شنبه , می 18 2024

معرفی سریال Daisy Jones and The Six 2023 ؛ یک درام موزیکال جدید

[ad_1]

سریال دیزی جونز و شش نفر یک مینی‌سریال تلویزیونی درام موزیکال آمریکایی است. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی سریال Daisy Jones and The Six 2023 بپردازیم.

سریال Daisy Jones and The Six 2023 یک مینی‌سریال تلویزیونی درام موزیکال آمریکایی است که توسط اسکات نوستادتر (Scott Neustadter) و مایکل اچ. وبر (Michael H. Weber) بر اساس رمانی به همین نام نوشته تیلور جنکینز رید (Taylor Jenkins Reid) در سال 2019 ساخته شده است. این سریال که موسیقی لس آنجلس در اواخر دهه 1970 را به تصویر می‌کشد، ظهور و سقوط یک گروه راک داستانی را از طریق مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها به سبک مستند با اعضا و فیلم‌هایی از کنسرت‌ها و جلسات ضبط، همراه با آواز بر اساس را نمایش می‌گذارد.

از هنرپیشه های سریال دیزی جونز و شش نفر می‌توان رایلی کیو (Riley Keough) در نقش دیزی و سم کلفلین (Sam Claflin) در نقش بیلی، بنیانگذار گروه موسیقی راک Daisy Jones and The Six 2023 اشاره کرد.  زمان پخش سریال دیزی جونز و شش نفر ۲۰۲۳ در 3 مارس 2023 (12 اسفند 1401) در آمازون پرایم ویدیو است. این فصل شامل ده قسمت است که به صورت هفتگی دو یا سه قسمتی منتشر می‌شود. در این مقاله از پلازا قصد داریم به معرفی این مینی سریال جدید بپردازیم. برای آشنایی با جدیدترین سریال‌‌های سال 2023 نیز می‌توانید نگاهی به این مقاله داشته باشید.

فهرست مطالب:

همچنین بخوانید :

داستان سریال Daisy Jones and The Six 2023

سریال دیزی جونز و شش نفر

خلاصه سریال دیزی جونز و شش نفر ۲۰۲۳ درباره یک گروه راک در دهه 1970 از ‌ظهور آن‌ها در صحنه موسیقی لس آنجلس تا تبدیل شدن به یکی از مشهورترین گروه‌های جهان است و دلیل جدایی آنها در اوج موفقیت را بررسی می‌کند. سریال دیزی جونز و شش نفر بر اساس کتاب تیلور جنکینز رید که به همین نام است که به گفته نویسنده، تا حدودی الهام گرفته از تجربه بزرگ‌شدن او و تماشای اجراهای فلیت وود مک در تلویزیون است.

در جدول زیر می‌توانید تعداد قسمت های سریال Daisy Jones and The Six 2023 را ببینید

قسمت عنوان کارگردان نویسنده تاریخ انتشار
1 آهنگ 1: بیا و بگیرش جیمز پونزولت اسکات نوستادتر و مایکل اچ وبر 3 مارس 2023
2 آهنگ 2: من تورا از آنجا خواهم برد جیمز پونزولت جنی کلاین 3 مارس 2023
3 آهنگ 3: کسی امشب زندگی من را نجات داد جیمز پونزولت نورت کرک پاتریک و ویل گراهام 3 مارس 2023
4 آهنگ 4: من نور را دیدم جیمز پونزولت استیسی تراپ 3 مارس 2023
5 آهنگ 5: اتش جیمز پونزولت اسکات نوستادتر 3 مارس 2023
6 آهنگ 6: هر چیزی که شما را در شب می‌برد نزینگا استوارت چارمین دگرته و ویل گراهام 3 مارس 2023
7 آهنگ 7: او رفته‌ است ویل گراهام سوزان کوین 3 مارس 2023
8 آهنگ 8: به نظر می‌رسد ما آن را ساخته‌ایم نزینگا استوارت جیهان کروتر و لیز کو 3 مارس 2023
9 آهنگ 9: احساس می‌کنم اولین بار است نزینگا استوارت جودالینا نیزا 3 مارس 2023
10 آهنگ 10: خودکشی راک اند رول نزینگا استوارت هریس دانو 3 مارس 2023

