازی‌هایی مثل اکسی اینفینیتی تأمین می‌کنند.

به همین دلیل قصد داریم به معرفی بازی‌های کریپتویی و بلاک چین بپردازیم تا شما از این سودها بی‌بهره نمانید. اگر به این بازی‌ها علاقه دارید با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

کسب ارز دیجیتال با بازی موبایل

در سال‌های گذشته که هنوز تکنولوژی سخت‌افزارهای موبایل پیشرفت چندانی نداشت امکان اجرای بازی‌های با گرافیک سنگین ممکن نبود ولی به لطف پیشرفت تکنولوژی این امکان برای گوشی‌ها نیز فراهم شد. در حال حاضر بسیاری از بازی‌های ارز دیجیتال نسخه اندروید و iOS نیز دارند و کسب ارز دیجیتال با بازی موبایل بسیار ساده شده است.

اغلب بازی‌های موبایلی روی بلاکچین از شما می‌خواهند که چند کار مختلف انجام دهید و در ازای انجام کارها به شما ارز دیجیتال جایزه می‌دهند. تعدادی از این بازي‌های موبایل نیز به جای توکن به شما NFT جایزه می‌دهند تا بتوانید آن را در فروشگاه‌هایی مثل OpenSea به فروش برسانید.

کسب ارز دیجیتال با بازی موبایل بسیار ساده است. تنها کافی است به سایت بازی مراجعه کنید. سپس اپلیکیشن خواسته شده را نصب کنید و یک حساب بسازید. در ادامه با توجه به شبکه‌ مورد نظر یک کیف پول هم می‌سازید و به بازی متصل می‌کنید.

اگر به خرید آیتم‌های پولی هم نیاز بود کافی است ارز مورد نظر را از صرافی خریداری و به کیف پول واریز کنید. در ادامه این مقاله بهترین بازی‌های ارز دیجیتال اندروید را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید کسب درآمد خود را آغاز کنید.

بازی‌های رایگان ارز دیجیتال اندروید

بازی‌های ارز دیجیتال هم مانند تمام بازی‌ها به دو دسته رایگان و پولی تقسیم می‌شوند. در اغلب بازی‌های رایگان ارز دیجیتال اندروید برای کسب درآمد یا استفاده از امکانات پیشرفته باید مقداری ارز دیجیتال همان بازی را بخرید یا برای برخی از آیتم‌های درون بازی هزینه پرداخت کنید. برای مثال در بازی اکسی اینفینیتی می‌توانید به صورت رایگان به فعالیت بپردازید اما اگر قصد کسب درآمد و شرکت در نبردها را دارید باید حتماً‌ ارز دیجیتال AXS و یک یا چند اکسی خریداری کنید.

بهترین بازی‌های ارز دیجیتال اندروید

بازی‌های بلاکچینی رایگان اندروید

ابتدا باید بدانیم بازی بلاکچینی چیست. بازی‌ بلاکچینی پدیده‌ای جدید در صنعت بازی است و برای ساخت بازی‌های نامتمرکز و اضافه کردن قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدید از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌شود. منظور ما از نامتمرکز بودن بازی این است که در آن هیچ فرد یا نهاد مرکزی برای کنترل بازی و تراکنش‌های آن وجود ندارد و همین امر باعث افزایش شفافیت و امنیت آن می‌شود.

بازی‌های بلاکچینی بر روی قراردادهای هوشمند پیاده‌سازی می‌شوند و این قراردادها مطابق قوانین بازی توسط توسعه‌دهندگان کدنویسی شده‌اند. از جمله بازی‌های بلاکچینی می‌توان به اشاره کرد که در آن برای بزرگ کردن و خرید و فروش گربه‌های دیجیتال از تکنولوژی بلاکچین اتریوم استفاده شده است.

