پنج‌شنبه , می 16 2024

لیست بهترین انیمه های سریالی دنیا [100 انیمه لیست برتر 2023]

[ad_1]

در ادامه این مطلب بهترین انیمه های سریالی جهان را برای شما همراهان تایم سیتی معرفی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید با توجه به تعداد بسیار زیاد انیمه ها و البته هنر ژاپن در خلق آثار انیمه‌ای بی نظیر، پیدا کردن یک لیست ده تایی از بهترین‌ها غیر ممکن است و هر لیستی تحت تاثیر سلیقه نویسنده خود است.

ولی از آنجا که نظر همه برای ما محترم است شما هم می‌توانید انتخاب‌های خودتان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا برای اضافه شدن به این لیست در بروز رسانی‌های آینده کاندید شوند؛ همچنین اگر با دنیای انیمه آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنم در ابتدا مقاله انیمه چیست رو مطالعه بفرمایید.

این روزها با پرطرفدار شدن انیمه و رونق هرچه بیشتر این صنعت در ژاپن، هرروزه افراد بیشتری تمایل دارند تا به این دنیای جذاب وارد شوند. احتمالا پرتکرارترین سوال این روزها در دنیای فیلم وسریال این باشد که انیمه چی ببینیم. پاسخ به این سوال بسیار دشوار است چون دنیای انیمه بی‌انتهاست و با گذر هفته‌ها آثار خوب بیشتری به این دنیا اضافه می‌شود. خوشبختانه ما در این سایت یک لیست انیمه درست کرده‌ایم تا در پاسخ به این سوال کمک کرده باشیم. در ادامه ما بهترین انیمه های سریالی برتر پرداخته‌ ایم. با ما همراه باشید. همچنین برای مشاهده لیست انیمه های عاشقانه , انیمه های ترسناک … نیز می‌توانید از دیگر مقالات تایم سیتی استفاده کنید.

همه انیمه‌های معرفی شده رو شخصا تماشا کردیم و سعی کردیم از ژانرهای مختلف انتخاب هایی انجام بدیم تا علاوه بر تماشای بهترین انیمه‌های دنیا با ژانرهای مختلف هم آشنا بشین و ژانر مورد علاقه خودتون رو انتخاب کنین.

قبل از شروع یکی از ابزارهای کارآمد برای کسانی که قصد تماشای یکی از انیمه‌های طولانی را دارند می‌توانید به این سایت مراجعه کنید و انیمه مورد نظر خود را در صفحه اصلی پیدا یا جستجو کنید و تا متوجه شوید که قسمت هایی اصلی و چه قسمت‌هایی فیلر(Filler: قسمت‌هایی از انیمه که به داستان اصلی ربطی ندارند و فقط برای پر کردن برنامه پخش هفتگیِ انیمه به نمایش درآمده‌اند) هستند، از آنجا که بعضی از قسمت‌های انیمه‌های بلند فیلر هستند بهتر است با این ابزار چک کنید تا هم در وقت هم در حجم اینترنت خود صرفه جویی کنید.

همچنین اگر با دنیای انیمه به تازگی آشنا شده‌اید و اطلاعات چندانی در مورد آن ندارید، پیشنهاد می‌شود در قدم اول مطلب بهترین انیمه ها برای شروع را مطالعه کنید.


لیست بهترین انیمه های پیشنهادی + اسم انیمه های معروف

در ادامه ما لیستی از بهترین انیمه های سریالی را برای شما معرفی خواهیم نمود و همچنین منتظر نظرات و پیشنهادات شما درباره انیمه های معرفی شده هستیم.

انیمه هفت گناه کبیره

هفت گناه کبیره – Seven Deadly Sin

نام ژاپنی:

七つの大罪

سال ساخت:

2014–2021

ژانر:

فانتزی| اکشن| ماجراجویی

استودیو سازنده:

A-1 Pictures

امتیاز IMDb:

7.9

هفت گناه کبیره یا Nanatsu no Taizai، یک مجموعه مانگای فانتزی ژاپنی به نویسندگی و تصویرگری Nakaba Suzuki است. در سال 2014 استودیو A-1 Pictures تصمیم به ساخت این مانگای ژاپنی گرفت و این تصمیم سرآغازی برای شروع قسمت‌های بعد این انیمه سریالی خارق‌العاده بود.

در سال 2015 هفت گناه کبیره برنده 35مین جایزه کودانشا مانگا برای دسته شونن شد. در سال 2020، این مانگا به یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های مانگا به‌خاطر فروش فوق‌العاده‌ خود تبدیل شد. این انیمه با فضاسازی سکانس‌های اکشن، با حضور شخصیت‌‌پردازی‌های حساب‌شده و مبارزات پرهیجان خود توانست به‌خوبی به‌عنوان یک اثر شونن معرفی شود.

هفت گناه کبیره یکی از انیمه‌هایی است که در لیست بهترین انیمه های سریالی و برتر دنیا باید قرار بگیرد. مطمئن باشید که با دیدن این انیمه سریالی اوقات خوشی را برای خود رقم خواهید زد و از داستان پردازی و شخصیت پردازی این مجموعه لذت خواهید برد.

داستان این انیمه با فضایی شبیه به قرون وسطی شروع می‌شود؛ بنابراین ما شاهد گروهی از جنگجویان هستیم که برای گناه نکرده متهم شده‌اند و در تلاش هستند تا خود را از این مخمصه نجات دهند.

انیمه سریالی سیلور مون –Sailor Moon

انیمه سریالی سیلور مون –Sailor Moon

ژانر: اکشن، فانتزی، کمدی، رمانتیک
اسم ژاپنی: 美少女戦士セーラームーン
استودیو سازنده: Toei Animation
سال ساخت: 1992 – 1997 
امتیاز IMDb: 7.7

وقتی صحبت از انیمه‌هایی می‌شود که صنعت ساخت انیمه را در محبوب کرده‌اند؛ بی شک سیلور مون یکی از انیمه های صدر لیست است. این انیمه دارای کاراکترهای دخترانه بسیار زیبایی بوده که موضوع عشق به خود، اعتماد به نفس و باور به قدرت و اراده دخترانه را در دختربچه‌ها بالا می‌برد. علاوه بر داستان زیبای این انیمه، شخصیت سازی و نحوه به تصویر کشیدن این شخصیت‌ها هم در افزایش محبوبیت آن تاثیر بسیار زیادی داشته است.

اوساگی سوکینو یا همان سیلور مون یک دختر 14ساله معمولی است. او پر شور و نشاط و باانگیزه است. شخصیت حساسی داشته و به راحتی گریه می‌کند. با وجود این که این دختر 14ساله، تصویر یک دختر لوس و گریان و به اصطلاح کلیشه‌ای را دارد؛ اما پرنسس سلطنت ماه هم بوده و از قدرت و اراده بسیاری برخوردار است.

اوساگی با وجود ظرافت دخترانه اراده و قدرت بسیار زیادی دارد. انیمه سیلور مون یکی از اولین انیمه‌ها در سبک فمینیستی بوده که نشان می‌دهد دختران می‌توانند دخترانه و قدرتمند باشند. این انیمه بی شک یکی از بهترین انیمه های جهان بوده و نباید تماشای آن را از دست داد.


انیمه سریالی برج خدا – Tower of God

انیمه سریالی برج خدا – Tower of God

نام ژاپنی: 神之塔
سال ساخت: 2020 – تاکنون
ژانر: فانتزی| اکشن| درام
استودیو سازنده: Telecom Animation
امتیاز IMDb: 7.7

برج خدا اولین بار به صورت یک وب کمیک و در سال 2010 منتشر شد. این وب کمیک یکی از بهترین وب کمیک‌های زمان خود بود و محبوبیتی زیادی به دست آورد تا این که در سال 2020 اولین فصل آن به صورت انیمه منتشر شد. قهرمان اصلی این داستان پسری به نام بم است. در ابتدا به نظر می‌رسد که این انیمه یک انیمه کلیشه‌ای در ژانر شونن بوده و روابط بین شخصیت‌های اصلی آن یعنی بم و راشل خیلی زیبا و دوست‌داشتنی است.

در انتهای فصل اول، با یکی از زیباترین تغییر پلات‌ها روبه‌رو می‌شویم که همه بیننده‌ها را در شوک فرو می‌برد. راشل که به نظر می‌رسید در تمام فصل در کنار بم بوده و او را حمایت می‌کند؛ به راحتی این پسر را می‌کشد. در انتهای فصل یک معلوم می‌شود که  راشل تمام این مدت منتظر فرصت مناسب بوده است تا بم را بکشد.

در انتهای فصل اول انیمه برج خدا، یکی از کلیشه‌ای‌ترین نقش‌های اصلی تبدیل به یکی از خاص‌ترین و بدترین شخصیت‌های انیمه‌ای می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت که انیمه برج خدا یکی از بهترین انیمه های جهان است.


پادشاهی – Kingdom

پادشاهی – Kingdom

اسم ژاپنی: キングダム – Kingudamu
ژانر: حماسی| تاریخی| نظامی
کارگردان: Jun Kamiya, Akira Iwanaga, Kenichi Imaizumi, Kazuya Monma
استودیو: Pierrot
سال پخش: 2012
تعداد فصل: 4
امتیاز IMDb: 7.95
امتیاز MAL: 8.4

 

پادشاهی یک انیمه تماشایی است که کار خود را از سال 2012 اغاز کرد و به محبوبیت بالایی رسید. این انیمه تحسین منتقدان را به همراه داشت و با استقبال آنان مواجه شد. ازجمله صداپیشگانی که اینمه پادشاهی حضور داشتند می‌توان به آدام فدیک، ماساکازو موریتا و جون فوکویاما اشاره کرد. 

خلاصه داستان این انیمه بدین شرح است: در چین باستان، یک پسر جوان آرزو دارد که به بزرگ‌ترین ژنرال پادشاهی شین شود و برای این هدف هر کاری انجام می‌دهد.


انیمه سریالی هیولا – Monster

انیمه سریالی هیولا – Monster

ژانر: جنایی| رازآلود| درام| روان‌شناختی
اسم ژاپنی: モンスター
کارگردان: Masayuki Kojima
استودیو: Madhouse
 سال پخش: 2004
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.84
امتیاز MAL: 8.7

انیمه هیولا تا به امروز یکی از بهترین انیمه‌ های سریالی در ژانر روانشناختی به شمار می‌رود. این انیمه برای اولین بار در سال 2004 به کارگردانی ماسایوکی کوجیما شروع به پخش کرد و برای 74 قسمت ادامه یافت. وظیفه نویسندگی این اثر بر عهده تاتسوهیکو اوراهاتا بوده است. انیمه هیولا درواقع اقتباسی از مانگای هیولا و رمانی به نام another monster است که هردوی این اثار توسط نائوکی اوراساوا نوشته شده است. ساخت و پخش این انیمه بر عهده یکی از موفق‌ترین استودیوهای صنعت انیمه یعنی madhouse بوده است.

این انیمه که با نام ژاپنی monsutsa نیز شناخته می‌شود، از زمان پخش قسمت‌های ابتدایی‌اش توانست مورد تحسین منتقدان بسیاری قرار گیرد. هیولا همچنین توانست مخاطبان بیشماری را به خود جذب کند که این روند تا به امروز همچنان ادامه دارد. انیمه و مانگای هیولا هردو در جشنواره‌های زیادی مورد استقبال قرار گرفتند و موفق به دریافت جوایز متعددی شدند. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه جشنواره IFTA اشاره کرد.

داستان این انیمه درباره شخصی به نام دکتر تنما می‌باشد. دکتر کنزو تنما جراح مغز و اعصاب زبده‌ای است که در بیمارستانی در آلمان مشغول به کار است. او که زندگی آرام و خوبی دارد اما یک روز یک تصمیم اشتباه همه چیز را بهم می‌ریزد. روزی دکتر تنما با دو مریض بدحال روبرو می‌شود؛ یکی پسربچه‌ای که در ناحیه سر دارای آسیب‌دیدگی شدید است و دوم جناب شهردار که باید هرچه زودتر تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گیرد. دکتر تنما معتقد است که همه زندگی‌ها ارزش یکسانی دارند و تصمیم می‌گیرد تا جان پسربچه را نجات دهد، اما آیا این تصمیم دکتر تنما کار درستی بوده است؟


کلاناد – Clannad

کلاناد – Clannad

ژانر: درام| عاشقانه
اسم ژاپنی: CLANNAD
کارگردان: Osamu Dezaki
استودیو: Kyoto Animation
سال پخش: 2007
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 7.8
امتیاز MAL: 8.01

انیمه کلاناد یا کلند برای اولین بار در سال 2007 منتشر شده است. وظیفه کارگردانی این انیمه بر عهده اوسامو دزاکی بوده است و فیلم‌نامه آن نیز توسط ماکوتو ناکامورا نوشته شده است. انیمه کلاناد در واقع بر اساس یک رمان تصویری ساخته شده است. (رمان‌های تصویری بازی‌های رایانه‌ای هستند که برای مخاطبان داستان شرح می‌دهند. این نوع بازی‌ها اکشن زیادی ندارند و پایه و اساس آن‌ها دیالوگ و مونولوگ است.) هر دو نسخه کلاناد توسط استودیوی key toei animation ساخته شده است.

