توسعهدهندگان تمام توان خود را بهکار بردهاند تا Star Wars Jedi: Survivor مرزهای استفاده از تکنولوژیهای کنسولهای نسل نهمی را جا به جا کند.
به تازگی پاول هاتفیلد (Paul Hatfield)، تهیهکننده و جون کار (Jon Carr)، کارگردان فنی Star Wars Jedi: Survivor، در مصاحبهای با رسانه Screen Rant شرکت کرده و مطالب جذابی از بازی جدید استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) به اشتراک گذاشتهاند. طی این گفتگو که شامل صحبت درباره موارد متنوعی میشد، بحث به عناصری رسید که سازندگان آنها را برای بازی اول درنظر داشتند اما درنهایت، به بازی دوم راه پیدا کردند. این دو به سوال مطرح شده، اینطور پاسخ دادند که:
[شخصیسازی] چیزی بود که در بازی اول، شاید حدود ۸۰ درصد ایدههایمان را برایش پیاده کردیم و تیم ما احساس میکرد که اگر وقت بیشتری داشت، میتوانست توسعه آن را بهتر انجام دهد. در این پروژه، از همان روز اول میدانستیم که میخواهیم آن را گسترش بدهیم و این دقیقاً همان کاری است که انجام دادیم. منظورم این است که من در بازی، همیشه با مدل موی مولت این طرف و آن طرف میروم [میخندد]. وقتی میتوانم کال (Cal) مخصوص به خودم را داشته باشم، بیشتر احساس میکنم که در حال تجربه عنوانی از جهان Star Wars هستم؛ مشخصاً او هنوز شخصیت اصلی بازی است و هویت خودش را دارد اما زمانی که پای ابراز احساسات بازیبازها بهمیان میآید، من فکر میکنم این [شخصیسازی] چیز بزرگی است و دیگران آن را دوست خواهند داشت.
در ادامه، سازندگان درباره پیشرفتهای فنی بازی سخن گفتند و اظهار داشتند که در Star Wars Jedi: Survivor، ریسپاون اینترتینمنت مرزهای استفاده از تواناییهای سختافزارهای موجود را کنار زده است:
ما همچنین وسعت و تواناییهای تکنولوژی که خودمان ساختهایم را نیز گسترش دادهایم. اکنون محیط بسیار بزرگتری داریم، زمان زیادی را صرف پیادهسازی سیستم نورپردازی پیشرفتهتری کردهایم و کیفیت و وضوح بافتهای محیطها نیز فوقالعاده بالاست. ضمناً موفق به پیادهسازی موارد بسیار زیادی شدیم که میتوانند تکنولوژی فعلی را جلوتر ببرند.
اگرچه مدل موی کال، بهصورت کلی پیشرفت خیلی بزرگ و چشمگیری محسوب نمیشود اما بهخوبی نشان میدهد که ریسپاون اینترتینمنت تا چه حد میتواند چیزهای متنوع در Star Wars Jedi: Survivor بگنجاند. ضمناً اگرچه پاول هاتفیلد و جون کار، صرفاً کمبود زمان را به عنوان تنها مسئله محدودکننده برای پیادهسازی ایدههایشان و شکستن مرزهای تکنولوژی بیان کردند اما قطعاً این واقعیت که آنها به جای پنج پلتفرم، روی سه پلتفرم کار میکنند و عرضه بازی برای کنسولهای نسل هشتم را کنار گذاشتهاند نیز میتواند یکی از دلایل بسیار مهم و تاثیرگذار پیشرفت اینچنینی Star Wars Jedi: Survivor باشد.
Star Wars Jedi: Survivior در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ (۲۸ آوریل ۲۰۲۳) و توسط شرکت الکترونیک آرتز (Electronic Arts)، برای پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. در صورت تمایل، میتوانید سیستم مورد نیاز این بازی را از طریق این نشانی مشاهده کنید.
منبع: Gameranx
منبع gamefa.com