بازی‌های کریپتویی رایگان اندروید

قبل از ظهور ارزهای دیجیتال، امکان قرار دادن ارز درون بازی وجود نداشت و تمام بازی صرفاً به قصد سرگرمی انجام می‌شود. در حال حاضر بازی‌های کریپتویی رایگان به شما اجازه مي‌دهند به کمک ارزهای درون بازی به بازیکنان پاداش بدهید یا آیتم‌های درون بازی را خرید و فروش کنید. در نتیجه امکان کسب درآمد حین بازی برای گیمرها فراهم می‌شود.

یکی از این دسته بازی‌های کریپتویی، اصطلاحاً‌ بازی‌های کالکشنی نامیده می‌شوند. در این نوع بازی‌های کریپتویی بازیکنان می‌توانند دارایی‌های دیجیتال مورد نظر خود را خرید و فروش و جمع‌آوری کنند. قیمت این دارایی‌های دیجیتال درست مانند بازار کالاهای فیزیکی، بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود.

بهترین بازی های ارز دیجیتال اندروید

در این بخش ۱۰ بازی ارز دیجیتال جذاب را به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید از آن‌ها کسب درآمد کنید. در این لیست سعی شد بازی‌هایی معرفی شوند که علاوه بر سیستم عامل اندروید از سیستم عامل iOS نیز پشتیبانی کنند تا این عزیزان نیز بتوانند بازی‌های بلاکچینی را به راحتی انجام دهند. توجه داشته باشید که هر یک از این بازی‌های بخش‌های رایگان و غیررایگان زیادی دارند ولی معمولاً برای کسب درآمد معمولاً به خرید یا واریز رمزارز مورد نظر بازی نیاز دارید.

بازی کریپتویی League of Kingdoms

اگر به بازی‌های استراتژی علاقه دارید و می‌خواهید از آن درآمد هم داشته باشید بازی League of Kingdoms پیشنهاد می‌شود. این بازی در واقع اولین بازی آنلاین به سبک MMO است که به صورت چندنفره انجام می‌شود. بازی League of Kingdom از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند و دارایی‌های درون آن به صورت ان اف تی هستند.

برای مثال زمین‌های بازی به صورت NFT طراحی شده‌اند و با خرید و جمع‌آوری منابع می‌توانید زمین خود را در بازار به فروش برسانید. برای خرید و فروش آیتم‌های درون بازی از توکن بومی خود بازی به نام LOKA استفاده می‌شود که در واقع یک توکن حاکمیتی است.

بازی League of Kingdoms

روش‌های کسب درآمد از بازی League of Kingdom:

  • جمع‌آوری دارایی‌هایی مانند سکه، چوب، سنگ و کریستال و فروش آن‌ها در بازارهای NFT
  • دریافت کمیسیون از بازیکنانی که منابع زمین شما را برداشت می‌کنند
  • خرید و فروش زمین در اکوسیستم بازی

بازی ارز دیجیتالی Splinterlands

بازی Splinterlands یک بازی بلاکچینی است که به «نسل بعدی بازی‌های کارتی» شهرت دارد. در این بازی بلاکچینی بیش از ۱۰۰ کارت منحصر به فرد وجود دارد که به صورت ان اف تی هستند. در بازی اسپلینترلندز می‌توانید با سایر بازیکنان به صورت آنلاین به رقابت بپردازید و به عنوان جایزه، کارت دریافت کنید.

بلاکچین پشتیبان این بازی هایو (Hive) نام دارد و مالکیت توکن‌های NFT روی آن کاملاً به بازیکنان تعلق دارد. توکن بومی این بازی SPS نام دارد که در عمل یک توکن حاکمیتی است. به همین دلیل هولدرهای SPS می‌توانند در تصمیمات پروژه و رأی‌گیری‌ها شرکت کنند.

بازی Splinterlands

روش‌های کسب درآمد از بازی Splinterlands:

  • دریافت ایردراپ روزانه بر اساس امتیاز
  • شرکت در بازی‌های لیدربورد
  • خرید و فروش کارت یا اجاره پک‌ کارت‌ها
  • انجام کوئست‌های بازی
  • شرکت در بازی‌های فصلی

معرفی بازی کریپتوی Realm برای کسب درآمد

یکی از بازی‌های کریپتویی جذاب در سبک استراتژی چندنفره بازی Realm است. در این بازی کریپتویی می‌توانید قلمرو دلخواه خود را بسازید و برای افزایش قدرت خود با بازیکنان دیگر متحد شوید. طراحی این بازی جذاب به صورت قرون وسطایی است و اگر به این سبک بازی‌ها علاقه دارید می‌توانید درآمد خوبی از آن کسب کنید.