انیمه کلاناد که نام اصلی آن kuranado است از همان زمانی که در جشنواره انیمیشن فر ژاپن خبر ساختش اعلام شد تبدیل به یکی ازعنوان‌های موردانتظار سال 2007 تبدیل شد. کلاناد توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند. این انیمه همچنین موفق به جذب مخاطبان ژاپنی و غیرژاپنی شد. کلاناد تا به امروز جزو یکی از انیمه های پیشنهادی برای تازه واردان به دنیای انیمه محسوب می‌شود.

داستان کلاناد درباره پسری نوجوان به نام تومویا است که در حال گذراندن سال آخر دبیرستان است. او که هیچ انگیزه‌ای برای زندگی ندارد روزهایش را در کمال بی‌هدفی می‌گذراند اما روزی زندگی او دستخوش تغییر شده و نور شوق جوانی دوباره به دلش راه پیدا می‌کند. تومویا با دختری به نام ناگیسا ملاقات می‌کند که به علت بیماری مجبور است دوباره سال آخر خود را بگذراند. تومویا تمام تلاشش را میکند تا سال آخر ناگیسا به بهترین شکل بگذرد.


سایبرپانک - Cyberpunk Edgerunners

سایبرپانک – Cyberpunk Edgerunners

ژانر: علمی تخیلی
اسم ژاپنی: CYBERPUNK: EDGERUNNERS
کارگردان: Hiroyuki Imaishi
استودیو: Trigger
سال پخش: 2022
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.5
امتیاز MAL: 8.74

انیمه سایبرپانک بر اساس عنوانی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده است. سایبرپانک یک انیمه تحت وب است که در سال 2022 توسط شبکه نتفلیکس منتشر شد. وظیفه ساخت این انیمه بر عهده استودیو تریگر بوده و در هنگام ساخت کمپانی سازنده بازی یعنی CD project red حضور تمام وقت داشته است. وظیفه کارگردانی این اثر بر عهده هیرویوکی ایمایشی بوده است و فیلم‌نامه آن توسط دو نفر به نام‌های ماساهیکو اوتسوکا و یوشیکی اوسا نوشته شده است. از صداگذارانی که در این انیمه به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به آئوی یوکی، کن، هیروکی توچی و تاکاکو هوندا اشاره کرد.

انیمه سایبرپانک با نام ژاپنی saibapanku ejjrannazu با انتشارش توانست نظر مخاطبان بسیاری را نسبت به فاجعه بازی سایبرپانک تغییر دهد و این تفکر را بوجود بیاورد که شاید دنیا و داستان بازی آنقدرها هم که فکر می‌کنیم بد نباشد. انیمه سایبرپانک با کسب نمره کامل در سایت rotten tomatoes توانست به یکی از موفق‌ترین انیمه‌های سال 2022 تبدیل شود. بسیاری از منتقدان این انیمه را به خاطر روند جالب و سبک هنری جذابش مورد تحسین قرار دادند. برخی از منتقدان نیز معتقدند که این انیمه توانست داستانی را بازگو کند که بازی از پس روایت آن برنیامده بود.

جریانات انیمه سایبرپانک به اتفاقات یکسال پیش از داستان خود بازی برمی‌گردد. در دنیایی که در تکنولوژی و فساد و خلاف غرق شده است، پسر جوان و با استعدادی به نام مارتینز تمام دارایی‌هایش را از دست می‌دهد. بنابراین مارتینز تصمیم می‌گیرد تا به عنوان یک دلال بازار سیاه به زندگی ادامه دهد و از این راه برای خود قدرت کسب کند؛ دلال‌هایی که به اسم سایبرپانک نیز شناخته میشوند.


موشی‌شی - Mushishi

موشی‌شی – Mushishi

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، رازآلود
اسم ژاپنی: 蟲師
کارگردان: Koichiro Sotome, Hiroshi Nagahama
استودیو: Artland
سال پخش: 2005
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.5
امتیاز MAL: 8.67

انیمه موشی‌شی برای اولین بار در سال 2005 شروع به پخش کرد و برای دو فصل ادامه یافت. این انیمه سرانجام در سال 2015 به اتمام رسید. وظیفه کارگردانی این انیمه بر عهده هیروشی ناگاهاما بوده است. موشی‌شی بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده است. مانگای موشی‌شی به صورت رسمی برای اولین بار از سال 1999 انتشارش در مجله سینن شروع کرد و تا سال2002 ادامه یافت و پس از آن تا سال 2008 در monthly afternoon به انتشارش ادامه داد. نویسندگی و تصویرگری این مانگا بر عهده یوکی اوروشیبارا بوده است. فیلم‌نامه این انیمه توسط کارگردان آن یعنی هیروشی ناگاهاما بوده است.

موشی‌شی که نام ژاپنی‌اش همان mushishi است توانست هم در فرم مانگا و هم در فرم انیمه موفق ظاهر شود. انیمه موشی‌شی ابتدا توسط fuji television منتشر شد و بعدها روی شبکه funimation قرار گرفت. هم انیمه و هم مانگا موفق به جلب نظر مثبت منتقدان و دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه توکیو انیمه آواردز و جایزه کودانشا مانگا آواردز شدند.

داستان انیمه در دنیا و زمانی خیالی رخ می‌دهد؛ دوره‌ای میان دو دوره ادو و میجی اما هنگامی که ژاپن هنوز به عنوان یک کشور بسته به شمار می‌آمد. در دنیایی که انسان‌ها زندگی می‌کنند موجودات و زندگی‌هایی فرای دنیای معمولی وجود دارد. یکی از مهمترین این موجودات موشی نام دارد که در حضور انسان خود را نشان نمی‌دهد و فقط عده کمی هستند که توانایی دیدن آن‌ها را دارند. یکی از این افراد مردی به نام گینکو است که خود را استاد موشی یا همان موشی‌شی می‌داند و وظیفه‌اش تحقیق درباره زندگی موشی‌ها است.


Psycho Pass

سایکو پس – Psycho Pass

ژانر: اکشن، پلیسی، روانشناختی، علمی-تخیلی
اسم ژاپنی: サイコパス
کارگردان: Naoyoshi Shiotan, Katsuyuki Motohiro
استودیو: Production I.G
سال پخش: 2012
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 8.2
امتیاز MAL: 8.35

انیمه روان‌پریش با نام ژاپنی saiko pasu یکی دیگر از بهترین انیمه‌های ژانر روان‌شناختی و رازآلود است که تماشایش بر همگان واجب است. این انیمه در سال 2012 توسط استودیو مدمن و فوجی تی‌وی شروع به پخش کرد و برای سه فصل ادامه یافت. وظیفه کارگردانی این انیمه بر عهده نائویوشی شیوتانی و کاتسویوکی موتوهیرو بوده است. فیلم‌نامه این انیمه توسط سه نفر به نام‌های گن اوروبوچی، ماکوتو فوکامی و آیا تاکاها نوشته شده است. طراحی شخصیت‌های انیمه روان‌پریش توسط آکیرا آمانو انجام شده است.

انیمه روان‌پریش در ابتدای کارش نتوانست مخاطبان زیادی را جذب کند. هرچند که با گذر زمان روز به روز به تعداد مخاطبان افزوده شد و این موضوع باعث خوشحالی بسیار تهیه کننده جوان آن یعنی آکیتوشی موری شد. پس از پخش آنلاین این انیمه به صورت دی‌وی‌دی و سی‌دی نیز به فروش رسید و موفقیت بزرگی در این زمینه کسب کرد. منتقدان بسیاری از این انیمه به خوبی یاد کردند. همچنین انیمه روان‌پریش موفق به دریافت جایگاه پنجم در لیست بهترین انیمه های سریالی برای نو ورودان قرار گرفت و توانست در لیست بهترین عناوین دهه و صدتا از بهترین عنوان‌های تاریخ انیمه در سایت کرانچی‌رول قرار گیرد.

داستان در آینده و در دنیایی پادآرمان‌شهری اتفاق می‌افتد، جایی که سیستمی به نام سیبل ژاپن را اداره می‌کند. در دنیای سایکو پس، ماموران دولتی می‌توانند با بررسی اسکن مغز انسان‌ها میزان اشتیاقشان نسبت به ارتکاب جرم را اندازه‌گیری کنند. در این دنیا حتی فکر کردن به ارتکاب جرم شمارا مجرم کرده و توسط دولت برایتان مجازات تعیین می‌شود. داستان درباره مامور تازه‌کاری به نام آمانه است که به تازگی عضو نیروی امنیت ملی شده است.


کابوی بیباپ - Cowboy Bebop

کابوی بیباپ – Cowboy Bebop

ژانر: اکشن، علمی-تخیلی
اسم ژاپنی: カウボーイビバップ
کارگردان: Shinichiro Watanabe
استودیو: Sunrise
سال ساخت: 1998
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.9
امتیاز MAL: 8.75

انیمه کابوی بیباپ یکی دیگر از انیمه های سریالی است که تماشایش به همه پیشنهاد می‌شود. کابوی بیباپ یک انیمه‌ سریالی کلاسیک است که در سال 1998 اکران شد. وظیفه کارگردانی این اثر بر عهده شینیچیرو واتانابه بوده است. فیلم‌نامه این اثر توسط کیکو نوبوموتو نوشته شده است. این انیمه بعدها روی شبکه‌های کرانچی‌رول و انیمه لیمیتد قرار گرفت و در حال حاضر تماشای آن از طریق شبکه نتفلیکس نیز امکان‌پذیر است. این انیمه توسط استودیوی sunrise ساخته شده است.

انیمه kauboi bibappu در زمان اکرانش با واکنشات بسیار مثبتی از طرف منتقدان و همچنین مجلات روبرو شد. بسیاری معتقد بودند که این انیمه یک شاهکار قرن به حساب می‌آید و از جنبه‌های مختلف آن مانند صداگذاری و موسیقی متن تمجید کردند. در سال 2018 مجله paste جایگاه یک درلیست پنجاه انیمه برتر تاریخ را به این عنوان اعطا کرد. این انیمه توانست جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین شخصیت اصلی مرد و بهترین صداگذاری در جشنواره انیمه گرند پریکس را از آن خود کند.

داستان انیمه درباره گروهی از جایزه ‌بگیران در سال 2071 ژاپن است که خود را گروه بیباپ می‌نامند. در دنیایی که سیاره زمین برای حیات انسان مناسب نیست و نسل بشر اجباراً به سیارات دیگر سفر کرده است، دولت پلیس امنیتی برای دستگیری جایزه بگیران به وجود آورده است و داستان انیمه درباره گروه بیباپ و زندگی آن‌ها در راه حفظ خود از چنگ پلیس امنیتی است.


%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D9%88%20%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%20

ارگو پراکسی – Ergo Proxy

ژانر: رازآلود، علمی-تخیلی
اسم ژاپنی: エルゴプラクシー
کارگردان: Shuko Murase
استودیو: Manglobe
سال پخش: 2006
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 7.9
امتیاز MAL: 7.91

ارگو پراکسی انیمه‌ای در ژانر پساآخرالزمانی است که در سال 2006 منتشر شد. کارگردانی این انیمه سریالی بر عهده شوکو موراسه بوده است و فیلم‌نامه آن توسط دای ساتو نوشته شده است. استودیوی سازنده این انیمه استودیو manglobe بوده است. انیمه ارگو پراکسی برای اولین بار توسط wowow satellite پخش شد و بعدها توسط شرکت‌هایی مانند سونی پیکچرز و فانیمیشن در دسترس بینندگان خارجی قرار گرفت.

ارگو پراکسی که با نام ژاپنی erugo purakushi شناخته می‌شود در زمان انتشارش با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. هرچند که این انیمه به خاطر خط داستانی نامرتبش مورد انتقاد قرار گرفت اما جلوه‌های بصری و زیبایی‌شناختی سایبرپانک آن باعث شد تا ارگو پراکسی مورد تحسین همگان قرار گیرد. هرچند برخی دیگر از منتقدان نظر دیگری داشتند و معتقد بودند که طراحی شخصیت‌ها است که نیاز به کار بیشتر دارد و نه داستان آن. مهم این است که از نظر مخاطبان ارگو پراکسی انیمه محبوبی به شمار می‌آید و موفق به کسب نمرات خوبی از سوی بینندگان شده است.

داستان در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد جایی که به سبب یک انفجار اتمی 85 درصد جمعیت کره زمین از بین رفته است. مانند دیگر فیلم‌های این ژانر، برخی از انسان‌ها به یک شهر ساختگی در مدار زمین مهاجرت میکنند در حالی که باقی افراد روی زمین مانده و زندگی سختی را پیش می‌گیرند. ساکنین شهر ساختگی برای بهبود دادن اوضاع زمین سیصد ربات خاص به نام پراکسی می‌سازند که هرکدام وظیفه ساخت شهری گنبدی شکل روی زمین را دارد. در این دنیا ربات‌های دیگری هم وجود دارد و این به خودی خود مشکلی ندارد اما اوضاع وقتی بهم می‌ریزد که ربات‌ها به نوعی ویروس آلوده شده و دست به قتل می‌زنند. در این بین مأموری به نام ریئل مسئولیت پرونده را به دست می‌گیرد تا راز پشت این ویروس را بیابد.