بازیگران سریال Daisy Jones and The Six 2023

ساخت سریال دیزی جونز و شش نفر در 25 ژوئیه 2019 اعلام شد. این اثر توسط اسکات نوستادتر و مایکل اچ. وبر نوشته شده و در کنار ریس ویترسپون و لورن نوستادتر به عنوان‌تهیه کننده اجرایی ساخته شده است. در اواسط نوامبر 2019، اعلام شد که رایلی کیو و کامیلا مورونه (Camila Morrone) به بازیگران سریال پیوسته‌اند. شرکت‌های تولیدی این مجموعه عبارتند از شرکت Hello Sunshine، شرکت Circle of Confusion و Amazon Studios.

در فوریه 2020، سم کلفلین، سوکی واترهاوس (Suki Waterhouse)، نبیه بی (Nabiyah Be)، ویل هریسون (Will Harrison)، جاش وایت هاوس (Josh Whitehouse) و سباستین چاکن (Sebastian Chacon) به بازیگران سریال پیوستند. فیلمبرداری سریال در اواخر سپتامبر 2021 آغاز شد و در اوایل ماه مه 2022 در نیواورلئان به پایان رسید. در ادامه به معرفی برخی از هنرپیشه های سریال دیزی جونز و شش نفر می‌پردازیم.

رایلی کیو در نقش دیزی جونز، خواننده و ترانه سرا

سریال Daisy Jones and The Six 2023

دانیل رایلی کیو متولد 29 مه 1989 یک هنرپیشه آمریکایی است. او اولین فیلم بلند خود را در سن 20 سالگی بازی کرد و در نقش مکمل در فیلم موزیکال The Runaways (2010) ظاهر شد. او قبل از اینکه در فیلم کمدی Magic Mike استیون سودربرگ (2012) برای یک نقش کوچک انتخاب شود، در فیلم مهیج مستقل به نام The Good Doctor (2011) بازی کرد. رایلی اولین اکران با بودجه کلان خود را در فیلم اکشن Mad Max: Fury Road (2015) داشت.

همچنین بخوانید :

در سال 2016، کیو ایفای نقش موفقیت آمیز خود را به عنوان یک اسکورت در فصل اول سریال گلچین The Friend Experience انجام داد و نامزد جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن شد. بازی او به عنوان یک زن جوان متعصب در درام American Honey (2016) باعث تحسین بیشتر او شد و جوایزی از جمله نامزدی جایزه Independent Spirit برای بهترین زن مکمل را برایش به ارمغان آورد. او در ادامه در فیلم ترسناک It Comes at Night (2017)، فیلم Logan Lucky (هر دو در سال 2017) بازی کرد و با بازی در فیلم‌های The House That Jack Built (2018) و The Lodge (2019) حضور بیشتری در فیلم ترسناک‌ داشت.

رایلی پس از ایفای نقش اصلی در کمدی درام Zola (2020)، کارگردانی مشترک درام War Pony (2022) را بر عهده گرفت که برنده جایزه دوربین طلایی شد. او از آن زمان در سریال هیجان انگیز The Terminal List (2022) از آمازون پرایم و سریال Daisy Jones and The Six 2023 بازی کرده است.

سم کلفلین در نقش بیلی دان، خواننده و ترانه سرا

بررسی سریال Daisy Jones and The Six 2023

سم کلفلین بازیگر انگلیسی متولد 27 ژوئن 1986 است. بعد از اینکه سم از آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن فارغ‌التحصیل شد، حرفه بازیگری را از تلویزیون آغاز کرد و اولین نقشش را در سینما در فیلم فانتزی Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides محصول سال 2011 ایفا کرد.

کلفلین با بازی در مجموعه فیلم‌های The Hunger Games محصول سال‌های 2013 تا 2015 و فیلم عاشقانه Me Before You محصول سال 2016 بیشتر شناخته شد. او همچنین در آثار دیگری چون فیلم Adrift محصول سال 2018، فیلم وسترن The Nightingale محصول سال 2018، سریال Peaky Blinders و فیلم رمزآلود Enola Holmes محصول سال 2020 بازی کرده است.