بازی Realm از بلاکچین وکس (WAX) استفاده می‌کند و کیف پول مورد استفاده آن WAX Cloud Wallet  یا Anchor است. توکن بومی این بازی بلاکچینی RLM است که در ازای انجام برخی کارها نیز به شما جایزه داده می‌شود. برای خرید و فروش آیتم‌های بازی نیز از همین توکن استفاده می‌شود و امکان افزایش سرعت ارتقا، افزایش لول لیدرها و آنلاک قابلیت‌های جدید با آن وجود دارد.

بازی Realm

روش‌های کسب درآمد از بازی Realm:

  • جمع‌آوری منابع و دریافت توکن RLM
  • فتح نواحی مختلف
  • بالا بردن لول در بازی

بازی بلاکچینی و کریپتویی Dragonary

اگر به اژدها و دنیای آن علاقه دارید بازی Dragonary به شما پیشنهاد می‌شود. در این بازی می‌توانید یک اژدها درست کنید و آن را به شکل دلخواه خود درآورید. تعداد اژدهاهای این بازی هفت تاست که هر یک از آن‌ها توانایی‌های خاص خودشان را دارند. برای شرکت در نبردهای پنج به پنج یا اصطلاحاً 5v5 باید از اژدهای خودتان استفاده کنید.

به دلیل استفاده از NFT در ساخت این بازی، هر اژدها منحصربه‌فرد است و مالکیت آن به خودتان تعلق دارد. توکن بومی این بازی CYT است و توکن حاکمیتی نیز محسوب می‌شود. با شرکت در نبردهای بازی Dragonary می‌توانید توکن CYT را به عنوان جایزه دریافت کنید و در مارکت بفروشید.

بازی Dragonary

روش‌های کسب درآمد از بازی Dragonary:

  • خرید و فروش اژدها در مارکت بازی
  • شرکت در نبردهای بازی و دریافت توکن CYT
  • خرید و فروش آیتم‌های درون بازی

معرفی بازی ارز دیجیتالی Blast Royale

بازی Blast Royale یک بازی بلاکچینی است که توسط شرکت First Light Games توسعه یافت. هدف اصلی این بازی کریپتویی، ارائه تجربه بازی با بتل رویال و کسب درآمد از آن است. این بازی روی بلاکچین پالیگان قرار دارد و از ویژگی‌های وب ۳ در آن استفاده شده است. پس از آپدیت سپتامبر ۲۰۲۲، ان اف تی‌‌های نادر در دسترس قرار گرفتند و جذابیت بازی دوچندان شد.

برای شرکت در مسابقات رده‌بندی شده Blast Royale حداقل باید به سه آیتم مجهز شده باشید. علاوه بر این می توانید در طول بازی مهمات، پک‌های سلامتی و گنج‌های مخفی روی نقشه را هم جمع‌‌آوری کنید. این بازی دو توکن به نام BLST و CS دارد که مورد اول یک توکن حاکمیتی محسوب می‌شود. توکن CS بیشتر به عنوان جایزه به شما داده می‌شود و مقدار آن به جایگاه شما در مسابقات و تعداد کشته‌ها بستگی دارد.

بازی Blast Royale

روش‌های کسب درآمد از بازی Blast Royale:

  • شرکت در تورنمنت‌های مختلف بازی
  • دریافت جایزه از طریق نگهداری NFT
  • خرید و فروش NFT در مارکت

بازی ارز دیجیتال Meta Apes

یکی از بازی‌های دیگری که از وب ۳ پشتیبانی می‌کند بازی Meta Apes است. جالب است بدانید این بازی ارز دیجیتال از بازی مشهور Age of Empires الهام گرفته شده است و تجربه‌ای مشابه بازی بتل رویال به شما القا می‌کند. دنیای بازی به زمان پس از نابودی انسان‌ها تعلق دارد و میمون‌ها در حال حکومت هستند.