کاگویا ساما عشق یک جنگ است - kaguya sama love is war

کاگویا ساما عشق یک جنگ است – kaguya sama love is war

ژانر: عاشقانه، کمدی
اسم ژاپنی: かぐや様は告らせたい~天才たちの恋愛頭脳戦~
کارگردان: Shinichi Omata
استودیو: A-1 Pictures
 سال پخش: 2019
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 8.6
امتیاز MAL: 8.41

کاگویا ساما یک انیمه عاشقانه کمدی است که برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد. این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده است . نویسندگی و تصویرگری مانگای کاگویا ساما بر عهده آکا آکاساکا بوده است. کاگویا ساما عشق جنگ است تا به امروز یکی از بهترین انیمه های عاشقانه به شمار می‌رود. کارگردان این اثر را شینیچی اوماتا بر عهده داشته است و فیلم‌نامه آن توسط یاسوهیرو ناکانیشی نوشته شده است. این انیمه توسط استودیو A-1 ساخته و توسط استودیوی بزرگ aniplex پخش شد.

انیمه کاگویا ساما که با نام ژاپنی kaguya sama wa kokurasetai tensai tachi no renai zunosen نیز شناخته می‌شود (اغلب مردم آن را به دلیل داشتن نام طولانی، به اختصار کاگویا ساما می‌نامند.) هم در مدیای چاپی هم در عرصه انیمه توانست بسیار موفق ظاهر شود. این انیمه خیلی زود توانست به یکی از بهترین انیمه های عاشقانه‌ ی تاریخ ژاپن تبدیل شود و به فروش بسیار بالایی دست پیدا کند. همچنین کاگویا ساما توانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند و جوایز زیادی از آن خود کند.

داستان در دبیرستان برتر شوچین اتفاق می‌افتد جایی که رؤسای شورای دانش‌آموزی، یعنی میوکی و کاگویا به صورت نه چندان پنهانی عاشق یکدیگر شده‌اند. میوکی از برترین دانش‌آموزان کل ژاپن است و کاگویا نیز علاوه بر شاگرد ممتاز بودن وارث خانواده شینومیا محسوب می‌شود. این دو دانش‌آموز که بسیار مغرور هستند معتقد هستند که عشق یک جنگ است و هرکس زودتر اعتراف کند بازنده میدان به حساب می‌آید. حالا این دو تلاش می‌کنند فرد مقابل را مجبور به اعتراف کنند تا خودشان پیروز میدان باشند.


به ان اچ کی خوش آمدید - Welcome to the NHK

به ان اچ کی خوش آمدید – Welcome to the NHK

ژانر: کمدی سیاه، درام، روانشناختی
اسم ژاپنی: N・H・Kにようこそ!
کارگردان: Yusuke Yamamoto
استودیو: Gonzo
سال پخش: 2006
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.3
امتیاز MAL: 8.31

انیمه به ان.اچ.ک خوش آمدید یک انیمه در سبک دارک کمدی است که در سال 2006 منتشر شد و برای یک فصل ادامه یافت. کارگردانی این سریال بر عهده یوسوکه یاماموتو بوده است. فیلم‌نامه این اثر توسط ساتورو نیشیزونو نوشته شده است. در ابتدا این انیمه در واقع رمانی به همین نام و به قلم تاتسوهیکو تاکیموتو بوده است که بعدها به مانگا تبدیل شده و سرانجام در سال 2006 توسط استودیو gonzo به انیمه تبدیل شد. این انیمه بعدها از طریق شبکه کرانچی رول در دسترس مخاطبان خارجی قرار گرفت.

این انیمه که با نام ژاپنی خود یعنی NHK ni Youkoso نیز شناخته می‌شود، در هر سه مدیای کتاب، مانگا و انیمه توانست نظر مثبت مخاطبان را جذب کند و با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شود. در مجله animation world magazine توسط یکی از منتقدان نوشته شده است که انیمه به ان.اچ.ک خوش آمدید یک جواهر در دنیای انیمه است و به هیچ وجه نباید فرصت تماشای آن را از دست داد. همچنین کتاب این انیمه موفق به دریافت نمرات بسیار بالایی از سوی منتقدان و مخاطبان شد.

داستان بیشتر بر درونمایه افسردگی و مشکلات روانی ناشی از تنهایی تمرکز داردو این انیمه زندگی انسان‌هایی را نشان می‌دهد که در شهر توکیو زندگی می‌کنند و بیشتر اوقات خود را در تنهایی و یا حتی حبس سپری می‌کنند. داستان اصلی حول محور یک هیکیکوموری به نام تاتسوهیرو ساتو اتفاق می‌افتد که در پیدا کردن شغلی مناسب ناکام بوده است و این وضعیت چهارسال است که او را آزار می‌دهد.


زندگی فاجعه‌ی سایکی - Disastrous Life of Saiki K

زندگی فاجعه سایکی – Disastrous Life of Saiki K

ژانر: کمدی، ماورایی
اسم ژاپنی: 斉木楠雄のΨ難 – Saiki Kusuo no Sai-nan
کارگردان: Hiroaki Sakurai
استودیو: J.C.Staff
سال پخش: 2016
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 8.4
امتیاز MAL: 8.42

یکی از بهترین عناوینی که در لیست انیمه های کمدی می‌توانید پیدا کنید قطعاً انیمه سایکی است. این انیمه بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده که نویسندگی و تصویرسازی مانگا بر عهده شوئیچی آسو بوده است.. وظیفه کارگردانی این انیمه بر عهده هیروکی ساکورایی بوده است. فیلم‌نامه این سریال توسط میچیکو یوکوته نوشته شده است. این انیمه توسط شرکت‌های madman و funimation در دسترس عموم قرار گرفت.
انیمه سایکی که نام ژاپنی آن Saiki Kusuo no Sai-nan است از همان زمان که در فرم مانگا به بازار عرضه شد مورد توجه و استقبال مخاطبان بسیاری قرار گرفت. همچنین منتقدان بسیاری این انیمه را مورد تحسین قرار دادند. سایکی موفق به کسب نمرات نسبتاً بالا هم از طرف منتقدان و هم از طرف مخاطبان شد.

داستان سایکی دربار پسری دبیرستانی به نام کوسو سایکی است که با قدرت‌های خارق‌العاده نظیر تلپورت و ذهن‌خوانی بدنیا آمده است. درحالی که بیشتر مردم این قدرت‌ها را یک موهبت به شمار می‌آورند، برای سایکی مانند آفت جانی هستند که از زمان تولد با او همراه بوده‌اند. او تمام تلاشش را می‌کند که این قدرت‌ها را از دوستانش پنهان کند و برای همین تلاش دارد از تمام موقعیت‌های اجتماعی دوری کند.


Spy x family

خانواده و جاسوس-Spy x family

ژانر: اکشن، کمدی، جاسوسی
اسم ژاپنی: SPY×FAMILY
کارگردان: Kazuhiro Furuhashi
استودیو: Wit Studio, CloverWorks
 سال پخش: 2022
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.6
امتیاز MAL: 8.75

یکی از انیمه های برتر سال 2022 قطعا انیمه‌ی spy x family یا همان خانواده و جاسوس است. این انیمه‌ی سریالی در سبک اکشن کمدی است و قرار است تا دو فصل دوازده قسمتی ادامه یابد. خانواده و جاسوس بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده است. نویسنده و تصویرگر مانگای این انیمه تاتسویا اندو بوده است. اگر به داستانی پر از هیجان و لحظات خنده‌دار علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود تا علاوه بر تماشای انیمه مانگای آن را نیز بخوانید.
انیمه‌ی جاسوس و خانواده یکی از معدود انیمه‌ های جدید است که موفق به کسب نمره‌ی 100 در سایت rotten tomatoes شده است. از همان لحظاتی که زمزمه‌ی ساخت این انیمه بر سر زبان‌ها جاری شد بسیاری از منتقدان و طرفداران انیمه با هیجان و ذوق به انتظار اکران آن نشستند. در نهایت پس از پخش فصل اول، انیمه‌ی spy x family موفق به دریافت نظر مثبت منتقدان شد. همچنین این انیمه تبدیل به معروف‌ترین و پربازدیدترین انیمه‌ی بهاره‌ی سال 2022 در وب سایت مای انیمه لیست شد. این انیمه توسط دو شرکت بزرگ انیمه‌سازی، یعنی ویت و کلاورورک شناخته شده است. قلم جذاب تاتسویا در کنار استودیوهای سازنده‌ی شاهکارهایی مانند attack on titan و promised neverland همگی باعث شدند تا انیمه‌ی خانواده و جاسوس تبدیل به یکی از بهترین انیمه‌های سال 2022 تبدیل شود.
داستان این انیمه در جهانی خیالی رخ می‌دهد، جایی که دو حکومت وستالیس و اوستانیا باهم جنگ اطلاعاتی دارند. داستان درباره‌ی جاسوس خبره‌ای به نام توایلایت است که برای ماموریت صلح جهانی مجبور است در عرض یک هفته خانواده‌ای کامل و دروغین برای خود بسازد.


Yuri! On ice

 یوری بر یخ-Yuri! On ice 

ژانر: ورزشی
اسم ژاپنی: ユーリ!!! on ICE
کارگردان: Sayo Yamamoto, Jun Shishido
استودیو: MAPPA
سال پخش: 2016
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.3
امتیاز MAL: 8.91

اگر خواهم بگویم یکی از بهترین انیمه‌های سریالی و کوتاه قرن 21 یوری بر یخ است، دروغ نگفته‌ام. انیمه‌ی یوری بر یخ یک انیمه‌ی مستقل است که فیلم‌نامه‌ی اصلی آن توسط میتسورو کوبو نوشته و بعد توسط سایو یاماموتو بازنویسی شده است. یوری بر یخ جزو آن دسته از انیمه‌های معروف جهان است که همیشه به افراد نو ورود به دنیای انیمه معرفی می‌شود. دلیل این امر بسیار ساده است؛ انیمه‌ی yuri on ice کوتاه است و دوازده قسمت دارد، داستان جذابی دارد و با اینکه داستان دارای شخصیت پردازی فوق‌العاده و روندی عالی است برای درک کردنش نیاز به دانش داستانی بالایی ندارد. به این دلایل، یوری بر یخ همیشه در لیست انیمه ی افرادی که تازه قصد ورود به دنیای انیمه را دارند جا دارد. این انیمه توسط یکی از بهترین استودیوهای ژاپن، یعنی استودیو ماپا ساخته شده است. این انیمه در ژانر ورزشی عاشقانه در سال 2016 به کارگردانی سایو یاماموتو اکران شد.
انیمه‌ی yuri on ice موفق به دریافت جوایز متعددی شد. از جمله این جوایز می‌توان به این موارد اشاره کرد: جایزه‌ی بهترین زوج انیمیشن، بهترین تیتراژ آغازین، جایزه‌ی انیمه‌ی سال 2016، جایزه‌ی طرفداری جشنواره توکیو انیمه آواردز و غیره.
داستان درباره‌ی اسکیت بازی به نام یوری است که به دلایلی برای مدتی اسکیت را رها کرده‌ است. او بعد از برگشت به خانه به اصرار خانواده‌اش دوباره شروع به تمرین می‌کند و از اجرای تمرینی خود فیلمی را در اینترنت پخش می‌کند. به طور اتفاقی صاحب دیزاین اجرا، یعنی ویکتور فیلم را می‌بیند و از اجرا و ذوق یوری بسیار خوشش می‌آید. بنابراین ویکتور تصمیم می‌گیرد تا به ژاپن سفر کند و امسال به جای شرکت در مسابقه‌ی گرند پریکس، مربی یوری شود و او را به مدال طلای این مسابقه برساند.


حماسه وینلند - Vinland Saga

انیمه سریالی حماسه وینلند – Vinland Saga

ژانر: ماجراجویی، حماسی، تاریخی
اسم ژاپنی: ヴィンランド・サガ – Vinrando Saga
کارگردان: Shuhei Yabuta
استودیو: Wit Studio, MAPPA
سال پخش: 2019
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.8
امتیاز MAL: 8.73

حماسه وینلند (Vinland Saga) یک انیمه تاریخی است که از سال 2019 شروع به پخش کرد و وظیفه کارگردانی آن برعهده شاهی یابوتا قرار داشت. هیروشی سکو و کنتا ایهارا نویسندگان این انیمه بودند. 

حماسه وینلند نمرات فوق‌العاده‌ای از جانب منتقدان دریافت کرد و به دلیل روند داستانی مهیج و جذابش مورد تحسین قرار گرفت. این انیمه در جلب نظر مخاطبان نیز موفق بود و محبوبیت بالایی کسب کرد. 

خلاصه داستان انیمه حماسه وینلند بدین شرح است: این انیمه داستان مربوط به حماسه وینلند در سال 1013 میلادی در انگلستان را نشان می‌دهد؛ یعنی زمانی که انگلستان توسط پادشاه دانمارک سوئین فورک بیرد فتح شده ‌است. هنگامی که پادشاه سوئین به مرگ نزدیک می‌شود، فرزندانش، شاهزاده هارالد و پرنس کانوت، برای جانشینی او وارد اختلاف می‌شوند.


ناکجاآباد موعود - Yakusoku no Nebārando

انیمه ناکجا آباد موعود – Yakusoku no Nebārando 

ژانر: دارک فانتزی، علمی-تخیلی، هیجانی
اسم ژاپنی: 約束のネバーランド – Yakusoku no Nebarando
کارگردان: Mamoru Kanbe
استودیو: CloverWorks
 سال پخش: 2019
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.3
امتیاز MAL: 8.53

ناکجاآباد موعود (Yakusoku no Nebārando) یک انیمه جذاب است که از سال 2019 کار خود را آغاز کرد و استقبال گسترده مخاطبان را به همراه داشت. وظیفه کارگردانی این انیمه برعهده مامورو کانبه قرار داشت. 

