پنج‌شنبه , می 16 2024

بهترین سریال های تاریخی کشور ترکیه ؛ 15 سریال ترکی قدیمی و جدید تاریخی

[ad_1]

چند سالی است که سریال تاریخی ترکی مخاطبان زیادی دارد. این سریال‌ها با کیفیت بالا ساخته و برخی از آنها طرفداران زیادی دارند. در ادامه این مقاله با لیست برترین سریال ترکی تاریخی آشنا خواهید شد.

کشور ترکیه در صنعت سریال‌سازی بسیار پیشرفته است. این کشور بعد از آمریکا لقب دومین کشور برای صادرات سریال تاریخی ترکی را در تلویزیون دارد. بهترین سریال های تاریخی کشور ترکیه با بازی خوب بازیگران مشهور، موضوعی جذب‌کننده و صحنه‌های درام پرطرفدار هستند. مخاطبان علاقه‌مند به تاریخ در همه جای دنیا این آثار را تماشا می‌کنند. با پلازا همراه باشید تا با لیست تمام سریال های تاریخی ترکیه آشنا شویم.

فهرست مطالب

لیست سریال های تاریخی ترکیه

سریال های تاریخی ترکی طرفداران خاص خود را دارند. علاقه‌مندان به تاریخ عثمانی همیشه به دنبال بهترین سریال تاریخی ترکیه هستند. در این بخش شما را با برترین‌های آن آشنا خواهیم کرد. البته این لیست تمام سریال های ترکیه ای تاریخی نیست، بلکه سعی کردیم چند نمونه از بهترین‌ها را به ترتیب سال انتشار آنها معرفی کنیم.

1. سریال تاریخی ترکی حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl)

بازیگران سریال حماسی ترکی / سریال های تاریخی ترکیه

  • سال پخش: 2011-2014
  • ژانر: تاریخی، اکشن و عاشقانه
  • تعداد قسمت‌ها: 139
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8
  • بازیگران اصلی: خالد ارگنچ، نور فتاح اوغلو، مریم اوزلی، اوکان یالابیک

سریال تاریخی ترکی دوبله فارسی «قرن با شکوه» را باید از اولین و بهترین سریال ترکیه ای تاریخی دانست. این سریال در بیشتر کشورهای دنیا نمایش داده شده است، اما در کشور ما ایران با اسم حریم سلطان شناخته می‌شود. قرن باشکوه سرآغازی در ساخت سریال های تاریخی ترکی بود. این سریال با کیفیت بسیار بالا و بازیگران مشهوری در سال 2011 جلوی دوربین رفت.

با گذشت این همه سال هنوز هم بازپخش سریال تاریخی ترکیه ای محتشم یوزییل در شبکه‌های مختلف و به زبان‌های زیادی انجام می‌شود. محبوبیت این عنوان سبب شده که همچنان بسیاری از افراد به دنبال آثار ترکی شبیه حریم سلطان باشند.

شما در سریال تاریخی ترکیه ای قرن با شکوه شاهد زندگی «سلطان سلیمان قانونی» هستید. او دهمین پادشاه امپراطوری عثمانی بود که از شهرت زیادی برخوردار شد. با ورود یک زن خارجی به نام روکسلانا به حرمسرای او و علاقه زیاد سلطان سلیمان به این زن دشمنی‌ها و کینه‌های فراوانی شکل می‌گیرد. خرم سلطان (این نام توسط سلطان سلیمان به همسر مورد علاقه‌اش داده شد) یکی از شخصیت‌های اصلی این داستان تاریخی ترکی با آن‌ها می‌جنگد و یکی از موثرترین زنان امپراطوری عثمانی خواهد شد. “حریم سلطان” همیشه در لیست نام بهترین سریال های ترکیه قدیمی به عنوان یکی از پرطرفدارترین آثار این کشور به چشم خواهد خورد.

همچنین بخوانید :

این سریال ، بهترین سریال تاریخی ترکیه در 4 فصل جلوی دوربین رفت و پخش آن تا سال 2014 طول کشید. دیگر بازیگران این سریال تاریخی ترکی عبارتند از نباهت چهره (Nebahat Çehre)، سلما ارگچ (Selma Ergeç)، اوزان گوون (Ozan Güven)، مهمت گونسور (Mehmet Günsür)، انگین اوزترک (Engin Öztürk) و پلین کاراهان (Pelin Karahan).

2. سریال سعید و شورا (Kurt Seyit And Shura)

سریال های تاریخی ترکی 2021 / سریال تاریخی ترکی جدید

  • سال پخش: 2014
  • ژانر: عاشقانه، تاریخی
  • تعداد قسمت‌ها: 21
  • امتیاز IMDb: نمره 7.3
  • بازیگران اصلی: فرح زینب عبدالله، کیوانچ تاتلیتوغ، فحریه اوجن
همچنین بخوانید :

سریال سعید و شورا یکی از بهترین سریال های ترکی قدیمی است که با ژانری عاشقانه در بستر تاریخ رقم می‌خورد. این سریال از نظر تماشاگران زیادی یکی از بهترین سریال های تاریخی ترکیه به شمار می‌آید. سریال کورت سیت و یورا که ما به نام سعید و شورا می‌شناسیم در 21 قسمت آماده شده و هرچند سال‌های زیادی از ساخت آن می‌گذرد، اما همچنان بسیار پرمخاطب است.

کیوانچ تاتلیتوغ (Kıvanç Tatlıtuğ) از بازیگران پرطرفدار در ترکیه و ایران بوده که در کنار فرح زینب عبدالله (Farah Zeynep Abdullah) در این سریال عاشقانه به ایفای نقش پرداختند. در خلاصه‌ای از سریال آمده که شورا دختر یک خانواده اصیل روسی با کورت سعید که در ارتش مشغول است در یک مهمانی آشنا می‌شود. آن‌ها در همان لحظه اول عاشق یکدیگر می‌شوند. جالب است بدانید که این سریال تاریخی ترکی براساس رمانی به همین اسم نوشته نرمین بزمن (Nermin Bezmen) ساخته شده است. شما در این سریال شاهد عشقی حماسی خواهید بود که با تاریخ گره می‌خورد.

3. سریال تاریخی ترکی فیلینتا (Filinta)

سریال ترکی پادشاهی / سریال تاریخی ترکی دوبله فارسی

  • سال پخش: 2014-2016
  • ژانر: تاریخی، معمایی
  • تعداد قسمت‌ها: 56
  • امتیاز IMDb: نمره 6.6
  • بازیگران اصلی: اونور تونا، بوراک سرکان، مهمت اوزگور

حتما تا کنون نام سریال های تاریخی ترکی زیادی را شنیده‌اید که در مورد پادشاهی عثمانی ساخته شده‌اند. اما سریال تاریخی ترکی فیلینتا به دوران پادشاهی عثمانی مربوط نمی‌شود؛ بلکه قصه این سریال در قرن 19 میلادی شکل گرفته و در بستری تاریخی پیش می‌رود.

همچنین بخوانید :

پس باید بدون شک فیلینتا را یکی از بهترین سریال های تاریخی کشور ترکیه دانست که داستانش از دل تاریخ این کشور بیرون آمده است. «فیلینتا مصطفی» یک پلیس خبره است که در جریان کشف مواد مخدر خودش متهم می‌شود. او همه تلاشش را می‌کند تا بی‌گناهی و دسیسه دشمنان را به اثبات برساند. شما در این سریال تاریخی معمایی شاهد بازی اونور تونا (Onur Tuna) بازیگر و مدل مشهور ترکی هستید که در ترکیه و ایران طرفداران زیادی دارد. این سریال از شبکه جهانی نتفلیکس قابل مشاهده است.

4. سریال یونس امره: سفر عشق (Yunus Emre: Aşkin Yolculuğu)

سریال تاریخی ترکی

  • سال پخش: 2015-2016
  • ژانر: بیوگرافی، تاریخی
  • تعداد قسمت‌ها: 44
  • امتیاز IMDb: نمره 8.1
  • بازیگران اصلی: یوسف گوکان آتالای، پایدار توفکچی‌اوغلو، باران آکبولوت

یکی از سریال های تاریخی ترکیه که در سبک بیوگرافی ساخته شد، سریال یونس امره: سفر عشق است. یونس امره یکی از شاعران صوفی قرن سیزدهم محسوب می‌شود که تحت تاثیر فرهنگ آناتولی (آسیای صغیر) قرار می‌گیرد و به گسترش فرهنگ و هنر می‌پردازد. سریال طی 2 فصل و 44 قسمت از شبکه TRT 1 پخش شد و هم‌اکنون در نتفلیکس نیز در دسترس است. سریال یونس امره در ایران نسبت به سریال‌های دیگر آنچنان شناخته شده نیست اما در ترکیه جز آثار محبوب تاریخی به حساب می‌آید. داستان این اثر از سریال های تاریخی ترکی بر اساس واقعیت سفر یونس امره را در زمان حمله مغولان نشان می‌دهد که مجبور می‌شود خانه خویش را ترک کند و سختی‌های درویش شدن را به جان بخرد.

همچنین بخوانید :

5. سریال تاریخی ترکی وطنم تویی (Vatanim Sensin)

سریال ترکی تاریخی جدید / سریال های تاریخی کشور ترکیه

  • سال پخش: 2016-2018
  • ژانر: تاریخی و عاشقانه
  • تعداد قسمت‌ها: 59
  • امتیاز IMDb: نمره 8.4
  • بازیگران اصلی: خالد ارگنچ، برگزار کورل، اونور سایلاک
همچنین بخوانید :

وطنم تویی از بهترین سریال های ترکیه ای تاریخی است که به موضوع استقلال ترکیه می‌پردازد. فرمانده‌ای دلیر و شجاع به نام جودت با بازی درخشان خالد ارگنچ (Halit Ergenç) به همراه همسر خود عزیزه در دوران جنگی که در برابر یونانی‌ها شکل گرفته بود، ایستادگی کردند. وطنم تویی از سریال های تاریخی ترکی محبوب این کشور به شمار می‌آید. سریالی پر از لحظات عاشقانه و احساسی در خلال جنگی بزرگ.

داستان این سریال حماسه ای ترکی به زمان قبل از روی کار آمدن مصطفی کمال آتاتورک برمی‌گردد. در آن زمان ترکیه توسط یونان اشغال شده بود. جودت برای استقلال این کشور فداکاری‌های زیادی کرد. او در جریان جنگ تیر می‌خورد و همه گمان می‌کنند شهید شده است. این موضوع باعث می‌شود تا همسر و فرزندانش به شهری دیگر مهاجرت کنند. دوست صمیمی جودت خود را به عزیزه نزیک کرده درحالی‌که چیزهای مهمی را بازگو نکرده است. وطنم تویی بر اساس واقعیت ساخته شده و باید آن را بهترین سریال ترکی ژانر تاریخی با این مضمون دانست.

6. سریال قیام ارطغرل (Diriliş: Ertuğrul)

سریال های ترکی بر اساس واقعیت / بهترین سریال های تاریخی ترکی

  • سال پخش: 2014-2019
  • ژانر: تاریخی، جنگی، اکشن و عاشقانه
  • تعداد قسمت‌ها: 150
  • امتیاز IMDb: نمره 7.9
  • بازیگران اصلی: انگین آلتان دوزیاتان، نورتین سونمز، اسرا بیلگیچ

سریال قیام ارطغرل یکی دیگر از بهترین سریال های ترکی بر اساس واقعیت است که با ژانری تاریخی جنگی ساخته شده است. این سریال پرطرفدار در 5 فصل آماده شد و از سال 2014 تا 2019 پخش آن طول کشید. انگین آلتان دوزیاتان (Engin Altan Düzyatan) با بازی درخشان خود در نقش ارطغرل در این سریال بسیار مشهور شد و تحسین همگان را از آن خود کرد.

همچنین بخوانید :

داستان این سریال ترکیه ای تاریخی در مورد ارطغرل پدر عثمانی اول است که متوجه تغییر زندگی افراد قبیله خود می‌شود. او سفری جنگجویانه را شروع کرده تا پیروزی را از آن امپراطوری خود کند. قیام ارطغرل از سریال های تاریخی ترکی است که در کشورهای اروپا و آسیا مورد توجه قرار گرفت. این سریال را به عنوان سریال معروف تاج و تخت ترکی می‌شناسند. قیام ارطغرل در ترکیه از شبکه نتفلیکس پخش شد، اما در کشورهای زیادی از تلویزیون آن کشور قابل مشاهده بود.

7. سریال تاریخی ترکی ماه پیکر (Muhteşem Yüzyıl Kösem)

جدیدترین سریال ترکی تاریخی جنگی / سریال ترکی پادشاهی

  • سال پخش: 2015-2017
  • ژانر: تاریخی
  • تعداد قسمت‌ها: 60
  • امتیاز IMDb: نمره 6.6
  • بازیگران اصلی: برن سات، نورگل یشیلچای، اکین کوچ
همچنین بخوانید :

کوسم سلطان یکی از سریال های تاریخی کشور ترکیه محسوب می‌شود که ما آن را در ایران با نام «ماه پیکر» می‌شناسیم. سریال تاریخی ترکی ماه پیکر در ادامه سریال معروف حریم سلطان ساخته شده است. ماه پیکر با ژانری تاریخی در مورد تأثیرگذارترین زن دوران پادشاهی عثمانی است.

کوسم سلطان دختری یونانی بود که به حرمسرای سلطان احمد یکم از پادشاهان عثمانی به اسارت فرستاده می‌شود. ماه پیکر در این سریال تاریخی ترکی توانست به همسر مورد علاقه پادشاه تبدیل شود. همین علاقه باعث شد تا او مانند خرم سلطان یکی از مقتدرترین زنان امپراطوری عثمانی باشد. او مادر ابراهیم یکم بود و توانست چندین دوره عنوان والده سلطان پادشاهی عثمانی را کسب کند.

از دیگر بازیگران این عنوان در فهرست بهترین سریالهای تاریخی ترکی می‌توان از تولین اوزن (Tülin Özen)، ویلدان آتاسور (Vildan Atasever)، هانده دوغان‌دمیر (Hande Doğandemir)، فرح زینب عبدالله، هولیا آوشار (Hülya Avşar) و اویکو کارایل (Öykü Karayel) نام برد.

8. سریال فاتح (Fatih)

سریال های تاریخی ترکی 2022 / سریال ترکی قبیله ای ترکیه

  • تاریخ پخش: 2018
  • ژانر: تاریخی، جنگی
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • امتیاز IMDb: نمره 6.6
  • بازیگران اصلی: کنعان ایمیرزالی‌اوغلو، بوشرا دولی، چتین تکیندور

سریال تاریخی ترکی فاتح با کیفیتی استاندارد در خصوص فتح قسطنطنیه ساخته شده است. این سریال ترکی را میتوان از برترین سریال های تاریخی کشور ترکیه دانست که با ژانری تاریخی جنگی جلوی دوربین رفت. سلطان محمد خان همیشه آرزوی به دست آوردن قسطنطنیه را داشت.

سال‌های زیادی از حمله به این شهر می‌گذشت و هیچ پادشاهی توانایی پیروزی بر آن را نداشت. هیچ کشتی نتوانسته بود به آب‌های آن سرزمین نفوذ پیدا کند. اما سلطان محمد جور دیگری فکر می‌کرد. از دیگر بازیگران سریال حماسی ترکی فاتح باید به گورکان اویگون (Gürkan Uygun)، هازال فیلیز کوچوک‌کوسه (Hazal Filiz Küçükköse)، ارتان صبان (Ertan Saban)، اسماعیل دمیرچی (Ismail Demirci) و فوندا اریجیت (Funda Eryigit) اشاره کرد.

همچنین بخوانید :

9. مینی سریال تاریخی ترکی سلطان قلب من (Kalbimin Sultani)

لیست بهترین سریال تاریخی ترکیه ای / سریال های تاریخی ترکی بر اساس واقعیت

  • سال پخش: 2018
  • ژانر: تاریخی، کمدی، عاشقانه
  • تعداد قسمت‌ها: 8
  • امتیاز IMDb: نمره 6.4
  • بازیگران اصلی: علی ارسان دورو، الکساندرا نیکی فورووا، امل الگلچن

سریال تاریخی ترکی سلطان قلب من یکی از سریال های معروف ترکیه است که با ژانری کمدی عاشقانه در بستری تاریخی اتفاق افتاده است. داستان سریال در مورد سلطان محمود است که روزی برای بازدید از بازار در بین مردم قدم می‌زد. او به‌طور اتفاقی با معلم سفارت روسیه برخورد می‌کند.

همچنین بخوانید :

آنا معلم روسی تبار، سلطان محمود را نشناخته و با قایق‌رانی ساده اشتباه می‌گیرد. سلطان محمود از شخصیت آنا خوشش آمده و او را به قصر دعوت می‌کند تا به فرزندانش زبان روسی درس بدهد. اما ورود او به قصر دشمنی‌های زیادی را به‌وجود می‌آورد. سریال سلطان قلب من در 8 قسمت 140 دقیقه‌ای ساخته شده و یک مینی سریال تاریخی ترکی محسوب می‌شود.

10. سریال قیام عثمان (Kuruluş: Osman)؛ از بهترین سریال های تاریخی ترکی

سریال ترکی ژانر تاریخی / بهترین سریال های ترکی قدیمی

  • سال پخش: 2019 تاکنون
  • ژانر: تاریخی، جنگی، اکشن
  • تعداد قسمت‌ها: 104 (در حال پخش)
  • امتیاز IMDb: نمره 7.5
  • بازیگران اصلی: بوراک اوزچیویت، اوزگه تورر، ساروهان هونل، آسلیهان کارالار

از سریال موسس عثمان می‌توان به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین سریال های تاریخی ترکی 2021 یاد کرد. این سریال تاریخی ترکی جدید در سال 2019 توسط عوامل سازنده سریال تاریخی ترکی «معاد» ساخته شد. داستان سریال قیام عثمان از سریال های تاریخی ترکی در مورد نحوه به وجود آمدن امپراطوری عثمانی است. زندگی عثمان یکم فرزند ارطغرل و حلیمه خاتون با تمام سختی‌هایش در این سریال به تصویر کشیده شده است. موسس عثمان در ایران با نام «قیام عثمان» شناخته شده و شما می‌توانید آن را با دوبله فارسی از پلتفرم نماوا و فیلیمو ببینید.

11. سریال تاریخی ترکی ظهور امپراطوری‌ ها: عثمانی (Rise of Empires: Ottoman)

فهرست بهترین سریالهای تاریخی ترکی/ بهترین سریال های ترکی قدیمی

  • سال پخش: 2020
  • ژانر: تاریخی، جنگی، مستند
  • تعداد قسمت‌ها: 6
  • امتیاز IMDb: نمره 7.9
  • بازیگران اصلی: جم ییجیت اوزوم اوغلو، توماسو بازیلی، طوبی بویوک اوستون
همچنین بخوانید :

سریال ظهور امپراطوری عثمانی یکی از جدیدترین سریال ترکی تاریخی جنگی است. این سریال هم به‌مانند سریال فاتح به موضوع استقلال قسطنطنیه می‌پردازد. با این تفاوت که سریال ظهور امپراطوری عثمانی را باید سریالی مستند تاریخی بدانیم. شبکه جهانی نتفلیکس در سال 2020 پخش ظهور امپراطوری عثمانی یکی از بهترین سریال های تاریخی ترکیه ای را برعهده داشت. تا کنون یک فصل از این سریال پرمخاطب در 6 قسمت ساخته شده است. هنوز خبری مبنی بر ساخت فصل دوم آن به گوش نرسیده و باید دید تصمیم عوامل سازنده این سریال تاریخی چیست.

داستان این سریال ترکی تاریخی جدید در خصوص سلطان محمود دوم بوده که جنگ حماسی بزرگی را برای فتح قسطنطنیه آغاز می‌کند. او تا قرن‌های زیادی نام خود را در تاریخ این کشور به ثبت رسانید. بیرکان سوکولو (Birkan Sokullu)، عثمان سونانت (Osman Sonant)، اوسهان شاکیر (Ushan Çakır)، داملا سونمز (Damla Sönmez) و سیلیم بیرکتار (Selim Bayraktar) از دیگر بازیگران معروف این سریال هستند. اگر دنبال یک سریال ترکی جنگی شمشیری هستید می‌توانید این عنوان را تماشا کنید.

12. سریال رستاخیز: امپراطوری بزرگ سلجوقی (Uyanis: Büyük Selcuklu)؛ از سریال های تاریخی ترکی برتر

بهترین سریال های ترکی قدیمی

  • سال پخش: 2020-2022
  • ژانر: درام، جنگی، تاریخی
  • تعداد قسمت‌ها: 34
  • امتیاز IMDb: نمره 7.9
  • بازیگران اصلی: بورا گولسوی، خدیجه شندیل، گورکان اویگون، اکین کوچ

رستاخیز: امپراطوری بزرگ سلجوقی از جمله بهترین سریال های تاریخی ترکی که می‌توانید تماشا کنید، محسوب می‌شود. این سریال براساس تاریخ حقیقی ساخته شده و بر زندگی ملک شاه اول و فرزند او احمد سنجز تمرکز دارد. در این اثر بورای گولسوی نقش ملک شاه اول و اکین کوچ‌ به ایفای نقش احمد سنجر می‌پردازد. رستاخیز: امپراطوری بزرگ سلجوقی تنها یک فصل داشت و طی 34 قسمت از شبکه TRT 1 پخش شد. سریال توانست رکورد تماشا را در کشور ترکیه بشکند و در مقایسه با سایر مجموعه‌های تلوزیونی ژانر خود به دلیل وجود بازیگران محبوب موفق‌تر عمل کند. سریال آلپ ارسلان: امپراطوری بزرگ سلجوقی در واقع پیش‌درآمد این اثر است که پس از آن پخش شد.

داستان این سریال ترکی پادشاهی، درباره امپراطوری سلجوقی و اتفاقاتی است که در آن جریان دارد. این مجموعه تلوزیونی مسائل سیاسی و چگونگی تبدیل این امپراطوری به حکومتی اسلامی را توضیح می‌دهد.

همچنین بخوانید :

13. سریال تاریخی ترکی حماسه (Destan)

سریال تاریخی ترکی

  • سال پخش: 2021-2022
  • ژانر: اکشن، تاریخی، عاشقانه
  • تعداد قسمت‌ها: 28
  • امتیاز IMDb: نمره 7.6
  • بازیگران اصلی: ابرو شاهین، ادیپ تپلی و سلیم بایراکتار

سریال تاریخی ترکی جدید حماسه از جمله آثاری است که در این لیست به معرفی آن می‌پردازیم. حماسه داستانی براساس واقعیت ندارد و بیشتر تکیه بر افسانه‌ها و اسطوره‌های ترکی دارد. این اثر طی یک فصل و 28 قسمت از شبکه ATV پخش شد و توجه مخاطبان را جلب کرد. این اثر به خوبی یک حماسه را به تصویر می‌کشد و شخصیت‌ پردازی قابل قبولی دارد. داستان این سریال ترکی قبیله ای در قرن هشتم و قبل از رواج اسلام در ترکیه اتفاق می‌افتد. آکیز دختری شجاع و دلیر از جنگجویان کوهستان او با شاهزاده‌ای به نام باتوگا آشنا می‌شود که مشکلات جسمی دارد. آنها سرگذشتی شبیه به هم و هدفی مشترک دارند پس دست به دست هم می‌دهند.

همچنین بخوانید :

14. سریال آلپ ارسلان: امپراطوری بزرگ سلجوقی (Alparslan: Büyük Selçuklu)؛ از بهترین سریال های تاریخی ترکی

سریال حماسه ای ترکی / سریال تاریخی ترکی جدید

همچنین بخوانید :
  • سال پخش: 2021 تا کنون
  • ژانر: تاریخی، اکشن، ماجراجویی
  • تعداد قسمت‌ها: 35 (در حال پخش)
  • امتیاز IMDb: نمره 7.8
  • بازیگران اصلی: باریش آردوچ، مهمت اوزگور، فخریه اوجن، باریش باغچی

فهرست بهترین سریال تاریخی جنگی ترکی را با یکی از جدیدترین سریال‌های ترکی به پایان می‌بریم. سریال تاریخی ترکی آلپ ارسلان: امپراطوری بزرگ سلجوقی در واقع دنباله‌ای بر سریال رستاخیز: امپراتوری بزرگ سلجوقی است. این سریال از بهترین سریال های تاریخی ترکی 2022 است و داستان جنگ‌های آلپ ارسلان و رندگی او، به عنوان یک شاهزاده سلجوقی را به تصویر کشیده است.

همچنین بخوانید :

15. بارباروس ها: شمشیر مدیترانه (Barbaros: Sword of the Mediterranean)؛ بهترین سریال ترکی تاریخی جدید

سریال تاریخی ترکی جدید

  • سال پخش: 2021 – ادامه دارد
  • ژانر: اکشن، درام تاریخی
  • تعداد قسمت‌ها: 32
  • امتیاز IMDb: نمره 7.6
  • بازیگران اصلی: انگین آلتان دوزایتان، اولاش تونا آستپ، یکتین دیکینجیلر

سریال ترکی تاریخی بارباروس‌ها: شمشیر مدیترانه از جمله برترین آثار ترکیه‌ای در این ژانر است که پخش آن از سال 2021 شروع و فصل دوم آن نیز ساخته خواهد شد. داستان این سریال درباره زندگی خیرالدین پاشا، (کاپودان پاشا) در امپراتوری عثمانی است.

همچنین بخوانید :

کلام آخر

سریال های تاریخی ترکی امروزه در همه جای جهان طرفداران خاص خود را دارند. اکثر این سریال‌ها با کیفیت بالای خود در لیست بهترین سریال تاریخی ترکیه دستبه‌بندی شده‌اند. در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با 11 سریال تاریخی ترکیه آشنا کنیم. شما طرفدار کدام یک از این سریال‌ها هستید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا بنویسید.

پاراگراف 30 آرون گروپس
منتخب کاربران
[ad_2]
منبع www.plaza.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دوازده =