چهارشنبه , می 8 2024

بهترین فیلم های خارجی در جهان { 60+ فیلم معروف و پرطرفدار }


بهترین فیلم های جهان کدام هستند؟ حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که به دنبال تماشای فیلم باشید و برای پیدا کردن مورد مناسب دائما نظرات را درباره فیلم های مختلف بخوانید تا به مورد مناسبی برسید. اما ما اینجا محیطی فراهم کرده‌ایم تا فیلم های مورد علاقه خود را به دیگران معرفی کنید و در عین حال از میان فیلم های مورد علاقه دیگران گزینه‌ای را برای تماشا انتخاب کنید.

بهترین فیلم های جهان از نگاه بینندگان و منتقدان

ما قصد داریم لیستی کامل از بهترین فیلم ها را به شما معرفی کنیم.دراین لیست ما سعی کردیم علاوه بر معرفی فیلم های مشهور، به معرفی فیلم هایی که از کیفیت و جذابیت بالایی برخوردار هستند، اما کمتر نامشان شنیده شده نیز بپردازیم. با تایم سیتی همراه باشید تا لیست برترین فیلم های جهان را در کمترین زمان ممکن مرور کنید.

لازم به ذکر است که این صفحه دائما درحال بروز رسانی است؛ بنابراین پیشنهاد میکنیم این صفحه را در مرورگر خود بوکمارک کرده تا دسترسی آسانتری به آن داشته باشید.

نهنگ - The Whale

نهنگ – The Whale

  • سال اکران: 2022
  • ژانر: درام
  • کارگردان: دارن آرونوفسکی
  • بازیگران: برندان فریزر | سادی سینک | تای سیمپکینز
  • امتیاز در ای ام دی بی (IMDb):7.8
  • امتیاز در راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes):65%

نهنگ یکی از بهترین فیلم های خارجی جهان است که عملکردی درخشان داشت؛ این فیلم در 95مین جشنواره اسکار در 3 بخش نامزد دریافت جایزه شد. همچنین، در مراسم بفتا 2023 موفق شد در 4 بخش نامزد دریافت جایزه شود.

ستارگانی مانند برندی فریزر، سیدی سینک و هانگ چائو در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. فریزر علاوه‌بر نظرات مثبتی که از جانب منتقدین دریافت کرد در مراسم گلدن گلوب و مراسم اسکار نامزد بهترین بازیگر مرد شد. همچنین این فیلم در گیشه فروش، نسبت به بودجه تولید خود به خوبی عمل کرد.

برندان فریزر محبوب با بازی در نهنگ بهترین راه خوش‌آمدگویی و بازگشت به دنیای سینما را انتخاب کرد؛ چرا که نهنگ یک شاهکار شگفت‌انگیز در تاریخ سینما محسوب می‌شود. عملکرد باورنکردنی عوامل و بازیگران در نهنگ، این اثر را به یک اقتباس خوب از نمایشنامه ساموئل دی. هانتر تبدیل کرده است.

این فیلم داستان یک معلم انگلیسی منزوی که به طرز بیمارگونه‌ای چاق است را نشان می‌دهد. او در تلاش است تا با دختر نوجوان خود که از او جدا شده است، ارتباط برقرار کند.

 

%D8%AA%D8%A7%D9%BE %DA%AF%D8%A7%D9%86 %D9%85%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%DA%A9

تاپ گان ماوریک – Top Gun: Maverick

  • کارگردان: جوزف کوشینسکی
  • نویسنده: جیم کش، جک اپس جی آر، پیتر کریگ
  • ستارگان: تام کروز، جنیفر کانلی، مایلز تلر، ول کیلمر، بشیر صلاح‌الدین، جان هم
  • ژانر: اکشن، درام
  • فروش باکس آفیس: بیش از یک میلیارد دلار

فیلم تاپ گان ماوریک، با بازی درخشان تام کروز، از خاص‌ترین دنباله‌های ساخته شده به شمار می‌رود که بعد از شروع کار جوزف کوشینسکی روی آن در سال 2017، بالاخره امسال روی پرده سینما رفت. چیزی که این فیلم را از باقی رقیبانش متفاوت می‌سازد حفظ حس نوستالژی تاپ گان تونی اسکات، به همراه صحنه‌های واقعی از پرواز جنگنده‌ها است که حس واقع گرایانه از زندگی یک خلبان جنگنده را به تصویرکشیده است. جوزف کوشینسکی که پیش از این نیز سابقه کارگردانی فیلم اکشن را داشته است، این بار هم با وجود پرخطر بودن صحنه‌ها توانسته به نحو احسنت از پس کار بر بیاید و این فیلم را به یکی از بهترین فیلم‌های امسال تبدیل کند.

داستان درباره ماموری به نام پیت میشل ماوریک است. او که در گذشته طی حادثه‌ای باعث نابودی نسخه اولیه از یک هواپیمای جنگنده شد، حال پس از سی سال دوباره به مدرسه تاپ گان فراخوانده شده تا دوازده نفر از بهترین فارغ‌التحصیلان تاپ گان را برای ماموریتی تقریبا غیرممکن آماده سازد. او متوجه می‌شود که پسر یکی از رقبای قدیمی‌اش در میان آن‌ها حضور دارد و حالا ماوریک مجبور است که دوباره با گذشته خود روبرو شود.

شما می‌توانید فهرستی از بهترین فیلم های هالیوودی را در تایم سیتی مطالعه کنید.

دنیای ژوراسیک

دنیای ژوراسیک – قلمرو

  • کارگردان: کالین تروورو
  • نویسنده: امیلی کارمایکل، کالین تروورو، درک کانلی
  • ستارگان: کریس پرت، برایس دالاس هاوارد، لارا درن، سم نیل، جف گلدبلوم
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن
  • فروش باکس آفیس: 995 میلیون دلار

با انتشار فیلم دنیای ژوراسیک: قلمرو سرانجام دوره سری فیلم‌های ژوراسیک به آخر رسیده است. هرچند که داستان ضعیف و شخصیت‌پردازی سطحی باعث شده تا این فیلم از نظر روایت در رتبه پایین‌تری نسبت به نسخه‌های پیشین قرار بگیرد. بازگشت شخصیت‌های قدیمی نظیر دکتر آلن گرنت محبوب با بازی سم نیل تماشای این فیلم را به تجربه‌ای شیرین برای طرفداران قدیمی تبدیل کرده است. می‌توان گفت که وظیفه این نسخه، تنها بازگردانی خاطرات و زنده کردن حس نوستالژیک این سری است. با وجود تمام نقص‌ها و کم و کاستی‌ها، تماشای این فیلم بر تمام کسانی که از دیرباز سری ژوراسیک را دنبال کرده‌اند امری واجب است که شیرینی‌ تجربه‌اش تا سال‌ها در خاطرات باقی می‌ماند.

داستان دنیای ژورا‌سیک: قلمرو حدود چهار سال بعد از وقایع فاجعه آمیز نسخه قبلی و نابودی جزیره نوبلار اتفاق می‌افتد. حالا هر دایناسوری که از آن وقایع جان سالم به در برده‌ است آزادانه در دنیای انسان‌ها زندگی می‌کند. شخصیت‌های اصلی، یعنی اوون و کلر در کلبه‌ای دور افتاده زندگی می‌کنند و به صورت مخفیانه از میزی لاک‌وود مراقبت می‌کنند. داستان از آنجا شروع می‌شود که رپتور دست‌آموز اوون بچه‌دار می‌شود و میزی همراه با او از کلبه فرار می‌کند، اما هر دوی آن‌ها توسط گروهی دزدیده می‌شوند.


interstellar suggest

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسندگان: کریستوفر نولان، جاناتان نولان
  • ستارگان: متیو مک کانهی، ان هنوی، جسیکا چستین، مت دیمون، کیسی افلک
  • سال اکران: 2014
  • ژانر: علمی تخیلی

« میان ستاره ای » یکی از بهترین فیلم های تولید شده در سالهای گذشته است که توسط کارگردان بزرگ و نام آشنای سینما « کریستوفر نولان » ساخته شده است.

داستان فیلم در مورد آینده است، زمانی که سیاره زمین گرفتار طوفان های شنی شده و در حال نابودی است. کوپر « متیو مک کانهی » یک خلبان بازنشسته ناسا است که به نقش اصلی فیلم را به عهده دارد. او توسط نیرویی خاص، مختصاتی را دریافت میکند و وقتی به آن نقطه میرسد، خود را در تأسیسات مخفی ناسا مشاهده میکند، آنها قصد دارند کوپر را به همراه تیمی از فضا نوردان به منظور پیدا کردن سیاره ای جدید برای زندگی به فضا بفرستند که در ادامه این داستان اتفاقات بسیار جالبی رقم میخورد.

موسیقی های متن بسیار جذاب این فیلم که توسط موسیقی دان بزرگ « هانس زیمر » ساخته شده اند، چاشنی هیجان و دلهره فیلم را بیشتر میکنند. این فیلم در 87 اُمین جشنواره اسکار، در 5 بخش نامزد دریافت جایزه بود که توانست جایزه « بهترین جلوه های ویژه » را ازآن خود کند. میان ستاره ای از برترین فیلم های تاریخ محسوب میشود.


incepiton movie suggest

  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • نویسنده: کریستوفر نولان
  • ستارگان: لئوناردو دی کاپریو، تام هاردی، کیلین مورفی، کن واتانابه، ماریون کوتیار
  • سال اکران: سال 2010
  • ژانر: علمی تخیلی

فیلم « تلقین – inception » یک فیلم در ژانر علمی تخیلی است که در سال 2010 توسط « کریستوفر نولان » ساخته شد.
داستان فیلم در مورد یک گروه حرفه ای است که با ورود به ضمیر ناخود آگاه افراد، افکار آنهارا میدزدند. رهبری این گروه را دام کاب « لئوناردو دی کاپریو » به عهده دارد و در سرتاسر ایالات متحده تحت تعقیب است. او توسط یک تاجر بزرگ فراخوانده میشود و به او پیشنهاد میشود که در ازای استخراج افکار یک تاجر بزرگ، سابقه اش پاک میشود.

این فیلم یکی از شاهکارهای نولان است که در آن به معنای واقعی ذهن مخاطب را مخدوش میکند. تقریبا تا اواسط فیلم داستان فیلم به طور واضح مشخص نیست و داستان فیلم به گونه ای پیش میرود که باید مدام آنرا متوقف کرد و راجبش فکر کرد.
عوامل زیادی موجب شده که « تلقین » به یکی از شاهکار های سالهای اخیر سینما بدل شود.

کارگردانی عالی و باتجربه، نویسندگان و تهیه کنندگان حرفه ای، موسیقی های متن بسیار گوشنواز که توسط « هانس زیمر » ساخته شده اند و بسیاری دیگر از عوامل موجب موفقیتی که ذکر کردیم شده اند.

  • « inception » در لیست بهترین فیلم های تاریخ سایت IMDB، بین 250 تای برتر قرار گرفته است.
  • 3 جایزه اسکار و 2 جایزه بفتا سهم این شاهکار در جشنواره های سالهای گذشته بوده است.
  • « تلقین » هم اکنون جزو بهترین فیلم های تاریخ به شمار میرود.

John Wick

جان ویک – John Wick

مجموعه فیلم‌های جان ویک (John Wick Collection) با دنیای منحصربه‌فرد خودشان موفق شدند توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کنند و به‌عنوان بهترین فیلم های جهان شناخته شوند. وظیفه کارگردانی مجموعه فیلم‌های جان ویک برعهده چد استاهلسکی قرار داشت.

این مجموعه فیلم‌ها با تحسین گسترده منتقدان مواجه شدند و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفتند. منتقدان اعتقاد داشتند این جهان جذاب و خاص مجموعه فیلم‌های جان ویک است که این آثار را از دیگر فیلم‌های تولید شده در ژانر اکشن مجزا می‌کند. این فیلم‌ها در زمینه‌های بازیگری، داستان، صحنه‌های اکشن و کارگردانی مورد تحسین منتقدان قرار گرفتند.

این مجموعه با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شد و سود سرشاری را برای سازندگانش رقم زد. این مجموعه شامل سه فیلم به نام‌های جان ویک، جان ویک: قسمت 2 و جان ویک: قسمت 3 – پارابلوم است که به‌ترتیب با بودجه 30، 40 و 75 میلیون دلاری تولید شدند و حدود 86، 171 و 326 میلیون دلار فروش کردند.

سازندگان پس از این موفقیت‌های بزرگ اعلام کردند که کار مجموعه فیلم‌های جان ویک به اتمام نرسیده و طرفداران به‌زودی شاهد فیلم چهارم این مجموعه نیز خواهند بود. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم‌های به ایفای نقش پرداختند می‌توان به مایکل نیکویست، آلفی آلن، آدریان پالیکی، بریجیت مویناهان، دین وینترز، جان لگویزمائو، ایان مک‌شین، جان لگویزمائو، روبی رز، بریجیت مویناهان و ریکاردو اسکامارچو اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم نخست مجموعه جان ویک بدین شرح است: پس از آنکه جان ویک همسر خود هلن را به دلیل یک بیماری از دست می‌دهد، توله سگی به نام دیزی را از سوی همسرش دریافت می‌کند تا با غم و اندوه فراقش کنار بیاید. جان ویک با سگ ارتباط برقرار کرده و روزهای خود را با رانندگی همراه این سگ می‌گذراند.

ویک در یک پمپ بنزین با سه گنگستر روسی به رهبری اوسف مواجه می‌شود. اوسف از ویک می‌خواهد تا ماشینش که یک فورد موستانگ است به او بفروشد؛ اما ویک درخواست این گنگستر را رد می‌کند. اوسف که احساس شکست می‌کند شبانگاه به خانه ویک هجوم برده، او را کتک می‌زند، سگش را می‌کشد و ماشینش را می‌دزدد. بعد از این اتفاق ویک که آدمکشی را کنار گذاشته بود، بار دیگر جهت انتقام به این کار بازمی‌گردد.


Total recall timecity 1256756

  • کارگردان: لن وایزمن
  • تهیه کننده: توبی جفی – نئال اچ مورتیز
  • بازیگران: کالین فارل – کیت بکینسیل – جسیکا بیل – جان جو – بیل نای
  • سال اکران: 2012

معرفی فیلم یادآوری کامل – یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی که از دنیای اکشن سینما لذت میبرند. یادآوری کامل اثر بازسازی شده فیلم « total recall 1990 » است که بر پایه رمانی با نام « Who can remember it for you wholesale » ساخته شده است.

قسمت اول این فیلم که در سال 1990 تولید شد با درخشش « آرنولد شوارتزنگر » همراه بود و توانست 2 جایزه اسکار و تعداد قابل توجهی از سایر جوایز را کسب کند.

شاید بتوان گفت موفقیتی که فیلم در 1990 کسب کرد موجب شد که آنرا بازسازی کنند، به هر حال این فیلم بازسازی شد و در سال 2012، با جلوه های جذاب تر بازگشت و یکی از جذاب ترین اکشن های هالیوود را رقم زد. عنوان مذکور شاید خیلی مورد توجه رسانه ها و منتقدین قرار نگرفته باشد و آنطور که باید نامش شنیده نشده، اما به شما اطمینان میدهم که این فیلم میتواند لحظات خوبی را برایتان رقم بزند و بعد از فیلم به هرکس که رسیدید، آنرا پیشنهاد کنید.

داستان: در پایان قرن بیست و یکم، جنگ های شیمیایی در سراسر جهان، زمین را به سیاره ای غیر قابل سکونت تبدیل کرده است. اکنون فضای زندگی باارزش ترین منبع زمین محسوب میشود. تنها دو قلمرو قابل سکونت باقی مانده که عبارتند از: « فدراسیون متحده بریتانیا ( UFB ) و کُلُنی ». بریتانیا جایی است که ثروتمندان جمع شده اند و اهالی کُلُنی هر روز از طریق آسانسوری مسافت بین قاره را طی میکنند و برای ثروتمندان کار میکنند.