ناکجاآباد موعود توانست تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و به دلیل داستان عالی و شخصیت‌پردازی‌های محشر مورد تمجید قرار گرفت. این انیمه در سال 2021 به کار خود پایان داد. 

خلاصه داستان این انیمه بدین شرح است: در یتیم‌خانه گریس فیلد، زندگی بهتری برای بچه‌های یتیم مهیا نمی‌شود. اگرچه آن‌ها هیچ پدر و مادری ندارند، همراه با بچه‌های دیگر و یک مادر مهربان که مراقب آن‌هاست، یک خانواده بزرگ و شاد را تشکیل می‌دهند. هیچ‌کدام از کودکان هرگز نادیده گرفته نمی‌شوند. زندگی روزمره آن‌ها با آزمون‌های خیلی سخت سپری می‌شود. اما بعد از آن، آن‌ها مجاز به بازی در خارج از خانه هستند. تنها یک قانون است که باید اطاعت کنند و آن این است که نباید یتیم‌خانه را ترک کنند.


Death Note - دفترچه مرگ

Death Note – دفترچه مرگ

ژانر: رازآلود، روانشناختی، ماورایی
اسم ژاپنی: デスノート
کارگردان: Tetsuro Araki
استودیو: Madhouse
سال پخش: 2006
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 9.0
امتیاز MAL: 8.62

بعد از دیدن این انیمه میتونم بهتون اطمینان بدم که هرکس از شما بپرسه چه انیمه‌ای نگاه کنم اولین پاسخ شما هم Death Note خواهد بود و اگر سایت‌های مختلف دیگرهم بگردید احتمال اینکه اولین عنوان این لیست Death Note نباشه بسیار کمه که دلایل مختلفی هم داره.
این انیمه جزو انیمه‌های کوتاه به حساب میاد که با وجود کوتاهی شخصیت سازی فوق العاده عالی داره و از معدود انیمه‌هایی هست که از همون ابتدا جذاب آغاز می‌شه یکی دیگه از دلایلی که این انیمه به عنوان انتخاب اول هست اینه که نقاشی شخصیت‌ها خیلی طبیعی و زیباست و اگر با دنیا انیمه آشنا نباشید احتمالا ابتدای کار دیدن نقاشی‌های عجیب و غریب خیلی به مزاجتون خوش نمیاد.

دفترچه مرگ یک انیمه کوتاه در ژانر درامِ فانتزی و جنایی است که به دلایل مختلف برای ورود به دنیا انیمه بهترین انتخاب به شمار می‌آید.

 داستان انیمه از آنجا آغاز می‌شود که یک دانش آموز فوق‌العاده باهوش دفترچه‌ای پیدا می‌کند که اگر اسم کسی را در آن دفترچه بنویسد آن فرد خواهد مرد، این دانش‌آموز اعتقاد دارد که عده‌ی خاصی در دنیا بی مصرف هستند و همه آنها باید بمیرند از سوی دیگر یک بازرس به نام L می‌خواهد جلوی این کشتار را بگیرد و تشخیص دهد که چه چیزی باعث مرگ این عده می‌شود و مقصر کیست، حال تمام داستان رقابت بین این دو شخصیت فوق‌العاده باهوش است که در یک بازی ذهنی مثل بازی شطرنج با هم رقابت می‌کنند، مطمئن باشین از دیدن این انیمه پشیمون نخواهید شد.
این انیمه یک فصل 37 قسمتی است و داستان هم در همین 37 قسمت به پایان میرسه.


Attack on Titan

انیمه اتک آن تایم – Attack on Titan  ( shingeki no kyojin )

ژانر: اکشن، درام، دارک فانتزی
اسم ژاپنی: 進撃の巨人 – Shingeki no Kyojin
کارگردان: Tetsuro Arak, Masashi Koizuka, Yuichiro Hayashi, Jun Shishido
استودیو: Wit Studio, MAPPA
سال پخش: 2013
تعداد فصل: 4
امتیاز IMDb: 9.0
امتیاز MAL: 8.53

یک نکته کوچک اینکه درواقع اسم درست انیمه «تایتانِ مهاجم» است نه حمله به تایتان، حتی ترجمه انگلیسی هم به اشتباه Attack on Titan ترجمه شده، نام اصلی و ژاپنیِ این اثر یعنی Shingeki no Kyojin به معنی تایتانِ مهاجم یا Attacking Giant/Titan هست.

اتک آن تایتان یک انیمه خشنه که اصلا برای سنین پایین مناسب نیست، داستان بسیار جذابی داره، پر از مفاهیم عمیقه که حتما شما را به فکر فرو می‌بره و از یک دیدگاه شبیه به سریال Game of Thrones هست ازونجا که کارگردان بسیار بی رحمه و هرجا که لازم باشه شخصیتی کشته بشه اصلا درنگ نمیکنه پس اگر Game of Thrones رو دوست داشتین احتمال بالایی وجود داره که از دیدن اتک آن تایتان هم لذت ببرین این انیمه هم مثل Death Note یک شروع بسیار قوی داره به طوری که فقط کافیه قسمت اول و دوم رو ببینین و داستان شمارو تا پایان فصل سوم با خودش میبره.
نکته جذاب دیگه این عنوان اینه که در عین تخیلی بودن یک منطق ساختگی بسیار قوی داره که باعث باور پذیرتر شدن و موثرتر شدن داستان می‌شه برای درک بهتر این موضوع فیلم‌های هندی و هالیوودی را با هم مقایسه کنید.

منطق ساختگی همون چیزیه که نبودش در فیلم‌‌های هندی باعث می‌شه صحنه‌های اکشن مضحک به نظر برسند چرا که یه انسان کاملا معمولی بدون هیچ پیش زمینه‌ای کارهای خارق‌العاده انجام می‌ده و این باعث می‌شه که مخاطب با شخصیت ارتباطی برقرار نکنه اما در یک فیلم هالیوودی ابرقهرمانی کار‌های خارق‌العاده یک شخصیت بسیار جذاب به نظر می‌رسه چرا که فیلم ساز یک منطق ساختگی برای خودش در فیلم داره و پیش زمینه‌ای به شما می‌ده که اثر رو باور پذیر می‌کنه به عنوان مثال اگر مردعنکبوتی قدرتمنده نوعی عنکبوت کمیاب اون رو نیش زده که باعث این قدرت شده، این منطق ساختگی قوی یکی از بزرگترین نکات قوت اتک آن تایتان به شمار میاد که باعث میشه خیلی سریع از همون قسمت اول با داستان ارتباط برقرار کنید.
همونطور که قبلا اشاره کردم این انیمه در سه فصل پخش شده که البته هنوز تمام نشده و فصل چهارم آخرین فصل این انیمه خواهد بود.

Attack on Titan کمی خشن است و در ژانر ماجراجویی، فانتزی و اکشن قرار دارد، انیمه نسبتا کوتاهی است و یک منطق ساختگی زیبا دارد که داستان را جذاب می‌کند.


Naruto و Naruto Shippuden

Naruto و Naruto Shippuden

ژانر: ماجراجویی، کمدی، رزمی
اسم ژاپنی: ナルト – NARUTO
کارگردان: Hayato Date
استودیو: Pierrot
سال پخش: 2003
تعداد فصل: 4
امتیاز IMDb: 8.4
امتیاز MAL: 7.97

تنها دلیلی که ناروتو توی این لیست سوم قرار گرفته اینه که ناروتو یه انیمه بلند به حساب میاد و برای کسانی که تازه میخوان انیمه دیدن رو شروع کنن شاید بهتر باشه که با یه انیمه کوتاه شروع کنن، ناروتو تمام ویژگی‌های یه انیمه دوست داشتنی رو با هم داره یه داستان جذاب یه شخصیت اصلی فوق‌العاده و چندین پیام اخلاقی عمیق در طول داستان باعث شده که به نظر شخصیه من این انیمه بهترین انیمه‌ی کل لیست باشه و البته بیشتر انیمه دوستانی هم که باهاشون آشنا هستم با من هم عقیده‌ان.
داستان ناروتو و ناروتو شیپودن یک داستان ادامه دار در حدود 600 قسمته که البته بخش زیادی از این قسمت‌ها ناروتو در ژانر ماجراجویی، شونن و فانتزی قرار می‌گیرد که به دلیل بلند بودن با وجود این که از دید نویسنده بهترین انیمه در این لیست است برای انتخاب اول مناسب نیست.فیلر(قسمت‌هایی از انیمه که به داستان اصلی ربطی ندارن و میتونین اونارو جا بزارین بدون اینکه چیزی رو از دست داده باشین) است.

داستان روایت یک بچه کم سن و سال و یتیمه که آرزو داره به بهترین مبارز و رئیس دهکده خودش که هوکاگه لقب داره تبدیل بشه در حالی که همه مردم دهکده ازون تنفر دارن چراکه یک هیولای بزرگ توی بدن پسر مهر و موم شده و همین باعث ترس و تنفر مردم از پسر میشه تلاش‌ها و شکست‌های پی درپی پسر، پایبندی اون به هدفش، دوستی‌های عمیقش با دیگران باعث میشه که دیدن این انیمه به یه خاطره‌ی فراموش نشدنی برای شما تبدیل بشه.

ناروتو هم مثل دو انیمه دیگه شروع خوبی داره، منطق ساختگی جالبی داره و هنر انیمه در ساختن لحظات احساسی عمیقه که گاهی اوقات کنترل کردن بغضتون کار سختی میشه. حتما از طریق این سایت بررسی کنید که قسمت‌های اصلی کدام قسمت‌ها هستند، تعداد فیلرهای ناروتو بسیار زیاد است.


دوتا: خون اژدها - Dota: Dragon's Blood

دوتا: خون اژدها – Dota: Dragon’s Blood

ژانر: حماسی، فانتزی
اسم ژاپنی:
کارگردان: Park So Young, Kim Eui Jeong, Han Seung Woo
استودیو: Kaiju Boulevard
سال پخش: 2021
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 7.8

دوتا: خون اژدها (Dota: Dragon’s Blood) یکی از بهترین گزینه‌های انیمه لیست است که پارک سو یانگ و کیم ایوی جونگ کارگردانان آن بودند. اشلی ادوارد میلر و برایان کونیتزکو فیلم‌نامه این اثر را نوشتند. این انیمه براساس بازی ویدیویی دوتا ساخته شد. فصل نخست این انیمه سریالی در سال 2021 توسط سرویس نت‌فلیکس عرضه شد.

انیمه دوتا: خون اژدها به دلیل شخصیت‌پردازی خوب و داستان مهیجش مورد تحسین قرار گرفت. ازجمله مهم‌ترین صداپیشگانی که در این انیمه به ایفای نقش پرداختند می‌توان به یوری لولنتال، لارا پولور، تونی تاد و تروی بیکر اشاره کرد.

خلاصه داستان این انیمه بدین شرح است: داستان این انیمه در هزاران سال پیش رخ می‌دهد. نیروهای جادویی باعث شده‌اند که شوالیه‌ معروف همراه با اژدهای خود بازگشته و به دنبال ماجراجویی‌های جدیدی باشد.


شکارچی اهریمن - Demon Slayer

شکارچی اهریمن – Demon Slayer

ژانر: ماجراجویی، اکشن، فانتزی
اسم ژاپنی: 鬼滅の刃 – Kimetsu no Yaiba
کارگردان: Haruo Sotozaki
استودیو: Ufotable
سال پخش: 2019
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.7
امتیاز MAL: 8.53

یکی دیگر از بهترین انیمه‌های سریالی جهان، انیمه شیطان کش (کیمتسو نو یائیبا) است که در سال 2019 منتشر شد.

انیمه Demon Slayer یک انیمه فانتزی و میشه گفت عاشقانه است که داستان پسری به نام تانژیرو را نشان می‌دهد. تانژیرو پسری مهربان و سخت کوش است که برای امرار معاش خود و خانواده‌ی خود، هر روز از کوهستان به پایین می‌آید تا با فروش زغال بتواند مخارج زندگی خانواده‌اش را تأمین کند.

پس از یک روز طولانی کاری، تانژیرو در راه بازگشت به خانه با یکی از اهالی روستا مواجه می‌شود که به او هشدار می‌دهد شب را در جنگل نماند، چرا که اهریمن‌ها در نیمه‌های شب به شکار می‌پردازند. و بدین ترتیب تانژیرو شب را در خانه‌ی همان مرد روستایی به صبح می‌رساند.

اما صحنه‌ای که پس از بازگشت به خانه با آن مواجه می‌شود، آغازگر داستان ما و حادثه‌‌ای است که تانژیرو را به مسیر شکارچی اهریمن شدن وارد می‌کند.

تانژیرو خانواده‌ی خود را تیکه تیکه شده پیدا می‌کند و تنها بازمانده‌ی این حمله خواهرش است که پس از گاز گرفته شدن توسط اهریمن، به اهریمن تبدیل شده است. حال تانژیرو باید به دنبال پاسخ این سوال باشد: که چطور می‌تواند خواهر خود را به انسان تبدیل کند.