دیگر بازیگران سریال Daisy Jones and The Six 2023 عبارتند از:

  • کامیلا مورونه در نقش کامیلا آلوارز، همسر بیلی و عکاس گروه
  • سوکی واترهاوس در نقش کارن سیرکو، نوازنده کیبورد
  • ویل هریسون در نقش گراهام دان، نوازنده اصلی گیتار
  • جاش وایت هاوس در نقش ادی راندتری، نوازنده باس
  • سباستین چاکن در نقش وارن روخاس، درامر
  • نبیه بی در نقش سیمون جکسون، هم اتاقی سابق دیزی و خواننده دیسکو
  • تام رایت (Tom Wright) در نقش تدی پرایس، تهیه کننده
  • تیموتی اولیفانت (Timothy Olyphant) در نقش راد ریس، مدیر تور
همچنین بخوانید :

امتیازات و بررسی سریال Daisy Jones and The Six 2023

همین‌طور که در نقد سریال دیزی جونز و شش نفر می‌بینیم این سریال بازخورد خوبی از تماشاگران و منتقدان دریافت کرد. امتیاز این فیلم در IMDb تا کنون به 8.1 از 10 رسیده و آن را به یکی از سریال‌های برتر IMDb تبدیل کرده. 96 درصد از کاربران گوگل نیز آن را پسندیده‌اند. از طرف دیگر در وبسایت راتن تومیتوز، 70 درصد نقدها مثبت ارزیابی شده‌اند. در متاکریتیک بر اساس 38 نقد، 16 نقد مثبت و 21 نقد متوسط و 1 نقد منفی‌ بوده است. میانگین امتیازی که این سریال دریافت کرده نیز 62 از 100 بوده است. در ادامه مروری بر نمرات سریال دیزی جونز و شش نفر ۲۰۲۳ خواهیم داشت.

Chicago Sun-Times | ریچارد روپر (88)

سریال دیزی جونز و شش نفر به خوبی فرآیند گاه خسته‌کننده، اغلب استرس‌زا و گاهی جادویی آهنگ‌نویسی، ضبط و اجرا را به تصویر می‌کشد و کیو و کلفلین آوازهای خود را به شیوه‌ای چشمگیر مدیریت می‌کنند. این سریال برشی هیجان‌انگیز از راک اند رول تخیلی اما معتبر دهه 1970 است.

The Mercury News | رندی مایرز (88)

«دیزی جونز» اجراهای استثنایی را در سرتاسر خود به نمایش می‌گذارد، اما چند نمونه برجسته وجود دارد؛ یک کلفین که هرگز بهتر نبوده، یک کیو دمدمی مزاج و یک مورونه جذاب. همه اینها بهترین سریال آمازون پرایم را تا کنون می‌سازد. اما به این توصیه‌ها توجه کنید: اپیزود 10 وقتی با موفقیت به پایان می‌رسد، حسابی شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

The A.V. Club | مری کیت کار (83)

این گروه به وضوح خیلی باهم خوش گذرانده‌اند و این باعث می‌شود سریال Daisy Jones and The Six 2023 به یک تجربه تماشای لذت بخش تبدیل شود. لباس‌ها و طراحی صحنه دهه 70 مخاطب را به دنیای شهوت، مواد مخدر و بله، راک اند رول می‌کشاند. به خصوص، داستان عشق در مرکز به اندازه کافی قانع‌کننده است که بینندگان نمی‌خواهند لحظه‌ای از فراز و فرودهای آن را از دست بدهند. بسیار شبیه گروه داستانی خود یعنی دیزی جونز و شش نفر، محبوب همگان است.

San Francisco Chronicle | باب استراوس (75)

در حالی که ممکن است سریال به دلیل رویکرد خود به خودخواهی و خودتخریبی مورد انتقاد قرار گیرد، اما طنز خوب اساسی آن کاملاً قانع‌کننده است. دیزی جونز و شش نفر مانند افرادی که به تصویر می‌کشد، ناقص و پر از ایراد است و قلبی بخشنده دارد که به سختی آن را به دست آورده و ممکن است اشک شما را در بیاورد.