هر کدام از متامیمون‌ها (Meta-Ape) دارای خصوصیات و توانایی‌های خاص خود هستند و شما موظفید که بر فضا مسلط شوید. در این بازی دو توکن به چشم می‌خورد. توکن SELL یک توکن حاکمیتی محسوب می‌شود و تمام آیتم‌های بازی فقط از طریق آن قابل خریداری هستند. توکن دیگر بازی PEEL است که می‌توانید آن را استیک کنید یا برای ارتقای آیتم‌ها از آن استفاده کنید.

بازی Meta Apes

روش‌های کسب درآمد از بازی Meta Apes:

  • شرکت در بازی و دریافت توکن PEEL
  • استیک توکن PEEL
  • خرید و فروش ان اف تی در بازارهایی مانند io
  • شرکت در رویدادهای blindbox

بازی بلاکچینی و کریپتویی Crazy Defense Heroes

بازی Crazy Defense Heroes یک بازی استراتژی به سبک تاور دیفنس است که برای سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شد و از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند.. در این بازی باید پدافند مختص خود را ایجاد کنید و آن را ارتقا دهید تا بتوانید با دشمن مقابله کنید.

شما می‌توانید بیش از ۸۰ فایتر مختلف را جمع‌آوری کنید و ارتقا دهید که شامل هیرو، تاور و اسپل می‌شود و هر کدام از آن‌ها خصوصیات خاص خود را دارند. بازی Crazy Defense Heroes در حالت‌های مختلفی مانند کمپین، کوآپ یا چلنج قابل اجراست.

این بازی کریپتویی نیز دو توکن بومی به نام‌های TOWER و CDH دارد که در واقع از نوع ERC20 هستند. توکن اول یک توکن حاکمیتی است که برای شرکت در رویدادها، خرید آیتم‌های بازی و ارتقای آیتم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازی Crazy Defense Heroes

روش‌های کسب درآمد از بازی Crazy Defense Heroes:

  • شرکت در رویدادها و دریافت توکن TOWER
  • تکمیل هدف‌های ارائه شده مانند دریافت مقدار مشخصی XP
  • خرید و فروش NFT در مارکت‌هایی مانند OpenSea

بازی ارز دیجیتالی Galaxy Fight Club

Galaxy Fight Club یک بازی به سبک تن به تن یا همان PvP بر روی بلاکچین است که از تکنولوژی NFT نیز بهره می‌برد. در این بازی کریپتویی باید با استفاده از آواتارهای ان اف تی خود با بازیکنان دیگر مبارزه کنید تا جایزه به شما تعلق گیرد. بازی Galaxy Fight Club از توکن GCOIN برای کارهایی مانند باز کردن لوت باکس‌، ساخت اسلحه و آموزش جنگجوها استفاده می‌کند. توجه داشته باشید که این توکن‌ها فقط توسط Genesis Galaxy Fighter مینت می‌شوند و در بازارهای ثانویه هم قابلیت خرید و فروش دارند.

بازی Galaxy Fight Club

روش‌های کسب درآمد از بازی Galaxy Fight Club:

  • دریافت کلید لوت باکس از طریق پیروزی در نبردهای سه به سه
  • خرید و فروش NFT در بازارهای ثانویه
  • دریافت توکن GCOIN از برنامه Earn Free GCOIN

بازی بلاکچینی Ftribe Fighters برای کسب در آمد

به علاقه‌مندان متاورس و هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بازی Ftribe Fighters پیشنهاد می‌کنیم. Ftribe Fighters یک بازی آنلاین چندنفره روی شبکه بایننس اسمارت چین است که بازیکنان باید در نبردهای چند سیاره مختلف شرکت کنند.

برد شما در این نبردها به عوامل مختلفی مانند مهارت جنگیدن، کار تیمی و غرایز زنده ماندن بستگی دارد. یکی از ویژگی‌های کلیدی این بازی گرافیک زیبای آن است که به سرعت جذب آن می‌شوید.