One Punch Man(مردِ تک مُشتی)

One Punch Man – (مردِ تک مُشتی)

ژانر: اکشن، کمدی
اسم ژاپنی: ワンパンマン – Wanpanman
کارگردان: Shingo Natsume
استودیو: Madhouse
سال پخش: 2015
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.7
امتیاز MAL: 8.51

اگه حالتون بده خسته‌این یا از چیزی ناراحتین وقتشه که One Punch Man رو تماشا کنین قول میدم که با دیدن اولین قسمت تغییر رو تو روحیتون احساس کنید، مرد تک مشتی برخلاف بقیه انیمه‌های معرفی شده داستان یکپارچه نداره و اگر شما هم مثل من خیلی طرفدار انیمه‌ها یا سریال‌های قسمتی نیستین به من اعتماد کنین این یکی فرق میکنه.
مرد تک مشتی در دسته انیمه‌های طنز قرار میگیره و فکر می‌کنم توی ژانر طنز رو دست نداشته باشه، این انیمه روایت داستان فردی که به خاطر تمرینات زیاد انقدر قوی شده که همه‌ی حریفاش رو فقط با یه مشت شکست

یک انیمه کوتاه در ژانر طنز است که با وجود ایده بسیار ساده‌ای که دارد، نبوغ سازنده باعث شده بسیار جذاب باشد.

میده و ازین که حریف قوی پیدا نمیکنه خسته شده، شایده ایده خیلی ساده به نظر برسه  و فکر کنین چقدر میشه حول همچین ایده‌ی ساده‌ای مانور داد ولی فقط کافیه که قسمت اول و دوم رو ببینین تا متوجه نبوغ سازنده بشین که حتی از ساده‌ترین ایده یه اثر فاخر درست کرده که از دیدنش خسته نمیشین.
انیمه در 24 قسمت و در دو فصل پخش شده که البته ادامه داره در بالا اشاره کردم که انیمه داستان یکپارچه نداره که البته این حرف صد در صد درست نیست، در واقع انیمه یک داستان کلی داره که در حاشیه داستان‌های فرعی قرار می‌گیره و در کنار اونا جلو میره و میشه گفت تا حدودی بی اهمیته به نظر میاد از فصل دوم رویه عوض شده و قصد دارند یه داستان کلی هم به انیمه اضاقه کنن که به نظرم همین باعث شد فصل دوم از فصل 1 ضعیف تر باشه.


Hajime no Ippo

Hajime no Ippo

ژانر: ورزشی، کمدی
اسم ژاپنی: はじめの一歩
کارگردان: Satoshi Nishimura
استودیو: Madhouse
سال پخش: 2000
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 8.8
امتیاز MAL: 8.75

یه هشدار جدی میدم، اگر این انیمه رو ببینین حتما برای مدتی دلتون می‌خواد که بوکسور بشین، ایپو یه انیمه ورزشی راجع به بوکسه و داستان پسری رو روایت می‌کنه که از یه کتک خور که همه بهش زور میگن تبدیل به یه بوکسور حرفه‌ای میشه.
ایپو زندگی یه بوکسور حرفه‌ای رو کاملا به تصویر میکشه و نشون میده که برای موفقیت چقدر باید تلاش کرد و علاوه بر اون پر از لحظات طنز هست که باعث میشه دیدن انیمه به هیچ عنوان خسته کننده نباشه در حدی که میشه ایپو رو در ژانر طنز هم قرار داد.
این انیمه تا حدودی بلند است و در سه فصل به پایان می‌رسد که هر فصل تعداد قسمت‌های متفاوتی دارد البته شایعاتی وجود دارد که فصل چهارمی در راه است که هیچ منبع رسمی تایید نکرده.


Code Geass

انیمه Code Geass

ژانر: اکشن، درام، علمی-تخیلی
اسم ژاپنی: コードギアス
کارگردان: Gorō Taniguchi
استودیو: Sunrise
سال پخش: 2006
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.7
امتیاز MAL: 8.70

یکی از انیمه‌هایی است که طرفداران زیادی داره و از نظر ژانر خیلی از انیمه دوستان اون رو با Death Note مقایسه می‌کنند من این شباهت رو رد یا تایید نمی‌کنم اما به نظر من هرکس یکی ازین دو انیمه رو دوست داشته باشه به احتمال خیلی زیاد شیفته دیگری هم می‌شه.
داستان اصلی در مورد پسری به نام لولوچ است که پس از تسخیر شدن ژاپن به دست بریتانیا، تصمیم می‌گیرد که شاهنشاهی جدید بریتانیا را از بین ببرد و این راه را به همراه ژاپنی‌های دیگر و قدرت چشم گیاس (توانایی کنترل ذهن) در پیش می‌گیرد.
فصل اول انیمه 23 قسمت، فصل دوم 22 قسمت

Tokyo Ghoul

Tokyo Ghoul

ژانر: اکشن، فانتزی، ترسناک، هیجانی
اسم ژاپنی: トーキョーグール – Toukyou Guru
کارگردان: Shuhei Morita
استودیو: Pierrot
سال پخش: 2014
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 7.8
امتیاز MAL: 7.79

توکیو غول رو فقط در دو کلمه می‌شه خلاصه کرد حالِ غریب، همه چیز در این انیمه شمارو جذب می‌کنه طوری که انگار وسط دنیای توکیو غول ایستاده‌این یک دنیای بی رحم که غول‌ها در میان انسان‌ها زندگی می‌کنند و شبیه انسان‌ها هستند اما هیچ چیزی جز انسان‌ها و قهوه نمی‌توانند بخورند.

موسیقی انیمه همتا ندارد و نیمی از همان حال غریب رو از موسیقی دریافت می‌کنید، شخصیت‌ها یکی از دیگری جذاب‌تر هستند و می‌تونم بگم یکی از باحال‌ترین شخصیت‌‌های انیمه‌ای کانِکی نقش، اصلی انیمه است و مثل همیشه داستان پر از مفاهیم عمیقی است که شمارو به فکر فرو می‌برد و کاش می‌تونستم بدون اینکه داستان رو لو بدم به چند سکانس به یاد ماندنی اشاره کنم ولی خوشبختانه باید خودتون همه‌ی انیمه رو تماشا کنید و به اون سکانس‌ها برسید.

این انیمه در حال حاضر 4 فصلِ 12 قسمتی دارد و به نظر می‌رسد که داستان تمام شده ولی هنوز هم امکان پخش فصل پنجم هرچند کم ولی وجود دارد


One Piece

One Piece

ژانر: ماجراجویی، فانتزی
اسم ژاپنی: ONE PIECE
کارگردان: Konosuke Uda
استودیو: Toei Animation
سال پخش: 1999
تعداد فصل: 20
امتیاز IMDb: 8.9
امتیاز MAL: 8.67

طولانی‌ترین انیمه این لیست است که البته هنوز هم در حال پخش می‌باشد، این انیمه رکورد پرفروش‌ترین مانگای تاریخ را با اختلاف در دست دارد و یکی از انیمه‌هایی است که شاید به تنهایی در 7 یا 8 ژانر مختلف می‌توانید دسته بندی‌اش کنید.

داستان در مورد لوفی شخصیت اصلی انیمه است که می‌خواهد پادشاه دزدان دریایی شود و در این راه شروع به جمع کردن خدمه می‌کند و هر یک از خدمه داستان منحصر به فرد خودش را دارد، لوفی یک میوه شیطانی خورده ، می‌تواند بدنش را کش بدهد و ازین قدرت برای مبارزه استفاده کند.

انیمه بیش‌تر ماجراجویی است و البته هنر مثال زدنی در طرح لحظات کمدی دارد که به نظر بزرگترین نقطه قوت One Piece است شخصا فکر می‌کنم که اگر این انیمه رو تابحال ندیدین و بالای 18 سال سن دارین گزینه مناسبی برای شما نیست چرا که حدود 900 قسمت از این انیمه پخش شده و احتمالا شما وقت دیدن کامل این انیمه رو ندارین و می‌تونین از دیدن انیمه‌های کوتاه‌‌تر لذت ببرین.


Sword Art Online

انیمه معروف سریالی Sword Art Online

ژانر: ماجراجویی، علمی-تخیلی، فانتزی، عاشقانه
اسم ژاپنی: ソードアート・オンライン – Soudo Ato Onrain
کارگردان: Tomohiko Itou
استودیو: A-1 Pictures
سال پخش: 2012
تعداد فصل: 4
امتیاز IMDb: 7.6
امتیاز MAL: 7.20

ایده‌ی عالی چیزی است که Sword Art Online رو از بقیه جدا می‌کنه و بهتون قول می‌دم که فقط کافیه قسمت اول رو ببینید تا دیگه نتونید کنار بزارینش، داستان مدرن است و ایده‌هایش شاید دور از ذهن باشند اما شدنی هستند، داستان واقعا جذابه و دلم می‌خواد خودتون قسمت اول رو ببینین فقط در همین حد می‌گم که درمورد یک بازی آنلاین است که تعداد خیلی زیادی بازیکن جذب خودش کرده و یک اتفاق غیر منتظره توی همون چند دقیقه اول انیمه می‌افته که باید ببینید.

نقاشی‌های خیلی قشنگی داره و در کل یک اثر دیدنی از لحاظ ظاهری به حساب میاد و مثل همه‌ی انیمه‌های خوب ژاپنی موسیقی خوبی داره و مفاهیم عمیقی درون داستان قرار داده که مخاطب رو به فکر فرو می‌بره.

تابحال چهار فصل از این انیمه پخش شده و هنوز در حال پخش می‌باشد.


Hunter X Hunter

انیمه سریالی Hunter X Hunter

ژانر: ماجراجویی، اکشن، هنرهای رزمی، فانتزی
اسم ژاپنی: ハンター×ハンター
کارگردان: Kazuhiro Furuhashi
استودیو: Nippon Animation
سال پخش: 1999
تعداد فصل: 6
امتیاز IMDb: 9.0
امتیاز MAL: 9.04

داستان این انیمه خوب شروع می‌شه خیلی اوج می‌گیره، کمی بعد از میانه‌های داستان یک افت شدید داره که کاملا خسته کننده می‌شه اما قول می‌دم که از دیدنش پشیمون نمی‌شید چرا که قسمت‌های پایانی انیمه فوق‌العاده است و همه خستگی قسمت‌های قبل رو از تنتون در میاره.

داستان در مورد دنیایی است که Hunter ها توی اون از مزایای زیادی برخوردارن و هرکس قصد هانتر شدن داشته باشد باید در یک آزمون شرکت کند و اگر از آزمون سربلند بیرون بیاید مدرک هانتری خواهد گرفت البته داستان خیلی فراتر ازین‌ها پیش می‌رود که باز هم بهتره خودتون تماشا کنید.

شخصیت سازی خوبی داره و به طور مشخص شخصیت‌های کیلوا و هیسوکا که البته هیچکدوم شخصیت اصلیِ داستان نیستند واقعا عالی هستند.

این انیمه در 148 قسمت پخش شده و پایان هم یافته.


Seraph of the End - اسرافیل پایانی

Seraph of the End – اسرافیل پایانی

ژانر: دارک فانتزی، ومپایر، ماورایی
اسم ژاپنی: 終わりのセラフ – Owari no Serafu
کارگردان: Daisuke Tokudo
استودیو: Wit Studio
سال پخش: 2015
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 7.4
امتیاز MAL: 7.49

این انیمه یک مجموعه‌ی 24 قسمتی در دو فصل است که برخلاف رتبه‌های جهانی‌اش به عنوان مثال: رتبه 84 در بین محبوب ترین‌های MyAnimeList، در ایران هوادارانِ بسیاری دارد و جز محبوب‌ترین انیمه‌ها است.

اسرافیل پایانی درباره‌ی دنیایی است که همه‌ی افراد بالای 13 سال بر اثر یک ویروس خطرناک کشته شده‌اند ولی افراد زیر 13 سال زنده و کاملا سالم هستند، در این زمان خون آشام‌ها که ضعف بشریت را احساس می‌کنند از خفا بیرون می‌آیند و انسان‌های باقی مانده را به بردگی می‌گیرند به این صورت که به انسان‌ها غذا می‌دهند تا زنده بمانند و از از خونشان تغذیه کنند.

در این بین یوئیچیرو تصمیم می‌گیرد تا اوضاع را تغییر دهد و خودش و بقیه بچه‌هایی که در یک یتیم خانه زندگی می‌کنند را از زیر سلطه‌ی خون آشام‌ها خارج کند اما متاسفانه نقشه‌ی آن‌ها جواب نمی‌دهد و همه‌ی بچه‌های یتیم خانه بجز یوئیچیرو و میکائلا کشته شدند و در آخرین لحظات هم میکائلا جان خودش را برای محافظت از یوئیچیرو کشته شد، یوئیچیرو هم که توانسته فرار کند تصمیم می‌گیرد برای انتقام گرفتن از خون آشام‌ها به ارتش شیطانی ژاپن بپیوندد.