در فیلم مردی را مشاهده میکنیم که با کابوس از خواب بر میخیزد و اذعان میکند که مدام این کابوس را میبیند. او یکی از شهروندان کُلُنی است که هر روز به بریتانیا میرود و در کنار همسر خود زندگی رویایی را دارند. کمی بعد او متوجه میشود که این کابوس ها، خاطراتی است که او در گذشته با آنها روبه رو بوده و اتفاقات بسیار جذابی در روند فیلم صورت میگیرد.


بهترین فیلم های جهان

فیلم خارجی ونوم – Venom

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های جهان، فیلم زهر یا همان ونوم است. این فیلم با درخشش ستاره خود یعنی تام هاردی توانست نمره قابل قبولی از منتقدین دریافت کند. شاید دلیل عدم استقبال زیادی منتقدین از ونوم خشونت بیش از حد آن باشد. اما نمی‌توان گفت که این خشونت از ارزش فیلم چیزی کم کرده.

داستان فیلم در جایی شروع می‌شود که یک سفینه حامل سیمبیوت‌ها (نوعی از موجودات فضایی) در حال بازگشت به زمین است. اما این سفینه منهدم می‌شود و تنها یک سیمبیوت جان سالم به در می‌برد. این سیمبیوت که ونوم نام دارد وارد دنیای انسان‌ها می‌شود و کشت و کشتاری بی سابقه به راه می‌اندازد.

از طریفی دیگر یک فرد ثروتمند در تلاش است تا بتواند پیوندی میان انسان‌ها و سیمبیوت‌ها به وجود بیاورد تا با تلفیق جسم خودش با یک سیمبیوت تبدیل به قدرتمندترین فرد زمین شود. طی حادثه‌ای سیمبیوتی که در آزمایشگاهش نگه می‌دارد فرار می‌کند و جسم خود ( تام هاردی ) را شکار می‌کند.

از این قسمت به بعد داستان مهیج فیلم آغاز می‌شود. می‌توانم بگویم این فیلم یکی از جذاب ترین فیلم های جهان است و می‌توانید با خیال راحت از تماشای آن لذت ببرید.


The Equalizer

  • کارگردان: آنتوآن فوکوا
  • تهیه کننده: تاد بلک – جیسون بلومنتال – دنزل واشنگتن
  • بازیگران: دنزل واشنگتن – مارتون سوکاس – کلویی گریس مورتس – ملیسا لیو – هیلی بنت
  • سال اکران: 2014

یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان اکوآلایزر یا متعادل کننده است. این فیلم در سال 2014 توسط آنتوآن فوکوا کارگردانی شد و توانست موفقیت چشمگیری را برای تولیدکنندگانش به ارمغان بیاورد.

ستاره فیلم دنزل واشنگتن در موفقیت این فیلم نقش بسزایی داشت و به خوبی توانست از پس نقش خود بربیاید. داستان فیلم در مورد یک کارگر ساده « رابرت مک کال » است که در فروشگاهی بزرگ مشغول به کار است و عادت دارد بعدازظهرها برای نوشیدن چای و مطالعه به یک کافه برود.

در کافه دختر جوانی با مک کال رابطه دوستانه برقرار میکند و هرشب در مورد کتاب‌هایی که رابرت میخواند سوال‌هایی میپرسد. یک شب دختر جوان از بیرون رفتن با یکی از اعضای مافیای روسی سرباز میزند و آن مرد دختر را تا سرحد مرگ کتک میزند. نقطه عطف داستان از همین جا شروع میشود و مشخص میشود که رابرت قبلا یکی از آدم کش‌های دولت بوده و حال قصد دارد انتقام دختر را از مافیا بگیرد.

در داستان فیلم شاهد کشت و کشتارهای بسیار زیبا و جذابی هستیم و درخشش دنزل واشنگتن مخاطب را مجذوب خودش میکند. به عنوان معرفی فیلم و پیشنهاد فیلم خوب، این شاهکار را به شما ارائه میدهم و امیدوارم که از تماشای این اثر لذت ببرید.


Oblivion movie suggest

  • کارگردان: جوزف کوشینسکی
  • تهیه کننده: جوزف کوشینسکی – پیتر چرنین
  • بازیگران: تام کروز – مورگان فریمن – آندره ا.ریسبرو – نیکولای کاستر والدو
  • سال اکران: 2013

معرفی فیلم – فراموشی یا « Oblivion » یکی از بهترین فیلم ها در ژانر خودش است.
فیلمی که میتواند انسان را به فکر فرو ببرد که در آینده قرار است چه اتفاقی برای زمین بیفتد؟
این فیلم به خوبی مخاطب را به اشتباه میندازد که آیا راجب فیلم درست فکر میکنم یا نه؟
از ستارگان سرشناس و نام آشنای این فیلم میتوان به « تام کروز، مورگان فریمن و نیکولای کاستر والدو یا همان جیمی لنیستر سریال بازی تاج و تخت » اشاره کرد.

داستان فیلم در مورد جنگ زمینیان و بیگانگان است، که موجودات بیگانه موفق شده اند زمین را در سلطه خود قرار دهند و منابع آنرا استخراج کنند.
این موجودات با شبیه سازی خود به انسان توانسته اند به خوبی زمینیان را فریب دهند.
داستان فیلم از جایی شروع میشود که تام کروز « بازیگر نقش اصلی فیلم » به کمک همسر خود قصد پاکسازی زمین از دشمنان را دارد.
در واقع او روزانه توسط بالگرد خود به تجسس در مناطق قرنطینه شده میپردازد و همسر او « اولگا کوریلنو » از اتاق کنترل به او کمک میکند.
آنها به این امید که بعد از بازنشستگی به یک سیاره دیگر که به بهشت شباهت دارد میروند، به خوبی مأموریت خودرا انجام میدهند.
بخش راز آلود این فیلم اتفاقات بسیار زیبایی را در میانه فیلم رقم میزند.
پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که ادامه داستان فیلم را خودتان ببینید و از پایان رازآلود این شاهکار لذت ببرید.


Avengers Endgame

  • کارگردان: برادران روسو
  • تهیه کننده: کوین فایگی
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور- کریس آیوانز- جرمی رنر- اسکارلت جوهانسون- کریس همسورث- مارک رافلو- بردلی کوپر- بری لارسون – …
  • سال اکران: 2019

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های جهان، قسمت چهارم و نهایی مجموعه انتقام جویان است. این فیلم موفق شد رقیب دیرینه خود در بخش فروش یعنی آواتار را پشت سر بگذارد و تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شود.

داستان فیلم ماجرای بعداز درگیری با تانوس را نشان می‌دهد. تانوس در انتقام‌جویان 3 تمامی سنگ‌های قدرت را به‌دست آورد و همانطور که وعده داده بود نیمی از جهان را نابود کرد تا تعادل را در هستی برقرار کند. حال ابرقهرمان‌ها با تمام سختی‌های دنیای جدید به زندگی خود ادامه می‌دهند تا به‌طور اتفاقی مردمورچه‌ای از حفره‌زمان بیرون کشیده می‌شود و به سایر قهرمان‌ها ماجرای سفر در زمان را توضیح میدهد.

ابر قهرمان‌ها با برنامه‌ای جالب در زمان سفر می‌کنند و اتفاقات جالبی را رقم می‌زنند.

پیشنهاد می‌کنم اگر تاکنون موفق نشده‌اید این فیلم زیبا را تماشا کنید هرچه زودتر به فکر دیدن آن باشید و مطمئن باشید که یکی از بهترین فیلم های جهان را تماشا می‌کنید.


The Hunger Games

از دیگر فیلم‌های تماشایی سینمای هالیوود می‌توانیم 3 گانه مشهور و پرآوازه بازی‌های عطش را نام ببریم. داستانی جذاب برگرفته از رمانی با همین نام که ستارگانی همچون جنیفر لارنس، جاش هاچرسون و وودی هرلسون در فیلم اقتباسی آن ایفای نقش می‌کنند.

داستان در مورد شهری به نام پانم است که هرساله میزبان 24 دختر و پسر در رنج سنی 12 تا 18 سال است. هرساله در پانم مسابقاتی با نام مسابقات گرسنگی (مسابقات عطش) برگزار می‌شود که به صورت زنده از تلویزیون منتشر می‌شود و طی مسابقه شرکت کنندگان با چالش‌هایی روبه رو می‌شوند و باید همدیگر را نابود کنند.

بودجه ساخت این فیلم 78 میلیون دلار بود و نهایتا قسمت نخست این فیلم با فروشی بالغ بر 685 میلیون دلار توانست موفقیت چشمگیری را برای سازندگان این عنوان به ارمغان بیاورد.

همچنین موفقیت قسمت نخست این فیلم موجب شد که سازندگان به فکر ساخت قسمت‌های جدید و دنباله این فیلم بیفتند و اتفاقا قسمت‌های بعدی نیز به شدت موفق بودند.

3 گانه بازی‌های عطش از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود و شما می‌توانید به ترتیب آن‌ها را تماشا کنید و لذت ببرید.

فیلم Lucy

  • کارگردان: لوک بسون
  • تهیه کننده: ویرجینیا سیلا
  • بازیگران: اسکارلت جوهانسون، مورگلن فریمن، عمرو واکد
  • سال اکران: 2014

آیا تابحال درباره تئوری‌های قدرت ذهن چیزی شنیده‌اید؟ این تئوری‌ها بیان می‌کنند که یک انسان بالغ فقط از پنج درصد قدرت مغز خودش استفاده می‌کند، این موضوع حتی برای انسان‌های فوق‌العاده باهوش هم صادق است، حالا فرض کنید دارویی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا از همه قدرت مغز استفاده کنید، این اتفاقی است که در فیلم Lucy می‌افتد.

در این فیلم اسکارلت جوهانسون در نقش اصلی کسی است که این ویژگی را کسب می‌کند و دارو طوری عمل می‌کند که قدرت مغز کم کم آزاد می‌شود و فیلم به روشی زیبا نشان می‌دهد که قدرت واقعی مغز انسان در هر مرحله پیشرفت توانایی انجام چه کارهای خارق‌العاده‌ای دارد.

این فیلم تا حدی از تئوری‌های علمی استفاده می‌کند و مقدار زیادی هم تخیل به این تئوری‌ها اضافه کرده تا یک فیلم جذاب بر مبنای واقعیت ساخته باشد، و تماشای آن درحالی که با خود فکر می‌کنید همه این اتفاقات می‌توانند بر اساس تئوری‌های علمی، امکان پذیر باشند، لذت بخش و هیجان انگیز است.

داستانِ فیلم نکات جذاب زیادی دارد ولی بهتر است بیش‌تر از این وارد جزئیات نشویم، پیشنهاد می‌کنم که خودتان دست به کار شوید و تماشایش کنید، فقط اشاره می‌کنم که پایان فیلم شگفت انگیز است و اگر به آن توجه کنید کاملا شما را به فکر فرو می‌برد.

Best movies all Time - In Time

  • کارگردان: اندرو نیکول
  • تهیه کننده: اندرو نیکول – مارک ابراهام
  • بازیگران: آماندا سیفرید – جاستین تیمبرلیک – کیلیان مورفی – اولیویا وایلد
  • سال اکران: 2011

معرفی فیلم در زمان – بدون شک یکی از زیباترین و جدیدترین ایده ها در دنیای سینما مربوط به این فیلم است، محصولی که در سال 2011 توسط اندرو نیکول تولید شد. از جمله ستارگان این فیلم میتوان آماندا سیفرید و جاستین تیمبرلیک را نام برد. in time با داستانی غنی و مونتاژی دقیق یکی از بهترین فیلم های جهان است.

داستان فیلم در مورد شهری است که درآن « زمان » جای پول را گرفته است، بدین منظور که زمان زنده بودن هر انسان روی دست او نمایش داده میشود. مردم برای اضافه شدن زمان زندگیشان مجبورند کار کنند تا با خرید زمان، خودرا از مرگ نجات دهند. یکی از اهالی این شهر « ویلیام سالاس » پس از اتفاقه ناگواری که برایش میفتد تصمیم میگیرد که زندگی خود را تغییر دهد و به همین منظور با قمار کردن، زمان زندگی خودرا افزایش میدهد و جواز ورود به شهر اشرافی را به دست می آورد.

در ادامه فیلم اتفاقات بسیار جذابی صورت میگیرد که همین ها توانسته اند « در زمان » را به یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما تبدیل کنند.

in Time به طور کلی نظرات معمولی از منتقدان دریافت کرد، اما پس از اکران سراسری آن، نظرات بینندگان چیز دیگری را ثابت کرد. موفقیت این فیلم شاید از دید منتقدین چندان چشمگیر نباشد، اما از دید عموم، این شاهکار یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینما است. فیلم سینمایی در زمان، یکی از فیلم های معروف دنیا به شمار می‌رود که پیشنهاد می‌شود حتما آن را تماشا کنید.

avengers infinity war

انتقام جویان 3: جنگ ابدیت – Avengers: Infinity War

  • کارگردان: برادران روسو
  • تهیه‌کننده: کوین فایگی
  • بازیگران: رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافلو، کریس ایوانز و اسکارلت جوهانسون
  • سال اکران: 2018

انتقام‌جویان: جنگ ابدیت فیلمی ابرقهرمانی به کارگردانی برادران روسو است که براساس گروه انتقام‌جویان از کمیک‌های مارول ساخته شده و جزو بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شود.

داستان این اثر که درواقع نوزدهمین فیلم دنیای سینمایی مارول محسوب می‌شود توسط کریستوفر مارکوس و استیون مک‌فیلی نوشته شده است؛ وظیفه تهیه‌کنندگی آن نیز برعهده کوین فایگی قرار داشت.

فیلم جنگ ابدیت بعد از اکران مورد استقبال بسیاری از منتقدان قرار گرفت و نمرات خوبی را از سوی آن‌ها دریافت کرد؛ منتقدان این فیلم را به دلیل صحنه‌های اکشن پرهیجان، جلوه‌های ویژه جذاب و عملکرد عالی گروه بازی مورد تحسین قرار دادند. البته برخی از منتقدان دیدگاه منفی به فیلم داشته و نسبت به زمان طولانی فیلم انتقاداتی داشتند.

این فیلم در جلب نظر مثبت مخاطبان نیز بسیار موفق بود و توجه طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرد. فیلم جنگ ابدیت که با بودجه عظیم 400 میلیون دلاری تولید شده بود، حدود 2.048 میلیارد دلار در گیشه فروش کرد. این میزان از فروش فیلم جنگ ابدیت را به چهارمین فیلم پرفروش در داخل ایالات متحده، پنجمین فیلم پرفروش تمام تاریخ سینما، پرفروش‌ترین فیلم سال 2018 و دومین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ تبدیل کرد.

دنباله این فیلم با نام انتقام‌جویان: پایان بازی در سال 2019 اکران شد و توانست موفقیت عظیمی را از خود برجای بگذارد و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در فیلم انتقام‌جویان پایان بازی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به می‌توان به رابرت داونی جونیور در نقش تونی استارک/مرد آهنی، جاش برولین در نقش تانوس، مارک رافلو در نقش بروس بنر/هالک، کریس ایوانز در نقش استیو راجرز/کاپیتان آمریکا، کریس همسورث در نقش ثور، اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/عنکبوت سیاه و بندیکت کامبربچ در نقش دکتر استیون استرنج اشاره کرد.

خلاصه داستان فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت بدین شرح است: تانوس که سنگ قدرت را از سیاره زاندار به‌دست آورده است، همراه با فرقه سیاه (کال اوبسیدین. ابنی ماو. پروکسیما میدنایت و کوروس گلایو) به سفینه آزگارد هجوم می‌آورد. ثور، هایمدال، لوکی و هالک نمی‌توانند مانع تانوس شوند.