توکن بومی این بازی F2C است و برای خرید آیتم‌هایی مانند اسکین، اسلحه و اکسسوری‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از آیتم‌های این بازی بلاکچینی مانند سلاح‌ها به صورت ان اف تی هستند و به همین قابلیت خرید و فروش دارند.

بازی Ftribe Fighters

روش‌های کسب درآمد از بازی Ftribe Fighters:

  • دریافت توکن F2C در هر مسابقه به نسبت قدرت NFT و رتبه
  • باز کردن لوت باکس‌های حاوی ان اف تی و آیتم‌های ارزشمند

معرفی بازی ارز دیجیتال WAM.app

آخرین گزینه بهترین بازی‌های ارز دیجیتال اندروید بازی WAM.app است که روی بلاکچین بایننس چین قرار دارد. در این بازی می‌توانید در تورنمت‌های مختلف شرکت کنید و جایزه بگیرد. یکی از ویژگی‌های جالب بازی WAM.app استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی است.

به عبارت دیگر شما می‌توانید بازی و تورنمت مورد نظر خود را با هوش مصنوعی بسازید و از دوستان خود دعوت کنید در این بازی شرکت کنند.

توکن بومی این بازی بلاکچینی WAM است که برای ورود به تورنمت‌ها باید در کیف پول خود داشته باشید. علاوه بر این آیتم‌هایی در بازی قرار دارد که می‌توانید آن‌ها را جمع‌آوری و معامله کنید.

بازی WAM.app

روش‌های کسب درآمد از بازی WAM.app:

  • شرکت در بازی‌های روزانه، تورنمت‌ها و رویدادهای ویژه برای کسب جایزه
  • خرید و فروش آیتم‌های بازی و توکن WAM

معرفی چند بازی ارز دیجیتال برای کامپیوتر

بسیاری از بازی‌هایی که در بالا معرفی شد نسخه کامپیوتر هم دارند و الزاماً‌ نیازی نیست از گوشی خود استفاده کنید. اما برخی از آن‌ها به دلایلی مانند جزئیات گرافیکی سنگین فقط بر روی کامپیوتر قابل اجرا هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بازی Star Atlas در صدر بهترین بازی‌های ارز دیجیتال

بازی Star Atlas یک بازی متاورس نسل جدید روی بلاکچین سولاناست. این بازی به سبک استراتژی است و ده‌ها سال بعد را روایت می‌کند. در این بازی باید در فضا بگردید، مأموریت های داده شده را انجام دهید و با سایر بازیکنان بر سر استخراج منابع بجنگید. این بازی نیز مانند بسیاری از بازی‌های ارز دیجیتال از دو توکن استفاده می‌کند. توکن POLIS توکن حاکمیتی بازی استار اطلس است که با هولد آن می‌توانید در متاورس، قانون وضع کنید. توکن ATLAS نیز برای خرید دارایی‌های درون بازی مثل سفینه یا سوخت سفینه کاربرد دارد.

بازی Star Atlas

روش‌های کسب درآمد از بازی Star Atlas:

  • خرید سفینه و انجام مأموریت برای دریافت توکن ATLAS
  • خرید و فروش ارز POLIS و سفینه
  • تکمیل مأموریت‌ها برای دریافت توکن و NFT
  • استیک دارایی‌های درون بازی

بازی ارز متاورسی Sandbox

اگر از طرفداران بازی ماین کرفت هستید بازی Sandbox را هم امتحان کنید. این بازی ارز دیجیتال از بلاکچین پالیگان و اتریوم به عنوان بستر خود استفاده می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب سندباکس این است که می‌توانید خودتان بازی و آیتم‌های درون آن را با نرم‌افزارهای ارائه شده بسازید و در مارکت خود آن بفروشید.

توکن حاکمیتی بازی Sandbox به نام SAND علاوه بر شرکت در رأی‌گیری، برای خرید آیتم‌های داخل بازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این توکن به دلیل قرارگیری روی شبکه اتریوم از نوع ERC20 محسوب می‌شود.