Steins;Gate - دروازه اشتاینز

Steins Gate – دروازه اشتاینز

ژانر: درام، علمی-تخیلی، روانشناختی
اسم ژاپنی: STEINS;GATE
کارگردان: Hiroshi Hamasaki, Takuya Satou
استودیو: White Fox
سال پخش: 2011
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.8
امتیاز MAL: 9.08

داستان یک دانشمندِ جوان است که تصمیم دارد ماشین سفر در زمان را با یک ابزارهای دمِ دستی طراحی کند و وقتی بالاخره موفق به انجام این کار می‌شود اتفاقی برایش می‌افتد که ماگوار است او تلاش می‌کند تا این اتفاق را تغییر دهد ولی ذات سفر در زمان با چیزی که همیشه فکر می‌کرده متفاوت است، او دائما تلاش می‌کند تا با تغییر اتفاقاتِ حال، آینده را تغییر دهد ولی متوجه یک ایراد می‌شود که…

اشتاینز گیت از انیمه‌هایی است که احتمالا هر کسی را جذب می‌کند از شخصیت‌های دوست داشتنی و قابل درکش گرفته تا داستان مفهومی و پیچیده‌ای که به بهترین شکل روایت می‌شود همگی دلایل محبوبیت این انیمه هستند و البته بزرگترین نقطه قوت این انیمه که پایان بندی فوق‌العاده آن است طوری که بعد از تمام شدن انیمه فقط احساس رضایت است که باقی می‌ماند.

Steins;Gate یک مجموعه‌ی 25 قسمتی است که در همین 25 قسمت به پایان می‌رسد البته یک سری با نام Steins;Gate 0 هم پخش شده که ادامه‌ای برای سری اول است ولی تماشای آن الزامی نیست؛ هرچند اگر واقعا این مجموعه را دوست داشتید Steins;Gate 0 هم ادامه‌ای با داستان جالب برای سری قبلی است و تماشایش خالی از لطف نیست.


Fullmetal Alchemist: Brotherhood - کیمیاگر تمام فلزی: انجمن برادری

Fullmetal Alchemist: Brotherhood – کیمیاگر تمام فلزی: انجمن برادری

ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام، فانتزی
اسم ژاپنی: 鋼の錬金術師 – Hagane no Renkinjutsushi
کارگردان: Yasuhiro Irie
استودیو: Bones
سال پخش: 2009
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 9.1
امتیاز MAL: 9.13

یکی دیگر از انیمه‌های تمام عیارِ ژاپنی است و یکی دیگر از بایدهایِ تماشا برای انیمه دوستان، کیمیاگر تمام فلزی: انجمن برادری از انیمه‌هایی است که تقریبا همه چیز تمام است، از داستان و شخصیت پردازی گرفته تا نقاشی‌ها و موسیقی متن همه چیز در مورد این انیمه بی‌نظیر است.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood در معتبرترین وب سایت انیمه‌ای دنیا یعنی MyAnimeList به عنوان برترین انیمه تاریخ شناخته می‌شود و با نمره‌ی 9.24 بالاترین رتبه را بین همه انیمه‌ های تاریخ ژاپن در دست دارد.

این انیمه در واقع نسخه بازسازی شده‌ی Fullmetal Alchemist است که در سال 2003 پخش شد، نسخه‌ی اصلی داستان و محیط بسیار تاریک‌تری دارد و نسخه‌ی انجمن برادری که در سال 2009 ساخته شد داستان متفاوتی را نسبت به نسخه‌ی اصلی دنبال می‌کند.

داستان درمورد دو برادر با نام‌های اِدوارد و آلفونسو اِلریک است که طی یک حادثه مادر خود را از دست می‌دهند این دو برادر تلاش می‌کنند از روش‌های کیمیاگری مادر خود را به زندگی برگردانند اما اوضاع خوب پیش نمی‌رود و به خاطر استفاده از طلسم‌های ممنوعه آلفونسو بدن خود را به طور کامل از دست می‌دهد و برادرش اِدوارد روحِ او را در یک زره فلزی می‌دمد، خود اِدوارد هم طی این حادثه دست راست و پای چپش را از دست می‌دهد؛ در ادامه این دو برادر تمام تلاش خود را می‌کنند تا طلسم ها را از بین ببرند و بدن آلفونسو را به او برگردانند.

این انیمه نسبتا انیمه‌ی کوتاه به حساب می‌آید و در 64 قسمت به پایان می‌رسد البته قسمت 27 جزِ داستان نیست و در کل کیمیاگر تمام فلزی: انجمن برادری 63 قسمت دارد که تک تک این قسمت‌ها و هیجان انگیز، سرگرم کننده و عمیق در مفاهیمِ زندگی هستند.


Boku No Hero Academia - مدرسه قهرمانانه من

Boku No Hero Academia – مدرسه قهرمانانه من

ژانر: اکشن، ابر قهرمان
اسم ژاپنی: 僕のヒーローアカデミア – Boku no Hiro Akademia
کارگردان: Kenji Nagasaki
استودیو: Bones
سال پخش: 2016
تعداد فصل: 5
امتیاز IMDb: 8.4
امتیاز MAL: 7.92

مدرسه قهرمانانه من از جدیدترین انیمه‌های ژاپنی است که توانسته نام خود را بین بزرگترین انیمه‌ها مطرح کند و برای خود طرفداران زیادی را دست و پا کند.

My Hero Academia یک داستان اصلی را که درباره‌ی پسری به نام Midoriya است دنبال می‌کند اما جذابیتِ این انیمه در شخصیت پردازیِ زیبای آن و داستان‌های کوچک و بزرگ پشت هر شخصیت است، از داستان قهرمانی با نام آلمایت گرفته که گذشته سختی داشته ولی حالا قوی‌ترین قهرمان دنیاست، داستان تودوروکی که شخصیتی نیمه تاریک و رنج کشیده دارد تا کاتسوکی یا به قول میدوریا «کاچان» که همیشه بهترین بوده ولی حالا درک می‌کند که دنیا بزرگتر از آن است که بتوانی همیشه در آن بهترین باشی همگی داستان‌های جانبی به حساب می‌آیند که به اندازه‌ی داستان اصلی دیدنی و جذاب هستند.

همین داستان‌های به ظاهر فرعی شخصیت سازی را در این انیمه به وجود آورده‌اند و باعث می‌شوند که تک تکِ کاراکترهای اصلی را درک کنید.

داستان اصلیِ My Hero Academia درباره‌ی پسری به نام میدوریا است، این پسر در دنیایی زندگی می‌کند که همه قدرت‌های عجیب و جادویی دارند و در سنین پایین قدرت خود را که به آن «کوسِی» می‌گویند کشف می‌کنند اما میدوریا که آرزوی قهرمان شدن دارد به دلایل نامعلومی هیچ قدرتِ خاصی درونش پیدا نمی‌شود و در واقع اصلا کوسی ندارد، با این شرایط میدوریا تلاش می‌کند که بزرگترین قهرمان جهان شود و ناامید نمی‌شود.

مدرسه قهرمانانه من هنوز تمام نشده و تا به حال 3 فصل از آن پخش شده که مجموعاً 63 قسمت دارند، فصل چهارم هم پاییز 1398 پخش خواهد شد.


Avatar-The Last Airbender

آواتار آخرین باد افزار-Avatar: The Last Airbender

ژانر: اکشن، ماجراجویی، فانتزی، کمدی
اسم ژاپنی:
کارگردان: Michael Dante DiMartino, Bryan Konietzko
استودیو: Nickelodeon Animation Studios
سال پخش: 2005
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 9.3
امتیاز MAL:  –

اول اجازه بدهید این موضوع را از سر راه برداریم، آواتار انیمه نیست! چراکه انیمه در زبان انگلیسی دقیقا انیمیشن در سینما یا تلویزیون است که محصول کشور ژاپن باشد، اما اینکه آواتار انیمه هست یا خیر آیا تاثیری در زیبایی این انیمیشن می‌گذارد جواب قاعدتا منفی است، اینطور نیست که انیمه یک جایگاه مقدس است که فقط عده‌ی خاصی به آن دست پیدا می‌کنند انیمه فقط یک لغت است که معنای خاص خودش را دارد و نشانه‌ی بهتر بودن یا بدتر بودن نیست، اینکه انیمه در ذهن همه جایگاه بالایی دارد و نام مختص به خودش را هم پیدا کرده به دلیل مهارت بسیار بالای ژاپنی‌ها در تولید انیمیشن است.

با وجود اینکه آواتار انیمه نیست ولی از بسیاری از انیمه‌ها بهتر و جذاب‌تر است، آواتار استایل مربوط به خودش را دارد اما بعد از کمی تماشا متوجه می‌شوید که کاملا از انیمه‌های ژاپنی الهام گرفته که البته بازهم نکته‌ی منفی نیست و همه‌ی این اجزا در کنار هم توانسته‌اند آواتار را به یک عنوان جذاب و دیدنی برای تقریبا همه‌ی سنین تبدیل کنند.

در زمان‌های گذشته دنیا به چهار نیروی آب، خاک، آتش و باد تقسیم شده بود. در هر کدام از این سرزمین ها افرادی وجود داشته اند که می توانستد فقط نیروی مربوط به سرزمین خود را تحت اختیار و کنترل داشته باشند. این 4 قلمرو به مدت هزار سال در صلح بودند تا اینکه پادشاه قلمرو آتش Sozin تصمیم گرفت تا برای به تصرف کل دنیا، جنگی را به راه اندازد. در این میان فقط یک نفر که آواتار نام دارد می‌تواند جلوی او را بگیرد. آواتار شخصی برگزیده است که می تواند هر چهار نیرو را تحت کنترل داشته باشد نام آواتاری که در این زمان ظهور کرده آنگ است. اما آواتار آنگ هنوز برای کنترل کامل چهار قدرت آماده نشده است چراکه او فقط 12 سال دارد و مسیر طولانی را برای برقراری صلح در پیش دارد.

آواتار با کسب نمره‌ی 9.2 از وب سایت IMDb و همچنین تمجید و تحسین فراوان از سایت‌های مختلف و معتبر مثل IGN شاید تنها عنوان خارجی است که می‌تواند با نام‌های بزرگ انیمه‌های ژاپنی رقابت کند و نام خود را در کنار بزرگترین‌های این سبک قرار دهد.

آواتار در 3 فصل و 61 قسمت منتشر شده و خبر خوش این است که همه‌ی سریال آواتار را می‌توانید با دوبله‌ی فارسیِ حرفه‌ای تهیه و تماشا کنید.

وایولت اِوِرگاردن - Violet Evergarden

وایولت اِوِرگاردن – Violet Evergarden

ژانر: درام، فانتزی، قطعه ای از زندگی
اسم ژاپنی: ヴァイオレット・エヴァーガーデン – Vaioretto Evagaden
کارگردان: Taichi Ishidate, Haruka Fujita
استودیو: Kyoto Animation
سال پخش: 2018
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.5
امتیاز MAL: 8.67

وقتی به تصویر و نام انیمه «وایولت اورگاردن» نگاه می‌کنید شاید به نظر بیاید که یکی از انیمه‌های عاشقانه‌ی معمولی مثل همه‌ی دیگر عناوینِ این سبک است، اما وایولت اورگاردن کاملا متفاوت است این انیمه همه‌ی احساسات و عواطف انسانی را به چالش می‌کشد و خیلی از آنچه به نظر می‌رسد تاریک تر و بی رحم تر است.

وایولت اورگاردن داستان دختری به نام «وایولت» را روایت می‌کند که از کودکی در جنگ بوده و به همین دلیل از سنین پایین مهارت بسیار بالایی در کشتن دیگران پیدا کرده به حدی که از او فقط به عنوان یک ماشین جنگی استفاده می‌شده، از آنجا که وایولت دائما در جنگ و خونریزی بوده هیچ تعریفی از احساسات و عواطف ندارد و اینجاست که شما هم به چالش کشیده می‌شوید چطور به چنین شخصی توضح می‌دهید “دوست داشتن” یعنی چه؟ دوست داشتن یک تجربه است، یک احساس است که نمی‌توان آن را توصیف کرد، حتی خود وایولت هم نمی‌داند که این احساس را تجربه کرده یا نه اما چیزی از درونش به او می‌گوید که باید دوست داشتن را درک کند و اینجاست که داستانِ جذاب وایولت آغاز می‌شود.

این انیمه که از شبکه Netflix به نمایش درآمد آنقدر موفق عمل کرد که چندین اقتباس و ادامه برای آن در این سال‌ها ساخته شده و این روند برای سال‌های 2019 و 2020 هم ادامه خواهد داشت که دو دنباله‌ی دیگر برای این انیمه پخش خواهند شد، اما قسمت‌های اولیه و اصلی را 13 قسمت 20 دقیقه‌ای تشکیل می‌دهند.


آبشار سرنوشت - Haikyuu

آبشار سرنوشت – Haikyuu

ژانر: ورزشی، کمدی
اسم ژاپنی: ハイキュー!!
کارگردان: Susumu Mitsunaka, Masako Sato
استودیو: Production I.G
سال پخش: 2014
تعداد فصل: 4
امتیاز IMDb: 8.7
امتیاز MAL: 8.45

به والیبال که هیچ حتی اگر به ورزش هم علاقه ندارید بازهم «آبشار سرنوشت» انیمه‌ای است که باید آن را تماشا کنید، انیمه ورزشی است و آن هم والیبال ولی حتی در والیبال هم می‌توان مبارزه کرد، می‌توان بدجنس بود، می‌توان به اندازه‌ی یک ابرقهرمان دست نیافتنی و بزرگ بود و می‌توان به اندازه‌ی کسی که برای زنده ماندن تلاش می‌کند در زمین تلاش کرد.