در ادامه تانوس به‌واسطه تسراکت موفق می‌شود سنگ فضا را نیز تصاحب کند. لوکی و هایمدال طی درگیری با تانوس کشته می‌شوند؛ هایمدال در آخرین لحظات زندگی‌اش موفق می‌شود هالک شکست‌خورده را به زمین بفرستد. هالک پس از آمدن به زمین انتقام‌جویان را از خطر تانوس آگاه می‌کند. اکنون گروه انتقام‌جویان باید گذشته‌ها را کنار بگذارند و بار دیگر با یکدیگر متحد شوند تا در مقابل تانوس قرار بگیرند.

 

فیلم های درام

خلاصه‌ای از فیلم‌های درام که در پایین مشاهده می‌کنید.

  • Joker
  • Parasite
  • Rememory
  • Gran Torino
  • Jungle
  • The Wolf of Wall Street
  • Intouchable
  • Forrest Gump
  • Million Dollar baby
  • Nightcrawler
  • Hacksaw Ridge
  • Fight Club

Joker 2019

فیلم جوکر 2019

  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • تهیه کننده: تاد فیلیپس، بردلی کوپر
  • بازیگران: واکین فینیکس، رابرت دنیرو، زازی اولیویا بیتز
  • سال اکران: 2019

بدون شک می‌توان گفت یکی از بهترین فیلم‌های جهان جوکر است. فیلمی که برای نخستین بار به زندگی آنتاگونیست مشهور سینما پرداخته و ماجرای شکل گیری شخصیت این کاراکتر را به نمایش می‌کشد.

روزهای نخست هنگامی که اخبار ساخت چنین فیلمی منتشر شد، همگان فکر می‌کردند که تاد فیلیپس از پس این وظیفه بر نمی‌آید و نمی‌تواند آن‌طور که باید جوکر را تصویربرداری کند. حساسیت‌های زیادی که پس از درخشش هیث لدجر فقید در این نقش به وجود آمده بود در اوج خود به سر می‌برد و کارگردانی پیدا شده بود که جرأت کرده بود انتقادات سخت و تُند مردم و منتقدین را به جان بخرد تا بتواند نام خود را سر زبان‌ها بیاندازد.

هنگامی که تاد فیلیپس در مصاحبه خود اعلام کرد که جوکر 2019 ربطی به کمیک‌ها و داستان‌های قدیمی ندارد و صرفا قرار است ماجرای شکل گیری این اخلاقیات جوکر را نشان دهد، جذابیت و تشنگی بینندگان برای تماشای این فیلم بیشتر شد. نهایتا در اُکتبر 2019 این انتظارها به پایان رسید و یکی از بهترین فیلم های جهان روی پرده سینما حضور پیدا کرد.

جوکر ساخته شده تا مخاطب به خوبی آشفتگی این کاراکتر را درک کند. در کنار پردازش و داستان تماشایی این اثر، بازی روان واکین فینیکس و غرق شدن در نقشی که تاکنون عوارض زیادی را روی بازیگردانانش گذاشته بسیار تماشایی و قابل تحسین بود.

شاید بتوان نقطه عطف جوکر 2019 را درخشش فینیکس دانست. حالات روحی و ظاهری که این بازیگر در جوکر به تصویر کشیده قابل ستایش است. بیش از این تمجید و تعریف نمی‌کنم و تأیید این صحبت را به عهده شما می‌گذارم. مایلم پس از تماشای این اثر نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Parasite Movie

انگل – Parasite

  • کارگردان: Bong Joon Ho
  • بازیگران: Kang-ho Song,Sun-kyun Lee,Yeo-jeong Jo,Woo-sik Choi,
  • سال اکران: 2019

یکی از فیلم های معروف دنیا که اخیرا توانست موفقیت چشمگیری کسب کند، فیلم انگل “Parasite” است.

این فیلم ساخته “Bong Joon Ho” کارگردان موفق کره‌ای است که توانست در جشنواره اُسکار سال 2019 خوش بدرخشد و جوایز ویژه‌ای به ارمغان بیاورد.

داستان فیلم یکی از شگفت انگیزترین داستان‌هایی است که طی سال‌های گذشته ساخته شده و پیشنهاد می‌کنم حتما آن را ببینید. خانواده‌ای 4 نفره که همگی بیکار هستند و به دنبال سوء استفاده از سایرین هستند، طی یک اتفاق زندگی جدیدی را تجربه می‌کنند. اتفاقات جالب و خنده داری که خانواده کی-تایک در طول فیلم رقم میزنند به نوبه خود جالب هستند. اما این تنها بخشی از ماجرای انگل است. در نیمه‌های داستان، اتفاقات جدیدی رخ می‌دهند که بیننده را حیرت زده می‌کنند.

پیشنهاد می‌کنم این فیلم معروف و موفق را تماشا کنید و لذت ببرید.

پاراسایت (Parasite) به عنوان اولین فیلم کره‌ای توانست 5 جایزه از جشنواره اُسکار را به خود اختصاص دهد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه “بهترین کارگردانی” و “بهترین فیلم سال” اشاره کرد.

مطئمنا این فیلم لایق چنین جوایزی بوده و به معنای واقعی می‌توان آن را شاهکار سال دانست.


Rememory movie

خاطره – Rememory

  • کارگردان: مارک پلانسکی
  • تهیه کننده: دنیل بکرمن – لی کلی
  • بازیگران: پیتر دینکلیج – جولیا اورموند – آنتون یلچین
  • سال اکران: 2017
  • ژانر: درام – علمی تخیلی

معرفی فیلم خاطره – یکی از جالب ترین درام های ساخته شده سالهای گذشته فیلم « خاطره – Rememory » است که در سال 2017 توسط مارک پلانسکی ساخته شد.

داستان فیلم جایی شروع میشود که سم بلووم « پیتر دینکلیج » به همراه برادرش در حال رانندگی است و ناگهان با اتوموبیل دیگری تصادف میکند، طی این حادثه برادر سم میمیرد و دیالوگ هایی را قبل از مرگش میگوید که مشخص نیست. بعد از یک سال از این حادثه، سم بلووم در دوره درمانی پروفسور « گوردون دان » شرکت میکند. پروفسور دان موفق شده دستگاهی بسازد که از طریق آن میتوان تمام خاطرات افراد را روی یک قطعه شیشه ای ضبط کند و به آنها دسترسی داشته باشد.

سم بلووم قصد دارد ازین طریق به خاطرات گذشته برگردد و بفهمد که برادرش در هنگام مرگ چه حرفایی زده است.

بعد از این اتفاقات پروفسور گوردون، به طرز مشکوکی میمیرد و دستگاه ارزشمند او به جایی دیگر برده میشود. سم بلووم این دستگاه را پیدا میکند و از طریق خاطراتی که در دفتر گوردون بوده، قصد دارد موجه شود که چه اتفاقی برای او افتاده و در این میان با همسر گوردون آشنا میشود و متوجه میشود که پروفسور در فقدان بزرگ از دست دادن دخترش بوده است.

در ادامه فیلم اتفاقات زیبایی رقم میخورد و پیشنهاد ما به طرفداران ژانر درام این فیلم است. اگر آنرا ندیده اید یکی از بهترین و جذاب ترین درام های تاریخ را از دست داده اید.

Gran Torino

گرن تورینو – Gran Torino

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • تهیه کننده: بیل جربر – رابرت لورنتس – کلینت ایستوود
  • بازیگران: کلینت ایستوود – بی ونگ – آنی هر
  • سال اکران: 2008
  • ژانر: درام

یکی از بهترین فیلم های درام این لیست، فیلم گرن تورینو است. عنوانی که هم‌ اکنون درحال مشاهده آن هستید.

گرن تورینو یک درام آمریکایی است که جزء بهترین فیلم های تاریخ سینما و البته بهترین آثار کلینت ایستوود شناخته میشود. فیلمی که توانست جوایز بسیار زیادی را کسب کند و خودرا در میان 250 فیلم برتر پایگاه IMDB جا دهد.

داستان فیلم در مورد پیرمردی به نام « والت کوالسکی » است که سالهای زیادی را در جنگ سپری کرده و اکنون بسیار بداخلاق شده است. او در محله‌ای قدیمی در آمریکا زندگی میکند که تقریبا تمام ساکنین قدیمی آن‌جا را ترک کرده‌اند.

کوالسکی در جنگ با ویتنام حضور داشته و به شدت از مردم ویتنامی و همونگ متنفر است، حال باید با ساکنین جدید محله که اکثرا همونگ هستند سروکله بزند. در همسایگی کوالسکی یک خانواده ویتنامی ساکن میشوند که دختر آن‌ها رابطه صمیمانه و دوستانه‌ای با کوالسکی برقرار میکند و لحظات زیبایی را خلق میکند.

پیشنهاد میکنم اگر به دنبال تماشای بهترین فیلم های درام هستید، حتما گرن تورینو را تماشا کنید و مطمئن باشید از انتخاب خود پشیمان نمیشوید.


Jungle 2017 2

جنگل – Jungle

  • کارگردان: گرگ مک لین
  • تهیه کننده: تد فلمن
  • بازیگران: دنیل رادکلیف – الکس راسل
  • سال اکران: 2017
  • ژانر: بقا- درام

معرفی فیلم جنگل – دنیل رادکلیف که بیشتر او را با بازی در نقش هری پاتر به خاطر می‌آوریم در این فیلم درخشان است و جنگل یکی از فیلم های برتر کارنامه قدرتمند رادکلیف بشمار می‌آید.

این فیلم که در ژانر بقا قرار می‌گیرد درباره دو دوست است که تصمیم می‌گیرند راهی یک سفر شوند و از میان یک جنگل همراه یکی از بومی‌های محل که راه را می‌شناسد، از این جنگل عبور کنند ولی در مسیر اتفاقاتی خارج از برنامه رخ می‌دهد و …

نکته جالب فیلم شباهت زیاد آن با واقعیت است از محیط فیلمبرداری گرفته تا گریم و بازی بی‌نظیر رادکلیف همگی این حس را به شما می‌دهند که انگار در حال تماشای یک مستند واقعی از جنگل هستید با این تفاوت که تصویر برداریِ فیلم همانطور که انتظار می‌رود نسبت به یک مستند فوق‌العاده بهتر است.

فیلم پر از لحظات هیجان انگیز و دلهره آور است و از همه بیشتر نشان دهنده این است که اگر بقای انسان در خطر باشد او می‌تواند به موجود دیگری تبدیل شود موجودی سرسخت که همه چیزش را می‌دهد تا زندگی کند، وقتی موضوع بقا باشد انسان نه خستگی می‌شناسد، نه درد و نه ترس این همان چیزی است که فیلم به بهترین شکل به نمایش گذاشته.


wol of wall strret

 

گرگ وال استریت – The Wolf of Wall Street

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • تهیه کننده: مارتین اسکورسیزی
  • بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، ژان دوژاردن، کایل چندلر و متیو مک کانهی
  • سال اکران: 2013
  • ژانر: درام و کمدیِ سیاه

گرگ وال استریت یکی از آثار شاخص مارتین اسکورسیزی که پرفروش‌ترین فیلم کارنامه طولانی او هم به حساب می‌آید یک فیلم در ژانر کمدی تاریک است که نگاه تازه‌ای به بحث موفقیت دارد و جز 250 فیلم برتر از نگاه IMDB است.

فیلم روایت کننده داستان زندگی فردی است که کار خودش را به عنوان یک دلال کوچک شروع می‌کند او جواز خود را در روز دوشنبه سیاه بزرگترین سقوط اقتصادی بعد از دههٔ 20 کسب می‌کند و همین باعث می‌شود که شغلش را از دست بدهد، اما بعد با سخت کوشی تمام کارش یکبار دیگر خارج از وال استریت و با دلالی خرد از صفر شروع می‌کند و…

البته بسیاری از فعالیت‌های این فرد در طول فیلم غیر اخلاقی و نادرست هستند و نشان می‌دهند که برای موفقیت در وال استریت نمی‌توانید یک آدم صادق باشید و باید دیگران را در این مسیر گول بزنید و پیش بروید که بیش‌تر جذابیت فیلم هم در همین فعالیت‌های غیر قانونی و روش‌های خلاقانه برای گول زدن دیگران است.

نکته جذاب فیلم بازی بی‌ظیر دیکاپریو است که انگار سال‌ها یک دلال حرفه‌ای بوده و کاملا در نقشش غرق شده او برای بازی در این فیلم یک جایزه گلدن گلوب، یک جایزه MTV Award، جایزه بهترین بازیگر فیلم دراماتیک از نگاه مردم و چندین جایزه دیگر را دریافت کرد و برای بسیاری دیگر نامزد دریافت جایزه شد.


intouchable

دست نیافتنی – Intouchable

  • کارگردان: الیور تاکاشه – اریک تولدانو
  • نویسنده: الیور تاکاشه – اریک تولدانو
  • بازیگران: فرانسوا کلوزه – عمر سی –
  • سال اکران: 2011
  • ژانر: درام – کمدی

معرفی فیلم دست نیافتنی – این فیلم یکی از بهترین فیلم های جهان است که در سال 2011 توسط دو کارگردان موفق « الیور تاکاشه و اریک تولدانو » در فرانسه ساخته شد.

داستان فیلم اقتباسی از یک داستان واقعی است. مرد ثروتمندی به نام فیلیپه « فرانسوا کلوزه » بر اثر سقوط با چتر نجات از ناحیه گردن به پایین فلج میشود و برای مراقبت از خود، نیاز به یک پرستار دارد. در نهایت او یک فرد سابقه دار و خلافکار به نام دریس « عمر سی » را استخدام میکند و مسیر زندگی فیلیپه تغییر میکند. فیلیپه که تاکنون فردی لج باز و بد اخلاق بوده، حال با ورود دریس تبدیل به فردی شاد شده است. به طوری که از بیرون رفتن با آمبولانس، به بیرون رفتن با ماشین های مدل بالا روی آورده است.

دست نیافتنی یکی از بهترین فیلم های جهان است که به نظر شما مخاطبین عزیز تایم سیتی، ارزش قرار گیری در این لیست را دارد. امیدوارم که از تماشای این عنوان لذت ببرید.

فارست گامپ – Forrest Gump

  • کارگردان: رابرت زمیکس
  • نویسنده: اریک راث
  • بازیگران: تام هنکس – رابین رایت پن – گری سینایس – سالی فیلد –
  • سال اکران: 1994
  • ژانر: درام – رومانس

فارست گامپ را بدون شک میتوان شاهکار سینما و یکی از بهترین فیلم های تاریخ دانست. فیلمی که در سال اکرانش جوایز اُسکار را درو کرد و حرفی برای گفتن باقی نگذاشت.

داستان فیلم در مورد یک کودک به نام فارست است که آی‌کیوی پایینی دارد « 75 » و شخصیت ازخود گذشته و فداکار او باعث به‌وجود آمدن موقعیت های جالبی در زندگی‌اش میشود. این موقعیت ها مسیر زندگی فارست را تغییر میدهد و اورا تبدیل به شخصیت مشهوری میکند.

فارست گامپ براساس رمانی با همین نام، اثر « وینستون گروم » ساخته شده و کارگردانی این شاهکار به عهده رابرت زمیکس قرار داده شده است.

فیلم از آنجایی شروع میشود که فارست توی یک ایستگاه اتوبوس منتظر نشسته و با آمدن یک خانوم، او خودرا معرفی میکند و داستان زندگی‌اش را تعریف میکند.

فارست در کودکی از بهره هوشی پایینی نسبت به همسالانش برخوردار بود و به همین خاطر نمیتوانست دوستی پیدا کند، همچنین او به دلیل ناتوانی در راه رفتن مجبور به استفاده از یک اسکلت فلزی بود. فارست تنها یک دوست داشت « جنی » که او آرزوی خوانندگی در کانتری را داشت. در طی یک اتفاق اسکلت فلزی فارست میشکند و استعداد او در دویدن شکوفا میشود.

او بعدا در جنگ ویتنام و آمریکا عازم میشود و موفق به دریافت مدال از ایالات متحده میشود. این تنها یکی از افتخاراتی است که فارست دریافت میکند. شخصیت بسیار ساده و دوست داشتنی که به خوبی مخاطبین را در شرایط خود گرفتار میکند.

فارست گامپ یکی از بهترین فیلم های درام تاریخ محسوب میشود و اگر تاکنون این فیلم را ندیده‌اید، یکی از بزرگترین آثار تاریخ را از دست داده‌اید.

این فیلم موفق به دریافت 6 جایزه اُسکار شده و همچنین با فروش قابل توجه « 678 میلیون دلار » از نام‌دارترین آثار سینما به شمار میرود.

Million Dollar Baby

  • کارگردان: کلینت ایستوود
  • بازیگران: هیلاری شَنک- مورگان فریمن- کلینت ایستوود
  • سال اکران: 2004

اگر دنبال تماشای یک فیلم درام که ازهر لحاظ قوی باشه می‌گردید می‌تونم فیلم «عزیز میلیون دلاری» رو پیشنهاد بدم. این فیلم به‌معنای واقعی یکی از بهترین فیلم های جهان محسوب می‌شه و شما پس از دیدنش معنای این جمله رو کاملا درک می‌کنید.

داستان فیلم درمورد دختری به‌نام مگی فیتزجرالد است که زندگی بسیار سختی دارد و از کودکی خود فقط و فقط برای دیگران کار کرده. او اکنون در سن 31 سالگی متوجه شده که تنها چیزی که می‌تواند بهش آرامش دهد بوکس است. به‌همین خاطر سراغ یکی از بهترین مربیان بوکس یعنی فرانکی دان (کلینت ایستوود) می‌رود تا تحت نظر او بتواند قهرمان مسابقات بوکس زنان شود.

مگی راه سختی را برای متقاعد کردن فرانکی سپری می‌کند و در این مدت توسط مستخدم باشگاه فرانکی یعنی ادی اسکرَب (مورگان فریمن) حرکات ساده بوکس را آموزش می‌بیند.

نهایتا مگی موفق می‌شود فرانکی را متقاعد کند و با آموزش دیدن تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین بوکسورهای زن می‌شود.

اما در میانه فیلم اتفاقی میفتد که مسیر فیلم را کاملا عوض می‌کند. از ادامه و اسپویل این بخش خودداری می‌کنم و پیشنهاد می‌کنم حتما آن را ببینید. عزیز میلیون دلاری یکی از قوی‌ترین فیلمنامه‌هایی بود که تاکنون با آن مواجه شده بودم و فکر نمی‌کنم تا پایان عمرم چنین اثری را از یاد ببرم.

4 جایزه اُسکار و 64 عنوان آکادمیک دیگر به‌خوبی قدرت این فیلم را نشان می‌دهند. امیدوارم که از تماشای این فیلم لذت ببرید.

شبگرد – Nightcrawler

  • کارگردان: دن گیلروی
  • نویسنده: دن گیلروی
  • بازیگران: جیک جیلنهال – رنه روخو – بیل پاکستون – ریز احمد
  • سال اکران: 2014
  • ژانر: درام – جنایی

یکی دیگر از بهترین فیلم‌های جهان، شبگرد یا همان Nightcrawler است. فیلمی که توانست با درخشش ستاره خود “جیک جیلنهال” نامزد کسب دریافت اُسکار در هفتاد و هفتمین دوره از این جشنواره شود.

داستان فیلم در مورد خبرنگاری است که از صحنه‌های تصادف و دلخراش گزارش تهیه می‌کند و به شبکه‌های تلویزیونی و اخبار می‌فروشد. شبگرد با درخشش ستاره بی‌چون و چرای خود جایگاه مناسبی میان طرفداران پیدا کرد و توانست نقدهای بسیار خوبی را از سوی منتقدین دریافت کند که این موضوع امری خوشایند برای سازندگان این اثر محسوب می‌شود.

همانطور که در بالا اشاره کردم، داستان در مورد خبرنگاری به نام «لوئیس بلوم با بازی جیک جیلنهال» است که گزارش‌هایی از سطح شهر تهیه می‌کند و آن‌ها را به اخبار و شبکه‌های تلویزیونی می‌فروشد.

لوئیس در ابتدا یک دزد خرده پاست که از ساختمان‌های نیمه کاره ومخروبه لس آنجلس آهن می‌دزدد. در یکی از شب‌ها هنگامی که در شهر پرسه می‌زند با یک صحنه تصادف مواجه می‌شود و می‌بیند که خبرنگاران با هیجان زیادی گزارش این حادثه را تهیه می‌کنند. لوئیس پس از مشاهده این خبر در اخبار گویی شغل مورد علاقه‌اش را پیدا می‌کند. صبح روز بعد لوییس یک دوچرخه می‌دزد و این دوچرخه را با یک دوربین فیلمبرداری تعویض می‌کند.

بدین ترتیت لوئیس وارد ماجرا می‌شود و تبدیل به یکی از بهترین گزارش‌گران شبکه‌های تلویزیونی می‌شود.

شبگرد یکی از بهترین فیلم های سینما است و با هر سلیقه‌ای می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید. اگر این فیلم را دیده‌اید خوشحال می‌شوم نظرتان را بدانم.

Hacksaw Ridge

Hacksaw Ridge

  • کارگردان: مل گیبسون
  • تهیه کننده: پل کاری
  • بازیگران: اندرو گارفیلد، ترزا پالمر، هوگو ویوینگ
  • سال اکران: 2016
  • ژانر: درام، زد جنگ و زندگی نامه

لبه هک‌سا یا همان Hacksaw Ridge بعد از همان اولین اکرانش در جشنواره ونیز مشخص بود که فیلم محبوب و موفقی خواهد بود، چرا که بعد از نمایش فیلم در سالنِ جشنواره اولین تماشاگران حاضر در سالن 10 دقیقه تمام ایستاده برای این فیلم دست زدند.

بعد از اکران موفق اولیه این فیلم باید از سد محکمتری به نام منتقدین می‌گذشت که این مانع را حتی از اولی هم بهتر عبور کرد، Hacksaw Ridge در سایتRotten Tomatoes از میان 235 نقد مختلف میانگین 87/100 را دریافت کرد و بعد هم در سایت متا کریتیک از نظر 47 منتقد مختلف میانگین 71/100 را گرفت که هر دو نمره‌های بسیار بالایی هستند، در ادامه نامزد دریافت 6 جایزه اسکار شد و توانست دوتای آن‌ها را کسب کند و در نهایت اشاره کنم که Hacksaw Ridge از دید کاربران IMDB جز 250 فیلم برتر تاریخ نیز به شمار می‌آید.

داستان فیلم در مورد پسری جوان است که در جنگ جهانی دوم وارد ارتش آمریکا می‌شود ولی او اعتقادات محکمی دارد که جنگ کار درستی نیست و به خودش قول داده که هرگز اسلحه به دست نگیرد و می‌توانید تصور کنید که به عنوان یک سرباز اگر از گرفتن اسلحه در دست خود داری کنید چه زندگی سختی خواهید داشت و ادامه ماجرا

داستان فیلم بر اساس زندگی واقعی دزموند داس است که در نهایت حتی یک مدال افتخار از دستان هری ترومن رئیس جمهور وقت آمریکا دریافت می‌کند، شاید باورش سخت باشد چطور بدون اسلحه دست گرفتن می‌توان مدال افتخار گرفت برای فهمیدن جواب سوال باید فیلم را تماشا کنید، تماشای این فیلم را به صورت ویژه پیشنهاد می‌کنم.

باشگاه مشت زنی – Fight Club

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • نویسنده: جیم اوهلز
  • ستارگان: برد پیت، ادوارد نورتون، هلنا بونهام کارتر
  • سال اکران: سال 1999
  • ژانر: درام – روانشناختی

فیلم « باشگاه مشت زنی – Fight Club » یکی از بهترین فیلمهای ده 90 میلادی به کارگردانی « دیوید فینچر » است که بر پایه یک رمان با همین نام که توسط چاک پالنیک نوشته شده بود شاخته شده است.
فیلمی که در این قسمت به شما معرفی میکنم از بهترین آثار تاریخ سینما است که با تم روانشناختی فوق العاده خود مخاطب را درگیر خود میکند و با شناختی که از دیوید فینچر داریم میتوانید مطمئن باشید که بهترین پایین که میتوان توقع داشت در انتظار شما خواهد بود.

داستان فیلم در مورد شخصیتی بد بین به نام جک « ادوارد نورتون » است که کارمند معمولی یک کمپانی خودروسازی است جک طی یک روز بدترین اتفاقات ممکن را تجربه میکند از قبیل گم کردن چمدان در فرودگاه و آتش گرفتن آپارتمانش در طی همین روز با شخصیتی عجیب به نام تیلور« برد پیت » آشنا میشود و تصمیم میگیرد که بعد از اتفاقات که طی روز برایش افتاده به خانه تیلور برود و شب آنجا سر کند خانه ای که در محله های بدون سکنه در اطراف شهر واقع شده است تیلور که جک را شیفته خود کرده با او در مورد آزادی و راه های کسب قدرت صحبت میکند و هر دو برای تخیله درونی خود و شروع دوباره زندگی به سبک جدید، آگاهانه شروع به کتک کاری میکنند…

مطمئن باشید با یک داستان ساده رو به رو نیستید و چالش ها شروع میشود. جالب است بدانید که چند کمپانی ساختن این فیلم را غیر ممکن تلقی میکردند و برد پیت را به عنوان نقش تیلور بدترین انتخاب میدانستند ولی بعد از اکران فیلم به یکی از پر حاشیه ترین و پرطرفدارترین آثار تاریخ سینما تبدیل شد.

 

فیلم های ترسناک لیست

بهترین فیلم‌های ترسناک

 

خلاصه‌ای از مواردی که در ادامه این بخش مشاهده می‌کنید.

 

فعالیت فراطبیعی – Paranormal Activity

best movies suggestion

 

  • کارگردان: اورن پلی
  • نویسنده: جیسون بلوم – اورن پلی
  • ژانر: ترسناک

معرفی فیلم – پارانورمال اکتویتی یا « فعالیت فرا طبیعی » یکی از بهترین فیلم های جهان در ژانر ترسناک است. نخستین باری که این فیلم به اکران درآمد به سال 2007 برمیگردد که در جشنواره فیلم های ترسناک اسکریمفست به نمایش گذاشته شد.

نکته جالب در مورد این فیلم، نحوه تولید آن است. کارگردان این فیلم یعنی « اورن پلی » سالها به دنبال ساخت همچین فیلمی بود و با کمپانی های زیادی درمورد فیلمنامه این عنوان صحبت کرده بود، اما هربار به دلایل و بهانه ای آنرا رد میکردند.
نهایتا او تصمیم به ساخت این فیلم با کمترین بودجه ممکن شد، پلی و همکار خود جیسون، توسط یک دوربین هندیکم فیلمبرداری فیلم را شروع کردند و سپس وسایل فیلمبرداری آماتور را به پروژه خود اضافه کردند. نتیجه ای که حاصل شد یکی از عجیب ترین اتفاقات سینما بود، فعالیت فراطبیعی با بودجه ای بالغ بر 15 هزار دلار ساخته شد و توانست بیش از 200 میلیون دلار فروش داشته باشد؛ بنابراین این فیلم، براساس بازده سرمایه گذاری، پرسودترین فیلم تاریخ سینما است.

یک زوج جوان از طبقهٔ متوسط به خانه‌ای در حومهٔ شهر نقل‌مکان می‌کنند، اما حضور نیرویی در نیمه‌های شب، که ممکن است شیطانی باشد، آرامششان را برهم می‌زند. هرچه می‌گذرد، فعالیت‌های مرموز این نیرو بیشتر و بیشتر می‌شود، به‌ویژه وقت‌هایی که زوج جوان در خوابند.

کیتی و نامزدش میکا، سه سال است با هم زندگی می‌کنند که ناگهان درمی‌یابند وقتی خوابند، نیرویی آن‌ها را تسخیر می‌کند. کیتی به میکا اعتراف می‌کند که از وقتی 8 ساله بوده حضور این نیرو را احساس می‌کرده‌است. میکا اعتقادی به نیروی شیطانی ندارد و دوربینی می‌خرد تا فعالیت‌های شبانهٔ آن را ضبط کند. کیتی از یک متخصص ارواح به نام فردریکس کمک می‌خواهد. فردریکس هم حضور شیطان را احساس می‌کند و به آن‌ها توصیه می‌کند با یکی از دوستانش تماس بگیرند.
درحال حاضر پارانورمال اکتیویتی یکی از بهترین فیلم های جهان در ژانر ترسناک محسوب میشود.

 

احضار – The Conjuring

 

the conjuring

 

  • کارگردان: جیمز وان
  • نویسنده: چاد هِیس – کری هِیس
  • بازیگران: پاتریک ویلسون – ویرا فارمیگا – ران لیوینگستون – لیلی تیلور
  • سال اکران: 2013

فیلم ترسناک احضار – نخستین فیلمی که در لیست ما قرار میگیرد، یکی از نام آشنا ترین آثار در ژانر وحشت به شمار میرود. « احضار » در سال 2013 توسط جیمز وان کارگردان موفق آمریکایی تولید شد که نخستین فیلم ازاین مجموعه به شمار میرود.

احضار یکی از منحصر به فردترین فیلم ترسناک های تاریخ سینما است و عموما به عنوان مخوف ترین اثر در ژانر وحشت شناخته میشود. اغلب منتقدین بزرگ این فیلم را مورد ستایش قرار داده اند چرا که با کمترین خشونت، بیشترین ترس و هیجان را به مخاطب القاء میکند.

داستان فیلم احضار در مورد یک خانواده است که با پنج دختر خود به خانه ای بزرگ در روستای « رود آیلند » واقع در ایالات متحده نقل مکان میکنند. در همان لحظه اول ورود به خانه، سگ خانواده حاضر به ورود به خانه نمیشود که کمی بعد آن سگ کشته میشود.
به زودی خانواده « پرون » متوجه میشوند منزلشان توسط قدرتی فراطبیعی کنترل میشود. مادر خانواده از دو متخصص مسائل فراطبیعی و ناشناخته درخواست کمک میکند. این دو متخصص اِد و لورین وارِن نام دارند که کمی بعد از ورود به خانه متوجه میشوند با پیچیده ترین پرونده دوران زندگی شان مواجه شده اند.

اتفاقاتی که در طول فیلم رخ میدهند، شوک و ترس زیادی را به مخاطب وارد میکند و بیننده به معنای واقعی شاهد یک فیلم ترسناک است. اگر تاکنون این فیلم را ندیده اید و به ژانر وحشت علاقه مند هستید، پیشنهاد میکنیم در اسرع وقت آنرا تماشا کنید و لذت ببرید.

لازم به ذکر است که این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است.

 


 

جن گیر – The Exorcist

The Exorcist

 

  • کارگردان: ویلیام فربدکین
  • نویسنده: ویلیم پیتر بلتی
  • بازیگران: الن برستین – ماکس فون سیدو – جیسون میلر – لی جی کاب – لیندا بلر
  • سال اکران: 1973

فیلم ترسناک جن گیر – یکی از موفقترین و پرطرفدارترین فیلم ترسناک های تاریخ سینما « جن گیر » است. این اثر نخستین بار در سال 1973 به اکران درآمد و سپس در سالهای بعد، قسمت های جدید آن ساخته شد که آنها نیز به نوبه خود از وحشت آور ترین فیلم های سینما به شمار میروند.

داستان فیلم در یکی از روستاهای اطراف واشنگتن به نام « جرج تاون » اتفاق میفتد. جایی که کریس مک نیل « بازیگر تلویزیون » نگران سلامتی دختر خود یعنی رِیگِن است.
ریگن دچار تشنج های شدیدی میشود و درخود میپیچد، این اتفاق به حدی تشدید پیدا میکند که پزشکان قادر به درمان او نیستند و به خانوم مک نیل پیشنهاد میکنند که از یک « جن گیر » کمک بگیرند. آنها به یک کشیش جوان به نام «پدر کاراس» مراجعه میکنند و پس از معاینه های پدر کاراس، متوجه میشود که شیطان بدن ریگن را تسخیر کرده است. پدر کاراس به کلیسا مراجعه میکند و درخواست اجازه برای مراسم جن گیری میکند، اما کلیسا دراین مورد ریسک نمیکند و شخصی با تجربه تر به نام « پدر مرین » را مسئول این کار میکند.
پدر مرین کشیشی پیر است و با موجودی که بدن ریگن را تسخیر کرده آشنایی دارد. نهایتا او و پدر کاراس مراسم جن گیری را آغاز میکنند و لحظاتی وحشت آور را درطول فیلم ایجاد میکنند. جن گیر بر اساس نظرات مخاطبین به عنوان محبوب ترین فیلم ترسناک تاریخ سینما انتخاب شده است.

لازم است بدانید که این فیلم ترسناک با بودجه ای بالغ بر 12 میلیون دلار تولید شد و با فروشی نزدیک به 441 میلیون دلار، یکی از موفقترین آثار در ژانر وحشت به شمار میرود.

 


 

فعالیت فراطبیعی – 3 Paranormal Activity

3 Paranormal Activity

 

  • کارگردان: هنری جوست
  • نویسنده: کریستوفر بی لاندون
  • بازیگران: لائورن بیتنر – کریستوفر اسمیت – جسیکا تیلور براون – جوهانا بردی
  • سال اکران: 2011

فیلم ترسناک فعالیت فراطبیعی – یکی دیگر از فیلم های دلهره آور و هیجانی که از شهرت زیادی برخوردار است، مجموعه فعالیت فراطبیعی است. این فیلم تاکنون 4 بار ساخته شده و در نوبه خود رکورد جالبی را به ثبت رسانده است.

میتوان گفت ترسناک ترین قسمت از این مجموعه، قسمت سوم آن است، اما پیش از معرفی و گفتار خلاصه ای از داستان، قصد داریم اطلاعاتی راجب قسمت های دیگر این مجموعه نیز به شما بدهیم.

نخستین باری که پارانورمال اکتیویتی ساخته شد، به سال 2007 بر میگردد. در آن زمان « اورن پلی – کارگردان قسمت اول » در تلاش بود تا بتواند تهیه کنندگان را متقاعد کند تا ایده ای که در سر داشت را در قالب فیلم در بیاورد، اما هربار به دلایلی این ایده ترد میشد. او تصمیم گرفت با همکار خود « جیسون بلوم » با کمترین امکانات فیلمبرداری را شروع کند و نهایتا این فیلم را با یک دوربین « هندیکم » ساختند.
هزینه ساخت « فعالیت فراطبیعی 1 » چیزی حدود 15 هزار دلار بود و توانست با فروشی بالغ بر 193 میلیون دلار، رکورد پرسودترین فیلم سینما از لحاظ بازده را به خود اختصاص دهد.
نکته جالب دیگر این فیلم، عدم استفاده از موسیقی متن است و همانطور که میدانید یکی از مهم ترین عناصر در فیلم ترسناک، استفاده از موسیقی متن است که میتواند ترس و هیجان را دوچندان کند. در پارانورمال 1 این امر رعایت نشد و کارگردانان توانستند با این روش نام خود را در صنعت فیلم های ترسناک جاودانه کنند.

داستان فیلم درباره زوج جوانی است که با دختران به خانه ای بزرگ نقل مکان میکنند، آنها بعد از مدتی متوجه میشوند که این خانه توسط قدرت فراطبیعی تسخیر شده است. به همین دلیل با نصب دوربین در خانه سعی میکنند تا عملکرد این موجود را مورد بررسی دهند.
این اتفاق ها با القاء ترس و هیجان زیادی به مخاطب انجام میشود و غیر ممکن است که هنگام دیدن آن نترسید.

پارانورمال اکتیویتی 3، بنا به نظرسنجی های متعدد در سراسر جهان یکی از بهترین فیلم ترسناک های تاریخ سینما محسوب میشود، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اگر تاکنون این فیلم وحشت آور را ندیده اید، سریع تر به دنبال تماشای آن باشید.

 

یک جن زده آمریکایی – An American Haunting 2005

An American Haunting

 

  • کارگردان: کورتنی سولومون
  • نویسنده: کورتنی سولومون
  • بازیگران: دونالد ساترلند – سیسی اسپیسک – جیمز دارسی – ورتون دوبتچف
  • سال اکران: 2005

فیلم ترسناک جن زده آمریکایی – در ابتدا لازم به ذکر است که این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است که گفته میشود خانواده ثروتمند « بل » مورد نفرین و حمله یک روح قرار گرفته اند و برای سالها مورد آزار و اذیت این روح قرار میگیرند. روح قصد دارد یکی از اعضای خانواده را به قتل برساند و نهایتا « جان بل » قربانی این روح پلید شده است. تاکنون 35 رمان از این داستان ساخته شده است.

مرگ جان بل، تنها مرگی در امریکا است که توسط یک روح انجام شده است.

داستان فیلم نیز براساس همین واقعیت ساخته شده:
این فیلم بر اساس حوادثی واقعی ساخته شده که در شهر تنسی در اوایل قرن نوزدهم میلادی اتقاق افتاده است. جایی که روح خبیث مرتباً ظاهر می‌شود و دختری نوجوان و خانواده پولدارش را آزار می‌دهد. همچنین این حوادث بر پایه شواهد تنها پرونده مستند در تاریخ آمریکا است که یک روح باعث مرگ یک انسان می‌شود.

این فیلم یکی از بهترین فیلم ترسناک های تاریخ سینما به شمار میرود و شما میتوانید با دیدن آن، لحظاتی دلهره آور و هیجانی را تجربه کنید.

 

آنابِل – Annabelle 2014

annabelle

  • کارگردان: جان آر.لئونتی
  • نویسنده: گری دوبرمن
  • بازیگران: انابل والیس – وارد هورتون – الفری وودارد – تونی امندولا
  • سال اکران: 2014

فیلم ترسناک آنابل – این فیلم را میتوان یکی از نام آشنا ترین آثار از ژانر وحشت دانست، نامی که تقریبا تمام دوستداران سینما آنرا شنیده اند. آنابل نام عروسک پلیدی است که توسط قدرت های شیطانی تسخیر شده است. گفته میشود که این عروسک واقعی است و هم اکنون در موزه « اِد لورن » نگه داری میشود.

آنابل نخستین بار در سال 2014، به عنوان اسپین آف برای مجموعه « احضار – Conjuring » ساخته شد و 3 سال بعد قسمت دوم آن با نام « انابل: آفرینش » به سینما آمد. حال در آخرین اخبار سینما شاهد هستیم که قسمت سوم این فیلم ترسناک، با عنوان « انابل 3: به خانه بازمیگردد » در مراحل تدوین نهایی قرار گرفته است. شما میتوانید با کلیک بر روی لینکی که در ادامه قرار میدهیم، از تاریخ اکران این فیلم ترسناک مطلع شوید.

داستان فیلم انابل بعد از کشته شدن انابل هیگینز در ساختمان جان و میا اتفاق میفتد. یک روح سرگردان به دنبال تسخیر دختر این زوج « لیا » است و برای انجام نقشه خود از یک عروسک استفاده میکند و به سرعت شرایط را برای آنها سخت میکند.

انابل علی رغم نقدهای مختلفی که از منتقدین دریافت کرد، با فروش خود توانست موفقیت زیادی کسب کند. این فیلم با بودجه ای بالغ بر 6.5 میلیون دلار ساخته شد و توانست فروش 257 میلیونی را به ثبت برساند. در حال حاضر « انابل » یکی از موفقترین فیلم ترسناک های تاریخ به شمار میرود.

حضور – The Presence (Die Präsenz)

The Presence

 

  • کارگردان: دنیل گریکو
  • نویسنده: دنیل گریکو
  • بازیگران: لیو لیزا فریز- ماتیاس دتریش – هنینگ نورم
  • سال اکران: 2014

فیلم ترسناک حضور – این فیلم یکی از آثار ترسناک سینمای وحشت به شمار میرود که در سال 2014 به اکران درآمده است.

مارکوس به همراه دوست دخترش ربکا و دوستش لوکاس در یک قصر تسخیر شده وقت می گذراند. با این حال برای دو تن از آن ها اتفاق بدی رخ می دهد.

این فیلم ترسناک، ممکن است همانند سایر آثار این مطلب شناخته شده نباشد، اما تماشای آن میتواند هیجان زیادی را برای شما به ارمغان بیاورد.

 


 

جن گیری امیلی رُز – The Exorcism of Emily Rose

The Exorcism of Emily Rose

 

  • کارگردان: اسکات دریکسون
  • نویسنده: اسکات دریکسون
  • بازیگران: لورا لینی – جنیفر کارپنتر – تام ویلینکسون – کلم فیور – مری بت هرت – هنری چرنی
  • سال اکران: 2005

فیلم ترسناک جن گیری امیلی رُز – این فیلم دنباله ای بر یکی از فیلم های مجموعه جن گیر است. داستان فیلم به زمانی بر میگردد که پدر مور قصد خارج کردن روح از بدن تسخیر شده امیلی رُز را دارد، اما امیلی از دنیا میرود و پدر مور به جرم قتل، دستگیر میشود.

این فیلم یک فلش بَک به زمان جنگیری است و قرار است در طول داستان، کشیش مور بیگناهی خودرا اثبات کند.

جن گیری امیلی رز از داستان آنلیز میشل که در سال 1952 در بایرن به دنیا آمد اقتباس شده است. او به یک خانواده چهار نفره تعلق داشت که به طور مرتب به کلیسا می رفتند. میشل پس از 16 سالگی به حملات صرع دچار می شد. داروهایی ضدصرع که به او تجویز می شد علائم افسردگی و خودکشی را در او به وجود آورد. حال او بدتر شد و چیزهای عجیب و غریب می دید. مشکل او را شیزوفرنی گزارش داده و داروهای بیشتری به او تجویز کردند. او سرانجام از هر چیزی که به کلیسا مربوط بود متنفر شد و خانواده اش به این نتیجه رسیدند که او تسخیر شده است. به همین دلیل برای جن گیری دخترشان به سراغ یک کشیش رفتند.

این اثر، یکی از بهترین فیلم ترسناک های سینمای وحشت است که لرزه به تن مخاطب میاندازد، پیشنهاد میکنیم اگر از طرفداراد ژانر وحشت هستید و تاکنون این فیلم ترسناک را ندیده اید، در اسرع وقت به فکر تماشای آن باشید.

لازم به ذکر است که این فیلم بر اساس واقعیت ساخته شده است.

 


 

جمعه سیزدهم – Friday The 13th Killer

Friday 13th Killer

 

  • کارگردان: مارکوس نیسپل
  • نویسنده: دامین شانون – مارک سوییفت
  • بازیگران: درک میرس – دانیل پاتابیکر – نانا ویزیتور – جرد پادالکی – ویلا فورد
  • سال اکران: 2009

فیلم ترسناک سیزدهمین جمعه – یکی از فیلم هایی که داستان خوبی دارد و توانسته موفقیت قابل قبولی کسب کند، فیلم سیزدهمین جمعه است که توسط مارکوس نیسپل تولید شده است.

چند جوان قصد سفر به جنگل را دارند تا بتوانند « ماریجوانا » پیدا کنند، آنها در نزدیکی منطقه ای ممنوعه کمپ میزنند و یک زوج از این اکیپ، به درون جنگل میروند تا ماجراجویی خود را آغاز کنند.
کمی بعد آنها با کلبه ای مواجه میشوند که فرسوده و قدیمی شده، همین لحظه یک انسان قدرتمند در حال کشتن دوستان آنهاست. آنها توسط یک انسان به نام « جیسون » مورد تهاجم قرار میگیرند و درواقع آنرا بیدار میکنند.

در طول فیلم صحنه های هیجان و دلهره آور زیادی وجود دارد که به خوبی ترس را به مخاطب وارد میکند. « سیزدهمین جمعه » یکی از بهترین فیلم ترسناک های سینما است که کمتر نامش شنیده شده،
این فیلم با بودجه ای بالغ بر 19 میلیون دلار تولید شد و نهایتا توانست 91 میلیون دلار فروش داشته باشد.

 

توطئه آمیز – Insidious

Insidious

 

  • کارگردان: جیمز وان
  • نویسنده: لی ونل
  • بازیگران: پاتریک ویلسون – رز ببرن – باربارا هیرشی
  • سال اکران: 2010

فیلم ترسناک توطئه آمیز – « اینسیدیوس » یکی از بهترین فیلم ترسناک های آمریکایی است که در سال 2010 توسط جیمز وان تولید شد. تهیه کنندگان بزرگی در ساخت این فیلم ترسناک نقش داشته اند که کارنامه موفقی را در اختیار دارند، « جیسون بلوم و اورن پلی » که سازندگان قسمت اول از مجموعه فعالیت فراطبیعی بوده اند.

داستان فیلم در مورد خانواده لامبرت جاش است که به همراه فرزندان خود، به خانه ای جدید نقل مکان کرده اند. یکی از پسران این خانواده « دالتون »، صدای باز شدن یک در را میشنود و به اتاق شیروانی میرود، بعد از این اتفاق تو ناگهان از روی پله به زمین میفتد و روز بعد از این حادثه، دالتون به کما میرود. پس از گذشت مدت زیادی از طول درمان، پدر و مادر دالتون تصمیم میگیرند که اورا به خانه ببرند. بعد از انتقال دالتون به خانه، انها متوجه میشوند که حوادث غیر طبیعی در حال رخ دادن است.
آنها از دکتر الیس رنیر که متخصص در درمان بیماری های فراطبیعی است کمک میگیرند و دکتر رنیر به کمک دو دستیار خود، قصد کمک به این خانواده را دارد.

این فیلم، نخستین قسمت از مجموعه « توطئه آمیز – insidious » است و طی سالهای بعد، 3 عنوان دیگر از این مجموعه ساخته شده است. تماشای هرکدام از این عناوین خالی از لطف نیست و اگر جزء طرفداراد فیلم ترسناک و ژانر وحشت هستید، این فیلم میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد.

 

راهبه – The Nun 2018

The Nun - Horror Movie

 

  • کارگردان: کورین هاردی
  • نویسنده: گری دوبرمن
  • بازیگران: تیسا فارمیگا – دمیان بیچیر – شارلوت هوپ – بانی آرونز
  • سال اکران: 2018

فیلم ترسناک راهبه – این فیلم که در سال 2018 به اکران درآمد، پنجمین فیلم از مجموعه فیلم ترسناک های « احضار – The Conjuring » است. ساخت این فیلم به عنوان پیش درآمد برای احضار 2 انجام شد و توانست موفقیت زیادی را برای سازندگان خود به ارمغان بیاورد.

بازی بسیار روان و زیبای ستارگان این فیلم، یکی از پررنگ ترین دلایل این موفقیت حساب میشود.
راهبه با بودجه 22 میلیون دلاری تولید شد و توانست 363 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشد که برای یک فیلم ترسناک، مقدار زیادی محسوب میشود.

داستان به زمانی برمی‌گردد که یک راهبه جوان، در کلیسایی در رومانی به طرزی مشکوک به قتل می‌رسد. یک کشیش با گذشته‌ای خالی و نسبتاً ترسناک، به همراه یک راهبه تازه‌کار که نزدیک به اتمام دوره آموزشی است، از جانب شهر واتیکان مسئول تحقیق روی این کلیسا و اتفاقات رخ داده در آن می‌شوند. آن‌ها در حین بررسی پرونده، به راز نامقدس و شومی برخورد می‌کنند که نه‌ تنها زندگی، بلکه ایمان و همچنین روح خود را به خطر می‌اندازند.

راهبه یکی از بهترین فیلم ترسناک های تاریخ سینما به شمار میرود و پیشنهاد میکنیم اگر تاکنون این اثر را ندیده اید، به دنبال تماشای آن باشید.

 فیلم‌های علمی تخیلی

خلاصه‌ای از موادری که در ادامه این بخش مشاهده می‌کنید.

 

ورود – Arrival

Arrival movie suggest

 

  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • نویسنده: تِد چانگ – اِریک هِیزرر
  • ستارگان: اِمی آدامز – جِرمی رِنر – فارِست ویتاکِر
  • سال اکران: 2016
  • ژانر: علمی تخیلی

معرفی فیلم ورود – این فیلم یکی از زیباترین آثار علمی – تخیلی است که در سالهای اخیر شاهدش بودیم. لازم به ذکر است که این فیلم یکی از بهترین فیلم های 2016 محسوب میشود.
داستان فیلم در مورد ورود سفینه های عجیب و ناشناخته موجودات فضایی به زمین است. 12 سفینه در کشورهای مختلف زمین، ارتش آمریکا باید به سرعت عمل کند و راهی برای ارتباط با این سفینه و موجودات پیدا کند، به همین سبب به دنبال دکتر لوئیس بنکس « اِمی آدامز » میرود. دکتر بنکس یک استاد زبان شناسی است که به تازگی فقدان بزرگی را پشت سر گذاشته است.

در نهایت دکتر بنکس به محل استقرار سفینه میرود و به همراه یک تیم کامل از پژوهشگران و متخصصان سعی در شکافتن این راز میکند.
نکته تفاوت این فیلم با سایر عناوین علمی تخیلی این است که معمولا در سایر فیلم ها میبینیم که موجودات بیگانه قصد نابودی زمین را دارند و هدفشان دستیابی به هسته زمین است. اما در ورود اینچنین نیست و در ابتدای فیلم میبینیم که سفینه ها بدون اینکه هیچ حرکت اضافی ای انجام دهند، سرجای خود مستقر میشوند. این شاهکار به خوبی حس کنجکاوی را در مخاطب بیدار میکند و سوال و جوابای جذابی را در ذهن ایجاد میکند. بدون شک « ورود » یکی از بهترین فیلم های قرن 21 است که هر سینما دوستی باید آنرا ببیند.

همچنین لازم به ذکر است که در 89 اُمین جشنواره اسکار، ورود در 8 بخش جشنواره نامزد بود، که در نهایت توانست جایزه « بهترین تدوین صدا » را کسب کند.

 

مسافران – Passengers

passengers 2016

 

  • کارگردان: مورتن تیلدام
  • تهیه کننده: نیل. اچ موریتر – استیون هامل
  • ستارگان: کریس پرت – جنیفر لارنس – مایکل شین – لارنس فیشبرن – اندی گارسیا – آرورا پرینو
  • سال اکران: 2016
  • ژانر: علمی تخیلی – ماجراجویی

معرفی فیلم مسافران – این فیلم علی رغم انتقادات منفی که از سوی منتقدین دریافت کرد، به نظر من یکی از بهترین فیلمنامه ها را دارد. داستان فیلم به گونه ای جلو میرود که فقدان و حالات روحی نقش اول را میتوان با تمام وجود حس کرد.

داستان فیلم به گونه ای آغاز میشود که حدود 5 هزار انسان، قصد مهاجرت از سیاره زمین را دارند. مقصد آنها سیاره هومستد 2 است که 120 سال نوری با زمین فاصله دارد. آنها توسط محفظه های کمای مصنوعی یک کمپانی قدرتمند، درون سفینه ای خارق العاده به خواب فرو رفته اند و طبق برنامه قرار است که 4 ماه قبل از رسیدن به هومستد از خواب برخیزند.

اما پس از برخورد جسمی در فضا با سفینه، یکی از محفظه ها آسیب میبیند و مسافر آن دریچه یعنی جیم پرستون « کریس پرت » از خواب بلند میشود. او ابتدا گمان میکند که همه چیز طبیعی اتفاق افتاده و کمی بعد از بیدار شدن متوجه میشود که او تنها کسی است که زود بیدار شده و در واقع 90 سال با هومستد فاصله دارد. تلاش های جیم برای ارتباط سازی با زمین و یا تعمیر دریچه با شکست رو به رو میشود و هنگامی که او از همه چیز ناامید شده، یک محفظه را میبینید که آرورا لین « جنیفر لارنس » در آن خوابیده و دنیای جیم را دگرگون میکند.

اتفاقات بسیار جالب زیادی در این فیلم رخ میدهد که میتواند برای مخاطب بسیار جذاب باشد.
« مسافران – Passengers » به معنای واقعی یکی از شاهکارهای قرن 21 به شمار میرود که پیشنهاد میکنیم حتما آنرا ببینید.

Ad Astra

  • کارگردان: جیمز گری
  • تهیه کننده: برد پیت – جیمز گری – جرمی کلینر
  • بازیگران: برد پیت – تامی لی جونز – روث نگا – لیو تایلر – دونالد سوزرلند
  • سال اکران: 2019
  • ژانر: علمی تخیلی – درام

اگر از علاقه مندان به فیلم‌های علمی تخیلی و عناوینی که مربوط به فضای کهکشان هستند باشید، Ad Astra یک گزینه مناسب برای شما است.

این فیلم یکی از فیلم های علمی تخیلی سال 2019 است که توسط کارگردان آمریکایی جیمز گری (James Gray) ساخته شده و بازیگران بزرگ هالیوود همچون برد پیت و تامی لی جونز در آن ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم در مورد آینده کهکشان است. زمانی که سیستم محافظتی زمین متوجه تهدید بزرگی از سوی دیگر منظومه شمسی می‌شود. نیروی مهار نشدنی با قدرت تخریب بالا که می‌تواند زمین را به کل نابود کند. در همین هنگام روی مک-براید (برد پیت) که یک فضانورد است به مأموریتی فرستاده می‌شود.

ماموریتی که طی آن باید ابتدا به ماه، سپس به مریخ سفر کند تا بتواند منشأ این نیروی مخرب را پیدا کند.

سرنوشت مک براید به پدر خود یعنی هنری کلیفورد مک-براید، یکی از فضانوردان افسانه‌ای در فیلم منتهی می‌شود.

Ad Astra از آن دسته فیلم‌هایی است که بدون صحنه‌های اکشن خاص و ویژه شما را به تماشا تا پایان عنوان می‌نشاند و بدون اینکه ذره‌ای شما را خسته کند، داستان را پایان می‌دهد.

جست و جو در فضا برای پیدایش موجودات دیگر منظومه موضوعی تقریبا کلیشه‌ای است. اما هیچ‌گاه تکراری نمی‌شوند. Ad Astra یکی از جدیدترین فیلم های جهان در همین موضوع است.

 

best movies all time - constantine

کنستانتین – Constantine

  • کارگردان: فرانسیس لارنس
  • تهیه کننده: لورن شولر دونر – آکیوا گلدسمن – بنجامین مِلنیکِر
  • بازیگران: کیانو ریوز – ریچل وایس – شیا لابوف – ماتیلدا سوئینتن – پیتر استرمر
  • سال اکران: 2005
  • ژانر: ترسناک – فراطبیعی

معرفی فیلم – کنستانتین یکی از بهترین فیلم های جهان است که در سال 2005 توسط فرانسیس لارنس تولید شد. این فیلم با درخشش کیناو ریوز همراه بود و توانست موفقیت های زیادی را به دست آورد.

داستان فیلم در مورد « جان کنستانتین » است که با قابلیت های فراطبیعی به دنیا آمده و قادر است با نیروهای شیطانی بجنگد. در ابتدای فیلم میبینیم که مامون « پسر شیطان » قصد ورود به دنیای انسان ها را دارد؛ اما برای این کار او باید نیزه سرنوشت را به دست آورد و با انجام یک سلسله مراتب، ورود خود را به این دنیا مهیا کند. او قصد دارد از یک روش تقریبا مخفی برای این کار استفاده کند که جان کنستانتین متوجه این موضوع میشود و تلاش میکند که از ورود مامون به دنیای زندگان جلوگیری کند.

کنستانتین یکی از بهترین فیلم های جهان در ژانر فراطبیعی – ترسناک است و اگر تاکنون این عنوان را تماشا نکرده اید، میتواند یکی از بهترین گزینه ها باشد. امیدواریم که از تماشای این فیلم لذت ببرید و در نهایت پس از تماشای آن، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آلیتا: فرشته مبارز – Alita: Battle Angel

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • تهیه کننده: جیمز کامرون – جان لاندو
  • بازیگران: رزا سلزار – کریستُف والتس – ماهرشالا علی – جنیفر کانلی – کین جانسون – اِد اسکرین
  • سال اکران: 2018
  • ژانر: علمی تخیلی – اکشن – فانتزی

به جرئت می‌توانم بگویم یکی از جذاب ترین و جالب ترین فیلم هایی که اخیرا دیده‌ام « آلیتا: فرشته مبارز » است. داستان فیلم و استفاده از جلوه‌های ویژه تماشایی این عنوان به زیباترین نحو ممکن مرا مجذوب خودش کرد.

البته جز این هم انتظار نداشتم، زمانی که دیدم تهیه کننده این فیلم جیمز کامرون است، متوجه شدم که این فیلم می‌تواند یکی از بهترین فیلم های جهان باشد و تصمیم به تماشای آن گرفتم.

داستان فیلم در سال 2526 میلادی اتفاق می‌افتد، زمانی که نیروهای متحد مریخ به زمین حمله کرده‌اند و حال آخرین بازماندگان از انسان‌ها در منطقه‌ای زیر شهر زالِم جمع شده‌اند. زالم شهری است که براساس مهندسی فوق پیشرفته معلق در هواست و توسط فردی به نام « نُوا » کنترل می‌شود. دکتر ایدو که یک پزشک متعهد است، در ابتدای فیلم یک صورت سایبورگ پیدا می‌کند و به کمک همکار خود اورا احیاء می‌کند و نام آن سایبورگ را آلیتا می‌گذارد.

آلیتا کم کم متوجه می‌شود که استعداد ذاتی در مبارزه کردن دارد و پس از قرار گرفتن در شرایطی، گذشته خودرا به یاد میاورد و از قصد و هدفی که قبلا داشته مطلع می‌شود. ادامه فیلم را برای شما می‌گذاریم تا لذت پایان این عنوان را از شما نگیریم.

آلیتا به معنای واقعی یکی از بهترین فیلمهای دنیا است و پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌را ببینید.

فکر کنم حالا تنها شدیم – I Think We Are Alone Now

  • کارگردان: Reed Morano
  • نویسنده: Mike Makowsky
  • بازیگران: پیتر دینکلیج – الی فانینگ
  • سال اکران: 2018
  • ژانر: علمی تخیلی – درام – پسا‌ آینده

یکی از بهترین فیلم‌های علمی تخیلی را میتوان « فکر کنم حالا تنها شدیم » نام برد. درامی که سرتاسر استرس است و با درخشش دو ستاره خود لحظات غمگینی را به مخاطب القا میکند.

داستان این فیلم در مورد آینده زمین اتفاق میفتد، جایی که تمام مردم دنیا طی حادثه‌ای نامعلوم کشته شده‌اند و تنها 2 نفر زنده باقی مانده‌اند. ستارگان فیلم دِل « پیتر دینکلیج » و گریس « الی فانینگ » در اوایل داستان همدیگر را پیدا میکنند و رابطه احساسی میان این دو بوجود می‌آید.

دِل که انسانی منزوی و تنها بوده، اکنون پس از نابودی بشریت قصد دارد شهر خودرا پاکسازی کند. او خانه‌ها را با روشی خاص پاکسازی میکند و اجساد را دفن میکند. با وارد شدن گریس به داستان اتفاقات جالبی میفتد و شخصیت‌های متفاوت این دو باعث بوجود آمدن لحظاتی بسیار زیبا در فیلم میشود.

اگر جزء علاقه مندان به ژانر پسا آینده و درام علمی تخیلی هستید این فیلم را به شما پیشنهاد میکنم. با وجود سناریوی نه‌چندان خوبی که برای پایان این فیلم در نظر گرفته شده، میتوان آنرا جزء بهترین فیلم های 2018 نام برد. درخشش کاراکترهای اصلی و همچنین کارگردانی فوق‌العاده باعث این امر شده‌اند.

دونده هزارتو – Maze Runner

  • کارگردان: وس بال
  • نویسنده: نوا اوپن‌هایم
  • بازیگران: دیلن اوبرایان، کایا اسکودلاریو، توماس سنگستر
  • سال اکران: 2014
  • ژانر: اکشن علمی-تخیلی

این فیلم اولین تجربه کارگردانی وس بال است که توانست خودش را در همین اولین تجربه ثابت کند، دونده هزارتو بر اساس رمانی با همین نام نوشته جیمز دشنر ساخته شده است.

به نظر موفق‌ترین و بهترین فیلم سریِ دونده هزارتو اولین عنوان این سری است ولی اگر اولین عنوان را تماشا کنید خواسته ناخواسته به دنبال ادامه سری هم که شامل Maze Runner: The Scorch Trials و Maze Runner: The Death Cure می‌شود می‌روید که انصافا این دو دنباله هم فیلم‌های سطح بالا و جذابی هستند که داستان گیرایی هم دارند.

داستان از جایی آغاز می‌شود که پسری به نام توماس در یک هزار راه غول پیکر بیدار می‌شود و می‌بیند که تعداد زیادی افراد جوان در این هزارتو گیر افتاده‌اند و اگر در هزارتو جلوتر بروند موجودات عجیبی به آن‌ها حمله می‌کنند برای همین در همان ابتدای هزارتو یک مکان کوچک برای زندگی درست کرده‌اند و روزگار می‌گذرانند، توماس تصمیم دارد که از هزارتو خارج شود و ادامه ماجرا، البته داستان سطوح بسیار بالاتری دارد و فقط به فرار از یک هزارتو ختم نمی‌شود ولی برای جلوگیری از لو رفتن داستان بهتر است خودتان تماشا کنید.

فیلم دونده هزارتو نگاه جدیدی به سبک فیلم‌های علمی-تخیلی است که علاوه بر جلوه‌های ویژه جالب و تماشایی تمرکز زیادی روی داستان دارد و در تمام طول مدتِ فیلم شما را همراه خودش می‌کشد اتفاقات داخل هزارتو یک راز است که هرچه بیش‌تر در فیلم جلو می‌رویم بیشتر متوجهش می‌شویم و همین جذابیت را تا انتهای فیلم حفظ می‌کند و یک پایان خیلی خوب که شما را برای دیدن ادامه سری تشویق می‌کند.

3 گانه ارباب حلقه‌ها

یکی دیگر از برترین فیلم های تاریخ، 3گانه مشهور و تماشایی ارباب حلقه‌ها است. این فیلم را می‌توان در ژانر فانتزی- تخیلی جای داد.

بعید می‌دانم کسی طرفدار سینما باشد و از دنبال کننده‌های سینمای هالیوود باشد و این شاهکار را ندیده باشد. اما خوب ممکن است افرادی به‌تازگی وارد دنیای بی‌پایان سینما شده باشند و تاکنون این مجموعه را ندیده‌اند. به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم حتما این 3گانه را ببینید و مطمئن باشید که این شاهکار بهترین لحظات را برایتان رقم میزند.

داستان در سرزمینی خیالی اتفاق می‌افتد. انسان‌ها، الف‌ها، دورف‌ها (کوتوله‌ها) و سایر موجوداتی که متعلق به‌این سرزمین هستند با قدرتمندترین دشمن ممکن مواجه شده‌اند، سایرون. سایرون به‌وسیله انگشتر قدرتمند خود قصد دارد تمامی زمین را به‌سلطه خود در آورد و انسان‌ها درمقابل او ایستادگی می‌کنند و اورا نابود می‌کنند. اما این حلقه قدرتی وسوسه انگیز دارد و موجب می‌شود که انسان‌ها از نابود ساختن آن سرباز بزنند و هرکس می‌خواهد قدرت حلقه را برای خود داشته باشد.

اما این دقیقا همان حیله و مکری است که سایرون در حلقه جای داده. سال‌ها بعد از جنگ بزرگ انسان‌ها و نیروهای تاریکی، سایرون مجدد قدرت خود را به‌دست می‌آورد. اما زمانی قدرت او تکمیل می‌شود که حلقه را پس بگیرد. بنابراین تمامی نیروهای خود را فرا می‌خواند تا حلقه را پس بگیرد. از طرف دیگر انسان‌ها متوجه این موضوع شده‌اند و باید حلقه را در آتش کوه نابودی، همان جایی که حلقه ساخته شده آن را نابود کنند.

ماجراجویی کاراکترها و سفر پر ماجرای آن‌ها، چالش‌هایی که درطول این مسیر با آن روبه‌رو می‌شوند، ارباب حلقه‌ها را به‌یکی از پرطرفدارترین فیلم های جهان تبدیل کرده است. امیدوارم که از تماشای این 3گانه لذت ببرید.

لیست فیلم‌های جنایی

بهترین فیلم های جنایی 

خلاصه‌ای از مواردی که در ژانر جنایی در این لیست حضور دارند.

Heat Movie details

مخمصه – Heat

  • کارگردان: مایکل مان
  • نویسنده: مایکل مان
  • ستارگان: رابرت دنیرو، آل پاچینو، وال کیلمر، ناتالی پورتمن، تام سایزمور، اشلی جاش
  • سال اکران: 1995
  • ژانر: جنایی، درام، دلهره آور

معرفی فیلم مخمصه – این فیلم را میتوان یکی از شاهکارهای دهه 1990 به شمار برد.
شاهکاری که توسط مایکل مان کارگردانی شد و اساطیر بزرگ سینما را درکنار هم به تصویر کشید. « رابرت دنیرو، آل پاچینو ». این دو غول بزرگ سینما پیش از مخمصه، در فیلم پدر خوانده باهم همبازی بودند؛ اما هیچگاه در هیچ سکانسی این دو چهره باهم تقابل نداشتند.

اما در Heat اینگونه نبود. داستان فیلم در مورد یک گروه از سارقین حرفه ای است که نیل مک کالی « رابرت دنیرو » رهبری این گروه را به عهده دارد. مک کالی و گروهش برای دزدی از یک بانک نقشه ریزی میکنند و پس از دزدی از بانک، یکی از مأمورین توسط عضو جدید گروه به قتل میرسد و این ترور باعث میشود که پای کارآگاه خبره و باهوش یعنی وینسنت هانا « آل پاچینو » به قضیه باز شود.

سرنخ هایی که وینسنت به دست می آورد، اورا به مک کالی میرساند و این اتفاق یکی از زیباترین سکانس های تاریخ سینما را رقم میزند.
لحظه ای که یک دزد و پلیس روبه روی هم قرار میگیرند و بدون گفتن دروغ، همدیگر را تحسین میکنند و هرکدان اذعان میکند که از کشتن دیگری ترسی ندارد.
مخمصه همچنان بعد از گذشت سالها، به عنوان یکی از برترین فیلم های خارجی تاریخ محسوب میشود.

248ca7836jiv

بی قانون – Lawless

  • کارگردان: جان هیلکات
  • تهیه کننده: مگان الیسون
  • ستارگان: تام هاردی – شایا لابوف – جیسون کلارک – جسیکا چستین – بیل کَمپ
  • سال اکران: 2012
  • ژانر: جنایی – درام

معرفی فیلم بی قانون – نام این فیلم شاید کمتر به گوشتان رسیده باشد. بی قانون ازآن دسته فیلم هایی است که عاشقان سینما باید آنرا ببینند. فیلمی که با درخشش ستارگانش، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است اما نامش کمتر شنیده شده است. داستان فیلم بر پایه داستانی واقعی است که در سال 1931 اتفاق افتاده. زمانی که فروش و مصرف مشروبات الکلی در ایالات متحده جرم محسوب میشد.

در فیلم میبینیم که برادران باندورانت « فارست – هاوارد – جک » از این فرصت استفاده کرده اند و با فروش الکل، تجارت خوبی به راه انداخته اند. همه چیز خوب پیش میرود و باندورانت ها در کنار کافه و پمپ بنزین خود، تجارتشان را ادامه میدهند.تا ناگهان سر و کله یک کلانتر پیدا میشود و برای باندورانت ها دردسر درست میکند.

« بی قانون – Lawless » یکی از برترین فیلم های سال 2013 به شمار میرود. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که اگر تاکنون این شاهکار را ندیده اید، هر چه زودتر به فکر تماشای آن باشید. از نکات قابل ذکر، دریافت جایزه نخل طلایی جشنواره کِن توسط « جان هیلکات » کارگردان این اثر است.

ارباب جنگ – Lord of war

  • کارگردان: آندره نیکول
  • تهیه کننده: نیکولاس کِیج – آندره نیکول – کریس رابرتز
  • بازیگران: نیکولاس کیج – جَرِد لِتو – اِیتان هاوک – بریجت مویناهان
  • سال اکران: 2005
  • ژانر: اکشن – هیجانی – جنایی

معرفی فیلم – ارباب جنگ یکی از زیباترین فیلم های اکشنی است که هرکس میتواند ببیند. فیلمی که با درخشش « نیکولاس کیج » توانست جایگاه خوبی را در سینمای هالیوود کسب کند. داستان فیلم در مورد جوانی است که از اوکراین به آمریکا مهاجرت کرده است و برای آینده خود، مسیری نامعلوم را مشاهده میکند. او متوجه میشود که یکی از پرسودترین کارها تجارت و فروش اسلحه است. کمی بعد او به کمک برادر خود، کارشان را آغاز میکنند.

آنها ابتدا از فروش اسلحه به گروه های کوچک کارشان را شروع میکنند و نهایتا به جایی میرسند که تبدیل به بدنام ترین تاجرین اسلحه میشوند. نقش اصلی فیلم را « نیکولاس کیج » بازی میکند و از همان لحظات ابتدایی، مخاطب را تحت تاثیر نبوغ و بازی روان خود میکند. ارباب جنگ یکی از بهترین فیلم های جهان به شمار میرود و شما میتوانید بعد از تماشای آن، نظر خود را در مورد این شاهکار با ما به اشتراک بگذارید.

لیست فیلم های کمدی

خلاصه‌ای از مواردی که در ادامه این بخش مشاهده می‌کنید.


فیلم گلس آنین

گلس آنین (یک چاقو کشی اسرار آمیز) – Glass Onion: A Knives Out Mystery

  • سال ساخت : 2022
  • امتیاز: 10/8.1
  • کارگردان : Mariano Cohn
  • مدت زمان : 2 ساعت
  • نویسنده : Rian Johnson

فیلم بسیار زیبای گلس آنین که با نام یک چاقوکشی اسرار آمیز (Knives Out 2 2022) نیز شناخته می‌شود، برای اولین بار در شبکه خانگی نتفیلیکس نمایش داده شد. درواقع فیلم یک چاقو کشی اسرارآمیز ادامه فیلم چاقوکشی 1 است. اکنون کارآگاه بنوا بلان برای مشخص نمودن تعدادی پرونده (که در نقش کارآگاه بازی میکند) باید سفر کوتاه به کشور یونان داشته باشد تا یکسری مسائل را بررسی نماید.


dumb a

خنگ و خنگ‌تر 1 – Dumb and Dumber

  • کارگردان: برادران فارلی
  • تهیه کننده: برد کروی
  • بازیگران: جیم کری – جف دانیلز
  • سال اکران: 1994
  • ژانر: کمدی

معرفی فیلم خنگ و خنگ‌تر 1 – یک فیلم سراسر کمدی از آن کمدی‌های دلنشین که هر کسی را به خنده وادار می‌کند و هنر فیلم در این است که فرق نمی‌کند کجا هستید و با چه فرهنگی با شوخی‌های این فیلم ارتباط برقرار می‌کنید و از ته دل می‌خندین.

برخلاف اکثر کمدی‌های امروزیِ هالیوود که از مسائل جنسی برای جذب مخاطب استفاده می‌کنند این فیلم یک کمدی خالص است و از دقیقه اول تا پایان فیلم فقط به مسائل روزمره‌ای که برای هر کسی در هرجای دنیا می‌تواند اتفاق بیفتد از نگاهی جدید و خنده‌دار نگاه می‌کند.

داستان در مورد دو دوست خوش قلب ولی به شدت احمق به نام‌های «هری» (جف دنیلز) و «لوید» (جیم کری) است که یک کیف پر از پول را قصد دارند به صاحبش که دختری زیباست و در یک شهر دور است برسانند و در این راه دچار مشکلات فراوانی می‌شوند.

و احتمالا لازم نیست اشاره کنم که جیم کری بازیگر فوق العاده با استعداد هالیوودی و یکی از بهترین کمدین‌های دهه اخیر در این فیلم شاهکار است و البته بازی جف دنیلز که توانسته در کنار جیم کری یکی از دوست داشتنی ترین زوج‌های هالیوودی را تشکیل دهد.

و البته نکته مثبت دیگر در مورد فیلم برای ایرانی‌ها دوبله بی نظیر فیلم است، یک دوبله حرفه‌ای از دوبلُرهای حرفه‌ایِ داخلی که حتی گاهی اوقات از زبان اصلی فیلم سبقت گرفته و شوخی‌هایی به فیلم اضافه کرده.

 

پاین اَپِل اکسپرس – Pineapple Express

  • کارگردان: دیوید گوردون گرین
  • تهیه کننده: شانا رابرتسون – جاد اپتاو
  • بازیگران: اَمبِر هرد – ست روگن – جیمز فرانکو – دنی مک‌براید – کریگ رابیتسون
  • سال اکران: 2008
  • ژانر: کمدی

یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان و بهترین فیلم های کمدی فیلمی است که قصد معرفی‌اش به شمارا داریم. می‌توانم به جرئت بگویم این فیلم یکی از خنده‌دارترین فیلم های ساخته شده سال‌های گذشته است. داستان فیلم در مورد آزمایش‌های سری است که در آن گیاه ماریجوانا را مورد بررسی قرار دادند و پس از استعمال آن و مشاهدات حالات فرد مصرف کننده، آن را به لیست موارد ممنوعه میفرستند.

سال‌ها بعد یک جوان « ست روگن » که یکی از مصرف کنندگان حرفه‌ای گراس است به طور اتفاقی شاهد قتل یکی از اعضای باند خلاف چینی‌ها می‌شود و همین امر باعث می‌شود که وارد ماجرای بزرگی شود. او درواقع یکی از بی‌رحم‌ترین خلافکاران منطقه را به دنبال خود می‌کشاند. صحبت‌هایی که میان دِیل و موادفروش خود که اکنون با دیل پا به فرار گذاشته لحظات بسیار شیرین و جالبی را برایتان خلق می‌کند.

بازهم می‌گویم این فیلم یکی از بهترین فیلم های کمدی است که حتما باید آن‌را ببینید. امیدوارم که از تماشای این اثر لذت ببرید و لحظات شادی برایتان ایجاد شود.

بزرگ شده ها – Grown Ups « قسمت اول »

  • کارگردان: دنیس دوگان
  • تهیه کننده: جک جیاراپوتو – آدام سندلر
  • بازیگران: آدام سندلر – کوین جیمز – کریس راک – دیوید اسپید – راب اشنایدر – استیو بوشمی
  • سال اکران: 2010
  • ژانر: کمدی

معرفی فیلم بزرگ شده ها – این فیلم یکی از قوی ترین کمدی های تاریخ سینما است که در سال 2010 توسط بازیگر توانمند هالییود « آدام سندلر » تهیه شد و کارگردانی آنرا نیز « دنیس دوگان » به انجام رساند. بزرگ شده ها در مورد 5 دوست است که در تیم بسکتبال مدرسه، در سال 1970 موفق میشوند قهرمان شوند.

مربی آنها « مربی بازر » نکات زیادی را در مورد زندگی کردن به آنها آموخت و سالها بعد، پس از مرگ بازر، گروه قدیمی دوباره در کنار هم جمع میشوند. آنها پس از مراسم تدفین و سوگواری مربی، برای گذراندن تعطیلات به یک ویلا لب رودخانه میروند و اتفاقات جالبی برای آنها رقم میخورد. این 5 دوست، دوستی بسیار نزدیکی باهم دارند و شوخی های آنها به معنای واقعی شما را به خنده میاندازد.

چند قسمت دیگر از فیلم « بزرگ شده ها – Grown Ups » ساخته شده که تمامی آنها دارای کمدی بسیار قوی هستند. پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که از قسمت اول این مجموعه شروع به دیدن کنید و لحظات شاد را برای خود فراهم کنید.

8 یار اوشِن – Ocean’s Eight

  • کارگردان: گری راس
  • تهیه کننده: استیون سودربرگ – جورج کلونی
  • بازیگران: ساندرا بولاک – کیت بلانشت – ریحانا – آن هتوی – هلنا کارتر
  • سال اکران: 2018
  • ژانر: کمدی – سرقت – جنایی

معرفی فیلم – پیشنهاد امروز ما به شما یکی از جالب ترین فیلم هایی است که در سال 2018 به اکران درآمد، « Ocean`s Eight ». این فیلم یک ژانر کمدی، سرقت، جنایی است. با وجود هزینه ای 70 میلیون دلاری که برای این فیلم به کار گرفته شد، فروش خوبی نیز کسب کرد و تاکنون توانسته 284 میلیون دلار فروش داشته باشد.

از نکات جالب توجه این فیلم تهیه کننده و بازیگران آن است که یکی از تهیه کنندگان « جرج کلونی »، بازیگر توانمند و سرشناس سینما و دیگر بازیگر سرشناس این فیلم « ریحانا » خواننده محبوب است. در ادامه شما میتوانید خلاصه ای از داستان فیلم را مشاهده نمایید.

داستان فیلم در مورد 8 زن است که قصد سرقت جواهر سلطنتی را دارند. رهبری گروه آنها را دنی اوشِن «ساندرا بولاک » به عهده دارد، کسی که ذاتا دزد به دنیا آمده و تمامی افراد خانواده او جزو سارقین شناخته شده محسوب میشوند. او به کمک بهترین دوست خود لوو میلر « کیت بلانشت » یک گروه از حرفه ای ترین هارا جمع میکنند و با برنامه ای دقیق و منظم این دزدی را طرح ریزی میکنند.

نحوه دور هم جمع کردن این گروه، دیالوگ هایی که بین آنها رد و بدل میشود، شخصیت های توانمند فیلم و … همه و همه دست به دست هم میدهند تا 110 دقیقه مخاطب را مجذوب خود کنند.
حضور « ریحانا » در فیلم در قالب یک هکِر کار بلد است که قصد دارد سیستم امنیتی قصر را هک کند.

پای آمریکایی – American Pie

یکی دیگر از بهترین مجموعه‌ فیلم‌های جهان در ژانر کمدی، مجموعه امریکن پای (American Pie) است. این مجموعه از سال 1999 کار خودرا آغاز کرده و طی سال‌های بعد قسمت‌های جدیدی ازآن ساخته شده که تماما طنز و شادی را به‌همراه دارد. اقلب داستان‌ها درمورد دانشجو و یا دانش‌آموزان جوانی است که با چالش‌هایی جالب مواجه می‌شوند و اتفاقات خنده‌داری برایشان رخ می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به‌دنبال فیلم های کمدی و خنده‌دار هستید، حتما این مجموعه طنز را تماشا کنید.

دیکتاتور 2012

دیکتاتور – Dictator

یکی دیگر از بهترین فیلم های جهان در ژانر کمدی، فیلم سینمایی دیکتاتور است. این فیلم در سال 2012 توسط لری چارلز ساخته شد و از خنده دارترین فیلم های تاریخ به شمار میرود.

داستان فیلم در مورد علاءالدین است. دیکتاتوری تمام عیار با ریش‌های پر پشت خود که کشور کوچک وادیه در شمال آفریقا محل حکومت اوست. خانواده علاءالدین به مدت چهل سال حاکمان وادیه بوده‌اند و خود علاءالدین از 7 سالگی قدرت را به دست گرفته. حکومتی کاملا مسبتد با حاکمی عیاش و ولخرج.

علاءالدین برای شرکت در اجلاس سران کشور به آمریکا سفر می‌کند و در هتل محل اقامت خود ربوده می‌شود و ربایندگان ریش‌های اورا میتراشند. علاءالدین موفق می‌شود از دست ربایندگانش فرار کند، اما به دلیل اینکه ریش‌های او تراشیده شده نمیتواند خودش را به نگهبانان هتل اثبات کند و اجازه ورود او به هتل داده نمی‌شود و در نیویورک سرگردان می‌شود. در همین حین با زنی آشنا می‌شود و به کمک او موفق می‌شود ریش‌های یک فرد مُرده را به جای ریش خود بگذارد و بدین صورت خود را به عنوان علاءالدین معرفی کند.

ماجرای علاءالدین بیش از هر کمدی دیگری خنده دار است و در طول فیلم بارها و بارها خنده را به صورت شما بینندگان عزیز مینشاند.اگر این فیلم را تاکنون ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنم حتما آن را تماشا کنید. این فیلم یکی از بهترین فیلم های جهان است. امیدوارم از تماشای این اثر لذت ببرید.

 

فیلم های عاشقانه

خلاصه‌ای از مواردی که در ژانر عاشقانه در این لیست حضور دارند.

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

  • کارگردان: میشل گوندری
  • تهیه کننده: استیو گولین – آنتونی برگمن
  • ستارگان: جیم کری – کیت وینسلت – مارک روفالو
  • سال اکران: 2004
  • ژانر: رمانتیک علمی-تخیلی

معرفی فیلم درخشش ابدی یک ذهن بی آلایش – این فیلم دقیقا شبیه این است که دستگاهی به سر یک نفر وصل کنین و به تماشای خواب‌هایی که می‌بیند بنشینید، هنرمندی فیلم در به تصویر کشیدن همچین دنیایی بی نظیر است مثل یک خواب واقعی همه چیز درهم برهم است ولی در نهایت همه درکش می‌کنند چرا که شما هم قبلا خواب دیده‌اید و همه فیلم‌های موفق یک فاکتور تکراری دارند، بیان احساسات مشترک.

Eternal Sunshine از معدود فیلم‌های جیم کری در نقش جدی است و از افتخارات زندگی حرفه‌ای او هم به حساب می‌آید او برای این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب هم شد که البته موفق به دریافت جایزه نشد.

از افتخارات فیلم می‌توان به اسکار بهترین فیلم‌نامه اصلی، جایزه‌های آکادمی فیلم بریتانیا بهترین تدوین و بهترین فیلم نامه اصلی و نامزد دریافت چندین جایزه اسکار و گلدن گلوب دیگر اشاره کرد.

جول که فردی خجالتی و ساده است با دختری کم فکر و پر انرژی آشنا می‌شود و این دو در یک رابطه عاشقانه قرار می‌گیرند از آن جایی که فیلم روایت خطی برای داستان ندارد خیلی سخت می‌شود به داستان بیشتر ازین اشاره کرد طوری که لذت تماشا را از بین نبرد، پس بهتر است برای فهمیدن داستان خودتان دست به کار شوید و تماشایش کنید.

وقتی بعد از تماشای این فیلم تنها کاری که می‌توانید انجام دهید لبخند زدن است، یادتان باشد که یکبار دیگر این معرفی را مطالعه کنید تا همه صحبت‌های بالا را بهتر درک کنید.

تولد یک ستاره – A Star Is Born

  • کارگردان: بردلی کوپر
  • تهیه کننده:جان پیترز – تاد فیلیپس
  • ستارگان: بردلی کوپر – لیدی گاگا
  • سال اکران: 2018
  • ژانر: موزیکال – رمانتیک – درام

معرفی فیلم A Star Is Born – بدون شک یکی از بهترین فیلم های سال 2019 بود که در رشته‌های مختلف اسکار کاندید شد و توانست در رشته موسیقی اورجینال هم برنده یک اسکار شود.

در مورد این فیلم نکات جذاب زیادی وجود دارد از جمله نامزد شدن لیدی گاگا (خواننده محبوب آمریکایی) برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در مراسم اسکار و از طرف دیگر نامزد شدن بردلی کوپر (بازیگر نقش اول و کارگردان فیلم) برای دریافت جایزه گرمی (مراسم سالانه انتخاب بهترین‌های مرتبط با موسیقی)، در واقع برای ساخته شدن این فیلم یک خواننده تبدیل به یک بازیگر تراز اول شده و یک بازیگر تبدیل به یک خواننده و حضور این دو در فیلم در کنار یکدیگر تجربه ای بی نظیر است.

داستان فیلم در مورد جکسون (بردلی کوپر) که یک راک استار محبوب است که بعد از رسیدن به اوج موفقیت حال شروع به فروریزی از درون کرده و الی (لیدی گاگا) دختری که آرزوی خواننده شدن داشته ولی حالا اعتماد به نفسش را از دست داده و ناامید شده تا زمانی که با جکسون آشنا می‌شود و ادامه ماجرا.

علاوه بر فیلم، A Star Is Born یک آلبوم موسیقی کامل هم که اکثر آنها در فیلم استفاده شده‌اند به خوانندگی بردلی کوپر و لیدی گاگا منتشر کرده، اگر علاقه مند به موزیک غربی هستید شنیدن این آلبوم هم خالی از لطف نیست.

مجموعه گرگ و میش – Twilight

  • نویسندگان: استفانی میر و ملیسا رزنبرگ
  • بازیگران: کریستن استوارت، رابرت پتینسون و تیلور لاتنر
  • سال‌های اکران: 2012-2008
  • ژانر: عاشقانه فانتزی

مجموعه گرگ و میش یک سری با 5 فیلم است که از سال 2008 کار خودش را با اکران یک فیلم در هر سال آغاز کرد و در نهایت سال 2012 با عنوان گرگ و میش: سپیده دم قست دوم کار خودش را به پایان رساند.

دومین فیلم از مجموعه گرگ و میش به نام «ماه نو» رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در روز عرضه را با فروش 72/7 میلیون دلار شکست و کل مجموعه بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر دنیا فروش داشته که آن را به یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سنین نوجوان در تاریخ تبدیل می‌کند.

خلاصه داستان: نوجوانی به اسم ایزابلا سوان تصمیم می‌گیرد از خانه مادرش در فینیکس در آریزونا به شهر کوچک فورکس (به انگلیسی: Forks) در ایالت واشنگتن نقل مکان کند و در کنار پدرش چارلی زندگی کند، در مدرسه ایزابلا با همکلاسی مرموزش ادوارد کالن آشنا می‌شود. ادوارد در اصل 109 سال دارد و انسان نیست ولی ظاهرش جوان باقی مانده و خودش را 19 ساله معرفی می‌کند. هر چند در ابتدا ادوارد سعی می‌کند از علاقه‌مند شدن دوری کند ولی با این حال آن دو دل به یکدیگر می‌بازند. ایزابلا ادوارد را خاطرجمع می‌سازد که مشکلی با هویت او و خانواده اش ندارد. وقتیکه سه مسافر جیمز، لورن و ویکتوریا به شهر فورکس گذر می‌کنند، زندگی ایزابلا دستخوش خطر از جانب آنها می‌شود. خانواده ادوارد، یعنی آلیس، کارلایل، اِسم، جاسپر، اِمت، و روزالی به او کمک می‌کنند که از دست ‌ها فرار کند و زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا او را حفظ کنند…

با وجود اینکه فیلم درمورد خون آشام‌ها و گرگینه‌هاست ولی توجه کنید که فیلم برای سنین نوجوان است و در ژانر وحشت قرار نمی‌گیرد البته رده سنی فیلم دلیل نمی‌شود که فیلم داستان سطحی و حوصله سربری داشته باشد.

 

لالا لند – La La Land

  • کارگردان: دیمین شزل
  • نویسنده: دیمین شزل
  • ستارگان: اما استون، رایان گاسلینگ، جی. کی. سیمونز
  • سال اکران: 2016
  • ژانر: موزیکال-عاشقانه

معرفی فیلم لا لا لند – این فیلم بعد از اکران با یک تحسین جهانی همراه شد از نویسندگی و کارگردانی دیمین شزل گرفته تا بازی رایان گاسلینگ و اما استون، موسیقی و فیلمبرداری تقریبا همه چیز درباره این فیلم عالی بود، این فیلم توانست با هزینه 30 میلیون دلاری 446 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کند.

لا لا لند موفق شد در مراسم اسکار در 14 رشته مختلف نامزد دریافت جایزه شود و رکورد شکنی کند و همچنین در 6 رشته: بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین فیلم‌برداری، بهترین موسیقی متن، بهترین طراحی صحنه و بهترین ترانه برنده جایزه اسکار شد، علاوه بر این موفقیت‌ها لا لا لند در مراسم گلدن گلوب نیز در 7 رشته نامزد شد که در همه این رشته‌ها نیز برنده جایزه شد و جالب است بدانید که دیمین شزل با دریافت دو جایزه گلدن گلوب و اسکار به عنوان کارگردان رکورد جوان‌ترین برنده تاریخ را در هر دو مراسم تغییر داد.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که اعتقاد دارید جوایز زیاد تضمینی برای زیبایی فیلم نیست، باید بگویم که حق با شماست، درست که اسکار برای معرفی فیلم های برتر جهان برگزار می‌شود اما فیلم‌های زیادی هستند که به دلایل سیاسی برنده جوایز مختلف می‌شوند ولی مطمئن باشید که لا لا لند یکی از آن فیلم‌ها نیست و کاملا شایسته دریافت این جوایز بوده.

داستان درباره دختر جوانی به نام میا(اما استون) است که آرزوی بازیگر شدن دارد و در کافی شاپ برادران وارنر به عنوان قهوه چی کار می‌کند و سباستین که نوازنده‌ای با استعداد است و در کافه‌های دلگیر نوازندگی می‌کند این دو با یکدیگر آشنا می‌شوند و ادامه ماجرا که بهتر است خودتان تماشا کنید.

لیست فیلم های روان شناختی

بهترین فیلم‌های روان شناختی

خلاصه‌‍ای از مواردی که در این ژانر مشاهده می‌کنید.

Shutter Island

جزیره شاتر – Shutter Island

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • نویسنده: دنیس لهان – لیتا کالوگریدیس
  • بازیگران: لئوناردو دی کاپریو – مارک روفالو – بن کینگزلی
  • سال اکران: 2010
  • ژانر: نئو-نوآور و روان‌شناختی

فیلم‌نامه این فیلم توسط لایاتا کالوگریدیس بر اساس رمانی به همین نام نوشته دنیس لهان به رشته تحریر در آمده است. در این فیلم لئوناردو دی کاپریو همانند سه فیلم قبلی اسکورسیزی یعنی دار و دسته‌های نیویورکی، هوانورد و رفتگان در نقش اول حضور دارد.

جزیره شاتر یکی از 250 فیلم برتر دنیا از نگاه IMDb است، این فیلم بعد از اکران مورد ستایش مخاطبان و منتقدین قرار گرفت و با فروش 300 میلیون دلاری در برابر هزینه 80 میلیون دلاری یک موفقیت تجاری هم به حساب می‌آمد.

داستان درمورد دو مارشال ایالتی آمریکا است که به یک جزیره دور افتاده فرستاده می‌شوند که به نظر آزمایشات عجیبی در آن جزیره انجام می‌شود، یکی از بیماران روانی از مرکز درمانی داخل جزیره فرار کرده و فقط یک یادداشت کوتاه از خودش به جا گذاشته، این دو مارشال وظیفه دارند او را پیدا کنند و به مرکز درمانی بازگردانند.

اگر از فیلم‌هایی که بازی ذهنی می‌کنند و تِم روان‌شناختی دارند لذت می‌برید احتمالا شاتر آیلند بهترین فیلمی خواهد بود که تابحال دیده‌اید و اگر پایان شاتر آیلند را بهترین پایان تاریخ سینما ندانیم حداقل یکی از بهترین پایان هاست تماشای این فیلم را به صورت ویژه پیشنهاد می‌کنم.

هفت گناه کبیره – Se7eN

  • کارگردان: دیوید فینچر
  • نویسنده: اندرو کوین واکر
  • بازیگران: برد پیت – مورگان فریمن – کوین اسپیسی – گوئینت پالترو –
  • سال اکران: 1995
  • ژانر: روانشناختی، جنایی

فیلم هفت گناه کبیره از بهترین فیلم های روانشناختی و البته بهترین فیلم های جهان شناخته میشود. شاهکاری که طی 127 دقیقه به معنای واقعی ذهن مخاطب را درگیر خود میکند. فیلم هفت یکی از قویترین فیلمنامه‌ها را در تاریخ با داستانی جذاب و پایانی شوکه کننده دارد.

داستان فیلم در مورد دو کارآگاه جنایی در نیویورک است. ویلیام آر.سامرست « مورگان فریمن » و دیوید میلر « برد پیت » دو کارآگاهی هستند که نقش های اصلی فیلم را بازی میکنند. دیوید که به تازگی به بخش جنایی منتقل شده به کمک کارآگاه باتجربه ویلیام که در آخرین روزهای خدمت خود به سر میبرد باید پرده از راز قتل های زنجیره‌ای که در این شهر رخ میدهد بردارند. آنها با قاتلی سریالی مواجه هستند که قتل های خود را به دقت برنامه ریزی میکند و قصد دارد پیامی را به کارآگاه‌ها برساند.

در روز نخست ویلیام و دیوید با جنازه‌ای روبه‌رو میشوند که تا سرحد مرگ غذا خورده و همین موضوع باعث مرگ او شده، روز بعد آنها با وکیلی مواجه میشوند که به طرز وحشتناکی کشته شده و ضربات متعدد چاقو به او اصابت کرده است. آنها متوجه میشوند که قاتل سریالی به دنبال 5 قربانی دیگر است و سعی دارد بر مبنای 7 گناه کبیره « شکم‌پرستی، طمع، تنبلی، خشم، غرور، شهوت و حسادت » قتل‌های خود را انجام دهد. اتفاقات بسیار جالبی در ماجرای این فیلم رخ میدهد و به شما پیشنهاد میکنم اگر تاکنون این فیلم را ندیده‌اید، به دور از پیش‌داوری این عنوان را تماشا کنید و مطمئن باشید از بهترین آثاری میشود که دیده‌اید.

پایان شوکه کننده و برنامه ریزی شده‌ای که اتفاق میفتد به تنهایی از عوامل موفقیت این فیلم بوده است. « هفت » در سال 1995 به اکران درآمد و توانست 327 میلیون دلار فروش گیشه را به دست آورد. همچنین انتقادات بسیار مثبتی که ازاین فیلم شد از دیگر نکات قابل توجه این شاهکار است.

 

 

بیشتر بخوانید:



منبع timecity.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 19 =