بازی Sandbox

روش‌های کسب درآمد از بازی Sandbox:

  • شرکت در بازی‌های ساخته شده در بازی‌سازها و دریافت پاداش
  • طراحی بازی و آیتم‌های درون آن و فروش در مارکت سندباکس
  • خرید و فروش توکن SAND و آیتم‌های بازی

بازی ارز دیجیتالی Illuvium

بازی Illuvium از جمله بازی‌های مورد علاقه طرفداران سبک علمی تخیلی است. بلاکچین این بازی کریپتویی، اتریوم است و توکن آن از برای کارهای مختلفی در بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بازی باید با سایر بازیکنان مبارزه کنید، در سیاره بگردید، سلاح بسازید و منابع بازی را استخراج نمایید. توکن بومی این بازی ILV نام دارد و به کمک آن می توانید از بازی درآمد داشته باشید.

بازی Illuvium

روش‌های کسب درآمد از بازی Illuvium:

  • استیک کردن توکن ILV
  • شکار Illuvial و فروش آن در مارکت
  • شرکت در کوئست‌ها و کسب جایزه

بازی بلاکچینی Wanakafarm

شاید شما هم از طرفداران بازی قدیمی مزرعه‌دار باشید. پول‌های بازی مزرعه‌دار صرفاً مجازی بود و در دنیای واقعی قابلیت استفاده نداشت اما در بازی Wanakafarm می‌توانید با انجام همان کارها پول واقعی دریافت کنید.

دو توکن این بازی WAI و WANA هستند و روی شبکه بایننس اسمارت چین قرار دارند. برای کارهای مختلف درون بازی مانند خرید آیتم‌ها از توکن WANA و برای پرورش محصولات و حیوانات مزرعه از توکن WAI استفاده می‌شود.

بازی Wanakafarm

روش‌های کسب درآمد از بازی Wanakafarm:

  • برداشت محصولات و فروش در مارکت مجازی
  • تکمیل کوئست‌های بازی
  • شرکت در رقابت‌های بازی
  • خرید و فروش NFT
  • ارجاع بازیکنان جدید به بازی و دریافت توکن WANA

بازی ارز دیجیتالی Gods Unchained

بازی Gods Unchained به علاقه‌مندان بازی‌های کارتی پیشنهاد می‌شود. این بازی از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کند و به بازی‌های مشهوری مثل Magic: The Gathering and Hearthstone شباهت دارد. در این بازی هم مانند سایر بازی‌های کارتی باید به جمع‌آوری کارت بپردازید و با سایر بازیکنان رقابت کنید.

اگر به تم فانتزی علاقه دارید به احتمال زیاد جذب بازی Gods Unchained خواهید شد. توکن حاکمیتی این بازی GODS نام دارد که برای خرید کارت، ورود به تورنمت‌ها و شرکت در فعالیت‌های بازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازی Gods Unchained

روش‌های کسب درآمد از بازی Gods Unchained:

  • خرید و فروش کارت
  • شرکت در تورنمت‌ها
  • افزایش لول (Level)
  • استیک توکن‌های GODS

سخن پایانی در مورد بازی‌های ارز دیجیتال

همان‌گونه که مشاهده کردید دنیای بازی‌های ارز دیجیتال بسیار گسترده‌ است و انتخاب‌های زیادی پیش روی خود دارید. در این مقاله سعی کردیم چند بازی بلاکچینی متنوع  برای پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ معرفی کنیم. علاوه بر این سبک هر بازی و نحوه کسب درآمد از هر کدام نیز مورد بررسی قرار گرفت تا بتوانید به بالاترین درآمد ممکن از بازی‌های برسید.

توصیه می‌شود بازی مورد علاقه خود در این لیست را انتخاب کنید و تا جایی که امکان دارد برای استفاده از قابلیت‌های ویژه آن مقداری ارز همان بازی را خریداری کنید تا بتوانید به درآمد بیشتری برسید.


منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + پنج =