Consequence | مری سیروکی (75)

این احتمال وجود دارد افرادی که بیشتر از اقتباس دیزی جونز و شش لذت می‌برند، کسانی باشند که این داستان را برای اولین بار تجربه می‌کنند. در حالی که نیاز نیست اقتباس‌های تصویری از کتاب‌ها از تمام جزئیات داستان پیروی کنند، برخی از تغییرات شدیدی که در این سریال وجود دارد کمکی به داستان اصلی نمی‌کند.

معرفی سریال دیزی جونز و شش نفر

Boston Globe | متیو گیلبرت (70)

قالب درام-مستند آن همیشه موفق نیست، مخصوصاً در اواخر سریال که مصاحبه‌های اعترافی کمتر و با فاصله‌تر می‌شوند. اما همچنان می‌توانیم بگوییم این یک رویکرد متفاوت است که وقتی اکشن بین آن زمان و اکنون و آنچه اکنون مردم می‌گویند و آنچه ما می‌بینیم در آن زمان اتفاق افتاده است جهش می‌کند، همه چیز جالب‌تر می‌شود.

The Guardian | لوکی مانگان (60)

سریال Daisy Jones and The Six 2023 پس از خروج بیلی از مرکز ترک اعتیاد وزن بیشتری پیدا می‌کند و پس از ورود دیزی، گشتاور بیشتری پیدا می‌کند و سرزنده می‌شود. اما همه چیز خیلی مرتب و منظم و بهداشتی است.

The Hollywood Reporter | آنجی هان (60)

به جای گسترش این جهان داستانی، انحرافاتی که در خط داستانی سیمون وجود دارد، بیشتر محدودیت‌های آن را نشان می‌دهد. تصور حماسه گسترده‌تری که این سریال می‌توانست باشد آسان‌تر می‌شود.

Vulture | رکسانا هدادی (50)

با وجود همه لذت‌های سریال Daisy Jones and The Six 2023، شیمی بین سم کلفلین و رایلی کیو، دزدی مداوم صحنه توسط کامیلا مورونه و گنگ بودن آهنگ‌های اصلی، یک کوچکی غیرقابل تحمل در کل اثر وجود دارد؛ حسی مانند یک تی شرت فلیتوود مک که انگار داریم نسخه کپی شده از یک کپی دیگر را می‌دزدیم.

Collider | موگل بوچلا (50)

مطمئناً، برای افرادی که از مطالعه درباره اختلافات استیوی نیکس و لیندسی باکینگهام با یکدیگر لذت می‌برند، اثری تماشایی و مناسب است. اما در هیچ نقطه‌ای حتی به اوجی که رمان اصلی به آن دست یافته است، نمی‌رسد. اوجی که از صحنه‌های مصرف مواد مخدر و خیانت و هر چیز دیگری که نویسندگان سریال می‌توانستند در آن بچپانند، بسیار باارزش‌تر بود.

The New York Times | مایک هال (40)

ناامید کننده است که سریال Daisy Jones and The Six 2023 بیشتر به کلیشه‌های راک اند رول و ملودرام بی‌شرمانه می‌پردازد.

IndieWire | بن تراورس (25)

اگر همه بینندگان مجبور بودند با یک ساختار مستند ساختگی دست و پنجه نرم کنند، احتمالاً می‌توانستند از پس آن برآیند، اما سریال دیزی جونز و شش نفر کاملاً رمنس بداقبال خود را نیز به هم می‌زند. اگرچه موسیقی بد نیست. ممکن است بزرگ‌ترین آثار این گروه، آثار کلاسیک بی‌نظیری نباشند، اما جایگزین‌هایی قابل‌اعتماد در سریالی هستند که چیز دیگری در آن قانع‌کننده نیست و یا حتی سعی نمی‌کند قانع‌کننده به نظر بیاید.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

هنرپیشه های سریال دیزی جونز و شش نفر

در این مقاله از پلازا به معرفی سریال دیزی جونز و شش نفر پرداختیم. ژانر سریال Daisy Jones and The Six 2023 درام بیوگرافی است. این مجموعه تلویزیونی بازخورد خوبی از منتقدان و تماشاگران دریافت کرد. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ چه امتیازی به سریال دیزی جونز و شش نفر می‌دهید؟ دانلود سریال Daisy Jones and The Six 2023 را به دیگران پیشنهاد می‌کنید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره سریال Daisy Jones and The Six 2023 به اشتراک بگذارید.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران
[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =