یکشنبه , می 19 2024

فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند (18+ فیلم برتر طنز)

[ad_1]

بهترین فیلم های کمدی ایرانی فیلم برتر طنز سینمای ایران را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کرد هما‌نطور که می‌دانید به علت مسائل مختلف اقبال فیلم های طنز و فیلم هایی که فضایی خنده‌آور و شاد را فراهم می‌کنند همیشه در کشور ما بیشتر از سایر ژانرها بوده است و شاید شما هم به دنبال لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی باشید که ما می‌توانیم در این امر به شما کمک زیادی کنیم.

فیلم های کمدی ایرانی که ارزش دیدن دارند

در چندین سال اخیر بسیاری از فیلم‌هایی که توانستند در سینما رکورد فروش را جا به جا کنند به ژانر طنز مربوط بوده‌اند البته استثناء همیشه وجود دارد و در مواردی هم ژانر اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است به عنوان مثال فیلم سینمایی متری شیش و نیم که در صدر گیشه سال 98 قرار گرفت.

اما در این مطلب ما قصد ارائه پرفروش ترین فیلم های کمدی یا طنز ایرانی را نداریم بلکه می‌خواهیم بهترین‌های این ژانر را به شما معرفی نماییم که شاید هم خوب فروخته باشند و طبق روال همیشگی تایم سیتی این لیست با راهنمایی شما دوستان تکمیل خواهد شد اگر فیلم کمدی را می‌شناسید که جایش خالی است آن را به ما معرفی کنید.

 

 

 

مجموعه فیلم‌های اخراجی‌ها

مجموعه فیلم‌های اخراجی‌ها

  • سال ساخت: به ترتیب 1386 – 1387 – 1389
  • ژانر: کمدی جنگی
  • بازیگران: سپند امیرسلیمانی، اکبر عبدی، امین حیایی، ارژنگ امیرفضلی، محمدرضا شریفی‌نیا، جواد هاشمی، نیوشا ضیغمی، شهره لرستانی و …..

مجوعه فیلم‌های اخراجی‌ها بدون شک جزو بهترین فیلم‌ های کمدی ایرانی محسوب می‌شوند، هرچند که چاشنی طنز اخراجی‌ها 1 بسیار بیشتر بود و می‌توان آن را بهترین قسمت ارائه شده از این عنوان دانست اما ساخته مسعود ده‌نمکی در تمام قسمت‌ها سینماها را پر کرد و مردم استقبال بسیار خوبی از مجموعه فیلم‌های اخراجی‌ها داشتند.

خلاصه داستان فیلم اخراجی ها

داستان اخراجی‌ها مربوط به عده‌ای خلافکار و خوش‌گذاران بود که به علتی به غیر از جنگ پا به جبهه می‌گذارند و داستانی را روایت می‌کرد که انسان‌ها را نباید از روی ظاهرشان قضاوت کرد بلکه در نهایت عمل هرکس او وجود او را نشان خواهد داد.

در ادامه نیز اخراجی‌ها 2 و 3 مربوط به دوران اسیر شدن همین افراد و ورودشان به دنیای سیاست داستانی را روایت کرد.

 

دانلود فیلم و سریال جدید در تلگرام

پسر آدم، دختر حوا

پسر آدم، دختر حوا

  • سال ساخت: 1383
  • ژانر: کمدی اجتماعی
  • بازیگران: حامد کمیلی، مهناز افشار، رامبد جوان، شیلا خداداد، فرامرز صدیقی، لیلا اوتادی، علیرضا ریاحی، کیومرث ملک‌مطیعی و..

فیلم پسر آدم، دختر حوا یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی ساخته رامبد جوان است، این فیلم پس از 43 روز نمایش و با فروش 753 میلیون تومانی خود توانست به دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 89 تبدیل شود و بدون شک در لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی جای دارد.

خلاصه داستان فیلم پسر آدم، دختر حوا

داستان این فیلم مربوط به دو وکیل جوان می‌شود که در یک دفتر و دو اتاق جدا مشغول فعالیت هستند تا اینکه زوجی برای گرفتن طلاق به این دو مراجعه می‌کنند و هر کدام وکالت یکی را بر عهده می‌گیرد و اینجا شروع مبارزه این دو نفر است که رقابتشان تنها به کارهای حقوقی ختم نمی‌شود.

 

مارمولک

مارمولک

  • سال ساخت: 1382
  • ژانر: کمدی درام
  • بازیگران: پرویز پرستویی، بهرام ابراهیمی، شاهرخ فروتنیان، فریده سپاه منصور، سهیلا رضوی، مائده طهماسبی، رعنا آزادی ور و…

کمتر کسی است که فیلم مارمولک را جزو بهترین فیلم های کمدی تاریخ سینما ایران نداند، ساخته کمال تبریزی جزو آن دسته از فیلم‌های بسیار پر سر و صدای دوران خود بود که حتی تا مدت‌ها به عنوان فیلمی که دیدن آن ممنوع است این دست و آن دست می‌شد و آن را می‌توان آن را جزو بهترین‌ها در لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی دانست.

داستان این فیلم در مورد رضا مثقالی معروف به رضا مارمولک (پرویز پرستویی) دزد سابقه داری است که در آخرین دستگیری، متهم به سرقت مسلحانه شده است. رضا در حادثه‌ای مجروح شده و به بیمارستان خارج از زندان منتقل می‌شود.

او در آنجا با دزدیدن لباس یک روحانی، موفق به فرار شده و با مصونیتی که با لباس روحانیت به دست می‌آورد، قصد دارد به یکی از شهرهای مرزی رفته و از آنجا با گذرنامه جعلی از کشور فرار کند. او با شیوه‌های خودش مردم را موعظه می‌کند و بعضی از اعمال خلافکارانه‌اش نیز به نیکوکاری تعبیر می‌شود.

 

فیلم سن پترزبوک

سن پطرزبورگ

  • سال ساخت: 1388
  • ژانر: کمدی
  • بازیگران: محسن تنابنده، امین حیایی، پیمان قاسم خانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، کیانوش گرامی، سروش صحت، امید روحانی، سیدابراهیم بحرالعلومی و….

فیلم سینمایی سن پطرزبورگ یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی است که با نویسندگی و بازیگری پیمان قاسم‌خانی همراه شده است، قاسم‌خانی یکی از بهترین نویسندگان فیلم های طنز ایرانی است که حضورش در این فیلم آن را در ژانر طنز درخشنده کرده است.

کارگردانی این فیلم بر عهده بهروز افخمی بوده است و داستان آن در مورد دو آس و پاس می‌باشد که طی یک اتفاق سرنخی از یک گنج بزرگ که مربوط ب تزار است به دستشان می‌رسد و این دو با همکاری با یکدیگر می‌خواهند به این گنج دست پیدا کنند.

 

ورود آقایان ممنوع

ورود آقایان ممنوع

  • سال ساخت: 1389
  • ژانر: کمدی
  • بازیگران: رضا عطاران، علی صادقی، ویشکا آسایش، بهاره رهنما، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، فلامک جنیدی، ستاره پسیانیف حدیث میرامینی، مهرناز بیات و ….

هرجا که به دنبال لیست بهترین فیلم های کمدی ایرانی بگیردید نام فیلم ورود آقایان ممنوع را خواهید دید یکی از بهترین نقش آفرینی‌های رضا عطاران به طور قطع می‌تواند ساعات خوشی را برای شما بسازد.

این فیلم به کارگردانی رامبد جوان و نویسندگی پیمان حاتم‌‍خانی نامزد دو جایزه سیمرغ بلورین نیز در جشنواره فجر بوده و هم‌چنین به عنوان دومین فیلم پرفروش سینما در سال 90 شناخته می‌شود.

خلاصه داستان فیلم ورود آقایون ممنوع

داستان این فیلم در مورد مدیر دبیرستان دخترانه‌ خصوصی است که به شدت با ورود آقایان به این دبیرستان مخالف است ولی به علت اینکه یکی از معلم‌های این دبیرستان برای زایمان مجبور به ترک مدرسه در نیمه سال شده است مجبور می‌شود معلم مردی را به دبیرستانش راه دهد و این شروع ماجرای طنز این فیلم است.

 

مهمان مامان

مهمان مامان

  • سال ساخت: 1383
  • ژانر: کمدی- درام
  • بازیگران: گلاب آدینه، پارسا پیروزفر، امین حیایی، حسن پورشیرازی، نسرین مقانلو، ملیکا شریفی نیا، علیرضا جعفری، ژاله علو، فریده سپاه منصور، رویا عالمی، امیر حسینی و…

بدون شک مهمان مامان را می‌توان ازجمله بهترین فیلم های کمدی ایرانی نام برد که درام خاصی نیز در آن به چشم می‌خورد، این فیلم در جشنواره فجر تقریباً در تمام بخش‌ها نامزد دریافت جایزه بوده است و البته توانست 3 سیمرغ بلورین را به دست آورد.

این فیلم به کارگردانی داریوش مهرجویی و بر اساس کتاب مهمان مامان نوشته هوشنگ مرادی کرمانی تهیه و تولید شده است اتفاقی که شاید این روزها در سینمای ایران خیلی کم می‌بینیم که فیلم‌ها اقتباسی از کتاب‌های جذاب باشند.

خلاصه داستان فیلم مهمان مامان

این فیلم داستان خانواده‌ای است که برایشان مهمان سرزده رسیده است و چون وضعیت مالی این خانواده خوب نیست آبرویشان برای پذیرایی از این مهمانان در خطر است تا این‌که همسایگان دست در دست یکدیگر می‌دهند و اوضاع را درست می‌کنند.

 

نهنگ عنبر

نهنگ عنبر 1 و 2

  • سال ساخت: 1393 – 1395
  • ژانر: کمدی اجتماعی
  • بازیگران: رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، نادر سلیمانی، هانیه توسلی، سام نوری، امیر حسین رستمی، رضا ناجی، سپند امیر سلیمانی، حسین سلیمانی و علی قربان زاده و…

سری فیلم‌های نهنگ عنبر با کارگردانی سامان مقدم و با حضور بازیگرانی هم‌چون رضا عطاران و مهناز افشار بدون شک جزو بهترین فیلم های کمدی ایران محسوب می‌شوند.

این فیلم با فروش 7 میلیاردی خود بعد از فیلم محمد رسول الله، به دومین فیلم پرفروش سینمای ایران در سال 94 بدل شد و این در حالی بود که برای دریافت مجوز اکران این فیلم سازندگان آن مجبور به حذف تعدادی از سکانس‌های طنز آن شدند.

خلاصه داستان فیلم نهنگ انبر

در قسمت اول این فیلم با ارژنگ صنوبر (رضا عطاران) همراه می‌شویم. مردی 50 ساله که در زندگی خود سختی‌های فراوانی داشته است. او که از کودکی عاشق دختر همسایه‌شان، رویا (مهناز افشار) بوده، نمی‌تواند با او ازدواج کند و رویا نیز به دلیل محدودیت‌های دهه شصت، به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا می‌شود.

بعد از گذشت سال‌های طولانی، ارژنگ از بازگشت رویا به ایران باخبر می‌شود و با اصرار زیاد از رویا می‌خواهد که در ایران بماند و با او زندگی کند.

در قسمت دوم نیز شاهد ازدواج ارژنگ و رویا هستیم. این دو که برای مراسم ازدواج‌شان راهی شمال می‌شوند، در راه به خاطره‌بازی و یادآوری وقایع و اتفاقات گذشته خود در دهه شصت می‌پردازند.

 

آتش بس

آتش بس

  • سال ساخت: 1384
  • ژانر: کمدی اجتماعی
  • بازیگران: محمد رضا گلزار، مهناز افشار، آتیلا پسیانی، کیکاووس یاکیده، احمد مهران فر،نیلوفر خوش خلق و ….. 

فیلم آتش بس به کارگردانی تهمینه میلانی یکی از بهترین فیلم های طنز ایرانی است که در دوران خود با یک نوآوری همراه بود و توانست به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای ایران در آن سال خود را مطرح کند.

خلاصه داستان فیلم آتش بس

داستان این فیلم در مورد سایه مهندس آرشیتکت است که میخواهد از همسرش یوسف که مهندس راه و ساختمان است طلاق بگیرد به همین علت قصد دارد به یک وکیل مراجعه نماید اما به صورت اتفاقی وارد اتاق یک روانشناس می‌شود و در آن‌جا شروع به تعریف ماجرای زندگی خود با یوسف می‌کند و…

 

لیلی با من است

لیلی با من است

  • سال ساخت: 1374
  • ژانر: کمدی جنگی
  • بازیگران: پرویز پرستویی، محمود عزیزی، شهره لرستانی، رحمان باقریان، مهدی فقیه، هدایت الله نوید، حسین معلومی و…

لیلی با من است علاوه بر این‌که یکی از بهترین فیلم های کمدی ایرانی است یکی از پر افتخارترین‌های ژانر کمدی نیز محسوب محسوب می‌شود.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی کمال تبریزی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه، کاندیدای بهترین بازیگر نقش دوم مرد و کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین نمونه فیلم در سال‌های 74 و 75 بوده است.

خلاصه داستان فیلم لیلی با من است

داستان این فیلم در مورد یک خبرنگار تلوزیونی است که ترس بسیار زیادی از جبهه و جنگ دارد ولی برای این‌که بتواند وامی را برای ساخت خانه‌اش به دست آورد باید از اسرای عراقی که در جبهه هستند مستندی تولید نماید، او به همین منظور با یکی از رزمندگان همراه می‌شود و برای اینکه به خط مقدم نرسد، دست به هرکاری می‌زند.

 

 

بیشتر بخوانید:

[ad_2]
منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + یازده =