و تازه این همه‌ی ماجرا نیست داخل زمین یک جنگ تمام عیار است ولی بیرون زمین هم اتفاقات جالبی در جریان است موقع تماشا هیچگاه احساس نمی‌کنید که کاش این سکانس زودتر تمام شود و فلان مسابقه زودتر سر برسد چراکه سراسرِ انیمه مهم و هیجانی است و تقریبا همه‌ی سکانس‌ها در جهت رشد داستان عمل می‌کنند.

این انیمه در حال حاضر با پشت سر گذاشتن «ایپو» که مدت‌ها بهترین انیمه‌ی سبک ورزشی بود به عنوان پرطرفدارترین و با کیفیت ترین انیمه ورزشی نام خودش را مطرح کرده.

داستان آبشار سرنوشت درباره «هیناتا شویو» است که آرزو دارد در زمین والیبال برای خودش کسی شود او اولین تیم والیبالش را با چندتا از دوستانش تشکیل می‌دهد و با امید اینکه نیروی دوستی و همدلی می‌تواند آن‌ها را در مسابقات پیش ببرد وارد زمین می‌شود ولی آن‌ها در همان بازی اول به یکی از قوی ترین تیم‌های مسابقات با حضور فردی به نام «کاگیاما توبیو» که به پادشاه میدان بازی معروف است برخورد می‌کنند و در همان بازی اول یک شکست سنگین می‌خورند و…

و خبر خوش اینکه این انیمه دوبله شده و دوبله‌ی آن هم توسط یک تیم حرفه‌ای با حضور خانم‌ها و آقایان مریم جلینی، بهروز علی‌محمدی، شهراد بانکی، خشایار شمشیرگران، غلامرضا الماسی، امیر منوچهری، صنم نکو‌اقبال، حسین سرآبادانی، شیلا آژیر، پویا فهیمی، امیر حکیمی، آرزو روشناس انجام شده پس اگر از دسته افرادی که انیمه‌ها را فقط ژاپنی می‌توانند ببینند(مثل بنده) نیستید پیشنهاد می‌کنم حتما دوبله تماشا کنید.


شبدر سیاه - Black Clover

شبدر سیاه – Black Clover

ژانر: فانتزی، اکشن، ماجراجویی
اسم ژاپنی: ブラッククローバー – Burakku Kuroba
کارگردان: Tatsuya Yoshihara, Ayataka Tanemura
استودیو: Pierrot
سال پخش: 2017
تعداد فصل: 4
امتیاز IMDb: 8.3
امتیاز MAL: 8.13

«شبدر سیاه» مخلوطی از چند انیمه شونن معروف دیگر مثل Fairy Tale و Naruto است و شخصیت اصلی شباهت زیادی از نظر داستانی به ناروتو دارد، پس اگر از طرفداران ناروتو هستید این انیمه را هم امتحان کنید.

با وجود اینکه شبدرسیاه به پیشنهاد کاربران به لیست بهترین انیمه‌ها اضافه شده و از خیلی جهات مثل داستانِ گیرنده و جذابش لیاقت حضور در این لیست را هم دارد اما این عنوان ضعف‌هایی دارد که قبل از شروع بهتر است مطلع باشید.

اول از همه اینکه از نظر انیمیشنی شبدر سیاه اصلا در حد بهترین‌ها نیست خیلی از حرکات چهره و به خصوص بدن خشک و بی روح هستند و نکته دوم اینکه متاسفانه با وجود اینکه صداپیشه‌ی «آستا» شخصیت اصلی بسیار با استعداد به نظر می‌رسد اما به دلیل استفاده‌ی بیش از اندازه از فریادهای بلند صدای آستا کمی آزار دهنده است و فکر می‌کنم این اولین بار و احتمالا آخرین باری است که پیشنهاد می‌کنم به دوبله‌ی انگلیسی یک انیمه هم نگاهی داشته باشید شاید انتخاب مناسب تری برای شما باشد.

با همه‌ی این صحبت‌ها شبدر سیاه یک عنوان لایق و ارزشمند برای تماشاست چرا که مهمترین رکن برای سرگرم کردن یعنی داستانِ گیرا و شخصیت پردازی را به خوبی دارد فقط باید حدود 20 تا 30 قسمت اول را بگذرانید تا آنقدر در این داستان زیبا غرق شوید که ادامه ندادن برایتان غیر ممکن شود.


دروغ آوریل - Your Lie in April

دروغ آوریل – Your Lie in April

ژانر: درام، عاشقانه
اسم ژاپنی: 四月は君の嘘 – Shigatsu wa Kimi no Uso
کارگردان: Kyohei Ishiguro
استودیو: A-1 Pictures
سال پخش: 2014
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.6
امتیاز MAL: 8.66

انیمه دروغ آوریل محصول سال 2015 یکی از بهترین و محبوب ترین‌های ژانر عاشقانه و موزیکال است و با وجود اینکه نقدهایی به طراحی کاراکتر و گرافیک تصویری از نظر منتقدان به این اثر وارد شده شخصا اصلا با این موضوع موافق نیستم و فکر می‌کنم که طراحی کاراکترها کاملا گیرا و زیبا بود هرچند شاید در بعضی سکانس‌های خاص به طور عمدی ظاهر کاراکترها کمی تغییر می‌کند و کودکانه می‌شود.

دروغ آوریل انیمه‌ای نسبتا کوتاه است که تنها 22 قسمت دارد ولی از اولین قسمت کار خودش را می‌کند، لازم نیست برای جذب شدن به آن خیلی صبر کنید فقط قسمت اول را تماشا کنید انیمه شما را تا پایان 22 قسمت با خود می‌کشاند.

داستان درباره‌ی پسری است که از کودکی به طرز شگفت انگیزی در نواختن پیانو با استعداد بوده ولی به دلایلی در بزرگ سالی نمی‌تواند از همه‌ی استعداد خودش استفاده کند و مشکلات شخصی باعث می‌شود اجرای خوبی نداشته باشد او با دختری که ویولون می‌نوازد آشنا می‌شود و…

موسیقی‌های این انیمه به طرز شگفت انگیزی گیرا هستند، اجراهای پیانو و ویولون کاملا با مخاطب حرف می‌زنند و احساسات پسر نوجوان هنگام نواختن پیانو که به نواختن زیر آب تشبیه شده است کاملا هوشمندانه و تاثیر گذار است.

یکی از مهمترین جنبه‌هایی که هر مخاطبی را جذب عاشقانه‌های ژاپنی می‌کند، نحوه‌ی شکل گرفتن رابطه‌ها است ژاپنی‌ها پیچیدگی روابط را به بهترین شکل نشان می‌دهند روابط عمیق عاشقانه‌ای که حتی بدون لمس کردن، بدون ابراز کردن و حتی بدون اینکه دو طرفِ این رابطه بدانند شکل می‌گیرند و شما به عنوان یک شخصا سوم که ناظر این ماجرا هستید این رابطه را کاملا حس می‌کنید، حال چه چیزی زیباتر از موسیقی برای پر و بال دادن به این ایده‌ی جذاب ژاپنی‌ها.


خادم سیاه - Black Butler

خادم سیاه – Black Butler

ژانر: کمدی سیاه، رازآلود، ماورایی
اسم ژاپنی: 黒執事 – Kuroshitsuji
کارگردان: Toshiya Shinohara
استودیو: A-1 Pictures
سال پخش: 2008
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 7.7
امتیاز MAL: 7.67

انیمه خادم سیاه داستان غم‌انگیز خانواده فانتوم‌هایو را روایت می‌کند که در شب تولد پسر خانواده، آتش سوزی عظیمی رخ داده و کل خانه و خانواده فانتوم‌هایو از بین می‌روند. خانواده فانتوم‌هایو چندین نسل برای خاندان سلطنتی انگلستان کار می‌کردند و مسئول رسیدگی به پرونده‌های مرموز کشور بودند.در شبی که آتش سوزی اتفاق می‌افتد پسر خانواده که شیل نام دارد دزدیده می‌شود. آن‌ها سعی بر این دارند که شیطانی را با استفاده از مراسم مذهبی احضار کنند و شیل را به عنوان قربانی او معرفی کرده و او را به قتل برسانند. شیل که می‌دانست مرگ و آتش سوزی خانواده‌اش اتفاقی نبوده، قسم می‌خورد که انتقام خانواده‌اش را بگیرد و به همین دلیل در لحظه احضار شیطان با او قراردادی می‌بندد که با دادن روح خود به شیطان کنترل او را به دست بگیرد یا بهتر است بگوییم به او فرمان دهد، تا بتواند انتقام خانواده‌اش را بگیرد. شیطان خود را با اسم سباستین «Sebastian» معرفی می‌کند و ستاره‌ای پنج پر جادویی در چشم شیل ظاهر می‌شود. سباستین به شیل راه و روش‌های اقتصاد و… می‌آموزد تا شیل به هدفش که گرفتن انتقام است نزدیک تر شود.

البته این داستان فقط یک پیش زمینه برای شروع یک مجموعه است و در کل این مجموعه هر قسمت یک داستان نسبتا جدید را آغاز می‌کند و تا پایان همان قسمت هم آن داستان را به پایان می‌رساند نقطه قوت این انیمه نشان دادن فرهنگ‌های مختلف در کنار فرهنگ ژاپنی است از فرهنگ خاندان سلطنتی انگلیس گرفته تا فرهنگ کشورهای دیگر اروپایی و حتی کمی از فرهنگ هند.

استفاده از ترکیب موسیقی مدرن و کلاسیک در کنار شخصیت سازی عالی باعث می‌شود با وجود اینکه داستان یکپارچه نیست بعد از پایان هر قسمت برای دیدن قسمت بعدی لحظه شماری کنید.


Bleach

انیمه Bleach

ژانر: ماجراجویی، ماورایی، اکشن
اسم ژاپنی: ブリーチ
کارگردان: Noriyuki Abe
استودیو: Pierrot
سال پخش: 2004
تعداد فصل: 16
امتیاز IMDb: 8.2
امتیاز MAL: 7.88

بلیچ یکی دیگر از انیمه‌های شونن است که در کنار انیمه‌های فوق‌العاده محبوبی مثل ناروتو و Hunter x Hunter قرار می‌گیرد ولی یک داستان اورجینال بسیار زیبا را روایت می‌کند که پر از مبارزات، شخصیت‌ها و اتفاقات جالب و جذب کننده است.

داستان بلیچ در یک شهر عادی و با یک پسرک عادی آغاز می‌شود ولی داستان اینطور باقی نمی‌ماند و به سرعت بزرگ و بزرگتر می‌شود وقتی که این پسرِ عادی با موهای نارنجی رنگ وارد دنیای مردگان یا بهتر است بگوییم دنیای فرا زمینی می‌شود و با موجودات و شخصیت‌های تازه‌ای آشنا می‌شود که مثل انسان‌ها می‌توانند نیت خیر داشته باشند یا خبیث باشند.

بلیچ از همه نظر یک انیمه فوق‌العاده قوی و با کیفیت است که حال و هوای تاریکی دارد و حس جالبی هنگام تماشا منتقل می‌کند اما یکی از ضعف‌ها انیمه که آن را کمی عقبتر از رقبای اصلی این ژانر قرار می‌دهد پیشرفت‌های ناگهانی شخصیت اصلی داستان یعنی همان ایچیگو کوروساکی است که در بعضی قسمت‌های انیمه آنچنان جهش بلندی در قدرت گرفتن و بهتر شدن می‌زند که حسِ تماشای یک انیمه ساده لوحانه که همیشه شخصیت اصلی بهترین است را القا می‌کند، البته بلیچ را دست کم نگیرید این نقطه ضعف آنقدرها هم بزرگ نیست که همه‌ی زیبایی‌های این انیمه را بپوشاند و همچنین آنقدرها هم پر تکرار نیست که آزار دهنده باشد اما وجود دارد.

مهمترین دلیل زیبایی بلیچ احتمالا مبارزات حماسه‌ای و البته شخصیت‌های عمیق و فوق‌العاده دوست داشتنی آن مثل اوراهارا یا خود ایچیگو هستند که در قالب یک داستان نسبتا بلند(در 366 قسمت) و چند مرحله‌ای قرار گرفته‌اند و برای مدت نسبتا طولانی می‌توانند شما را سرگرم کنند.


گینتاما - Gintama

گینتاما – Gintama

ژانر: ماجراجویی، ماورایی، اکشن
اسم ژاپنی: 銀魂
کارگردان: Shinji Takamatsu, Yoichi Fujita
استودیو: Sunrise
سال پخش: 2006
تعداد فصل: 10
امتیاز IMDb: 8.7
امتیاز MAL: 8.94

گینتاما یک انیمه خیلی خودمونیه مثل متنی که در حال نوشتنش هستم، همه چیز رو به شوخی می‌گیره خیلی ساده و روانه در مورد مسائل روز صحبت می‌کنه و حتی در بعضی موارد انیمه‌های دیگرو مسخره می‌کنه و موضوعات روز رو در یک قالب طنز در یک دنیای کاملا بی حد و مرز به نمایش می‌ذاره.

داستان درمورد زمانی است که فضایی‌ها به زمین حمله کرده‌اند و ژاپن را به تصرف خود درآورنده‌اند از همین ابتدا وقتی ژاپن در تقابل سامورایی‌ها و شهرهای کاملا پیشرفته با تکنولوژی فضایی به تصویر کشیده می‌شود می‌توانید حال و هوای انیمه را حس کنید یک فضای کاملا شاد که به منطق اهمیت چندانی نمی‌دهد و برای سرگرمی ساخته شده است.

