دوشنبه , می 20 2024

رقابت تنگاتنگ Avatar 2 و Titanic برای تصاحب جایگاه سومین فیلم پرفروش تاریخ

[ad_1]

با توجه به فروش سرسام‌آور Avatar 2، جیمز کامرون به تنها کارگردانی در تاریخ سینما بدل گشت که 3 فیلم بالای 2 میلیارد دلاری را کارگردانی کرده است.

جیمز کامرون را می‌توان به عنوان کارگردانی محسوب کرد که به تنهایی گیشه باکس‌آفیس جهانی را به آتش کشیده است. کسی که با ساخت آثاری گران‌قیمت و فراموش‌نشدنی، نامش تا ابد در سینمای هالیوود به عنوان تنها کارگردانی که 3 فیلم بالای 2 میلیارد دلار فروش را خلق کرده، ثبت خواهد شد. رکوردی عجیب و غریب و قابل ستایش که بعید به نظر می‌رسد کارگردان دیگری حتی توان نزدیک شدن به آن را داشته باشد.

دنباله فیلم آواتار سال 2009 که تحت عنوان Avatar: The Way of Water (آواتار: راه آب) شناخته می‌شود، سرانجام در اواخر سال 2022 میلادی بر پرده سینما اکران شد و از آن زمان تاکنون مشغول جابجا کردن تمامی رکوردهای سینمایی تاریخ بوده است. حال از مجموع 4 فیلم پرفروش تمام تاریخ که بالای 2 میلیارد و 100 میلیون دلار فروش داشته‌اند، 3 عدد از آن‌ها متعلق به جیمز کامرون می‌باشد.

فیلم Avatar با مجموع فروش 2 میلیارد و 922 میلیون دلار و فیلم Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: پایان بازی) با مجموع فروش 2 میلیارد و 797 میلیون دلار به ترتیب در رتبه‌های اول و دوم قرار دارند. حال شاهد رقابتی جالب بین 2 ساخته دیگر جیمز کامرون یعنی فیلم Titanic (تایتانیک) و Avatar: The Way of Water هستیم که دنباله فیلم آواتار موفق شده تا با مجموع فروش 2 میلیارد و 244 میلیون دلار، ساخته سال 1997 جیمز کامرون با مجموع فروش 2 میلیارد و 235 میلیون دلار را پشت سر گذاشته و جایگاه سومین فیلم پرفروش تمام تاریخ را تصاحب نماید.

نکته جالب توجه در این است که به مناسبت 25 سالگی فیلم Titanic شاهد اکران دوباره این پروژه تاریخی و عاشقانه هستیم که فروش جهانی‌اش را افزایش داده است. از سوی دیگر نیز به هفته‌های پایانی حضور Avatar: The Way of Water در سینما رسیده‌ایم که سبب شده تا شاهد رقابتی جذاب بین این 2 ساخته جیمز کامرون باشیم که برای تصاحب جایگاه سومین فیلم پرفروش تاریخ، فروشی سرسام‌آور را به صورت هم‌زمان تجربه می‌کنند. اتفاقی نادر و قابل توجه که تاکنون در سینما سابقه نداشته است.

با وجود این که دنباله فیلم آواتار برای تصاحب جایگاه اول و دوم راهی بسیار سختی را در پیش دارد اما باید اشاره کرد که این فیلم پرهزینه در حال حاضر به پرفروش‌ترین پروژه سینمایی تاریخ کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، بلژیک، جمهوری چک، لبنان، نروژ، رومانی و ترکیه بدل گشته است.

با توجه به شیوع همه‌گیری ویروس کرونا که سینماهای جهان را تا مرز ورشکستگی پیش برده بود، اکران فیلمی همچون آواتار 2 سبب شد تا شاهد بازگشت شرایط به حالت پیش از کرونا باشیم که امید را به سینماگران بازگردانده است. باید دید که در هفته‌های پایانی، ساخته جیمز کامرون در نهایت چه فروشی را رقم خواهد زد.

فروش شگفت‌انگیز آواتار 2 سبب شد تا ساخت فیلم‌های چهارم و پنجم این مجموعه چراغ سبز دریافت نماید. تا آن زمان طرفداران جیمز کامرون می‌توانند برای فیلم Avatar 3 که در تاریخ 20 دسامبر 2024 (30 آذر 1403) اکران می‌شود، آماده گردند.

منبع: کولایدر

[ad_2]
منبع gamefa.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 2 =