با وجود اینکه انیمه یک داستان اصلی بزرگتر دارد که خیلی کند در پشت پرده‌ی داستان‌های فرعی جلو می‌رود اما گینتاما را می‌توان یک انیمه قسمتی دانست که در هر قسمت داستان جدیدی را روایت می‌کند و پر از ایده‌های خنده دار و سرگرم کننده و البته گاها سکانس‌های اکشن بسیار با کیفیت و درجه یک است.

پیشنهاد می‌کنم گینتاما را در کنار دیگر انیمه‌ها ببینید، وقتی که احساس می‌کنید زمان کوتاهی برای استراحت دارید و حس و حال یک انیمه جدی را ندارید دیدن یک قسمت از گینتاما حس و حالتان را تازه می‌کند و خبر خوش اینکه بیشتر از 350 قسمت برای تماشا دارید.


سامورایی چامپلو - Samurai Champloo

سامورایی چامپلو – Samurai Champloo

ژانر: سامورایی، تاریخی، اکشن
اسم ژاپنی: サムライチャンプルー – Samurai Chanpuru
کارگردان: Shinichirou Watanabe
استودیو: Manglobe
سال پخش: 2004
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.6
امتیاز MAL: 8.50

یک انیمه 26 قسمتی فوق‌العاده جذاب، اکشن و کمدی که اول از همه باید به کیفیت تصاویر و مبارزات بی‌نظیرش اشاره کرد و بعد هم شوخی‌های امروزی و پخته که هرکسی رو به خنده وادار می‌کند.

داستان درمورد سه شخصیت دوست داشتنی به نام‌های موگن، جین و فوو است که طی اتفاقاتی باهم آشنا می‌شوند و سفری را در کنار هم آغاز می‌کنند تا مردی که “بوی گل آفتابگردان می‌دهد” را پیدا کنند البته همانطور که از خلاصه مشخص است داستان اصلی فقط یک موضوع کلی است که اتفاقات کوچک در قسمت‌های مختلف در آن قرار می‌گیرند و شبیه به گینتاما هر قسمت داستان مجزایی دارد.

سامورایی چامپلو محصول سال 2004 و 2005 است اما کیفیت طراحی چهره‌ها، احساسات و از همه مهمتر مبارزات به شدت بالاست به شکلی که با اکثر انیمه‌های درجه یک امروزی رقابت می‌کند.


کوروکو نو بسکت - Kuroko no Basket

کوروکو نو بسکت – Kuroko no Basket

ژانر: ورزشی، کمدی
اسم ژاپنی: 黒子のバスケ – Kuroko no Basuke
کارگردان: Shunsuke Tada
استودیو: Production I.G
سال پخش: 2012
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 8.3
امتیاز MAL: 8.07

کوروکو نو بسکت یکی از هیجانی ترین انیمه‌هایی است که می‌توانید تماشا کنید این انیمه همواره در اوج قرار دارد و بلافاصله بعد از تمام شدن یک مسابقه یک مسابقه جدید یک رویارویی دیگر و یک هیجان جدید آغاز می‌شود، جالب ترین نکته درمورد کوروکو این است که شخصیت اصلی فقط یکی از چندین شخصیت دوست داشتنیِ آن است، همه‌ی اعضای تیم «نسل معجزه‌ها» داستان، شخصیت و توانایی‌های منحصر به فرد خودشان را دارند طوری که امکان ندارد یک شخصیت مورد علاقه برای خودتان از بین آن‌ها پیدا نکنید.

داستان درمورد کوروکو است که در دوران قبل از دبیرستان عضو تیم «نسل معجزه‌ها» بوده است ولی او آنچنان ریزنقش است و در سایه بازی می‌کند که هیچکس نمی‌داند او چه نقش مهمی در تیم نسل معجزه‌ها ایفا می‌کرده ولی با این وجود دیگر اعضای تیم احترام زیادی برای او قائل هستند، به هرحال با ورود نسل معجزه‌ها به دوران دبیرستان این 6 بازیکن به 6 دبیرستان مختلف می‌روند و این بار روبروی یکدیگر قرار می‌گیرند و…

بعد از تماشای این انیمه شخصیت مورد علاقه خودتون را در کامنت‌ها با ما و دیگر همراهان تایم سیتی در میان بگذارید، “شخصیت مورد علاقه خودم کوروکو است، داخل انیمه به دید کسانی که بسکتبال رو نمی‌شناسن کم استعدادترین بازیکن کوروکو است ولی تمام بازیکنای خوب احترام زیادی براش قائل هستند، همیشه برای تیم بازی می‌کنه اصلا به فکر دیده شدن خودش نیست و از همه مهمتر یه شخصیت خیلی آروم و بی ادعا داره”.


جوجوتسو کایسن - Jujutsu Kaisen

جوجوتسو کایسن – Jujutsu Kaisen

ژانر: اکشن، فانتزی
اسم ژاپنی: 呪術廻戦
کارگردان: Sunghoo Park
استودیو: MAPPA
سال پخش: 2020
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.6
امتیاز MAL: 8.67

جوجوتسو کایسن (Jujutsu Kaisen) نیز شایستگی حضور در لیست بهترین انیمه های جهان را داراست. سانگهو پارک وظیفه کارگردانی ای انیمه را برعهده داشت. داستان این انیمه توسط هیروشی سکو نوشته شد. 

این انیمه پس از پخش تحسین گسترده منتقدان را به همراه داشت و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. منتقدان از این انیمه در زمینه‌های داستان و شخصیت‌پردازی‌ها تمجید کردند. 

خلاصه داستان انیمه جوجوتسو کایسن بدین شرح است: یوجی ایتادوری دانش‌آموزی دبیرستانی با اندام عالی است که با پدربزرگش در سندای زندگی می‌کند و قدرت بدنی بالایی دارد. او برخلاف استعداد ذاتی خود در ورزش، به علت بیزاری از دو و میدانی از پیوستن به تیم مدرسه خود اجتناب می‌کند. او تصمیم می‌گیرد تا به کلوپ تحقیقات مخفی برود؛ جایی که می‌تواند آرام شود و با سال بالایی‌های خود معاشرت کند.


موب سایکو 100 - Mob Psycho 100

موب سایکو 100 – Mob Psycho 100

ژانر: اکشن، کمدی، ماورایی
اسم ژاپنی: モブサイコ100 – Mobu Saiko Hyaku
کارگردان: Yuzuru Tachikawa, Takahiro Hasui
استودیو: Bones
سال پخش: 2016
تعداد فصل: 3
امتیاز IMDb: 8.6
امتیاز MAL: 8.48

موب سایکو 100 (Mob Psycho 100) یکی از بهترین گزینه‌های انیمه لیست است که از سال 2016 شروع به پخش کرد و در سال 2019 به کار خود پایان داد. انیمه موب سایکو نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کرد. 

خلاصه داستان این انیمه بدین شرح است: یک پسر روانی دبیرستانی تلاش می‌کند زندگی عادی داشته باشد و قدرت‌های رو به رشد خود را تحت کنترل نگه دارد، حتی اگر پیوسته دچار مشکل شود.


دورورو – Dororo

دورورو – Dororo

ژانر: اکشن، دارک فانتزی، ماورایی
اسم ژاپنی: どろろ
کارگردان: Kazuhiro Furuhashi
استودیو: Tezuka Productions, MAPPA
سال پخش: 2019
تعداد فصل: 1
امتیاز IMDb: 8.3
امتیاز MAL: 8.24

دورورو (Dororo) انیمه‌ای جذاب است که در سال 2019 شروع به پخش کرد و پس از 24 قسمت به اتمام رسید. این انیمه به محبوبیت بالایی دست یافت و موفق شد نمرات خوبی کسب کند. 

خلاصه داستان انیمه دورورو بدین شرح است: پدری که به دنبال قدرت است، بخش‌هایی از پسر تازه متولد شده خود را به گروهی از شیاطین می‌دهد. سال‌ها بعد، پسر با آن شیاطین می‌جنگد تا آنچه را که حق اوست به دست آورد.

The Promised Neverland

ناکجاآباد موعود – The Promised Neverland

ژانر: علمی – تخیلی، روان‌شناسی، فانتزی، هیجان‌انگیز، ترسناک، رازآلود
اسم ژاپنی: 約束のネバーランド (Yakusoku no Nebārando)
کارگردان: Mamoru Kanbe
استودیو: CloverWorks
سال پخش: 2019
تعداد فصل: 2
امتیاز IMDb: 8.3
امتیاز MAL: 8.5

ماجراهای این انیمه در سال 2045 اتفاق میفتند. در این انیمه یتیم‌خانه‌ای به نام Grace Field House وجود دارد که توسط شخصی به نام ایزابلا اداره می‌شود. داستان اصلی حول محور سه شخصیت اصلی یعنی اما نورمان و ری می‌چرخد که هر سه از بچه‌های رده‌بالا و باهوش این یتیم‌خانه هستند. ایزابلا که او را مادر صدا می‌کنند، هرآنچه که بچه‌ها به آن نیاز داشته باشند فراهم میاورد و زندگی خوبی برای آنها ساخته است.

هرکدام از بچه‌ها که به سن 12 سال می‌رسند، توسط خانواده‌ای به سرپرستی گرفته می‌شوند و یتیم‌خانه را ترک می‌کنند. همه چیز به‌خوبی و خوشی پیش می‌رود تا اینکه بچه‌ها به رازی تاریک پی می‌برند و مجبور می‌شوند برای نجات جان خود، به دنبال راه فرار باشند.

برای آوردن انیمه ناکجاآباد موعود در لیست بهترین انیمه های سریالی، دلایل زیادی داریم. تنها نکته قابل‌توجه این است که به همان اندازه که فصل اول این انیمه قوی عمل می‌کند، فصل دوم در قسمت‌های پایانی عملکردی بسیار ضعیف دارد. با این وجود فصل اول انیمه ناکجاآباد موعود به‌قدری باکیفیت است که این انیمه را لایق حضور در لیست بهترین انیمه‌ها می‌کند.

در پایان فصل اول، یکی از زیباترین تغییر پلات‌ها را مشاهده خواهید کرد. به‌طورقطع صحنه‌های پایانی فصل اول شما را در شوک فرو می‌برد و غرق در احساسات مختلف می‌کند. در این انیمه با وجود اینکه سن کاراکترها پایین است، حس نمی‌کنید با انیمه‌ای کودکانه روبه‌رو هستید. شخصیت باهوش و پخته بچه‌ها و کاراکترهایی که باطن آنها کاملا با ظاهرشان متفاوت است و غیرقابل‌پیش‌بینی هستند، از دلایل ارزش بالای این انیمه هستند.

داستان انیمه ناکجا آباد موعود The Promised Neverland

داستان انیمه با وجود پیچیده بودن بسیار خوب مدیریت شده است و اتفاقات به بهترین نحو ممکن کنار هم چیده شده‌اند. انیمه ناکجاآباد از آن دسته انیمه‌هایی است که کافی است تنها قسمت اول آن را تماشا کنید تا کاملا مجذوب آن شوید. ویژگی‌های گفته شده با گرافیکی فوق‌العاده ترکیب شده و انیمه ناکجاآباد را تبدیل به یکی از بهترین انیمه های سریالی کرده است.

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم، موسیقی بی‌نظیر این انیمه است. حتی در صورتی که قصد تماشای این انیمه را ندارید، پیشنهاد می‌دهیم آهنگ Isabella’s Lullaby را گوش کنید. این آهنگ نقشی اساسی در انیمه ایفا می‌کند و یکی از احساسی ترین صحنه های انیمه ای را به تصویر می‌کشد.

در صورتی که به دنبال انیمه‌ای کوتاه با روندی جذاب هستید که به هیچ عنوان شما را خسته نکند، پیشنهاد می‌دهیم به تماشای انیمه ناکجا آباد موعود بنشینید. همان‌طور که در ابتدا گفتیم فصل دوم این انیمه به‌خوبی فصل اول آن نیست و در صورت تمایل می‌توانید تنها فصل اول را مشاهده کنید. در صورتی که پس از تماشای فصل اول، تمایل داشتید ادامه داستان را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم مانگای ناکجاآباد موعود را از قسمت 37 بخوانید.

 

کلام آخر

تماشای انیمه‌های سریالی یک راه سرگرم‌کننده برای مخاطبین این صنعت است. انیمه‌هایی که با تماشای آن‌ها احساسات هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنید. در این مقاله، یک لیست از بهترین انیمه های سریالی در حال گردآوری است که شما در هر زمانی می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده، تماشا کنید و در آخر نظر خود را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید. از نظر شما کدام اثر جایش در این لیست خالی است؟

 

سوالات متداول:

1- بهترین انیمه های سریالی کدام اند؟

Attack on Titan، Dragon Ball Z و Bleach را می‌توان 3 انیمه مطرح این صنعت دانست.

2- بهترین کارگردان در صنعت انیمه کدام است؟

Hayao Miyazaki

3- پربیننده ترین انیمه های سریالی 2022 کدام‌اند؟

Chainsaw Man، Spy x Family و The Girl from the Other Side از پربیننده‌ترین‌های این روزها هستند.

 

کاربران تایم سیتی مطالب زیر را هم به شما پیشنهاد می‌کنند:


[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =